Viking FK

Svar
tokk

Re: Viking FK

Legg inn av tokk »

happykjeksbit skrev: fre mar 17, 2023 12:14 pm
Vikingen skrev: fre mar 17, 2023 11:12 am Nei, det er ikke nødvendigvis vingling isolert sett. Men fallhøyden er stor om de bommer, fjoråret tatt i betraktning. Og jeg synes ikke at vi har lag til 3-5-2 heller. Vi mangler rett og slett vingbacker som er vant til å spille vingbacker.
Eg både håpar og trur me startar i 4-3-3 i morgon, berre så det er sagt. Men eg synst generelt det er for mykje krisemaksimering rundt vurderinga av 3-5-2. Legitim kritikk av 3-5-2 er fullt mogleg, men (og nå er eg sikkert litt farga av ting folk har skrive på Twitter) for meg ser det ut som ein del får på seg dei same skylappene rundt 3-5-2 som då det var snakk om den berykta Ipaden.
Enig her.
Betyr egentlig ikke så mye for meg hvilken formasjon vi starter i i morgen.
Vil helst ha 433 fast, og vil vi skal kjøre inn et system. Men ser at 352 kan være bra mot Glimt.

Minuset er at om man starter med 352, i morgen, selv om det kan være en lur og god ting.

Hvis man da taper kampen kan trenerene fort få alle mot seg. Da får man kommentarer om at vingling et i gang igjen osv. Trenerene lærte ingenting...

Og man vil få mye snudd negativt. Taper man da igjen mot RBK eller neste hjemme i serien vil omleggingen ig vignligen få mye av skylden og veien mot sparking blir kort

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Herman kan spille både back og kant, ving. Er jo tidligere spiss kant fra ungdomstiden på kretslagene.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

happykjeksbit skrev: fre mar 17, 2023 12:14 pm
Vikingen skrev: fre mar 17, 2023 11:12 am Nei, det er ikke nødvendigvis vingling isolert sett. Men fallhøyden er stor om de bommer, fjoråret tatt i betraktning. Og jeg synes ikke at vi har lag til 3-5-2 heller. Vi mangler rett og slett vingbacker som er vant til å spille vingbacker.
Eg både håpar og trur me startar i 4-3-3 i morgon, berre så det er sagt. Men eg synst generelt det er for mykje krisemaksimering rundt vurderinga av 3-5-2. Legitim kritikk av 3-5-2 er fullt mogleg, men (og nå er eg sikkert litt farga av ting folk har skrive på Twitter) for meg ser det ut som ein del får på seg dei same skylappene rundt 3-5-2 som då det var snakk om den berykta Ipaden.
Jeg er ikke stor motstander av å bruke 3-5-2 i morgen, jeg, om trenerne mener det er best. Men da tar de en risiko. Som t»okk» påpeker, så får de fort mange mot seg om det slår feil. Hykekoret står klart. Skulle man ryke i 4-3-3 kan man i alle fall stå i det på en enklere måte enn om vi ryker i 3-5-2.

Det er selvsagt en litt tullete situasjon, men en situasjon trenerne har satt seg i selv.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Fryktelig spent på hvordan vi stiller opp. Blir enten 4-3-3 eller 3-5-2
A:
Gunnarsson
Haugen - Brekalo - Stensness - Urbancic
Yazbek - Solbakken - HNT
Austbø - Dagger - Zlatko

B:
Gunnarsson
Diop - Brekalo - Stensness
Haugen - Yazbek - Solbakken - HNT - Pattynama
Daggien - Zlatko

Nevi

Legg inn av Nevi »

Jeg tror Salvesen starter mot gamle lagkamerater. Kanskje i lag med D'Agostino om det blir en duo på topp.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Viking bør stille i en 433, med sine mest målfarlige offensive spillere framme:

Svendsen - Salvesen - Tripic

De bør få øve seg sammen i denne formasjonen de siste tre kampene. Nok vingling og eksperimentering nå!

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

HNilsen skrev: fre mar 17, 2023 5:52 pm Viking bør stille i en 433, med sine mest målfarlige offensive spillere framme:

Svendsen - Salvesen - Tripic

De bør få øve seg sammen i denne formasjonen de siste tre kampene. Nok vingling og eksperimentering nå!
Man øver ikke i en kvartfinale i cupen. Da gjør man det som gir størst mulighet til å gå videre.

Om vi ryker ut har vi treningskamper til å øve.

Mulig 4-3-3 er det beste. Også mulig de 3 er det mest målfarlige og offansive selvom det ikke har vært tilfellet i oppkjøringen. Jeg er usikker og skal heldigvis ikke ta den beslutningen

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fotballidiot skrev: fre mar 17, 2023 6:01 pm
HNilsen skrev: fre mar 17, 2023 5:52 pm Viking bør stille i en 433, med sine mest målfarlige offensive spillere framme:

Svendsen - Salvesen - Tripic

De bør få øve seg sammen i denne formasjonen de siste tre kampene. Nok vingling og eksperimentering nå!
Man øver ikke i en kvartfinale i cupen. Da gjør man det som gir størst mulighet til å gå videre.
Du trenger ikke ALLTID lese mine innlegg slik fanden leser bibelen, jf. hvordan du leser ordet «øve» her.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

happykjeksbit skrev: fre mar 17, 2023 12:14 pm
Vikingen skrev: fre mar 17, 2023 11:12 am Nei, det er ikke nødvendigvis vingling isolert sett. Men fallhøyden er stor om de bommer, fjoråret tatt i betraktning. Og jeg synes ikke at vi har lag til 3-5-2 heller. Vi mangler rett og slett vingbacker som er vant til å spille vingbacker.
Eg både håpar og trur me startar i 4-3-3 i morgon, berre så det er sagt. Men eg synst generelt det er for mykje krisemaksimering rundt vurderinga av 3-5-2. Legitim kritikk av 3-5-2 er fullt mogleg, men (og nå er eg sikkert litt farga av ting folk har skrive på Twitter) for meg ser det ut som ein del får på seg dei same skylappene rundt 3-5-2 som då det var snakk om den berykta Ipaden.
Jeg er for så vidt enig med deg i at man kanskje legger for mye i disse formasjonene. For min del handler nok skepsisen til 3-5-2 i at endring av formasjon også betyr (stadig) endring av mannskap. Jeg har ikke tro på for mye rotasjon i laget.Jeg ønsker at Viking skal spille inn en fast førsteoppstilling, fordi jeg mener det vil gi best sportslig gevinst.

Nå vet jeg jo at endring i førsteoppstillingen har vært gjennomgangsmelodien i oppkjøringen, men skulle ønske man stilte med samme mannskap de siste tre kampene før seriestart.
Sist redigert av HNilsen den fre mar 17, 2023 6:28 pm, redigert 2 ganger totalt.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Du trenger ikke ALLTID lese mine innlegg slik fanden leser bibelen, jf. hvordan du leser ordet «øve» her.
Som man roper i skogen får man svar.

Du elsker å "fyre" det gjør jeg også 😉

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Jeg er for så vidt enig med deg i at man kanskje legger for mye i disse formasjonene. For min del handler nok skepsisen til 3-5-2 i at endring av formasjon også betyr (stadig) endring av mannskap. Jeg har ikke tro på for mye rotasjon i laget.Jeg ønsker at Viking skal spille inn en fast førsteoppstilling, fordi jeg mener det vil gi best sportslig gevinst.
Forsåvidt enig, men man vil være avhengig av endringer i kamper framover. Både i startellever og underveis.

Det er mulig å stille vår kanskje beste 3-5-2 i morgen med 2 endringer i laget.
Diop og Salvesen inn.

Gunnarsson
Diop - Brekalo Stensness
Yanni - Yazbek - Solbakken - HNT - Tripic/Patty
Salvesen - Daggi

Tror kanskje vi ikke starter med samme ellever i morgen som mot RBK selv i 4-3-3. Tipper minst 2 endringer.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Tror vi ender opp med 4-3-3 og dette laget

Gunnarsson
Haugen - Brekalo- Stensness - Pattynama
Løkberg- Solbakken- HNT
Svendsen - Salve - Tripic

Usikkerhet rundt en indreløper og venstre back.
Basert på oppkjøringen burde Austbø startet, men tror ikke man tar ut hverken Svendsen eller Tripic etter RBK kampen.

Så er det mulig man som mot RBK lar Daggi slite ut stopperne først og la Salvesen komme inn etterhvert, men tror det blir motsatt denne gang

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fotballidiot skrev: fre mar 17, 2023 6:25 pm

Du trenger ikke ALLTID lese mine innlegg slik fanden leser bibelen, jf. hvordan du leser ordet «øve» her.
Som man roper i skogen får man svar.

Du elsker å "fyre" det gjør jeg også 😉
Nei, semantikk er ikke min hovedbeskjeftigelse her inne. Og selv om jeg forstår at jeg er provoserende for en del, så handler i utgangspunktet ikke de eventuelle provokasjonene om et ønske om å «fyre». Jeg deltar her fordi jeg får så lyst til å stille spørsmål til oppleste vedtatte sannheter. Noen ganger blir jeg overrasket over hva folk blir provosert av, faktisk.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Fotballidiot skrev: fre mar 17, 2023 6:40 pm Tror vi ender opp med 4-3-3 og dette laget

Gunnarsson
Haugen - Brekalo- Stensness - Pattynama
Løkberg- Solbakken- HNT
Svendsen - Salve - Tripic

Usikkerhet rundt en indreløper og venstre back.
Basert på oppkjøringen burde Austbø startet, men tror ikke man tar ut hverken Svendsen eller Tripic etter RBK kampen.

Så er det mulig man som mot RBK lar Daggi slite ut stopperne først og la Salvesen komme inn etterhvert, men tror det blir motsatt denne gang
Mulig du har rett, men jeg tror at Yazbek og Daggi får fornyet tillit og er svært usikker på om Haugen kommer inn for De Lanlay. Jeg ser derfor ikke helt bort i fra at viking stiller uforandret. Salvesen får garantert spille mye, men jeg tror at Daggi kommer til å starte igjen. Det er imidlertid ikke mange konkurrenter som har like god konkurranse om spissplassen. Selvsagt glimt og Molde, men neppe noen andre.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Nei, semantikk er ikke min hovedbeskjeftigelse her inne. Og selv om jeg forstår at jeg er provoserende for en del, så handler i utgangspunktet ikke de eventuelle provokasjonene om et ønske om å «fyre». Jeg deltar her fordi jeg får så lyst til å stille spørsmål til oppleste vedtatte sannheter. Noen ganger blir jeg overrasket over hva folk blir provosert av, faktisk.
Da har jeg bommet. Det beklager jeg.
Utfra måten du debatterer på har jeg vært sikker på at du ønsket å provosere. (fyre)

Du har en måte å argumentere på som tidvis er direkte ufin/usaklig (imine øyne).

Men da er det så enkelt at du har en personlighet jeg ikke forstår. Det er min feil

Når du skriver at man skal bruke 3 kamper til å øve? Hvordan skal det oppfattes?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: fre mar 17, 2023 6:45 pm Jeg deltar her fordi jeg får så lyst til å stille spørsmål til oppleste vedtatte sannheter.
Jeg skal innrømme at jeg også har misforstått din undrende tilnærming :)

Fygaren

Legg inn av Fygaren »

HNilsen skrev: tor mar 16, 2023 9:22 am
Fygaren skrev: tor mar 16, 2023 7:53 am 3-5-2 fungerte bra mot Glimt ifjor. Nå har klubben to gode og skikkelige spisser til å bruke formasjonen på bra vis.

Det er sørgelig om laget ikke evner å ha en plan B når de møter et av Norges beste lag. Faktisk vil det grense til tjenesteforsømmelse. Spesielt når det er en stil som faktisk fungerte mot nettopp dette laget. Ikke alt er vingling. Denne tråden ville fått kollektivt hjerteinfarkt om laget ble trent av Pep Guardiola.
Vingling handler mye om uerfarne trenere, tror jeg. Trenere som ikke våger å ta upopulære avgjørelser, selv om det hadde gavnet laget. Trenere som forsøker å gjøre alle til lags, noe som ender med at ingen blir fornøyde. Jeg tror du er inne på nettopp noe av det i innlegget ditt: "Her er to spisser. I 4-3-3 kan en bli misfornøyd. La oss utsette avgjørelsen og stille med en formasjon der det er plass til begge, så slipper vi misnøye. Misnøye er så ubehagelig."
Vet du hva som er virkelig givende når en diskuterer? Folk som klarer legge på sine egne oppdiktede narrativer, slik du gjør på slutten her, uten å egentlig diskutere formasjon og stil etc.

Jaja, det får så være, men jeg kjenner både Bjarte og Morten såpass godt at jeg kan stadfeste med 100 prosents sikkerhet at det siste de tenker på med eventuell 3-5-2 i dag er at de skal slippe misnøye blant spissene. Det er rett og slett utenkelig for dem.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Da blir det 3-5-2 i dag.

Gunnarson

Stensness - Brekalo - Diop

Haugen - HNT - Solbakken- Yazbek - Pattynama

Salvesen - Tripic

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Flott intervju av Brekalo i RA. Han er klar for å slå BG og innrømmer at han misliker de gule en smule. Toppfarten hans er 34 kmt. Jeg visste han var rimelig rask men ikke at han var så hurtig.
Han er klar til å ta steget videre til en av de 5 store landene og sier at det har vært interesser rundt det. Han har det ikke travelt men legger ikke skjul på at han vil ut.

Nevi

Legg inn av Nevi »

leedsforalltid skrev: lør mar 18, 2023 3:07 pm Flott intervju av Brekalo i RA. Han er klar for å slå BG og innrømmer at han misliker de gule en smule. Toppfarten hans er 34 kmt. Jeg visste han var rimelig rask men ikke at han var så hurtig.
Han er klar til å ta steget videre til en av de 5 store landene og sier at det har vært interesser rundt det. Han har det ikke travelt men legger ikke skjul på at han vil ut.
La og merke til den med 34 km/t. Jøss. Ee rimelig hurtig det. Haaland har vel blitt målt til 36.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Hvor finner du det at det er denne lagoppstillingen?

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

3 5 2 ja. Hmm. Blir spennende men ville hatt Daggi med i stedet for zlatko. Men zlatko kan jo vokse når det er en slik kamp.
Vglive har 4 3 3 med Diop som spiss. Haha

Ijeh_le9end

Legg inn av Ijeh_le9end »

Typisk de udugelige trenerne våre. De har plass til TO spisser på topp i dag, men allikevel gjør de sitt beste i å skape uvennskap og misnøye mellom Dagger og Salvesen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

leedsforalltid skrev: lør mar 18, 2023 3:14 pm Hvor finner du det at det er denne lagoppstillingen?
Dukket opp på facebook.

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Hvem er den andre spissen i denne formasjonen?

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Zlatko

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Synes aldri Tripic har kommet til sin rett, eller hatt en god kamp, som spiss i 3-5-2. Så ikke videre begeistret for dette.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »


tokk

Legg inn av tokk »

Helt greit av vi starter i 352. Kampen er vinn eller forsvinn så gjelder å gjøre det man kan for å vinne.
Kanskje vi har best muligheter i 352, spilte gode kamper mot Glimt tidligere i den formasjonen.

Har 2 minus, ene og viktigste er at alle, dessverre vil skole på formasjonsbytte om vi taper, selv om vi mest sannsynlig ville gjort det også i 433. Twitter og RA kommer til å stå i flammer, all skyld kommer til å komme på 352, ikke på at Glimt var bedre. Trenerene kan fort grave sin egen grav med det. Selv om 352 er beste løsning.

Minus 2 er at vi har 2 spisser, men startet med Tripic som spiss

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Forferdelig start. Vi blir helt rundspilt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»