Viking FK

Svar
eppaen

Re: Viking FK

Legg inn av eppaen »

At man aldri lærer. Helt utrolig at den gjengen trener et lag i Eliteserien.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nå er jeg bare forbanna. Anti-fotball.

AllElite

Legg inn av AllElite »

2 baklengs på siden til Urbancic etter han ble byttet inn for Pattynama.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

AllElite skrev: lør mar 18, 2023 5:59 pm 2 baklengs på siden til Urbancic etter han ble byttet inn for Pattynama.
Hele laget er jo sluttkjørt etter å ha stått innenfor egen 16 meter hele 1. omgang.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Vikingen skrev: lør mar 18, 2023 6:00 pm
AllElite skrev: lør mar 18, 2023 5:59 pm 2 baklengs på siden til Urbancic etter han ble byttet inn for Pattynama.
Hele laget er jo sluttkjørt etter å ha stått innenfor egen 16 meter hele 1. omgang.
Virker ganske tomme, men forferdelig innhopp synes jeg.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Da har vi sluppet inn 10 mål i Bodø i 5-3-2. Grattis til Batty og Jensen.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Vikingen skrev: lør mar 18, 2023 6:03 pm Da har vi sluppet inn 10 mål i Bodø i 5-3-2. Grattis til Batty og Jensen.
Taktikken i dag fungerte godt i halvannen omgang. Byttene derimot var helbom.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Må nok begynne å få litt tro på eget lag og ikke bare skal løpe etter ballen i 90 minutter Det koster så enormt med krefter.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Wiggum skrev: lør mar 18, 2023 6:04 pm
Vikingen skrev: lør mar 18, 2023 6:03 pm Da har vi sluppet inn 10 mål i Bodø i 5-3-2. Grattis til Batty og Jensen.
Taktikken i dag fungerte godt i halvannen omgang. Byttene derimot var helbom.
Tull. Det vi ser nå er jo resultatet av 1. omgang.

tokk

Legg inn av tokk »

Tror trenerene desverre ryker før mai

eppaen

Legg inn av eppaen »

tokk skrev: lør mar 18, 2023 6:06 pm Tror trenerene desverre ryker før mai
Dessverre?

AllElite

Legg inn av AllElite »

Vikingen skrev: lør mar 18, 2023 6:06 pm
Wiggum skrev: lør mar 18, 2023 6:04 pm
Vikingen skrev: lør mar 18, 2023 6:03 pm Da har vi sluppet inn 10 mål i Bodø i 5-3-2. Grattis til Batty og Jensen.
Taktikken i dag fungerte godt i halvannen omgang. Byttene derimot var helbom.
Tull. Det vi ser nå er jo resultatet av 1. omgang.
Har rett ang byttene, men det kostet alt for mye å være så defensiv.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg vil gå så langt å si at om de skal ha den taktikken som i dag, så får de ihvertfall vinne. Det er direkte grusomt når vi likevel slipper inn 5 mål.

skulle tro det var Real Madrid som var motstanderen. Er Viking virkelig SÅ underlegen i forhold til B/G at dette var nødvendig taktikk?

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Forrige obligatoriske bortekamp slapp vi inn fire mål siste tjue minuttene i Bodø. Gjentok bedriften i dag. Skal ikke være mulig, selv om Glimt er et meget bra lag.

tokk

Legg inn av tokk »

eppaen skrev: lør mar 18, 2023 6:07 pm
tokk skrev: lør mar 18, 2023 6:06 pm Tror trenerene desverre ryker før mai
Dessverre?
Liker trenerne godt. Og vil ikke begynne helt på nytt igjen.

Tror man kommer lengst med kontinuitet

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Enten må trenerne gå eller så må dette være siste kamp systemet legges fullstendig opp etter motstanderne. 5 baklengs og ikke noe eget spill sier det aller meste!
Forøvrig er det lett å skjønne at Pattynama startet både mot Rosenborg og glimt når vi ser hvordan Urbancic presterer. Dette var dessverre en katastrofedebut av ham.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Wiggum skrev: lør mar 18, 2023 6:09 pm Forrige obligatoriske bortekamp slapp vi inn fire mål siste tjue minuttene i Bodø. Gjentok bedriften i dag. Skal ikke være mulig, selv om Glimt er et meget bra lag.
Og kan det kanskje ha noe med taktikken vi velger i Bodø å gjøre? Man kan ikke stå på halvdistanse og se på Bodø spille ball. Da vil det gå slik som dette hver eneste gang. 10 MÅL har vi sluppet inn på 2 kamper.

Det er intet annet enn griseflaks at vi leder 2-0 til pause. Kunne fint ligget under med 2-3 mål allerede da, om Bodø hadde hatt samme presisjon som i 2. omgang.

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Salvesen leverte ivertfall varene.

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Wiggum skrev: lør mar 18, 2023 6:04 pm
Vikingen skrev: lør mar 18, 2023 6:03 pm Da har vi sluppet inn 10 mål i Bodø i 5-3-2. Grattis til Batty og Jensen.
Taktikken i dag fungerte godt i halvannen omgang. Byttene derimot var helbom.
Jeg velger å tro at du troller her @Wiggum , det var jo tidenes mest ufortjente Viking-ledelse og en elendig prestasjon. Kun mål mot spillets gang som gjorde at Viking ledet. Som @Vikingen poengterer, det er jo helt absurde sifre.

For å ta det positive, herlig med scoringer av Zlatko og Salvesen, viktig at de melder seg på med målpoeng tidligst mulig. Brekalo-Gianni er begge dårligere i en treer bak, selv om trenerduoen påstår at formasjoner bare er tall o.l.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Dette gikk akkurat som jeg fryktet. Trenerne legger opp til ultradefensiv fotball der de tilpasser kampplanen 100% til motstanderen. Og vi mislykkes fatalt. Det er akkurat dette som fikk oss ut i uføret i fjor. Det er helt utrolig at de ikke lærer. Helt utrolig.

Hvis trenerne ikke kan stole på lagets egne styrker og «plan A» så bør de pakke sakene og dra. Da har de ikke gjort jobben sin godt nok.

3-5-2 er blitt symbolet på alt jeg misliker ved Batty og Jensen sitt Viking. For en møkkakveld. For en drittkamp. Jeg vil aldri se det igjen. Jeg vil at Viking skal legge kampplan etter sine egne styrker!

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Det fungerte nå godt lenge. Ikke trenerne sin feil dette.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Wintrhop skrev: lør mar 18, 2023 6:36 pm Det fungerte nå godt lenge. Ikke trenerne sin feil dette.
Merkelig hvor forskjellig vi kan oppfatte en fotballkamp. Syns Viking slet og løp i mellom hele kampen.

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Wintrhop skrev: lør mar 18, 2023 6:36 pm Det fungerte nå godt lenge. Ikke trenerne sin feil dette.
Tilnærmet ingenting fungerte, det var ren flaks at de ikke tapte med langt styggere sifre. Hvem tenker du en skal peke på, etter to slike horrible defensive prestasjoner mot Glimt, om ikke trenerne?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Wintrhop skrev: lør mar 18, 2023 6:36 pm Det fungerte nå godt lenge. Ikke trenerne sin feil dette.
Hva fungerte godt? Målprotokollen? I så fall er jeg enig i at det fungerte godt lenge.

Utover det ble vi rundspilt etter alle kunstens regler. Vi løp og løp og løp, men fikk sjelden tak i ballen. Dette er den dårligste kampen jeg har sett av Viking i år. Bodø kunne vunnet 10-0.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Gandsen skrev: lør mar 18, 2023 6:28 pm
Wiggum skrev: lør mar 18, 2023 6:04 pm
Vikingen skrev: lør mar 18, 2023 6:03 pm Da har vi sluppet inn 10 mål i Bodø i 5-3-2. Grattis til Batty og Jensen.
Taktikken i dag fungerte godt i halvannen omgang. Byttene derimot var helbom.
Jeg velger å tro at du troller her @Wiggum , det var jo tidenes mest ufortjente Viking-ledelse og en elendig prestasjon. Kun mål mot spillets gang som gjorde at Viking ledet. Som @Vikingen poengterer, det er jo helt absurde sifre.

For å ta det positive, herlig med scoringer av Zlatko og Salvesen, viktig at de melder seg på med målpoeng tidligst mulig. Brekalo-Gianni er begge dårligere i en treer bak, selv om trenerduoen påstår at formasjoner bare er tall o.l.
At Glimt styrte kampen og hadde ballen mye var jo det lagt opp til. Viking forsvarte seg godt og klarte å utnytte to kontringer (der den ene førte til mål og en annen til dødball og mål) på en effektiv måte. Hvor store sjanser skapte Glimt i 1. omgang? De ble stort sett tvunget til å fyre av fra 20-25 meter, og det var fordi Viking forsvarte seg godt. Så jeg er uenig i at det var en elendig prestasjon.

2. omgang var derimot svak. Her bommet trenerne på byttene spesielt. Om dette hadde blitt en bedre kamp med 4-3-3? Kanskje, men det får vi aldri svaret på. Tre scoringer på Aspmyra er uansett sterkt.

AllElite

Legg inn av AllElite »

De bommet med taktikk og kampplan, Viking ble veldig baktunge og mot et kontringssterkt lag som B/G koster det mye. Det klarte Viking i 70 min før det sprakk skikkelig.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg trodde Viking hadde prøvd de fleste formasjoner med "varierende" hell. I dag var det dags for å prøve den dristige 9-1-0-formasjonen.

Dette blir moro!

AllElite

Legg inn av AllElite »

Rett og slett blytungt nå. Sjelden jeg har vært såpass skuffet, vi kunne hatt en god mulighet for en tittel.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Wiggum skrev: lør mar 18, 2023 6:45 pm
Gandsen skrev: lør mar 18, 2023 6:28 pm
Wiggum skrev: lør mar 18, 2023 6:04 pm Taktikken i dag fungerte godt i halvannen omgang. Byttene derimot var helbom.
Jeg velger å tro at du troller her @Wiggum , det var jo tidenes mest ufortjente Viking-ledelse og en elendig prestasjon. Kun mål mot spillets gang som gjorde at Viking ledet. Som @Vikingen poengterer, det er jo helt absurde sifre.

For å ta det positive, herlig med scoringer av Zlatko og Salvesen, viktig at de melder seg på med målpoeng tidligst mulig. Brekalo-Gianni er begge dårligere i en treer bak, selv om trenerduoen påstår at formasjoner bare er tall o.l.
At Glimt styrte kampen og hadde ballen mye var jo det lagt opp til. Viking forsvarte seg godt og klarte å utnytte to kontringer (der den ene førte til mål og en annen til dødball og mål) på en effektiv måte. Hvor store sjanser skapte Glimt i 1. omgang? De ble stort sett tvunget til å fyre av fra 20-25 meter, og det var fordi Viking forsvarte seg godt. Så jeg er uenig i at det var en elendig prestasjon.

2. omgang var derimot svak. Her bommet trenerne på byttene spesielt. Om dette hadde blitt en bedre kamp med 4-3-3? Kanskje, men det får vi aldri svaret på. Tre scoringer på Aspmyra er uansett sterkt.
For meg forsvinner litt av tilfredsheten ved å score 3 mål når vi slipper inn 5.

Forrige gang vi var i Bodø scoret vi forøvrig 4, så dette var i alle fall ikke noe skritt i riktig retning.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Vikingen skrev: lør mar 18, 2023 6:45 pm
Wintrhop skrev: lør mar 18, 2023 6:36 pm Det fungerte nå godt lenge. Ikke trenerne sin feil dette.
Hva fungerte godt? Målprotokollen? I så fall er jeg enig i at det fungerte godt lenge.

Utover det ble vi rundspilt etter alle kunstens regler. Vi løp og løp og løp, men fikk sjelden tak i ballen. Dette er den dårligste kampen jeg har sett av Viking i år. Bodø kunne vunnet 10-0.
Hvor mange store sjanser skapte Glimt i 1. omgang? At de hadde ballen mye var som forventet. Forventet folk at Viking, som ble nummer 11 i fjor, skulle gå ut og dominere borte mot Norges beste lag de siste tre-fire årene?

Jeg er for så vidt enig i at det var den dårligste kampen i år, med tanke på at det har blitt spilt to og vi vant den forrige.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»