Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

I følge premier injuries test, skal Saliba ha late fitness test foran CP, men er bare 25% sannsynlig at han spiller. Da er spillerne som oftest ute erfaringsvis.

Men da tenker jeg sannsynligheten for at det er en langtidsskade er ganske så lav. Så relativt good news for alt etter landslagspausen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: fre mar 17, 2023 12:23 pm I følge premier injuries test, skal Saliba ha late fitness test foran CP, men er bare 25% sannsynlig at han spiller. Da er spillerne som oftest ute erfaringsvis.

Men da tenker jeg sannsynligheten for at det er en langtidsskade er ganske så lav. Så relativt good news for alt etter landslagspausen.
Han har hatt "lower back"-smerter før, så jeg tror dette er noe de har relativt god kontroll på. Sikkert ikke noe en god kiropraktor ikke kan fikse. Tror neppe dette er langvarig, landslagspausen kommer beleilig sånn sett. Da melder han vel forfall der. Kanskje en vinn/vinn in disguise?

Men med Tomi også ute, betyr at det blir Holding i midten mot CP, og ikke White. Synd, men jeg tror Holding klarer seg bra. Vi har jo ikke et annet seriøst høyreback-alternativ enn White pr. nå.

Wellé

Legg inn av Wellé »

DennisB skrev: fre mar 17, 2023 12:34 pm
Enzino skrev: fre mar 17, 2023 12:23 pm I følge premier injuries test, skal Saliba ha late fitness test foran CP, men er bare 25% sannsynlig at han spiller. Da er spillerne som oftest ute erfaringsvis.

Men da tenker jeg sannsynligheten for at det er en langtidsskade er ganske så lav. Så relativt good news for alt etter landslagspausen.
Han har hatt "lower back"-smerter før, så jeg tror dette er noe de har relativt god kontroll på. Sikkert ikke noe en god kiropraktor ikke kan fikse. Tror neppe dette er langvarig, landslagspausen kommer beleilig sånn sett. Da melder han naturligvis forfall der. Kanskje en vinn/vinn in disguise?

Men med Tomi også ute, betyr at det blir Holding i midten mot CP, og ikke White. Synd, men jeg tror Holding klarer seg bra. Vi har jo ikke et annet seriøst høyreback-alternativ enn White pr. nå.
Jeg ville nesten heller spilt White sentralt og Zinchenko og Tierney på backene, litt usikker på hvem jeg hadde spilt på hvilken side. Tierney er nok best defensivt av de så hadde kanskje satt han på Zaha (altså høyresiden vår).

Syns Holding er helt krise med ball, i tillegg til at han altfor ofte faller for dypt og ødelegger offsidelinjen vår.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wellé skrev: fre mar 17, 2023 12:37 pm
DennisB skrev: fre mar 17, 2023 12:34 pm
Enzino skrev: fre mar 17, 2023 12:23 pm I følge premier injuries test, skal Saliba ha late fitness test foran CP, men er bare 25% sannsynlig at han spiller. Da er spillerne som oftest ute erfaringsvis.

Men da tenker jeg sannsynligheten for at det er en langtidsskade er ganske så lav. Så relativt good news for alt etter landslagspausen.
Han har hatt "lower back"-smerter før, så jeg tror dette er noe de har relativt god kontroll på. Sikkert ikke noe en god kiropraktor ikke kan fikse. Tror neppe dette er langvarig, landslagspausen kommer beleilig sånn sett. Da melder han naturligvis forfall der. Kanskje en vinn/vinn in disguise?

Men med Tomi også ute, betyr at det blir Holding i midten mot CP, og ikke White. Synd, men jeg tror Holding klarer seg bra. Vi har jo ikke et annet seriøst høyreback-alternativ enn White pr. nå.
Jeg ville nesten heller spilt White sentralt og Zinchenko og Tierney på backene, litt usikker på hvem jeg hadde spilt på hvilken side. Tierney er nok best defensivt av de så hadde kanskje satt han på Zaha (altså høyresiden vår).

Syns Holding er helt krise med ball, i tillegg til at han altfor ofte faller for dypt og ødelegger offsidelinjen vår.
Tenkte jeg ikke på. Zinchenko på høyresiden for meg, tror det kunne ha funket. Så god er han. Tierney virker så veldig venstrebeint.. Men kan godt tenkes at han passer bedre mot Zaha.

Kommer forresten ikke over målet til Sporting i går. For en fluke det var. Ytterst sjelden å se. Det er marginer fra helvete, selv om Sporting kanskje fortjente et uavgjort resultat alt i alt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Fun fact: Oddsen på ligagull til Arsenal droppet ganske mye, da vi røyk ut av EL.

De fleste bookiene lå på 5/6, mens de fleste nå ligger på 4/6. De implisitte sannsynlighetene blir ca. 52% og 57% (regner da med 0,95 payout).

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Enzino skrev: fre mar 17, 2023 12:51 pm Fun fact: Oddsen på ligagull til Arsenal droppet ganske mye, da vi røyk ut av EL.

De fleste bookiene lå på 5/6, mens de fleste nå ligger på 4/6. De implisitte sannsynlighetene blir ca. 52% og 57% (regner da med 0,95 payout).
Beste mulige CL-trekning også (for oss).

City må ut i to kamper mot Bayern, før de møter Chelsea eller Real i en semi hvis de vinner.

De kan ikke hvile spillere til disse, og håper et CL-gull blir hovedfokuset for dem fremover.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: fre mar 17, 2023 12:54 pm
Enzino skrev: fre mar 17, 2023 12:51 pm Fun fact: Oddsen på ligagull til Arsenal droppet ganske mye, da vi røyk ut av EL.

De fleste bookiene lå på 5/6, mens de fleste nå ligger på 4/6. De implisitte sannsynlighetene blir ca. 52% og 57% (regner da med 0,95 payout).
Beste mulige CL-trekning også (for oss).

City må ut i to kamper mot Bayern, før de møter Chelsea eller Real i en semi hvis de vinner.

De kan ikke hvile spillere til disse, og håper et CL-gull blir hovedfokuset for dem fremover.
Det er jo nydelig. Hadde faktisk ikke fått det med meg. Tøffest mulige trekning for dem i kvarten, og mest sannsynlig Real med cheat code i CL i semi (hvis de kommer seg dit). Der blir det ikke mange hvileskjær. Kan vi håpe de trekker ManU i FA-cupen også?

Sidenote: Den trekningen må jo ha blitt mottatt med jubel i Italia? De får jo nesten garantert en finalist, når de fire lagene på den siden er Inter, Napoli, AC Milan og Benfica. Tenker forøvrig de er happy i Lisboa også. Benfica har vel aldri vært nærmere en finale etter at det ble hetende CL. Napoli må være ganske klar favoritt til å nå finalen i år.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Det negative:
- Vi har nå kun en sjanse på en pokal i år, etter å ha vært elendig i cupene.
- Gir dette spillerne en psykologisk trøkk?

Det positive:
- City fikk en mareritt-trekning i CL. Mulig de må hvile spillere i ligaen?
- Vi har fredagskamp hjemme mot Southamton før møtet vårt i ligaen mot City. City spiller lørdag mot borte mot Brighton. Hadde vi gått videre hadde vi hatt en dag hvile mindre enn dem (Southamton hadde da blitt flyttet til søndagen). Nå har vi en dag mer.
- Liverpool har midtukekamp før vi møter dem på Anfield.
- Vi slipper også midtukekamp før møtet vårt med West Ham borte.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ser vi på trekningen i EL, og gjør den enkle tanken å bare bytte ut Sporting med Arsenal, så hadde vi fått litt av noen kamper vi også.
Først Juventus i kvarten, før en evt. clash med vinneren av Man United og Sevilla i semien.

Det ergrer meg nesten mer at vi røk nå. Det hadde blitt noen interessante kamper.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Nå kan Arsenal straffe Palace for å sparke legenden vår.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

DennisB skrev: fre mar 17, 2023 3:25 pm Ser vi på trekningen i EL, og gjør den enkle tanken å bare bytte ut Sporting med Arsenal, så hadde vi fått litt av noen kamper vi også.
Først Juventus i kvarten, før en evt. clash med vinneren av Man United og Sevilla i semien.

Det ergrer meg nesten mer at vi røk nå. Det hadde blitt noen interessante kamper.
Lett å si dette i dag, men er litt fornøyd med at vi er ute. Roter vi bort ligaen ser jeg sikkert annerledes på det. Vi ville måtte toppe i disse kampene.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wengerist skrev: fre mar 17, 2023 3:49 pm
DennisB skrev: fre mar 17, 2023 3:25 pm Ser vi på trekningen i EL, og gjør den enkle tanken å bare bytte ut Sporting med Arsenal, så hadde vi fått litt av noen kamper vi også.
Først Juventus i kvarten, før en evt. clash med vinneren av Man United og Sevilla i semien.

Det ergrer meg nesten mer at vi røk nå. Det hadde blitt noen interessante kamper.
Lett å si dette i dag, men er litt fornøyd med at vi er ute. Roter vi bort ligaen ser jeg sikkert annerledes på det. Vi ville måtte toppe i disse kampene.
Joda, sier ikke noe på det. Men i utgangspunktet er det vel slike oppgjør vi lever og ånder for også. Litt synd å misse dem. Er litt mer trøkk i å møte Juventus, og United i en semifinale, enn Palace i 28. serierunde..
Selv om serien er alt som teller nå. Viktigheten nå er vi naturligvis enige om.

startelver

Legg inn av startelver »

Kan ikke tenke meg Palace blir noe bedre uten Vieira ? De har spilt gode kamper men mangler mål. Tror ikke dere behøver å bekymre dere.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Newcastle definitivt med i topp 4-kampen nå. Passerer United med seier i neste runde. 6-poengskamp. Tottenham kan passere United i morgen.
Ikke umulig at United trenger å vinne EL allikevel.

Spiller liten rolle for oss nå da. Alle kluter handler om ligatittelen. Men vi har Newcastle borte vi også. Det kan bli tøft nok, det kan godt hende at vi ikke tåler poengtap der, om vi ryker for Liverpool og City.

startelver

Legg inn av startelver »

Spurs skal jo bottle denne muligheten da, det ligger i kortene.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Den bunnstriden er helt spinnvill. Kampene er ikke over i dag, men pr. nå er det 4 poeng som skiller de 9 nederste lagene. Kan ikke huske å ha sett en bunnstrid med så mange involverte lag.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Walcott med mål og assist mot Lillesøster. Fint det

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Saliba ute i mange uker ifølge franske medier. Hadde ikke vært noen krise om Benny Balnco steppet inn, men så kom jeg på at vi hadde Tomiyasu, eller vent, vi har ikke Tomiyasu. Det er helt klart at Tomiyasu er et stort problem for klubben denne sesongen, så en av de første oppgavene vi har i sommer er å erstatte han med en som kan møte opp til kamp mer enn 4 ganger på en sesong. Alt blir plutselig så mye værre når Holding må spille over en lengre periode.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Vike4 skrev: lør mar 18, 2023 8:10 pm Saliba ute i mange uker ifølge franske medier. Hadde ikke vært noen krise om Benny Balnco steppet inn, men så kom jeg på at vi hadde Tomiyasu, eller vent, vi har ikke Tomiyasu. Det er helt klart at Tomiyasu er et stort problem for klubben denne sesongen, så en av de første oppgavene vi har i sommer er å erstatte han med en som kan møte opp til kamp mer enn 4 ganger på en sesong. Alt blir plutselig så mye værre når Holding må spille over en lengre periode.
Eneste positive med dette er at vi har CP i morgen, så landslagspause så Leeds hjemme. Så det burde være muligheter for at han ikke misser alt for mange kamper. Så i så måte litt heldig med tidspunktet, om vi snakker ute i 2-3 uker f.eks.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Canucks skrev: lør mar 18, 2023 8:13 pm
Vike4 skrev: lør mar 18, 2023 8:10 pm Saliba ute i mange uker ifølge franske medier. Hadde ikke vært noen krise om Benny Balnco steppet inn, men så kom jeg på at vi hadde Tomiyasu, eller vent, vi har ikke Tomiyasu. Det er helt klart at Tomiyasu er et stort problem for klubben denne sesongen, så en av de første oppgavene vi har i sommer er å erstatte han med en som kan møte opp til kamp mer enn 4 ganger på en sesong. Alt blir plutselig så mye værre når Holding må spille over en lengre periode.
Eneste positive med dette er at vi har CP i morgen, så landslagspause så Leeds hjemme. Så det burde være muligheter for at han ikke misser alt for mange kamper. Så i så måte litt heldig med tidspunktet, om vi snakker ute i 2-3 uker f.eks.
Det er ikke bekreftet hvor mange uker, men får håpe det ikke er snakk om mer enn maks 4.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Vike4 skrev: lør mar 18, 2023 8:21 pm
Canucks skrev: lør mar 18, 2023 8:13 pm
Vike4 skrev: lør mar 18, 2023 8:10 pm Saliba ute i mange uker ifølge franske medier. Hadde ikke vært noen krise om Benny Balnco steppet inn, men så kom jeg på at vi hadde Tomiyasu, eller vent, vi har ikke Tomiyasu. Det er helt klart at Tomiyasu er et stort problem for klubben denne sesongen, så en av de første oppgavene vi har i sommer er å erstatte han med en som kan møte opp til kamp mer enn 4 ganger på en sesong. Alt blir plutselig så mye værre når Holding må spille over en lengre periode.
Eneste positive med dette er at vi har CP i morgen, så landslagspause så Leeds hjemme. Så det burde være muligheter for at han ikke misser alt for mange kamper. Så i så måte litt heldig med tidspunktet, om vi snakker ute i 2-3 uker f.eks.
Det er ikke bekreftet hvor mange uker, men får håpe det ikke er snakk om mer enn maks 4.
Jepp, siden det er snakk om uker og ikke måneder kan vi håpe at det er snakk om maks 4. uker, og at han da er tilbake når vi skal ut i de viktige kampene i april.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: lør mar 18, 2023 6:10 pm Walcott med mål og assist mot Lillesøster. Fint det
Theo is a gooner

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 39161.html

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Canucks skrev: lør mar 18, 2023 8:23 pm
Vike4 skrev: lør mar 18, 2023 8:21 pm
Canucks skrev: lør mar 18, 2023 8:13 pm

Eneste positive med dette er at vi har CP i morgen, så landslagspause så Leeds hjemme. Så det burde være muligheter for at han ikke misser alt for mange kamper. Så i så måte litt heldig med tidspunktet, om vi snakker ute i 2-3 uker f.eks.
Det er ikke bekreftet hvor mange uker, men får håpe det ikke er snakk om mer enn maks 4.
Jepp, siden det er snakk om uker og ikke måneder kan vi håpe at det er snakk om maks 4. uker, og at han da er tilbake når vi skal ut i de viktige kampene i april.
Er vel tre uker til Anfield.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: lør mar 18, 2023 10:54 pm
Canucks skrev: lør mar 18, 2023 8:23 pm
Vike4 skrev: lør mar 18, 2023 8:21 pm

Det er ikke bekreftet hvor mange uker, men får håpe det ikke er snakk om mer enn maks 4.
Jepp, siden det er snakk om uker og ikke måneder kan vi håpe at det er snakk om maks 4. uker, og at han da er tilbake når vi skal ut i de viktige kampene i april.
Er vel tre uker til Anfield.
Herregud.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Onv95 skrev: lør mar 18, 2023 11:48 pm
Enzino skrev: lør mar 18, 2023 10:54 pm
Canucks skrev: lør mar 18, 2023 8:23 pm

Jepp, siden det er snakk om uker og ikke måneder kan vi håpe at det er snakk om maks 4. uker, og at han da er tilbake når vi skal ut i de viktige kampene i april.
Er vel tre uker til Anfield.
Herregud.
Som om ikke 9. april vekker vonde nok minner fra før!

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

ulfarne skrev: søn mar 19, 2023 12:07 am
Onv95 skrev: lør mar 18, 2023 11:48 pm
Enzino skrev: lør mar 18, 2023 10:54 pm

Er vel tre uker til Anfield.
Herregud.
Som om ikke 9. april vekker vonde nok minner fra før!
Hadde Kjakan levd, så hadde han rømt langt inn i Nordmarka. Dette smerter mer.

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

ulfarne skrev: søn mar 19, 2023 12:07 am
Onv95 skrev: lør mar 18, 2023 11:48 pm
Enzino skrev: lør mar 18, 2023 10:54 pm

Er vel tre uker til Anfield.
Herregud.
Som om ikke 9. april vekker vonde nok minner fra før!
Er du så gammel?

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 12:38 am
ulfarne skrev: søn mar 19, 2023 12:07 am
Onv95 skrev: lør mar 18, 2023 11:48 pm

Herregud.
Som om ikke 9. april vekker vonde nok minner fra før!
Er du så gammel?
Ja, denne var blytung

https://www.goal.com/en-sg/match/arsena ... ntjg49xfkk

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

ulfarne skrev: søn mar 19, 2023 4:10 am
bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 12:38 am
ulfarne skrev: søn mar 19, 2023 12:07 am

Som om ikke 9. april vekker vonde nok minner fra før!
Er du så gammel?
Ja, denne var blytung

https://www.goal.com/en-sg/match/arsena ... ntjg49xfkk
Samme drakter som Molde!

Ja nå ble jeg lei meg.

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

ulfarne skrev: søn mar 19, 2023 4:10 am
bennetcerf skrev: søn mar 19, 2023 12:38 am
ulfarne skrev: søn mar 19, 2023 12:07 am

Som om ikke 9. april vekker vonde nok minner fra før!
Er du så gammel?
Ja, denne var blytung
Litt vondt gjør det vel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»