Eventuelt latterlig begrunnelse av TV2. Les gjerne hele saken på VG, hvor TV2 faktisk beklager ovenfor Vendela.
Kompani Lauritzen: Sesong 4
Endrer rekkefølgen på innspillingsdagene? Så det er hjemmom smått og ikke på Setnesmoen og området rundt hele tiden?
Ja er slik de fleste befal er, tyrraner som herser med soldatene og får lønn for det av staten..Centrist skrev: ↑ons mar 15, 2023 10:30 pm Turab Awan fremstår lite sympatisk.
Helt enig med Dahl ifb. med slutten av episoden forøvrig. Ei heller sansen for denne "harde disiplinen" på slike saker, hvor det ikke er ikke spørsmål om fenrik tar rett eller feil. I mine øyne har Dahl mer rett enn fenrikken. Befalet ber de om å kommunisere bedre med hverandre, men samtidig skal de "ta kontroll" uten å være mer nøyaktig på hva dette innebærer? Og hvis man tar for mye plass og ikke lar andre slippe til, da er det visstnok en personlighetsatferd som man bør fokusere på å endre. Gir ikke helt mening.
Les artikkelen, eller mitt innlegg lenger opp. Deltakerne skulle få en "promodag" (les: fridag) mellom rekruttperioden og aspirantperioden. Den dagen var Vendela innvilget permisjon (fri) for å fly til London til datterens graduation. Men så ble det noe kluss med innspillingen i forhold til det opprinnelige tidsperspektivet (rekruttperioden tok sikkert lenger tid), derfor valgte Vendela å trekke seg.
Likte de foregående sesongene, men synes programmet er kjedelig i år. Ingen i befalet er spesielt interessante eller morsomme lenger, heller. Vi har liksom sett og hørt det meste de har å by på etter så mange sesonger.
Digger Kristian og Dag Otto, så synes det er synd at vi blir "kastet bort" på dette. De er jo knapt med uansett.
Digger Kristian og Dag Otto, så synes det er synd at vi blir "kastet bort" på dette. De er jo knapt med uansett.
- Cannabis Connoisseur
- Sted: Coffeshop - Amsterdam
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1484 times
Enig. Konseptet begynner å virke litt oppbrukt, og flere av kjendisene gjør knapt noe annet enn å sutre og enkelte gråter til seg egne comfort-regler.Braut skrev: ↑tor mar 16, 2023 2:24 am Likte de foregående sesongene, men synes programmet er kjedelig i år. Ingen i befalet er spesielt interessante eller morsomme lenger, heller. Vi har liksom sett og hørt det meste de har å by på etter så mange sesonger.
Får tyn for «Kompani Lauritzen»-spesialavtale.Iben Akerlie var nær ved å trekke seg på grunn av TV-kameraene.
I lørdagens episode kokte det over for Akerlie etter en lang marsj og en nærmest søvnløs natt i skogen i telt. I programmet er hun tydelig ukomfortabel med å bli filmet, og Akerlie forteller til TV-kameraene at hun var nær ved å trekke seg på grunn av belastningen av at kameraene alltid var rettet mot henne.
Til TV 2 kunne Akerlie avsløre at det til slutt ble et så stort problem at produksjonen ble nødt til å inngå en spesialavtale med skuespilleren for at de skulle få filmet det de ønsket, samtidig som hun kunne unngå at belastningen med kameraene skulle bli for stor.
Ifølge TV 2s artikkel forteller Akerlie at hun måtte inngå et kompromiss med produksjonen som innebar at hun skulle gi mer i «sync»-settinger (intervju, journ.anm.). Så kunne hun heller få være litt mer «off» i våkne- og leggesituasjon.
- These users thanked the author Cannabis Connoisseur for the post:
- pfrog567
- pfrog567
- Has thanked: 3649 times
- Been thanked: 503 times
Støtter den. Blir som med Farmen. Man blir lei etter noen sesonger. Men sikkert moro for de som liker detBraut skrev: ↑tor mar 16, 2023 2:24 am Likte de foregående sesongene, men synes programmet er kjedelig i år. Ingen i befalet er spesielt interessante eller morsomme lenger, heller. Vi har liksom sett og hørt det meste de har å by på etter så mange sesonger.

-
- Has thanked: 407 times
- Been thanked: 160 times
Fy faen så mye grining. Henger i en tynn tråd dette her
- Ormen den lange
- Has thanked: 276 times
- Been thanked: 207 times
- Elgen
- FD Supporter
- Has thanked: 1878 times
- Been thanked: 1545 times
Nei, jeg forstår ikke helt den vanvittige klagingen på programmet -TV2 har bare valgt å vise mer
Var det det ikke Daniel Franck som trakk seg ganske tidlig sist sesong?
- Elgen
- FD Supporter
Grisegutt!Ormen den lange skrev: ↑fre mar 17, 2023 12:10 amIkke jeg. Hadde håpet å få se litt kvinnelig nakenhet. Og i særdeleshet ikke menn som griner.![]()
- Ormen den lange
Jeg må bare ærlig innrømme at jeg er en grisegutt!Elgen skrev: ↑fre mar 17, 2023 12:11 amGrisegutt!Ormen den lange skrev: ↑fre mar 17, 2023 12:10 amIkke jeg. Hadde håpet å få se litt kvinnelig nakenhet. Og i særdeleshet ikke menn som griner.![]()

- These users thanked the author Ormen den lange for the post:
- Elgen
Stemmer. Jeg trodde han virkelig skulle imponere, men han lå på bunnen av lista hver gang og trakk seg for "vondt i ryggen" grunnet en tidligere skade som førstemann.
Det ble hardt for deltagerne denne sesongen? Uvanlig mye grining og surving. Men samtidig gir det jo en feeling av at dette ikke er noen kjære mor. På ekte. Syns likevel fenriken bommet på kritikken sin av Carina Dahl. Den var unødvendig tøff og resonnerte ikke med situasjonen. Av og til må de også bomme.
Men er ikke det også slik denne sesongen at flere er med lenger? De har samlet poeng i en evighet nå?
Men er ikke det også slik denne sesongen at flere er med lenger? De har samlet poeng i en evighet nå?
- Ale
- Has thanked: 3333 times
- Been thanked: 2088 times
Ingrid Halstensen slapp en fjert. Instant boner.
- Elgen
- FD Supporter
- Elgen
- FD Supporter
I sesong 3 var det i episode 5 de første røk ut (2 stk + Franck som trakk seg)
- Elgen
- FD Supporter
Stemmer det
https://www.vg.no/rampelys/tv/i/ja7Rez/ ... itt-komisk
- Elgen
- FD Supporter
Jeg så her:
https://no.wikipedia.org/wiki/Kompani_Lauritzen
Der regnes ikke "del 2"-episodene på lørdager som en egen episode visstnok.
- Elgen
- FD Supporter
Litt tilfeldig dette makkerpar-opplegget. Eller trio, da. Hadde Turab, som nesten ikke bar noe, måttet gå med Agnete, slik Christoffer Robin måtte, så ville vel Turab ha røket og ikke CR. Litt som «lagånd» i Mesternes Mester, hvor det ikke nødvendigvis er opp til en selv, om man har uflaks med lagene.
Makkerpar blir satt opp etter resultatlista, nr1 blir makker med den som er sist, nr 2 med den som er nest sist osv.storpeder skrev: ↑lør mar 18, 2023 10:04 pm Litt tilfeldig dette makkerpar-opplegget. Eller trio, da. Hadde Turab, som nesten ikke bar noe, måttet gå med Agnete, slik Christoffer Robin måtte, så ville vel Turab ha røket og ikke CR. Litt som «lagånd» i Mesternes Mester, hvor det ikke nødvendigvis er opp til en selv, om man har uflaks med lagene.
- Chromeback
- Has thanked: 886 times
- Been thanked: 681 times
Kan ikke huske at det har vært så mye syting før.
Kanskje på tide å skrote kjendisversjonen helt og heller satse videre på Tropp 2, 3, 4 osv med vanlige folk. Synes kjendisversjonen er ganske tam og lite interessant i forhold, selv om jeg har sansen for flere av deltakerne i år.
Kanskje på tide å skrote kjendisversjonen helt og heller satse videre på Tropp 2, 3, 4 osv med vanlige folk. Synes kjendisversjonen er ganske tam og lite interessant i forhold, selv om jeg har sansen for flere av deltakerne i år.
- Ormen den lange
Ingrid H. røk nok ut i dag p.g.a. rumpe-lår tyngde. Heldigvis landet hun tydeligvis mykt.
Ormen den lange skrev: ↑lør mar 18, 2023 11:14 pm Ingrid H. røk nok ut i dag p.g.a. rumpe-lår tyngde. Heldigvis landet hun tydeligvis mykt.
Hun må jo ha vært dobbelt så tung som hun andre. Hadde null sjans.
Årets utgave skal nok Tete eller Grunde vinne greit tror jeg. Om de vil nok.
- PapaSmurf
- Has thanked: 1231 times
- Been thanked: 4064 times
Jeg syns Ingrid H var sjarmerende. Hun var på en måte litt hvermannsen som deltok akkurat som Jon Martin. Ikke modellpen, men likefullt sjarmerende. Jeg er ikke spesielt glad i syltynne modelljenter. Hun har et sjarmerende smil og en flott dialekt. Syns det var dumt hun røyk ut.Ormen den lange skrev: ↑lør mar 18, 2023 11:14 pm Ingrid H. røk nok ut i dag p.g.a. rumpe-lår tyngde. Heldigvis landet hun tydeligvis mykt.
- These users thanked the author PapaSmurf for the post:
- Ormen den lange
Jepp, men vi så jo helt fra starten av i serien at hun kom til å ryke ut tidlig. På det fysiske var jo hun og Vendela i en egen klasse. Med negativt fortegn.PapaSmurf skrev: ↑lør mar 18, 2023 11:27 pmJeg syns Ingrid H var sjarmerende. Hun var på en måte litt hvermannsen som deltok akkurat som Jon Martin. Ikke modellpen, men likefullt sjarmerende. Jeg er ikke spesielt glad i syltynne modelljenter. Hun har et sjarmerende smil og en flott dialekt. Syns det var dumt hun røyk ut.Ormen den lange skrev: ↑lør mar 18, 2023 11:14 pm Ingrid H. røk nok ut i dag p.g.a. rumpe-lår tyngde. Heldigvis landet hun tydeligvis mykt.
- PapaSmurf
Jo da. Men det er jo slik majoriteten av det norske folk er. Eller det kan faktisk være å ta i.qbah skrev: ↑lør mar 18, 2023 11:32 pmJepp, men vi så jo helt fra starten av i serien at hun kom til å ryke ut tidlig. På det fysiske var jo hun og Vendela i en egen klasse. Med negativt fortegn.PapaSmurf skrev: ↑lør mar 18, 2023 11:27 pmJeg syns Ingrid H var sjarmerende. Hun var på en måte litt hvermannsen som deltok akkurat som Jon Martin. Ikke modellpen, men likefullt sjarmerende. Jeg er ikke spesielt glad i syltynne modelljenter. Hun har et sjarmerende smil og en flott dialekt. Syns det var dumt hun røyk ut.Ormen den lange skrev: ↑lør mar 18, 2023 11:14 pm Ingrid H. røk nok ut i dag p.g.a. rumpe-lår tyngde. Heldigvis landet hun tydeligvis mykt.
Jeg er nok fortsatt såpass sprek at jeg skulle ha greid å henge med sånn passe, men jeg har temperamentet til Frøken Dahl så jeg og fenriken hadde neppe blitt bestevenner. Da jeg var i militæret var jeg føyelig som en ung kvist, men nå hadde jeg ikke orket å ta i mot.
PapaSmurf skrev: ↑søn mar 19, 2023 1:18 amJo da. Men det er jo slik majoriteten av det norske folk er. Eller det kan faktisk være å ta i.qbah skrev: ↑lør mar 18, 2023 11:32 pmJepp, men vi så jo helt fra starten av i serien at hun kom til å ryke ut tidlig. På det fysiske var jo hun og Vendela i en egen klasse. Med negativt fortegn.PapaSmurf skrev: ↑lør mar 18, 2023 11:27 pm
Jeg syns Ingrid H var sjarmerende. Hun var på en måte litt hvermannsen som deltok akkurat som Jon Martin. Ikke modellpen, men likefullt sjarmerende. Jeg er ikke spesielt glad i syltynne modelljenter. Hun har et sjarmerende smil og en flott dialekt. Syns det var dumt hun røyk ut.
Jeg er nok fortsatt såpass sprek at jeg skulle ha greid å henge med sånn passe, men jeg har temperamentet til Frøken Dahl så jeg og fenriken hadde neppe blitt bestevenner. Da jeg var i militæret var jeg føyelig som en ung kvist, men nå hadde jeg ikke orket å ta i mot.
Tror du har rett. Majoriteten av det norske folk slik ståa er blitt hadde slitt sterkt med å henge med kompaniet.
Spørs ja. Begrenset hvor mye voksenkjeft man tåler nå når man er i mer posisjon til å svare tilbake kontra i førstegangstjenesten.
- PapaSmurf
Men samtidig er det interessant å se hvordan de greier å bryte ned og bygge opp også de med flere år på baken. Så det er mulig jeg overvurderer egen mentale styrkeqbah skrev: ↑søn mar 19, 2023 1:27 amPapaSmurf skrev: ↑søn mar 19, 2023 1:18 amJo da. Men det er jo slik majoriteten av det norske folk er. Eller det kan faktisk være å ta i.
Tror du har rett. Majoriteten av det norske folk slik ståa er blitt hadde slitt sterkt med å henge med kompaniet.
Spørs ja. Begrenset hvor mye voksenkjeft man tåler nå når man er i mer posisjon til å svare tilbake kontra i førstegangstjenesten.

Litt som i fotball det qbah. Man bygges opp og dras ned om og om igjen.