Kompani Lauritzen: Sesong 4

Svar
kibby

Re: Kompani Lauritzen: Sesong 4

Legg inn av kibby »

Elgen skrev: fre mar 17, 2023 12:10 am
VivaLV skrev: fre mar 17, 2023 12:02 am Men noen som altså fremdeles er overrasket over at det skjer MYE bak kamera som vi aldri ser.
Nei, jeg forstår ikke helt den vanvittige klagingen på programmet -TV2 har bare valgt å vise mer
Var det det ikke Daniel Franck som trakk seg ganske tidlig sist sesong?
Stemmer. Jeg trodde han virkelig skulle imponere, men han lå på bunnen av lista hver gang og trakk seg for "vondt i ryggen" grunnet en tidligere skade som førstemann.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det ble hardt for deltagerne denne sesongen? Uvanlig mye grining og surving. Men samtidig gir det jo en feeling av at dette ikke er noen kjære mor. På ekte. Syns likevel fenriken bommet på kritikken sin av Carina Dahl. Den var unødvendig tøff og resonnerte ikke med situasjonen. Av og til må de også bomme.

Men er ikke det også slik denne sesongen at flere er med lenger? De har samlet poeng i en evighet nå?

kibby

Legg inn av kibby »

eppaen skrev: lør mar 18, 2023 12:40 pm Men er ikke det også slik denne sesongen at flere er med lenger? De har samlet poeng i en evighet nå?
Tror det bare føles sånn fordi det er episoder på onsdager også. Tre ryker i kveld.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ale skrev: lør mar 18, 2023 12:54 pm Ingrid Halstensen slapp en fjert. Instant boner.
Psykt!

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kibby skrev: lør mar 18, 2023 12:53 pm
eppaen skrev: lør mar 18, 2023 12:40 pm Men er ikke det også slik denne sesongen at flere er med lenger? De har samlet poeng i en evighet nå?
Tror det bare føles sånn fordi det er episoder på onsdager også. Tre ryker i kveld.
I sesong 3 var det i episode 5 de første røk ut (2 stk + Franck som trakk seg)

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Elgen skrev: lør mar 18, 2023 1:08 pm
kibby skrev: lør mar 18, 2023 12:53 pm
eppaen skrev: lør mar 18, 2023 12:40 pm Men er ikke det også slik denne sesongen at flere er med lenger? De har samlet poeng i en evighet nå?
Tror det bare føles sånn fordi det er episoder på onsdager også. Tre ryker i kveld.
I sesong 3 var det i episode 5 de første røk ut (2 stk + Franck som trakk seg)
Mulig jeg husker feil, men var vel i sammenheng med smerter etter brudd i nakke for noen år siden når det gjelder Franck?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ohlaien skrev: lør mar 18, 2023 1:10 pm
Elgen skrev: lør mar 18, 2023 1:08 pm
kibby skrev: lør mar 18, 2023 12:53 pm

Tror det bare føles sånn fordi det er episoder på onsdager også. Tre ryker i kveld.
I sesong 3 var det i episode 5 de første røk ut (2 stk + Franck som trakk seg)
Mulig jeg husker feil, men var vel i sammenheng med smerter etter brudd i nakke for noen år siden når det gjelder Franck?
Stemmer det
https://www.vg.no/rampelys/tv/i/ja7Rez/ ... itt-komisk

kibby

Legg inn av kibby »

Elgen skrev: lør mar 18, 2023 1:08 pm
kibby skrev: lør mar 18, 2023 12:53 pm
eppaen skrev: lør mar 18, 2023 12:40 pm Men er ikke det også slik denne sesongen at flere er med lenger? De har samlet poeng i en evighet nå?
Tror det bare føles sånn fordi det er episoder på onsdager også. Tre ryker i kveld.
I sesong 3 var det i episode 5 de første røk ut (2 stk + Franck som trakk seg)
Episode 8 ifølge TV2 Play.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kibby skrev: lør mar 18, 2023 1:22 pm
Elgen skrev: lør mar 18, 2023 1:08 pm
kibby skrev: lør mar 18, 2023 12:53 pm

Tror det bare føles sånn fordi det er episoder på onsdager også. Tre ryker i kveld.
I sesong 3 var det i episode 5 de første røk ut (2 stk + Franck som trakk seg)
Episode 8 ifølge TV2 Play.
Jeg så her:

https://no.wikipedia.org/wiki/Kompani_Lauritzen

kibby

Legg inn av kibby »

Elgen skrev: lør mar 18, 2023 1:25 pm
kibby skrev: lør mar 18, 2023 1:22 pm
Elgen skrev: lør mar 18, 2023 1:08 pm

I sesong 3 var det i episode 5 de første røk ut (2 stk + Franck som trakk seg)
Episode 8 ifølge TV2 Play.
Jeg så her:

https://no.wikipedia.org/wiki/Kompani_Lauritzen
Der regnes ikke "del 2"-episodene på lørdager som en egen episode visstnok.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kibby skrev: lør mar 18, 2023 1:41 pm
Elgen skrev: lør mar 18, 2023 1:25 pm
kibby skrev: lør mar 18, 2023 1:22 pm

Episode 8 ifølge TV2 Play.
Jeg så her:

https://no.wikipedia.org/wiki/Kompani_Lauritzen
Der regnes ikke "del 2"-episodene på lørdager som en egen episode visstnok.
Virker logisk

storpeder

Legg inn av storpeder »

Litt tilfeldig dette makkerpar-opplegget. Eller trio, da. Hadde Turab, som nesten ikke bar noe, måttet gå med Agnete, slik Christoffer Robin måtte, så ville vel Turab ha røket og ikke CR. Litt som «lagånd» i Mesternes Mester, hvor det ikke nødvendigvis er opp til en selv, om man har uflaks med lagene.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

storpeder skrev: lør mar 18, 2023 10:04 pm Litt tilfeldig dette makkerpar-opplegget. Eller trio, da. Hadde Turab, som nesten ikke bar noe, måttet gå med Agnete, slik Christoffer Robin måtte, så ville vel Turab ha røket og ikke CR. Litt som «lagånd» i Mesternes Mester, hvor det ikke nødvendigvis er opp til en selv, om man har uflaks med lagene.
Makkerpar blir satt opp etter resultatlista, nr1 blir makker med den som er sist, nr 2 med den som er nest sist osv.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kan ikke huske at det har vært så mye syting før.

Kanskje på tide å skrote kjendisversjonen helt og heller satse videre på Tropp 2, 3, 4 osv med vanlige folk. Synes kjendisversjonen er ganske tam og lite interessant i forhold, selv om jeg har sansen for flere av deltakerne i år.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Ingrid H. røk nok ut i dag p.g.a. rumpe-lår tyngde. Heldigvis landet hun tydeligvis mykt.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Ale skrev: lør mar 18, 2023 12:54 pm Ingrid Halstensen slapp en fjert. Instant boner.

Hun ble liksom ikke det samme lengre etter Kompani synes jeg.
Ikke pga fjerten, men uten sminke og uten å være ringside på en PL-stadion.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Ormen den lange skrev: lør mar 18, 2023 11:14 pm Ingrid H. røk nok ut i dag p.g.a. rumpe-lår tyngde. Heldigvis landet hun tydeligvis mykt.

Hun må jo ha vært dobbelt så tung som hun andre. Hadde null sjans.

Årets utgave skal nok Tete eller Grunde vinne greit tror jeg. Om de vil nok.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ormen den lange skrev: lør mar 18, 2023 11:14 pm Ingrid H. røk nok ut i dag p.g.a. rumpe-lår tyngde. Heldigvis landet hun tydeligvis mykt.
Jeg syns Ingrid H var sjarmerende. Hun var på en måte litt hvermannsen som deltok akkurat som Jon Martin. Ikke modellpen, men likefullt sjarmerende. Jeg er ikke spesielt glad i syltynne modelljenter. Hun har et sjarmerende smil og en flott dialekt. Syns det var dumt hun røyk ut.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 11:27 pm
Ormen den lange skrev: lør mar 18, 2023 11:14 pm Ingrid H. røk nok ut i dag p.g.a. rumpe-lår tyngde. Heldigvis landet hun tydeligvis mykt.
Jeg syns Ingrid H var sjarmerende. Hun var på en måte litt hvermannsen som deltok akkurat som Jon Martin. Ikke modellpen, men likefullt sjarmerende. Jeg er ikke spesielt glad i syltynne modelljenter. Hun har et sjarmerende smil og en flott dialekt. Syns det var dumt hun røyk ut.
Jepp, men vi så jo helt fra starten av i serien at hun kom til å ryke ut tidlig. På det fysiske var jo hun og Vendela i en egen klasse. Med negativt fortegn.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

qbah skrev: lør mar 18, 2023 11:32 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 11:27 pm
Ormen den lange skrev: lør mar 18, 2023 11:14 pm Ingrid H. røk nok ut i dag p.g.a. rumpe-lår tyngde. Heldigvis landet hun tydeligvis mykt.
Jeg syns Ingrid H var sjarmerende. Hun var på en måte litt hvermannsen som deltok akkurat som Jon Martin. Ikke modellpen, men likefullt sjarmerende. Jeg er ikke spesielt glad i syltynne modelljenter. Hun har et sjarmerende smil og en flott dialekt. Syns det var dumt hun røyk ut.
Jepp, men vi så jo helt fra starten av i serien at hun kom til å ryke ut tidlig. På det fysiske var jo hun og Vendela i en egen klasse. Med negativt fortegn.
Jo da. Men det er jo slik majoriteten av det norske folk er. Eller det kan faktisk være å ta i.

Jeg er nok fortsatt såpass sprek at jeg skulle ha greid å henge med sånn passe, men jeg har temperamentet til Frøken Dahl så jeg og fenriken hadde neppe blitt bestevenner. Da jeg var i militæret var jeg føyelig som en ung kvist, men nå hadde jeg ikke orket å ta i mot.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 1:18 am
qbah skrev: lør mar 18, 2023 11:32 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 11:27 pm

Jeg syns Ingrid H var sjarmerende. Hun var på en måte litt hvermannsen som deltok akkurat som Jon Martin. Ikke modellpen, men likefullt sjarmerende. Jeg er ikke spesielt glad i syltynne modelljenter. Hun har et sjarmerende smil og en flott dialekt. Syns det var dumt hun røyk ut.
Jepp, men vi så jo helt fra starten av i serien at hun kom til å ryke ut tidlig. På det fysiske var jo hun og Vendela i en egen klasse. Med negativt fortegn.
Jo da. Men det er jo slik majoriteten av det norske folk er. Eller det kan faktisk være å ta i.

Jeg er nok fortsatt såpass sprek at jeg skulle ha greid å henge med sånn passe, men jeg har temperamentet til Frøken Dahl så jeg og fenriken hadde neppe blitt bestevenner. Da jeg var i militæret var jeg føyelig som en ung kvist, men nå hadde jeg ikke orket å ta i mot.

Tror du har rett. Majoriteten av det norske folk slik ståa er blitt hadde slitt sterkt med å henge med kompaniet.

Spørs ja. Begrenset hvor mye voksenkjeft man tåler nå når man er i mer posisjon til å svare tilbake kontra i førstegangstjenesten.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

qbah skrev: søn mar 19, 2023 1:27 am
PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 1:18 am
qbah skrev: lør mar 18, 2023 11:32 pm

Jepp, men vi så jo helt fra starten av i serien at hun kom til å ryke ut tidlig. På det fysiske var jo hun og Vendela i en egen klasse. Med negativt fortegn.
Jo da. Men det er jo slik majoriteten av det norske folk er. Eller det kan faktisk være å ta i.

Jeg er nok fortsatt såpass sprek at jeg skulle ha greid å henge med sånn passe, men jeg har temperamentet til Frøken Dahl så jeg og fenriken hadde neppe blitt bestevenner. Da jeg var i militæret var jeg føyelig som en ung kvist, men nå hadde jeg ikke orket å ta i mot.

Tror du har rett. Majoriteten av det norske folk slik ståa er blitt hadde slitt sterkt med å henge med kompaniet.

Spørs ja. Begrenset hvor mye voksenkjeft man tåler nå når man er i mer posisjon til å svare tilbake kontra i førstegangstjenesten.
Men samtidig er det interessant å se hvordan de greier å bryte ned og bygge opp også de med flere år på baken. Så det er mulig jeg overvurderer egen mentale styrke :)

Litt som i fotball det qbah. Man bygges opp og dras ned om og om igjen.

kibby

Legg inn av kibby »

Litt overraskende at Thomas Hayes var den første som røk ut, ordinært. Men, men. Gøy at Ingrid faktisk ble nest best i dimmekampen, og godt Sval klarte seg!

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

eppaen skrev: lør mar 18, 2023 12:40 pm Det ble hardt for deltagerne denne sesongen? Uvanlig mye grining og surving. Men samtidig gir det jo en feeling av at dette ikke er noen kjære mor. På ekte. Syns likevel fenriken bommet på kritikken sin av Carina Dahl. Den var unødvendig tøff og resonnerte ikke med situasjonen. Av og til må de også bomme.

Men er ikke det også slik denne sesongen at flere er med lenger? De har samlet poeng i en evighet nå?
Jeg synes heller det er småpinlig å snakke om kontrakt og kameraer på den måte Carina og til dels Iben har gjort.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

SuperGunners10 skrev: søn mar 19, 2023 9:39 am
eppaen skrev: lør mar 18, 2023 12:40 pm Det ble hardt for deltagerne denne sesongen? Uvanlig mye grining og surving. Men samtidig gir det jo en feeling av at dette ikke er noen kjære mor. På ekte. Syns likevel fenriken bommet på kritikken sin av Carina Dahl. Den var unødvendig tøff og resonnerte ikke med situasjonen. Av og til må de også bomme.

Men er ikke det også slik denne sesongen at flere er med lenger? De har samlet poeng i en evighet nå?
Jeg synes heller det er småpinlig å snakke om kontrakt og kameraer på den måte Carina og til dels Iben har gjort.

Enig. Primadonnaer som er vant med å få det som er vil hittil i livet.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

qbah skrev: søn mar 19, 2023 9:53 am
SuperGunners10 skrev: søn mar 19, 2023 9:39 am
eppaen skrev: lør mar 18, 2023 12:40 pm Det ble hardt for deltagerne denne sesongen? Uvanlig mye grining og surving. Men samtidig gir det jo en feeling av at dette ikke er noen kjære mor. På ekte. Syns likevel fenriken bommet på kritikken sin av Carina Dahl. Den var unødvendig tøff og resonnerte ikke med situasjonen. Av og til må de også bomme.

Men er ikke det også slik denne sesongen at flere er med lenger? De har samlet poeng i en evighet nå?
Jeg synes heller det er småpinlig å snakke om kontrakt og kameraer på den måte Carina og til dels Iben har gjort.

Enig. Primadonnaer som er vant med å få det som er vil hittil i livet.
Begge to er jo med videre, man kan jo håpe på en holdningsendring.
Var ikke det noe av poenget med de tre tingene deltagerne skulle jobbe med?
Jeg synes også det er litt flaut å se på slik oppførsel men satser på å se gradvis forbedring utover sesongen

storpeder

Legg inn av storpeder »

Sodajr skrev: lør mar 18, 2023 10:10 pm
storpeder skrev: lør mar 18, 2023 10:04 pm Litt tilfeldig dette makkerpar-opplegget. Eller trio, da. Hadde Turab, som nesten ikke bar noe, måttet gå med Agnete, slik Christoffer Robin måtte, så ville vel Turab ha røket og ikke CR. Litt som «lagånd» i Mesternes Mester, hvor det ikke nødvendigvis er opp til en selv, om man har uflaks med lagene.
Makkerpar blir satt opp etter resultatlista, nr1 blir makker med den som er sist, nr 2 med den som er nest sist osv.
Jeg vet det. Jeg mente ikke tilfeldig på den måten, men at man med maksimal uflaks kan havne sammen med en med dårlige forutsetninger for en slik øvelse, selv om vedkommende ligger høyt oppe, noe som kan være avgjørende, slik det ble her.

storpeder

Legg inn av storpeder »

kibby skrev: søn mar 19, 2023 9:28 am Litt overraskende at Thomas Hayes var den første som røk ut, ordinært. Men, men. Gøy at Ingrid faktisk ble nest best i dimmekampen, og godt Sval klarte seg!
Tja, ikke spesielt skarp, noe som hadde mye å si både for poengsum (allmennkunnskapstesten) og dimmekampen, samt f.eks øvelsen med tauet hvor han vel var den eneste som ikke var i nærheten av å huske hva han skulle si.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Elgen skrev: søn mar 19, 2023 10:14 am
qbah skrev: søn mar 19, 2023 9:53 am
SuperGunners10 skrev: søn mar 19, 2023 9:39 am

Jeg synes heller det er småpinlig å snakke om kontrakt og kameraer på den måte Carina og til dels Iben har gjort.

Enig. Primadonnaer som er vant med å få det som er vil hittil i livet.
Begge to er jo med videre, man kan jo håpe på en holdningsendring.
Var ikke det noe av poenget med de tre tingene deltagerne skulle jobbe med?
Jeg synes også det er litt flaut å se på slik oppførsel men satser på å se gradvis forbedring utover sesongen
Jo, det et jo akkurat et slik regime enkelte av disse sårt trenger.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

qbah skrev: søn mar 19, 2023 9:53 am
SuperGunners10 skrev: søn mar 19, 2023 9:39 am
eppaen skrev: lør mar 18, 2023 12:40 pm Det ble hardt for deltagerne denne sesongen? Uvanlig mye grining og surving. Men samtidig gir det jo en feeling av at dette ikke er noen kjære mor. På ekte. Syns likevel fenriken bommet på kritikken sin av Carina Dahl. Den var unødvendig tøff og resonnerte ikke med situasjonen. Av og til må de også bomme.

Men er ikke det også slik denne sesongen at flere er med lenger? De har samlet poeng i en evighet nå?
Jeg synes heller det er småpinlig å snakke om kontrakt og kameraer på den måte Carina og til dels Iben har gjort.

Enig. Primadonnaer som er vant med å få det som er vil hittil i livet.
Carina har vel ingenting å skjemmes over etter siste episode, gikk med 4 sandsekker hele veien til toppen.

Også imponerende av Iben å gjennomføre vannøvelsen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»