Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
DennisB

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av DennisB »

City ser ut til å ha et litt enklere program igjen, enn Arsenal. Spesielt hjemmekampene mot Liverpool og Arsenal kan bli tungen på vektskåla. City har dog flere kamper enn oss igjen (5 ekstra kamper skal trolig skvises inn etter landslagspausen), men vi trenger alle fordeler vi kan få. Og jeg liker ikke nyheten om Saliba, når Tomiyasu er skadet i tillegg. Èn skade i bakre firer tåler vi, men to, den er tricky.

Arsenal:

19. mars: Crystal P. (H) 3poeng
1. april: Leeds (H) 3 poeng
9. april: Liverpool (B) 0 poeng
16. april: West Ham (B) 3 poeng
21. april: Southampton (H) 3 poeng
26. april: Manchester C. (B) 0 poeng
29. april: Chelsea (H) 3 poeng
6. mai: Newcastle (B) 1 poeng
13. mai: Brighton (H) 3 poeng
20. mai: Nottingham (B) 3 poeng
28. mai: Wolverhampton (H) 3 poeng

Dette gir 91 poeng.

Flere vanskelige bortekamper der, og kanskje også hjemmekampen mot Chelsea. Dessuten kan Nottingham ha kniven på stripen, og også West Ham er svært presset nå. Vi har begge borte. Vi kan fort ende tett oppunder 90, på 87-89.

Man City:

19. mars West Ham (H) utsatt 3 poeng
1. april: Liverpool (H) 1 poeng
8. april: Southampton (B) 3 poeng
(11. april: Bayern M. (H))
15. april: Leicester (H) 3 poeng
(19. april: Bayern M. (B))
(22. april: Semi FA-cupen)
23. april: Brighton (B) utsatt 3 poeng
26. april: Arsenal (H) 3 poeng
30. april: Fulham (B) 3 poeng
6. mai: Leeds (H) 3 poeng
(9./10. mai: Semi CL)
13. mai: Everton (B) 3 poeng
(16./17. mai: Semi CL)
20. mai: Chelsea (H) 3 poeng
28. mai: Brentford (B) 3 poeng

(3. juni: Finale FA-cup)
(10. juni: Finale CL)


Dette gir 92 poeng. Ett foran Arsenal.

Det blir sikkert noen overraskelser her og der, så vi får håpe at kampbelastningen sliter ut City. De kan fort ryke for Bayern dog, og få to færre kamper å tenke på under serieavslutningen i mai.
Men vi kan fort få flere smeller vi også.
Sist redigert av DennisB den søn mar 19, 2023 10:13 am, redigert 7 ganger totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Arsenal er forresten nå eneste lag i ligaen med 5 strake seire. Vi bør ta den sjette i dag.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 9:47 am Ingen tvil om at City har et litt enklere program igjen, enn Arsenal, med flere hjemmekamper (7 mot 5). Spesielt hjemmekampene mot Liverpool og Arsenal kan bli tungen på vektskåla. City har dog flere kamper enn oss igjen (5 ekstra kamper skal trolig skvises inn etter landslagspausen), men vi trenger alle fordeler vi kan få. Og jeg liker ikke nyheten om Saliba, når Tomiyasu er skadet i tillegg. Èn skade i bakre firer tåler vi, men to, den er tricky.
Arsenal sin kamp mot Brighton er hjemme, så Arsenal har 6 hjemme og 5 borte igjen. City har vel det samme også? Da Fulham-kampen deres er borte.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Canucks skrev: søn mar 19, 2023 9:57 am
DennisB skrev: søn mar 19, 2023 9:47 am Ingen tvil om at City har et litt enklere program igjen, enn Arsenal, med flere hjemmekamper (7 mot 5). Spesielt hjemmekampene mot Liverpool og Arsenal kan bli tungen på vektskåla. City har dog flere kamper enn oss igjen (5 ekstra kamper skal trolig skvises inn etter landslagspausen), men vi trenger alle fordeler vi kan få. Og jeg liker ikke nyheten om Saliba, når Tomiyasu er skadet i tillegg. Èn skade i bakre firer tåler vi, men to, den er tricky.
Arsenal sin kamp mot Brighton er hjemme, så Arsenal har 6 hjemme og 5 borte igjen. City har vel det samme også? Da Fulham-kampen deres er borte.
Kopiert fra VG, men du har helt rett. Er rettet nå. Ingen forskjell i antall borte og hjemmekamper da.
Men poengtipsene står, jeg har allerede tippet 3 poeng for oss mot Brighton.

I verste fall kan City måtte spille 16 kamper, i den perioden vi spiller våre siste 10, om City slår Bayern. Det blir steintøft for dem. Finalen i FA, og i CL, teller jeg ikke med, siden de spilles etter at serien er over.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vike4 skrev: fre mar 17, 2023 6:54 am
FranciscoM skrev: fre mar 17, 2023 1:21 am Nivåforskjellen fra Ødegaard til Vieira er enorm. Ikke sett fryktelig mye av sistnevnte, men trodde han var bedre basert på uttalelsene til Arteta og hypen han har (hadde?) på Twitter.
Jeg hadde troa på han før vi signerte han, men har vist seg å være i bestefall middelmådig. Ser ut som det blir et bomkjøp dessverre.
Han har jo enkelte interessante ferdigheter, men jeg er stort sett enig - i hvert fall slik han er den dag idag. Jeg står for meningen min om at feil 22-åring fra Porto ble kjøpt og at Vitinha ville vært langt bedre.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Apropos Haaland og årets spiller i PL, så skal vel egentlig ikke målene hans i FA-cupen og i CL telle, men det er vanskelig å bli upåvirket av hans 8 mål på to kamper der..
Ingen har noengang scoret mer enn 44 mål på èn sesong for sin PL-klubb (van Nistelrooy 2002/03, og Salah 2016/17). Haaland har nå 42, og opptil 18 kamper igjen å spille.. Han ender trolig på rundt 60.. Spinnvilt.

Han ender nok opp som årets spiller, uavhengig av om City vinner serien, tenker jeg.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

ulfarne skrev: søn mar 19, 2023 4:10 am
Ja, denne var blytung

https://www.goal.com/en-sg/match/arsena ... ntjg49xfkk
https://www.goal.com/en-sg/news/arteta- ... ntjg49xfkk

For noen nisser!

Bare fordi Arteta tapte mot en bedre trener i form av Graham Potter. Det er det jo ingen skam i.
Godt at ingen ønsker Graham Potter sparket i det minste. Alle vet at han er kvalitet.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jolla skrev: søn mar 19, 2023 11:33 am
Vike4 skrev: fre mar 17, 2023 6:54 am
FranciscoM skrev: fre mar 17, 2023 1:21 am Nivåforskjellen fra Ødegaard til Vieira er enorm. Ikke sett fryktelig mye av sistnevnte, men trodde han var bedre basert på uttalelsene til Arteta og hypen han har (hadde?) på Twitter.
Jeg hadde troa på han før vi signerte han, men har vist seg å være i bestefall middelmådig. Ser ut som det blir et bomkjøp dessverre.
Han har jo enkelte interessante ferdigheter, men jeg er stort sett enig - i hvert fall slik han er den dag idag. Jeg står for meningen min om at feil 22-åring fra Porto ble kjøpt og at Vitinha ville vært langt bedre.
I ettertid er det lett å være enig i denne betraktningen. Vieira har skuffet meg, men jeg synes han var strålende for Porto, i sin playmakerrolle der.

Mest skuffet er jeg over at han ikke klarer å vise mer i et dobbeltoppgjør mot Sporting. Spillere han kjenner, fra en liga han kjenner meget godt. Synes han til tider ble avkledd i disse to oppgjørene også.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 9:47 am City ser ut til å ha et litt enklere program igjen, enn Arsenal. Spesielt hjemmekampene mot Liverpool og Arsenal kan bli tungen på vektskåla. City har dog flere kamper enn oss igjen (5 ekstra kamper skal trolig skvises inn etter landslagspausen), men vi trenger alle fordeler vi kan få. Og jeg liker ikke nyheten om Saliba, når Tomiyasu er skadet i tillegg. Èn skade i bakre firer tåler vi, men to, den er tricky.

Arsenal:

19. mars: Crystal P. (H) 3poeng
1. april: Leeds (H) 3 poeng
9. april: Liverpool (B) 0 poeng
16. april: West Ham (B) 3 poeng
21. april: Southampton (H) 3 poeng
26. april: Manchester C. (B) 0 poeng
29. april: Chelsea (H) 3 poeng
6. mai: Newcastle (B) 1 poeng
13. mai: Brighton (H) 3 poeng
20. mai: Nottingham (B) 3 poeng
28. mai: Wolverhampton (H) 3 poeng

Dette gir 91 poeng.

Flere vanskelige bortekamper der, og kanskje også hjemmekampen mot Chelsea. Dessuten kan Nottingham ha kniven på stripen, og også West Ham er svært presset nå. Vi har begge borte. Vi kan fort ende tett oppunder 90, på 87-89.

Man City:

19. mars West Ham (H) utsatt 3 poeng
1. april: Liverpool (H) 1 poeng
8. april: Southampton (B) 3 poeng
(11. april: Bayern M. (H))
15. april: Leicester (H) 3 poeng
(19. april: Bayern M. (B))
(22. april: Semi FA-cupen)
23. april: Brighton (B) utsatt 3 poeng
26. april: Arsenal (H) 3 poeng
30. april: Fulham (B) 3 poeng
6. mai: Leeds (H) 3 poeng
(9./10. mai: Semi CL)
13. mai: Everton (B) 3 poeng
(16./17. mai: Semi CL)
20. mai: Chelsea (H) 3 poeng
28. mai: Brentford (B) 3 poeng

(3. juni: Finale FA-cup)
(10. juni: Finale CL)


Dette gir 92 poeng. Ett foran Arsenal.

Det blir sikkert noen overraskelser her og der, så vi får håpe at kampbelastningen sliter ut City. De kan fort ryke for Bayern dog, og få to færre kamper å tenke på under serieavslutningen i mai.
Men vi kan fort få flere smeller vi også.
Jeg tror du overvurderer begge lagene her.

Arsenal går nå på akkurat de skadene vi ikke skulle gå på. Erketypisk at vi skal få skadet 2 av 4 høyrebeinte forsvarsspillere i samme kamp. Hjemme mot Crystal Palace og Leeds kan det gå bra med Holding i midtforsvaret, rett og slett fordi vi bør klare å dominere kampene på midtbanen. Men f.eks. borte mot Liverpool tror jeg han kommer til å bli avslørt, rett og slett fordi de er så gode i angrep når de er påskrudd. Så får vi håpe Saliba er tilbake før Ethiad og St James.

City er steingode og de har massivt med rutine på slike run ins. Men de skal ha et helt spinnvilt kampprogram (særlig hvis de slår Bayern, så de skal ut i 2 kamper mot CL cheat code Real). Og som en påpekte her (Welle hvis jeg ikke husker feil, orker ikke gå tilbake i tråden å sjekke) så har de ikke like bred stal som de har pleid å ha. De kan også ende opp med skader på nøkkelspillere, selv om Pep er god på rullering (mange som har reagert på benkingene av KdB, selv tror jeg de har vært geniale for å beholde ham fit og uten fatigue i hele run in). Jeg tør vedde mye på at de avgir mer enn 2 poeng.

Jeg er ganske så sikker på at vi vinner ligaen om vi havner på 91 poeng (80% +).

Jeg står på mitt hovedscenario om at vi havner på 87 og de på 88. Men vinner vi både CP og Leeds, så er vi faktisk 2 poeng foran skjemaet mitt.

Noen som husker forresten, da jeg sa at vi burde ta 16 poeng på de 6 kampene vi er inne i? Nå har vi 12/12 og ser det ut som om vi kan styre mot 18. Men selvsagt, ingen kamper i PL er lette. Så både CP og Leeds skal spilles først, men vi er storfavoritter i begge.

Vi var jo ræv mot Leeds borte, og spillestilen deres virker å passe oss dårlig. Men de skal ut i to helt avgjørende hjemmekamper innenfor 8 dager etter vår, så jeg har et lite håp om at de stiller svekket mot oss, for å makse mulighetene for 6 poeng mot Forrest og CP.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ellers er jeg redd Holding i stedet for Saliba kan begrense det offensive spillet vårt en del. Mye av angrepsspillet vårt bygger på å sende mange mann frem og skape overtall. Vi har da overbelastet Saliba og GabM, fordi de har såpass mye fart at de stort sett klarer å avverge kontringer hvor de havner i undertall (ikke hver gang selvsagt). Antakelig må vi holde laget mer tilbake i offensiv fase med Holding. F.eks. må nok White holde igjen i forsvaret mye mer, som gjør at høyresiden i det offensive spillet vårt vil bli en del svekket. Igjen, spiller dette mindre rolle mot på papiret svakere lag på hjemmebane. Men det vil kunne utgjøre en stor forskjell mot sterke lag borte.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 11:56 am
Jeg tror du overvurderer begge lagene her.

Arsenal går nå på akkurat de skadene vi ikke skulle gå på. Erketypisk at vi skal få skadet 2 av 4 høyrebeinte forsvarsspillere i samme kamp. Hjemme mot Crystal Palace og Leeds kan det gå bra med Holding i midtforsvaret, rett og slett fordi vi bør klare å dominere kampene på midtbanen. Men f.eks. borte mot Liverpool tror jeg han kommer til å bli avslørt, rett og slett fordi de er så gode i angrep når de er påskrudd. Så får vi håpe Saliba er tilbake før Ethiad og St James.

City er steingode og de har massivt med rutine på slike run ins. Men de skal ha et helt spinnvilt kampprogram (særlig hvis de slår Bayern, så de skal ut i 2 kamper mot CL cheat code Real). Og som en påpekte her (Welle hvis jeg ikke husker feil, orker ikke gå tilbake i tråden å sjekke) så har de ikke like bred stal som de har pleid å ha. De kan også ende opp med skader på nøkkelspillere, selv om Pep er god på rullering (mange som har reagert på benkingene av KdB, selv tror jeg de har vært geniale for å beholde ham fit og uten fatigue i hele run in). Jeg tør vedde mye på at de avgir mer enn 2 poeng.

Jeg er ganske så sikker på at vi vinner ligaen om vi havner på 91 poeng (80% +).

Jeg står på mitt hovedscenario om at vi havner på 87 og de på 88. Men vinner vi både CP og Leeds, så er vi faktisk 2 poeng foran skjemaet mitt.

Noen som husker forresten, da jeg sa at vi burde ta 16 poeng på de 6 kampene vi er inne i? Nå har vi 12/12 og ser det ut som om vi kan styre mot 18. Men selvsagt, ingen kamper i PL er lette. Så både CP og Leeds skal spilles først, men vi er storfavoritter i begge.

Vi var jo ræv mot Leeds borte, og spillestilen deres virker å passe oss dårlig. Men de skal ut i to helt avgjørende hjemmekamper innenfor 8 dager etter vår, så jeg har et lite håp om at de stiller svekket mot oss, for å makse mulighetene for 6 poeng mot Forrest og CP.
Godt mulig det, men jeg ser bare ikke helt hvor. Jeg tror på en lignende Liverpool/City-innspurt, hvor trepoengerne kommer som perler på en snor. Men jeg har altså avskrevet 8 poeng, to tap og en U (mot Newcastle).
For Citys del, ser jeg ingen trusler, annet enn mot Liverpool (selv om jeg tror at de vinner den også). Men ett sted må de vel tape poeng, tenkte jeg. Slett ikke umulig at de vinner 10 på rad, det har vi sett før i en run-in.

Som Haaland også sier, det er nå City skal være gode. 7-0 og 6-0 på de to siste, er hinsides.

Salibas skade kommer på et "godt" tidspunkt, tross alt. Palace og Leeds skal vi slå hjemme, og Liverpool-kampen har jeg allerede avskrevet. Etter det bør han være tilbake, men jeg har altså avskrevet City-kampen også, og to poeng i Newcastle. Så et Saliba-fravær får liten betydning for mitt scenario.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Limer inn denne, fra Haaland:

"- Vi er inne i den delen av sesongen hvor vi må være på vårt beste. Det er nå ting blir avgjort. Vi må levere i hver eneste kamp, det er som finaler. Og det er det vi har gjort. Jeg er stolt og glad, sier Haaland."

Vi får en sjanse på Etihad, som vi nok bør ta vare på, om vi skal vinne serien. Poendeling der, så snakker vi. Eller seier/poeng på Anfield. Jeg tror City blir fryktinngytende framover.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 12:20 pm
Enzino skrev: søn mar 19, 2023 11:56 am
Jeg tror du overvurderer begge lagene her.

Arsenal går nå på akkurat de skadene vi ikke skulle gå på. Erketypisk at vi skal få skadet 2 av 4 høyrebeinte forsvarsspillere i samme kamp. Hjemme mot Crystal Palace og Leeds kan det gå bra med Holding i midtforsvaret, rett og slett fordi vi bør klare å dominere kampene på midtbanen. Men f.eks. borte mot Liverpool tror jeg han kommer til å bli avslørt, rett og slett fordi de er så gode i angrep når de er påskrudd. Så får vi håpe Saliba er tilbake før Ethiad og St James.

City er steingode og de har massivt med rutine på slike run ins. Men de skal ha et helt spinnvilt kampprogram (særlig hvis de slår Bayern, så de skal ut i 2 kamper mot CL cheat code Real). Og som en påpekte her (Welle hvis jeg ikke husker feil, orker ikke gå tilbake i tråden å sjekke) så har de ikke like bred stal som de har pleid å ha. De kan også ende opp med skader på nøkkelspillere, selv om Pep er god på rullering (mange som har reagert på benkingene av KdB, selv tror jeg de har vært geniale for å beholde ham fit og uten fatigue i hele run in). Jeg tør vedde mye på at de avgir mer enn 2 poeng.

Jeg er ganske så sikker på at vi vinner ligaen om vi havner på 91 poeng (80% +).

Jeg står på mitt hovedscenario om at vi havner på 87 og de på 88. Men vinner vi både CP og Leeds, så er vi faktisk 2 poeng foran skjemaet mitt.

Noen som husker forresten, da jeg sa at vi burde ta 16 poeng på de 6 kampene vi er inne i? Nå har vi 12/12 og ser det ut som om vi kan styre mot 18. Men selvsagt, ingen kamper i PL er lette. Så både CP og Leeds skal spilles først, men vi er storfavoritter i begge.

Vi var jo ræv mot Leeds borte, og spillestilen deres virker å passe oss dårlig. Men de skal ut i to helt avgjørende hjemmekamper innenfor 8 dager etter vår, så jeg har et lite håp om at de stiller svekket mot oss, for å makse mulighetene for 6 poeng mot Forrest og CP.
Godt mulig det, men jeg ser bare ikke helt hvor. Jeg tror på en lignende Liverpool/City-innspurt, hvor trepoengerne kommer som perler på en snor. Men jeg har altså avskrevet 8 poeng, to tap og en U (mot Newcastle).
For Citys del, ser jeg ingen trusler, annet enn mot Liverpool (selv om jeg tror at de vinner den også). Men ett sted må de vel tape poeng, tenkte jeg. Slett ikke umulig at de vinner 10 på rad, det har vi sett før i en run-in.

Som Haaland også sier, det er nå City skal være gode. 7-0 og 6-0 på de to siste, er hinsides.

Salibas skade kommer på et "godt" tidspunkt, tross alt. Palace og Leeds skal vi slå hjemme, og Liverpool-kampen har jeg allerede avskrevet. Etter det bør han være tilbake, men jeg har altså avskrevet City-kampen også, og to poeng i Newcastle. Så et Saliba-fravær får liten betydning for mitt scenario.
Når city kan tape poeng mot Forrest, så kan de avgi i alle bortekamper. De skal ha noen ganske tricky bortekamper, selv om det ikke er mot big 6. F.eks. Brentford slo dem på Ethiad. De kan definitivt gi dem problemer.

Å være klar favoritt i 10 kamper er ikke det samme som å være favoritt (over 50%) til å vinne 10 på rad.

Og strengt tatt blir det 13 på rad de må vinne. Ikke umulig, men jeg tror det har sannsynligheten mot seg.

Men jeg tror altså også at vi går på poengtap i kamper vi er favoritt. Forserer vi CP og Leeds med 6 poeng, er jeg villig til å kalle oss knapp favoritt (noe bookiene allerede gjør).

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 9:47 am
Arsenal:

19. mars: Crystal P. (H) 3poeng
1. april: Leeds (H) 3 poeng
9. april: Liverpool (B) 0 poeng
16. april: West Ham (B) 3 poeng
21. april: Southampton (H) 3 poeng
26. april: Manchester C. (B) 0 poeng
29. april: Chelsea (H) 3 poeng
6. mai: Newcastle (B) 1 poeng
13. mai: Brighton (H) 3 poeng
20. mai: Nottingham (B) 3 poeng
28. mai: Wolverhampton (H) 3 poeng

Dette gir 91 poeng.

Man City:

19. mars West Ham (H) utsatt 3 poeng
1. april: Liverpool (H) 1 poeng
8. april: Southampton (B) 3 poeng
(11. april: Bayern M. (H))
15. april: Leicester (H) 3 poeng
(19. april: Bayern M. (B))
(22. april: Semi FA-cupen)
23. april: Brighton (B) utsatt 3 poeng
26. april: Arsenal (H) 3 poeng
30. april: Fulham (B) 3 poeng
6. mai: Leeds (H) 3 poeng
(9./10. mai: Semi CL)
13. mai: Everton (B) 3 poeng
(16./17. mai: Semi CL)
20. mai: Chelsea (H) 3 poeng
28. mai: Brentford (B) 3 poeng

(3. juni: Finale FA-cup)
(10. juni: Finale CL)


Dette gir 92 poeng. Ett foran Arsenal.
For å gå videre på det som Enzino snakker om. Kanskje man får noe slikt som dette:

Arsenal:

19. mars: Crystal P. (H) 3poeng
1. april: Leeds (H) 3 poeng
9. april: Liverpool (B) 0 poeng
16. april: West Ham (B) 3 poeng
21. april: Southampton (H) 3 poeng
26. april: Manchester C. (B) 0 poeng
29. april: Chelsea (H) 1 poeng
6. mai: Newcastle (B) 3 poeng
13. mai: Brighton (H) 1 poeng
20. mai: Nottingham (B) 0 poeng
28. mai: Wolverhampton (H) 3 poeng

Dette gir 84 poeng.

Man City:

19. mars West Ham (H) utsatt 3 poeng
1. april: Liverpool (H) 3 poeng
8. april: Southampton (B) 1 poeng
(11. april: Bayern M. (H))
15. april: Leicester (H) 1 poeng
(19. april: Bayern M. (B))
(22. april: Semi FA-cupen)
23. april: Brighton (B) utsatt 3 poeng
26. april: Arsenal (H) 3 poeng
30. april: Fulham (B) 0 poeng
6. mai: Leeds (H) 3 poeng
(9./10. mai: Semi CL)
13. mai: Everton (B) 3 poeng
(16./17. mai: Semi CL)
20. mai: Chelsea (H) 3 poeng
28. mai: Brentford (B) 1 poeng

(3. juni: Finale FA-cup)
(10. juni: Finale CL)


Dette gir 85 poeng. Ett foran Arsenal.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jolla skrev: søn mar 19, 2023 12:58 pm
DennisB skrev: søn mar 19, 2023 9:47 am
Arsenal:

19. mars: Crystal P. (H) 3poeng
1. april: Leeds (H) 3 poeng
9. april: Liverpool (B) 0 poeng
16. april: West Ham (B) 3 poeng
21. april: Southampton (H) 3 poeng
26. april: Manchester C. (B) 0 poeng
29. april: Chelsea (H) 3 poeng
6. mai: Newcastle (B) 1 poeng
13. mai: Brighton (H) 3 poeng
20. mai: Nottingham (B) 3 poeng
28. mai: Wolverhampton (H) 3 poeng

Dette gir 91 poeng.

Man City:

19. mars West Ham (H) utsatt 3 poeng
1. april: Liverpool (H) 1 poeng
8. april: Southampton (B) 3 poeng
(11. april: Bayern M. (H))
15. april: Leicester (H) 3 poeng
(19. april: Bayern M. (B))
(22. april: Semi FA-cupen)
23. april: Brighton (B) utsatt 3 poeng
26. april: Arsenal (H) 3 poeng
30. april: Fulham (B) 3 poeng
6. mai: Leeds (H) 3 poeng
(9./10. mai: Semi CL)
13. mai: Everton (B) 3 poeng
(16./17. mai: Semi CL)
20. mai: Chelsea (H) 3 poeng
28. mai: Brentford (B) 3 poeng

(3. juni: Finale FA-cup)
(10. juni: Finale CL)


Dette gir 92 poeng. Ett foran Arsenal.
For å gå videre på det som Enzino snakker om. Kanskje man får noe slikt som dette:

Arsenal:

19. mars: Crystal P. (H) 3poeng
1. april: Leeds (H) 3 poeng
9. april: Liverpool (B) 0 poeng
16. april: West Ham (B) 3 poeng
21. april: Southampton (H) 3 poeng
26. april: Manchester C. (B) 0 poeng
29. april: Chelsea (H) 1 poeng
6. mai: Newcastle (B) 3 poeng
13. mai: Brighton (H) 1 poeng
20. mai: Nottingham (B) 0 poeng
28. mai: Wolverhampton (H) 3 poeng

Dette gir 84 poeng.

Man City:

19. mars West Ham (H) utsatt 3 poeng
1. april: Liverpool (H) 3 poeng
8. april: Southampton (B) 1 poeng
(11. april: Bayern M. (H))
15. april: Leicester (H) 1 poeng
(19. april: Bayern M. (B))
(22. april: Semi FA-cupen)
23. april: Brighton (B) utsatt 3 poeng
26. april: Arsenal (H) 3 poeng
30. april: Fulham (B) 0 poeng
6. mai: Leeds (H) 3 poeng
(9./10. mai: Semi CL)
13. mai: Everton (B) 3 poeng
(16./17. mai: Semi CL)
20. mai: Chelsea (H) 3 poeng
28. mai: Brentford (B) 1 poeng

(3. juni: Finale FA-cup)
(10. juni: Finale CL)


Dette gir 85 poeng. Ett foran Arsenal.
Nei, så mange poengtap har jeg absolutt ingen tro på.
Du som tippet Arsenal på 65 poeng ;)

Vi får svaret om et par måneder. Vi får se da, men jeg tror definitivt at jeg kommer nærmest av oss to ;)

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 12:45 pm
DennisB skrev: søn mar 19, 2023 12:20 pm
Enzino skrev: søn mar 19, 2023 11:56 am
Jeg tror du overvurderer begge lagene her.

Arsenal går nå på akkurat de skadene vi ikke skulle gå på. Erketypisk at vi skal få skadet 2 av 4 høyrebeinte forsvarsspillere i samme kamp. Hjemme mot Crystal Palace og Leeds kan det gå bra med Holding i midtforsvaret, rett og slett fordi vi bør klare å dominere kampene på midtbanen. Men f.eks. borte mot Liverpool tror jeg han kommer til å bli avslørt, rett og slett fordi de er så gode i angrep når de er påskrudd. Så får vi håpe Saliba er tilbake før Ethiad og St James.

City er steingode og de har massivt med rutine på slike run ins. Men de skal ha et helt spinnvilt kampprogram (særlig hvis de slår Bayern, så de skal ut i 2 kamper mot CL cheat code Real). Og som en påpekte her (Welle hvis jeg ikke husker feil, orker ikke gå tilbake i tråden å sjekke) så har de ikke like bred stal som de har pleid å ha. De kan også ende opp med skader på nøkkelspillere, selv om Pep er god på rullering (mange som har reagert på benkingene av KdB, selv tror jeg de har vært geniale for å beholde ham fit og uten fatigue i hele run in). Jeg tør vedde mye på at de avgir mer enn 2 poeng.

Jeg er ganske så sikker på at vi vinner ligaen om vi havner på 91 poeng (80% +).

Jeg står på mitt hovedscenario om at vi havner på 87 og de på 88. Men vinner vi både CP og Leeds, så er vi faktisk 2 poeng foran skjemaet mitt.

Noen som husker forresten, da jeg sa at vi burde ta 16 poeng på de 6 kampene vi er inne i? Nå har vi 12/12 og ser det ut som om vi kan styre mot 18. Men selvsagt, ingen kamper i PL er lette. Så både CP og Leeds skal spilles først, men vi er storfavoritter i begge.

Vi var jo ræv mot Leeds borte, og spillestilen deres virker å passe oss dårlig. Men de skal ut i to helt avgjørende hjemmekamper innenfor 8 dager etter vår, så jeg har et lite håp om at de stiller svekket mot oss, for å makse mulighetene for 6 poeng mot Forrest og CP.
Godt mulig det, men jeg ser bare ikke helt hvor. Jeg tror på en lignende Liverpool/City-innspurt, hvor trepoengerne kommer som perler på en snor. Men jeg har altså avskrevet 8 poeng, to tap og en U (mot Newcastle).
For Citys del, ser jeg ingen trusler, annet enn mot Liverpool (selv om jeg tror at de vinner den også). Men ett sted må de vel tape poeng, tenkte jeg. Slett ikke umulig at de vinner 10 på rad, det har vi sett før i en run-in.

Som Haaland også sier, det er nå City skal være gode. 7-0 og 6-0 på de to siste, er hinsides.

Salibas skade kommer på et "godt" tidspunkt, tross alt. Palace og Leeds skal vi slå hjemme, og Liverpool-kampen har jeg allerede avskrevet. Etter det bør han være tilbake, men jeg har altså avskrevet City-kampen også, og to poeng i Newcastle. Så et Saliba-fravær får liten betydning for mitt scenario.
Når city kan tape poeng mot Forrest, så kan de avgi i alle bortekamper. De skal ha noen ganske tricky bortekamper, selv om det ikke er mot big 6. F.eks. Brentford slo dem på Ethiad. De kan definitivt gi dem problemer.

Å være klar favoritt i 10 kamper er ikke det samme som å være favoritt (over 50%) til å vinne 10 på rad.

Og strengt tatt blir det 13 på rad de må vinne. Ikke umulig, men jeg tror det har sannsynligheten mot seg.

Men jeg tror altså også at vi går på poengtap i kamper vi er favoritt. Forserer vi CP og Leeds med 6 poeng, er jeg villig til å kalle oss knapp favoritt (noe bookiene allerede gjør).
Que? Når de har 11 ligakamper igjen?

Ja, vinner de 13 av dem, så sliter vi ;)

At de vinner 10 av 11, ser jeg ikke på som usannsynlig i det hele tatt. Det er noe jeg tror vil skje (glem odds). Jeg skriver jo ikke at de vinner resten av kampene sine. Poengtapet kan komme hvor som helst.

Og hver kamp framover er like mye cupfinaler for City (jmfr. Haalands uttalelse), som de er for Arsenal.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 1:15 pm
Enzino skrev: søn mar 19, 2023 12:45 pm
DennisB skrev: søn mar 19, 2023 12:20 pm
Godt mulig det, men jeg ser bare ikke helt hvor. Jeg tror på en lignende Liverpool/City-innspurt, hvor trepoengerne kommer som perler på en snor. Men jeg har altså avskrevet 8 poeng, to tap og en U (mot Newcastle).
For Citys del, ser jeg ingen trusler, annet enn mot Liverpool (selv om jeg tror at de vinner den også). Men ett sted må de vel tape poeng, tenkte jeg. Slett ikke umulig at de vinner 10 på rad, det har vi sett før i en run-in.

Som Haaland også sier, det er nå City skal være gode. 7-0 og 6-0 på de to siste, er hinsides.

Salibas skade kommer på et "godt" tidspunkt, tross alt. Palace og Leeds skal vi slå hjemme, og Liverpool-kampen har jeg allerede avskrevet. Etter det bør han være tilbake, men jeg har altså avskrevet City-kampen også, og to poeng i Newcastle. Så et Saliba-fravær får liten betydning for mitt scenario.
Når city kan tape poeng mot Forrest, så kan de avgi i alle bortekamper. De skal ha noen ganske tricky bortekamper, selv om det ikke er mot big 6. F.eks. Brentford slo dem på Ethiad. De kan definitivt gi dem problemer.

Å være klar favoritt i 10 kamper er ikke det samme som å være favoritt (over 50%) til å vinne 10 på rad.

Og strengt tatt blir det 13 på rad de må vinne. Ikke umulig, men jeg tror det har sannsynligheten mot seg.

Men jeg tror altså også at vi går på poengtap i kamper vi er favoritt. Forserer vi CP og Leeds med 6 poeng, er jeg villig til å kalle oss knapp favoritt (noe bookiene allerede gjør).
Que? Når de har 11 ligakamper igjen?

Ja, vinner de 13 av dem, så sliter vi ;)

At de vinner 10 av 11, ser jeg ikke på som usannsynlig i det hele tatt.
Nei på rad totalt. Siden de allerede har vunnet 3 på rad.

Fra nå og frem teller det selvsagt ingenting. Men det er ikke spesielt vanlig å klare 10 seire på rad, og enda mer er enda sjeldnere.

Når det er sagt, så har City historikk for akkurat det. Så de kan klare det.

Men selv om de har sett ut som en million dollar de to siste kampene (mot motstandere som for øvrig ikke holder PL-nivå imo), så sitter jeg fortsatt med følelsen av at denne City-utgaven er hakket mer sårbar enn de råeste vi har sett. Både med tanke på litt varierende prestasjoner, litt mer endimensjonale, og at stallen er tynnere, og med tanke på at de nå har fått verst mulige trekning i CL.

Jeg blir ekstremt overrasket hvis de klokker inn i mai på mer enn 90 poeng. Jeg tror de avgir poeng i minst 2 av kampene (dvs. jeg tror at det høyeste poengtallet de når er 90 poeng, og at 86-90 er de mest sannsynlige poengsummene).

Så får vi sørge for at en av dem blir mot oss, for da er mye gjort.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 1:25 pm
DennisB skrev: søn mar 19, 2023 1:15 pm
Enzino skrev: søn mar 19, 2023 12:45 pm

Når city kan tape poeng mot Forrest, så kan de avgi i alle bortekamper. De skal ha noen ganske tricky bortekamper, selv om det ikke er mot big 6. F.eks. Brentford slo dem på Ethiad. De kan definitivt gi dem problemer.

Å være klar favoritt i 10 kamper er ikke det samme som å være favoritt (over 50%) til å vinne 10 på rad.

Og strengt tatt blir det 13 på rad de må vinne. Ikke umulig, men jeg tror det har sannsynligheten mot seg.

Men jeg tror altså også at vi går på poengtap i kamper vi er favoritt. Forserer vi CP og Leeds med 6 poeng, er jeg villig til å kalle oss knapp favoritt (noe bookiene allerede gjør).
Que? Når de har 11 ligakamper igjen?

Ja, vinner de 13 av dem, så sliter vi ;)

At de vinner 10 av 11, ser jeg ikke på som usannsynlig i det hele tatt.
Nei på rad totalt. Siden de allerede har vunnet 3 på rad.

Fra nå og frem teller det selvsagt ingenting. Men det er ikke spesielt vanlig å klare 10 seire på rad, og enda mer er enda sjeldnere.

Når det er sagt, så har City historikk for akkurat det. Så de kan klare det.

Men selv om de har sett ut som en million dollar de to siste kampene (mot motstandere som for øvrig ikke holder PL-nivå imo), så sitter jeg fortsatt med følelsen av at denne City-utgaven er hakket mer sårbar enn de råeste vi har sett. Både med tanke på litt varierende prestasjoner, litt mer endimensjonale, og at stallen er tynnere, og med tanke på at de nå har fått verst mulige trekning i CL.

Jeg blir ekstremt overrasket hvis de klokker inn i mai på mer enn 90 poeng. Jeg tror de avgir poeng i minst 2 av kampene (dvs. jeg tror at det høyeste poengtallet de når er 90 poeng, og at 86-90 er de mest sannsynlige poengsummene).

Så får vi sørge for at en av dem blir mot oss, for da er mye gjort.
Du kan jo ikke ta med kamper som allerede er spilt, i antallet City må vinne.. Det blir litt rart. Selv om det forklarer hva du mente ;)

Jeg skriver altså at i mitt scenario kan poengtapet komme hvor som helst. Da trenger de f.eks bare å vinne 5 på rad (fra nå..), èn U, og så 5 nye seire.
I oddsverdenen vet du at det i praksis er et systemspill på 11 kamper, hvor tapet eller uavgjort kan komme hvor som helst.

Jeg tror det skjer, rett og slett fordi det er dette City pleier å gjøre i run-ins. Og fordi det er nå de skal være gode, og toppe formen. Noe jeg synes de har vist nå.
Jeg tror ikke årets lag er noe dårligere enn andre utgaver, det er min mening. Jeg tror Haaland veier opp for evt. svakheter andre steder.
Og City har virkelig mye godt skyts å sett inn, om nødvendig. De rullerer, og kan gjøre det også. Stallen er ikke mye dårligere enn andre utgaver, mener jeg. De er fortsatt verdens beste lag, selv om Bayern vil ha noe å si der.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: tir mar 14, 2023 5:07 pm
Ditto, men enda lenger tilbake for mitt vedkommende. Prøver å følge litt med i aviser etc, men har ingen norske tv-kanaler lenger.
Må innrømme at jeg ofte savner norsk TV da. Jeg hadde et abb. hos Get/Telia, men de har blokkert for bruk med VPN de siste årene.
Lite tips: hvis du ønsker å se norsk TV2, så funket det i hvert fall før å starte en sending over mobilnettet (forutsetter at du har et norsk mob abo, da), og så bytte til wifi rett etter. Jeg har sett masse sport på tv2 play fra Spania og Irland med den teknikken. Da særlig TdF i juli. Men jeg har ikke testet om det funker etter pandemien. Kan være det også er blokkert.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 1:44 pm
DennisB skrev: tir mar 14, 2023 5:07 pm
Ditto, men enda lenger tilbake for mitt vedkommende. Prøver å følge litt med i aviser etc, men har ingen norske tv-kanaler lenger.
Må innrømme at jeg ofte savner norsk TV da. Jeg hadde et abb. hos Get/Telia, men de har blokkert for bruk med VPN de siste årene.
Lite tips: hvis du ønsker å se norsk TV2, så funket det i hvert fall før å starte en sending over mobilnettet (forutsetter at du har et norsk mob abo, da), og så bytte til wifi rett etter. Jeg har sett masse sport på tv2 play fra Spania og Irland med den teknikken. Da særlig TdF i juli. Men jeg har ikke testet om det funker etter pandemien. Kan være det også er blokkert.
Takk for tips, god idè, men jeg har prøvd dette også. Ser ut som de tettet alle smutthull i 2022.
Det blir nok heller halvgode streams, som avhenger av nettet i Indonesia..

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir mar 14, 2023 11:47 am Jeg vurderer nok City svakere enn dere og det skyldes i hovedsak tre grunner:
1. Backene deres tilfører mindre kreativitet enn de har gjort tidligere sesonger. Cancelo og Zinchenko er rett og slett utrolig mye mer skapende enn Ake som har vært den som stort sett har spilt der denne sesongen. Pep prøvde å løse dette med å spille Bernardo der, men han var altfor dårlig defensivt. Når man ser hvor mye Zinchenko bidrar for oss offensivt så må man også huske at City har mistet tilsvarende offensivt gjennom å ikke ha Cancelo eller Zinchenko. Stones (og Walker) er ikke på det nivået som Walker var på for noen år siden.

2. Dette er et generelt problem, men en stor del av stallen deres er på vei inn i post-prime. Det fins selvfølgelig mange gode eksempler med spillere som opprettholder, eller til og med blir bedre når de er i post-prime, men jevnt over så går kvaliteten ned på spillere når de gjør det. Dette gjelder spesielt midtbanen deres med Gundogan, Bernardo Silva og KdB, i tillegg til Walker som er nevnt over.

3. De har ikke løst "Haaland-problematikken", og selvom han har bøttet inn aldri så mange mål så er det en reell problematikk etter min mening. Der hvor de tidligere hadde et mye mer flytende angrepsmønster som gjør at det er vanskelig for forsvarerne å vite hvem de skal markere så er det nå lettere å demme opp for dem i en dyp blokk. Dette er det samme problemet som jeg syns vi hadde med Nketiah (som i tillegg er en svakere spiller) hvor vi ble mye mer statiske ettersom han plassroterer mye mindre enn Trossard og Jesus. Vi ser jo at med en gang Trossard har vært midtspiss så har målene og antall touch for Martinelli kommet tilbake igjen. Nå skal det selvfølgelig sies at Haaland er den beste til å være den spisstypen han er, men jeg syns City sliter mye mer med lag som ligger dypt enn det de har gjort tidligere.

3,5. Det går litt på det samme som punktet over, men er også litt på siden, og det er at de mangler fart på kantene. De har ingen som stuper inn bak forsvaret langs kanten slik de hadde før med Sterling og Sane. Foden, Mahrez og Grealish ønsker sjeldent ball i bakrom slik de to gjorde.

Basert på årsakene som er nevnt over så mener jeg som sagt at dette City-laget rett og slett ikke er på det samme nivået som de fleste andre årene under Pep, og jeg tror ikke at de kommer til å hente oss igjen. Det kan selvfølgelig skje, og Etihad-kampen er ekstremt viktig sånn sett, men jeg frykter de ikke like mye som det jeg tror flere av dere gjør.
@DennisB

Å vurdere versjoner av lag opp mot hverandre er en subjektiv vurdering. Så helt fair at du synes årets City er like god som de råeste versjonene vi har sett de siste årene.

Jeg synes Welle gjør en god analyse her, som viser hvorfor de ikke er det. Så er mer enig med ham enn med deg at de er svakere. Jeg synes dog han overdriver disse faktorene. Så jeg ligger nok reelt sett et sted midt mellom dere to egentlig.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 1:48 pm
Enzino skrev: søn mar 19, 2023 1:44 pm
DennisB skrev: tir mar 14, 2023 5:07 pm
Ditto, men enda lenger tilbake for mitt vedkommende. Prøver å følge litt med i aviser etc, men har ingen norske tv-kanaler lenger.
Må innrømme at jeg ofte savner norsk TV da. Jeg hadde et abb. hos Get/Telia, men de har blokkert for bruk med VPN de siste årene.
Lite tips: hvis du ønsker å se norsk TV2, så funket det i hvert fall før å starte en sending over mobilnettet (forutsetter at du har et norsk mob abo, da), og så bytte til wifi rett etter. Jeg har sett masse sport på tv2 play fra Spania og Irland med den teknikken. Da særlig TdF i juli. Men jeg har ikke testet om det funker etter pandemien. Kan være det også er blokkert.
Takk for tips, god idè, men jeg har prøvd dette også. Ser ut som de tettet alle smutthull i 2022.
Det blir nok heller halvgode streams, som avhenger av nettet i Indonesia..
Skjønner. Det var jo kjipt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 1:32 pm
Du kan jo ikke ta med kamper som allerede er spilt, i antallet City må vinne.. Det blir litt rart. Selv om det forklarer hva du mente ;)
Jeg var nok litt upresis i formuleringen, ja. Poenget var at hvis de vinner de 11 siste nå, så må de ved sesongsslutt ha klart å sette sammen en rekke på 14 strake.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 1:51 pm
Wellé skrev: tir mar 14, 2023 11:47 am Jeg vurderer nok City svakere enn dere og det skyldes i hovedsak tre grunner:
1. Backene deres tilfører mindre kreativitet enn de har gjort tidligere sesonger. Cancelo og Zinchenko er rett og slett utrolig mye mer skapende enn Ake som har vært den som stort sett har spilt der denne sesongen. Pep prøvde å løse dette med å spille Bernardo der, men han var altfor dårlig defensivt. Når man ser hvor mye Zinchenko bidrar for oss offensivt så må man også huske at City har mistet tilsvarende offensivt gjennom å ikke ha Cancelo eller Zinchenko. Stones (og Walker) er ikke på det nivået som Walker var på for noen år siden.

2. Dette er et generelt problem, men en stor del av stallen deres er på vei inn i post-prime. Det fins selvfølgelig mange gode eksempler med spillere som opprettholder, eller til og med blir bedre når de er i post-prime, men jevnt over så går kvaliteten ned på spillere når de gjør det. Dette gjelder spesielt midtbanen deres med Gundogan, Bernardo Silva og KdB, i tillegg til Walker som er nevnt over.

3. De har ikke løst "Haaland-problematikken", og selvom han har bøttet inn aldri så mange mål så er det en reell problematikk etter min mening. Der hvor de tidligere hadde et mye mer flytende angrepsmønster som gjør at det er vanskelig for forsvarerne å vite hvem de skal markere så er det nå lettere å demme opp for dem i en dyp blokk. Dette er det samme problemet som jeg syns vi hadde med Nketiah (som i tillegg er en svakere spiller) hvor vi ble mye mer statiske ettersom han plassroterer mye mindre enn Trossard og Jesus. Vi ser jo at med en gang Trossard har vært midtspiss så har målene og antall touch for Martinelli kommet tilbake igjen. Nå skal det selvfølgelig sies at Haaland er den beste til å være den spisstypen han er, men jeg syns City sliter mye mer med lag som ligger dypt enn det de har gjort tidligere.

3,5. Det går litt på det samme som punktet over, men er også litt på siden, og det er at de mangler fart på kantene. De har ingen som stuper inn bak forsvaret langs kanten slik de hadde før med Sterling og Sane. Foden, Mahrez og Grealish ønsker sjeldent ball i bakrom slik de to gjorde.

Basert på årsakene som er nevnt over så mener jeg som sagt at dette City-laget rett og slett ikke er på det samme nivået som de fleste andre årene under Pep, og jeg tror ikke at de kommer til å hente oss igjen. Det kan selvfølgelig skje, og Etihad-kampen er ekstremt viktig sånn sett, men jeg frykter de ikke like mye som det jeg tror flere av dere gjør.
@DennisB

Å vurdere versjoner av lag opp mot hverandre er en subjektiv vurdering. Så helt fair at du synes årets City er like god som de råeste versjonene vi har sett de siste årene.

Jeg synes Welle gjør en god analyse her, som viser hvorfor de ikke er det. Så er mer enig med ham enn med deg. Men det er som sagt veldig subjektivt, og finnes ikke noen fasit.
Jeg skriver ikke at den er like god som de råeste versjonene. Jeg skriver at den ikke er mye svakere enn dem.. Klar forskjell i de to utsagnene.

Ja, det er subjektivt naturligvis. Leste denne av Welle. Ikke helt enig, men det får så være. Jeg synes det er lagt litt for mye vekt på hvordan City har framstått i første halvdel av sesongen. De har jo ofte en bedre andre halvdel (ikke alltid), når de har spilt på seg form, noe han ikke har tatt særlig høyde for, etter min mening. Dessuten synes jeg City har løst "Haaland-problematikken."

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 1:56 pm
Jeg skriver ikke at den er like god som de råeste versjonene. Jeg skriver at den ikke er mye svakere enn dem.. Klar forskjell i de to utsagnene.

Ja, det er subjektivt naturligvis. Leste denne av Welle. Ikke helt enig, men det får så være. Jeg synes det er lagt litt for mye vekt på hvordan City har framstått i første halvdel av sesongen. De har jo ofte en bedre andre halvdel (ikke alltid), når de har spilt på seg form, noe han ikke har tatt særlig høyde for, etter min mening. Dessuten synes jeg City har løst "Haaland-problematikken."
Da er vi nok ganske enige faktisk.

Synes du også har et godt poeng i siste avsnitt. Hva som skjedde i høst er ikke spesielt relevant nå.

Bortsett fra det med Haaland, er jeg veldig enig. Men det jeg kan være enig i, er at det spiller ikke så stor rolle om det ikke er løst, så lenge de spiller bra fotball, vinner kampene, og Haaland scorer mål.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 2:00 pm
DennisB skrev: søn mar 19, 2023 1:56 pm
Jeg skriver ikke at den er like god som de råeste versjonene. Jeg skriver at den ikke er mye svakere enn dem.. Klar forskjell i de to utsagnene.

Ja, det er subjektivt naturligvis. Leste denne av Welle. Ikke helt enig, men det får så være. Jeg synes det er lagt litt for mye vekt på hvordan City har framstått i første halvdel av sesongen. De har jo ofte en bedre andre halvdel (ikke alltid), når de har spilt på seg form, noe han ikke har tatt særlig høyde for, etter min mening. Dessuten synes jeg City har løst "Haaland-problematikken."
Da er vi nok ganske enige faktisk.

Synes du også har et godt poeng i siste avsnitt. Hva som skjedde i høst er ikke spesielt relevant nå.

Bortsett fra det med Haaland, er jeg veldig enig. Men det jeg kan være enig i, er at det spiller ikke så stor rolle om det ikke er løst, så lenge de spiller bra fotball, vinner kampene, og Haaland scorer mål.
Burde kanskje ha skrevet "langt på vei" har løst Haaland-problematikken. Jeg synes vi ser tegn på at det oppbyggende spillet flyter bedre nå, og når man har en så ekstrem fox in the box som Haaland er, så blir det mange mål av det. Synes også Haaland er god i det oppbyggende spillet jeg, selv om han har færre touch enn de andre på laget, naturligvis. Det ser vi når Trossard eller Martinelli spiller spiss også, touchene deres blir færre. Nå har vel Haaland alltid hatt relativt få touch som spiss, i forhold til hva man sitter igjen med av inntrykk av han. Hva han gjør med hver touch, er det som skiller han fra andre.

Men nå er det duket for kamp straks :D

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Deilig seier, var ikke noe tvil her! Synd at vi slipper innpå corner igjen, her må vi forbedre oss.
8 poeng foran City nå med èn kamp mere spilt, viktig å holde presset på de!

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Easy peasy!

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

God og profesjonelt gjennomført kamp igjen.

God Søndag og come on Arsenal.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Nesten synd pausen kommer nå med spillet i de siste par kampene i serien. Håper ikke det ødelegger. Så da satser vi på at Jesus er klar for 90 min etter pausen og at Tomi og Saliba er fit.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»