Viking FK

Svar
Fotballidiot

Re: Viking FK

Legg inn av Fotballidiot »

Den erkjennelsen til Batty er så klar at jeg tror det er en stund til vi ser 3-5-2 igjen.

RBK på Lerkendal kunne nok vært en kamp de vurderte det igjen, men etter kollapsen i går blir jeg sjokkert om vi ikke kommer i 4-3-3

CliffC

Legg inn av CliffC »

De prøvde altså noe i hele fjor, med alldeles grusomt resultat. Så lover de bot og bedring, og at en formasjon skal rendyrkes. Så faller de altså tilbake til gamle synder allerede i andre kamp? Selvsagt blir det 4-3-3 i neste kamp. Det er jo denne formasjonens tur denne gangen. I neste kamp etter det så er vi nok tilbake til noe helt annet.

Det handler faktisk om at laget skal spille på sine styrker, og ikke gjøre ting de ikke kan ved å tilpasse seg motstanderen. Jeg respekterer at man av og til må spille kynisk og defensivt, men bør man ikke da beherske dette? Å tape på en hederlig måte er en ting, å tape på en flau måte er noe annet.

Neste trekk til klovnene blir vel å plassere 11 mann på målstreken.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Ziggi76 skrev: søn mar 19, 2023 8:31 am Jeg tror ikke det er Aarsheim som er problemet.
Selvsagt er han problemet. Han inngår i et likestilt trenerteam, og om han står for noe annet enn sin makker så forteller vel dette om problemer med å dra i samme retning som veldig mange av oss kunne forutse på forhånd.

Han er uansett ansvarlig, sammen med Jensen.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

CliffC skrev: søn mar 19, 2023 10:37 am
Ziggi76 skrev: søn mar 19, 2023 8:31 am Jeg tror ikke det er Aarsheim som er problemet.
Selvsagt er han problemet. Han inngår i et likestilt trenerteam, og om han står for noe annet enn sin makker så forteller vel dette om problemer med å dra i samme retning som veldig mange av oss kunne forutse på forhånd.

Han er uansett ansvarlig, sammen med Jensen.
Her må jeg naturligvis medgi at du har helt rett. Mitt poeng er imidlertid at jeg ikke tror vi hadde sett de mange formasjonsendringene dersom Batty hadde styrt laget alene.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Iversen i RA med en fin artikkel. Er defintivt på ballen når det gjelder å være tro mot sitt eget system.

Trakk også frem Rosenborg under Eggen. Som gikk på det ene stygge tapet etter det andre ute i europa men holdt fast på det de har trent på Til slutt lyktes de.

I forhold tilGlimt skal vi lære av de har trenerne sagt. Hvorfor ikkje prøve på det de trener på selv om de heller ikke lykkes helt med det i første omgang.
Null læring av å skrote hele opplegget for å forsøke å rane med seg en seier på en slik måte.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: søn mar 19, 2023 11:06 am Iversen i RA med en fin artikkel. Er defintivt på ballen når det gjelder å være tro mot sitt eget system.
Meget bra! Spot on!

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Vikingen skrev: søn mar 19, 2023 2:17 am
Wiggum skrev: søn mar 19, 2023 1:58 am Du kjører "nå gjør du deg dummere enn du er" til meg i et tidligere innlegg, samtidig som du nå faktisk sier at du ville vært forbanna over Viking-seier borte mot Bodø/Glimt fordi de ikke spilte eget spill? Tror nesten ikke det jeg leser.
Jeg skjønner godt at du ikke tror det du leser, om det er slik du fremstiller det jeg skriver. Og jeg ville selvsagt ikke vært forbanna over det faktum at vi vant, men at Viking risikerte alt ved å stille slik de gjorde. Hadde vi vunnet i dag hadde det vært et ran. Du er vel omtrent den eneste som mener noe annet. Jeg var irritert allerede da trenerne gikk ut og vurderte 3-5-2. Vi har rett og slett ikke tropp til det, en erkjennelse jeg trodde vi gjorde etter i fjor.

Når jeg skrev at du gjorde deg dummere enn du er, så presiserte jeg det slik i et tidligere innlegg:
Tror du virkelig jeg mener at det å lede 2-0 er det som var en fornærmelse? Eller at jeg siktet til utboksingen til Gunnarsson da jeg argumenterte med ukjente roller?
"Om det er slik du fremstiller det jeg skriver". Du skrev altså ordrett, og dette er copy paste, følgende: "Hadde kampen endt 3-1 til Viking hadde det vært et av tidenes ran i norsk fotball. Jeg hadde vært forbanna da også, om enn ikke like forbanna"

Hvordan skal jeg tolke dette annet enn at du hadde vært forbanna hvis det endte 1-3? Du skriver det jo rett ut. Du må i så fall forklare meg det, gjerne på en annen og mer saklig måte enn å kalle meg dum.

Og jeg er selvsagt enig i at Bodø/Glimt vant fortjent. Har jeg noensinne påstått noe annet? Jeg understreket at Glimt skapte få målsjanser i 1. omgang, men totalt sett var de selvfølgelig klart best. Selv om fem mål på sju-åtte målsjanser er veldig effektivt også.

Mitt poeng var at det ikke var formasjonen alene sin skyld, men i høyere grad personlige feil og svake bytter. Du forklarte i et annet innlegg personlige feil som en årsak av ukjente roller, og for meg fremstår du, og flere andre, dette som veldig svart/hvitt. Så er det ikke sånn at jeg hyller 3-5-2 på noe som helst måte og ønsker å se den minst mulig fremover, så vi er enige der. Jeg synes bare diskusjonene etter gårsdagen ble for unyansert.

fata_morgana

Legg inn av fata_morgana »

Takk for kampen. Glad for at det ikke ble like skandaløst som i fjor. Vel fortjent seier til Glimt. Fryktet denne kampen på forhånd, men ble faktisk sjokkert over Vikings tilnærming til denne matchen. Til og med Ranheim i forrige runde forsøkte mer på eget spill. Håper dere finner ut av formasjon og ideologi og får en fin plassering på øvre halvdel. Lykke til!

Nevi

Legg inn av Nevi »

Må si at jeg skjems selv over måten Viking fremsto.

Selv på 2-0 til pause trodde jeg ikke det ville holde. Så mye som ballen var i deres angrepssone.
Fikk ett lite håp på 3-1. Da hadde jeg den største jubelen her. Men med 2-3 og 20 minutter igjen kunne Viking aldri klare å dra i land dette.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Nevi skrev: søn mar 19, 2023 3:19 pm Selv på 2-0 til pause trodde jeg ikke det ville holde. Så mye som ballen var i deres angrepssone.
Fikk ett lite håp på 3-1. Da hadde jeg den største jubelen her. Men med 2-3 og 20 minutter igjen kunne Viking aldri klare å dra i land dette.
Satt med samme tanke selv. Sant og si skrudde jeg av da utligningen kom, men jeg skrudde på akkurat tidsnok til å få med meg 4-3.

Mirakelet er at de scoret tre ganger i en kamp hvor de knapt nok var over midtstreken hele kampen. Ingen skal fortelle meg at dette kan årsaksforklares som annet enn ren flaks. At det måtte rakne før eller siden var derimot ganske klart, vil jeg si.

Rett og slett skammelig, og noe som umulig kan gjøre at folk får lyst til å dra på kamp. Jeg trodde det var dette inntrykket klubben skulle rette opp fra i fjor.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Positivt
+++ 3 mål i Bodø
++ Salvesen og Zlatko
+ Pattynama

Negativt
--- 3-5-2 Funker absolutt ikke + ikke noe tro på egen spillestil
-- 5 mål imot + kollaps
- Byttene, Jost

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Jeg er fortsatt irritert over at trenerne tenkte de var i posisjon til å gamble med det lille som var i ferd med bygge seg opp av optimisme. Det er rett og slett ganske historieløst av trenerne å sende Viking på banen slik de gjorde i går.

Jeg tror ikke en kjeft hadde etterlyst 3-5-2 (5-3-2) om Viking tapte kampen i 4-3-3 i går, mens de forsøkte sitt eget spill og var tro mot det spillergruppen og publikum har etterlyst. De tok en enorm risiko ved å stille i en ultradefensiv 5-3-2. De var nødt til å vinne kampen for å kunne forsvare å gå ut slik. Selv et hederlig tap hadde satt sinnene i kok. Total kollaps, som i går, gjør at folk resignerer.

Batty sier i SA at vi kommer til å se Viking i 4-3-3 i 90% av kampene i Eliteserien i år. Jeg håper de varsler i god tid hvilke 3 kamper de skal stille i 3-5-2. Jeg tror faktisk ikke jeg gidder å se dem. Selv om jeg helt sikkert gjør det likevel. Men uttalelsen irriterer meg i seg selv, for det innebærer jo at vi faktisk må trene litt på denne formasjonen også. Og det vil jeg ikke. Jeg vil at vi skal drille 4-3-3 til vi er best i landet på det. Kun plan A.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Rett og slett skammelig, og noe som umulig kan gjøre at folk får lyst til å dra på kamp. Jeg trodde det var dette inntrykket klubben skulle rette opp fra i fjor.
Nå var dette cupen i 2022. Så de har fortsatt muligheten til å gjøre alt rett i 2023 sesongen :D

Har sett litt på kampen til Brann. Klarer ikke å se at Brann har så fantastiske spillere, men de har ett kollektiv som fungerer helt fantastisk.
Ekstremt agressive og spillerne virker å ha fantastiske relasjoner.

Det er slik Viking også må framstå (når 2023 sesongen starter)

Så kan man selvsagt knytte alt til valget av formasjon (som viste seg å være feil), men at vi faller ned på egen banehalvdel og ikke har eget angrepsspill skyldes ikke utelukkende formasjon.
Slik så vi også ut i treningskampen i 4-3-3 (4-5-1)

Man kan være langt mer agressive, man kan stå høyere, man kan treffe på en pasning og man kan våge/evne å spille uavhengig av formasjon.
Det er lov å være i press uavhengig av formasjon, det er lov å ta ut løpene til motstander uavhengig av formasjon.

Det var åpenbart en feil å velge 5-3-2 (det kommer fram av Batty og Tripic), men det var ikke kun formasjonen som sviktet i går.
Sist redigert av Fotballidiot den søn mar 19, 2023 9:33 pm, redigert 1 gang totalt.

tokk

Legg inn av tokk »

Vikingen skrev: søn mar 19, 2023 9:18 pm Jeg er fortsatt irritert over at trenerne tenkte de var i posisjon til å gamble med det lille som var i ferd med bygge seg opp av optimisme. Det er rett og slett ganske historieløst av trenerne å sende Viking på banen slik de gjorde i går.

Jeg tror ikke en kjeft hadde etterlyst 3-5-2 (5-3-2) om Viking tapte kampen i 4-3-3 i går, mens de forsøkte sitt eget spill og var tro mot det spillergruppen og publikum har etterlyst. De tok en enorm risiko ved å stille i en ultradefensiv 5-3-2. De var nødt til å vinne kampen for å kunne forsvare å gå ut slik. Selv et hederlig tap hadde satt sinnene i kok. Total kollaps, som i går, gjør at folk resignerer.

Batty sier i SA at vi kommer til å se Viking i 4-3-3 i 90% av kampene i Eliteserien i år. Jeg håper de varsler i god tid hvilke 3 kamper de skal stille i 3-5-2. Jeg tror faktisk ikke jeg gidder å se dem. Selv om jeg helt sikkert gjør det likevel. Men uttalelsen irriterer meg i seg selv, for det innebærer jo at vi faktisk må trene litt på denne formasjonen også. Og det vil jeg ikke. Jeg vil at vi skal drille 4-3-3 til vi er best i landet på det. Kun plan A.

Det hadde vært lettere for dem å tapt 10-0 i 433 enn slik det ble nå. De leker med sin egen posisjon.

Vi har 3 tøffe kamper til å begynne med. Vi tåler maks et tap der. To tap og en uavgjort så ryker trenerene. Enten med engang, eller så går det 2 til kamper til, ikke at det hjelper, da alt er gitt opp på det tidspunktet.

Viking må overbevise i de siste treningskampene + vinne 1 av 3 første, og minst 1 uavgjort.

Håper virkelig de klarer det, for jeg ønsker oss ikke tilbake til tiden hvor vi bytter trener annenhvert år. Med ny trener som skal bruke opp kassa og hente sine spillere.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »



Det hadde vært lettere for dem å tapt 10-0 i 433 enn slik det ble nå. De leker med sin egen posisjon.

Vi har 3 tøffe kamper til å begynne med. Vi tåler maks et tap der. To tap og en uavgjort så ryker trenerene. Enten med engang, eller så går det 2 til kamper til, ikke at det hjelper, da alt er gitt opp på det tidspunktet.

Viking må overbevise i de siste treningskampene + vinne 1 av 3 første, og minst 1 uavgjort.
Jeg har ingen tro på at det blir noe trenerbytte før tidligst etter 16 mai. Da må spillet virkelig se ekstremt svakt ut eller at det er åpenbart at de har mistet garderoben.
Det tror jeg ikke på.

Men om de ikke tar minst 4 poeng på de 3 første kampene kan det bli utrolig tøft for dem. Mulig de trekker seg selv, men har ingen tro på noen sparking så tidlig.

Forøvrig har jeg fortsatt tro på at det er mulig å ta poeng i de kampene. Virker som de har truffet på de 2 fra Australia og Salvesen. Ble litt usikker på Urbancic, han virker iallefall å trenge noe mer tid. Nå har de nær 1 mnd å få på plass relasjoner og sette ett lag. Jeg mener vi har ett spennende mannskap, men det er utrolig viktige uker nå framover.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Det er akkurat dette Løkberg har snakket om i diverse podcaster. Da man la om til 3-5-2 i europakampene så forsvant mye av aggressiviteten i spillet, og man klarte ikke omstille igjen til «hverdagen». Aggressiviteten som skulle være kjennetegnet forsvant. Man ble passiv og defensiv i tankegangen. Akkurat som i dag.
At aggressiviteten skal forsvinne i 3-5-2 fatter jeg ikke.
Tror de fleste Glimt supportere mener vi var i overkant agressive i hjemmekampen i fjor. Var vel heller ikke noe feil med aggressiviteten på Aspmyra i fjor heller? Mulig vi ble for feige etter 2-4 i siste kampen, men vi manglet ikke aggressivitet?

At mye annet kan bli feil i 3-5-2 kan stemme, men om agressiviteten forsvinner da er det mentalt

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fotballidiot skrev: søn mar 19, 2023 10:11 pm

Det er akkurat dette Løkberg har snakket om i diverse podcaster. Da man la om til 3-5-2 i europakampene så forsvant mye av aggressiviteten i spillet, og man klarte ikke omstille igjen til «hverdagen». Aggressiviteten som skulle være kjennetegnet forsvant. Man ble passiv og defensiv i tankegangen. Akkurat som i dag.
At aggressiviteten skal forsvinne i 3-5-2 fatter jeg ikke.
Tror de fleste Glimt supportere mener vi var i overkant agressive i hjemmekampen i fjor. Var vel heller ikke noe feil med aggressiviteten på Aspmyra i fjor heller? Mulig vi ble for feige etter 2-4 i siste kampen, men vi manglet ikke aggressivitet?

At mye annet kan bli feil i 3-5-2 kan stemme, men om agressiviteten forsvinner da er det mentalt
Det var absolutt mentalt, ja. Husker dessverre ikke hvilken podcast det var. Men han snakket om forskjellen i oppladning når man skal gå i strupen på motstander, eller ligge og vente på deres feil. Og den mente han var ganske stor, slik at det ble vanskelig å komme tilbake til det aggressive.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Det er selvsagt ikke formasjonens skyld at Viking taper denne kampen. Å gjøre formasjonen til hovedårsak synes jeg blir komisk.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: man mar 20, 2023 7:41 am Det er selvsagt ikke formasjonens skyld at Viking taper denne kampen. Å gjøre formasjonen til hovedårsak synes jeg blir komisk.
Er dette en undrende tilnærming til en vedtatt sannhet?

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Det er ikke langt unna en vedtatt sannhet for ganske mange her inne, ja.Det har du rett i. Blir du krenket? Mener du det er "ufint" og over grensa for hva man skal tåle her?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: man mar 20, 2023 9:04 am Det er ikke langt unna en vedtatt sannhet for ganske mange her inne, ja.Det har du rett i. Blir du krenket? Mener du det er "ufint" og over grensa for hva man skal tåle her?
Det er nok en vedtatt sannhet for mange her inne ja. Også orakelet Iversen i RA. Og Bjarte Lunde Aarsheim. Og Zlatko Tripic. Min kommentar var heller myntet på hvilken formulering du velger når du «stiller spørsmål ved vedtatte sannheter». At det vi andre mener er komisk.

Jeg blir overhodet ikke krenket. Snarere ønsker jeg å påpeke hvorfor diskusjoner med deg ofte utvikler seg slik de gjør. Det er ikke på grunn av meningene dine, men måten du setter dem frem på. Gjerne på andres bekostning i en ganske nedlatende form. Du gjør det samme i svaret ditt. Din versjon må «selvsagt» være den vedtatte sannhet (uten at du forklarer hva du selv mener er grunnen), og du antar at jeg er krenket og synes innlegget ditt var ufint. Du får tillegge meg litt mer robusthet enn som så :)

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: man mar 20, 2023 9:18 am
HNilsen skrev: man mar 20, 2023 9:04 am Det er ikke langt unna en vedtatt sannhet for ganske mange her inne, ja.Det har du rett i. Blir du krenket? Mener du det er "ufint" og over grensa for hva man skal tåle her?
Det er nok en vedtatt sannhet for mange her inne ja. Også orakelet Iversen i RA. Og Bjarte Lunde Aarsheim. Og Zlatko Tripic. Min kommentar var heller myntet på hvilken formulering du velger når du «stiller spørsmål ved vedtatte sannheter». At det vi andre mener er komisk.

Jeg blir overhodet ikke krenket. Snarere ønsker jeg å påpeke hvorfor diskusjoner med deg ofte utvikler seg slik de gjør. Det er ikke på grunn av meningene dine, men måten du setter dem frem på. Gjerne på andres bekostning i en ganske nedlatende form. Du gjør det samme i svaret ditt. Din versjon må «selvsagt» være den vedtatte sannhet (uten at du forklarer hva du selv mener er grunnen), og du antar at jeg er krenket og synes innlegget ditt var ufint. Du får tillegge meg litt mer robusthet enn som så :)
Jeg tenker at du har litt usunt oppheng i brukeren HNilsen. Ta ett par skritt tilbake, pust ut og forsøk å ikke lese innleggene mine som en hårsår og kranglevoren fjortis. Happykjeksbit skrev for litt siden at for ham «[ser] det ut som ein del får på seg dei same skylappene rundt 3-5-2 som då det var snakk om den berykta Ipaden». Han ser med andre ord den samme komikken som jeg ser i fokuset på formasjoner. Vi sier det selvsagt ikke på samme måte, men det er jo ganske syrlig å bruke ord som «skylapper» og å vise til den «berykta ipaden» også, uten at rullegardinet ditt går ned av den grunn. Så her handler det om at du leser innlegg fra meg slik fanden leser bibelen.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Det er nok en vedtatt sannhet for mange her inne ja. Også orakelet Iversen i RA. Og Bjarte Lunde Aarsheim. Og Zlatko Tripic. Min kommentar var heller myntet på hvilken formulering du velger når du «stiller spørsmål ved vedtatte sannheter». At det vi andre mener er komisk.
Nå sier vel hverken Bjarte eller Tripic at det var formasjon alene som var årsaken til at vi tapte? Det ble vist til andre ting som ble gjort feil.
Formasjon var ett av valgene som ikke var heldig. At man med bakgrunn i tidligere erfaringer fra høst 21 kunne tro at det var beste måte å vinne akkurat den kampen på er mulig å forstå?

Og nei vi tapte ikke utelukkende grunnet en annen formasjon. Selvom enkelte ønsker det skal være sannheten så ville det vært mulig å spille helt annerledes også i 3-5-2.

Det er mulig å ha eget spill uavhengig av formasjon, de 3 på midten er de samme uavhengig av formasjon de blir utspilt av Glimt, det er mulig å stå høyere uavhengig av formasjon, man kan treffe på bytter uavhenig av formasjon. Midtbanen vår treffer ikke på en eneste enkel pasning i starten vi er ikke i nærheten av å klare å holde ballen i laget.

Det var med fasit i hånd ikke lurt å bytte til 3-5-2, men at vi ikke er i nærheten av å komme opp på samme nivå som i tidligere møter med Glimt i 3-5-2 skyldes ikke formasjonen alene.

Vi tapte fordi Glimt var det klart beste laget. Samtidig om vi når likevel (mot spillets gang) hadde alle muligheter til å ta dette hjem gjør noen ulykksalige bytter og flere personlige feil.
Sist redigert av Fotballidiot den man mar 20, 2023 9:58 am, redigert 1 gang totalt.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fotballidiot skrev: man mar 20, 2023 9:55 am

Det er nok en vedtatt sannhet for mange her inne ja. Også orakelet Iversen i RA. Og Bjarte Lunde Aarsheim. Og Zlatko Tripic. Min kommentar var heller myntet på hvilken formulering du velger når du «stiller spørsmål ved vedtatte sannheter». At det vi andre mener er komisk.

Vi tapte fordi Glimt var det klart beste laget. Samtidig om vi når likevel (mot spillets gang) hadde alle muligheter til å ta dette hjem gjør noen ulykksalige bytter og flere personlige feil.
Godt oppsummert!

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Trenerne må jo være veldig naive? Ser de ikke at de legger hodet på fat med den oppstillingen de valgte før BG kampen?
Det forundrer meg, er de ikke de skarpeste knivene i skuffen? Kan jo begynne å lure.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Madlaveien skrev: man mar 20, 2023 10:01 am Trenerne må jo være veldig naive? Ser de ikke at de legger hodet på fat med den oppstillingen de valgte før BG kampen?
Det forundrer meg, er de ikke de skarpeste knivene i skuffen? Kan jo begynne å lure.
Jeg tviler på at formasjonen er hovedforklaringen til den gjengse vikingtilhenger. Denne forklaringen er forbeholdt en liten menighet. Dette vet nok Aarsheim og Jensen.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Madlaveien skrev: man mar 20, 2023 10:01 am Trenerne må jo være veldig naive? Ser de ikke at de legger hodet på fat med den oppstillingen de valgte før BG kampen?
Det forundrer meg, er de ikke de skarpeste knivene i skuffen? Kan jo begynne å lure.
Naive er ett ord å bruke. Modige kan være ett annet? Det velger det de med bakgrunn i historie tror er den beste mulighet til å slå Glimt. Det gjør de selvom de vet at det vil kunne skape reaksjoner om det slår feil.

Siste kamp vi spilte en avvart av 4-3-3 mot Glimt i tellende kamp tapte vi 3-0 hjemme. Etter det har vi uavgjort på Aspmyra, 2 knepne tap og 1 seier i formasjonen 3-5-2

Om en ser de 10 første kampene til Glimt i fjor så møtte de 5 lag med 3 er bakover. De vant ingen av dem og tapte 2

De møtte 5 lag med 4er bakover. Der tapte de ingen, men vant 4

Så at man kunne tro at det var størst mulighet å slå Glimt i 3-5-2 er ikke rart. Spørsmålet er om trenerne skal ta valg utfra hva de tror er den beste mulighet til å vinne eller om de skal ta sine valgt utfra hva en del supportere mener?

Jeg har ingen tro på at vi ville vunnet den kampen i 4-3-3 og mulig man hadde fått kritikk da også fordi en ikke valgte den formasjon som har vist seg å være best mot Glimt?
Sist redigert av Fotballidiot den man mar 20, 2023 10:11 am, redigert 1 gang totalt.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Fotballidiot skrev: man mar 20, 2023 10:08 am
Madlaveien skrev: man mar 20, 2023 10:01 am Trenerne må jo være veldig naive? Ser de ikke at de legger hodet på fat med den oppstillingen de valgte før BG kampen?
Det forundrer meg, er de ikke de skarpeste knivene i skuffen? Kan jo begynne å lure.
Naive er ett ord å bruke. Modige kan være ett annet? Det velger det de med bakgrunn i historie tror er den beste mulighet til å slå Glimt. Det gjør de selvom de vet at det vil kunne skape reaksjoner om det slår feil.

Siste kamp vi spilte en avvart av 4-3-3 mot Glimt i tellende kamp tapte vi 3-0 hjemme. Etter det har vi uavgjort på Aspmyra, 2 knepne tap og 1 seier i formasjonen 3-5-2

Om en ser de 10 første kampene til Glimt i fjor så møtte de 5 lag med 3 er bakover. De vant ingen av dem og tapte 2

De møtte 5 lag med 4er bakover. Der tapte de ingen, men vant 4

Så at man kunne tro at det var størst mulighet å slå Glimt i 3-5-2 er ikke rart.
Jeg tipper de er borte vekk før sommerferien begge de to trenerne, så da slipper vi flere slike fadeser. De har brukt opp sjansene sine for lengst.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Madlaveien skrev: man mar 20, 2023 10:10 am
Fotballidiot skrev: man mar 20, 2023 10:08 am
Madlaveien skrev: man mar 20, 2023 10:01 am Trenerne må jo være veldig naive? Ser de ikke at de legger hodet på fat med den oppstillingen de valgte før BG kampen?
Det forundrer meg, er de ikke de skarpeste knivene i skuffen? Kan jo begynne å lure.
Naive er ett ord å bruke. Modige kan være ett annet? Det velger det de med bakgrunn i historie tror er den beste mulighet til å slå Glimt. Det gjør de selvom de vet at det vil kunne skape reaksjoner om det slår feil.

Siste kamp vi spilte en avvart av 4-3-3 mot Glimt i tellende kamp tapte vi 3-0 hjemme. Etter det har vi uavgjort på Aspmyra, 2 knepne tap og 1 seier i formasjonen 3-5-2

Om en ser de 10 første kampene til Glimt i fjor så møtte de 5 lag med 3 er bakover. De vant ingen av dem og tapte 2

De møtte 5 lag med 4er bakover. Der tapte de ingen, men vant 4

Så at man kunne tro at det var størst mulighet å slå Glimt i 3-5-2 er ikke rart.
Jeg tipper de er borte vekk før sommerferien begge de to trenerne, så da slipper vi flere slike fadeser. De har brukt opp sjansene sine for lengst.
Ikke Aarsheim, vel? Han er jo bare et stakkars offer for den ondskapsfulle Jensen.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

HNilsen skrev: man mar 20, 2023 10:12 am
Madlaveien skrev: man mar 20, 2023 10:10 am
Fotballidiot skrev: man mar 20, 2023 10:08 am

Naive er ett ord å bruke. Modige kan være ett annet? Det velger det de med bakgrunn i historie tror er den beste mulighet til å slå Glimt. Det gjør de selvom de vet at det vil kunne skape reaksjoner om det slår feil.

Siste kamp vi spilte en avvart av 4-3-3 mot Glimt i tellende kamp tapte vi 3-0 hjemme. Etter det har vi uavgjort på Aspmyra, 2 knepne tap og 1 seier i formasjonen 3-5-2

Om en ser de 10 første kampene til Glimt i fjor så møtte de 5 lag med 3 er bakover. De vant ingen av dem og tapte 2

De møtte 5 lag med 4er bakover. Der tapte de ingen, men vant 4

Så at man kunne tro at det var størst mulighet å slå Glimt i 3-5-2 er ikke rart.
Jeg tipper de er borte vekk før sommerferien begge de to trenerne, så da slipper vi flere slike fadeser. De har brukt opp sjansene sine for lengst.
Ikke Aarsheim, vel? Han er jo bare et stakkars offer for den ondskapsfulle Jensen.
Begge to skal selvsagt bort.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»