Regjeringen bør skjære gjennom

Svar
Cochise
Innlegg: 343

Re: Regjeringen bør skjære gjennom

Legg inn av Cochise »

ulefos skrev: søn mar 19, 2023 8:52 pm
Cochise skrev: søn mar 19, 2023 8:09 pm
Og nå åpner du for at Høyesterett har tatt feil
det er kjedelig når det skjer, men skjer gjør det
https://www.advokatbladet.no/hoyesteret ... ken/165283

var det jeg som hadde mista det sa du?
Jepp - det var det jeg skrev ja!

Og takk for at du tar opp NAV-skandalen.
Det som gikk feil der - var at staten, NAV og i første omgang hele rettssystemet "glemte" Norges forpliktelser knyttet til de ymse internasjonale konvensjoner vi har forpliktet oss til å følge. (EØS mellom annet)

Den feilen gjør ikke Høyesterett en gang til - derfor var de ekstra nøye ved at de la konvensjonen om sivile og politiske rettigheter til grunn i kjennelsen om Fosen.

Staten selv hadde ikke lært - til tross for at FN henvendte seg til Norge og utrykte bekymring over at byggearbeidene ble satt i gang før saken var ferdig i rettssystemet.
Det kommer til å bli en kostbar lærepenge!

cochise-
Sist redigert av Cochise den søn mar 19, 2023 9:32 pm, redigert 3 ganger totalt.

ulefos

Legg inn av ulefos »

Cochise skrev: søn mar 19, 2023 9:09 pm
De feilen gjør ikke Høyesterett en gang til - derfor var de ekstra nøye ved at de la konvensjonen om sivile og politiske rettigheter til grunn i kjennelsen.
så du var flue på veggen der også?
er det egentlig noe du ikke velger å kverulere om?

ulefos

Legg inn av ulefos »

Cochise skrev: søn mar 19, 2023 9:09 pm
Staten selv hadde ikke lært - til tross for at FN henvendte seg til Norge og utrykte bekymring over at byggearbeidene ble satt i gang før saken var ferdig i rettssystemet.
jeg trodde det var regjeringen Solberg som overså den henvendelsen

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

ulefos skrev: søn mar 19, 2023 9:17 pm
Cochise skrev: søn mar 19, 2023 9:09 pm
De feilen gjør ikke Høyesterett en gang til - derfor var de ekstra nøye ved at de la konvensjonen om sivile og politiske rettigheter til grunn i kjennelsen.
så du var flue på veggen der også?
er det egentlig noe du ikke velger å kverulere om?
Ja - du kan kaskje si at jeg kverulerer - du fremstår jo som en autoritet på det området!
Forskjellen på deg og meg, er at jeg har kjøtt på mine "kverulerende" innspill - du har bare tomme ord!

cochise-

ulefos

Legg inn av ulefos »

Cochise skrev: søn mar 19, 2023 9:24 pm
Forskjellen på deg og meg, er at jeg har kjøtt på mine "kverulerende" innspill - du har bare tomme ord!
som når du påstod at Høyesterett hadde bestemt at vindparken skulle rives?
eller når du påstod at regjeringen ikke hadde løftet en finger for å finne løsinger på Fosen-saken

det må være en helt spesiell type kjøtt, det skulle vel ikke være valgflesk?

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

ulefos skrev: søn mar 19, 2023 9:31 pm
Cochise skrev: søn mar 19, 2023 9:24 pm
Forskjellen på deg og meg, er at jeg har kjøtt på mine "kverulerende" innspill - du har bare tomme ord!
som når du påstod at Høyesterett hadde bestemt at vindparken skulle rives?
eller når du påstod at regjeringen ikke hadde løftet en finger for å finne løsinger på Fosen-saken

det må være en helt spesiell type kjøtt, det skulle vel ikke være valgflesk?
Jeg står fast på at den mest naturlige tolkningen av Høyesteretts dom er å rive turbinene.
Det var en tabbe av Høyesterett å ikke sette en tidsfrist for regjeringen til å hoste opp forslag til avbøtende tiltak. Men det var vel for HR vanskelig å se for seg at Norges regjering skulle vri og vrenge på intensjonen i kjennelsen - som er: Kom til enighet med reindrifta - eller riv hele stasen.

Det er jo smått utrolig at statsråd Aasland den dag i dag hevder at konsesjonene er
gyldige/ lovlige!

Men nå er jeg rimelig lei av kveruleringa di - ihvertfall for i kveld.

cochise-
Čájet sámi vuoiŋŋa

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»