Rema 1000 Ligaen Kvinner 22/23

Svar
kibby

Re: Rema 1000 Ligaen Kvinner 22/23

Legg inn av kibby »

Vipers - Volda 38-22
Tertnes - Molde 33-37
Storhamar - Larvik 25-25
Sola - Byåsen 25-23
Aker - Ravens 28-23
Fana - Fredrikstad 30-31

kibby

Legg inn av kibby »

Nyeste resultater:

Fana - Vipers 25-31
Molde - Sola 23-30
Ravens - Storhamar 20-33

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Begynner å miste troen på medalje for Molde. De to øverste plassene går nok til Vipers og Storhamar, selv om sistnevnte er litt ustabile. Men på tredje er jeg mer usikker, Sola ligger godt an, men Larvik har hatt en veldig god sesong og er 3 poeng bak med en kamp mindre spilt. Men det er en morsom serie i år, veldig jevn tabell og de fleste kan slå hvem som helst. Minus Vipers men de kan en ikke regne med.

kibby

Legg inn av kibby »

Greyjoy skrev: lør feb 04, 2023 1:34 pm Begynner å miste troen på medalje for Molde. De to øverste plassene går nok til Vipers og Storhamar, selv om sistnevnte er litt ustabile. Men på tredje er jeg mer usikker, Sola ligger godt an, men Larvik har hatt en veldig god sesong og er 3 poeng bak med en kamp mindre spilt. Men det er en morsom serie i år, veldig jevn tabell og de fleste kan slå hvem som helst. Minus Vipers men de kan en ikke regne med.
Enig. Tenkte på det samme da jeg så tabellen. Molde seiler akterutseilt IGJEN. Hadde vært gøy om Larvik klarte bronsen. Storhamar har nok sikret sølvet nå. Hadde jeg aldri trodd etter de første to-tre rundene. Men heldigvis for dem har også Sola, Molde og Larvik vært mer ustabile.

kibby

Legg inn av kibby »

Himmel og hav. Tertnes slår Larvik 29-26. For en jojo-sesong bak Vipers dette har vært! :lol:

Øvrige kamper:
Fredrikstad - Byåsen 22-26
Volda - Aker 27-31

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

kibby skrev: søn feb 05, 2023 8:25 pm Himmel og hav. Tertnes slår Larvik 29-26. For en jojo-sesong bak Vipers dette har vært! :lol:

Øvrige kamper:
Fredrikstad - Byåsen 22-26
Volda - Aker 27-31
Definitivt en sesong der en kan tjene gode penger på oddsen hvis en klarer å prikke inn rett resultat. Men det er jammen et stort "hvis".

Kleshenger

Legg inn av Kleshenger »

Volda ledet på det meste med 8 mål. Presterer likevel å tape med 4. Blir garantert nedrykkskvalifisering for laget til våren.

Joey
Innlegg: 97

Legg inn av Joey »

kibby skrev: søn feb 05, 2023 8:25 pm Himmel og hav. Tertnes slår Larvik 29-26. For en jojo-sesong bak Vipers dette har vært! :lol:

Øvrige kamper:
Fredrikstad - Byåsen 22-26
Volda - Aker 27-31
ENDELIG hadde Tertnes marginene på sin side. Fryktet nytt tap når Larvik var kommet opp på uavgjort igjen, men heldigvis hadde Synna Lien noen viktige redninger også på slutten av matchen.

Joey
Innlegg: 97

Legg inn av Joey »

Kleshenger skrev: søn feb 05, 2023 9:16 pm Volda ledet på det meste med 8 mål. Presterer likevel å tape med 4. Blir garantert nedrykkskvalifisering for laget til våren.

Snakk om kollaps. Ledet faktisk med 9 (13 - 4) på det meste. Håper at de uansett klarer seg i en eventuell kvalik.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Larvik i føringen mot Sola til pause, 17-9. Spennende om det holder helt inn.

Som nevnt over her: for en jojo sesong 😂

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: ons feb 08, 2023 6:53 pm Larvik i føringen mot Sola til pause, 17-9. Spennende om det holder helt inn.
Larvik vinner 32-23.

Øvrige resultater:
Aker - Fana 20-24
Vipers - Fredrikstad 46-27
Tertnes - Ravens 22-28
Storhamar - Volda 39-21
Byåsen - Molde 24-29

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Ser litt på gjenstående kamper og føler meg sikker på gull, selvfølgelig, og sølv. Men jeg tror jammen Larvik tar bronsen. Både Sola og Molde ser ut til å merke hardkjøret med 2 kamper i uka. Det preger nok Storhamar også men de har en noe bredere stall.

Både Sola og Molde har nøkkekspillere ute fra tid til annen nå, Novak i dag for Sola, Obaidli x2 for Molde forrige kamp og Mona denne osv. Det tar på å spille så mange kamper med reising og den mentale biten der. Larvik er i flytsonen, får mer hvile og har faktisk ikke det verste oppsettet de siste kampene. Hadde vært gøy med den gamle kjempen på medalje.

kibby

Legg inn av kibby »

Greyjoy skrev: ons feb 08, 2023 10:23 pm Ser litt på gjenstående kamper og føler meg sikker på gull, selvfølgelig, og sølv. Men jeg tror jammen Larvik tar bronsen. Både Sola og Molde ser ut til å merke hardkjøret med 2 kamper i uka. Det preger nok Storhamar også men de har en noe bredere stall.

Både Sola og Molde har nøkkekspillere ute fra tid til annen nå, Novak i dag for Sola, Obaidli x2 for Molde forrige kamp og Mona denne osv. Det tar på å spille så mange kamper med reising og den mentale biten der. Larvik er i flytsonen, får mer hvile og har faktisk ikke det verste oppsettet de siste kampene. Hadde vært gøy med den gamle kjempen på medalje.
Enig. Og ekstra sterkt med både Løke og Mørch ute + Groa i barselspermisjon.

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

kibby skrev: ons feb 08, 2023 10:35 pm
Greyjoy skrev: ons feb 08, 2023 10:23 pm Ser litt på gjenstående kamper og føler meg sikker på gull, selvfølgelig, og sølv. Men jeg tror jammen Larvik tar bronsen. Både Sola og Molde ser ut til å merke hardkjøret med 2 kamper i uka. Det preger nok Storhamar også men de har en noe bredere stall.

Både Sola og Molde har nøkkekspillere ute fra tid til annen nå, Novak i dag for Sola, Obaidli x2 for Molde forrige kamp og Mona denne osv. Det tar på å spille så mange kamper med reising og den mentale biten der. Larvik er i flytsonen, får mer hvile og har faktisk ikke det verste oppsettet de siste kampene. Hadde vært gøy med den gamle kjempen på medalje.
Enig. Og ekstra sterkt med både Løke og Mørch ute + Groa i barselspermisjon.
Jepp. De unge har virkelig vokst med oppgavene må jeg si. Morsomt det her, med kamp om medaljer og sluttspillplass. Selv om spenningen om nedrykk jo forsvant med nytt oppsett da. Volda i kvalikken og resten safe ser det ut til.

kibby

Legg inn av kibby »

Greyjoy skrev: ons feb 08, 2023 11:05 pm
kibby skrev: ons feb 08, 2023 10:35 pm
Greyjoy skrev: ons feb 08, 2023 10:23 pm Ser litt på gjenstående kamper og føler meg sikker på gull, selvfølgelig, og sølv. Men jeg tror jammen Larvik tar bronsen. Både Sola og Molde ser ut til å merke hardkjøret med 2 kamper i uka. Det preger nok Storhamar også men de har en noe bredere stall.

Både Sola og Molde har nøkkekspillere ute fra tid til annen nå, Novak i dag for Sola, Obaidli x2 for Molde forrige kamp og Mona denne osv. Det tar på å spille så mange kamper med reising og den mentale biten der. Larvik er i flytsonen, får mer hvile og har faktisk ikke det verste oppsettet de siste kampene. Hadde vært gøy med den gamle kjempen på medalje.
Enig. Og ekstra sterkt med både Løke og Mørch ute + Groa i barselspermisjon.
Jepp. De unge har virkelig vokst med oppgavene må jeg si. Morsomt det her, med kamp om medaljer og sluttspillplass. Selv om spenningen om nedrykk jo forsvant med nytt oppsett da. Volda i kvalikken og resten safe ser det ut til.
GLEDER meg til å se Maja Furu Sæteren på A-landslaget. Bør ikke være langt unna nå. For en sesong hun har levert.

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

kibby skrev: ons feb 08, 2023 11:30 pm
GLEDER meg til å se Maja Furu Sæteren på A-landslaget. Bør ikke være langt unna nå. For en sesong hun har levert.
En av grunnene til at jeg er spent på uttaket som er rett rundt hjørnet. Kommer hun rett inn, eller er det en runde på rekrutt først tro. Også er jeg spent på hva de gjør på venstrekant, kommer Venn inn eller beholdes de to fra forrige mesterskap. Målvaktene må det skje noe med. Men nå sporer jeg av, skal ta det i rett tråd. Poenget er i hvertfall at Sæteren har hatt en knallsesong, og bør få testet seg på et landslag, der er vi enig.

kibby

Legg inn av kibby »

Greyjoy skrev: tor feb 09, 2023 1:05 am
kibby skrev: ons feb 08, 2023 11:30 pm
GLEDER meg til å se Maja Furu Sæteren på A-landslaget. Bør ikke være langt unna nå. For en sesong hun har levert.
En av grunnene til at jeg er spent på uttaket som er rett rundt hjørnet. Kommer hun rett inn, eller er det en runde på rekrutt først tro. Også er jeg spent på hva de gjør på venstrekant, kommer Venn inn eller beholdes de to fra forrige mesterskap. Målvaktene må det skje noe med. Men nå sporer jeg av, skal ta det i rett tråd. Poenget er i hvertfall at Sæteren har hatt en knallsesong, og bør få testet seg på et landslag, der er vi enig.
OT fra meg også, men jeg håper og tror Venn kommer inn. Verken Næs Andersen eller Wollik imponerte nevneverdig i EM. Og jeg tror dessverre Sæteren havner på rekrutt igjen. Også blir det spennende å se om Hegh Arntzen er ute for godt etter vrakingen underveis i EM.

kibby

Legg inn av kibby »

I dag:
Volda - Tertnes 22-34 (12 må av rekruttlandslagsutatte Emma Holtet)
Larvik - Byåsen 36-24 (comeback og bunnsolide 8 mål (på bare 9 skudd) av Heidi Løke)

Spilt 15.02:
Fredrikstad - Molde 30-37
Ravens - Sola 31-32
Vipers - Aker 42-30
Fana - Storhamar 30-27 (!!)

kibby

Legg inn av kibby »

Spilt 22.2:
Byåsen - Ravens 32-28

kibby

Legg inn av kibby »

Spilt i går:

Storhamar - Vipers 31-36 (som betyr nok et seriegull til Vipers)
Volda - Sola 27-29
Aker - Fredrikstad 27-31
Molde - Larvik 32-26
Tertnes - Fana 24-34

kibby

Legg inn av kibby »

Du vet det er ikke kommentarer med oversikt når de kaller Elinore Johansson for Marie :lol: (og ja, jeg vet det er uvanlig å bruke fornavn nr. 3 som første fornavn, men hun har tross alt spilt en del sesonger i norsk håndball nå)

Lolo

Legg inn av Lolo »

kibby skrev: lør mar 11, 2023 7:19 pm Du vet det er ikke kommentarer med oversikt når de kaller Elinore Johansson for Marie :lol: (og ja, jeg vet det er uvanlig å bruke fornavn nr. 3 som første fornavn, men hun har tross alt spilt en del sesonger i norsk håndball nå)
Ganske mange kommentatorer som har kalt hun det denne sesongen. Så tydeligvis ganske mange som ikke har oversikt, og bare følger med på sine egne lag.

kibby

Legg inn av kibby »

Lolo skrev: lør mar 11, 2023 7:39 pm
kibby skrev: lør mar 11, 2023 7:19 pm Du vet det er ikke kommentarer med oversikt når de kaller Elinore Johansson for Marie :lol: (og ja, jeg vet det er uvanlig å bruke fornavn nr. 3 som første fornavn, men hun har tross alt spilt en del sesonger i norsk håndball nå)
Ganske mange kommentatorer som har kalt hun det denne sesongen. Så tydeligvis ganske mange som ikke har oversikt, og bare følger med på sine egne lag.
True.

kibby

Legg inn av kibby »

Ble to spennende kamper i går:

Aker - Storhamar 28-29
Fana - Sola 25-26

kibby

Legg inn av kibby »

Spilt i går:

Ravens - Molde 25-28
Vipers - Tertnes 44-21
Fredrikstad - Larvik 27-27 (!)

kibby

Legg inn av kibby »

Spilt i går:

Sola - Vipers 20-25

kibby

Legg inn av kibby »

Storhamar - Fredrikstad 35-20 (Nok en gang BB til Kristin Venn)
Byåsen - Fana 31-28 (13 mål av Sara Berg)
Tertnes - Aker 33-25

kibby

Legg inn av kibby »

Molde - Volda 38-21
Larvik - Ravens 24-23

kibby

Legg inn av kibby »

22.3:
Volda - Byåsen 20-23
Storhamar - Tertnes 37-22
Aker - Sola 21-39

I går:
Volda - Larvik 25-30
Fana - Molde 34-29 (!)
Vipers - Byåsen 44-31
Fredrikstad - Ravens 32-25

kibby

Legg inn av kibby »

Camilla Herrem med comeback på rekordtid. Fødte 5.mars, og gjorde comeback for Sola i dag, 29.mars. HELT SINNSYKT!

Bronse til Sola etter seier 34-31 mot Storhamar!

Øvrige kamper:
Ravens - Volda 36-22
Larvik - Fana 28-34
Molde - Vipers 33-42
Byåsen - Aker 35-26
Tertnes - Fredrikstad 27-31

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»