Serie A 2022/23

Svar
Everenga

Re: Serie A 2022/23

Legg inn av Everenga »

GiPazzini_85 skrev: man feb 27, 2023 10:45 am

Dette med at det er så "artig" er et kvasinostalgisk halmstrå. Ja, morsomt at Juventus ikke vinner, men når et lag fra såpass langt sør vinner så burde de hatt mer lokalt særpreg. Det finnes så mange knallgode napolitanere der ute, men ingen spiller for Napoli. Kvaratskhelia er jo en artist, men ellers begynner dette Napoli-laget å kjede meg.
Hvorfor i all verden skal det være andre kriterier for et lag sørfra enn fra Torino eller Milano? Om noe er nostalgisk så må det være kravet om hjemmeavlete spillere. Veldig enig med k9b her, det finnes ikke mye kjedelig over dette Napoli laget. det som er kjedelig er det evige Milano/Juve trekløveret som har stukket av med de siste 22 scudettoene.

Everenga

Legg inn av Everenga »

k9b skrev: man feb 27, 2023 10:07 am og det blir cirka det siste som skjer i Napoli fordi det er liten tvil om at den byen kommer til å gå så jævlig av hengslene når det skjer at det ikke er noe igjen morgenen etter.
Hadde planer om å dra til Napoli siste serierunde (ikke håp om billett selvsagt) men det begynner vel å bli klart at det er avgjort lenge innen da så jeg får se hva jeg gjør. Rett og slett fordi det hadde vært utrolig moro å vært vitne til det fullstendige kaos.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

k9b skrev: man feb 27, 2023 12:09 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 27, 2023 10:45 am
k9b skrev: man feb 27, 2023 10:07 am Hvor mye vinner Napoli med til slutt? Oppe i 18 poeng nå, mtp hvor elendige alle de andre topplagene er, så kan vi kanskje tippe det lander på noe sånt som 28-30 poeng til slutt?

Rimelig artig. Antar at bøtta med de store ørene også er øremerket til den vakre byen, og det blir cirka det siste som skjer i Napoli fordi det er liten tvil om at den byen kommer til å gå så jævlig av hengslene når det skjer at det ikke er noe igjen morgenen etter.
Dette med at det er så "artig" er et kvasinostalgisk halmstrå. Ja, morsomt at Juventus ikke vinner, men når et lag fra såpass langt sør vinner så burde de hatt mer lokalt særpreg. Det finnes så mange knallgode napolitanere der ute, men ingen spiller for Napoli. Kvaratskhelia er jo en artist, men ellers begynner dette Napoli-laget å kjede meg.
Det er helt fair, men gjelder det samme for når Inter og Milan vant sine gull omtrent uten Milano-baserte spillere?

Dette Napoli-laget gjør mye, men det kjeder meg ikke. Rimelig langt ifra.
Både Milan og Inter har hatt flere fra Lombardia og Milano enn Napoli har hatt fra byen og Campania. Men nå var det begeistringen vi snakket om og det at Milano-lagene trigger ikke mye der uansett.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Everenga skrev: man feb 27, 2023 12:42 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 27, 2023 10:45 am

Dette med at det er så "artig" er et kvasinostalgisk halmstrå. Ja, morsomt at Juventus ikke vinner, men når et lag fra såpass langt sør vinner så burde de hatt mer lokalt særpreg. Det finnes så mange knallgode napolitanere der ute, men ingen spiller for Napoli. Kvaratskhelia er jo en artist, men ellers begynner dette Napoli-laget å kjede meg.
Hvorfor i all verden skal det være andre kriterier for et lag sørfra enn fra Torino eller Milano? Om noe er nostalgisk så må det være kravet om hjemmeavlete spillere. Veldig enig med k9b her, det finnes ikke mye kjedelig over dette Napoli laget. det som er kjedelig er det evige Milano/Juve trekløveret som har stukket av med de siste 22 scudettoene.
Det er nå klinkende klart at kriteriene skal være annerledes for Napoli, en klubb sør for Roma og som har tatt på seg en rolle som en klubb i opposisjon til nord. Likevel måtte man nordover etter pengene (ADL) og de fleste italienerne på Napoli er jo fra Roma og nordover.

Her har Napoli hatt muligheten til å vise at sør kan stå på egne bein og vinne noe, men så gjør de ikke det likevel.

Everenga

Legg inn av Everenga »

GiPazzini_85 skrev: man feb 27, 2023 1:58 pm
Everenga skrev: man feb 27, 2023 12:42 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 27, 2023 10:45 am

Dette med at det er så "artig" er et kvasinostalgisk halmstrå. Ja, morsomt at Juventus ikke vinner, men når et lag fra såpass langt sør vinner så burde de hatt mer lokalt særpreg. Det finnes så mange knallgode napolitanere der ute, men ingen spiller for Napoli. Kvaratskhelia er jo en artist, men ellers begynner dette Napoli-laget å kjede meg.
Hvorfor i all verden skal det være andre kriterier for et lag sørfra enn fra Torino eller Milano? Om noe er nostalgisk så må det være kravet om hjemmeavlete spillere. Veldig enig med k9b her, det finnes ikke mye kjedelig over dette Napoli laget. det som er kjedelig er det evige Milano/Juve trekløveret som har stukket av med de siste 22 scudettoene.
Det er nå klinkende klart at kriteriene skal være annerledes for Napoli, en klubb sør for Roma og som har tatt på seg en rolle som en klubb i opposisjon til nord. Likevel måtte man nordover etter pengene (ADL) og de fleste italienerne på Napoli er jo fra Roma og nordover.

Her har Napoli hatt muligheten til å vise at sør kan stå på egne bein og vinne noe, men så gjør de ikke det likevel.
Dette er bare sært.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Everenga skrev: man feb 27, 2023 2:05 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 27, 2023 1:58 pm
Everenga skrev: man feb 27, 2023 12:42 pm

Hvorfor i all verden skal det være andre kriterier for et lag sørfra enn fra Torino eller Milano? Om noe er nostalgisk så må det være kravet om hjemmeavlete spillere. Veldig enig med k9b her, det finnes ikke mye kjedelig over dette Napoli laget. det som er kjedelig er det evige Milano/Juve trekløveret som har stukket av med de siste 22 scudettoene.
Det er nå klinkende klart at kriteriene skal være annerledes for Napoli, en klubb sør for Roma og som har tatt på seg en rolle som en klubb i opposisjon til nord. Likevel måtte man nordover etter pengene (ADL) og de fleste italienerne på Napoli er jo fra Roma og nordover.

Her har Napoli hatt muligheten til å vise at sør kan stå på egne bein og vinne noe, men så gjør de ikke det likevel.
Dette er bare sært.
Hvordan da? Denne tittelen blir jo bare en brøkdel av titlene på 80-tallet. Hva er sært med dette i et land som er så til de grader preget av regionalisme?

Everenga

Legg inn av Everenga »

GiPazzini_85 skrev: man feb 27, 2023 2:07 pm
Everenga skrev: man feb 27, 2023 2:05 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 27, 2023 1:58 pm

Det er nå klinkende klart at kriteriene skal være annerledes for Napoli, en klubb sør for Roma og som har tatt på seg en rolle som en klubb i opposisjon til nord. Likevel måtte man nordover etter pengene (ADL) og de fleste italienerne på Napoli er jo fra Roma og nordover.

Her har Napoli hatt muligheten til å vise at sør kan stå på egne bein og vinne noe, men så gjør de ikke det likevel.
Dette er bare sært.
Hvordan da? Denne tittelen blir jo bare en brøkdel av titlene på 80-tallet. Hva er sært med dette i et land som er så til de grader preget av regionalisme?
Hadde de fylt opp laget med folk fra Piemonte og Lombardia kunne jeg kanskje skjønt noe av poenget ditt, men de toneangivende spillerne er i all hovedsak utlendinger akkurat som de er nordpå. De har 4 italienere som har spilt mer enn 4 kamper. Det er Meret fra Udine, Politano fra Roma, Di Lorenzo fra Toscana som flyttet til Calabria som 15-16 åring og Raspadori fra Romagna.

Ganske sikker på at den jevne napolitaner ikke i dag står og savner Insigne, Quagliarella eller Cannavaro som alle har det til felles at de er fra byen og vant diddeli-squat i sin tid der.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Everenga skrev: man feb 27, 2023 2:27 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 27, 2023 2:07 pm
Everenga skrev: man feb 27, 2023 2:05 pm

Dette er bare sært.
Hvordan da? Denne tittelen blir jo bare en brøkdel av titlene på 80-tallet. Hva er sært med dette i et land som er så til de grader preget av regionalisme?
Hadde de fylt opp laget med folk fra Piemonte og Lombardia kunne jeg kanskje skjønt noe av poenget ditt, men de toneangivende spillerne er i all hovedsak utlendinger akkurat som de er nordpå. De har 4 italienere som har spilt mer enn 4 kamper. Det er Meret fra Udine, Politano fra Roma, Di Lorenzo fra Toscana som flyttet til Calabria som 15-16 åring og Raspadori fra Romagna.

Ganske sikker på at den jevne napolitaner ikke i dag står og savner Insigne, Quagliarella eller Cannavaro som alle har det til felles at de er fra byen og vant diddeli-squat i sin tid der.
Vant to Coppa'er

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg og Kasteball drev vel på og skrøt over overgangsvinduet til Napoli i sommer, og jeg er enig i at det har vært et veldig kjekt lag å følge, og absolutt de jeg håper at vinner ligaen denne sesongen.

Men når vi snakker om egne talenter og slikt så er jo Juventus iferd med å ha en av sine mest imponerende årganger på vei opp, men Cambiaso, Rovella, Fagioli(elsk) og Miretti.

Everenga

Legg inn av Everenga »

k9b skrev: man feb 27, 2023 3:27 pm
Everenga skrev: man feb 27, 2023 2:27 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 27, 2023 2:07 pm

Hvordan da? Denne tittelen blir jo bare en brøkdel av titlene på 80-tallet. Hva er sært med dette i et land som er så til de grader preget av regionalisme?
Hadde de fylt opp laget med folk fra Piemonte og Lombardia kunne jeg kanskje skjønt noe av poenget ditt, men de toneangivende spillerne er i all hovedsak utlendinger akkurat som de er nordpå. De har 4 italienere som har spilt mer enn 4 kamper. Det er Meret fra Udine, Politano fra Roma, Di Lorenzo fra Toscana som flyttet til Calabria som 15-16 åring og Raspadori fra Romagna.

Ganske sikker på at den jevne napolitaner ikke i dag står og savner Insigne, Quagliarella eller Cannavaro som alle har det til felles at de er fra byen og vant diddeli-squat i sin tid der.
Vant to Coppa'er
Klar over det men point still stands.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Øverst i Europa ligget et land som ligner en vott, og der finnes vi.
Nederst i Europa ligger et land som ligner en støvel, og der har de ROMA.
https://www.youtube.com/watch?v=gF2hlM0wDA8
Det kan minne litt om Brann i farger og følelser.


LANISTA

Legg inn av LANISTA »

GiPazzini_85 skrev: ons mar 08, 2023 7:35 pm https://football-italia.net/cherubini-a ... y-revoked/

Spørs hva som skjer nå...
Faen i helvete om det skjer

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Oppdatering etter 27 serierunder:

1. Napoli 71p
2. Lazio 52p
3. Inter 50p
4. Milan 48p
----------------------------------
5. Roma 47p
6. Atalanta 46p
---------------------------------------
7. Juventus 41p
8. Udinese 38p
8. Fiorentina 37p
10. Bologna 37p
11. Torino 37p
12. Sassuolo 36p
13. Monza 34p
14. Empoli 28p
15. Lecce 27p
16. Salernitana 27p
17. Spezia 24p
-----------------------------------------
18. Verona 19p
19. Sampdoria 15p
20. Cremonese 13p


Capocannonieri:
V Osimhen (Napoli) 21
Lautaro Martinez (Inter) 14 (1 straffe)
Kvaratskhelia (Napoli) 12 (2)
M Nzola (Spezia) 12 (3)
A Lookman (Atalanta) 12 (3)
B Dia (Salernitana) 10
P Dybala (Roma) 9 (2)
C Immobile (Lazio) 9 (2)
M Zaccagni (Lazio) 9 (1)
Beto (Udinese) 9

Målgivende:
Kvaratskhelia (Napoli) 10
F Kostic (Juventus) 8
S Milinkovic-Savic (Lazio) 8
P Zielinski (Napoli) 7

Trenerendringer så langt:
Bologna: Sparket Sinisa Mihajlovic som ble erstattet med Thiago Motta.
Cremonese: Sparket Massimiliano Alvini og ble erstattet med Davide Ballardini.
Monza: Sparket Giovanni Stroppa og ble erstattet med Raffaele Palladino.
Salernitana: Sparket Davide Nicola og ble erstattet med Paulo Sousa.
Sampdoria: Marco Giampaolo sparket og erstattet med Dejan Stankovic.
Spezia: Sparket Luca Gotti og ble erstattet med Leonardo Semplici.
Verona: Sparket Gabriele Cioffi og ble erstattet med Salvatore Bocchetti som så ble erstattet med Marco Zaffaroni.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Mancini har tatt ut en 30-mannstropp til kampene mot England og Malta i EM-kvaliken.

Målvakter: Gianluigi Donnarumma (Paris Saint-Germain), Wladimiro Falcone (Lecce), Alex Meret (Napoli), Ivan Provedel (Lazio);

Forsvar: Francesco Acerbi (Inter), Leonardo Bonucci (Juventus), Alessandro Buongiorno (Torino), Matteo Darmian (Inter), Giovanni Di Lorenzo (Napoli), Federico Dimarco (Inter), Alessio Romagnoli (Lazio), Giorgio Scalvini (Atalanta), Leonardo Spinazzola (Roma), Rafael Toloi (Atalanta);

Midtbane: Nicolò Barella (Inter), Bryan Cristante (Roma), Davide Frattesi (Sassuolo), Jorginho (Arsenal), Lorenzo Pellegrini (Roma), Matteo Pessina (Monza), Sandro Tonali (Milan), Marco Verratti (Paris Saint-Germain);

Angrep: Domenico Berardi (Sassuolo), Federico Chiesa (Juventus), Wilfried Gnonto (Leeds United), Vincenzo Grifo (Freiburg), Simone Pafundi (Udinese), Matteo Politano (Napoli), Mateo Retegui (Club Atletico Tigre), Gianluca Scamacca (West Ham United)

Det er første gangen at Falcone og Buongiorno blir tatt ut. Retegui har bøttet inn mål for Tigre i Argentina og er egentlig eid av Boca Juniors. Han "kvalifiserer" til å spille for Italia gjennom en sicialiansk morfar. Ellers har vel egentlig Mancini, Locatelli, Fagioli og Zaccagni gjort nok for å bli tatt ut, men er ikke det.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Det var nå for godt til å være sant: https://football-italia.net/juventus-ve ... new-trial/

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Nå blir det 2. plass på dem.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Cassano og Mourinho kommer med hver sine oppstøt mot hverandre. Jeg føler Mourinho legger langt mindre i svarene enn Antonio Cassano. Men chill å følge kommentarene mellom dem og jeg sukket helt klart når Antonios intervju med Gazzetta her forleden gikk under abbonent der.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

En forbanna synd og en skam at det ikke går an å besøke den gamle Napoli-tråden på vgd... Den hadde fortjent å være med hele veien til topps.

@jakral savnes naturligvis.

jakral

Legg inn av jakral »

k9b skrev: man apr 24, 2023 1:28 pm En forbanna synd og en skam at det ikke går an å besøke den gamle Napoli-tråden på vgd... Den hadde fortjent å være med hele veien til topps.
Ja, det er jeg enig i. Vi var jo en liten gjeng der inne som fulgte Napoli tett. Det er jo ikke noen fullverdig erstatning, men jeg er ganske sikker på at det lengre åpningsinnlegget mitt i den tråden ble lagret et sted på et dokument før posting, og at det ble skrevet i etterkant av den målløse opprykkskampen borte mot Genoa i 2007 eller før seriestart i Serie A den høsten. Jeg bruker å overføre filer fra gammel til ny maskin. Skal lete litt etter den. Har ikke gitt opp ennå.

jakral

Legg inn av jakral »

Fant denne i et kladdedokument nettopp. Vi hadde en ”folketelling” av calcio-miljøet på VGD i et ukjent år (Rundt 2012 kanskje..). Noen få her har vel fulgt med over på FD? En del forsvant lenge før VGD stengte også, skal sies.

Bari: Kasteball_2

Catania: -dunder-

Fiorentina: FabrizioMiccoli, GiPazzini_85, Zinklar, GutiSuperman

Inter: cambiasso_19, Gentile, Zlanetti, Helena_M, Bloodraw, Nerazzurri, Esteban19, Djorkaeph, mirar, karataro, Figo8921, lmjt

Juventus: att, Iovian, Touchy, LaVecchiaSignora, ivers_juve, Juve1897, Scarramanga, Baggio1972, callofduty, TheSvin, Delle33, Nødutgang, Grandezez, MrJuve

Lazio: SimoneInzaghi, GeorgeCostanza, LazioBoyh, mazzani, RLMA

Milan: LaCangura, Gattuso_8, Lynyrd_Skynyrd, Alexandre_Pato, MVBasten3, amaterasu, willtoe, Pulse, karlosss, warl, xtr, rexwiller, Milans_Guru, Nikeoman, Campania, acm19

Napoli: jakral, _k9b_, Ezequiel, SuperAlmeida

Parma: Sinergy, Kalifen

Roma: unforgiven, as_roma, GabrielOmarBatistuta, -Divino

Sampdoria: JackFrost, Samp

Debattanter med ukjent klubbtilknytning: ForzaCalcio, ST10, Ragazzi, Benjamin0712

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

jakral skrev: man apr 24, 2023 5:36 pm Fant denne i et kladdedokument nettopp. Vi hadde en ”folketelling” av calcio-miljøet på VGD i et ukjent år (Rundt 2012 kanskje..). Noen få her har vel fulgt med over på FD? En del forsvant lenge før VGD stengte også, skal sies.

Bari: Kasteball_2

Catania: -dunder-

Fiorentina: FabrizioMiccoli, GiPazzini_85, Zinklar, GutiSuperman

Inter: cambiasso_19, Gentile, Zlanetti, Helena_M, Bloodraw, Nerazzurri, Esteban19, Djorkaeph, mirar, karataro, Figo8921, lmjt

Juventus: att, Iovian, Touchy, LaVecchiaSignora, ivers_juve, Juve1897, Scarramanga, Baggio1972, callofduty, TheSvin, Delle33, Nødutgang, Grandezez, MrJuve

Lazio: SimoneInzaghi, GeorgeCostanza, LazioBoyh, mazzani, RLMA

Milan: LaCangura, Gattuso_8, Lynyrd_Skynyrd, Alexandre_Pato, MVBasten3, amaterasu, willtoe, Pulse, karlosss, warl, xtr, rexwiller, Milans_Guru, Nikeoman, Campania, acm19

Napoli: jakral, _k9b_, Ezequiel, SuperAlmeida

Parma: Sinergy, Kalifen

Roma: unforgiven, as_roma, GabrielOmarBatistuta, -Divino

Sampdoria: JackFrost, Samp

Debattanter med ukjent klubbtilknytning: ForzaCalcio, ST10, Ragazzi, Benjamin0712
Så var vel torepaas Verona og en kroat Sampdoria.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg ser at jeg ikke er med på den lista, kom vel inn litt senere som LaGoeba.

att fikk man dessverre ikke med over. Hadde nok fortsatt vært aktiv på VGD til tider, men fikk han aldri til å registrere seg her.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Chromeback skrev: man apr 24, 2023 5:50 pm
att fikk man dessverre ikke med over. Hadde nok fortsatt vært aktiv på VGD til tider, men fikk han aldri til å registrere seg her.
Si at jeg savner ham. Få ham inn!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg klarte å få med meg samtlige (1) aktive Atléticobrukere fra VGD. -Palc hadde jo gitt seg endel i forveien.

Vet egentlig ikke hvor mange Atletifans det er på dette forumet. Det er meg, og han RBK-karen, sikkert noen andre også.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Chromeback skrev: man apr 24, 2023 5:50 pm Jeg ser at jeg ikke er med på den lista, kom vel inn litt senere som LaGoeba.

att fikk man dessverre ikke med over. Hadde nok fortsatt vært aktiv på VGD til tider, men fikk han aldri til å registrere seg her.
att er her han. Under navnet Atete

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

@ATETE har du lurt deg inn her?

ATETE

Legg inn av ATETE »

Chromeback skrev: man apr 24, 2023 7:39 pm @ATETE har du lurt deg inn her?
Her er jeg!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ATETE skrev: man apr 24, 2023 7:43 pm
Chromeback skrev: man apr 24, 2023 7:39 pm @ATETE har du lurt deg inn her?
Her er jeg!
Haha, luring! Da er både jeg og @Jolla fornøyd :D

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Da er det offisielt at Juventus mister 10 poeng.

https://football-italia.net/official-ju ... tal-gains/

Agnelli, Paratici, Cherubini og Arrivabene blir holdt ansvarlige, mens Nedved går klar. Da er Juventus nede på 7.plass.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»