Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
eppaen

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av eppaen »

PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 1:53 am
ElGuaje skrev: søn mar 19, 2023 1:42 am
PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 1:39 am Nettopp ferdig med The last of us. Jeg venter som alltid til den er ferdig og så ser jeg det jeg vil når jeg vil. Tiden da man ser en episode i uka er jeg ferdig med.

Det er jo en grei serie, men jeg som digget The walking dead før jeg falt av lasset mot slutten syns det er mye i TLOU som grenser til rip off. Så det er ikke noe banebrytende for min del.
Hva mener du grenser til «rip off»?
Det jeg først må si er at jeg vet serien er bygget på et spill. Som jeg ikke har spilt. Så det kan jeg ikke uttale meg om.

Og leser man videre er det fare for spoiling:

Det er alle seansene der de kommer i kontakt med andre. Det var som å se the walking dead. De som først virker snille, men som man fort ser har en mørk side ved seg.

De skal jo reise gjennom et farefullt terreng på jakt etter et sted med en kur. Forskjellen her er jo at de har «kuren» med seg. Veien blir kronglete og full av omveier. De kommer til diverse samfunn, vi treffer mennesker der man først får inntrykk av at de vil dem godt, men det er ikke alltid tilfelle. Og det er jo i begge seriene slik at monstrene blir et bakgrunnsteppe og det som er de virkelige farene er menneskene som ikke er smitta. Det er et postapokalyptisk samfunn der den unge protagonisten ikke kjenner verden som den var og fascineres av ting vi foran skjermen tar for gitt.

Jeg syns seriene er fryktelig like.
Har ikke sett Walking Dead - men blir overrasket om den serien også overlot omtrent hele serien til å hvile på relasjonen mellom to mennesker på den måten. Det er hvert fall der TLoU engasjerer meg. Men hvis det ikke treffer - så er ikke serien mer enn ok vil jeg tro.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

After Life sesong 2 og 3. Lun og fin. 7,7/10.
The Last of Us. 8,5/10.
Your Honor 7,5/10.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1316

Legg inn av izzet2015 »

Så på Rydderevolvusjonen, der var det ei ufør dame som hadde huset fullt med alt du kan tenke deg. Hvordan greide hun det på uføretrygd? Det skal ikke være mulig! :(

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Frank.N.Steen skrev: fre mar 17, 2023 4:51 pm Ikke mange episodene igjen av førstesesong med nyversjonen av V (2009-10), der stoppa etter kun 2 sesonger og likt det man til nå har fått igjen.
Veldig lett underholdning dette også, men vært svært få skuffende episoder og blir spennende å se om den greier å holde seg slik ut hele veien.
Sesong 1 unnagjort, og joda, meget godkjent kveldsunderholdning. Tvilsomt noe jeg vil se igjen med det første, men likevel fin flyt og håper at sesong 2 ikke roter det til for mye.

7/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mayor of Kingstown, sesong 2

Utrolig phet serie. Håper inderlig de kommer sammen og lager enda en sesong.

9/10

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Frank.N.Steen skrev: man mar 20, 2023 2:21 pm
Frank.N.Steen skrev: fre mar 17, 2023 4:51 pm Ikke mange episodene igjen av førstesesong med nyversjonen av V (2009-10), der stoppa etter kun 2 sesonger og likt det man til nå har fått igjen.
Veldig lett underholdning dette også, men vært svært få skuffende episoder og blir spennende å se om den greier å holde seg slik ut hele veien.
Sesong 1 unnagjort, og joda, meget godkjent kveldsunderholdning. Tvilsomt noe jeg vil se igjen med det første, men likevel fin flyt og håper at sesong 2 ikke roter det til for mye.

7/10
Lenge siden jeg så den men sesong 2 var også bra. Men den slutter spennende, det er en skam at serien ble så tidlig kansellert.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

izzet2015 skrev: søn mar 19, 2023 7:34 pm Så på Rydderevolvusjonen, der var det ei ufør dame som hadde huset fullt med alt du kan tenke deg. Hvordan greide hun det på uføretrygd? Det skal ikke være mulig! :(
Ja, uføretrygda skal selvfølgelig leve på eller under fattigdomsgrensa. Heia Trygve.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Exit sesong 3: 5/10
Your Honor sesong 2: 6/10
The Last of Us: 9,5/10


Nå ser jeg ferdig You. Likte del 1 av den nye sesongen godt og er spent på om del 2 klarer å følge opp.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1316

Legg inn av izzet2015 »

LondoMollari skrev: man mar 20, 2023 3:43 pm
izzet2015 skrev: søn mar 19, 2023 7:34 pm Så på Rydderevolvusjonen, der var det ei ufør dame som hadde huset fullt med alt du kan tenke deg. Hvordan greide hun det på uføretrygd? Det skal ikke være mulig! :(
Ja, uføretrygda skal selvfølgelig leve på eller under fattigdomsgrensa. Heia Trygve.

Hu her levde i sus og dus. Utrolig at det er mulig på uførepensjon.

Centrist

Legg inn av Centrist »

izzet2015 skrev: søn mar 19, 2023 7:34 pm Så på Rydderevolvusjonen, der var det ei ufør dame som hadde huset fullt med alt du kan tenke deg. Hvordan greide hun det på uføretrygd? Det skal ikke være mulig! :(
Hvis det er den samme hvor datteren satt inne på rommet og spiste middag, så vi på samme.

Reagerte på det her i hjemmet også. Har aldri sett så mye ting, angivelig kjøpt innenfor et relativt kort tidsrom, for bare 2 personer. I realiteten 1 person, siden dattera ikke ville ha noe av det.

Kan umulig bare være uføretrygd inne i bildet. Hvis så er tilfellet ser vi henne snart på Luksusfellen.

Fint og artig program.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Happy Valley sesong 2

Enormt annoying å ikke ha tilgang på sesong 3. Men det dukker vel opp før eller siden.

Annen engelsk krimdrama jeg burde ha sett? Ser ut til å være my cup of tea. Line of Duty, Sherlock, Bodyguard og Luther er sett blant annet.

Broadchurch?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1316

Legg inn av izzet2015 »

Centrist skrev: tir mar 21, 2023 9:48 am
izzet2015 skrev: søn mar 19, 2023 7:34 pm Så på Rydderevolvusjonen, der var det ei ufør dame som hadde huset fullt med alt du kan tenke deg. Hvordan greide hun det på uføretrygd? Det skal ikke være mulig! :(
Hvis det er den samme hvor datteren satt inne på rommet og spiste middag, så vi på samme.

Reagerte på det her i hjemmet også. Har aldri sett så mye ting, angivelig kjøpt innenfor et relativt kort tidsrom, for bare 2 personer. I realiteten 1 person, siden dattera ikke ville ha noe av det.

Kan umulig bare være uføretrygd inne i bildet. Hvis så er tilfellet ser vi henne snart på Luksusfellen.

Fint og artig program.
Tror hun må ha arvet eller fått mye igjen på forsikringen, det forrige huset hennes brant jo. Må ligge noe der.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

eppaen skrev: tir mar 21, 2023 12:08 pm Happy Valley sesong 2

Enormt annoying å ikke ha tilgang på sesong 3. Men det dukker vel opp før eller siden.

Annen engelsk krimdrama jeg burde ha sett? Ser ut til å være my cup of tea. Line of Duty, Sherlock, Bodyguard og Luther er sett blant annet.

Broadchurch?
Se Broadchurch. Kvalitet. Beksvart.

kibby

Legg inn av kibby »

Exit (sesong 3) (NRK)

Hva skal man si? Syns sesong 3 tidvis var bra, men slutten var fryktelig svak og urealistisk. Men sett under ett var serien bra. Glimrende skuespillere i syke roller. Men storylinen mot slutten av sesong 3 bar preg av at det nå var slutt, og især de to siste episodene var ikke bra.

7/10 (serien overall: 8/10)

SirJames

Legg inn av SirJames »

4 days and counting..

SirJames

Legg inn av SirJames »

3 days and counting..

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1316

Legg inn av izzet2015 »

Frank.N.Steen skrev: fre mar 17, 2023 6:40 pm
Winnowill skrev: fre mar 17, 2023 6:30 pm Husker den gamle serien, men så bare den. Likte den også husker jeg.
Husker at Marc Singer og Michael Ironside hadde ei gedigen fight i en av miniseriene (mulig The Final Battle) mens Robert Englund var en av de mer sympatiske besøkerne. Alle 3 gikk vel inn i tv-serien (1 sesong) som hovedrolleinnehavere, men dessverre varte ikke det for lenge. Og tipper slikt bidro i at det gikk som det gikk.
Rart hvordan karrierene endte så forskjellig for nevnte trio, der Singer hadde jo hatt suksess med blant annet The Beastmaster (1982), og ble vel ansett som potensiell leading man, men falt fort nedi b-filmer, alt mens Englund og Ironside ville forbli godt ettertrakta og stødige skurkeskuespillere.
Sotrør og degoser??

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Så The Leftovers ferdig for noen dager siden. Dette må være den største yo-yo serien jeg noen gang har sett. Går fra noe av det beste jeg har sett på TV i enkelte episoder til noe av det tåpeligste i andre episoder. Noen ganger også i samme episode. Veldig vanskelig og vurdere dette som helhet, men jeg likte serien alt i alt og synes at slutten var veldig rørende så velger og gi den en 8 av 10.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Bakkus skrev: tor mar 23, 2023 4:46 pm Så The Leftovers ferdig for noen dager siden. Dette må være den største yo-yo serien jeg noen gang har sett. Går fra noe av det beste jeg har sett på TV i enkelte episoder til noe av det tåpeligste i andre episoder. Noen ganger også i samme episode. Veldig vanskelig og vurdere dette som helhet, men jeg likte serien alt i alt og synes at slutten var veldig rørende så velger og gi den en 8 av 10.
Hva var tåpelig?

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Machine_Head skrev: tor mar 23, 2023 6:44 pm
Bakkus skrev: tor mar 23, 2023 4:46 pm Så The Leftovers ferdig for noen dager siden. Dette må være den største yo-yo serien jeg noen gang har sett. Går fra noe av det beste jeg har sett på TV i enkelte episoder til noe av det tåpeligste i andre episoder. Noen ganger også i samme episode. Veldig vanskelig og vurdere dette som helhet, men jeg likte serien alt i alt og synes at slutten var veldig rørende så velger og gi den en 8 av 10.
Hva var tåpelig?
► Show Spoiler
Edit: Hvordan spoiler tagger man her?
Sist redigert av Bakkus den tor mar 23, 2023 9:10 pm, redigert 1 gang totalt.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Marker alt og trykk på den knappen med en strek over et øye

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Takk, da er det gjort.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

The Line (Apple+)
Chromeback (?) gjorde meg interessert i denne. Som han skriver handler det om en offiser i Navy Seals som blir anklaget av sine egne for krigsforbrytelser han angivelig skulle ha utført under frigjøringen av Mosul. Meget vellaget dokumentar med både ett og to meeeget interessante plot twists. 8,5/10.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

izzet2015 skrev: tor mar 23, 2023 4:40 pm
Frank.N.Steen skrev: fre mar 17, 2023 6:40 pm
Winnowill skrev: fre mar 17, 2023 6:30 pm Husker den gamle serien, men så bare den. Likte den også husker jeg.
Husker at Marc Singer og Michael Ironside hadde ei gedigen fight i en av miniseriene (mulig The Final Battle) mens Robert Englund var en av de mer sympatiske besøkerne. Alle 3 gikk vel inn i tv-serien (1 sesong) som hovedrolleinnehavere, men dessverre varte ikke det for lenge. Og tipper slikt bidro i at det gikk som det gikk.
Rart hvordan karrierene endte så forskjellig for nevnte trio, der Singer hadde jo hatt suksess med blant annet The Beastmaster (1982), og ble vel ansett som potensiell leading man, men falt fort nedi b-filmer, alt mens Englund og Ironside ville forbli godt ettertrakta og stødige skurkeskuespillere.
Sotrør og degoser??
Har du sitert feil her? Disse to begrepene er fra mitt innlegg for noen dager siden. Det er Tony Soprano i fri tale i sine beskrivelse av Meadow sin første kjæreste i serien. Ikke at jeg er noe tilhenger av sjargongen, men likevel herlig befriende å se en serie som ikke er woke.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1316

Legg inn av izzet2015 »

For woke er det nok av i serier for tiden! Det er over alt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Glycinello skrev: tor mar 23, 2023 9:28 pm The Line (Apple+)
Chromeback (?) gjorde meg interessert i denne. Som han skriver handler det om en offiser i Navy Seals som blir anklaget av sine egne for krigsforbrytelser han angivelig skulle ha utført under frigjøringen av Mosul. Meget vellaget dokumentar med både ett og to meeeget interessante plot twists. 8,5/10.
Riktig! Utrolig bra, og utrolig provoserende. Og den avsløringen på slutten.

Men alt for å beskytte sine egne.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1316

Legg inn av izzet2015 »

Perry Mason er en veldig bra serie. Skikkelig bra underholdning. Noe av det beste på lenge.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Får prøve meg på Last Of Us da. Har enda ikke hørt noe negativt om det.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Kos deg

SirJames

Legg inn av SirJames »

2 days and counting..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»