Eliteserien Fantasy 2023

Svar
K-Torget

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: fre mar 17, 2023 11:31 pm Dere som kjenner Brann. Hvem foruten Rasmussen er aktuell fra midtbanen. Ser ut som det er trangt om plassen. Hvordan er Felix? Kommer han til å spille?
Rasmussen og Nilsen er nok de to som kommer til å spille fast på midten / mest på midten.
Castro tar fort en kantposisjonen (sannsynnligvis venstre) om han er frisk. Børsting og Blomberg deler fort en del på høyre kantposisjon.
Så kommer Myhre, Kniklas og Mathisen til å kjempe om den siste plassen på midten, men Børsting og Blomberg kan også bekle deg posisjonen.
For å oppsummere så hadde holdt meg til Rasmussen på midten, Finne på topp og eventuelt Sery Larsen bak. Da har du valgt trygge spillere :) Om du skal ta noen sjanser så hadde jeg valgt Castro, Myhre eller Blomberg.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Berisha fra start og med scoring på straffe i 1 omgang mot Stabæk i kvartfinalen.
Ola B på benk. Ingen Haugen.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Etter å ha sett litt Stabæk - Molde, vurderer jeg å få inn Petterson på keeperplass. Og kanskje finne plass til Høgh, men da må jeg finne penger et sted.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Høgh ser ut til å være et godt kjøp, ja!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Bjørka skrev: lør mar 18, 2023 3:18 pm Etter å ha sett litt Stabæk - Molde, vurderer jeg å få inn Petterson på keeperplass. Og kanskje finne plass til Høgh, men da må jeg finne penger et sted.
Høgh har jeg hatt inne en stund, virker som en grei spiller til en grei pris :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: lør mar 18, 2023 3:24 pm Høgh ser ut til å være et godt kjøp, ja!
Jepp!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vetlesen med 3 assist i dag. Berg og Grænbæk med en hver. Pelle med en scoring. Glimt 5 - Viking 3.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Spurte Chatsonic om å sette opp et lag for meg:

"Absolutt! Her er et forslag til et eliteserien fantasy lag:


Keeper:

Per Kristian Bråtveit (Viking)

Forsvar:

Vegar Eggen Hedenstad (Vålerenga)

Ruben Gabrielsen (Molde)

Kristoffer Ajer (Brentford)

Birger Meling (Nimes)


Midtbane:

Martin Ødegaard (Arsenal)

Jens Petter Hauge (Eintracht Frankfurt)

Magnus Wolff Eikrem (Molde)


Angrep:

Amahl Pellegrino (Strømsgodset)

Dino Islamovic (Rosenborg)

Kasper Junker (Bodø/Glimt)


Denne oppstillingen har en god kombinasjon av erfarne spillere og unge talenter, og bør være i stand til å score mange mål og holde motstanderne unna. Lykke til med fantasy-laget ditt!"

Enda litt å jobbe med før AI tar over verden.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

GoingKronos skrev: søn mar 19, 2023 12:43 pm Spurte Chatsonic om å sette opp et lag for meg:

"Absolutt! Her er et forslag til et eliteserien fantasy lag:


Keeper:

Per Kristian Bråtveit (Viking)

Forsvar:

Vegar Eggen Hedenstad (Vålerenga)

Ruben Gabrielsen (Molde)

Kristoffer Ajer (Brentford)

Birger Meling (Nimes)


Midtbane:

Martin Ødegaard (Arsenal)

Jens Petter Hauge (Eintracht Frankfurt)

Magnus Wolff Eikrem (Molde)


Angrep:

Amahl Pellegrino (Strømsgodset)

Dino Islamovic (Rosenborg)

Kasper Junker (Bodø/Glimt)


Denne oppstillingen har en god kombinasjon av erfarne spillere og unge talenter, og bør være i stand til å score mange mål og holde motstanderne unna. Lykke til med fantasy-laget ditt!"

Enda litt å jobbe med før AI tar over verden.
Klasse! :lol:

Tror dog dette laget hadde vært en favoritt til å vinne serien ;)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Opsahl med scoring på frispark i 1 omg mot LSK i kvartfinalen. Han er klink i mitt lag!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TLO med scoring på straffe.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Brann valser over Sandefjord. 3-0 til pause. Horn Myhre med mål og målgivende. Må han inn?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: søn mar 19, 2023 8:55 pm Brann valser over Sandefjord. 3-0 til pause. Horn Myhre med mål og målgivende. Må han inn?
Jepp. Finne og Rasmussen er klink hos meg. Så er spørsmålet hvem som blir den tredje da jeg helt klart skal ha tre fra Brann fra start. Har Sery Larsen per nå, men kan fort bli Myhre. Iallefall et meget fint alternativ :)

Norez

Legg inn av Norez »

K-Torget skrev: fre mar 17, 2023 5:26 pm
Norez skrev: fre mar 17, 2023 12:36 pm
Skywalker skrev: tor mar 16, 2023 5:46 pm Nå er det helt krise her. Når jeg ikke klarer å velge mellom Pellegrino og Berisha, så blir d uten noen av de. På tide å legge fra seg Fantasy spillet til nærmere seriestart :?

Christiansen
Dragsnes - Linnes - Wembangomo
Vetlesen - Al-Saed - Rasmussen - Eriksen - Breivik
Adams - Finne

Benk: Hagen - Ruud Tveter - Jansen - Dunn
Hadde jeg måttet velge mellom Pellegrino og Berisha, ville jeg valgt Pellegrino. Jeg tror han får flere minutter og man vet at han alltid presterer veldig bra i Glimt. Berisha er mer uskreven. Pelle er også midtbane på spillet, hvilket gjør at han har større potensiale for mange poeng. Men jeg tør ikke gå uten noen av dem.
Hvordan ser laget ditt ut med begge de to inne? :)
Har kun Berisha inne nå, men synes også det er skummelt å skulle gå uten Pelle!
Grytebust
Sery Larsen - Dragsnes - Haugan
Pellegrino - Eriksen - Rasmussen - Dunsby
Høgh - Berisha - Finne

En muligens spillende forsvarer på benk, ellers to døde utespillere. Føles uansett ikke bra å risikere 3 utespillere på benk som ikke spiller, så må finne minst en som er sikret spilletid der.

Norez

Legg inn av Norez »

Bjørka skrev: lør mar 18, 2023 3:18 pm Etter å ha sett litt Stabæk - Molde, vurderer jeg å få inn Petterson på keeperplass. Og kanskje finne plass til Høgh, men da må jeg finne penger et sted.
I så fall bør du nok ha to spillende keepere, fordi Stabæk har Glimt og Molde borte i sine to første bortekamper. Kan selvfølgelig få noen poeng, men rent bur er heller tvilsomt.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Norez skrev: man mar 20, 2023 8:32 am
K-Torget skrev: fre mar 17, 2023 5:26 pm
Norez skrev: fre mar 17, 2023 12:36 pm

Hadde jeg måttet velge mellom Pellegrino og Berisha, ville jeg valgt Pellegrino. Jeg tror han får flere minutter og man vet at han alltid presterer veldig bra i Glimt. Berisha er mer uskreven. Pelle er også midtbane på spillet, hvilket gjør at han har større potensiale for mange poeng. Men jeg tør ikke gå uten noen av dem.
Hvordan ser laget ditt ut med begge de to inne? :)
Har kun Berisha inne nå, men synes også det er skummelt å skulle gå uten Pelle!
Grytebust
Sery Larsen - Dragsnes - Haugan
Pellegrino - Eriksen - Rasmussen - Dunsby
Høgh - Berisha - Finne

En muligens spillende forsvarer på benk, ellers to døde utespillere. Føles uansett ikke bra å risikere 3 utespillere på benk som ikke spiller, så må finne minst en som er sikret spilletid der.
Ser ikke så dumt ut! 😊👍

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Norez skrev: man mar 20, 2023 8:38 am
Bjørka skrev: lør mar 18, 2023 3:18 pm Etter å ha sett litt Stabæk - Molde, vurderer jeg å få inn Petterson på keeperplass. Og kanskje finne plass til Høgh, men da må jeg finne penger et sted.
I så fall bør du nok ha to spillende keepere, fordi Stabæk har Glimt og Molde borte i sine to første bortekamper. Kan selvfølgelig få noen poeng, men rent bur er heller tvilsomt.
Kjører konsekvent kun en 4.5 keeper før WC2. Ser ikke noe poeng med roterende keeper og ihvertfall i starten når man skal bygge lagverdi. Smultringer ikke vanlig i ES så hadde bare gått for Petterson uten å tenke mer på det.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Norez skrev: man mar 20, 2023 8:38 am
Bjørka skrev: lør mar 18, 2023 3:18 pm Etter å ha sett litt Stabæk - Molde, vurderer jeg å få inn Petterson på keeperplass. Og kanskje finne plass til Høgh, men da må jeg finne penger et sted.
I så fall bør du nok ha to spillende keepere, fordi Stabæk har Glimt og Molde borte i sine to første bortekamper. Kan selvfølgelig få noen poeng, men rent bur er heller tvilsomt.
Har fra før Myhra og Grytebust, så blir i så fall å bytte Myhra i Petterson. Men laget er høyst midlertidig for nå, så får se hva jeg finner ut.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Bjørka skrev: man mar 20, 2023 8:48 am
Norez skrev: man mar 20, 2023 8:38 am
Bjørka skrev: lør mar 18, 2023 3:18 pm Etter å ha sett litt Stabæk - Molde, vurderer jeg å få inn Petterson på keeperplass. Og kanskje finne plass til Høgh, men da må jeg finne penger et sted.
I så fall bør du nok ha to spillende keepere, fordi Stabæk har Glimt og Molde borte i sine to første bortekamper. Kan selvfølgelig få noen poeng, men rent bur er heller tvilsomt.
Har fra før Myhra og Grytebust, så blir i så fall å bytte Myhra i Petterson. Men laget er høyst midlertidig for nå, så får se hva jeg finner ut.
Jeg kjører konsekvent en keeper til 4,5. Bommer alltid med hvilken keeper jeg skal starte og er lite CS i Eliteserien.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Merker at det som vanlig er enda vanskelig med norsk fantasy i forhold til Premier Leauge.

Men prøvde meg nå på ett første utkast.

Pettersen - Myhra

Dragsnes - Dahl Reitan - Serry Larsen - Wangberg - Jansen

Pellegrino - Vetlesen - Rasmussen - Eriksen - Ngouali

Finne - Høgh - Ruud Tveter.

Har brukt hele budsjettet. Usikker på hvem som evt kunne tatt inn om jeg skulle droppe Pellegrino. Kanskje Grønbæk. Men så lurer vel Saltnes der bak.
Men finnes i hvertfall muligheten å oppgradere ett par andre plasser om man ikke går for en av de dyreste (Pelle / Berisha)


Noen tanker her? Ser det ut som det finnes ett lite scoop til 4 (forsvar) eller 4,5 (midtbane) som er vil kunne spille fast?

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

@Nevi : Jeg tror ikke Saltnes er spilleklar med det første, mtp skaden hans i utgangspunktet pluss armskaden. Ville i alle fall ikke vært veldig bekymret for det mtp å ta inn Grønbæk.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Nevi skrev: man mar 20, 2023 11:30 am Merker at det som vanlig er enda vanskelig med norsk fantasy i forhold til Premier Leauge.

Men prøvde meg nå på ett første utkast.

Pettersen - Myhra

Dragsnes - Dahl Reitan - Serry Larsen - Wangberg - Jansen

Pellegrino - Vetlesen - Rasmussen - Eriksen - Ngouali

Finne - Høgh - Ruud Tveter.

Har brukt hele budsjettet. Usikker på hvem som evt kunne tatt inn om jeg skulle droppe Pellegrino. Kanskje Grønbæk. Men så lurer vel Saltnes der bak.
Men finnes i hvertfall muligheten å oppgradere ett par andre plasser om man ikke går for en av de dyreste (Pelle / Berisha)


Noen tanker her? Ser det ut som det finnes ett lite scoop til 4 (forsvar) eller 4,5 (midtbane) som er vil kunne spille fast?
Mye bra her :)
Hadde dog kun gått for en spillende keeper pga ofte få CS i ES.
Usikker på Reitan da han fort vil spille i den bakre treeren til RBK og ikke vingback.
Ville prøvd å få inn Berisha / TLO / Adams for Tveter.
Tror du har valgt riktig forsvarer til 4,0 (Jansen) og midtbane til 4,5 i Ngouali.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Bjørka skrev: man mar 20, 2023 5:27 pm @Nevi : Jeg tror ikke Saltnes er spilleklar med det første, mtp skaden hans i utgangspunktet pluss armskaden. Ville i alle fall ikke vært veldig bekymret for det mtp å ta inn Grønbæk.
Enig!
Basert på det jeg har lest så er det usikkert om Saltnes rekker seriestarten. Grønbæk kan fort bli en musthave i år!

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Er vel tilnærmet 100% sikkert at Saltnes ikke rekker seriestarten, han skulle ha gips i seks uker, i tillegg til at det opprinnelig vel ikke var regnet med at han rakk den. Fet, derimot, er det snakk om at deltar i spilleøkter, men han tar vel neppe plassen til Vetlesen eller Grønbæk sånn helt uten videre.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Et par endringer gjort, tror jeg begynner å nærme meg ferdig lag nå, så sant ikke skader oppstår.


Christiansen (Hagen)

Dragsnes - Næss - Wolfe - Linnes - Wembangomo

Rasmussen - Vetlesen - Berg - Eriksen - Opsahl

Adams - Finne - Høgh

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Bjørka skrev: man mar 20, 2023 6:28 pm Er vel tilnærmet 100% sikkert at Saltnes ikke rekker seriestarten, han skulle ha gips i seks uker, i tillegg til at det opprinnelig vel ikke var regnet med at han rakk den. Fet, derimot, er det snakk om at deltar i spilleøkter, men han tar vel neppe plassen til Vetlesen eller Grønbæk sånn helt uten videre.
Takk for innlegget :) Stemmer det:

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15581146/

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Crabsen skrev: man mar 20, 2023 6:49 pm Et par endringer gjort, tror jeg begynner å nærme meg ferdig lag nå, så sant ikke skader oppstår.


Christiansen (Hagen)

Dragsnes - Næss - Wolfe - Linnes - Wembangomo

Rasmussen - Vetlesen - Berg - Eriksen - Opsahl

Adams - Finne - Høgh
Fint lag! Men du tørr å gå uten noen av Berisha, Pelle og Grønbæk?

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

K-Torget skrev: man mar 20, 2023 7:06 pm
Crabsen skrev: man mar 20, 2023 6:49 pm Et par endringer gjort, tror jeg begynner å nærme meg ferdig lag nå, så sant ikke skader oppstår.


Christiansen (Hagen)

Dragsnes - Næss - Wolfe - Linnes - Wembangomo

Rasmussen - Vetlesen - Berg - Eriksen - Opsahl

Adams - Finne - Høgh
Fint lag! Men du tørr å gå uten noen av Berisha, Pelle og Grønbæk?
Gjør det. Høgh og Finne er bankers, så vil jeg ha en av LSK spissene også, så da blir det rett og slett ikke plass til Berisha. Går derfor for Eriksen på midten istedet for nå. Sto med Pelle først, så Grønbæk, men funnet meg til rette med Vetlesen nå.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Er på denne gjengen pr nå. Fant ut at Grytebust og Aafk har for vriene kamper til at han velges.

Christiansen
Garnås, Haugan, Sery-Larsen
Pellegrino, Vetlesen, Rasmussen, Breivik
Høgh, Finne, Adams
(Hagen, Stensness, Jansen, Berg)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Crabsen skrev: man mar 20, 2023 8:21 pm
K-Torget skrev: man mar 20, 2023 7:06 pm
Crabsen skrev: man mar 20, 2023 6:49 pm Et par endringer gjort, tror jeg begynner å nærme meg ferdig lag nå, så sant ikke skader oppstår.


Christiansen (Hagen)

Dragsnes - Næss - Wolfe - Linnes - Wembangomo

Rasmussen - Vetlesen - Berg - Eriksen - Opsahl

Adams - Finne - Høgh
Fint lag! Men du tørr å gå uten noen av Berisha, Pelle og Grønbæk?
Gjør det. Høgh og Finne er bankers, så vil jeg ha en av LSK spissene også, så da blir det rett og slett ikke plass til Berisha. Går derfor for Eriksen på midten istedet for nå. Sto med Pelle først, så Grønbæk, men funnet meg til rette med Vetlesen nå.
:D :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»