Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Trolljegeren

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Trolljegeren »

Inbetweener skrev: søn mar 19, 2023 5:26 pm Så det er argumentene jeg mener ikke henger på greip. Du var en av forumets største Tuchel Out'ere. Nå savner du han. Du hater fjorårets sommervindu, regissert av Tuchel og Boehly, men jeg vet at du hadde giga-benner'n for Mudryk og Enzo i januar. Jeg kan love deg at Marina aldri, aldri ville ordna disse to spillerne så fort, så bråkete som forhandlingene var. Marinas spesialitet var å penny pinche for våre topp targets, for så å ende med et B- og C-alternativ. Du misliker enkeltspillere (spesielt Conor, Loftus Cheek og Mount) intenst, men ser ikke at disse har det deres konkurrenter ikke har - en skadefri kropp.
For en legendarisk avsagning. At du orker å bruke tid på et kasus som dette er for meg et under.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Trolljegeren skrev: søn mar 19, 2023 9:14 pm
Inbetweener skrev: søn mar 19, 2023 5:26 pm Så det er argumentene jeg mener ikke henger på greip. Du var en av forumets største Tuchel Out'ere. Nå savner du han. Du hater fjorårets sommervindu, regissert av Tuchel og Boehly, men jeg vet at du hadde giga-benner'n for Mudryk og Enzo i januar. Jeg kan love deg at Marina aldri, aldri ville ordna disse to spillerne så fort, så bråkete som forhandlingene var. Marinas spesialitet var å penny pinche for våre topp targets, for så å ende med et B- og C-alternativ. Du misliker enkeltspillere (spesielt Conor, Loftus Cheek og Mount) intenst, men ser ikke at disse har det deres konkurrenter ikke har - en skadefri kropp.
For en legendarisk avsagning. At du orker å bruke tid på et kasus som dette er for meg et under.
Kjenner du begynner å irriterer nerver. For en drittsekk du rett og slett er og har vært her inne

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

@Inbetweener

Flick sidestiller jeg ikke, får han var assistent trener i ørten år for Tyskland, i tillegg til assistent i Bayern. Jobber med superstjerner og med det trykket det innebærer

Enrique er for meg mer kategorien Lampard, fikk jobben i Barca mer pga hvem han var enn resultatene. Har som du sier ingenting å vise til utover resultatene i Barca

Det gjelder er par brukere her og veldig mange brukere på andre plattformer, jeg nevnte Jolla og Welle i den kategorien Potter må bli. Det er helt korrekt at det er en persons mening til syvende og sist.

Jeg tror ikke du kommer langt hvis du skal drille Gallagher som offensiv spiller i et topplag, rett og slett for svake basis ferdigheter og touch.

Men men vi kan ka la Potter ligge han sitter trygt. Ingenting i mot at du mener forskjellig. Du argumenterer med meninger selvom de er ulike mine. Du oppfører deg ikke som surkuken her inne som tror han vet best. Prøver å fryse folk ut av et forum fordi han ikke er enig med meningene deres. Også er han helt lammet for argumenter i både diskusjonen med meg men også blant andre orakelet. Prøver å få andre til å være med på utfrysningen også, skulle tro han var 7år og gikk på SFO og ikke likte gutten ved siden av fordi han sa rare ting

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

chelsea8 skrev: man mar 20, 2023 6:19 am
Viser bare det at folk her inne konkluderer og analyserer uten å være sikre på at de har alle fakta. Med referanse til hylekoret som ønsker Potter sparket NÅ pga elendige bytter og mangel på meritter.

Kjipt. Han har vært vår beste spiller de siste kampene.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hamstring FC.

Fucking hell.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

GatlingGun skrev: man mar 20, 2023 7:11 am Viser bare det at folk her inne konkluderer og analyserer uten å være sikre på at de har alle fakta. Med referanse til hylekoret som ønsker Potter sparket NÅ pga elendige bytter og mangel på meritter.

Jeg sliter med å se at enda en hamstringskade er til fordel for Potter. Om noe tilsier det at vi gjør noe galt på trening.

Jeg kunne vært i nærheten av å forstå så mange muskelskader hvis vi hadde spilt ekstremt intensivt, og trente med samme intensitet for å venne oss til det, ala Klopp, Conte og Tuchels beste lag, men det gjør vi ikke. Vi har fridager, ingen midtukekamper, tidlige bytter basert på kampbelastning, lek i basseng ol. Vi ser også at vi er et lag som taper poeng mot slutten av kampene, ikke vinner.

Samtidig syns jeg vi har hatt svak fremdrift på nye spillmønstre og vi er ikke i nærheten av et lag som er komfortabelt med dynamiske endringer i formasjoner. Tvert i mot faller vi sammen som et korthus når endringer gjøres- I lys av det lurer jeg på hva spillerne egentlig bruker tiden på når de trener. Under tidligere trenere har vi stort sett alltid vært veldig gode når vi har hatt en helt uke på feltet før kamp. I år har vi hatt lange pauser ved dronningens død, VM og annet, hvor vi har forventet at mye fornuftig skal skje på treningsfeltet, men fremgangen kommer ikke.
Jeg begynner å mistenke at vi trener for lite, og feil.

Når det gjelder byttene i kamp mener jeg vi skal være gode nok til å tåle bytte av spiller X til spiller Y. Jeg vil ikke kritisere Potter for disse byttene isolert sett, men jeg syns han er svak i forhold til å kjenne spillerne sine og hvorvidt disse 11 spillerne, i denne formasjonen. vil gi riktig balanse. Jeg syns han brukte uforståelig lang tid på å komme frem til 3-4-3 og perioden med 4-2-3-1 etter VM var hårreisende. Nå har dette bedret seg ved at han starter kampene i 3-4-3, og det fungerer bedre, men når han i løpet av kampen gjør tre endringer og også justerer formasjonen ser vi nye eksempler på ubalanserte lag. Og det finnes nok av alternativer mht hvor bred spillerstall vi har. Jeg tror rett og slett at han ikke ser dette og jeg tror ikke lenger det handler om at han trenger mer tid. Jeg tror han har taktiske begrensninger som alltid vil være der.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Orakelet

Den første delen av innlegget ditt skjønner jeg virkelig ingenting av. For meg er dette enda et innlegg på «prøve og ta Potter»-kvoten.

For å ta det første, først. De som har fått muskelskader i år er James, Chilwell, Zakaria, Pulisic, Fofana, Sterling og Silva. Kante ble skadet før Potter. Det er for meg helt uforståelig at du velger å laste Potter for de fem førstes skader. Disse har skadehistorikk lang som et vondt år. De er papp, med eller uten Potter.

Så er det Sterling, som har mange, mange mil på toppfart i beina. Han har en karriereprogresjon som ikke er uvanlig for en lynving. Til slutt er det Silva, som er bestefar. Det er vel den eneste jeg kanskje kan laste Potter noe for, siden han har spilt for mye, men samtidig har brasilianeren blitt hvilt før, selv om vi har trengt han. Og så er han nesten 40.

Til slutt vil jeg også minne deg på at du var (er?) helt sikker på at Kante kommer tilbake i form, fordi han har fått en veldig god grunntreningsperiode. Det er åpenbart at du har noe kjennskap til treningsfysiologi. Men da kan du vel også svare meg på dette; hvem var det som hadde ansvaret for grunntreningen inn mot årets sesong? Hvis det er noen du skal skylde på ref. årets muskelskader må det være Tuchel, som var en av de hovedansvarlige for det våre seniorspillere har kalt «tidenes dårligste pre-season».

Så ser jeg det at du mener at vi har hatt flere avbrekk denne sesongen. VM var ikke et avbrekk du kan telle med her. Absolutt alle involvert i fotball vet at årets VM var en hemsko i forhold til skader. Dronningen dævva i Potters første uke som trener. Det blir så useriøst å bruke dette som er argument mot Potter. For øvrig vant vi fem av våre seks første kamper under Potter, så noe gjorde han kanskje riktig i denne perioden (men det kommer du sikkert til å forklare med new manager bounce og at han bare overtok Tuchel sitt verk).

For øvrig kjører du en, slik jeg ser det, grunnløs påstand om at vi trener for lite. Du henger deg opp i at vi har hatt fridager og at klubben har sluppet videoer av at gutta spiller basket i bassenget. For å kontre det kan jeg si at jeg aldri har sett så mange bilder av gutta våre i treningsstudio, uten at jeg tror at Potter i større grad prøver å gjøre spillerne våre til bolere av den grunn. Det har jeg nemlig ikke grunnlag for å påstå noe om.

Mangelen på godt spill og taktiske avgjørelser skal du få mene uten motbør fra meg. Det har vi diskutert nok. Det jeg derimot synes er provoserende er at du nok en gang lar din bias mot Potter ta overhånd og presenterer casen din med forvridde argumenter basert på antakelser. For en person som refererer til «empiri» og virker som en belest kar så er dette en brist i karakteren din som seriøs debattant.

Hadde egentlig lovet meg selv å ikke kommentere ting du skriver her inne som jeg er totalt uenig i, men her klarte jeg faktisk ikke styre meg.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Se hvor enkelt dette kan gjøres.

Kilde: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -club.html

I dag fikk langvarig groundsman, Jacob Griffin, sparken. Han hadde hovedansvaret for å stelle med gressmatta på Cobham. Jeg mistenker at han er skyld i muskelskadene våre, og at våre amerikanske eiere gjennom analyse har kartlagt dette og sparket han. Det er kanskje hensynsløst, men som sjef i PE-fond er disse gutta vant til å ta avgjørelser som ikke er populære. Det er også grunnen til at de kommer til og lykkes her.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

@Inbetweener

Jeg tror ikke vi er så uenige om akkurat dette. Mitt utgangspunkt er at Fofanas skade ikke har så mye med Potter å gjøre. Jeg kan imidlertid ikke se at det taler til Potters fordel at vi får enda en hamstringsskade (min første setning). Om noe (min andre setning) er det til hans disfavør fordi intenstetsstyring i det daglige treningsarbeidet er den viktigste enkeltfaktoren i forhold til om vi får slike skader, og byttet i kampen skjedde for sent hvis skaden allerede hadde skjedd.

Sagt med andre ord. Jeg tror Potters påvirkning på denne skaden er begrenset, men dersom det likevel er en påvirkning tror jeg den er negativ (for dårlig intensitetsstyring). I vårt nye system er imidlertid ikke intensitetsstyring Potters ansvar alene og jeg syns det er rart hvis de fortsatt ikke har fått kontroll på hamstringsskader. Det MÅ være en høy prioritet og vi skal ha hentet eksperter på dette området nå.

Jeg registrerer dog at Fofana kun meldes ute i 10 dager og det harmonerer ikke med en hamstringskade. Kanskje dette egentlig bare er en "føling" og et eksempel på at det nye systemet fungerer? Det som skjer er at Fofana går glipp av 5 minutter av en Chelsea-kamp og det gjør at han slipper et landslagsopphold. Isteden kan han trene som normalt på Cobham og være klar igjen til neste Chelsea-kamp. Hvis klubben har blitt mer kynisk i forhold til skadeforebygging kan man lure på om det kan være planlagt for å unngå mer alvorlige skader senere.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Orakelet skrev: man mar 20, 2023 6:42 pm Jeg registrerer dog at Fofana kun meldes ute i 10 dager og det harmonerer ikke med en hamstringskade. Kanskje dette egentlig bare er en "føling" og et eksempel på at det nye systemet fungerer? Det som skjer er at Fofana går glipp av 5 minutter av en Chelsea-kamp og det gjør at han slipper et landslagsopphold. Isteden kan han trene som normalt på Cobham og være klar igjen til neste Chelsea-kamp.
Dette tror jeg stemmer. Vi ser at Rashford gjør det samme for England. Garantert klar til neste serierunde.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: man mar 20, 2023 6:06 pm Se hvor enkelt dette kan gjøres.

Kilde: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -club.html

I dag fikk langvarig groundsman, Jacob Griffin, sparken. Han hadde hovedansvaret for å stelle med gressmatta på Cobham. Jeg mistenker at han er skyld i muskelskadene våre, og at våre amerikanske eiere gjennom analyse har kartlagt dette og sparket han. Det er kanskje hensynsløst, men som sjef i PE-fond er disse gutta vant til å ta avgjørelser som ikke er populære. Det er også grunnen til at de kommer til og lykkes her.

Jeg mistenker at dette er en parodi, men det har blitt rapportert at banedekket på Stamford Bridge er blant tingene eierne ser på i analysene av hvorfor vi har for mange skader. Jeg tror det er reelt at de ønsker å optimalisere også dette området.

Og de er hensynsløse når de mener at endring kan være til det bedre. Man kan lure på om Griffin var den siste som var igjen fra "Roman-tiden", eller om det fortsatt finnes en renholder igjen, men uansett er det brutalt mange som har fått fyken det siste året, tross tiår i klubben og hjerte i klubben. Det har også blitt rapportert at langvarige arbeidsforhold avsluttes med korte møter på Teams så den emosjonelle intelligensen preger ikke alle delene av klubbdriften.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Orakelet skrev: man mar 20, 2023 6:50 pm Det har også blitt rapportert at langvarige arbeidsforhold avsluttes med korte møter på Teams så den emosjonelle intelligensen preger ikke alle delene av klubbdriften.
Jeg synes du sa du hadde kjennskap til amerikanske PE-folk jeg? De folka går jo over lik for å tjene en dollar ekstra.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Trolljegeren skrev: man mar 20, 2023 7:14 pm
Orakelet skrev: man mar 20, 2023 6:50 pm Det har også blitt rapportert at langvarige arbeidsforhold avsluttes med korte møter på Teams så den emosjonelle intelligensen preger ikke alle delene av klubbdriften.
Jeg synes du sa du hadde kjennskap til amerikanske PE-folk jeg? De folka går jo over lik for å tjene en dollar ekstra.
Enig det, men det finnes forskjeller også blant de. Du har "nullsum"-folkene som trenger tapere for at de selv skal vinne, og så har du "gjøre kaken større"-folkene som har en mer positiv tilnærming.

Det mest kjente eksempelet på førstnevnte kategori er Trump og han virker som en type som ville sparket banemannen for å spare en dollar. Jeg oppfatter Boehly som en "gjøre kaken større"-type og han sparker ikke banemannen for å spare penger. Sannsynligvis vil han bli erstattet av et veldig mye dyrere "baneteam". Motivet er isteden forbedring og det gjøres i den tro at "fotball-kaken" skal bli større og det gjelder å posisjonere seg for å få den største biten av kaken (men ikke hele kaken slik en "nullsum"-type kunne prøvd på).

I begge kategoriene er det alt for mange folk som går over lik, men jeg har hakket mer sympati for de som ønsker å tjene pengene sine på å forbedre / utvikle fremfor rene kostnadskutt. Jeg tror den sikreste veien til avkastning på en investering i Chelsea ville vært streng kostnadskontroll slik vi ser en del andre eiere gjør, men Boehly sin strategi er utvilsomt mye morsommere og hvis når den lykkes tror jeg avkastningen blir høyere.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Dette er det motsatte av kostnadskutt og emm. i overkant:



God spiller, for all del, men det er en grense for hvor mange tiere et fotball-lag trenger og vi hadde problemer med å finne plass til noen av de (Havertz og Mount) før vi hentet flere (Felix og Nkunku). Vi skal vel ha plass til noen vinger også (Sterling, Mudryk, Pulisic, Madueke)?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Kan ikke se for meg en verden hvor vi beholder både Mount og kjøper Felix, så hvis vi oppriktig leter etter muligheter for å kjøpe portugiseren så tror jeg det er fordi Mount er gone.

Personlig ville jeg helst ha beholdt Mount. Han er veldig anvendelig, og passer som tier i 3-4-3 og 4-2-3-1, indreløper i 4-3-3 og 3-5-2 og som smal kant i 4-4-2/4-2-2-2. Briten passer også perfekt i Potters foretrukne 3-3-3-1 fra Brighton. For en trener som jobber så mye med å variere systemer så er han avhengig av sånne spillere.

Men Felix er også en potet. Det har overrasket meg veldig hvor rask, eksplosiv og fysisk robust han er. Jeg har alltid vært en Felix-fan, men har helt klart forhåndsdømt han på grunn av utseende. Denne fysikken gjør at portugiseren passer inn på tvers av hele angrepslinja. Mot Everton var det til og med han som spilte «Sterling»-rollen fra Dortmund, som skulle motta ballen høyst i laget og strekke motstanderen.

Hvis Mount ut og Felix inn er et tilnærmet 1 til 1-forhold, og vi uansett ikke får forlenget med briten, så er det et kjempekjøp i en jævlig kjip situasjon. Jeg mener at Felix er bedre enn Mount og har et høyere toppnivå, i sin posisjon, men som du sier har vi allerede investert i Nkunku. Allikevel presterte vi som best denne sesongen med Sterling, Havertz og Felix i angrep. Å bytte ut Sterling med Nkunku i en slik trio tror jeg kun vil gjøre angrepet sterkere, siden franskmannen er en bedre spiller enn briten.

Min største frykt med Felix er at han har Kovacic-syndromet. Han løper seg tom, rett og slett. Jeg håper det er fordi han nå spiller rubbel og bit av kamper, og at med en mer fornuftig rotasjon vil ha med juice i kroppen.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Inbetweener skrev: tir mar 21, 2023 9:51 am Kan ikke se for meg en verden hvor vi beholder både Mount og kjøper Felix, så hvis vi oppriktig leter etter muligheter for å kjøpe portugiseren så tror jeg det er fordi Mount er gone.

Personlig ville jeg helst ha beholdt Mount. Han er veldig anvendelig, og passer som tier i 3-4-3 og 4-2-3-1, indreløper i 4-3-3 og 3-5-2 og som smal kant i 4-4-2/4-2-2-2. Briten passer også perfekt i Potters foretrukne 3-3-3-1 fra Brighton. For en trener som jobber så mye med å variere systemer så er han avhengig av sånne spillere.

Men Felix er også en potet. Det har overrasket meg veldig hvor rask, eksplosiv og fysisk robust han er. Jeg har alltid vært en Felix-fan, men har helt klart forhåndsdømt han på grunn av utseende. Denne fysikken gjør at portugiseren passer inn på tvers av hele angrepslinja. Mot Everton var det til og med han som spilte «Sterling»-rollen fra Dortmund, som skulle motta ballen høyst i laget og strekke motstanderen.

Hvis Mount ut og Felix inn er et tilnærmet 1 til 1-forhold, og vi uansett ikke får forlenget med briten, så er det et kjempekjøp i en jævlig kjip situasjon. Jeg mener at Felix er bedre enn Mount og har et høyere toppnivå, i sin posisjon, men som du sier har vi allerede investert i Nkunku. Allikevel presterte vi som best denne sesongen med Sterling, Havertz og Felix i angrep. Å bytte ut Sterling med Nkunku i en slik trio tror jeg kun vil gjøre angrepet sterkere, siden franskmannen er en bedre spiller enn briten.

Min største frykt med Felix er at han har Kovacic-syndromet. Han løper seg tom, rett og slett. Jeg håper det er fordi han nå spiller rubbel og bit av kamper, og at med en mer fornuftig rotasjon vil ha med juice i kroppen.
Kan dere ikke kjøpe Ferran Torres også så kan dere stille med en frontkvartett i 4231 bestående av:

Nkunku/Felix/Havertz/Torres
Nkunku/Felix/Havertz/Torres - Nkunku/Felix/Havertz/Torres - Nkunku/Felix/Havertz/Torres

Det hadde faktisk vært litt morsomt og også meget mulig ganske så vanskelig å forsvare seg mot.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Må si jeg frykter for disse to på landslagssamling. Southgate kommer sikkert til å gi de rikelig med spilletid og belastning.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Screenshot_20230321_184823_Instagram.jpg

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Orakelet skrev: man mar 20, 2023 6:50 pm
Inbetweener skrev: man mar 20, 2023 6:06 pm Se hvor enkelt dette kan gjøres.

Kilde: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -club.html

I dag fikk langvarig groundsman, Jacob Griffin, sparken. Han hadde hovedansvaret for å stelle med gressmatta på Cobham. Jeg mistenker at han er skyld i muskelskadene våre, og at våre amerikanske eiere gjennom analyse har kartlagt dette og sparket han. Det er kanskje hensynsløst, men som sjef i PE-fond er disse gutta vant til å ta avgjørelser som ikke er populære. Det er også grunnen til at de kommer til og lykkes her.

Jeg mistenker at dette er en parodi, men det har blitt rapportert at banedekket på Stamford Bridge er blant tingene eierne ser på i analysene av hvorfor vi har for mange skader. Jeg tror det er reelt at de ønsker å optimalisere også dette området.

Og de er hensynsløse når de mener at endring kan være til det bedre. Man kan lure på om Griffin var den siste som var igjen fra "Roman-tiden", eller om det fortsatt finnes en renholder igjen, men uansett er det brutalt mange som har fått fyken det siste året, tross tiår i klubben og hjerte i klubben. Det har også blitt rapportert at langvarige arbeidsforhold avsluttes med korte møter på Teams så den emosjonelle intelligensen preger ikke alle delene av klubbdriften.
Skal være forsiktig, men det hele virker noe søkt.
Terminlisten er for tøff, og risikoen for skader øker dramatisk ved ca 3 kamper/uke og mindre enn 72 timer hvile/restitusjon mellom hver kamp.
Dette har man visst lenge og dokumentert tidligere.

Gjelder/rammer alle lag og spillere så det er vel kanskje ikke gressmatta som er problemet...?!

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Wellé skrev: tir mar 21, 2023 10:23 am
Inbetweener skrev: tir mar 21, 2023 9:51 am ikke se for meg en verden hvor vi beholder både Mount og kjøper Felix, så ...
Kan dere ikke kjøpe Ferran Torres også så kan dere stille med en frontkvartett i 4231 bestående av:

...
Vet ikke om dette er en meme jeg ikke har fått med meg, men i mitt hode ("i min bok" - for å meme litt tilbake til gamle vgd) så gir det ikke mye mening å kjøpe en ny angrepsspiller som er ikke er Felix (hvis Mount drar og portugiseren spiller bra ut sesongen) eller en ren spiss. Om vi skal ha fire angrepsspillere på banen samtidig til neste sesong, enten som 4-2-3-1 eller 3-4-3 med en angrepsspiller på vingbacken (slik Potter gjorde med Trossard), så står vi med:

Mudryk, Madueke, Havertz, Nkunku, Sterling, Mount/Felix, (en ny spiss)

Seks (syv) spillere fordelt på tre eller fire plasser. Madueke er en prosjektspiller, og jeg vil også argumentere for at Mudryk er det (selv om jeg tror ukraineren vil ta seg opp og få mer spilletid mot slutten av sesongen).

I parentes har vi Pulisic og Broja. Førstnevnte tror jeg (dessverre) får fornyet kontrakten sin, noe jeg synes er feil med hans skadehistorikk og produksjon, mens sistnevnte kommer tilbake fra en kneskade og vil neppe lånes ut før i januar.

Dette er en av grunnene til at jeg ikke får spillerregnskapet til å gå opp. Nåde Vivell, Winstanley og Stewart om de sender oss inn i neste sesong med tredve spillere som alle forventer spilletid. Blir spennende å se!

Så, med fare for at du har whoooos'et meg brutalt, så er dette mine tanker. Innerst inne vet jeg vel at vi kommer til å blowe loaden vår på en ny spiss. Skal vel inn og forhandle med ADL om Oshimen, tenker jeg. Great meal, wonderful og så videre.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Pulisic må da forsvinne til sommeren, til tross for statsborgerskapet sitt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

En liten forglemmelse i forrige innlegg:

I november, når han fyller 18 år, kommer den jamaicanske Usain Bolt til England og slutter seg til laget. The Whisperer. «Den nye» Drogba eller «den gamle» Lukaku?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Inbetweener skrev: tir mar 21, 2023 9:47 pm En liten forglemmelse i forrige innlegg:

I november, når han fyller 18 år, kommer den jamaicanske Usain Bolt til England og slutter seg til laget. The Whisperer. «Den nye» Drogba eller «den gamle» Lukaku?
Den nye Ba.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Bilde

En straight swap hadde vært bra 🔃

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »



« It's a story unlike any other in English football. And now we're going to tell it.

Welcome to The Blueprint!

We're launching our series with a two-part special as Garry Hayes and Ceri Levy sit down with former Chelsea FC owner Ken Bates to hear him tell his Stamford Bridge story like never before.

Bates seldom gives interviews these days. Indeed, he doesn't do documentary, which makes The Ken Bates Tapes all the more compelling.

In the next two episodes, listeners will hear how Bates ushered in a new dawn for Chelsea FC and English football. From battling the likes of Manchester United and Arsenal for equity in the Premier League, to appointing Glenn Hoddle as Chelsea manager; his boardroom battles with Matthew Harding and how he sold the club to Roman Abramovich over dinner at The Dorchester Hotel in London.

The full eight-part narrative series of The Blueprint, telling the story of modern Chelsea, will drop in May 2023.»

Fra folkene bak The Chels. Skal høre på denne ila uka.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Gøy å få Roy Kent tilbake på brua,



Bare jævla dritt når vi eventuelt spiller oss til uavgjort i 2. omgang igjen

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

InsVerderben skrev: tir mar 21, 2023 7:48 pm
Orakelet skrev: man mar 20, 2023 6:50 pm
Inbetweener skrev: man mar 20, 2023 6:06 pm Se hvor enkelt dette kan gjøres.

Kilde: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -club.html

I dag fikk langvarig groundsman, Jacob Griffin, sparken. Han hadde hovedansvaret for å stelle med gressmatta på Cobham. Jeg mistenker at han er skyld i muskelskadene våre, og at våre amerikanske eiere gjennom analyse har kartlagt dette og sparket han. Det er kanskje hensynsløst, men som sjef i PE-fond er disse gutta vant til å ta avgjørelser som ikke er populære. Det er også grunnen til at de kommer til og lykkes her.

Jeg mistenker at dette er en parodi, men det har blitt rapportert at banedekket på Stamford Bridge er blant tingene eierne ser på i analysene av hvorfor vi har for mange skader. Jeg tror det er reelt at de ønsker å optimalisere også dette området.

Og de er hensynsløse når de mener at endring kan være til det bedre. Man kan lure på om Griffin var den siste som var igjen fra "Roman-tiden", eller om det fortsatt finnes en renholder igjen, men uansett er det brutalt mange som har fått fyken det siste året, tross tiår i klubben og hjerte i klubben. Det har også blitt rapportert at langvarige arbeidsforhold avsluttes med korte møter på Teams så den emosjonelle intelligensen preger ikke alle delene av klubbdriften.
Skal være forsiktig, men det hele virker noe søkt.
Terminlisten er for tøff, og risikoen for skader øker dramatisk ved ca 3 kamper/uke og mindre enn 72 timer hvile/restitusjon mellom hver kamp.
Dette har man visst lenge og dokumentert tidligere.

Gjelder/rammer alle lag og spillere så det er vel kanskje ikke gressmatta som er problemet...?!
Ikke hovedproblemet (åpenbart), men de har en "snu-alle-steiner"-tilnærming hvor de forsøker å få noen få prosent forbedring på alle områder. Hver for seg er disse forbedringene ubetydelige, men summen av mange slike forbedringer blir betydelig.

Vi har et pågående ny stadion prosjekt og i den forbindelse tipper jeg vi har vurdert og funnet ut hva som er verdens beste gressteknologi. Når vi først har fått denne kunnskapen og innser at alternativet er X % bedre i forhold til skader enn gresset vi har på Stamford Bridge er det nærliggende at vi ser på om det kan gjøres en "quick fix" for stamford Bridge. Da snakker man ikke om store investeringer (stadionen skal rives snart), men kanskje noen nye teknikker? Og hvis vår nåværende banemann ikke kan disse teknikkene og ikke ønsker å lære så...

Bone8

Legg inn av Bone8 »

chelsea8 skrev: tir mar 21, 2023 10:54 pm Bilde

En straight swap hadde vært bra 🔃
Håper ikke du tror Lukaku er like mye verdt som Osimhen?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»