Lanserer helvetesregjering

Svar
KongOlav2

Re: Lanserer helvetesregjering

Legg inn av KongOlav2 »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 6:47 pm Sa aldri noe om bruk og kast. Skal du ha et samfunn som går rundt så må man vise at man her mer enn bare luft under knotten når man innfører håpløse regler.
Hvis man er intressert i å legge en industri så er mdg klart og tydelig veien å gå.
Og en ti år gammel duppedings er som regel moden for søppla etter bare 2 år, verden har passert de som tviholder på en 5 år gammel mobil for lengst.
Nei, høykvalitetsprodukter er ikke moden for søpla etter to år. Du kan fint ha en skikkelig god TV i 10 år, en bærbar PC i minst 5 år og en mobil i klart mer enn ett år eller to. Og det er med dagens regler. Strengere regler ville betydd at man måtte laget bedre produkter. Og det finnes jo flere produkter enn elektronikk. Hva med klær? Sportsutstyr? Leker? Verktøy? Og mye, mye annet.

Det du tar til ordet for er uten tvil et bruk og kast-samfunn. Det er ræva miljøholdninger.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

KongOlav2 skrev: man mar 20, 2023 6:51 pm
HB4596 skrev: man mar 20, 2023 6:47 pm Sa aldri noe om bruk og kast. Skal du ha et samfunn som går rundt så må man vise at man her mer enn bare luft under knotten når man innfører håpløse regler.
Hvis man er intressert i å legge en industri så er mdg klart og tydelig veien å gå.
Og en ti år gammel duppedings er som regel moden for søppla etter bare 2 år, verden har passert de som tviholder på en 5 år gammel mobil for lengst.
Bare luft under knotten? Hva i huleste betyr det?

Nei, høykvalitetsprodukter er ikke moden for søpla etter to år. Du kan fint ha en skikkelig god TV i 10 år, en bærbar PC i minst 5 år og en mobil i klart mer enn ett år eller to. Og det er med dagens regler. Strengere regler ville betydd at man måtte laget bedre produkter. Og det finnes jo flere produkter enn elektronikk. Hva med klær? Sportsutstyr? Leker? Verktøy? Og mye, mye annet.

Det du tar til ordet for er uten tvil et bruk og kast-samfunn. Det er ræva miljøholdninger.
Sorry første setning ble litt feilaktig skrevet. Politikere burde bruke knotten før de innfører håpløse regler.

Da får jeg innrømme at jeg for et bruk og kastsamfunn, selv om det ble satt fullstendig på spissen. Det er et samfunn som går rundt.
Med kommunsitiske regler som som foreslått, vil man sakte men sikkert kvele samfunnet. Norge har nok av rikinger som flytter, jeg selv vurderer å gjøre det samme og jeg er ikke rik.

Jeg kan ikke leve med en steinalder PC eller TV når jeg vet at det finnes langt bedre produkter der ute. Mobilen i dag har en kamerafunksjon som stadig forbedres, hva spiller det for noen rolle når man kan nyttegjøre seg av kornete bilder?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 6:59 pm Sorry første setning ble litt feilaktig skrevet. Politikere burde bruke knotten før de innfører håpløse regler.

Da får jeg innrømme at jeg for et bruk og kastsamfunn, selv om det ble satt fullstendig på spissen. Det er et samfunn som går rundt.
Med kommunsitiske regler som som foreslått, vil man sakte men sikkert kvele samfunnet. Norge har nok av rikinger som flytter, jeg selv vurderer å gjøre det samme og jeg er ikke rik.

Jeg kan ikke leve med en steinalder PC eller TV når jeg vet at det finnes langt bedre produkter der ute. Mobilen i dag har en kamerafunksjon som stadig forbedres, hva spiller det for noen rolle når man kan nyttegjøre seg av kornete bilder?
En 5 år gammel PC er ikke en steinalder PC. Ei heller en 10 år gammel TV.

Og med strengere produktstandarder ville produktene blitt markant bedre, og dermed vart lengre. De ville så klart blitt dyrere, men så ville det ikke vært meningen at man skulle byttet ut mobilen hvert eneste år eller PC hvert andre eller tredje år.

Og igjen så finnes det langt flere produkter enn bare elektronikk.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 6:47 pm
KongOlav2 skrev: man mar 20, 2023 6:39 pm
HB4596 skrev: man mar 20, 2023 6:38 pm Kunne kanskje vært enig. I et kommunistisk samfunn ville det ha vært en drømmesituasjon, ingen utvikling, bare bruke det gamle tingene. Gode som nytt.
Jeg setter derimot litt pris på utvikling. En 10 år gammel pc, mobil, el-bil, tv, what ever kommer til kort her.
Det betyr ikke at DU må bruke ting i 10 år, bare produsenter må sørge for mye bedre produkter pga strengere garantier. Skjønner du forskjellen?

Det er mulig at du synes et bruk og kast-samfunn er flotte greier, men det er iallfall IKKE det spor miljøvennlig.
Og en ti år gammel duppedings er som regel moden for søppla etter bare 2 år, verden har passert de som tviholder på en 5 år gammel mobil for lengst.
Og dette er fordi produktene ikke er solide nok, eller fordi mentaliteten om 'bruk og kast' er alt for innarbeidet
og dette er en gigantisk bidragsyter til miljøødeleggelser og søppelberg.

Men hverken dette eller nato har noe med kommunisme å gjøre.
Du har fortsatt ikke vist en eneste likhet.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

KongOlav2 skrev: man mar 20, 2023 7:01 pm
HB4596 skrev: man mar 20, 2023 6:59 pm Sorry første setning ble litt feilaktig skrevet. Politikere burde bruke knotten før de innfører håpløse regler.

Da får jeg innrømme at jeg for et bruk og kastsamfunn, selv om det ble satt fullstendig på spissen. Det er et samfunn som går rundt.
Med kommunsitiske regler som som foreslått, vil man sakte men sikkert kvele samfunnet. Norge har nok av rikinger som flytter, jeg selv vurderer å gjøre det samme og jeg er ikke rik.

Jeg kan ikke leve med en steinalder PC eller TV når jeg vet at det finnes langt bedre produkter der ute. Mobilen i dag har en kamerafunksjon som stadig forbedres, hva spiller det for noen rolle når man kan nyttegjøre seg av kornete bilder?
En 5 år gammel PC er ikke en steinalder PC. Ei heller en 10 år gammel TV.

Og med strengere produktstandarder ville produktene blitt markant bedre, og dermed vart lengre. De ville så klart blitt dyrere, men så ville det ikke vært meningen at man skulle byttet ut mobilen hvert eneste år eller PC hvert andre eller tredje år.

Og igjen så finnes det langt flere produkter enn bare elektronikk.
Tja, ville det nødvendigvis blitt så mye dyrere alt i alt om man kjøper en ting som varer i stedet for 2-3-4 som stadig går i stykker og må byttes?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Henningsen skrev: man mar 20, 2023 7:04 pm Tja, ville det nødvendigvis blitt så mye dyrere alt i alt om man kjøper en ting som varer i stedet for 2-3-4 som stadig går i stykker og må byttes?
Enkeltvarer ville blitt dyrere, ikke nødvendigvis totalen.

I tillegg er det jo helt fremmed for folk at man kan legge om til en økonomi som er litt mer tjenestedrevet. Det er jo fortsatt markedsøkonomi og kapitalisme, det virker som det eneste som står i hodet på dem er å kjøpe eiendom og fysiske gjenstander.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

KongOlav2 skrev: man mar 20, 2023 7:06 pm
Henningsen skrev: man mar 20, 2023 7:04 pm Tja, ville det nødvendigvis blitt så mye dyrere alt i alt om man kjøper en ting som varer i stedet for 2-3-4 som stadig går i stykker og må byttes?
Enkeltvarer ville blitt dyrere, ikke nødvendigvis totalen.

I tillegg er det jo helt fremmed for folk at man kan legge om til en økonomi som er litt mer tjenestedrevet. Det er jo fortsatt markedsøkonomi og kapitalisme, det virker som det eneste som står i hodet på dem er å kjøpe eiendom og fysiske gjenstander.
Jeg tror totalen ville kommet godt ut av dette mht personlig økonomi.
Litt vanskelig når man er i etableringsfasen med bolig, familie og alt det medfører men da hadde man fått produkter som man kanskje måtte skifte en gang, eller som det var verd å reparere.
Og miljøaspektet hadde jo gått i pluss så det ljomer etter.

Og bruker man penger på 'junk' man egentlig ikke trenger, så kaster man bort penger man kunne (burde) brukt på andre ting i stedet.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

KongOlav2 skrev: man mar 20, 2023 7:01 pm
HB4596 skrev: man mar 20, 2023 6:59 pm Sorry første setning ble litt feilaktig skrevet. Politikere burde bruke knotten før de innfører håpløse regler.

Da får jeg innrømme at jeg for et bruk og kastsamfunn, selv om det ble satt fullstendig på spissen. Det er et samfunn som går rundt.
Med kommunsitiske regler som som foreslått, vil man sakte men sikkert kvele samfunnet. Norge har nok av rikinger som flytter, jeg selv vurderer å gjøre det samme og jeg er ikke rik.

Jeg kan ikke leve med en steinalder PC eller TV når jeg vet at det finnes langt bedre produkter der ute. Mobilen i dag har en kamerafunksjon som stadig forbedres, hva spiller det for noen rolle når man kan nyttegjøre seg av kornete bilder?
En 5 år gammel PC er ikke en steinalder PC. Ei heller en 10 år gammel TV.

Og med strengere produktstandarder ville produktene blitt markant bedre, og dermed vart lengre. De ville så klart blitt dyrere, men så ville det ikke vært meningen at man skulle byttet ut mobilen hvert eneste år eller PC hvert andre eller tredje år.

Og igjen så finnes det langt flere produkter enn bare elektronikk.

Det var spesielt elektroniske produker som det sto om i mdgs program.
Mekanisk, et hjul er et hjul og kan neppe forbredes så de gyver løs på elektronikk.

Helt klart at du kan kose deg med en 10 år gammel TV, med software som f.eks. ikke har støtte for streamingtjenester.
Eller en 3 år gammel PC som knapt orker å åpne tv2s side innen 30 sekunder.
Eller router'nsom ikke er oppdatert for høyere hastigheter enn 30m trådløst.

Jeg selv nøler ikke lenge før jeg bytter ut pc med en som er vesentlig raskere. Jo kjappere den er jo kjappere får jeg jobben gjort.
Jo fortere jobben er gjort, jo mer penger klinger det i kassen.
Men sånt forstår vel ikke kommunister?

Forbud og påbud som vi får tredd over ørene på et kommunistisk vis er nødvendigvis ingen god løsning. Hvis man skal ha et sånt "perfekt" samfunn i Norge må man også forby import fra utlandet.
Til slutt sitter vi i steinalderen og slår flinten mot hverandre for å sette fyr på bålet der vi sitter, fryser og tenker tilbake til den gode tiden vi hadde.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Og her gidder jeg ikke skrive mer. De som er interresert kan lese programmene til helvetes partiene rødt og mdg. Begge to er reinspikka kommunistiske, og har ingen løsning på politikk.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 7:14 pm Helt klart at du kan kose deg med en 10 år gammel TV, med software som f.eks. ikke har støtte for streamingtjenester.
Eller en 3 år gammel PC som knapt orker å åpne tv2s side innen 30 sekunder.
Eller router'nsom ikke er oppdatert for høyere hastigheter enn 30m trådløst.

Jeg selv nøler ikke lenge før jeg bytter ut pc med en som er vesentlig raskere. Jo kjappere den er jo kjappere får jeg jobben gjort.
Jo fortere jobben er gjort, jo mer penger klinger det i kassen.
Men sånt forstår vel ikke kommunister?

Forbud og påbud som vi får tredd over ørene på et kommunistisk vis er nødvendigvis ingen god løsning. Hvis man skal ha et sånt "perfekt" samfunn i Norge må man også forby import fra utlandet.
Til slutt sitter vi i steinalderen og slår flinten mot hverandre for å sette fyr på bålet der vi sitter, fryser og tenker tilbake til den gode tiden vi hadde.
Jeg har en 4 år gammel Dell som kostet 15k, etter kampanjepris. Den fungerer utmerket fortsatt. At den ikke skal klare å åpne en nettside på 30s er jo det reneste vissvass. Generelt er jo spill og tunge grafiske applikasjoner omtrent det eneste den er markant svakere på.

Og produktgarantier er jo bare av det gode. Det er har vi jo allerede. Vil du fjerne disse? Norge kan selvfølgelig ikke innføre slike alene, men sammen med f.eks EU og andre store økonomier som USA og Japan ville dette tvunget produsenter til å laget markant bedre produkter.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 6:51 pm En gang i tiden, da Gorbatshov levde, så gikk det an å forhandle med russland/soviet. I dag reder Putin, det er vel bare kommunister som tror de kan forhandle med han.
Putin når ikke opp til ankelen til Gorbatshov i personlighet og vilje til å forhandle.
Poenget - som du åpenbart ikke tok - med Reagan-eksempelet er at man kan være for medlemskap i NATO, men uenig med sine alliansepartnere i nøyaktig hvordan NATO skal oppføre seg. Ingen NATO-land er helt enig med andre NATO-land i all forsvarspolitikk og denne uenigheten mener de aller fleste er sunn. Organisasjoner hvor alle hopper når sjefen sier hopp er ofte ikke spesielt effektive og minner mest om partiorganisasjonene i Nord-Korea eller Nazi-Tyskland.

Så da har vi etablert en gang for alle at MDG er et ikke-kommunistisk miljøparti som er for NATO-medlemskap. Fint.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 7:16 pm Og her gidder jeg ikke skrive mer. De som er interresert kan lese programmene til helvetes partiene rødt og mdg. Begge to er reinspikka kommunistiske, og har ingen løsning på politikk.
Så du antar de er kommunistiske på bakgrunn og noe du tror du har lest, men du er ikke villig til å lese over på nytt når noen påpeker at du tar feil, og du ikke kan komme med et eneste argument som tilsier at de er kommunistiske og har fått en haug gode argumenter for at de ikke er det.

Jaja :roll:

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

KongOlav2 skrev: man mar 20, 2023 7:17 pm
HB4596 skrev: man mar 20, 2023 7:14 pm Helt klart at du kan kose deg med en 10 år gammel TV, med software som f.eks. ikke har støtte for streamingtjenester.
Eller en 3 år gammel PC som knapt orker å åpne tv2s side innen 30 sekunder.
Eller router'nsom ikke er oppdatert for høyere hastigheter enn 30m trådløst.

Jeg selv nøler ikke lenge før jeg bytter ut pc med en som er vesentlig raskere. Jo kjappere den er jo kjappere får jeg jobben gjort.
Jo fortere jobben er gjort, jo mer penger klinger det i kassen.
Men sånt forstår vel ikke kommunister?

Forbud og påbud som vi får tredd over ørene på et kommunistisk vis er nødvendigvis ingen god løsning. Hvis man skal ha et sånt "perfekt" samfunn i Norge må man også forby import fra utlandet.
Til slutt sitter vi i steinalderen og slår flinten mot hverandre for å sette fyr på bålet der vi sitter, fryser og tenker tilbake til den gode tiden vi hadde.
Jeg har en 4 år gammel Dell som kostet 15k, etter kampanjepris. Den fungerer utmerket fortsatt. At den ikke skal klare å åpne en nettside på 30s er jo det reneste vissvass. Generelt er jo spill og tunge grafiske applikasjoner omtrent det eneste den er markant svakere på.

Og produktgarantier er jo bare av det gode. Det er har vi jo allerede. Vil du fjerne disse? Norge kan selvfølgelig ikke innføre slike alene, men sammen med f.eks EU og andre store økonomier som USA og Japan ville dette tvunget produsenter til å laget markant bedre produkter.
Hvis du er fornøyd med det du har, så er du fornøyd med det du har. Jeg skal ikke en gang foreslå at du skal bytte ut noe. Bruk den gjerne i ti år til.
Jeg har et helt annet forhold til sånt, generelt får jeg ikke nok kraft og er avhengig av utviklingen går videre. For å si det på en annen måte, noen er førnøyd når responsen er på to sekunder. Ja generelt er det greit. Jeg trenger svar på nanosekunder, da spørsmålet blir ofte hvor mange milliarder kalkuleringer som også skal sorteres maskinen klarer pr sekund. En gammel maskin fra 2018 klarer kanskje titusenvis og da foreligger svarene flere timer for sent ute. Gode algoritmer er en ting, men det skal også kjøres på en kraftigst mulig maskin.

Har ingen problem med 5 års reklamasjonsretten i dag, hvis det var tema. Den er mer en god nok.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

VifteKopp skrev: man mar 20, 2023 6:47 pm
Ja, og ingen av disse meningene står i motstrid til å være medlem i NATO. Faktisk er flere av disse meningene standard politikk i flere europeiske NATO-land og på åttitallet gikk republikanernes president Ronald Reagan enda lenger enn MDG da han på et tidspunkt foreslo for Sovjet å fjerne hele USAs atomvåpen-arsenal.

Kaller du virkelig Ronald Reagan for en judas?
Det kunne neppe blitt større forskjell på en judas fra mdg og en amerikansk president.
For å si det forsiktig, en veldig dårlig sammenligning.

Prøv igjen...

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 10:16 pm Hvis du er fornøyd med det du har, så er du fornøyd med det du har. Jeg skal ikke en gang foreslå at du skal bytte ut noe. Bruk den gjerne i ti år til.
Jeg har et helt annet forhold til sånt, generelt får jeg ikke nok kraft og er avhengig av utviklingen går videre. For å si det på en annen måte, noen er førnøyd når responsen er på to sekunder. Ja generelt er det greit. Jeg trenger svar på nanosekunder, da spørsmålet blir ofte hvor mange milliarder kalkuleringer som også skal sorteres maskinen klarer pr sekund. En gammel maskin fra 2018 klarer kanskje titusenvis og da foreligger svarene flere timer for sent ute. Gode algoritmer er en ting, men det skal også kjøres på en kraftigst mulig maskin.

Har ingen problem med 5 års reklamasjonsretten i dag, hvis det var tema. Den er mer en god nok.
Hvis du nærmest avhengig av slik respons, så har du striktere krav enn 99,9 % av forbrukere generelt. Og man innretter ikke samfunnet etter den bittelille andelen som har aller høyest krav til slikt. Som nevnt er mye strenger produktstandarder og mål om at ting skal vare mye lenger kanskje det beste miljøtiltaket som kunne vært tatt. Og noe slikt er jeg ganske sikker på kommer til å bli implementert slik at man får ned det voldsomme forbruket som mange har i dag.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

VifteKopp skrev: man mar 20, 2023 7:18 pm
HB4596 skrev: man mar 20, 2023 6:51 pm En gang i tiden, da Gorbatshov levde, så gikk det an å forhandle med russland/soviet. I dag reder Putin, det er vel bare kommunister som tror de kan forhandle med han.
Putin når ikke opp til ankelen til Gorbatshov i personlighet og vilje til å forhandle.
Poenget - som du åpenbart ikke tok - med Reagan-eksempelet er at man kan være for medlemskap i NATO, men uenig med sine alliansepartnere i nøyaktig hvordan NATO skal oppføre seg. Ingen NATO-land er helt enig med andre NATO-land i all forsvarspolitikk og denne uenigheten mener de aller fleste er sunn. Organisasjoner hvor alle hopper når sjefen sier hopp er ofte ikke spesielt effektive og minner mest om partiorganisasjonene i Nord-Korea eller Nazi-Tyskland.

Så da har vi etablert en gang for alle at MDG er et ikke-kommunistisk miljøparti som er for NATO-medlemskap. Fint.
:D mdg, et ikke-kommunistisk miljøparti? Nå har jeg hørt det også.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

KongOlav2 skrev: man mar 20, 2023 10:20 pm
HB4596 skrev: man mar 20, 2023 10:16 pm Hvis du er fornøyd med det du har, så er du fornøyd med det du har. Jeg skal ikke en gang foreslå at du skal bytte ut noe. Bruk den gjerne i ti år til.
Jeg har et helt annet forhold til sånt, generelt får jeg ikke nok kraft og er avhengig av utviklingen går videre. For å si det på en annen måte, noen er førnøyd når responsen er på to sekunder. Ja generelt er det greit. Jeg trenger svar på nanosekunder, da spørsmålet blir ofte hvor mange milliarder kalkuleringer som også skal sorteres maskinen klarer pr sekund. En gammel maskin fra 2018 klarer kanskje titusenvis og da foreligger svarene flere timer for sent ute. Gode algoritmer er en ting, men det skal også kjøres på en kraftigst mulig maskin.

Har ingen problem med 5 års reklamasjonsretten i dag, hvis det var tema. Den er mer en god nok.
Hvis du nærmest avhengig av slik respons, så har du striktere krav enn 99,9 % av forbrukere generelt. Og man innretter ikke samfunnet etter den bittelille andelen som har aller høyest krav til slikt. Som nevnt er mye strenger produktstandarder og mål om at ting skal vare mye lenger kanskje det beste miljøtiltaket som kunne vært tatt. Og noe slikt er jeg ganske sikker på kommer til å bli implementert slik at man får ned det voldsomme forbruket som mange har i dag.
Som du sier så er det en selvfølgelig at man skal drite i minioritetsgrupper, det får da være måte på. Kommunismen har talt, de får ta til takke med gammelt utstyr. Komme her og kommer her.... Makan.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 7:16 pm Og her gidder jeg ikke skrive mer. De som er interresert kan lese programmene til helvetes partiene rødt og mdg. Begge to er reinspikka kommunistiske, og har ingen løsning på politikk.
Nei, nå skal jeg ta natta. Alle som er interresert kan komme med flere argumenter slik at vi ser hva helvetes partiene rødt og mdg står for i morgen.

God natt

HB

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 10:24 pm Som du sier så er det en selvfølgelig at man skal drite i minioritetsgrupper, det får da være måte på. Kommunismen har talt, de får ta til takke med gammelt utstyr. Komme her og kommer her.... Makan.
Det som er en selvfølge er at man kommer til å ta steg i mer miljøvennlig retning. Bl.a. gjennom å stille krav til produsenter av ulike typer produkter. Klær og tekstiler er vel ett område med enormt forbruk og masse bruk og kast hvor det er på gang flere reguleringer.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 10:20 pm :D mdg, et ikke-kommunistisk miljøparti? Nå har jeg hørt det også.
Nå prøver du ikke en gang å argumentere for synet ditt, så da kan vi like gjerne avslutte "diskusjonen".

Igjen vil jeg anbefale deg å lese deg opp om kommunisme på wikipedia, store norske leksikon eller på ditt lokale bibliotek. Da vil du forhåpentligvis innse at det kun finnes ett kommunistisk parti på Stortinget og det er Rødt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 4:23 pm
DuncanE skrev: man mar 20, 2023 12:40 am
HB4596 skrev: fre mar 17, 2023 6:28 pm

To kommunistiske partier, der det ene er rødt og det andre grønt. Kunne neppe ha blitt værre.

mvh

HB.
MDG er kommunistisk? :D Er det i denne tråden man bekjenner tiltro til QAnon, at USA (og verden forøvrig) styres av en satanistisk, barnespisende og sexovergripende elite?
Ja, er svaret på det første spørmålet.
Så kan man si kanskje på det neste. En vet aldri hva noen folk kommer til å gjøre.

mvh.

HB.
Vel, du er i det minste ganske forutsigbar.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 4:43 pm Jeg kan se at Henningsen har skrevet ett eller annet, men siden han står på den berømmelig spamminglista så er det han skriver ikke synlig i min browser.
Ja, fornuft fenger jo rimelig dårlig i forhold til ditt verdensbilde.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HB4596 skrev: man mar 20, 2023 5:41 pm
VifteKopp skrev: man mar 20, 2023 4:48 pm Da anbefaler jeg at du leser gjennom partiprogrammet en gang til.
Jeg gikk inn på en tilfeldig del av programmet og leser at de krever 10 års garanti på produker. Ikke nok med det, de vil ha et forbud om å kaste mat!
Hvis jeg finner råtne egg i kjøleskapet så mener jeg klart og tydelig at jeg skal kaste disse.
Hvem i all verden er det som reklamerer på en 2 år gammel mobil? For meg er det søppel.

Ja så "seriøse" er mdg, og bare de to tilfeldige punktene jeg leste først gir meg rett i min mening om kommunisme.

mvh

HB.
De er jo splitter pine gal. Tenk så lang garanti på produkter, og ønske å redusere matsvinn! Rene kommunismen :D

De er vel ikke mer kommunister enn du er renspikka nazist...eller?

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

KongOlav2 skrev: man mar 20, 2023 10:26 pm
Det som er en selvfølge er at man kommer til å ta steg i mer miljøvennlig retning. Bl.a. gjennom å stille krav til produsenter av ulike typer produkter. Klær og tekstiler er vel ett område med enormt forbruk og masse bruk og kast hvor det er på gang flere reguleringer.
Vi trenger ikke MDG for å forstå det. Heller ikke at forsøpling av verdenshavene er noe svineri.

peraleks

Legg inn av peraleks »

JauKaninen skrev: man mar 20, 2023 11:26 pm
KongOlav2 skrev: man mar 20, 2023 10:26 pm
Det som er en selvfølge er at man kommer til å ta steg i mer miljøvennlig retning. Bl.a. gjennom å stille krav til produsenter av ulike typer produkter. Klær og tekstiler er vel ett område med enormt forbruk og masse bruk og kast hvor det er på gang flere reguleringer.
Vi trenger ikke MDG for å forstå det. Heller ikke at forsøpling av verdenshavene er noe svineri.
Egentlig jo, MDG fungerer som en vaktbikkje for klimasaken og sørger effektivt for at enhver partier som har det minste ønske om å regjere her i landet må ha en eller annen form for klimaprogram ellers valser velgerne over til MDG igjen.

arknath

Legg inn av arknath »

Det er ikke nubbesjans for at SP går med på dette uansett. Det ville være en tragedie for landet å ha SV, Rødt og eller MDG involvert. MDG = økonomisk ruin for landet. De har ingen alternative inntektskilder for landet men vil kjøre på med full oljestans osv. koste hva det koste vil. Pengene finner de i skatter og avgifter fra industrien de selv dreper.. altså null og niks. Bedre å tro på julenissen.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Problemet er at MDG vil gå for langt og altfor fort der "styringspartiene" vil gå for kort og altfor sakte.

Du får ikke stemmer ved å love å gå den gylne middelvei.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

trønderen skrev: man mar 20, 2023 12:01 pm Man vet at det er lavt nivå i tråden når MDG blir stemplet som kommunistisk.
Tråden løfter seg når man fornekter MDG totalitære ekstremisme. Blir på nivå med at vi har ikke sett noen land i verden med egentlig kommunisme.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

ehall skrev: tir mar 21, 2023 1:10 pm
trønderen skrev: man mar 20, 2023 12:01 pm Man vet at det er lavt nivå i tråden når MDG blir stemplet som kommunistisk.
Tråden løfter seg når man fornekter MDG totalitære ekstremisme. Blir på nivå med at vi har ikke sett noen land i verden med egentlig kommunisme.
Hva er totalitært med MDGs politikk?

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

DuncanE skrev: man mar 20, 2023 10:48 pm
HB4596 skrev: man mar 20, 2023 4:23 pm
DuncanE skrev: man mar 20, 2023 12:40 am

MDG er kommunistisk? :D Er det i denne tråden man bekjenner tiltro til QAnon, at USA (og verden forøvrig) styres av en satanistisk, barnespisende og sexovergripende elite?
Ja, er svaret på det første spørmålet.
Så kan man si kanskje på det neste. En vet aldri hva noen folk kommer til å gjøre.

mvh.

HB.
Vel, du er i det minste ganske forutsigbar.
Ja, noen sliter med det og, så hvorfor ikke ha et ferdig trykket innlegg?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»