Formula 1
Det kom en pokkers sikkerhetsbil som var helt unødvendig. Til og med VSC ville vært unødvendig med tanke på hvor Stroll stod.
Nå blir det en seier til 'Stappen...
Hvis Verstappen ikke kommer nære nok, kan de finne på å pitte Perez til Soft hvis Alonso er langt nok bak?
Alltid en fornøyelse å høre på onboardene til RB. Absolutt de som har den girboksen med best lyd.
Skal også sies at det er lett å finne problemer som ikke er der når man kjører søndagstur
Virker som at man kanskje kan antyde at banen her kun gjenspeiler bilens ferdigheter, og ikke så mye til overs for førerne.
Hvis det er tilfellet, så kan man rangere bilene:
Hvis det er tilfellet, så kan man rangere bilene:
- Red Bull
Aston Martin
Mercedes
Ferrari
Alpine
HAAS
Alpha Tauri
Alfa Romeo
Williams
Mclaren
Det korte/enkle svaret er fordi motoren, og designet (da især når det kommer til aerodynamikken) er "bedre" konstruert.Glycinello skrev: ↑søn mar 19, 2023 7:08 pmNoob når det gjelder Formel1, men hvorfor er RB bilen så mye bedre? Er det fordi den er lavere?
Det lange svaret er at man ikke egentlig vet spesifikt. Hvis man hadde visst eksakt hva Redbull har gjort og eksakt hva andre har gjort og eksakt grunnen til hvorfor det ene fungerer bedre enn det andre så ville man hatt en jobb i F1-sirkuset og Redbull ville ikke lenger ha hatt den beste bilen.
Alle lagene har brukt lang tid, og mye penger på å utvikle et design som de selv mener at er den beste måten å konstruere en bil på innenfor det budsjettet som er tilgjengelig og de reglene som må følges. Og så sjekker man hvem som har rett og hvem som har feil i sine antagelser om hvordan den ideelle bilen skal være.
Men så er alle banene forskjellige også. På en bane hvor det knapt går over 200km i timen og det er konstant svinger så ville muligens Ferrari og Aston Martin vært på høyde med Red Bull. Og hvis man går ut ifra prestasjonene forrige sesong så har jo Williams faktisk den nest-raskeste bilen i ren topphastighet (de er bare drita dårlige på alt annet.)Visa skrev: ↑søn mar 19, 2023 7:14 pm Virker som at man kanskje kan antyde at banen her kun gjenspeiler bilens ferdigheter, og ikke så mye til overs for førerne.
Hvis det er tilfellet, så kan man rangere bilene:
- Red Bull
Aston Martin
Mercedes
Ferrari
Alpine
HAAS
Alpha Tauri
Alfa Romeo
Williams
Mclaren
Perez klarer å holde på ledelse, bra gjort
RB er laaangt foran, kjedelig sesong i vente
Merc er raskere enn Ferrari, men begge er bak Aston
RB er laaangt foran, kjedelig sesong i vente
Merc er raskere enn Ferrari, men begge er bak Aston
Har klart å se ferdig de to løpene så langt denne sesongen gjennom å spole meg gjennom på under 10 minutter. Eneste gledelig er at Alonso har fått gjensyn med pallen, men det stopper egentlig der. Ferrari, Mercedes og spesielt McLaren er bare trist. Dette her er tilbake til Mercedes sin dominansperiode på sitt verste. Da fikk man i det minste Rosberg vs Hamilton i to sesonger.
Blir kanskje mer morro å følge F2 enn F1 i år, da Hauger har vist enorm race-pace de to første løpshelgene
Skjønner ikke at det er mulig. Forseelsen skjedde jo under sikkerhetsbilen. Man hadde på det tidspunktet over halve løpet igjen.Soccermannen skrev: ↑søn mar 19, 2023 7:50 pm 10 sek straff for Alonso. Burde kommet før premieutdeling...
At de ikke klarte å bestemme dette underveis i løpet er helt merkelig ja, virket ikke som om det var så mye annet de måtte håndtere av uregelmessigheter underveis i løpet.
Kjedelig i front, men var mye bra i midtfeltet og lengre bak. Hyggelig at det ble Perez, og Verstappen er vel godt fornøyd. Tror det hadde blitt samme rekkefølge uten SC også.
Tullete forsinkelse på straffen til Alonso.
Tullete forsinkelse på straffen til Alonso.
Det er et tullenavn som han har tatt etter at han skiftet kjønn fra dame til mann. Heter originalt Lydia Nalen.
Alonso tilbake til P3. Var visst tolkningstvil om det å ha jekken borti bilen faller inn under forbudet om å jobbe på bilen under straffsoning.
Da bør man vel presisere hva som defineres som å jobbe med bilen i regelverket til neste sesong i alle fall.
Kom over dette klippet, angående at det ble SC og ikke VSC når Stroll måtte bryte.
/
Men Latifi er jo ikke i feltet i år da..
/
Men Latifi er jo ikke i feltet i år da..
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute