INITIALER.

Svar
Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Re: INITIALER.

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: man mar 20, 2023 11:32 am
Arne Magnus Aasen skrev: lør mar 18, 2023 9:13 am
Karatel skrev: lør mar 18, 2023 8:22 am

Hva ser du her?

https://tse1.mm.bing.net/th?id=OIP.3KZn ... id=Api&P=0
Anonyme alkoholikere? På tide å oppsøke dem, Karatel? Til tider kan det virke som om du kunne trenge litt støtte.
Hei Karatel. Du sendte meg dette symbolet og spurte om hva det fortalte meg. Etter en undersøkelse fant jeg denne forklaringen. Jeg ser en fullmåne med initialene AA og det kan bare bety en ting; månen er på fylla en gang i måneden.
Bilde
Ja da forstår man straks hvorfor du kalte din roman Fullmånedåpen. Nå faller alt på plass.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: man mar 20, 2023 9:50 am
Vel, det hevdes at hakekorset er ti tusen år gammel. I hvilken anledning vises denne mynten? Når det er sagt, insinuerer du at Odin var nazist?
Skulle ikke forundre meg ... dvs., det ville det nok, i og med at jeg hittil aldri har ansett hr. Odin som en reell, menneskelig eller menneskeliknende entitet. Men her er lenke til Dagbla':

https://www.dagbladet.no/nyheter/funnet ... e/78777987

Språket på den anslås iflg. artikkelen til å være mer enn 1500 år gammelt - så det var nok før min tid.

Mvh

BE

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

BlackEagle skrev: søn mar 19, 2023 11:12 pm
virrvarr skrev: søn mar 19, 2023 8:55 pm
Dæven, det kan til og med bli overtrykk ut over sikkerhetsventilen. Har mine bange anelser om vår AMA ikke har installert slikt. Kan jo bli stygt på skjermen og uttrygt for oss foran den. Vi burde kanskje til og med dukke under bordet. Store Big Bang har jo skjedd tidligere, kanskje et nytt er på gang.
Ikke gjør det vanskeligere enn det er. PC'en, brettet og telefonen overfører jo ikke lukt.

Ennå.

Mvh

BE
Takk, du beroliget meg litt nå. Det kan jo likevel bli stygt å se på!
Ellers synes jeg det stinker litt av "diskusjonene" til AMA, så noe lukt må jo ha kommet igjennom.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

BlackEagle skrev: man mar 20, 2023 12:13 pm
Arne Magnus Aasen skrev: man mar 20, 2023 9:50 am
Vel, det hevdes at hakekorset er ti tusen år gammel. I hvilken anledning vises denne mynten? Når det er sagt, insinuerer du at Odin var nazist?
Skulle ikke forundre meg ... dvs., det ville det nok, i og med at jeg hittil aldri har ansett hr. Odin som en reell, menneskelig eller menneskeliknende entitet. Men her er lenke til Dagbla':

https://www.dagbladet.no/nyheter/funnet ... e/78777987

Språket på den anslås iflg. artikkelen til å være mer enn 1500 år gammelt - så det var nok før min tid.

Mvh

BE





Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

virrvarr skrev: man mar 20, 2023 6:21 pm
Ellers synes jeg det stinker litt av "diskusjonene" til AMA, så noe lukt må jo ha kommet igjennom.
Jeg kjenner ham ikke personlig, men ut fra ordvekslingene jeg har hatt med ham er det lite som tyder på at det er noe vondt i ham (og når det gjelder lukt, så er han ikke noen svovelpredikant). Men det virker som om han har lett for å henge seg opp i ting - dvs. at om han får en fiks idé (uavhengig av om den har noe for seg eller ikke), så klarer han ikke å overse eller kontrollere skrivekløen som medfølger.

Ut over det, så tåler han ganske krasst tilsnakk. Han overlever det ôg.

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: man mar 20, 2023 6:59 pm
BlackEagle skrev: man mar 20, 2023 12:13 pm
Arne Magnus Aasen skrev: man mar 20, 2023 9:50 am
Vel, det hevdes at hakekorset er ti tusen år gammel. I hvilken anledning vises denne mynten? Når det er sagt, insinuerer du at Odin var nazist?
Skulle ikke forundre meg ... dvs., det ville det nok, i og med at jeg hittil aldri har ansett hr. Odin som en reell, menneskelig eller menneskeliknende entitet. Men her er lenke til Dagbla':

https://www.dagbladet.no/nyheter/funnet ... e/78777987

Språket på den anslås iflg. artikkelen til å være mer enn 1500 år gammelt - så det var nok før min tid.

Mvh

BE




Den første - som er merka med "urnordisk teksta" - kan nok ha vært i nærheten; som sagt uten at jeg vet det - det var - trolig - litt før min tid.

Men de to siste er faktisk ikke så fjernt fra min (forholdsvis moderne) dialekt!

Mvh

BE
som daglig bruker både akkusativ, dativ - samt konjunktiv (ved verb, men det vet du trolig allerede) - og flertallsbøyning i enkelte verb i imperativ

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: man mar 20, 2023 9:47 am
virrvarr skrev: søn mar 19, 2023 8:55 pm
Karatel skrev: søn mar 19, 2023 11:20 am

Dine initialer forteller at du befinner deg i en tilstand av høytrykk og at du bør slippe ut luft for å lette på trykket.

https://www.ama.no/theme/img/site-logo.png
Dæven, det kan til og med bli overtrykk ut over sikkerhetsventilen. Har mine bange anelser om vår AMA ikke har installert slikt. Kan jo bli stygt på skjermen og uttrygt for oss foran den. Vi burde kanskje til og med dukke under bordet. Store Big Bang har jo skjedd tidligere, kanskje et nytt er på gang.
Med det har du trukket denne debatten inn på toalettet. Skyll ned og kom deg på jobb.
Du får veilede ham da.

"AMA launches Public Toilet Management Manual "

https://ama.gov.gh/news-details.php?n=c ... VuNzJzMg==

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

BlackEagle skrev: man mar 20, 2023 7:09 pm
virrvarr skrev: man mar 20, 2023 6:21 pm
Ellers synes jeg det stinker litt av "diskusjonene" til AMA, så noe lukt må jo ha kommet igjennom.
Jeg kjenner ham ikke personlig, men ut fra ordvekslingene jeg har hatt med ham er det lite som tyder på at det er noe vondt i ham (og når det gjelder lukt, så er han ikke noen svovelpredikant). Men det virker som om han har lett for å henge seg opp i ting - dvs. at om han får en fiks idé (uavhengig av om den har noe for seg eller ikke), så klarer han ikke å overse eller kontrollere skrivekløen som medfølger.

Ut over det, så tåler han ganske krasst tilsnakk. Han overlever det ôg.

Mvh

BE
For meg synes han å ha litt vel mange "fikse" idéer. Begynner å bli latterlig hele karen.

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

Arne Magnus Aasen skrev: man mar 20, 2023 9:47 am
virrvarr skrev: søn mar 19, 2023 8:55 pm
Karatel skrev: søn mar 19, 2023 11:20 am

Dine initialer forteller at du befinner deg i en tilstand av høytrykk og at du bør slippe ut luft for å lette på trykket.

https://www.ama.no/theme/img/site-logo.png
Dæven, det kan til og med bli overtrykk ut over sikkerhetsventilen. Har mine bange anelser om vår AMA ikke har installert slikt. Kan jo bli stygt på skjermen og uttrygt for oss foran den. Vi burde kanskje til og med dukke under bordet. Store Big Bang har jo skjedd tidligere, kanskje et nytt er på gang.
Med det har du trukket denne debatten inn på toalettet. Skyll ned og kom deg på jobb.
Det ante meg at det var der du oppholdt deg.
Jobb? Jeg? Å nei, jeg nyter "herrens" glade dager helt i tråd med min egen økonomi, dvs NAVs utbetalinger.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

virrvarr skrev: man mar 20, 2023 7:59 pm
Arne Magnus Aasen skrev: man mar 20, 2023 9:47 am
virrvarr skrev: søn mar 19, 2023 8:55 pm

Dæven, det kan til og med bli overtrykk ut over sikkerhetsventilen. Har mine bange anelser om vår AMA ikke har installert slikt. Kan jo bli stygt på skjermen og uttrygt for oss foran den. Vi burde kanskje til og med dukke under bordet. Store Big Bang har jo skjedd tidligere, kanskje et nytt er på gang.
Med det har du trukket denne debatten inn på toalettet. Skyll ned og kom deg på jobb.
Det ante meg at det var der du oppholdt deg.
Jobb? Jeg? Å nei, jeg nyter "herrens" glade dager helt i tråd med min egen økonomi, dvs NAVs utbetalinger.
Nyter du herrens glade dager UTEN toalettpapir?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: tir mar 21, 2023 7:46 am
virrvarr skrev: man mar 20, 2023 7:59 pm
Arne Magnus Aasen skrev: man mar 20, 2023 9:47 am

Med det har du trukket denne debatten inn på toalettet. Skyll ned og kom deg på jobb.
Det ante meg at det var der du oppholdt deg.
Jobb? Jeg? Å nei, jeg nyter "herrens" glade dager helt i tråd med min egen økonomi, dvs NAVs utbetalinger.
Nyter du herrens glade dager UTEN toalettpapir?
"Skjetsprek" er et ord fra Vågå. Du beskylder stadig BE for å spikke, du skal se han driver salg via posten for dem som vil holde norsk kultur og norske tradisjoner ved like.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: tir mar 21, 2023 8:17 am
"Skjetsprek" er et ord fra Vågå. Du beskylder stadig BE for å spikke, du skal se han driver salg via posten for dem som vil holde norsk kultur og norske tradisjoner ved like.
Det stemmé, dæ. E kein' nemne at kårt sprek (ska ikkje uttålåst "spreeeeek"; det æ einn stutt stavels) tæ liten plass, og e har lagerplass nok. Nå æ produksjon' tå fyste "batch" fælog, og utsendelsen by'ynda um eit par dågå.

Mvh

BE
produksjonssjef og distribusjonsansvarlé

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

BlackEagle skrev: tir mar 21, 2023 9:25 am
Karatel skrev: tir mar 21, 2023 8:17 am
"Skjetsprek" er et ord fra Vågå. Du beskylder stadig BE for å spikke, du skal se han driver salg via posten for dem som vil holde norsk kultur og norske tradisjoner ved like.
Det stemmé, dæ. E kein' nemne at kårt sprek (ska ikkje uttålåst "spreeeeek"; det æ einn stutt stavels) tæ liten plass, og e har lagerplass nok. Nå æ produksjon' tå fyste "batch" fælog, og utsendelsen by'ynda um eit par dågå.

Mvh

BE
produksjonssjef og distribusjonsansvarlé
Et meget prisverdig tiltak for å ta vare på den norske kulturarven.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: tir mar 21, 2023 12:33 pm
BlackEagle skrev: tir mar 21, 2023 9:25 am
Karatel skrev: tir mar 21, 2023 8:17 am
"Skjetsprek" er et ord fra Vågå. Du beskylder stadig BE for å spikke, du skal se han driver salg via posten for dem som vil holde norsk kultur og norske tradisjoner ved like.
Det stemmé, dæ. E kein' nemne at kårt sprek (ska ikkje uttålåst "spreeeeek"; det æ einn stutt stavels) tæ liten plass, og e har lagerplass nok. Nå æ produksjon' tå fyste "batch" fælog, og utsendelsen by'ynda um eit par dågå.

Mvh

BE
produksjonssjef og distribusjonsansvarlé
Et meget prisverdig tiltak for å ta vare på den norske kulturarven.
*gapskratte*

:D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»