Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
SirJames

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av SirJames »

Smeller sammen en pastarett med stekte ostepølser og rødløk

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Prøvde meg på gyros i pita. Ikke helt som jeg husket det fra Hellasferien, men godt likevel.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Ble en enkel biff med fløtegratinerte poteter, stekt aromasopp og soppsaus.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Klarte å spise opp 300 gram indrefilet av disse vindmølleplagede dyrene..... fint med enkelt tilbehør.

Dessert må man ha - Springbank 10, Redbreast Lustau og Kilkerran 12. Herlige saker. Der Springbanken har kompleksitet, har Redbreast en herlig avslappet stil med tydelig karakter av Oloroso-sherry. Ikke så kompleks, men god. Kilkerran kommer med letthet og litt mer røyk...

.. apropos røyk. Er så lenge siden jeg har røyt sigar at jeg fikk lyst på det også.

Hva gjelder mat og drikke generelt gleder jeg meg over å ha fått en ny kollega som i sitt tidligere liv har jobbet som kommunikasjonsrådgiver i Matprat. Egentlig har jeg lyst å spise alle måltider i kantina bare med henne og prate om mat. :-D

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Torskegryte i dag, Fant en oppskrift fra det glade kjøkken som kan anbefales. Plusset på litt reker som jeg fant i fryseren for å supplere litt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ønske om god, gammeldags pizza her, og det er heller ikke å forakte, selvom jeg liker napolitansk best. Men da blir det en stor pizza som fyller en hel stekeplate, med masse fyll - kjøttdeig, pepperoni, løk, tomat, sopp og paprika. Og et lass med ost.
Tror jeg må ha et glass rødt til dette, det blir tungt.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Ble en god gammeldags burger, med tomat, salat, sylteagurk, syltet rødløk, cheddar og bacon.

Someone

Legg inn av Someone »

I en bursdag, så ble rett og slett sjokoladekake

Someone

Legg inn av Someone »

I dag ble det litt hastverk, så endte opp med fiskekaker, ris, men rakk hive inn en hjertesalat i ovnen som ble gratinert

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Barnevennelig 64-årslag i dag (ikke for meg). Pizza fra Pizzabakeren i småfrekk kombinasjon med kaffi, kaker, smågodt og iskrem. Med litt mellomrom mellom rettene riktignok. Heftig start på uka.:)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tester denne i dag;
► Show Spoiler

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Siste middag hjemme på 9-10 dager, da må det jo bare bli fisk.
Stekt skrei med kokte poteter, gulrøtter og brokolini, med en enkel smørsaus.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Brokkolini blir det også her - men ingen fisk, noen grillpølser som ligger over - så lager en tykk ostesaus over det hele og setter i ovnen. ...
... når alt er blitt så dyrt, så er det i alle fall greit å konstatere at man får en pakke grillpølser til 30 kroner og sannelig blir det mange middager av det.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: tir mar 21, 2023 5:18 pm Brokkolini blir det også her - men ingen fisk, noen grillpølser som ligger over - så lager en tykk ostesaus over det hele og setter i ovnen. ...
... når alt er blitt så dyrt, så er det i alle fall greit å konstatere at man får en pakke grillpølser til 30 kroner og sannelig blir det mange middager av det.
Jeg er jo litt heldig stilt sånn sett. Var vant til å handle for 2-3 hver dag, frem til i høst, nå er det stort sett bare til meg selv. Da oppleves det som billigere selvom det meste har blitt dyrere.

Grillpølser ja, det er godt. På grillen. 😉

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt torsk med søtpotetpurè og wokede grønnsaker.

Someone

Legg inn av Someone »

Etter Rema sin Thaisuppe tilsatt litt kylling og nudler i ettermiddag, ble kveldsmaten en god restefest i form av ostesmørbrød med n'duja

Someone

Legg inn av Someone »

Ørretfilet, med penne, brokkoli og en kremet saus med dill og røykelaks i biter

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Someone skrev: ons mar 22, 2023 1:56 pm Ørretfilet, med penne, brokkoli og en kremet saus med dill og røykelaks i biter
Fikk ørretfilet på mandag, skal ha det samme i dag. Torsk i morgen, det gledes. Fisk er virkelig noe av det aller beste jeg kan få!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg har et par poser frosne gnocchi som jeg er usikker på hvordan jeg skal bruke.
Noen som har tips?
Jeg har prøvd litt, men syns ikke jeg får noe dreisen på det.

Mehell

Legg inn av Mehell »

fargerik skrev: ons mar 22, 2023 3:12 pm Jeg har et par poser frosne gnocchi som jeg er usikker på hvordan jeg skal bruke.
Noen som har tips?
Jeg har prøvd litt, men syns ikke jeg får noe dreisen på det.
Hva med å bruke dem som tilbehør til en middag? Ha dem i stedet for poteter eller pasta, rett og slett.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Wrap med blandet salat, kylling, ris og sweet chilisaus.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I dag må det endelig bli torsketunger! I fjor tror jeg jeg ikke hadde inspirasjonen til å gå i gang. Det forutsetter at Fiskeriet har det inne, men regner med det. Jeg lager det på min vanlige måten - dobbeltpanert. Servert hvetetortilla. Salat, rødløk og majones tilsmakt med safran. Dessuten biter av litt umoden mango og rikelig med rosépepper. Mektig og godt !

Dette er jo god mat om man skulle feire bursdag også!! ;) :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Brukte Thaisuppe fra Eldorado som base, tilsatte litt kylling og ekstra grønnsaker. TK5

fargerik

Legg inn av fargerik »

40% rabatt på noe pizza i rema i dag. Kom hjem fra sykkeltur nå nettopp, og ble overrasket over at klokka er blitt nesten seks. Jeg har smokka på stekeovnen og skal strast schmokke inn en pizza.
Pizza til dax18 bør funke greit.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Litt restepreget middag i dag. Stekt torsk, søtpotetmos og stekte sjampinjonger, løk, hvitløk, paprika og tomat. Rørte inn litt kremost og fløte og lot det surre litt.

Someone

Legg inn av Someone »

Middag uten barn i dag, så en modifisert varient av denne: Blant annet tilsatt stekt squash, og bruker en slags rød chili tagliatelle som pasta. Som det faktisk er litt futt i. Ble en tysk tørr riesling i glasset fra Battenfeld Spanier

https://siljespiser.no/2020/11/29/pasta ... flotesaus/

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Blitt veldig lite god matlaging i det siste, mest innkjøp av gode råvarer den siste tiden og så enkle middager i mellom.

Men hatt en snacksoppskrift i hodet i flere uker nå, og i dag var tiden inne. Ble ikke helt perfekt, nærbutikken var blant annet utsolgt for vårløk av alle ting.

Men uansett, i kveld skal vi kose oss med tortillachips og flambert mango og jordbær ved siden av, og en koriander crema som det visstnok kalles, mens vi ser på MasterChef Australia.

Det er flambert i en triple sec og rom, sånn for øvrig.

Bilde

Assi

Legg inn av Assi »

Someone skrev: tir mar 21, 2023 8:16 pm Etter Rema sin Thaisuppe tilsatt litt kylling og nudler i ettermiddag, ble kveldsmaten en god restefest i form av ostesmørbrød med n'duja
Tenkte trinesmatblogg som jeg liker (ikke sponset :) ) som jeg hadde tenkt å prøve, så kom jeg over denne. etter det du sa - noe mer grønnsaker/spices eller er vi der ?

Assi

Legg inn av Assi »

DoktorS skrev: tor mar 23, 2023 11:49 am I dag må det endelig bli torsketunger! I fjor tror jeg jeg ikke hadde inspirasjonen til å gå i gang. Det forutsetter at Fiskeriet har det inne, men regner med det. Jeg lager det på min vanlige måten - dobbeltpanert. Servert hvetetortilla. Salat, rødløk og majones tilsmakt med safran. Dessuten biter av litt umoden mango og rikelig med rosépepper. Mektig og godt !

Dette er jo god mat om man skulle feire bursdag også!! ;) :D
oj, takk. jeg ser den lokale gode (litt dyr, men kvalitet) fiskehandleren har det nå. beklager ignoransen, men dobbeltpanert, men en blanding dyppet på forhånd og så i pannen ?

Someone

Legg inn av Someone »

Assi skrev: tor mar 23, 2023 11:16 pm
Someone skrev: tir mar 21, 2023 8:16 pm Etter Rema sin Thaisuppe tilsatt litt kylling og nudler i ettermiddag, ble kveldsmaten en god restefest i form av ostesmørbrød med n'duja
Tenkte trinesmatblogg som jeg liker (ikke sponset :) ) som jeg hadde tenkt å prøve, så kom jeg over denne. etter det du sa - noe mer grønnsaker/spices eller er vi der ?
Tja, vi spiste med barna så da gjorde vi ikke så mye annet enn å tilsette kylling og nudler. Men hvis ikke hadde jeg kanskje hatt opp mer krydder og grønnsaker. Ellers er Rema sin Tom Kha også bra, forskjellen er litt mer hele biter grønnsaker

Ellers er det bar kona og meg, så lager vi ofte Trines Thaisuppe, siden vi er inne på henne

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»