Bilsalg mars 2023

Svar
Someone

Bilsalg mars 2023

Legg inn av Someone »

Ser definitivt bli en Tesla måned, med 2 skip ankommet Oslo, men biler bestilt da prisen ble satt ned i januar

burkar

Legg inn av burkar »

2898 Model Y til nå. 3063 Tesla totalt. For alle som skal seg en eller annen ny bil, virker det som om default mode nå er å bestillen en Model Y.

Merket på andreplassen er Volkswagen med 1028 biler. Andreplassen må modellisten er bZ4X, med 447 eksemplarer.

burkar

Legg inn av burkar »

Det er forøvrig levert ut 28 Ford Ranger med bensinmotor. Det må vel være litt uvanlig?

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

For en merkelig statistikk. Model y har nesten halvparten av totalsalget for måneden.
Men Model 3 har jo dabbet skikkelig av.
Og de andre? Går trådt ser det ut til.

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

Kompressor skrev: tor mar 16, 2023 8:06 pm Men Model 3 har jo dabbet skikkelig av.
Akkurat det er ikke så rart. Det er bare ca. 20-30K i prisforskjell mellom Model 3 og tilsvarende drivlinje (LR vs LR, P vs. P etc.) Model Y, da gir det ikke mye mening for de fleste å velge Model 3.

Elysian

Legg inn av Elysian »

Kompressor skrev: tor mar 16, 2023 8:06 pm For en merkelig statistikk. Model y har nesten halvparten av totalsalget for måneden.
Men Model 3 har jo dabbet skikkelig av.
Og de andre? Går trådt ser det ut til.
Om du kjøpte en Model 3 i 2018 ville du blitt blåst av banen i dag i 2023. Alt ser nesten likt ut, mens alt er faktisk byttet. Alt du ikke rører som en kunde er tilnærmet samme. Men alt det også er selvfølgelig byttet i løpet av de 6 årene. Nå kommer project Higland i løpet av året så da får vi se. Tesla lager ikke model 3 i Tyskland så derfor priser de bilene slik.

Someone

Legg inn av Someone »

Takket være Model Y så ser det ut som vi igjen får en måned over 10.000

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Model Y ser det ut til at det registreres flere biler av daglig enn resten av bilmodellene tilsammen. Ca 4600 Model y så langt i mars per 21. mars - hva er rekorden for en bilmodell på en måned? 10 dager til med 340 biler daglig blir fort 3400 til og da runder vi jo fort 8000 stk Model Y på en måned!!!
Sist redigert av Kompressor den tir mar 21, 2023 9:38 pm, redigert 1 gang totalt.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Vurderer å skaffe meg en Model Y, viktig å ikke skille seg ut!

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Haugzu skrev: tir mar 21, 2023 9:37 pm Vurderer å skaffe meg en Model Y, viktig å ikke skille seg ut!
Det er et smart valg. Jeg legger ikke engang merke til Model Y. Den er dønn lik Model 3 bare litt høyere.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ser jeg korrekt hvis over 5000 model y er levert i mars? Model 3 var vel ikke over det tallet på sin peak så det lukter en rekord her. Sykt. Begynner å se mange av dem også og verre blir det nok.

Elysian

Legg inn av Elysian »

Kompressor skrev: tir mar 21, 2023 9:35 pm Model Y ser det ut til at det registreres flere biler av daglig enn resten av bilmodellene tilsammen. Ca 4600 Model y så langt i mars per 21. mars - hva er rekorden for en bilmodell på en måned? 10 dager til med 340 biler daglig blir fort 3400 til og da runder vi jo fort 8000 stk Model Y på en måned!!!
Screenshot_20230324_172008_Chrome.jpg
www.teslastats.no finner du snart alle norgesrekordene. 5315 er vel rekorden for en modell på en måned. Da Model 3 kom i 2019. Den rekorden ryker i morgen eller på mandag, med en uke igjen av måneden.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Fernandovonarb skrev: fre mar 24, 2023 5:23 pm Ser jeg korrekt hvis over 5000 model y er levert i mars? Model 3 var vel ikke over det tallet på sin peak så det lukter en rekord her. Sykt. Begynner å se mange av dem også og verre blir det nok.
Elretur og Autoretur må rigge seg godt.

Elysian

Legg inn av Elysian »

Dobbel
Sist redigert av Elysian den fre mar 24, 2023 8:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Elysian

Legg inn av Elysian »

rosmebraad skrev: fre mar 24, 2023 5:29 pm
Fernandovonarb skrev: fre mar 24, 2023 5:23 pm Ser jeg korrekt hvis over 5000 model y er levert i mars? Model 3 var vel ikke over det tallet på sin peak så det lukter en rekord her. Sykt. Begynner å se mange av dem også og verre blir det nok.
Elretur og Autoretur må rigge seg godt.
Tenk hvis de kunne levert de nye fargene i tillegg nå?? Quick Silver og Midnight Cherry Red​🤣
Nei, vent. Det spiller ingen rolle for nordmenn da. Men om de kunne levert 7 seteren som de har i USA da? Tesla er utsolgt ut året så det får vi ikke i Europa på en lang stund.

Elysian

Legg inn av Elysian »

rosmebraad skrev: fre mar 24, 2023 5:29 pm
Fernandovonarb skrev: fre mar 24, 2023 5:23 pm Ser jeg korrekt hvis over 5000 model y er levert i mars? Model 3 var vel ikke over det tallet på sin peak så det lukter en rekord her. Sykt. Begynner å se mange av dem også og verre blir det nok.
Elretur og Autoretur må rigge seg godt.
Hva godt får du ut av livet ditt med å tenke på at andre har ett høyt billån? Begynn å tenk positivt om deg selv og drit i andre. Alltid andre som har noe flottere enn deg. De har det kanskje mye verre enn deg i realiteten. Wonderboy sender deg sikkert en tanke om det finnes ett virkelig liv bak fasaden😊

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Elysian skrev: fre mar 24, 2023 8:14 pm
rosmebraad skrev: fre mar 24, 2023 5:29 pm
Fernandovonarb skrev: fre mar 24, 2023 5:23 pm Ser jeg korrekt hvis over 5000 model y er levert i mars? Model 3 var vel ikke over det tallet på sin peak så det lukter en rekord her. Sykt. Begynner å se mange av dem også og verre blir det nok.
Elretur og Autoretur må rigge seg godt.
Hva godt får du ut av livet ditt med å tenke på at andre har ett høyt billån? Begynn å tenk positivt om deg selv og drit i andre. Alltid andre som har noe flottere enn deg. De har det kanskje mye verre enn deg i realiteten. Wonderboy sender deg sikkert en tanke om det finnes ett virkelig liv bak fasaden😊
Hm, bare litt saklig miljøverntanker her.
Jeg er fornøyd med at landet har gode retur-og resirkuleringsordningee. Være det seg pant på drikkeemballasje, papir, bil, glass, metall.
(Ingen ironi)
Forøvrig meget godt råd du kommer med, mye som jeg sier og gjør selv.
(Ingen ironi)
WB har god substans!
(Også ingen ironi)

Someone

Legg inn av Someone »

Ah…Y klarte bare 4500 i desember 22

Someone

Legg inn av Someone »

Fernandovonarb skrev: fre mar 24, 2023 5:23 pm Ser jeg korrekt hvis over 5000 model y er levert i mars? Model 3 var vel ikke over det tallet på sin peak så det lukter en rekord her. Sykt. Begynner å se mange av dem også og verre blir det nok.
Passerer vel 6000 innen måneden er omme

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Someone skrev: man mar 27, 2023 9:08 pm
Fernandovonarb skrev: fre mar 24, 2023 5:23 pm Ser jeg korrekt hvis over 5000 model y er levert i mars? Model 3 var vel ikke over det tallet på sin peak så det lukter en rekord her. Sykt. Begynner å se mange av dem også og verre blir det nok.
Passerer vel 6000 innen måneden er omme
6207 registrert hittil, 554 i dag.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Ser vi 8000 stk model y i mars?

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Etter så mye kritikk så er det nesten rart at 724 stk BZ4X er registrert i mars. Vi får håpe kjøperne blir fornøyd.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Shagalott skrev: man mar 27, 2023 9:32 pm
Someone skrev: man mar 27, 2023 9:08 pm
Fernandovonarb skrev: fre mar 24, 2023 5:23 pm Ser jeg korrekt hvis over 5000 model y er levert i mars? Model 3 var vel ikke over det tallet på sin peak så det lukter en rekord her. Sykt. Begynner å se mange av dem også og verre blir det nok.
Passerer vel 6000 innen måneden er omme
6207 registrert hittil, 554 i dag.
613 i dag nå… 6266 i mars. Herlighet, har det vært registrert over 600 av en bilmodell på en dag i Norge før? Nesten komisk vettu.

Jan

Legg inn av Jan »

nometalhorse skrev: man mar 27, 2023 11:12 pm Etter så mye kritikk så er det nesten rart at 724 stk BZ4X er registrert i mars. Vi får håpe kjøperne blir fornøyd.
Det er vel biler som er bestilt før problemene ble kjent. Etter som jeg forstod, hadde de noen tusen biler i bestilling.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jan skrev: tir mar 28, 2023 11:41 am
nometalhorse skrev: man mar 27, 2023 11:12 pm Etter så mye kritikk så er det nesten rart at 724 stk BZ4X er registrert i mars. Vi får håpe kjøperne blir fornøyd.
Det er vel biler som er bestilt før problemene ble kjent. Etter som jeg forstod, hadde de noen tusen biler i bestilling.
Etter hva jeg forstår er.selve bilen grei, det.er.rekkevidden de kommenterer.
Så.reklamen med batterigranti på opptil 1 mill. km. Sikkert lurt for kunden da det later til at der må lades mye.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

nometalhorse skrev: man mar 27, 2023 11:12 pm Etter så mye kritikk så er det nesten rart at 724 stk BZ4X er registrert i mars. Vi får håpe kjøperne blir fornøyd.
Det har dukket opp flere bZ4X i fellesgarasjen der jeg bor. ALLE kjøpte av folk som hadde Toyota fra før.
Toyotafolket kjøper Toyota uansett hva tester forteller..

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

Iseran2770 skrev: ons mar 29, 2023 8:41 am Det har dukket opp flere bZ4X i fellesgarasjen der jeg bor. ALLE kjøpte av folk som hadde Toyota fra før.
Toyotafolket kjøper Toyota uansett hva tester forteller..
Toyota-folket er gjerne de som er opptatt av et mest mulig problemfritt bilhold, og ikke fullt så opptatt av å kjøpe den nyeste TESTSIEGER!-bilen. bZ4X er ekstrem-tilfellet av dette. Men jeg har lest på elbilforum om flere som har kansellert sine bestillinger (Toyota Norge har vært snille med dette), så når ting roer seg og de som forhåndsbestilte bZ4X har fått utlevert sin bil, så tipper jeg den vil stabilisere seg ganske lavt nede på salgsstatistikken.

Savagegeese har en ganske artig test av bZ4X:

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Hollabaloo skrev: ons mar 29, 2023 1:04 pm
Iseran2770 skrev: ons mar 29, 2023 8:41 am Det har dukket opp flere bZ4X i fellesgarasjen der jeg bor. ALLE kjøpte av folk som hadde Toyota fra før.
Toyotafolket kjøper Toyota uansett hva tester forteller..
Toyota-folket er gjerne de som er opptatt av et mest mulig problemfritt bilhold, og ikke fullt så opptatt av å kjøpe den nyeste TESTSIEGER!-bilen. bZ4X er ekstrem-tilfellet av dette. Men jeg har lest på elbilforum om flere som har kansellert sine bestillinger (Toyota Norge har vært snille med dette), så når ting roer seg og de som forhåndsbestilte bZ4X har fått utlevert sin bil, så tipper jeg den vil stabilisere seg ganske lavt nede på salgsstatistikken.

Savagegeese har en ganske artig test av bZ4X:
Bra videootale der. Kjekt at de legger inn gammeldags EDB-restart med grønn skrift. For sånn er jo det 'infotainment' i en rekke biler: Leveres ferdig utdatert.

Ellers er jo bz4x en flott og bra bil. Som jeg gjerne kunne hatt, var det ikke for en røys av innvendinger.

Så hvordan jobber markedskonsulenter på dette? Hvorfor tar de ikke til seg de lassene av kommentarer og innvendinger som kommer fra amatører?

Savagegeese og andre er lunkne til elbil fortsatr. De burde ta seg en prat med norske elbilproponenter og få høre hvor fantastisk det virkelig er.

Jan

Legg inn av Jan »

Kompressor skrev: man mar 27, 2023 11:12 pm
Shagalott skrev: man mar 27, 2023 9:32 pm
Someone skrev: man mar 27, 2023 9:08 pm

Passerer vel 6000 innen måneden er omme
6207 registrert hittil, 554 i dag.
613 i dag nå… 6266 i mars. Herlighet, har det vært registrert over 600 av en bilmodell på en dag i Norge før? Nesten komisk vettu.
Jeg kjørte en kar i går som skulle hente Y en sin presis kl 12.15. Bilen ble levert utendørs, og han fortalte at i stedet for en gjennomgang av bilens funksjoner med selger, hadde han fått tilsendt en informasjonsvideo som han ble oppfordret til å se. Det var ikke tid til noe snikksnakk ved overlevering hadde han fått beskjed om. Utenfor Teslasenteret stod leveringsklare biler i kø.

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

ID.3 den 5. mest registrerte elbilen så langt denne måneden ifølge elbilstatistikk.no, det er uvanlig høyt for den modellen å være. Har det vært noen gode rabatter på den? Man kvitter seg med inventory i påvente av facelift-utgaven?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»