Championship, League One og League Two 22-23

Svar
Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Re: Championship, League One og League Two 22-23

Legg inn av mikemodano »

lubosbuchta skrev: man feb 27, 2023 7:34 pmHusker ikke brukernavnet, men mener det var "chillern013" eller noe.
Husker brukeren. Første srilankiske manager på Hattrick?

Jordan Hugill, altså. Deilig tanksenter av den gamle skolen. Hartlepool-gutt, må vite. Har nok lært litt om fysikklover av sitt gamle bysbarn Steve Fletcher.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

mikemodano skrev: man feb 27, 2023 9:36 pm
lubosbuchta skrev: man feb 27, 2023 7:34 pmHusker ikke brukernavnet, men mener det var "chillern013" eller noe.
Husker brukeren. Første srilankiske manager på Hattrick?

Jordan Hugill, altså. Deilig tanksenter av den gamle skolen. Hartlepool-gutt, må vite. Har nok lært litt om fysikklover av sitt gamle bysbarn Steve Fletcher.
Det er nok der du har meg fra, ja. Hugill-show første halvdel av denne omgangen, men vi så at det av og til sprakk opp i formasjonen til the Merry Millers, som en melsekk med hull i. Det ble noen rom der, og denne Pirog slo da altså til like før pause. Et surt bakverk å måtte tygge i seg for møllerne.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Ingen smultring takket være pirogen. Har de lempet for mye melsekker i møllernes forsvar i det siste? Skulle tro de dro kjensel på bakstverk når de så et, men den gang ei. Hadde gjort seg med en Shaun Teale eller til nøds en Ian Sharps i det skjøre bakre leddet hos South Yorkshire-liksombakerne.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Det endte altså med én doughnut til hver på Nye Vetch i går kveld. Med tanke på at jeg svært unntaksvis ser levende fotball lenger, så hadde nok denne Piroe gått klar av min radar uten særlige problemer. Til i går kveld. Utvilsomt et salgsobjekt for Swansea. En heit målgjører pleier sjelden å få utfolde seg altfor lenge på et slikt nivå uten at noen oppe i den store dammen tar notis. Men kanskje er det hjemlandet som skal slå kloa i ham? Det låter å være en kar for AZ eller noe i den leia. Eller hva med å gå John van den Brom i næringen i Vitesse? Ble det til salt i såret i går, @vadefugl?

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

@mikemodano Ble penger inn ja

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

vadefugl skrev: tir feb 28, 2023 9:58 am @mikemodano Ble penger inn ja
Det ble en pen fortjeneste også her, en takk rettes til vadefugl for stalltipset. Mål til begge lag til en odds på 1,85 hos min lokale kommisjonær. Og takk til Pirog og Ogbene.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

Ikke bare gamblende menn som nå prøver å finne ut hvilken kanal SportN er – også en rekke torgkoner skal helt sikkert peile seg inn på kveldens dyst på tv. For på menyen står Luton Town, som er blitt noe av en kjæledegge, for ikke å si kjennernes valg blant torgkoner på BØ denne vinteren. Jeg har for lengst blitt en av disse, selv om jeg rett nok ikke har sett et sekund Hatters-ball i år. Ja kanskje ikke på flere år? Sånt er selvfølgelig helt underordnet i den store sammenheng. Men i kveld skal jeg faktisk beglo Luton T., som tar imot Millwall. (Et parløp som kan få noen enhver til å våkne fra fotballdvalen.)

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Luton med sen utlikning, ser jeg. Luke Berry. Et kjent navn for en som i flere sesonger drev med valfarting til Cambridge, og visst er det den tidligere United-strategen som for lengst har slått rot i Luton by. Berry har ofte bidratt med sin skjerv scoringer fra midtbaneposisjon, og slik sett var han like uvurderlig under Nathan Jones’ regime som han fortsetter å være det med den gamle stopperen Rob Edwards på laglederbenken i Kenilworth Road. Selv sappet jeg meg etter hvert videre fra det oppgjøret, da det helt tydelig var noe saus på linja fra Bedfordshire som skapte lagging og uutholdelige seertilstander. Iallfall her i hjertet av Groruddalen. Jeg rakk akkurat å få med meg Millwalls 2-0-scoring, som stinket av offside før Bradshaw bredsidet hjem.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

lubosbuchta skrev: tir feb 28, 2023 8:46 pm Sånt er selvfølgelig helt underordnet i den store sammenheng.
Her forsvant meningen etter at jeg slettet en bisetning om John Dreyer, men for å si det glassklart har jeg sett såpass mye årgangs-Luton med Tim Breacker, Iain Dowie og co. til at dét alltid vil være hva jeg forbinder med Luton T., et slags evig, bestandig Luton T., og at senere utskiftinger av laget alltid vil bli fotnoter.

(Forresten, fins sikkert andre purister som mener at Iain Dowie blir noe sent, og ikke hører hjemme i en slik forestilling om det evige og bestandige Luton T.)

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

6-3-2 på de elleve siste for Bradford og Derbyshire hentet inn på nyåret etter en tur i India. Begynner å nærme seg direkte opprykk. Hadde vært en grei fjær i hatten for Mark Hughes med opprykk.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

L1.

Sheffield Wed ser fortsatt habile ut på tronen, selv om det kun er målforskjellen som skiller ned til toer Plymouth. Det skal sies at Argyle har to kamper mer spilt, slik at Wednesdays avstand ned til treer Ipswich, på fem poeng, nok er hakket tryggere enn den for øyeblikket virker å være. Ja, med mindre Owls forskutterer med poeng, slik jeg, urutinert nok, ser ut til å gjøre her.

Tirsdag kveld styrket Argyle sine allerede ekstremt solide hjemmestats gjennom å komme tilbake fra 0-1 til seier 2-1 mot et Derby på omspilljakt. 16-1-1 på 18 Home Park-oppgjør er tøft. Topp 3 har kun tapt én gang hver hjemme. Det var rundt 16 500 på plass for å se toppscorer Ryan Hardie putte det avgjørende målet fra straffemerket 20 minutter før full tid etter at Finn Azaz hadde falt heller lett over Harvey Whites støvel inne i feltet. Rams-boss Paul Warne var ikke direkte begeistret over dommerens avgjørelse. Det får en derimot anta at Plymouth-sjef Steven Schumacher var.

(Jeg har ikke kommentert det tidligere, men det finnes altså en Craig Forsyth i Derby-forsvaret med et svært anseelig antall ligakamper, og da er veien kort til å ta seg i å undres over hvorvidt han slekter på en annen back-Forsyth i Rams, nemlig Mick, som jo holdt hus på venstrebacken på Baseball Ground/Pride Park i langt over 300 serieoppgjør. Jeg har undret, men jeg har vel også kommet fram til at det intet slektskap finnes mellom de to, hvor enn pussig det måtte framstå.)

Mens det vel fort blir nettopp Sheffield Wednesday og Plymouth som tar turen direkte opp i andredivisjon, så blir det interessant å se hvilke fire som får sluttspillbilletter. Det er et ganske ok kobbel klubber som sitter på de fire plassene pr nå: Ipswich, Barnsley, Bolton og Derby. Bevares, ingenting er avgjort heller i forhold til direkte opprykk, akkurat som klubbene i sjiktet bak de seks fremste stadig øyner muligheter.

Én klubb er ubeseiret hjemme til nå: Lincoln City. 4-13-0 er statsa på Sincil Bank. Skal de makte å gå gjennom sesongen uten nederlag der under den berømte katedralen? Av topp 6 har de kun igjen å møte Barnsley før hjemmesesongen er i mål. For all del: Når de har spilt uavgjort også mot klubber med nåværende tilhold under streken (tre av de fire, faktisk), så er intet gitt hva gjelder å bevare den ubesudlede tapskolonnen. Gjenstående Sincil Bank-program:

18/3: Peterborough Utd
7/4: Cheltenham Town
15/4: Port Vale
18/4: Barnsley
25/4: Burton Albion
7/5: Shrewsbury Town

Hvor ryker eventuelt nullen? Luter det kanskje ikke mot nettopp Barnsley, all den tid disse kommer til gards kun tre dager etter at ustabile, men på en god dag sterke, Port Vale (har slått både Plymouth og Derby ute) har gjort føttene deres møre? Jeg setter en god, gammal femmer med hull i midten på det.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

mikemodano skrev: tor mar 09, 2023 2:40 pm

18/3: Peterborough Utd
7/4: Cheltenham Town
15/4: Port Vale
18/4: Barnsley
25/4: Burton Albion
7/5: Shrewsbury Town

Hvor ryker eventuelt nullen? Luter det kanskje ikke mot nettopp Barnsley, all den tid disse kommer til gards kun tre dager etter at ustabile, men på en god dag sterke, Port Vale (har slått både Plymouth og Derby ute) har gjort føttene deres møre? Jeg setter en god, gammal femmer med hull i midten på det.
Går for en frekk B når de gode herrer fra the Cotswolds kommer på besøk 7/4 jeg, da.

Everenga

Legg inn av Everenga »

lubosbuchta skrev: ons mar 01, 2023 1:42 pm
lubosbuchta skrev: tir feb 28, 2023 8:46 pm Sånt er selvfølgelig helt underordnet i den store sammenheng.
Her forsvant meningen etter at jeg slettet en bisetning om John Dreyer, men for å si det glassklart har jeg sett såpass mye årgangs-Luton med Tim Breacker, Iain Dowie og co. til at dét alltid vil være hva jeg forbinder med Luton T., et slags evig, bestandig Luton T., og at senere utskiftinger av laget alltid vil bli fotnoter.

(Forresten, fins sikkert andre purister som mener at Iain Dowie blir noe sent, og ikke hører hjemme i en slik forestilling om det evige og bestandige Luton T.)
Kingsley Black vil alltid være Luton Town for meg. Sjekket Wiki nå og ble sjokkert over hvor ung han er. Han var faktisk bare 23 da han forsvant til Forest.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

mikemodano skrev: tor mar 09, 2023 2:40 pm 18/3: Peterborough Utd
7/4: Cheltenham Town
15/4: Port Vale
18/4: Barnsley
25/4: Burton Albion
7/5: Shrewsbury Town

Hvor ryker eventuelt nullen?
Lurer på om jeg setter mine penger på 18/3 Pors, jeg. Pors er i siget under Litj-Fergie, som også har gått ut i media med et utspill om at porserane må bli mer arrogante. Hva mer arrogant kan tenkes denne sesongen enn å notere sesongens første hjemmeförlust på Sincil Bank? Dette er to lag som opererer i hver sin ende av uavgjorttabellen. Lincoln med totalt 18 U, Pors med 3 U. Hva står sterkest, Lincolns U-tendens eller Pors' allergi mot U? Jeg tror det blir B her på kupongen. Riktignok noen år siden sist man klarte å klå Lincoln borte, det var i 2005 da en med holdne navn som Dean Holder, Sean St. Ledger med fler klarte å bryte ned hjemmelaget. Kjenner ikke dagens stall, men har sett nok tidligere til at jeg finner støtte for B her.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

lubosbuchta skrev: fre mar 10, 2023 12:20 pm
mikemodano skrev: tor mar 09, 2023 2:40 pm 18/3: Peterborough Utd
7/4: Cheltenham Town
15/4: Port Vale
18/4: Barnsley
25/4: Burton Albion
7/5: Shrewsbury Town

Hvor ryker eventuelt nullen?
Lurer på om jeg setter mine penger på 18/3 Pors, jeg. Pors er i siget under Litj-Fergie, som også har gått ut i media med et utspill om at porserane må bli mer arrogante. Hva mer arrogant kan tenkes denne sesongen enn å notere sesongens første hjemmeförlust på Sincil Bank? Dette er to lag som opererer i hver sin ende av uavgjorttabellen. Lincoln med totalt 18 U, Pors med 3 U. Hva står sterkest, Lincolns U-tendens eller Pors' allergi mot U? Jeg tror det blir B her på kupongen. Riktignok noen år siden sist man klarte å klå Lincoln borte, det var i 2005 da en med holdne navn som Dean Holder, Sean St. Ledger med fler klarte å bryte ned hjemmelaget. Kjenner ikke dagens stall, men har sett nok tidligere til at jeg finner støtte for B her.
De domineres av bindestreker. Jonson Clarke-Harris, Ephron Mason-Clark og Ricky-Jade Jones.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Stoke- Blackburn nå. Fortsatt heng på direkte opprykk for Blackburn om de vinner her. Brereton Diaz på vei tilbake og på benken, men Dack fortsatt skadet.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Hoever gjør 1-0 for Stoke. God avslutning det der.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Liverpool-legenden Hoever er i ferd med å koste meg 250 spenn.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Haha, Preston- Cardiff er noe av det mest bedritne av en fotballkamp jeg har sett på lang tid. Til og med kommentatoren holder på å gi helt opp.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

KJEMPESJANSE FOR STOKE!

Formlaget Middlesbrough sliter mot heltene fra Britannia.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Eldon skrev: tir mar 14, 2023 10:42 pm KJEMPESJANSE FOR STOKE!

Formlaget Middlesbrough sliter mot heltene fra Britannia.
Og allerede på torsdag kan de være på direkte opprykk, om ikke Sheff U får orden på finansene i siste liten...

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Yorkshirederby og toppoppgjør i League One i kveld mellom Barnsley og Sheffield Wednesday kl. 21.00 Vises på Viasport 1. Wednesday leder serien med ett poeng foran Plymouth, men har også to kamper mindre spilt. Barnsley jager fra 4.plass med 69 poeng, også de med to kamper mindre spilt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Voldsomt til start for Barnsley. 2-0 allerede. Cole og Norwood med målene. Cole er vel et Man City-produkt?

emin

Legg inn av emin »

GiPazzini_85 skrev: tir mar 21, 2023 9:15 pm Voldsomt til start for Barnsley. 2-0 allerede. Cole og Norwood med målene. Cole er vel et Man City-produkt?
Og sønn til Andy. Klubbnomade de siste årene, men skrev under 3-årskontrakt med Barnsley i fjor sommer.

emin

Legg inn av emin »

3-2 Barnsley etter 83 minutter. Wednesday sin rekke med 23 kamper ubeseiret kan ryke i kveld.

emin

Legg inn av emin »

4-2 Barnsley på overtid og rekken til Shef Wed tar slutt.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Må innrømme at Peterborough, selv om de er en av de kjedeligste klubbene jeg vet om, faktisk har utrolig flotte drakter.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Vegetarianere mot ugler kl. 14. Dette burde være nokså smooth sailing for Wednesday.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

United-legenden Robbie Savage på tribunen.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Første 20 har ikke akkurat hylt topp mot bunn. Hjemmelaget utmerket med. Big Dunc har sikkert truet med juling.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»