Viking FK

Svar
Jesman

Re: Viking FK

Legg inn av Jesman »

Fotballidiot skrev: man mar 20, 2023 8:57 pm
TAdams6 skrev: man mar 20, 2023 8:11 pm
Fotballidiot skrev: man mar 20, 2023 3:22 pm

Gunnien, Daddy, Pesi, Nevi, Kjelle, Andy, Jokke, Berti, Pelle, Jeffy, Oddi,
Jeg bruker aldri kallenavn på spillere. Kan ikke fordra det. Kan du fortelle hvem disse kallenavnene tilhører? Noen forstår jeg men ikke alle
Gunnar Aase og Gunstein Fjetland
Jon Dadi (whos your Daddy) Bøddvarsson
Per Henriksen
Erik Nevland
Kjell Jonevret
Andre Danielsen
Joachim Austnes
Bertelsen
Per Blohm
Jefferson De Sousa
Odd Arne Espevoll

Var de jeg nevnte. Noen mindre brukt enn andre.
De andre i tråden regner jeg med du har kontroll på.

Kan ta med Yanni (Yann Erik) , Gabbien (Alexander Gabrielsen) , Nilsi ( Nils Ove Hellvik)
Stakki (Rune Stakkeland), Svein «Kvien» Kvia, Olav Viking og Kenti/Kenta (Kent Christiansen) også.
Sier ikke at du eller noen skal bruke kallenavn, men var en påstand om at dette fenomenet kun var noe Østlandsk. Det stemmer ikke. Allerede på 70 tallet hadde spillerne kallennavn.
Definitivt en påstand uten substans. Annassen, Anien og Siggassen er blant de største i klubbens historie. I regnværshovedstaden litt lenger nordpå får jo spillerne kallenavn bare de har en halv sesong på a-laget. Poenget om at disse kallenavnene er tåpelige er helt greit, men at de skal være et østlandsfenomen er bare tøv. Å avfeie noe man ikke liker som østlands-nonsens, er uansett helt holdbart. ;-)

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Jesman skrev: man mar 20, 2023 10:00 pm
Fotballidiot skrev: man mar 20, 2023 8:57 pm
TAdams6 skrev: man mar 20, 2023 8:11 pm

Jeg bruker aldri kallenavn på spillere. Kan ikke fordra det. Kan du fortelle hvem disse kallenavnene tilhører? Noen forstår jeg men ikke alle
Gunnar Aase og Gunstein Fjetland
Jon Dadi (whos your Daddy) Bøddvarsson
Per Henriksen
Erik Nevland
Kjell Jonevret
Andre Danielsen
Joachim Austnes
Bertelsen
Per Blohm
Jefferson De Sousa
Odd Arne Espevoll

Var de jeg nevnte. Noen mindre brukt enn andre.
De andre i tråden regner jeg med du har kontroll på.

Kan ta med Yanni (Yann Erik) , Gabbien (Alexander Gabrielsen) , Nilsi ( Nils Ove Hellvik)
Stakki (Rune Stakkeland), Svein «Kvien» Kvia, Olav Viking og Kenti/Kenta (Kent Christiansen) også.
Sier ikke at du eller noen skal bruke kallenavn, men var en påstand om at dette fenomenet kun var noe Østlandsk. Det stemmer ikke. Allerede på 70 tallet hadde spillerne kallennavn.
Definitivt en påstand uten substans. Annassen, Anien og Siggassen er blant de største i klubbens historie. I regnværshovedstaden litt lenger nordpå får jo spillerne kallenavn bare de har en halv sesong på a-laget. Poenget om at disse kallenavnene er tåpelige er helt greit, men at de skal være et østlandsfenomen er bare tøv. Å avfeie noe man ikke liker som østlands-nonsens, er uansett helt holdbart. ;-)
Ikke glem legenden og æresmedlem Reieren heller 😀

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Jesman skrev: man mar 20, 2023 10:00 pm
Fotballidiot skrev: man mar 20, 2023 8:57 pm
TAdams6 skrev: man mar 20, 2023 8:11 pm

Jeg bruker aldri kallenavn på spillere. Kan ikke fordra det. Kan du fortelle hvem disse kallenavnene tilhører? Noen forstår jeg men ikke alle
Gunnar Aase og Gunstein Fjetland
Jon Dadi (whos your Daddy) Bøddvarsson
Per Henriksen
Erik Nevland
Kjell Jonevret
Andre Danielsen
Joachim Austnes
Bertelsen
Per Blohm
Jefferson De Sousa
Odd Arne Espevoll

Var de jeg nevnte. Noen mindre brukt enn andre.
De andre i tråden regner jeg med du har kontroll på.

Kan ta med Yanni (Yann Erik) , Gabbien (Alexander Gabrielsen) , Nilsi ( Nils Ove Hellvik)
Stakki (Rune Stakkeland), Svein «Kvien» Kvia, Olav Viking og Kenti/Kenta (Kent Christiansen) også.
Sier ikke at du eller noen skal bruke kallenavn, men var en påstand om at dette fenomenet kun var noe Østlandsk. Det stemmer ikke. Allerede på 70 tallet hadde spillerne kallennavn.
Definitivt en påstand uten substans. Annassen, Anien og Siggassen er blant de største i klubbens historie. I regnværshovedstaden litt lenger nordpå får jo spillerne kallenavn bare de har en halv sesong på a-laget. Poenget om at disse kallenavnene er tåpelige er helt greit, men at de skal være et østlandsfenomen er bare tøv. Å avfeie noe man ikke liker som østlands-nonsens, er uansett helt holdbart. ;-)
Det var da voldsomt så seriøse og nærtagende vi var i dag, da. Her er mye humor og veldig godt humør. Kanskje du skulle fokusere mer på det enn denne vranglesingen? Når det er sagt så står jeg for at alle disse variantene av Dæggern har noe østlandsk over seg. Det framstår dessuten som noe veldig konstruert å sitte på avstand i et forum og finne på kosenavn på folk man ikke har møtt. Jeg synes det er påtatt, og jeg blir like ille berørt av det som når norske Liverpool-fans snakker scouse. Det er selvsagt noe helt annet når spillere (som kjenner hverandre) kaller hverandre ting og tang.

Jesman

Legg inn av Jesman »

HNilsen skrev: man mar 20, 2023 10:48 pm
Jesman skrev: man mar 20, 2023 10:00 pm
Fotballidiot skrev: man mar 20, 2023 8:57 pm

Gunnar Aase og Gunstein Fjetland
Jon Dadi (whos your Daddy) Bøddvarsson
Per Henriksen
Erik Nevland
Kjell Jonevret
Andre Danielsen
Joachim Austnes
Bertelsen
Per Blohm
Jefferson De Sousa
Odd Arne Espevoll

Var de jeg nevnte. Noen mindre brukt enn andre.
De andre i tråden regner jeg med du har kontroll på.

Kan ta med Yanni (Yann Erik) , Gabbien (Alexander Gabrielsen) , Nilsi ( Nils Ove Hellvik)
Stakki (Rune Stakkeland), Svein «Kvien» Kvia, Olav Viking og Kenti/Kenta (Kent Christiansen) også.
Sier ikke at du eller noen skal bruke kallenavn, men var en påstand om at dette fenomenet kun var noe Østlandsk. Det stemmer ikke. Allerede på 70 tallet hadde spillerne kallennavn.
Definitivt en påstand uten substans. Annassen, Anien og Siggassen er blant de største i klubbens historie. I regnværshovedstaden litt lenger nordpå får jo spillerne kallenavn bare de har en halv sesong på a-laget. Poenget om at disse kallenavnene er tåpelige er helt greit, men at de skal være et østlandsfenomen er bare tøv. Å avfeie noe man ikke liker som østlands-nonsens, er uansett helt holdbart. ;-)
Det var da voldsomt så seriøse og nærtagende vi var i dag, da. Her er mye humor og veldig godt humør. Kanskje du skulle fokusere mer på det enn denne vranglesingen? Når det er sagt så står jeg for at alle disse variantene av Dæggern har noe østlandsk over seg. Det framstår dessuten som noe veldig konstruert å sitte på avstand i et forum og finne på kosenavn på folk man ikke har møtt. Jeg synes det er påtatt, og jeg blir like ille berørt av det som når norske Liverpool-fans snakker scouse. Det er selvsagt noe helt annet når spillere (som kjenner hverandre) kaller hverandre ting og tang.
Ikke vær så hårsår av at noen kommenterer litt da? Det var tross alt ditt poeng at du på død og liv skulle nekte folk å bruke kallenavn. :-) Og akkurat DET var det vanskelig å lese noe som helst humoristisk ut av. :-) Forøvrig er det fryktelig mange som vrangleser deg hele tiden. Kanskje du er for smart for oss?

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Jesman skrev: man mar 20, 2023 11:07 pm
HNilsen skrev: man mar 20, 2023 10:48 pm
Jesman skrev: man mar 20, 2023 10:00 pm

Definitivt en påstand uten substans. Annassen, Anien og Siggassen er blant de største i klubbens historie. I regnværshovedstaden litt lenger nordpå får jo spillerne kallenavn bare de har en halv sesong på a-laget. Poenget om at disse kallenavnene er tåpelige er helt greit, men at de skal være et østlandsfenomen er bare tøv. Å avfeie noe man ikke liker som østlands-nonsens, er uansett helt holdbart. ;-)
Det var da voldsomt så seriøse og nærtagende vi var i dag, da. Her er mye humor og veldig godt humør. Kanskje du skulle fokusere mer på det enn denne vranglesingen? Når det er sagt så står jeg for at alle disse variantene av Dæggern har noe østlandsk over seg. Det framstår dessuten som noe veldig konstruert å sitte på avstand i et forum og finne på kosenavn på folk man ikke har møtt. Jeg synes det er påtatt, og jeg blir like ille berørt av det som når norske Liverpool-fans snakker scouse. Det er selvsagt noe helt annet når spillere (som kjenner hverandre) kaller hverandre ting og tang.
Ikke vær så hårsår av at noen kommenterer litt da? Det var tross alt ditt poeng at du på død og liv skulle nekte folk å bruke kallenavn. :-) Og akkurat DET var det vanskelig å lese noe som helst humoristisk ut av. :-) Forøvrig er det fryktelig mange som vrangleser deg hele tiden. Kanskje du er for smart for oss?
Nei, jeg synes ikke mange har vranglest meg i denne diskusjonen. De fleste ser humoren. Kun noen få vriompeiser.

Jesman

Legg inn av Jesman »

HNilsen skrev: man mar 20, 2023 11:11 pm
Jesman skrev: man mar 20, 2023 11:07 pm
HNilsen skrev: man mar 20, 2023 10:48 pm

Det var da voldsomt så seriøse og nærtagende vi var i dag, da. Her er mye humor og veldig godt humør. Kanskje du skulle fokusere mer på det enn denne vranglesingen? Når det er sagt så står jeg for at alle disse variantene av Dæggern har noe østlandsk over seg. Det framstår dessuten som noe veldig konstruert å sitte på avstand i et forum og finne på kosenavn på folk man ikke har møtt. Jeg synes det er påtatt, og jeg blir like ille berørt av det som når norske Liverpool-fans snakker scouse. Det er selvsagt noe helt annet når spillere (som kjenner hverandre) kaller hverandre ting og tang.
Ikke vær så hårsår av at noen kommenterer litt da? Det var tross alt ditt poeng at du på død og liv skulle nekte folk å bruke kallenavn. :-) Og akkurat DET var det vanskelig å lese noe som helst humoristisk ut av. :-) Forøvrig er det fryktelig mange som vrangleser deg hele tiden. Kanskje du er for smart for oss?
Nei, jeg synes ikke mange har vranglest meg i denne diskusjonen. De fleste ser humoren. Kun noen få vriompeiser.
Herlig! Daggien og meg tog'an!

Champis

Legg inn av Champis »

Vikingen skrev: man mar 20, 2023 12:52 pm
Champis skrev: man mar 20, 2023 11:47 am I første avsnitt motsier du egentlig deg selv. Som du sier der, så er det ikke formasjonen i seg selv som er problemet, men måten trenerne legger opp spillet på i den formasjonen. Og det er to helt forskjellige ting.
Poenget mitt er ikke at man ikke kan spille fotball i 3-5-2. Poenget mitt er at Viking skal spille den fotballen de gjør i 4-3-3, og ikke den fotballen de spiller i 3-5-2. Så velger de altså å gå ut i 3-5-2, som de ikke har øvd på, i en av de viktigste fotballkampene i år. På tross av at de fikk publikum mot seg forrige sesong pga formasjonsvingling.

Jeg tør påstå at Vikingtrenerne møtte denne kampen på den eneste måten som garanterte dem massiv kritikk om de tapte.

Tipper det hadde blitt massiv kritikk uansett når de går fra 1-3 til 5-3 på såpass kort tid. Hadde vært mye gnåling i etterkant om at de burde endret formasjon til 5-3-2 e.l. for å sikre seieren, hvis laget hadde spilt 4-3-3.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Champis skrev: tir mar 21, 2023 12:41 am
Vikingen skrev: man mar 20, 2023 12:52 pm
Champis skrev: man mar 20, 2023 11:47 am I første avsnitt motsier du egentlig deg selv. Som du sier der, så er det ikke formasjonen i seg selv som er problemet, men måten trenerne legger opp spillet på i den formasjonen. Og det er to helt forskjellige ting.
Poenget mitt er ikke at man ikke kan spille fotball i 3-5-2. Poenget mitt er at Viking skal spille den fotballen de gjør i 4-3-3, og ikke den fotballen de spiller i 3-5-2. Så velger de altså å gå ut i 3-5-2, som de ikke har øvd på, i en av de viktigste fotballkampene i år. På tross av at de fikk publikum mot seg forrige sesong pga formasjonsvingling.

Jeg tør påstå at Vikingtrenerne møtte denne kampen på den eneste måten som garanterte dem massiv kritikk om de tapte.
Tipper det hadde blitt massiv kritikk uansett når de går fra 1-3 til 5-3 på såpass kort tid. Hadde vært mye gnåling i etterkant om at de burde endret formasjon til 5-3-2 e.l. for å sikre seieren, hvis laget hadde spilt 4-3-3.
Ja, du kjenner jo ikke Viking så godt, det er ikke så rart at du tipper det.

Kritikken hadde nok kommet, men svært få hadde etterlyst 3-5-2. Trenerne kunne derimot møtt dette med at om vi skal bli gode i 4-3-3 må vi spille det også mot de gode lagene.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Ser SA melder at Kabran kan vera på veg vekk. Det er vel til det beste for alle partar, til sjuande og sist. Kryssar fingrane for at det går gjennom, sjølv om eg eigentleg har litt sansen for han. Han har ikkje fått ut sitt beste ofte nok hos oss.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

happykjeksbit skrev: tir mar 21, 2023 11:00 am Ser SA melder at Kabran kan vera på veg vekk. Det er vel til det beste for alle partar, til sjuande og sist. Kryssar fingrane for at det går gjennom, sjølv om eg eigentleg har litt sansen for han. Han har ikkje fått ut sitt beste ofte nok hos oss.
Blir vanskelig for ham å få noen fast plass i år. Samtidig som det åpner en plass på utlendingskvoten så ja det er nok det beste for alle parter.
Hadde Kabran vært jevnt på sitt beste hadde vi hatt en kjempespiller. Desverre er det jevne nivået hans ikke godt nok.

Plassen på utlendingskvoten trenger vi vel når Mai kommer tilbake (for i og med han ikke spiller i Belgia er det vel liten mulighet for at klubben bruker opsjonen og kjøper ham?)

Champis

Legg inn av Champis »

Vikingen skrev: tir mar 21, 2023 7:28 am
Champis skrev: tir mar 21, 2023 12:41 am
Vikingen skrev: man mar 20, 2023 12:52 pm

Poenget mitt er ikke at man ikke kan spille fotball i 3-5-2. Poenget mitt er at Viking skal spille den fotballen de gjør i 4-3-3, og ikke den fotballen de spiller i 3-5-2. Så velger de altså å gå ut i 3-5-2, som de ikke har øvd på, i en av de viktigste fotballkampene i år. På tross av at de fikk publikum mot seg forrige sesong pga formasjonsvingling.

Jeg tør påstå at Vikingtrenerne møtte denne kampen på den eneste måten som garanterte dem massiv kritikk om de tapte.
Tipper det hadde blitt massiv kritikk uansett når de går fra 1-3 til 5-3 på såpass kort tid. Hadde vært mye gnåling i etterkant om at de burde endret formasjon til 5-3-2 e.l. for å sikre seieren, hvis laget hadde spilt 4-3-3.
Ja, du kjenner jo ikke Viking så godt, det er ikke så rart at du tipper det.

Kritikken hadde nok kommet, men svært få hadde etterlyst 3-5-2. Trenerne kunne derimot møtt dette med at om vi skal bli gode i 4-3-3 må vi spille det også mot de gode lagene.

Litt som at man kan argumentere for at skal man kunne variere mellom to formasjoner, så må begge brukes i tellende kamper.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Jeg tror Kabrans ujevne prestasjoner er et resultat av at vi har spilt 3-5-2 i fjor. Syns han var mye bedre i 4-3-3 som spiss/ving enn som vingback.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Champis skrev: tir mar 21, 2023 11:44 am Litt som at man kan argumentere for at skal man kunne variere mellom to formasjoner, så må begge brukes i tellende kamper.
Enig i det. Men jeg tror det er et ganske stort flertall som ikke vil ha trenere som argumenterer for bruk av 2 formasjoner, etter i fjor. I alle fall ikke en som er så ulik 4-3-3 som 3-5-2.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Trminator skrev: tir mar 21, 2023 12:29 pm Jeg tror Kabrans ujevne prestasjoner er et resultat av at vi har spilt 3-5-2 i fjor. Syns han var mye bedre i 4-3-3 som spiss/ving enn som vingback.
Har ikke vært jevn siden han kom til klubben, så tror ikke det er noe å skylde på. Kan ha forverret det da. Har veldig sjeldent levert. Som spiss er han ikke i nærheten, leverte greit med målpoeng i fjor det skal han ha. Har ikke nærteknikken eller målteften til å spille på topp. På venstrekanten har Zlatko førsterett. Beste enkeltkampen hadde ham som venstre vingback i 3-5-2, slik skal vi ikke spille. Kom inn for 1-2m, tror han er på relativt høy lønn, nærmer seg middagshøyden og har veldig sjeldent godt kroppsspråk. Ønsker han lykke til videre, men passer godt for Viking at han selges for et par hundretusen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Blirdetgull? skrev: tir mar 21, 2023 12:42 pm
Trminator skrev: tir mar 21, 2023 12:29 pm Jeg tror Kabrans ujevne prestasjoner er et resultat av at vi har spilt 3-5-2 i fjor. Syns han var mye bedre i 4-3-3 som spiss/ving enn som vingback.
Har ikke vært jevn siden han kom til klubben, så tror ikke det er noe å skylde på. Kan ha forverret det da. Har veldig sjeldent levert. Som spiss er han ikke i nærheten, leverte greit med målpoeng i fjor det skal han ha. Har ikke nærteknikken eller målteften til å spille på topp. På venstrekanten har Zlatko førsterett. Beste enkeltkampen hadde ham som venstre vingback i 3-5-2, slik skal vi ikke spille. Kom inn for 1-2m, tror han er på relativt høy lønn, nærmer seg middagshøyden og har veldig sjeldent godt kroppsspråk. Ønsker han lykke til videre, men passer godt for Viking at han selges for et par hundretusen.
Kabran var veldig ujevn også i Start. Viking hentet mer potensial enn ferdig produkt. Trenerne mente han hadde mye mer inne. Det har han ikke fått fram. Til å være utlending og relativt fast på laget så har han vært svak. Utlendingene skal være med og heve nivået ikke dra det ned.

Absolutt en ok spiller men aldri vært god nok for Viking utenom et par kamper hvor han har vært veldig god.

Det som irriterer meg mest med Kabran er at han på død og liv skal ha ball på fot. Har han noensinne gått på løp i bakrom? Han han noensinne startet et helhjertet løp uten ball? Han passer ikke inn for et lag som ønsker å spille direkte og hurtig spill.

Håper han blir solgt

Champis

Legg inn av Champis »

Vikingen skrev: tir mar 21, 2023 12:35 pm
Champis skrev: tir mar 21, 2023 11:44 am Litt som at man kan argumentere for at skal man kunne variere mellom to formasjoner, så må begge brukes i tellende kamper.
Enig i det. Men jeg tror det er et ganske stort flertall som ikke vil ha trenere som argumenterer for bruk av 2 formasjoner, etter i fjor. I alle fall ikke en som er så ulik 4-3-3 som 3-5-2.

Hvis man skal bruke to formasjoner, så er jo hele poenget at det bør være to veldig forskjellige. Fordi de skal kunne framstå på en veldig annen måte mot gitte lag, både offensivt og defensivt.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Champis skrev: tir mar 21, 2023 2:25 pm
Vikingen skrev: tir mar 21, 2023 12:35 pm
Champis skrev: tir mar 21, 2023 11:44 am Litt som at man kan argumentere for at skal man kunne variere mellom to formasjoner, så må begge brukes i tellende kamper.
Enig i det. Men jeg tror det er et ganske stort flertall som ikke vil ha trenere som argumenterer for bruk av 2 formasjoner, etter i fjor. I alle fall ikke en som er så ulik 4-3-3 som 3-5-2.

Hvis man skal bruke to formasjoner, så er jo hele poenget at det bør være to veldig forskjellige. Fordi de skal kunne framstå på en veldig annen måte mot gitte lag, både offensivt og defensivt.
Eg har vel i grunn òg tenkt at dette er ein stor del av poenget med å skulla ha ein alternativ formasjon, ja.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Champis skrev: tir mar 21, 2023 2:25 pm
Vikingen skrev: tir mar 21, 2023 12:35 pm
Champis skrev: tir mar 21, 2023 11:44 am Litt som at man kan argumentere for at skal man kunne variere mellom to formasjoner, så må begge brukes i tellende kamper.
Enig i det. Men jeg tror det er et ganske stort flertall som ikke vil ha trenere som argumenterer for bruk av 2 formasjoner, etter i fjor. I alle fall ikke en som er så ulik 4-3-3 som 3-5-2.
Hvis man skal bruke to formasjoner, så er jo hele poenget at det bør være to veldig forskjellige. Fordi de skal kunne framstå på en veldig annen måte mot gitte lag, både offensivt og defensivt.
Da må man også ha stall som kan håndtere begge formasjonene, og tid til å øve og bruke dem. Og ikke minst - man bør være skikkelig god på en av dem før man introduserer den andre. Viking er definitivt ikke der.

Fygaren

Legg inn av Fygaren »

Usikker på om jeg tør å poste her lenger med mitt brukernavn. Sier ellers gjerne Tveiten og Alfie om Alf Kåre Tveit også. I dagligtale. Men når det gjelder vår nye australske venn, det er jo åpenbart at han skal kalles Daggi, ev. Daggien. Ikke?

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 6:34 pm Usikker på om jeg tør å poste her lenger med mitt brukernavn. Sier ellers gjerne Tveiten og Alfie om Alf Kåre Tveit også. I dagligtale. Men når det gjelder vår nye australske venn, det er jo åpenbart at han skal kalles Daggi, ev. Daggien. Ikke?
Selv likte jeg doggy forslaget noen la ut her. Gir meg gode assosiasjoner.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Helt greit om Kabran selges, spesielt om kjøper betaler. Han er likevel ikke den jeg helst ønsker at klubben skal kvitte seg med, da han i motsetning til mange andre evner å snu et matchbilde med en enkelt ballberøring.

Det er nok en duo som for tiden deler topplasseringen over personer jeg gjerne ser at forsvinner ut porten. Skal ikke nevne navn.

Fygaren

Legg inn av Fygaren »

Mr_Sjokomelk skrev: tir mar 21, 2023 6:48 pm
Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 6:34 pm Usikker på om jeg tør å poste her lenger med mitt brukernavn. Sier ellers gjerne Tveiten og Alfie om Alf Kåre Tveit også. I dagligtale. Men når det gjelder vår nye australske venn, det er jo åpenbart at han skal kalles Daggi, ev. Daggien. Ikke?
Selv likte jeg doggy forslaget noen la ut her. Gir meg gode assosiasjoner.
Og når han lukter på scoringer kan vi vel kalle det for dogging.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 7:26 pm
Mr_Sjokomelk skrev: tir mar 21, 2023 6:48 pm
Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 6:34 pm Usikker på om jeg tør å poste her lenger med mitt brukernavn. Sier ellers gjerne Tveiten og Alfie om Alf Kåre Tveit også. I dagligtale. Men når det gjelder vår nye australske venn, det er jo åpenbart at han skal kalles Daggi, ev. Daggien. Ikke?
Selv likte jeg doggy forslaget noen la ut her. Gir meg gode assosiasjoner.
Og når han lukter på scoringer kan vi vel kalle det for dogging.
Du assosierer det å lukte på scoringer med å delta i seksuelle handlinger på et offentlig sted???

Fygaren

Legg inn av Fygaren »

HNilsen skrev: tir mar 21, 2023 9:06 pm
Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 7:26 pm
Mr_Sjokomelk skrev: tir mar 21, 2023 6:48 pm

Selv likte jeg doggy forslaget noen la ut her. Gir meg gode assosiasjoner.
Og når han lukter på scoringer kan vi vel kalle det for dogging.
Du assosierer det å lukte på scoringer med å delta i seksuelle handlinger på et offentlig sted???
Vel, det er flere som har sammenliknet det å score mål i viktige kamper med sex, og som George Best sa det....den største forskjellen er i grunnen at du gjør det første foran flere tusen mennesker.

Men det var altså en (vulgær) spøk avledet av forrige innlegg om "doggy", mer enn det var seriøst ment. Reaksjonen din var strengt tatt mer enn jeg forventet.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 9:19 pm
HNilsen skrev: tir mar 21, 2023 9:06 pm
Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 7:26 pm
Og når han lukter på scoringer kan vi vel kalle det for dogging.
Du assosierer det å lukte på scoringer med å delta i seksuelle handlinger på et offentlig sted???
Vel, det er flere som har sammenliknet det å score mål i viktige kamper med sex, og som George Best sa det....den største forskjellen er i grunnen at du gjør det første foran flere tusen mennesker.

Men det var altså en (vulgær) spøk avledet av forrige innlegg om "doggy", mer enn det var seriøst ment. Reaksjonen din var strengt tatt mer enn jeg forventet.
Jeg tenker en engelskspråklig fyr på 24 vil anse det som en hedersbetegnelse at det han bedriver sammenlignes med snuskete sex på parkeringsplasser i nattens mulm og mørke. 👍

Nevi

Legg inn av Nevi »

Mye snakk om kampen mot Glimt i dagens podcast i SA. Og som alle andre tenker og sier. Hvorfor ikke rendyrke det vi øver på selv mot gode lag.
SA sender forøvrig treningskampen på fredag.

Så lurer jeg på om det var Vikingpodden som prøvde å få ett svar fra trenerne om hva som var bakrunnen for at de tok ut Pattynama mot Glimt. Uten å lykkes med å få ett svar. Virker som de bytter bare for å bytte. Nærmest som om de planlegger det før kampen.
Haugen hadde heller ikke gjort seg bort i første omgang. Likevel ble han byttet ut til pause.

tokk

Legg inn av tokk »

Nevi skrev: tir mar 21, 2023 10:57 pm Mye snakk om kampen mot Glimt i dagens podcast i SA. Og som alle andre tenker og sier. Hvorfor ikke rendyrke det vi øver på selv mot gode lag.
SA sender forøvrig treningskampen på fredag.

Så lurer jeg på om det var Vikingpodden som prøvde å få ett svar fra trenerne om hva som var bakrunnen for at de tok ut Pattynama mot Glimt. Uten å lykkes med å få ett svar. Virker som de bytter bare for å bytte. Nærmest som om de planlegger det før kampen.
Haugen hadde heller ikke gjort seg bort i første omgang. Likevel ble han byttet ut til pause.
De tenkte vel at Pattynama begynte å bli sliten, eller noe?
Tro på at erstatteren var bedre enn han var, friske ben for å holde løpet inn

tokk

Legg inn av tokk »

Er også enig i aspektet som tas opp i podden, med at de turte. De gambler med egen jobb.

Kan skjønne at de velger 352, som flere har sagt, vi har hatt gode kamper i 352, Glimt har slitt mot 352. Cupen handler om å gå videre, ikke trene.

Men at de tør, hadde man tapt 10-0 i 433, hadde ingen brydd seg. Nå vil alle sparke dem.

tokk

Legg inn av tokk »

KBK må slås, samme med FKH.

Man kan tape på Lerkendal, der forventer ingen noe. LSK hjemme er det ok med uavgjort.
Tromsø vet jeg ikke hvor står har mistet sin beste spiller (?), men var up and coming i fjor, tror uavgjort blir akseptert her.
HamKam hjemme må vinnes.

Slår ikke dette inn, så tror jeg ikke det er noen veg tilbake.

Selv om jeg inderlig håper de skal klare det, for jeg orker ikke begynne på nytt.

Lagerleif

Legg inn av Lagerleif »

tokk skrev: ons mar 22, 2023 12:05 am KBK må slås, samme med FKH.

Man kan tape på Lerkendal, der forventer ingen noe. LSK hjemme er det ok med uavgjort.
Tromsø vet jeg ikke hvor står har mistet sin beste spiller (?), men var up and coming i fjor, tror uavgjort blir akseptert her.
HamKam hjemme må vinnes.

Slår ikke dette inn, så tror jeg ikke det er noen veg tilbake.

Selv om jeg inderlig håper de skal klare det, for jeg orker ikke begynne på nytt.
Jeg er uenig i at seire i treningskampene har noen som helst verdi. Det eneste jeg forventer der, er at de spiller 4-3-3 og viser at de har en viss plan med spillet.

RBK er nok favoritter i første seriekamp, regner med at de er revansjesugne etter cuptapet. Hjemme mot LSK og borte mot TIL er i mine øyne helt åpne.

Etter kampen mot TIL kommer noen kamper Viking bør være favoritter i (HamKam, Godset, Sandefjord og Odd), og hvis de ikke har minimum 10 poeng totalt etter disse kampene, sitter nok trenerne veldig utrygt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»