NBA 2022/23

Svar
Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Re: NBA 2022/23

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

hgb skrev: ons mar 22, 2023 1:50 pm * Andre lag kan gi opptil 4 års maks (gitt antall år i ligaen, etc) (4/98M sies det), _men_ første og andre år vil da være på NTMLE og NTMLE + 5%, før den skvetter opp til masse for 3. og 4. år. Dette for at LAL skal kunne matche.
Så det f.eks. Jazz kunne gjort var å gi Reaves, say, 4/20 for å tyne Lakers, men sannsynligvis må de vel sikkert helt opp til 4/98 før de tenker på å ikke matche.

Jeg kan ikke se for meg at LAL gir mindre enn NTMLE. Han vil uansett ikke signere noe mindre, for det vil han garantert få andre steder.
Skulle noen makse ut Reaves, så vil det bli ~$13M 23-24 og 24-25 og så $35M 25-26 og 26-27.
Jeg er veldig glad og fornøyd med å ha en rollespiller som Reaves med LeBron, men om noen er villige til å gi de beløpene der, så er det for å plage Lakers, og ikke for seg selv. Synes 50 over 4 år er en fair deal for begge parter. Vil etter hvert være best betalt i Utah med de maks-summene. Som sagt, en herlig rollespiller, men tror ikke han er så god at du betaler han for å være din beste eller nest beste spiller.

hgb

Legg inn av hgb »

Team Ingebrigtsen skrev: ons mar 22, 2023 2:13 pm
hgb skrev: ons mar 22, 2023 1:50 pm * Andre lag kan gi opptil 4 års maks (gitt antall år i ligaen, etc) (4/98M sies det), _men_ første og andre år vil da være på NTMLE og NTMLE + 5%, før den skvetter opp til masse for 3. og 4. år. Dette for at LAL skal kunne matche.
Så det f.eks. Jazz kunne gjort var å gi Reaves, say, 4/20 for å tyne Lakers, men sannsynligvis må de vel sikkert helt opp til 4/98 før de tenker på å ikke matche.

Jeg kan ikke se for meg at LAL gir mindre enn NTMLE. Han vil uansett ikke signere noe mindre, for det vil han garantert få andre steder.
Skulle noen makse ut Reaves, så vil det bli ~$13M 23-24 og 24-25 og så $35M 25-26 og 26-27.
Jeg er veldig glad og fornøyd med å ha en rollespiller som Reaves med LeBron, men om noen er villige til å gi de beløpene der, så er det for å plage Lakers, og ikke for seg selv. Synes 50 over 4 år er en fair deal for begge parter. Vil etter hvert være best betalt i Utah med de maks-summene. Som sagt, en herlig rollespiller, men tror ikke han er så god at du betaler han for å være din beste eller nest beste spiller.
Jeg tror ikke noen vil begi seg ut på 4/98, men 4/80 ville kanskje ikke være helt sprøtt. Capen skal vel gå opp i '24 eller '25 eller noe (ny TV-deal), og plutselig ville han ikke være så veldig overbetalt. Jeg tviler på at de slipper unna med 4/50, for å være ærlig.

Edit: Og ellers enig i din beskrivelse av ham.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

hgb skrev: ons mar 22, 2023 2:49 pm Capen skal vel gå opp i '24 eller '25 eller noe (ny TV-deal)
Ja det må utnyttes. Tenker med glede tilbake når Timoty Mosgow og Luol Deng kom inn med en ny avtale den gangen.
Basert på utviklingen til Reaves, så kan jeg se for meg at han fort kan få en verdi som en 4/80 spiller.

hgb

Legg inn av hgb »

TrueTopRed skrev: ons mar 22, 2023 3:00 pm
hgb skrev: ons mar 22, 2023 2:49 pm Capen skal vel gå opp i '24 eller '25 eller noe (ny TV-deal)
Ja det må utnyttes. Tenker med glede tilbake når Timoty Mosgow og Luol Deng kom inn med en ny avtale den gangen.
Basert på utviklingen til Reaves, så kan jeg se for meg at han fort kan få en verdi som en 4/80 spiller.
Det slår jo ut begge veier, da. Selv om det var noen som endte enormt overbetalt, så var det mange kontrakter som plutselig var veldig bra også. Men uansett er jo poenget at man nok må legge på noen millioner på 25/26-kontrakten i forhold til 23/23 når man skal tenke på hva en spiller er "verdt" (lønningene er jo uansett groteske, men det er nå et annet spørsmål).

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

hgb skrev: ons mar 22, 2023 3:14 pm Det slår jo ut begge veier, da. Selv om det var noen som endte enormt overbetalt, så var det mange kontrakter som plutselig var veldig bra også.
Joda, helt klart. Tenkte mer på sløsedelen av å ha mer å rutte med. Om spilleren er verdt pengene, så er det ikke noe å vente på.
Men uansett er jo poenget at man nok må legge på noen millioner på 25/26-kontrakten i forhold til 23/23 når man skal tenke på hva en spiller er "verdt" (lønningene er jo uansett groteske, men det er nå et annet spørsmål).
Ja du har nok rett i at klubber tenker sånn i jakten på å prise han bort fra Lakers. Lakers selv må vel fort kanskje offre noe annet for å for å få endene til å møtes.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

hgb skrev: ons mar 22, 2023 2:49 pm Jeg tror ikke noen vil begi seg ut på 4/98, men 4/80 ville kanskje ikke være helt sprøtt. Capen skal vel gå opp i '24 eller '25 eller noe (ny TV-deal), og plutselig ville han ikke være så veldig overbetalt. Jeg tviler på at de slipper unna med 4/50, for å være ærlig.

Edit: Og ellers enig i din beskrivelse av ham.
Prisen gikk ikke ned i natt på Reaves. Inne i starting 5, og nok Lakers beste spiller totalt sett i nattas kamp. Ellers er det verdt å merke seg at Lakers bevist velger å la AD spille perimeter defense, er ikke en gang slik at motstandernes bigs trekker han med seg ut, ser ut til at Lakers foretrakk det, i alle fall i denne kampen. Funket greit, men blir så klart mismatches under egen kurv, og ingen rim protection. Det er framgang å spore i forhold til at man er i en situasjon, hvor man må ha en mindre rotasjon, men Hachimura må nok ned på DNP-CD før man optimaliserer det helt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lakers gjør det virkelig tungvindt for seg selv. Sterk seier og endelig brukte man AD i second half.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

KTBFFH skrev: tor mar 23, 2023 9:44 am Lakers gjør det virkelig tungvindt for seg selv. Sterk seier og endelig brukte man AD i second half.
Det kan man si. Samtidig merket jeg at AD vel inne i kampen slo om fra å være den passive til å tørre å angripe mer, og spesielt etter den praten med Lebron der. Den versionen må jo være mer spillbar. Det jeg spørr meg selv om er hvorfor han ikke er sånn hele tiden, for er han "på" og backer han opp fysikken/talentet med det, så blir han ustoppelig istedet for å være en byrde. Jeg er ganske sikker på at alt handler om innstilling.

Balansen med Reaves og DLO som har blitt etterspurt, ble en suksess. Håper det fortsetter.

hgb

Legg inn av hgb »

Team Ingebrigtsen skrev: ons mar 22, 2023 2:13 pm
hgb skrev: ons mar 22, 2023 1:50 pm * Andre lag kan gi opptil 4 års maks (gitt antall år i ligaen, etc) (4/98M sies det), _men_ første og andre år vil da være på NTMLE og NTMLE + 5%, før den skvetter opp til masse for 3. og 4. år. Dette for at LAL skal kunne matche.
Så det f.eks. Jazz kunne gjort var å gi Reaves, say, 4/20 for å tyne Lakers, men sannsynligvis må de vel sikkert helt opp til 4/98 før de tenker på å ikke matche.

Jeg kan ikke se for meg at LAL gir mindre enn NTMLE. Han vil uansett ikke signere noe mindre, for det vil han garantert få andre steder.
Skulle noen makse ut Reaves, så vil det bli ~$13M 23-24 og 24-25 og så $35M 25-26 og 26-27.
Jeg er veldig glad og fornøyd med å ha en rollespiller som Reaves med LeBron, men om noen er villige til å gi de beløpene der, så er det for å plage Lakers, og ikke for seg selv. Synes 50 over 4 år er en fair deal for begge parter. Vil etter hvert være best betalt i Utah med de maks-summene. Som sagt, en herlig rollespiller, men tror ikke han er så god at du betaler han for å være din beste eller nest beste spiller.
Viser seg at jeg tok litt feil.

Skulle et annet lag velge å gi Reaves, si, 4/88 (lett å regne med), så vil kontrakten bli som følger:
LAL matcher: 13+13+31+31
LAL matcher ikke: 22+22+22+22

Tipper hvertfall de må opp i 80 (13+13+27+27).

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Clippers gir Lakers en hjelpende hånd

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KTBFFH skrev: fre mar 24, 2023 9:31 am Clippers gir Lakers en hjelpende hånd
Sammen med dommerne.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Det er sånn det går når man forsøker å stoppe Lebron, AD og hillbilly kobe med å gå over grensen ;)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TrueTopRed skrev: fre mar 24, 2023 11:50 am Det er sånn det går når man forsøker å stoppe Lebron, AD og hillbilly kobe med å gå over grensen ;)
Hehe. Så har jo også Lebron og AD mistet tilsammen 50 kamper i år da, noe som gjør staten enda villere.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lew_Ashby skrev: fre mar 24, 2023 12:17 pm Hehe. Så har jo også Lebron og AD mistet tilsammen 50 kamper i år da, noe som gjør staten enda villere.
Sånn umiddelbart er jeg enig i at det ser rart ut ved første øyekast. Men det er jo en mer naturlig forklaring enn at Lakers jevnt over får "gavepakker". Ser man på ft per game, så ligger 4 av 5 vestlag nederst på lista, lag man møter oftere og som også skyter mer 2 og 3ere enn Lakers, og med en bedre uttelling der. Da må naturligvis Lakers kompensere et annet sted.

Har ikke inntrykket at at Lakers blir veldig godt betalt i sine kamper når man ser på, snarere tvert imot og der Lebron spesielt burde fått langt flere.
Sist redigert av TrueTopRed den fre mar 24, 2023 1:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TrueTopRed skrev: fre mar 24, 2023 12:50 pm
Lew_Ashby skrev: fre mar 24, 2023 12:17 pm Hehe. Så har jo også Lebron og AD mistet tilsammen 50 kamper i år da, noe som gjør staten enda villere.
Sånn umiddelbart er jeg enig i at det ser rart ut. Men det er jo en mer naturlig forklaring enn at Lakers jevnt over får "gavepakker". Ser man på ft per game, så ligger 4 av 5 vestlag nederst på lista, lag man møter oftere og som også skyter mer 2 og 3ere enn Lakers, og med en bedre uttelling der. Da må naturligvis Lakers kompensere et annet sted.

Har ikke inntrykket at at Lakers blir veldig godt betalt i sine kamper når man ser på, snarere tvert imot og der Lebron spesielt burde fått langt flere.
De har jo også en kamp vi alle husker hvor Lakers faktisk tapte på en uforståelig dommerfeil mot slutten. Det er ikke særlig lenge siden heller.

Jeg er ikke konspiratorisk nok til å tro at det er en kampanje for å få Lakers til sluttspillet for at ligaen skal tjene penger, men noterer meg allikevel at FTA differentialen er helt vill. Og den har særlig vært det siste tiden.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lew_Ashby skrev: fre mar 24, 2023 1:06 pm De har jo også en kamp vi alle husker hvor Lakers faktisk tapte på en uforståelig dommerfeil mot slutten. Det er ikke særlig lenge siden heller.
Jeg er ikke konspiratorisk nok til å tro at det er en kampanje for å få Lakers til sluttspillet for at ligaen skal tjene penger, men noterer meg allikevel at FTA differentialen er helt vill. Og den har særlig vært det siste tiden.
Jeg forstår at nok mange kan tenke at det er noe der for å få lakers til sluttspill og der man jobber i alle ledd for å få det til (tenker ikke på deg her, oppfatter deg som smartere enn så), og spesielt i lyset av en kamp som mot Suns men jeg tror personlig at det fokuset kan slå begge veier på dommernivå. Mulig at det også er tanken med å lage tweeten (forsøk på mindgames :))

Føler meg ikke spesielt farget i form at jeg ønsker fordelaktig dømming (ønsker like villkor for lagene), men har som sakt ikke inntrykk at det heller er tilfellet i kampene. Noen småfeil her og der og i begge rettninger ser man jo, men det er naturlig. Lebron skulle nok uansett ha noen flere når han spiller, for han får faktisk gjennomgå.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Mavericks ser ikke bra ut så langt....

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Ble spennende igjen. Lakers virket litt trøttkjørt i andre del av kampen, men kom tross alt opp med varene til slutt. Tydelig at fokuset på Reaves i scoutreport og i media førte til at han fikk det vanskeligere, men gjorde mye nytte uansett.

Det må gå an å time bedre i slutten av 3e når man nok engang klarer å bruke så altfor lite tid og i stedet får en 3er i trynet før signalet.

Mavs taper (36-38) og er for stunden utenfor play in.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Hvilken innsats og mentalitet fra Schroder er først og fremst det jeg tar med meg fra denne. Den som ville det mest av Lakers-spillerne. Jeg har fortsatt vært der et par uker at jeg ikke helt skjønner hvorfor folk takker Clippers og Warriors når de slår lag rundt Lakers, det har jo fratatt Lakers muligheten til å gå direkte til sluttspillet.

AD ser bedre ut offensivt hver gang DLo IKKE spiller, det må Ham få gjort noe med øyeblikkelig. For øvrig håpløs når en spiller lykkes offensivt, og blir hyllet, når totalen likevel ikke er bra. Greit nok at LWIV endelig lykkes litt offensivt, men Lakers ser ikke bra ut når han er på. Ser mye mer balansert ut med Beasley på..

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: lør mar 25, 2023 7:14 am For øvrig håpløs når en spiller lykkes offensivt, og blir hyllet, når totalen likevel ikke er bra.
Det som er håpløst er at du ikke spesielt konsekvent på det som du nå omtaler som håpløst. Ta den viktige Mavs kampen f.eks. At du kritiserer DLO (+6) for at man tapte kampen og ikke nevner AD (+1) i det hele tatt, som gjorde alt feil når kampen var det for å vinnes på slutten, og sånn er det hver gang. Da mister ihvertfall ordet sin betydelse i min måte å se det på og med seriøsitet lik null.

At du nå også faktisk reagerer på at LWIV blir noe hyllet stemmer bra overens med mønstret. Null assist betyr null assist til AD ;)

Det er i sånne stunder man som Lakersfan hadde håpet at Lebron og AD tok med seg sirkuset til en annen organisation

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »




TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

LBJ91 skrev: lør mar 25, 2023 3:48 pm
Ser man på hva som har skjedd etterpå så har den forandring mest sannsynlig ført til at Lakers faktisk får en sjanse til å kjempe også videre etter reagular season. Det andre gjengen ville aldri klart dette som har skjedd siste tiden.

Kan jo bare gå tilbake kampen føre tradsa der Lebron passerte rekorden (samme motstand som i går). Kikker man på produksjon til de forskjellige og pluss minus, så er det jo til å gråte av.

https://www.cbssports.com/nba/gametrack ... 7_OKC@LAL/

Schoeder 3 assist, Lebron 3 assist, Reaves 6 minutter på parketten. AD minus 4 osv...der var det vel fort Lebron og Schroeder som sinket AD offensivt....... Så kan man nok lese statsen i den tweeten på flere måter, men velger å se det som at det er bedre enn tidligere og at det finnes en fremtid.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

LeBron nærmer seg, om ikke mot Bulls, så er det nært at han spiller igjen, om ikke det kommer tilbakeslag. Har sett skrevet litt forskjellige ting, og at nåværende skadeproblem er noe han må leve med resten av karrieren ser ut til å være en gjenganger. Uansett, som jeg har skrevet flere ganger de siste ukene, det er ikke noe å vente på for Lakers. Verken for AD eller LeBron er det noe poeng å se mot neste sesong, det er her og nå som gjelder. Litt bittert at Lakers ikke hadde en litt bedre headcoach tidligere i sesongen, hadde man bare vært litt bedre før trade deadline, så hadde man vært greit inne i topp-6 i west.

Ellers må man jo spørre seg, er det mer enn en her som tror at Lakers kommer lenger enn hvor langt LeBron og AD kan føre de? Det er nesten som man ikke tror det når noen ikke ser problemet om man IKKE maksimerer AD. Lakers har ikke en dritt i sluttspillet å gjøre om man ikke spiller AD god.

Ellers er det som LBJ91 nevner, verdt å merke seg hvor sykt mye bedre, i det hele og det store, men spesielt defensivt, Lakers er når man bare kvittet seg med Westbrook og Thomas Bryant. Det er ikke skrevet mye om det her i det siste, men fascinerende hvordan Vanderbilt jager motstanderens beste offensive spiller (som ikke er Center) som ei bikkje. Jobbet sykt hardt mot Booker. Bare å se at Lakers sloss defensivt igjen gjør seergleden enormt mye bedre.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Team Ingebrigtsen skrev: søn mar 26, 2023 7:55 am LeBron nærmer seg, om ikke mot Bulls, så er det nært at han spiller igjen, om ikke det kommer tilbakeslag. Har sett skrevet litt forskjellige ting, og at nåværende skadeproblem er noe han må leve med resten av karrieren ser ut til å være en gjenganger. Uansett, som jeg har skrevet flere ganger de siste ukene, det er ikke noe å vente på for Lakers. Verken for AD eller LeBron er det noe poeng å se mot neste sesong, det er her og nå som gjelder. Litt bittert at Lakers ikke hadde en litt bedre headcoach tidligere i sesongen, hadde man bare vært litt bedre før trade deadline, så hadde man vært greit inne i topp-6 i west.

Ellers må man jo spørre seg, er det mer enn en her som tror at Lakers kommer lenger enn hvor langt LeBron og AD kan føre de? Det er nesten som man ikke tror det når noen ikke ser problemet om man IKKE maksimerer AD. Lakers har ikke en dritt i sluttspillet å gjøre om man ikke spiller AD god.

Ellers er det som LBJ91 nevner, verdt å merke seg hvor sykt mye bedre, i det hele og det store, men spesielt defensivt, Lakers er når man bare kvittet seg med Westbrook og Thomas Bryant. Det er ikke skrevet mye om det her i det siste, men fascinerende hvordan Vanderbilt jager motstanderens beste offensive spiller (som ikke er Center) som ei bikkje. Jobbet sykt hardt mot Booker. Bare å se at Lakers sloss defensivt igjen gjør seergleden enormt mye bedre.
Vandoman er maskin og har 0 forståelse at både Minnesota men spesielt Jazz bare gir han vekk. Fantastisk kontrakt og ung.

Lakers kan gå langt i år, for min del har de fair sjanse og opp mot 5050 mot alle utenom fulltallig Phoenix og Clippers. Clippers er bare en grusom matchup for Lakers. Kommer Lakers til PO og møter Denver i runde 1 med LeBron på 75% + så setter eg pengene på at Lakers slår de ut. Samme med Sacramento og Phoenix. Mot GS er det ganske 5050

hgb

Legg inn av hgb »

KTBFFH skrev: søn mar 26, 2023 8:10 am Vandoman er maskin og har 0 forståelse at både Minnesota men spesielt Jazz bare gir han vekk. Fantastisk kontrakt og ung.

Lakers kan gå langt i år, for min del har de fair sjanse og opp mot 5050 mot alle utenom fulltallig Phoenix og Clippers. Clippers er bare en grusom matchup for Lakers. Kommer Lakers til PO og møter Denver i runde 1 med LeBron på 75% + så setter eg pengene på at Lakers slår de ut. Samme med Sacramento og Phoenix. Mot GS er det ganske 5050
Jeg syns det var kjipt at han blei trada, men det er jo ikke som om Jazz ga ham bort. De fikk et FRP, og Vanderbilt var nok den største verdien her, tross alt. Og han _er_ ganske begrensa på mange måter. For Jazz var det veldig vanskelig å spille ham sammen med Kessler, bl.a.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Om Mavs ikveld går på back 2 back tap mot ligaens kanskje svakeste lag så er sesongen sannsynligvis ferdig.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lew_Ashby skrev: søn mar 26, 2023 1:15 pm Om Mavs ikveld går på back 2 back tap mot ligaens kanskje svakeste lag så er sesongen sannsynligvis ferdig.
Det er kanskje det Doncic trenger, men spørsmålet nå er vel hvor mye han faktisk bryr seg?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

hgb skrev: søn mar 26, 2023 11:44 am Og han _er_ ganske begrensa på mange måter.
Han har i det minste ganske små hender, noe jeg hørte at en eller annen Timberwolvesfan nevte på en podcast. Ser man på kampene, så ser man også det i at han noen ganger mister eller roter bort ballen i møljespill eller ved en forholdvis enkel layup. For Lakers del var den maskinen uansett helt avgjørende for å få også flere til å røre på labbene.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: søn mar 26, 2023 7:55 am Ellers må man jo spørre seg, er det mer enn en her som tror at Lakers kommer lenger enn hvor langt LeBron og AD kan føre de? Det er nesten som man ikke tror det når noen ikke ser problemet om man IKKE maksimerer AD. Lakers har ikke en dritt i sluttspillet å gjøre om man ikke spiller AD god.
Det er nå greit å mene. Det bør fortsatt være mulig å omtale det som faktisk skjer fremfor øyenene dine fra kamp til kamp, og ikke vri virkelighetsoppfattningen til noe helt annet. Så stor simp er det ikke nødvendig å være.

AD må ville noe selv også om det skal være mulig, men sånn som du omtaler det mest hele tiden så henger det på alle andre enn han selv om han får til noe eller ikke. En aggresive AD som vil delta får også ballen, det er det ikke noe tvil om.
Sist redigert av TrueTopRed den søn mar 26, 2023 2:01 pm, redigert 1 gang totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

KTBFFH skrev: søn mar 26, 2023 8:10 am Lakers kan gå langt i år, for min del har de fair sjanse og opp mot 5050 mot alle utenom fulltallig Phoenix og Clippers. Clippers er bare en grusom matchup for Lakers. Kommer Lakers til PO og møter Denver i runde 1 med LeBron på 75% + så setter eg pengene på at Lakers slår de ut. Samme med Sacramento og Phoenix. Mot GS er det ganske 5050
Regner med at du mener Memphis sist der, men ja, Tror også at et Lakers kan gå langt. Clippers virker å være et spøkelse man sliter veldig med uansett form osv, men alt annet bør det være en fair sjanse på om lebron er tilbake i noenlunde form.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»