Test av mat, drikke og godis

Svar
KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: lør mar 11, 2023 2:44 pm Lot meg friste av en nyhet hos Rema. Den var ikke priset i hylla, men kvitteringen viser at den koster 45 kroner. Litt i overkant av hva jeg vil betale normalt for et slikt produkt....

https://www.leroyseafood.com/no/smakful ... gen-salat/

Sånne salater er dessverre ofte beheftet med en ingrediens jeg ikke setter pris på, nemlig DILL. Jeg synes dill passer godt til gravlaks og sild. Men ellers synes jeg det stjeler altfor mye smak av mer delikate råvarer, som reker. I store deler av Øst-Europa ødelegger man masse mat, inkludert kjøtt, med masse dill, etter min mening...

Men nok om det. At jeg ikke liker dill er jo mitt problem, og jeg kan tåle det i små mengder - her var det ikke små mengder, og det smaker veldig mye dill.

Ellers er det godt med reker oppi, men de drukner ikke bare i smaken av dill, men også i smaken av salt. Det er nær 2 gram salt i denne greia her, og det er altfor mye (korrekt er 1,88 gram salt per 100 gram, til sammenligning har Delikat sin Skagensalat 1,5 gram)

Det smaker dill, salt og en medioker majones. Nei, dette var helt klart terningkast 2 for min del. Svakt 2er, men jeg skal forsøke å være litt nøytral.
Kjøpte denne forrige dagen og spiste til lunsj i dag, dog med litt mer reker. Enig med deg, det blir med denne ene gangen. Ikke imponerende smak, veldig mye dill, og prisen gjør det heller ikke attraktivt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Denne var sterk og god, men kunne vært enda sterkere. 5/6

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

En sterk 4'er for denne, pluss for stuffed crust

Bilde

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: ons mar 15, 2023 4:46 pm En sterk 4'er for denne, pluss for stuffed crust
Hva trekker ned?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: ons mar 15, 2023 6:35 pm
SirJames skrev: ons mar 15, 2023 4:46 pm En sterk 4'er for denne, pluss for stuffed crust
Hva trekker ned?
Bbq-sausen var ikke helt top notch, og det kunne vært større biter av kjøtt.

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: ons mar 15, 2023 4:46 pm En sterk 4'er for denne, pluss for stuffed crust

Bilde
Rema har 30% avslag på disse gjennom appen, så jeg testet akkurat denne, synes den var brukbar, men bar preg av å være et "ferdigprodukt".

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: ons mar 15, 2023 8:50 pm
SirJames skrev: ons mar 15, 2023 4:46 pm En sterk 4'er for denne, pluss for stuffed crust

Bilde
Rema har 30% avslag på disse gjennom appen, så jeg testet akkurat denne, synes den var brukbar, men bar preg av å være et "ferdigprodukt".
Det er sant, men som en lettvint middag når man ikke gidder å lage noe annet, funker den helt fint. Greit å ha noen alternativer til de vanlige Grandisene. Har du prøvd den spicy Nduja varianten?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Det var litt sting i disse, og Maarud har lyktes godt med å øke sprøheten i denne typen (rifla). TK: 4/5
► Show Spoiler

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Morsomt, jeg anser meg også for å tåle sterk mat ganske godt - men denne var faktisk litt i sterkeste laget. Undrer meg at de ikke har satt litt tydeligere "advarsler" på pakken her. Hadde det vært sterk kinesisk eller lignende, så kunne man jo forstå det, men pizza er jo normalt ikke så sterk selv om man sier det er sterkt....

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Testet denne i dag. Karamellen smakte akkurat som den som er i melkesjokolade smil. Kjente ingenting til riskrispen. Det var skuffende. Den var god, men altfor lik den med smil. Blir derfor 4/6 fra meg.

Bilde

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Smakte denne i dag. Var veldig god. Kaffe og hasselnøtt er en god kombo. Jeg gir den 5/6.

Bilde

Queenie

Legg inn av Queenie »

TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Gleder meg til å teste denne.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Denne syns jeg var meget vellykket. Hyggelig at man for en gang skyld ikke fornorsker spice-nivået, Nduja skal det jo være litt trøkk i. Godt fyll, passelig krydret, meget god bunn.

Hadde det ikke vært for at tomatsausen var i overkant syrlig, skulle den fått en sekser. Men en sterk femmer skal den få- og det er sjelden vare på frossenpizza.

startelver

Legg inn av startelver »

COOP tar opp kampen med Freia sjokoladeplater og har en billigutgave som heter Nøttebit Melkesjokolade , med hasselnøtt.
185 gram plate . Sjokoladen er produsert i Spania.

Terningkast 4 av 5. Litt merkelig kakaosmak, smaker litt kjemisk.


Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: ons mar 22, 2023 6:59 pm COOP tar opp kampen med Freia sjokoladeplater og har en billigutgave som heter Nøttebit Melkesjokolade , med hasselnøtt.
185 gram plate . Sjokoladen er produsert i Spania.

Terningkast 4 av 5. Litt merkelig kakaosmak, smaker litt kjemisk.


Bilde
Hva var prisen, da?

Coop kjører jo nå 5 for 100 av de vanlige platene, så foreløpig er det vel ikke mye å hente.

startelver

Legg inn av startelver »

ICELAND har tilbud på 4 stk frysepizza til 100 kroner. Så her kan du gjøre et kupp. Produsent er Mantinga og pizzaene er ca 400 gram store.

Skal teste ut en i kveld.


startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: ons mar 22, 2023 7:05 pm
startelver skrev: ons mar 22, 2023 6:59 pm COOP tar opp kampen med Freia sjokoladeplater og har en billigutgave som heter Nøttebit Melkesjokolade , med hasselnøtt.
185 gram plate . Sjokoladen er produsert i Spania.

Terningkast 4 av 5. Litt merkelig kakaosmak, smaker litt kjemisk.


Bilde
Hva var prisen, da?

Coop kjører jo nå 5 for 100 av de vanlige platene, så foreløpig er det vel ikke mye å hente.
17 kroner, glemte å nevne det. Så er bare gunstig når Freia ikke er på tilbud til 20 kroner.

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: ons mar 22, 2023 7:24 pm ICELAND har tilbud på 4 stk frysepizza til 100 kroner. Så her kan du gjøre et kupp. Produsent er Mantinga og pizzaene er ca 400 gram store.

Skal teste ut en i kveld.

Og disse koster altså 25 kroner stykket.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1740

Legg inn av JauKaninen »

Hvorfor må alle TikTok-videor ha den drittmusikken?

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: ons mar 22, 2023 7:25 pm
SirJames skrev: ons mar 22, 2023 7:05 pm
startelver skrev: ons mar 22, 2023 6:59 pm COOP tar opp kampen med Freia sjokoladeplater og har en billigutgave som heter Nøttebit Melkesjokolade , med hasselnøtt.
185 gram plate . Sjokoladen er produsert i Spania.

Terningkast 4 av 5. Litt merkelig kakaosmak, smaker litt kjemisk.


Bilde
Hva var prisen, da?

Coop kjører jo nå 5 for 100 av de vanlige platene, så foreløpig er det vel ikke mye å hente.
17 kroner, glemte å nevne det. Så er bare gunstig når Freia ikke er på tilbud til 20 kroner.
Ok, får vel teste den Coop-varianten når anledningen byr seg.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg ble som sagt ikke imponert, hvis Freia ikke plutselig går opp til over 30 kroner plata igjen er denne uaktuell.

lsklars

Legg inn av lsklars »

TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Hvem har denna? Rema?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

lsklars skrev: ons mar 22, 2023 8:47 pm
TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Hvem har denna? Rema?
Ja, er Rema sitt eget merke.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er Rema ja.

Larrek

Legg inn av Larrek »

Sulfat skrev: ons mar 22, 2023 6:03 pm
TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Denne syns jeg var meget vellykket. Hyggelig at man for en gang skyld ikke fornorsker spice-nivået, Nduja skal det jo være litt trøkk i. Godt fyll, passelig krydret, meget god bunn.

Hadde det ikke vært for at tomatsausen var i overkant syrlig, skulle den fått en sekser. Men en sterk femmer skal den få- og det er sjelden vare på frossenpizza.
Knallgod, og mye fyll! Hadde ikke reagert om den hadde blitt servert på restaurant.

Investor

Legg inn av Investor »

JauKaninen skrev: ons mar 22, 2023 7:27 pm Hvorfor må alle TikTok-videor ha den drittmusikken?
Hvorfor må vi ha den dritten TikTok????

Men vent, nå blir den forbudt! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Fikk testet den kyllingpizzaen som nevnt over fra Iceland . Kjøpte en av hver type for å teste.

Det var ikke mye kylling på den, men smaken var god, steinbakt pizzabunn. Hvis en terning går til seks så gir jeg denne 4 / 6.
Helt godkjent smak. Spesielt til den prisen på 25 blanke kroner.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Oskars trippel sjokobolle. Sterk terningkast 4. Sjokoflasset på toppen minnet litt om den på Daim is.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

40 prosent på pinneis på Extra denne uken - testet i dag Dumle Snacks Toffee icecream... Dumle er jo ganske godt. Ikke en altfor stor pinneis dette. Og godt er det - for denne var rett og slett forferdelig. Fryktelig søt. Hele iskremen er full av karamellsmak, altså det er en slags dumleiskrem hele greia, ikke bare veier med karamell - men det er det også. Det er altså toffee delvis på utsiden i form av kulene, så i selve iskremen og så karamell blandet inn. Det blir bare ekstremt mye karamell og iskremen virka feit og bløt på en gal måte...

.. ekstremt mektig og ekstremt lite forfriskende. Terningkast 2.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»