Cel Lasico

Svar
ElGuaje

Re: Cel Lasico

Legg inn av ElGuaje »

Så er det Kessie av alle som sikrer ligagullet til Barcelona

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er så fint mål.

Bra av Busquets, bra av FDJ, bra av Baldé, bra av Lewa, bra av Baldé, bra av Kessié.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Knax skrev: søn mar 19, 2023 10:49 pm
Reddington skrev: søn mar 19, 2023 10:47 pm Drar jo ingen fordel av å være en halv millimeter i offside der.
Er vel det som er greia med offside, ingen gråsone. Enten eller. Skal man ikke dømme offside, så må det en regelendring til.
Jeg mener personlig at det bør være en gråsone. Hvis spillerne er på linje så skal det gis fordel til angripende lag. Her stod spillerne på linje.

Men dette er måten offsider blir dømt via VAR, og da vil det være feil å forandre det i denne kampen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Haha aja, sånn er fotballen av og til.
Like greit å få en slutt på det som eventuelt er av håp i La Liga først som sist, selv med "bare" 6 poeng bak er jeg rimelig sikker på at vi hadde røket på et poengtap mot en av de mindre lagene uansett.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kun 5 poeng opp til 2. plass, noe jeg så på som bortimot utenkelig før sesongen.

Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: søn mar 19, 2023 10:56 pm Haha aja, sånn er fotballen av og til.
Like greit å få en slutt på det som eventuelt er av håp i La Liga først som sist, selv med "bare" 6 poeng bak er jeg rimelig sikker på at vi hadde røket på et poengtap mot en av de mindre lagene uansett.
Det tror jeg også, men har en verdi å bryte den seiersrekka Barcelona har nå. Blir fort fire på rad etter Copaen.

Men fortjener ikke bedre i dag. Irriterende med marginal offside, men man kan ikke satse på å kontre ned Barcelona med bare en spiller som tar løp.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Intet overraskende.

Barca tar seks poeng i LL mot Real Madrid, og vinner serien. Det hadde de gjort selv med 0-8 tap i kveld.

De hvite har virkelig et issue med FCB. Vi har opplevd et par uvanlige år hvor vinden har vært med de hvite, men stort sett (med få unntak) er Barca bedre enn maskinen til Perez.

Ikke tilfeldig.

Real Madrid er en veldig imponerende klubb i CL. Spesielt de siste ti-tolv år.

Real Madrid er en veldig lite imponerende klubb i LL under Perez.

Da blir det Tokyo eller Rio på Koffer når Blaugrana offisielt er mestre. Rett i underkant av €4000 tjent på Cule når de blir seriemestere (inkludert seierne i serie og cup)

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: søn mar 19, 2023 11:14 pm Intet overraskende.

Barca tar seks poeng i LL mot Real Madrid, og vinner serien. Det hadde de gjort selv med 0-8 tap i kveld..
Tok bare 3 i år da.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Koffer skrev: søn mar 19, 2023 11:14 pm Real Madrid er en veldig imponerende klubb i CL. Spesielt de siste ti-tolv år.
Spennende å se om man følger empirien fremover. 6 titler på 6-7 år tilbake på 50-tallet. Så gikk det litt over 40 år før man vant tre titler på kort tid, før det igjen tok 15-20 år hvor man nå vant 5 titler på 8 år.

Blir dette mønsteret fulgt, så blir det skralt med CL-trofeer de neste årene. Mye av den generasjonen er jo også på vei ut. Navas, Ramos, Varane, Cristiano, Pepe, Casemiro, Marcelo har alle forsvunnet. Kroos, Benzema, Modric, Carvajal er alle på siste vers.

Det koster mye mer nå enn det gjorde den gang å bygge et slagkraftig lag på kort tid, og man har flere klubber å kjempe mot enn tidligere.
Sist redigert av Knax den søn mar 19, 2023 11:28 pm, redigert 1 gang totalt.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ghost skrev: søn mar 19, 2023 11:16 pm
Koffer skrev: søn mar 19, 2023 11:14 pm Intet overraskende.

Barca tar seks poeng i LL mot Real Madrid, og vinner serien. Det hadde de gjort selv med 0-8 tap i kveld..
Tok bare 3 i år da.
Hvis du bruker fem min på å lese LL sin historie og El Clasico oppgjørene siden år 2000, så kommer du til å bruke en time ekstra på å sovne i natt.

Takk og Herre for at Bartomeu styrte skuta på Camp Nou en periode, hvis ikke hadde statistikken vært uakseptabel OG skremmende.

Minner dog om at denne mannen vant 13 trofeer med Barca. Fire seriemesterskap + CL.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Knax skrev: søn mar 19, 2023 11:19 pm
Koffer skrev: søn mar 19, 2023 11:14 pm Real Madrid er en veldig imponerende klubb i CL. Spesielt de siste ti-tolv år.
Spennende å se om man følger empirien fremover. 6 titler på 6-7 år tilbake på 50-tallet. Så gikk det litt over 40 år før man vant tre titler på kort tid, før det igjen tok 15-20 år hvor man nå vant 5 titler på 8 år.

Blir dette mønsteret fulgt, så blir det skralt med CL-trofeer de neste årene. Mye av den generasjonen er jo også på vei ut. Navas, Ramos, Cristiano, Pepe, Casemiro, Marcelo har alle forsvunnet. Kroos, Benzema, Modric, Carvajal er alle på siste vers.

Det koster mye mer nå enn det gjorde den gang å bygge et slagkraftig lag på kort tid, og man har flere klubber å kjempe mot enn tidligere.
RM blir på sikt en God B-klubb. Med det mener jeg at Barca stort sett vinner yallaligaen LL, som «ingen» bryr seg noe om, og de kommer til maks kvart i CL.

Når Modric, Benz, Kroos og co er ferdige, blir de ikke erstattet med samme kaliber grunnet konkurranse fra araber,- og amerikanerklubbene. Samt Barca, Bayern osv.

Man vil dog ha noen store kanoner, og stille et greit lag, men ikke bli overrasket om noen av de mest spennende og lovende spillerne innen få år blir «misfornøyde» og vil prøve lykken i EPL.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: søn mar 19, 2023 11:27 pm
Ghost skrev: søn mar 19, 2023 11:16 pm
Koffer skrev: søn mar 19, 2023 11:14 pm Intet overraskende.

Barca tar seks poeng i LL mot Real Madrid, og vinner serien. Det hadde de gjort selv med 0-8 tap i kveld..
Tok bare 3 i år da.
Hvis du bruker fem min på å lese LL sin historie og El Clasico oppgjørene siden år 2000, så kommer du til å bruke en time ekstra på å sovne i natt.

Takk og Herre for at Bartomeu styrte skuta på Camp Nou en periode, hvis ikke hadde statistikken vært uakseptabel OG skremmende.

Minner dog om at denne mannen vant 13 trofeer med Barca. Fire seriemesterskap + CL.
Jeg brukte fem minutter:

Siden år 2000 er det tre sesonger Barcelona har tatt seks poeng mot Real Madrid i La Liga (08-09. 09-10 og 18-19). Dette av totalt 23 sesonger medregnet årets sesong.

Real Madrid har på sin side to (07-08, 20-21).

Statistikken er totalt 20-10-16 favør Barcelona i perioden. Under Bartomeu var statistikken 7-3-2 i favør Barcelona. Under Laporta periode 2 er den 5-0-2 favør Madrid.
Sist redigert av Ghost den søn mar 19, 2023 11:47 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Du får gi oss en oppdatering imorgen om du brukte en time ekstra på å sovne.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knax skrev: søn mar 19, 2023 11:19 pm
Koffer skrev: søn mar 19, 2023 11:14 pm Real Madrid er en veldig imponerende klubb i CL. Spesielt de siste ti-tolv år.
Spennende å se om man følger empirien fremover. 6 titler på 6-7 år tilbake på 50-tallet. Så gikk det litt over 40 år før man vant tre titler på kort tid, før det igjen tok 15-20 år hvor man nå vant 5 titler på 8 år.

Blir dette mønsteret fulgt, så blir det skralt med CL-trofeer de neste årene. Mye av den generasjonen er jo også på vei ut. Navas, Ramos, Varane, Cristiano, Pepe, Casemiro, Marcelo har alle forsvunnet. Kroos, Benzema, Modric, Carvajal er alle på siste vers.

Det koster mye mer nå enn det gjorde den gang å bygge et slagkraftig lag på kort tid, og man har flere klubber å kjempe mot enn tidligere.
Skal samtidig sies at Navas, Ramos, Varane, Pepe og Casemiro er alle erstattet med tilsvarende kvalitet igjen.
Enkelte steder har vi sågar oppgradert slik som Courtois inn for Navas.
Modric og Kroos finnes det og svært gode erstattere for i klubben.

Og man var millimeteret unna Mbappe noe som hadde løftet angrepet i dette laget noe så inni natta og således gjort at man ikke var sånn til de grader avhengig av Benzema.

Den tiden vi hadde carte blanche på spillere var ei heller blant de mest suksessfulle periodene for klubben, ble handlet mye spillere som hadde maks 2-3 år igjen på toppnivå før det deiset nedover. Den pragmatiske måten man har nå med å i større grad hente brasilianske talenter spesielt og saumfare Europa for de beste talentene igjen, samtidig som man sikter inn på å få tak i en av de beste, passer ganske enkelt veldig mye bedre og gjør således også sitt til at den store smellen man kunne ha opplevd etter CR ikke akkurat ble langvarig.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Laporta 2.0 trengte man tid på å få laget opp igjen. De brukte ikke mange månedene. Som jeg skrev: Laporta og Xavi har en plan, men de trenger litt tid. Nå er denne oppbygningen til dels over, og de vinner ligaen med masse poeng og tar seks poeng mot Madrid.

Nå nevner du de kampene med seks poeng i samme sesong.

Bruk fem min til, så skal jeg spandere et par-tre runder i baren når jeg ser deg.

Hvor mange seriemesterskap har disse lagene siden 2000?

Hvor mange ganger har Perez forsvart et seriemesterskap på snart 20 år?

Hva er de fem største seierne til Barca og de fem største til RM i denne perioden?

Denne perioden de siste sesongene er mørke for Barcas del grunnet det utenomsportslige, så dette har de hvite høstet greit av, hvis ikke hadde det virkelig vært mørkt og begredelig.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Alt håp forsvant den dagen Mbappe valgte penger i den franske serien, som forøvrig er utenfor topp fem i Europa, i stede for å joine Real Madrid.

Det var virkelig begynnelsen på slutten. Perez gjorde en smart ting i å investere i fremtidige rockekonserter, basket, tennis og messer fremover.

B-Klubb!! Mange som lo av den også for noen år siden. Nå er vi der. LL er lagt i grus, spanske lag sparkes ut av det gjeve selskap i CL. Barca Best i LL. De store profilene går til araberklubbene. EPL blir større og større.

Eller stemmer ikke dette, Jolla?

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: søn mar 19, 2023 11:49 pm Laporta 2.0 trengte man tid på å få laget opp igjen. De brukte ikke mange månedene. Som jeg skrev: Laporta og Xavi har en plan, men de trenger litt tid. Nå er denne oppbygningen til dels over, og de vinner ligaen med masse poeng og tar seks poeng mot Madrid.

Nå nevner du de kampene med seks poeng i samme sesong.

Bruk fem min til, så skal jeg spandere et par-tre runder i baren når jeg ser deg.

Hvor mange seriemesterskap har disse lagene siden 2000?

Hvor mange ganger har Perez forsvart et seriemesterskap på snart 20 år?

Hva er de fem største seierne til Barca og de fem største til RM i denne perioden?

Denne perioden de siste sesongene er mørke for Barcas del grunnet det utenomsportslige, så dette har de hvite høstet greit av, hvis ikke hadde det virkelig vært mørkt og begredelig.
Du mente seks poeng i ulike sesonger? I så fall en litt pussig statistikk.

Resten er jeg helt med på, men jeg liker å måle klubber i et kortere historisk perspektiv enn deg. Jeg dveler for eksempel lite ved Valencias og Deportivos seriemesterskap i perioden.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ghost skrev: man mar 20, 2023 12:00 am
Koffer skrev: søn mar 19, 2023 11:49 pm Laporta 2.0 trengte man tid på å få laget opp igjen. De brukte ikke mange månedene. Som jeg skrev: Laporta og Xavi har en plan, men de trenger litt tid. Nå er denne oppbygningen til dels over, og de vinner ligaen med masse poeng og tar seks poeng mot Madrid.

Nå nevner du de kampene med seks poeng i samme sesong.

Bruk fem min til, så skal jeg spandere et par-tre runder i baren når jeg ser deg.

Hvor mange seriemesterskap har disse lagene siden 2000?

Hvor mange ganger har Perez forsvart et seriemesterskap på snart 20 år?

Hva er de fem største seierne til Barca og de fem største til RM i denne perioden?

Denne perioden de siste sesongene er mørke for Barcas del grunnet det utenomsportslige, så dette har de hvite høstet greit av, hvis ikke hadde det virkelig vært mørkt og begredelig.
Du mente seks poeng i ulike sesonger? I så fall en litt pussig statistikk.

Resten er jeg helt med på, men jeg liker å måle klubber i et kortere historisk perspektiv enn deg. Jeg dveler for eksempel lite ved Valencias og Deportivos seriemesterskap i perioden.
Jeg skriver på mobil, og hater det intenst. Beklager, men jeg var ikke opptatt av hvilke lag som har flest eller færrest sekspoengere i en og samme sesong.

Dog ikke enig i det siste avsnittet. Perez hadde nærmest monopol på de største og beste fra 2000 til rundt 2018.

Sjekk Madrids historie i CL fra 2002 til 2013.

Aldri forsvart et seriemesterskap.

Fra 2019 kom den store smellen i Barca som man hsr høstet av, men nå er de tilbake igjen, som jeg skrev før sesongen. Laporta 2.0 slår Perez 8/10 ganger. Kultur, tradisjon og kvalitet slår opplegget til «Super Floro» NB: Ikke i CL.

Sjekk alle nederlagene i klassikeren. 2-6, 0-3, 5-0, 1-4 osv.. alle favør Cule.

Det er derfor jeg har lykkes så mye med denne klubben i LL og mot nettopp Madrid opp gjennom årene. Tjent sekssifrede beløp, selv om det skal sies at jeg har gått på et par-tre skikkelig smeller.

Se hvordan Barca vinner ufortjent og med ett mål i de spanske seriekampene. Dette er ikke tilfeldig. Les spillet, og bruk litt av sparepengene på å sette bets på riktige tidspunkt, så får du en fin ekstrainntekt.

Har Barca og RM begge en dårlig dag, eller en god dag, vinner Barca. RM må ha en god dag, Barca en dårlig, for at de hvite skal vinne/få uavgjort.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Kverna maler på. Godt med en fortjent seier. Ellers må det sies at det ufattelig tamt av Madrid. De får et heldig mål og MÅ ha seier, så er det alt de klarer å stille opp med offensivt ? For min del så er det egentlig ingen som gjør en virkelig godt kamp utpå der, men de gjør akkurat nok, som de har gjort så mange ganger i år. Savnet etter Pedri er stort.

startelver

Legg inn av startelver »

Det var uflaks å gi bort 2 poeng her da. Nå blir det vanskelig å vinne ligaen.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Jolla skrev: søn mar 19, 2023 9:07 pm Barcelona ville nok optimalt sett hatt Pedri her for Sergi Roberto, og Dembélé fremfor Raphinha.
Levels.

Saturn

Legg inn av Saturn »

startelver skrev: tir mar 21, 2023 1:49 pm Det var uflaks å gi bort 2 poeng her da. Nå blir det vanskelig å vinne ligaen.
Barcelona vinner nok ligaen. Dette er 17/18 season vibes.
Det er 36 poeng å spille for og de har 13 poeng ned. Roter aldri vekk den ledelsen, ikke på nivået ligaen er på nå.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

peraleks skrev: søn mar 19, 2023 11:47 pm Skal samtidig sies at Navas, Ramos, Varane, Pepe og Casemiro er alle erstattet med tilsvarende kvalitet igjen.
Enkelte steder har vi sågar oppgradert slik som Courtois inn for Navas.
Modric og Kroos finnes det og svært gode erstattere for i klubben.

Og man var millimeteret unna Mbappe noe som hadde løftet angrepet i dette laget noe så inni natta og således gjort at man ikke var sånn til de grader avhengig av Benzema.

Den tiden vi hadde carte blanche på spillere var ei heller blant de mest suksessfulle periodene for klubben, ble handlet mye spillere som hadde maks 2-3 år igjen på toppnivå før det deiset nedover. Den pragmatiske måten man har nå med å i større grad hente brasilianske talenter spesielt og saumfare Europa for de beste talentene igjen, samtidig som man sikter inn på å få tak i en av de beste, passer ganske enkelt veldig mye bedre og gjør således også sitt til at den store smellen man kunne ha opplevd etter CR ikke akkurat ble langvarig.
Joda, noe er jo blitt bedre. Men skal huske på at hverken Ramos, Pepe eller Varane var like gamle som Alaba og Rüdiger når de ble hentet.

Jeg tror ikke dette blir like enkelt fremover, hvor man kan hente spillere gratis og på siste året av kontrakten. Alaba og Rüdiger gratis, mens Camavinga hadde ett år igjen av kontrakten. Det blir nok slik med Tchouameni, hvor klubben måtte ut med 100mill€. Ikke like optimist som deg når det gjelder erstattere for Kroos og Modric, ingen av Valverde, Tchouameni eller Camavinga er der, og ser egentlig heller ikke så mye likheter mellom dem. Samtidig tok det noen år før Vini og Rodrygo begynte å levere, man kan må nok vente noen år før Endrick slår til.

Om to-tre år, så må man ut på stoppermarkedet igjen, og det er ikke bare én stopper som trengs når det skjer. Nacho sin kontrakt går forøvrig ut nå i sommer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»