2023 ATP Tour

Svar
Skraevadottir

Re: 2023 ATP Tour

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: lør mar 04, 2023 12:05 am
Skraevadottir skrev: fre mar 03, 2023 8:20 pm
LittleSteven skrev: fre mar 03, 2023 7:57 pm

Jeg så slutten på kampen, og virket å være klasseforskjell i dag. Medvedev var helt rå i de 4-5 gamene jeg så. Så du hele kampen? Kan man friskmelde han?

Tviler på at Nole får innreise i USA, så da er vel Monte Carlo neste gang vi ser ham. Hvis Alcaraz vinner Indian Wells nå, blir han nr 1 igjen. Tsitsipas må vinne The Sunshine Double skal han bli nr 1.

Nadal har trukket seg fra begge turneringer nå, og vil med det for første gang siden april 2005 (!) være rangert utenfor topp 10 etter Indian Wells (minst 11. plass). Dét er en helt syyyyk statistikk som ryker der!
Spent på om han kan slå fra seg under grussesongen. Det må han nesten, ellers vil han rase nedover rankingen. Etter han mister Indian Wells-poengene, har han 2715 poeng, hvor han forsvarer 2270 poeng til og med Roland Garros.
Fikk ikke sett kampen, men har sett en del av kampene hans de siste ukene. Spiller mye mer aggressivt enn i fjor og mye mer selvtillit. Så får vi se om han kan få det til å vare.

Når det gjelder Alcaraz og Nole, så er det jo veldig usikkert hva som kommer til å skje med dem der. Førstnevnte trakk seg jo denne uka med skade, mens sistnevnte som du nevner kanskje ikke får innreisepass til USA. Skal ikke se bort fra at det er noen andre som kan låne den #1-tittelen i løpet av sesongen.
Nå skal man ikke predikere for mye for tidlig i sesongen, men klarer ikke helt å se for meg noen andre som kan utfordre de to. Spesielt mtp. at Nole bare forsvarer 1880 poeng til og med US Open.

Men det som hvertfall er sikkert, er at interessen (min inkl.) ikke blir så stor for Indian Wells og Miami hvis ingen av Djoko, Rafa, og Alcaraz spiller.
Hvis noen skal låne tittelen fra dem, tror jeg det må skje i løpet av grussesongen, og da er det Tsitsipas som har den beste muligheten. Alternativt kan Medvedev finne på noe om formen vedvarer, men da må han nok gjøre det bra nå i The Sunshine Double. Andre ser jeg på som utopi her. Ellers helt enig i at det er litt trasig om de to største profilene og den mest "up and coming" spilleren ikke blir å se i USA. Jeg kommer nok til å følge greit med uansett, men blir nok en del å bare se på resultater også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev knuser Rublev i finalen i Dubai og da blir det tre titler på tre uker, noe Casper Ruud greide i 2021. Han tapte ingen sett i turneringa og ingen motstander greide å ta mer enn fire game i noe sett. Medvedev kommer dermed til å passere nettopp Rublev på liverankingen og er med det nummer seks fra neste uke. Han går også opp til tredjeplass i racet og er ikke mange poeng bak Tsitsipas der.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: lør mar 04, 2023 6:08 pm
Skraevadottir skrev: lør mar 04, 2023 5:29 pm Medvedev knuser Rublev i finalen i Dubai og da blir det tre titler på tre uker, noe Casper Ruud greide i 2021. Han tapte ingen sett i turneringa og ingen motstander greide å ta mer enn fire game i noe sett. Medvedev kommer dermed til å passere nettopp Rublev på liverankingen og er med det nummer seks fra neste uke. Han går også opp til tredjeplass i racet og er ikke mange poeng bak Tsitsipas der.
Herlig å se han tilbake, alltid likt han, samme forhold til han som jeg hadde til del Potro. Må nok ta en del poeng i Sunshine Double skal han bli en reell utfordrer til førsteplassen.
Jepp, som nevnt tidligere så må han det. Må nok greie å dra inn over 1000 poeng, slik at han har en ledelse på Djoko, for å ha noen som helst sjanse. Seier er jo 1000 poeng, så om han tar den ene av turneringene og går et par-tre runder i den andre, så vil han lede med noen poeng.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tsitsipas sliter i Indian Wells. Taper første sett 0-7 for Jordan Thompson i tiebreak. Helt fortjent at den australske hipsteren tar det. Vært den beste spilleren i kampen så langt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Stef kommet seg mer inn i dette, og vi får tre sett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Jeg greide selvfølgelig å sovne før det avgjørende tiebreaket, men det var faktisk Thompson som tok det. Tar dermed sin største skalp på lang tid, må vi kunne si, og det er ikke ufortjent at han vinner kampen. Når man ser trekninga her, er det ikke utenkelig at han kan komme seg til sin første kvartfinale på dette nivået. Moro for hipster-bomsen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: lør mar 11, 2023 9:25 am
Skraevadottir skrev: lør mar 11, 2023 7:34 am Jeg greide selvfølgelig å sovne før det avgjørende tiebreaket, men det var faktisk Thompson som tok det. Tar dermed sin største skalp på lang tid, må vi kunne si, og det er ikke ufortjent at han vinner kampen. Når man ser trekninga her, er det ikke utenkelig at han kan komme seg til sin første kvartfinale på dette nivået. Moro for hipster-bomsen.
Og med det ryker hans mulighet på å bli nr. 1 til minst Barcelona, men i praksis sikkert lengre.
Tror ikke at han kommer til å greie det uansett, nei.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Andy Murray vinner sin første match i strake sett siden oktober i fjor.

Ellers er Alcaraz i gang med seier igjen etter det korte skadeavbrekket. Er spent på å se hva som skjer videre med han nå. Trodde egentlig at han kom til å trekke seg fra denne turneringa, håper for hans del at han faktisk har fått restituert skikkelig.

drazyc

Legg inn av drazyc »

LittleSteven skrev: lør mar 11, 2023 10:14 am Nei enig, husker de nevnte på Tennis Podcast at han alltid er god frem til Wimbledon, og så fader han i 2. halvdel av sesongen. Kanskje ikke så rart, siden han aldri har vært god på gress, og det som regel er raskere baner på HC på høsten. Så med mindre han har en insane grussesong, inkl. en RG-tittel, skjer det neppe.

Spent på Medvedev i Sunshine Double nå, og for så vidt på grusen også. Han sugde jo i starten av karrieren på grusen, men de siste par årene har vært imponerende.
Må si jeg er ganske skuffet over grekeren de siste årene. Jeg trodde han skulle ta et nivå eller to til. Kanskje har hans talent blitt hauset litt mye opp. Backhanden er en veldig tydelig svakhet på raskere dekker, og jeg tror det er begrenset hva han kan gjøre med det egentlig. Og han beveger seg jo bra til å være såpass høy, men man ser nå med spillere som Alcaraz og Rune, som er noen centimeter kortere, hvor mye smidigere de er.

Enda et irritasjonsmoment med han er en del av uttalelsene hans etter kamper. Etter det meget stygge finaletapet mot Djokovic i Melbourne, virket han omtrent ikke misfornøyd. Samtidig sier han at han vet han er en "champion" osv. Han er rett og slett en veldig rar type som jeg tror forstyrres av mye utenomsportslig.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Wawrinka slår Holger Rune og er med det inne i 4R i Indian Wells. Tror det blir stopp mot Sinner der, men uansett en meget gledelig turneringsprestasjon av Wawrinka. Syns han har greid å diske opp med noen gode resultater igjen nå i karrierens høst. Er vel den eldste spilleren i årets turnering, fyller 38 år om to uker.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Interessante semifinaler i Indian Wells. Alcaraz-Sinner og Medvedev-Tiafoe. Ut fra fødselsår et møte mellom 2000-tallet i semifinale 1 og et møte mellom 1990-tallet i semifinale 2. Særlig førstnevnte ligger an til å bli et klassisk oppgjør. Den ekstravagante og atletiske Alcaraz mot den smidige heavyhitteren Sinner. De spilte vel fjorårets kamp i US Open.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: fre mar 17, 2023 1:22 pm Interessante semifinaler i Indian Wells. Alcaraz-Sinner og Medvedev-Tiafoe. Ut fra fødselsår et møte mellom 2000-tallet i semifinale 1 og et møte mellom 1990-tallet i semifinale 2. Særlig førstnevnte ligger an til å bli et klassisk oppgjør. Den ekstravagante og atletiske Alcaraz mot den smidige heavyhitteren Sinner. De spilte vel fjorårets kamp i US Open.
Det var jo flere gode oppgjør mellom disse to i fjor. Sinner slo Alcaraz i Wimbledon og i finalen i Umag; da spilte italieneren ekstremt bra, og han hadde jo Alcaraz på gaffelen i US Open også. Det første møtet dem i mellom var i 2021, da Alcaraz vant, så det står 2-2 innbyrdes.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Finalen skal utkjempes av Alcaraz og Medvedev, som det vel var lavest odds på før turneringa. Fikk sett litt av kampene i går kveld/natt. Syns Alcaraz spiller veldig bra tidvis, men Sinner skuffa litt i det andre settet. Medvedev var solid og hadde egentlig full kontroll, men Tiafoe gjorde noen siste krampetrekninger som gjorde det spennende i andre sett. Syns ikke dette var Medvedevs beste kamp spillemessig de siste ukene, men han spilte smart.

Finalen ser jeg på som helt 50/50, men jeg vil si at Alcaraz har imponert litt mer i turneringa totalt enn det Medvedev har. Men hver kamp lever sitt eget liv, så det kan fort bli annerledes i finalen. De har bare møttes en gang tidligere, men det begynner å bli ei stund sida, og det var i Wimbledon, hvor Medvedev vant enkelt. Det betyr ikke allverden nå, tror jeg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: søn mar 19, 2023 9:31 am
Finalen ser jeg på som helt 50/50, men jeg vil si at Alcaraz har imponert litt mer i turneringa totalt enn det Medvedev har. Men hver kamp lever sitt eget liv, så det kan fort bli annerledes i finalen. De har bare møttes en gang tidligere, men det begynner å bli ei stund sida, og det var i Wimbledon, hvor Medvedev vant enkelt. Det betyr ikke allverden nå, tror jeg.
Alcaraz en liten favoritt på oddsen (1,83) og han har hatt en lettere vei til finale og Medvedev har sutret en del om forholdene og spilt veldig mye tennis i det siste. Så jeg tror det blir spansk. Synd matchen begynner først midnatt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: søn mar 19, 2023 9:49 am
Skraevadottir skrev: søn mar 19, 2023 9:31 am
Finalen ser jeg på som helt 50/50, men jeg vil si at Alcaraz har imponert litt mer i turneringa totalt enn det Medvedev har. Men hver kamp lever sitt eget liv, så det kan fort bli annerledes i finalen. De har bare møttes en gang tidligere, men det begynner å bli ei stund sida, og det var i Wimbledon, hvor Medvedev vant enkelt. Det betyr ikke allverden nå, tror jeg.
Alcaraz en liten favoritt på oddsen (1,83) og han har hatt en lettere vei til finale og Medvedev har sutret en del om forholdene og spilt veldig mye tennis i det siste. Så jeg tror det blir spansk. Synd matchen begynner først midnatt.
Ja, høres rimelig ut, det. Det skal også mye til å vinne fire turneringer på fire uker og motivere seg 100 % til hver match. Så ser man også en litt nedadgående tendens i tennisen hans, forhold eller ei. Samtidig er Medvedev på sitt beste en mester til å finne måter å vinne på, men da må han være påskrudd. Alcaraz går vel ut i hundre uansett.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Alcaraz er verdensener med seier, så her er det mye i potten. Det vil uansett utfall bli en førstegangsvinner i "den femte grand slam".

spårt

Legg inn av spårt »

Alcaraz med tidlig break mot Medvedev og god kontroll resten av settet, opp til 1-0. Sedvanlig høyt nivå fra tenåringen.

spårt

Legg inn av spårt »

Lekestue fra Alcaraz, 6-3, 6-2. Er altså så ellevilt det han holder på med.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Da ble det vel slik flertallet hadde tenkt. Leser at Alcaraz spilte offensivt og med selvtillit, slik han gjør på sitt beste, mens Medvedev ikke kom helt opp på nivå. Det gir jo mening med tanke på sifrene også. Da er Alcaraz nummer 1 igjen, men han må vinne Miami også for å holde på den mer enn disse to ukene.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Er det raskere forhold i år? Syns det er lite brudd, kikket bare litt på Nakashima mot Otto og det ble en serve-duell.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Det var en ekkel skade på Ymer. Synd for svensken.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kan fort gå mot en ny finale mellom Alcaraz og Medvedev. Spanjolen spilte veldig bra i første kamp, det samme gjorde Medvedev. Men Alcaraz har ei ganske tøff trekning denne gangen bortsett fra 3R. Medvedevs trekning ser veldig bra ut fram til SF, og selv der vil han være favoritt uansett hvem han møter.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: ons mar 22, 2023 6:09 pm Er det raskere forhold i år? Syns det er lite brudd, kikket bare litt på Nakashima mot Otto og det ble en serve-duell.
Virker som det går raskere enn i Indian Wells, i hvert fall.

drazyc

Legg inn av drazyc »

GoingKronos skrev: ons mar 22, 2023 6:09 pm Er det raskere forhold i år? Syns det er lite brudd, kikket bare litt på Nakashima mot Otto og det ble en serve-duell.
Etter at de flyttet turneringen fra Key Biscayne har det vært raskere forhold, men muligens enda raskere enn i fjor. Det bryter litt med "tradisjonen". Historisk har alltid Indian Wells og Miami vært ganske trege HC-baner. Så har det vært raskere underlag om høsten. Men men, jeg synes det er bra at HC-tennis ikke blir helt grusaktig.
Sist redigert av drazyc den man mar 27, 2023 1:39 pm, redigert 1 gang totalt.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 9:22 am Kan fort gå mot en ny finale mellom Alcaraz og Medvedev. Spanjolen spilte veldig bra i første kamp, det samme gjorde Medvedev. Men Alcaraz har ei ganske tøff trekning denne gangen bortsett fra 3R. Medvedevs trekning ser veldig bra ut fram til SF, og selv der vil han være favoritt uansett hvem han møter.
Medvedev er vel omtrent bankers i finale om ikke noe spesielt skjer. Alcaraz har en klart tøffere vei, og jeg håper vi får en kvartfinale mot Rune og semi mot Sinner. Føler meg ikke helt sikker på at Alcaraz når finale, men blir ikke overrasket heller.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: man mar 27, 2023 1:39 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 9:22 am Kan fort gå mot en ny finale mellom Alcaraz og Medvedev. Spanjolen spilte veldig bra i første kamp, det samme gjorde Medvedev. Men Alcaraz har ei ganske tøff trekning denne gangen bortsett fra 3R. Medvedevs trekning ser veldig bra ut fram til SF, og selv der vil han være favoritt uansett hvem han møter.
Medvedev er vel omtrent bankers i finale om ikke noe spesielt skjer. Alcaraz har en klart tøffere vei, og jeg håper vi får en kvartfinale mot Rune og semi mot Sinner. Føler meg ikke helt sikker på at Alcaraz når finale, men blir ikke overrasket heller.
Jepp. Medvedevs vei har blitt enda enklere også, ettersom han har fått walkover i 3R. Veien videre for han er Halys/McDonald og deretter etter seeding Hurkacz og Tsitsipas. Er jo ikke akkurat walk in the park, men verken Hurkacz eller Tsitsipas virker å være helt i form, og grekeren har vel i tillegg vært litt småskada. Men vi får se. Kan fort bli Khachanov, som spiller meget bra mot Lehecka nå.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Sinner fullstendig maltrakterer Rublev, 6-2 i sett og det resultatet lyver definitivt ikke.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tir mar 28, 2023 5:45 pm Sinner fullstendig maltrakterer Rublev, 6-2 i sett og det resultatet lyver definitivt ikke.
Ble 6-4 i andre sett, så en veldig grei seier for Sinner. Er virkelig solid om dagen. Håper at Sinner kan utfordre Alcaraz (som det vel mest sannsynlig blir) i semifinalen. Jeg syns ikke at han spilte opp mot sitt beste da de møttes i Indian Wells.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tir mar 28, 2023 7:19 pm
Skraevadottir skrev: tir mar 28, 2023 7:02 pm
GoingKronos skrev: tir mar 28, 2023 5:45 pm Sinner fullstendig maltrakterer Rublev, 6-2 i sett og det resultatet lyver definitivt ikke.
Ble 6-4 i andre sett, så en veldig grei seier for Sinner. Er virkelig solid om dagen. Håper at Sinner kan utfordre Alcaraz (som det vel mest sannsynlig blir) i semifinalen. Jeg syns ikke at han spilte opp mot sitt beste da de møttes i Indian Wells.
Sinner ser virkelig ut til å slå ut i full blomst.
Hvordan er han på grusen? Kan han bli en fjerdefavoritt til RG? Ser han er nr. 6 hos Unibet, bak Rune og Tsitsipas (hvor Nadal faktisk er nr. 3!).
https://www.unibet.nu/betting/sports/event/1019004031
Han er bra på alle dekker, men best på hardcourt. Syns oddsen gir mening her, både med tanke på at han er nummer seks og at Nadal ikke er høyere enn nummer tre.

Ellers er jo ikke Holger Rune i noe sånn superform foreløpig, spilte ikke spesielt bra mot Taylor Fritz nå i kveld. Amerikaneren, derimot, så ganske solid ut. Bør kunne presse Alcaraz litt, i hvert fall. Får se hva Alcaraz finner på mot Tommy Paul. Det er jo en annen sterk amerikaner, men han skal ikke være bra nok til å slå Alcaraz når sistnevnte er i denne formen her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz imponerer nok en gang og vinner greit mot Tommy Paul. Var litt som venta, amerikaneren er solid og egentlig veldig god, men akkurat ikke god nok til at det blir skummelt for Alcaraz. Tror, som nevnt, at det kan bli noe jevnere mot Fritz, som har enda litt mer slagkraft, særlig på serve, enn hva Paul har.

Ellers har Khachanov slått Tsitsipas, som jeg var inne på at kunne skje. Russeren har det siste halvåret spilt sin beste tennis siden da han vant Paris Masters for en del år siden, og Tsitsipas var jo tidlig ute og sa at han ikke var helt 100 % fit for fight i Miami. Seieren var Khachanovs første seier mot topp ti-motstand på nesten fire år.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»