Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
SirJames

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av SirJames »

Ale skrev: ons mar 22, 2023 7:56 pmI'm bending over
Fixed it

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

SirJames skrev: ons mar 22, 2023 7:45 pm World record bid, ja...Glazers ler hele veien til McDonalds
Det har vært planen deres hele veien, og de har tappet klubben for ti-talls milliarder imens med gjelden, og restrukturering etter restrukturering og avbetalinger..

Bunch a dicks

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

startelver skrev: ons mar 22, 2023 7:54 pm Er vel bare pengene som rår her, kan ikke tenke meg Ratcliffe har en sjanse i havet.
Tja, ut fra det som kommer frem i mediene så virker det som å være ganske 50/50. Det blir nok uansett ikke siste runde i kveld vil jeg tro.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Glycinello skrev: ons mar 22, 2023 8:05 pm
startelver skrev: ons mar 22, 2023 7:54 pm Er vel bare pengene som rår her, kan ikke tenke meg Ratcliffe har en sjanse i havet.
Tja, ut fra det som kommer frem i mediene så virker det som å være ganske 50/50. Det blir nok uansett ikke siste runde i kveld vil jeg tro.
Raine Group jobbet for salg neste måned, men forhandlingene kunne gå til uti mai ifølge mediene for litt siden.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

SirJames skrev: ons mar 22, 2023 7:45 pm
startelver skrev: ons mar 22, 2023 7:30 pm
► Show Spoiler
World record bid, ja...Glazers ler hele veien til McDonalds
Nå, ja. Bunnslam, men økonomi har de brukbar koll på.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Sir Jim to the rescue!!!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Så all historie blir vasket bort, alt vi noensinne har oppnådd av sportslige meritter under annet eierskap blir null verdt, om Al Thani får tilslaget? Ok, kanskje du skulle bruke tiden din på noe mer fornuftig enn å spore av her inne 8-)

Mehell

Legg inn av Mehell »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Uansett hva som skjer nå og fremover så er det da ingenting som kan rokke ved Uniteds historie.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Håper det er Sky News som prøver å hype med den overskriften, men er jo illevarslende at den sjeiken i prinsippet bare kan peke på en sum som trekkes ut av statskassa. Han skal jo ikke tjene penger på dette, men bruke klubben som et leketøy og instrument for vasking av regimet han tilhører.

Liker forøvrig fremstillingen av ham som "Independent businessman".

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Mehell skrev: ons mar 22, 2023 9:47 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Uansett hva som skjer nå og fremover så er det da ingenting som kan rokke ved Uniteds historie.
Jo. Dere vil aldri igjen kunne sees på som en seriøs klubb. Og alt dere har gjort, Sir Alex og de fantastiske historiene. Vasket bort av det morderiske regimet som nå blir klubbens eiere.

RIP Manchester United.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Mehell skrev: ons mar 22, 2023 9:47 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Uansett hva som skjer nå og fremover så er det da ingenting som kan rokke ved Uniteds historie.
Alt man har vunnet sålangt blir ikke kunstig og ugyldig om Qatar tar over nei.

City og Chelsea som allerede hadde et labert pokalskap derimot ;)

Mehell

Legg inn av Mehell »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:55 pm
Mehell skrev: ons mar 22, 2023 9:47 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Uansett hva som skjer nå og fremover så er det da ingenting som kan rokke ved Uniteds historie.
Jo. Dere vil aldri igjen kunne sees på som en seriøs klubb. Og alt dere har gjort, Sir Alex og de fantastiske historiene. Vasket bort av det morderiske regimet som nå blir klubbens eiere.

RIP Manchester United.
Tror ikke du helt forstår konseptet med historie, men hold gjerne på denne vrangforestillingen hvis det får deg til å føle deg bedre.

Egentlig så vet jeg at en del Liverpoolsupportere egentlig er misunnelige på United nå, og er redde for hva som kommer til å skje hvis vi får eiere som ikke suger penger ut av klubben, og eiere som ikke vil eie klubben for å berike seg selv men har et ønske om å se klubben komme tilbake på toppen der den hører hjemme.
For mange er nok dette problemet, ikke hvor de nye eierne kommer fra.
Legger nødvendigvis ikke deg i denne bunken, men vet at mange tenker slik.

Når dette er skrevet så håper i hvert fall jeg at Ineos/sir Jim Ratcliffe ender opp som nye eiere. Om du har noen ønsker for oss vet jeg ikke, men du kan jo gjerne dele dine tanker med oss på dette området.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Mehell skrev: ons mar 22, 2023 10:05 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:55 pm
Mehell skrev: ons mar 22, 2023 9:47 pm

Uansett hva som skjer nå og fremover så er det da ingenting som kan rokke ved Uniteds historie.
Jo. Dere vil aldri igjen kunne sees på som en seriøs klubb. Og alt dere har gjort, Sir Alex og de fantastiske historiene. Vasket bort av det morderiske regimet som nå blir klubbens eiere.

RIP Manchester United.
Tror ikke du helt forstår konseptet med historie, men hold gjerne på denne vrangforestillingen hvis det får deg til å føle deg bedre.

Egentlig så vet jeg at en del Liverpoolsupportere egentlig er misunnelige på United nå, og er redde for hva som kommer til å skje hvis vi får eiere som ikke suger penger ut av klubben, og eiere som ikke vil eie klubben for å berike seg selv men har et ønske om å se klubben komme tilbake på toppen der den hører hjemme.
For mange er nok dette problemet, ikke hvor de nye eierne kommer fra.
Legger nødvendigvis ikke deg i denne bunken, men vet at mange tenker slik.

Når dette er skrevet så håper i hvert fall jeg at Ineos/sir Jim Ratcliffe ender opp som nye eiere. Om du har noen ønsker for oss vet jeg ikke, men du kan jo gjerne dele dine tanker med oss på dette området.
Overbevis deg selv om dette. Jeg forstår godt at dere United-supportere gjør det, ville nok fort blitt å gjøre det samme selv om det var Liverpool. Skjønner godt at en klubb man har hatt det så mye morsomt med, nå bare vaskes bort fra historien er utrolig tungt og svelge.

Det er veldig trist, man kan jo prøve å mimre tilbake til noen gode stunder under Sir Alex for eksempel. Men alt som forbindes med United nå blir med en ekkel bismak. En skikkelig skittent sportsvaske-klubb. Den en gang så ikoniske logoen vil nå kun sende tankene til det morderiske sjeike-styret.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jeg vet ikke om man skal kalle det trist i all den tid det Ikke er overraskende at en Liverpool-supporter, og noen man har på ignore, benytter muligheten for å harselere. Ikke det at jeg ønsker Liverpool all verdens, men det hadde jo vært lite annet enn trist hvis de hadde blitt kjøpt opp av tilsvarende eiere som City, PSG, Newcastle etc. Hvis det eneste perspektivet man har her er "bragging rights" fordi det vil bety at det kun er Liverpool igjen som den tradisjonelt store klubben i England, så lover det jo dårlig når det kommer til høyst reelle, ikke minst vesentlige, problemer som burde drøftes.

For min del vil, som nevnt tidligere, et slikt eierskap uansett være siste spikeren i kista for interessen min. Penger spart, i det minste.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 10:15 pm
Mehell skrev: ons mar 22, 2023 10:05 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:55 pm

Jo. Dere vil aldri igjen kunne sees på som en seriøs klubb. Og alt dere har gjort, Sir Alex og de fantastiske historiene. Vasket bort av det morderiske regimet som nå blir klubbens eiere.

RIP Manchester United.
Tror ikke du helt forstår konseptet med historie, men hold gjerne på denne vrangforestillingen hvis det får deg til å føle deg bedre.

Egentlig så vet jeg at en del Liverpoolsupportere egentlig er misunnelige på United nå, og er redde for hva som kommer til å skje hvis vi får eiere som ikke suger penger ut av klubben, og eiere som ikke vil eie klubben for å berike seg selv men har et ønske om å se klubben komme tilbake på toppen der den hører hjemme.
For mange er nok dette problemet, ikke hvor de nye eierne kommer fra.
Legger nødvendigvis ikke deg i denne bunken, men vet at mange tenker slik.

Når dette er skrevet så håper i hvert fall jeg at Ineos/sir Jim Ratcliffe ender opp som nye eiere. Om du har noen ønsker for oss vet jeg ikke, men du kan jo gjerne dele dine tanker med oss på dette området.
Overbevis deg selv om dette. Jeg forstår godt at dere United-supportere gjør det, ville nok fort blitt å gjøre det samme selv om det var Liverpool. Skjønner godt at en klubb man har hatt det så mye morsomt med, nå bare vaskes bort fra historien er utrolig tungt og svelge.

Det er veldig trist, man kan jo prøve å mimre tilbake til noen gode stunder under Sir Alex for eksempel. Men alt som forbindes med United nå blir med en ekkel bismak. En skikkelig skittent sportsvaske-klubb. Den en gang så ikoniske logoen vil nå kun sende tankene til det morderiske sjeike-styret.
Artig at du velger akkurat den setningen der…

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

tbb skrev: ons mar 22, 2023 10:23 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 10:15 pm
Mehell skrev: ons mar 22, 2023 10:05 pm

Tror ikke du helt forstår konseptet med historie, men hold gjerne på denne vrangforestillingen hvis det får deg til å føle deg bedre.

Egentlig så vet jeg at en del Liverpoolsupportere egentlig er misunnelige på United nå, og er redde for hva som kommer til å skje hvis vi får eiere som ikke suger penger ut av klubben, og eiere som ikke vil eie klubben for å berike seg selv men har et ønske om å se klubben komme tilbake på toppen der den hører hjemme.
For mange er nok dette problemet, ikke hvor de nye eierne kommer fra.
Legger nødvendigvis ikke deg i denne bunken, men vet at mange tenker slik.

Når dette er skrevet så håper i hvert fall jeg at Ineos/sir Jim Ratcliffe ender opp som nye eiere. Om du har noen ønsker for oss vet jeg ikke, men du kan jo gjerne dele dine tanker med oss på dette området.
Overbevis deg selv om dette. Jeg forstår godt at dere United-supportere gjør det, ville nok fort blitt å gjøre det samme selv om det var Liverpool. Skjønner godt at en klubb man har hatt det så mye morsomt med, nå bare vaskes bort fra historien er utrolig tungt og svelge.

Det er veldig trist, man kan jo prøve å mimre tilbake til noen gode stunder under Sir Alex for eksempel. Men alt som forbindes med United nå blir med en ekkel bismak. En skikkelig skittent sportsvaske-klubb. Den en gang så ikoniske logoen vil nå kun sende tankene til det morderiske sjeike-styret.
Artig at du velger akkurat den setningen der…
Den siste store tradisjonelle storklubben igjen i England, Liverpool;)

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Harduetforslag skrev: ons mar 22, 2023 10:16 pm Jeg vet ikke om man skal kalle det trist i all den tid det Ikke er overraskende at en Liverpool-supporter, og noen man har på ignore, benytter muligheten for å harselere. Ikke det at jeg ønsker Liverpool all verdens, men det hadde jo vært lite annet enn trist hvis de hadde blitt kjøpt opp av tilsvarende eiere som City, PSG, Newcastle etc. Hvis det eneste perspektivet man har her er "bragging rights" fordi det vil bety at det kun er Liverpool igjen som den tradisjonelt store klubben i England, så lover det jo dårlig når det kommer til høyst reelle, ikke minst vesentlige, problemer som burde drøftes.

For min del vil, som nevnt tidligere, et slikt eierskap uansett være siste spikeren i kista for interessen min. Penger spart, i det minste.
De fleste av oss, uavhengig av klubb lever nok på ganske så lånt tid. Som Arsenal-supporter så venter jeg på at det samme rælet kommer etter oss om noen år også. Spørsmålet er bare når, for det har nok alt kommet til point of no return, og når det skjer så blir det spikeren i kisten for min del. Håper selvsagt jeg tar feil, og håper også at United-fansen lager mer bråk rundt dette enn det man har sett fra Chelsea,Newcastle og City som tok i mot pakket med åpne armer og har feiret det. Eller enda bedre, at dere får Ratcliffe, og slipper unna denne møkka.

Mehell

Legg inn av Mehell »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 10:15 pm
Det er veldig trist
Hva hvis vi blir kjøpt opp av Unitedsupporteren sir Jim Ratcliffe da?
Hva er historie for deg? Litt nysgjerrig på din definisjon, ettersom du mener det er noe som bare kan fjernes. Kan dårlig historie også fjernes så enkelt? Kan for eksempel et enkeltmenneske fjerne sin stygge historie bare ved enkle knep?


Du trenger ikke svare på spørsmålet mitt fra forrige innlegg, forresten. Så et innlegg som du skrev i en annen tråd hvor du er tydelig på dette.
Der skrev du følgende:
Uheldig at Glazerne åpnet for salg samtidig. Ser ut til at vi er stuck med FSG. Gir det egentlig ikke så mange årene før vi er tilbake blant 6-8 plass igjen under dem.

Med mindre Klopp greier å utrette mirakler nok en gang.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Uavhengig av hvor fan man er av Qatar/Saudi osv eiere er det dessverre den veien fotballen går i toppklubbene, særdeles lite til ingenting man kan gjøre med det. Liker man det ikke og slutter å følge klubben, helt fair, stå ved prinsippine dine, syntes ingen skal kritisere valgene de personene gjør. Selv kommer jeg aldri til å slutte å heie på klubben jeg elsker, uavhengig av eier. For min del er det en liten bagatell, det er spillerne som løper utpå og spiller for badgen som jeg heier på.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Tull og tøys. Problemet er vel heller at man i fremtiden snakker om fortiden og alle merittene, fremfor nåtid, fremtid og klubben?

For øvrig er jeg redd for at vi i fremtiden har sterkt redusert fokus på hvor pengene kommer fra, uansett klubb eller annen "legitim" sportslig aktivitet.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Canucks skrev: ons mar 22, 2023 10:27 pm
De fleste av oss, uavhengig av klubb lever nok på ganske så lånt tid
-Tipper du har helt rett. PL lever på lånt tid og er nok fullstendig rasert i løpet av få år

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Canucks skrev: ons mar 22, 2023 10:27 pm
Harduetforslag skrev: ons mar 22, 2023 10:16 pm Jeg vet ikke om man skal kalle det trist i all den tid det Ikke er overraskende at en Liverpool-supporter, og noen man har på ignore, benytter muligheten for å harselere. Ikke det at jeg ønsker Liverpool all verdens, men det hadde jo vært lite annet enn trist hvis de hadde blitt kjøpt opp av tilsvarende eiere som City, PSG, Newcastle etc. Hvis det eneste perspektivet man har her er "bragging rights" fordi det vil bety at det kun er Liverpool igjen som den tradisjonelt store klubben i England, så lover det jo dårlig når det kommer til høyst reelle, ikke minst vesentlige, problemer som burde drøftes.

For min del vil, som nevnt tidligere, et slikt eierskap uansett være siste spikeren i kista for interessen min. Penger spart, i det minste.
De fleste av oss, uavhengig av klubb lever nok på ganske så lånt tid. Som Arsenal-supporter så venter jeg på at det samme rælet kommer etter oss om noen år også. Spørsmålet er bare når, for det har nok alt kommet til point of no return, og når det skjer så blir det spikeren i kisten for min del. Håper selvsagt jeg tar feil, og håper også at United-fansen lager mer bråk rundt dette enn det man har sett fra Chelsea,Newcastle og City som tok i mot pakket med åpne armer og har feiret det. Eller enda bedre, at dere får Ratcliffe, og slipper unna denne møkka.
Vi klarte ikke å mobilisere godt nok når klubben ble nedlesset til bristepunktet av gjeld. For min del blir det i overkant naivt å tro at vi skal klare å mobilisere denne gangen. Realiteten er at eierne kommer til å selge til hvem som helst, for deres del så er det irrelevant hvem som tar over klubben så lenge de sikrer seg den mest lukrative avtalen. Logisk nok. Den eneste åpningen her er jo at Qatars involvering er problematisk nok til at de rette instansene sperrer bein for fit&proper testen, men det er nok å håpe på litt i overkant mye. Liverpool supporterne liker jo å tro at de som supportere har forhindret noe som helst, men den triste realiteten er jo bare at klubben ble tatt av markedet fordi de havnet på andre rekke i utstillingsvinduet. Så fort en avtale om salg/ikke salg av United er ferdigforhandlet så vil de revurdere mulighetene for å selge klubben.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

bønna1/2 skrev: ons mar 22, 2023 10:34 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 9:20 pm United blir snart en tøyseklubb med sjeiker som eiere. All historie vasket bort.
Tull og tøys. Problemet er vel heller at man i fremtiden snakker om fortiden og alle merittene, fremfor nåtid, fremtid og klubben?

For øvrig er jeg redd for at vi i fremtiden har sterkt redusert fokus på hvor pengene kommer fra, uansett klubb eller annen "legitim" sportslig aktivitet.
Fremtiden er ikke lengre unna enn at den kan beskrives som fortiden. Det er jo ikke som om det er mye fokus på det per dags dato. Blir United kjøpt opp av Qatarbhoys så vil nok debatten blusse opp igjen, rett og slett takket være populariteten til United og klikk-generatoren man er, men eierskapet rundt Newcastle omtales vel omtrent ikke lengre. Det er en svært forbigående kritikk.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Usikker på hva som er verst. At vi risikerer å bli kjøpt opp av samme dritten som det lyseblå jævelskapet er eid av, eller at det fortsatt er folk her inne som ikke har satt walton på ignoreringslisten.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

TheOpiate skrev: ons mar 22, 2023 10:35 pm
Canucks skrev: ons mar 22, 2023 10:27 pm
De fleste av oss, uavhengig av klubb lever nok på ganske så lånt tid
-Tipper du har helt rett. PL lever på lånt tid og er nok fullstendig rasert i løpet av få år
Det tviler jeg sterkt på.

Fotballen står sterkere enn kirken i mange land. Og det at man skal boikotte regimer fra Midtøsten pga menneskerettighetsbrudd er en stor debatt i Skandinavia, men en veldig liten sak ute i verden.

Det så man i forbindelse med VM. I Asia, Afrika og Sør-Amerika var boikott overhodet ikke et tema.

Man ser også hvordan engelske fans i Chelsea, den lyseblå delen av Manchester og Newcastle, har omfavnet slike eiere, fordi det gjør klubben konkurransedyktig (tar med Chelsea, selv om det i teorien var en enkeltperson, siden det aldri har liten tvil om at pengene var tjent opp pga tette bånd til ledelsen i et udemokratisk regime).

PLs stilling i Norge og Skandinavia derimot, kan nok forvitre ganske raskt. Selv om jeg mistenker at flere her også, ikke klarer å bryte tvert med en klubb man har fulgt tett i mange år og kanskje tiår. Aner ikke om jeg hadde klart det selv.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Retnuh skrev: ons mar 22, 2023 10:50 pm Usikker på hva som er verst. At vi risikerer å bli kjøpt opp av samme dritten som det lyseblå jævelskapet er eid av, eller at det fortsatt er folk her inne som ikke har satt walton på ignoreringslisten.
Nå var du sedvanlig flink. Som alltid.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Ale skrev: ons mar 22, 2023 8:05 pm
SirJames skrev: ons mar 22, 2023 7:57 pm
Ale skrev: ons mar 22, 2023 7:56 pmI'm bending over
Fixed it
Ten Hag er nødt til å bli backet på transfermarkedet og Old Trafford må gjennom en kjempeoppussing. I tillegg ønsker jeg at ALL gjeld slettes. Qatar kommer til knuse Sir Jim i den avgjørende budrunden, tipper jeg. Så er det lov å håpe på spillere som Oshimen, de Jong og Bellingham i sommer.
Så du aksepterer Qatar som eiere, så lenge dere får de beste spillerne?

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 10:25 pm
tbb skrev: ons mar 22, 2023 10:23 pm
WaltonBR skrev: ons mar 22, 2023 10:15 pm

Overbevis deg selv om dette. Jeg forstår godt at dere United-supportere gjør det, ville nok fort blitt å gjøre det samme selv om det var Liverpool. Skjønner godt at en klubb man har hatt det så mye morsomt med, nå bare vaskes bort fra historien er utrolig tungt og svelge.

Det er veldig trist, man kan jo prøve å mimre tilbake til noen gode stunder under Sir Alex for eksempel. Men alt som forbindes med United nå blir med en ekkel bismak. En skikkelig skittent sportsvaske-klubb. Den en gang så ikoniske logoen vil nå kun sende tankene til det morderiske sjeike-styret.
Artig at du velger akkurat den setningen der…
Den siste store tradisjonelle storklubben igjen i England, Liverpool;)
Om 5-10 år (om ikke før) er dere også kjøpt opp av samme møkka. Du får nyte tiden dere har igjen som en "tradisjonell" fotballklubb

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Enzino skrev: ons mar 22, 2023 10:51 pm
TheOpiate skrev: ons mar 22, 2023 10:35 pm
Canucks skrev: ons mar 22, 2023 10:27 pm
De fleste av oss, uavhengig av klubb lever nok på ganske så lånt tid
-Tipper du har helt rett. PL lever på lånt tid og er nok fullstendig rasert i løpet av få år
Det tviler jeg sterkt på.

Fotballen står sterkere enn kirken i mange land. Og det at man skal boikotte regimer fra Midtøsten pga menneskerettighetsbrudd er en stor debatt i Skandinavia, men en veldig liten sak ute i verden.

Det så man i forbindelse med VM. I Asia, Afrika og Sør-Amerika var boikott overhodet ikke et tema.

Man ser også hvordan engelske fans i Chelsea, den lyseblå delen av Manchester og Newcastle, har omfavnet slike eiere, fordi det gjør klubben konkurransedyktig (tar med Chelsea, selv om det i teorien var en enkeltperson, siden det aldri har liten tvil om at pengene var tjent opp pga tette bånd til ledelsen i et udemokratisk regime).

PLs stilling i Norge og Skandinavia derimot, kan nok forvitre ganske raskt. Selv om jeg mistenker at flere her også, ikke klarer å bryte tvert med en klubb man har fulgt tett i mange år og kanskje tiår. Aner ikke om jeg hadde klart det selv.
Det spørs vel hvordan man vurderer begrepet rasert. At populariteten er rasert er nok fullstendig urealistisk, men vi er en liten samisk kuklengde unna at samtlige klubber i toppen av ligaen er eid av katastrofale regimer. I den forbindelse er det nok liten tvil om at Premier League er i ferd med å bli fullstendig rasert.

For den yngre gjengen som vokser opp så er det nok fullstendig irrelevant, og populariteten til ligaen vil nok bare fortsette å vokse. Boehly får nok før eller siden gjennomslag for Exhibition kamper, og så er det nok kort vei til at et par ligakamper spilles i utlandet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»