Kaffeslabberaset

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Re: Kaffeslabberaset

Legg inn av Big George »

Fugler og mat. Etter å ha matet fuglene ved Oslo S med stadig mer kjeft fra vakter i flere år har jeg flyttet matingen til Akerselva. Måker, duer, ender og for noen uker siden var det en med et langt tynt nebb som jeg ikke har sett før eller etterpå. Mater fuglene en gang i uka, 2 First Price brød brytes opp.
Nylig slo jeg lens om kvelden der borti et tre og jaggu kom ei rotte bort og så opp på meg ca 2 meter unna.
Vurderte å anmelde den til politiet, men jeg hadde jo ikke navnet på den.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Sentry skrev: ons mar 22, 2023 12:36 pm
fargerik skrev: tir mar 21, 2023 10:43 am
KingKongHalvor skrev: man mar 13, 2023 10:27 am

Jeg har en DeLonghi som jeg er veldig godt fornøyd med. Den kostet ca 6000kr for to år siden. Nesten samme modell kostet omtrent halvparten, den største forskjellen ligger i kvernen, dyrere med keramisk kvern, men absolutt verdt det.
Masse innstillinger på malegrad, styrker og mengder. Du stiller inn alt etter din egen smak, og riktig mengde til din favorittkopp.
Og selvfølgelig mulig å steame melk hvis man ønsker det.

Jeg har vært gjennom en det kapselmaskiner og syns det har vært suverent, men erkjenner lett at dette er et høyere nivå og bedre kaffe. Har ikke angret et sekund.
Dolce har kommet med en artig modell, da.
Men kan Dolce lage god kaffe?
https://www.bangkokpost.com/life/social ... up&photo=2
(Ja, vi er føkkings nødt til å reise til Thailand om vi vil eller ikke)
Jeg så kaffemasskinen fra Dolce. Den er sikkert grei nok, men ganske kjedelig å se på. Jeg liker noe med litt mer dekorasjoner og pynt - noe som ike g[r i ett med tapeten.

Det var gjestebud på prærien i går. Et villsvin vandret til de evige grisebinger like nedenfor huset - jeg regner med at det var naboen som hjalp til og at svineriet kom seg et stykke før den leverte inn sveiva. Gribbene lar seg ikke be to ganger når det er all you can eat buffet; der var nok 30-40 av dem på og rundt kadaveret da jeg kom hjem. En av dem hadde spist så mye at den ikke klarte å lette da jeg kom for nærme. men dro rett inn i porten på gjerdet før den klarte å flakse seg langt nok unna til at jeg ikke var å betrakte som en trussel.

Kjedelig på landet? Definitivt ikke!
Kos deg på landet, selv er jeg i London, altså det stikk motsatte.
Gratulerer med dagen!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ale skrev: tor mar 23, 2023 7:25 am Vær hilset og ønsker alle en trivelig torsdag.
Takk det samme. Her har det blitt fredag allerede, så kanskje jeg sier god helg.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Lørdag - allerede! Den siste uka har gått svingende fort. Sannelig nok å gjøre på jobben. Det er bra. Vet ikke om jeg nevnte det her, men i alle fall så mistet vi en kjempestor og viktig offentlig kunde til konkurrenten. Vi er bare to som leverer det samme i Norge... Dette var ekstra ille for meg, ettersom nær 20 prosent av jobben min er knyttet til denne kunden. Så viste det seg først at de likevel ville ha det jeg leverer - altså deler av det de skal ha. Det har pågått en måned over at kontrakten gikk til konkurrenten. Nå kommer kunden og ber om av jeg kan levere nok en måned, og de vil ha mer fra oss... Det siste sier vi nei til. De kan ikke bare få full tilgang til våre tjenester når de har byttet leverandør. Dog - det jeg leverer er så spesialisert at vi kan være snill..

.. det er jo i alle fall en trøst at det jeg har holdt på meg er såpass verdifullt at konkurrenten ikke klarer å stable det samme på beina etter et par måneder...

Så er det lørdag og kaffe. Masse Brasero før jeg tar handlerunden, som vanlig. Så er planleggingen til påsken startet - først og fremst da mat- og drikkemessig, ettersom det må bestemmes hva en skal ha. Men når det kommer til stykket har jo også påsken sine faste poster - en må inn med lam, kylling og så skal det være bacalao. Der ute på øya har mor liggende en del hvalkjøtt også, som er i såpass store biter at det blir liggende i fryseren, så det blir nok en gryte av det også.

Sentry

Legg inn av Sentry »

KingKongHalvor skrev: tor mar 23, 2023 7:50 pm
Sentry skrev: ons mar 22, 2023 12:36 pm
fargerik skrev: tir mar 21, 2023 10:43 am
Dolce har kommet med en artig modell, da.
Men kan Dolce lage god kaffe?
https://www.bangkokpost.com/life/social ... up&photo=2
(Ja, vi er føkkings nødt til å reise til Thailand om vi vil eller ikke)
Jeg så kaffemasskinen fra Dolce. Den er sikkert grei nok, men ganske kjedelig å se på. Jeg liker noe med litt mer dekorasjoner og pynt - noe som ike g[r i ett med tapeten.

Det var gjestebud på prærien i går. Et villsvin vandret til de evige grisebinger like nedenfor huset - jeg regner med at det var naboen som hjalp til og at svineriet kom seg et stykke før den leverte inn sveiva. Gribbene lar seg ikke be to ganger når det er all you can eat buffet; der var nok 30-40 av dem på og rundt kadaveret da jeg kom hjem. En av dem hadde spist så mye at den ikke klarte å lette da jeg kom for nærme. men dro rett inn i porten på gjerdet før den klarte å flakse seg langt nok unna til at jeg ikke var å betrakte som en trussel.

Kjedelig på landet? Definitivt ikke!
Kos deg på landet, selv er jeg i London, altså det stikk motsatte.
Gratulerer med dagen!
Takker på etterskudd og takk i like måte - på etterskudd, det også. Håper på tilgivelse!

Og det er plutselig travlere dager enn jeg liker! Måtte på kontoret hver dag i forrige uke, og denne uken er ikke stort bedre. Er på plass før 0500 og drar ikke igjen før ved 17-tiden. Pluss mas om kveldene. Jeg er for gammel for denslags! Men jeg har de firbente som jeg kan klage til, og de er lydhøre og forståelsesfulle og viser medlidenhet. Så da så.

Nok en skoleskyting her borte. Og idiotene skjønner fremdeles ikke at halvautomatiske krigsvåpen ikke trenger å være en del av et vanlig hjems beredskapslager. Noe er riv rav ruskende galt!

Og jeg rotet meg opp i en diskusjon på Nextdoor der en eller annen hadde sterke meninger om hvor skadelig det er for barn å se sen humorbok om gamle ritualer, inkludert tilkalling av demoner. Jeg tillot meg å si hva jeg mente, så nå er jeg blokkert. Oh joy!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

En taxisjåfør i Bergen har kjørt rundt med en slange i bilen, trolig siden forrige uke, skriver TV2.

Nå står bilen parkert i påvente av at en ansatt fra Akvariet gjennomsøker bilen og forsøker å få slangen ut. Sjåføren har selv beskrevet at slangen er på størrelse med en stor hoggorm.

At det er dyrt å ta taxi visste jeg, men at det kan koste deg livet.....det visste jeg ikke

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big George skrev: fre mar 31, 2023 1:09 pm En taxisjåfør i Bergen har kjørt rundt med en slange i bilen, trolig siden forrige uke, skriver TV2.

Nå står bilen parkert i påvente av at en ansatt fra Akvariet gjennomsøker bilen og forsøker å få slangen ut. Sjåføren har selv beskrevet at slangen er på størrelse med en stor hoggorm.

At det er dyrt å ta taxi visste jeg, men at det kan koste deg livet.....det visste jeg ikke
Det var visst en liten pytonslange. Ikke giftig.
Eieren har meldt seg og skal hente hjem slangen.
Utrolig å klare å glemme slangen sin i drosja, da ( ! )
Kaffe!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

floe_hovudbilde_ii(1).jpg
Det nærmer seg påske - påske for meg var alltid Flø i barndommen og ganske langt opp i ungdommen, og noen ganger i voksen alder også.... Ettersom vi ankom søndager, ble det en del hverdager også - disse ble gjerne brukt til fisketurer, om været var bra - ellers var det fjellturer når helligdagens satte inn - ingenting å si på den potensielle utsikten. I år blir det i litt mindre spektakulære omgivelser, lengre nord - men fint der også. Nå tør jeg nesten ikke håpe på at været blir like bra som de siste værmeldingene antyder.

Sentry

Legg inn av Sentry »

fargerik skrev: søn apr 02, 2023 9:52 am
Big George skrev: fre mar 31, 2023 1:09 pm En taxisjåfør i Bergen har kjørt rundt med en slange i bilen, trolig siden forrige uke, skriver TV2.

Nå står bilen parkert i påvente av at en ansatt fra Akvariet gjennomsøker bilen og forsøker å få slangen ut. Sjåføren har selv beskrevet at slangen er på størrelse med en stor hoggorm.

At det er dyrt å ta taxi visste jeg, men at det kan koste deg livet.....det visste jeg ikke
Det var visst en liten pytonslange. Ikke giftig.
Eieren har meldt seg og skal hente hjem slangen.
Utrolig å klare å glemme slangen sin i drosja, da ( ! )
Kaffe!
Etter at vi flyttet på landet har jeg skiftet syn på slanger. Nå lar jeg dem være i fred, og gjøre det slanger gjør. Så langt har vi sett 11 ulike arter på eiendommen - bare to av dem er giftige. I går hadde jeg en krabat rett utenfor kjøkkendøra som muligens var en art jeg ikke har sett før, men den forsvant så fort at det ikke var tid til sikker artsbestemmelse. Eneste som er 100% sikkert er at den ikke var giftig.

Påske her er ingen big deal. Vi har fri på fredag, og dett er dett. Så det blir ingen store festligheter på oss. Men jeg får i alle fall en oval helg så jeg kan leke litt med det bråkete leketøyet mitt. Ingen her som så mye som blunker om man klipper eller jobber på helligdager. Er man bonde, så er man bonde. Hver dag. Hele året.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Sentry skrev: man apr 03, 2023 2:46 pm
fargerik skrev: søn apr 02, 2023 9:52 am
Big George skrev: fre mar 31, 2023 1:09 pm En taxisjåfør i Bergen har kjørt rundt med en slange i bilen, trolig siden forrige uke, skriver TV2.

Nå står bilen parkert i påvente av at en ansatt fra Akvariet gjennomsøker bilen og forsøker å få slangen ut. Sjåføren har selv beskrevet at slangen er på størrelse med en stor hoggorm.

At det er dyrt å ta taxi visste jeg, men at det kan koste deg livet.....det visste jeg ikke
Det var visst en liten pytonslange. Ikke giftig.
Eieren har meldt seg og skal hente hjem slangen.
Utrolig å klare å glemme slangen sin i drosja, da ( ! )
Kaffe!
Etter at vi flyttet på landet har jeg skiftet syn på slanger. Nå lar jeg dem være i fred, og gjøre det slanger gjør. Så langt har vi sett 11 ulike arter på eiendommen - bare to av dem er giftige. I går hadde jeg en krabat rett utenfor kjøkkendøra som muligens var en art jeg ikke har sett før, men den forsvant så fort at det ikke var tid til sikker artsbestemmelse. Eneste som er 100% sikkert er at den ikke var giftig.

Påske her er ingen big deal. Vi har fri på fredag, og dett er dett. Så det blir ingen store festligheter på oss. Men jeg får i alle fall en oval helg så jeg kan leke litt med det bråkete leketøyet mitt. Ingen her som så mye som blunker om man klipper eller jobber på helligdager. Er man bonde, så er man bonde. Hver dag. Hele året.
Slangene skal ha mat, og en fredfull plett med esler innebærer at det sikkert er noen mus her og der.
Slanger er nyttedyr.
Har ikke sett mange her, hoggorm, buorm og stålorm vet jeg er rundt i røysene. De plager ikke meg.
Påske? Hjemmepåske. Ikke noen planer om annet.
Noen venner har varslet at de stikker innom, det er jo greit.
Været har blitt såpass mye bedre at vi kan være litt ute. Ta frem saksa og saga og frisere noen busker, kanskje.
Evergood i koppen her etter dagens sykkeltur, og nå skal jeg inn og sette over potetene. Mat må vi ha.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Langfredag - man venner seg til å ha fri, og dagene går fort når man har lang frokost, skal tenke på å forberede middag - lage ostekake, se påskekrim - gå tur....

... etter at fastlandsforbindelsen kom er her en betydelig positiv effekt at man kan kjøre gratis til de andre øyene på rekken. Disse har hatt en annen fergeforbindelse til fastlandet, så det har ikke vært mye kontakt mellom øyene etter at bil tok over for båt. Med noe nedgang i befolkningen, det positivt at folk samles og man kan få mer felles kultur, som fotball og korps, og så har disse øyene til sammen tre puber/utesteder, og to av dem drives sånn annenhver helg.

Treffer på mange mer eller mindre kjentfolk på turene - litt artig det også. Ellers har bonden gjort sitt fornødende på marka her, men det lukter stort sett bare ille når det fortsatt er fuktig om morgenen - i går ettermiddag var det flott i solveggen. Snø i natt, og noe kjøligere, men tror jeg skal få tatt en påskepils...

Ellers det mest frustrerende at opphavet skal ha mellom 26 og 28 grader i stua konstant. Så lufting innimellom her høyst nødvendig.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

På tide med en kopp Evergood filtermalt. Dagens første.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Politiet i Yuba City i California har ansatt en kanin som velværebetjent. Velværeprogrammet i politiet i byen setter fokus på mental og fysisk helse, skriver politiet på Facebook.

Bakgrunnen for ansettelsen er som følger: Kaninen ble funnet hoppende på gaten i Percy Avenue i byen i oktober i fjor, og en betjent ved stasjonen plukket den opp da det ikke var noen eier i umiddelbar nærhet.

Sentry

Legg inn av Sentry »

DoktorS skrev: fre apr 07, 2023 11:22 am Langfredag - man venner seg til å ha fri, og dagene går fort når man har lang frokost, skal tenke på å forberede middag - lage ostekake, se påskekrim - gå tur....

... etter at fastlandsforbindelsen kom er her en betydelig positiv effekt at man kan kjøre gratis til de andre øyene på rekken. Disse har hatt en annen fergeforbindelse til fastlandet, så det har ikke vært mye kontakt mellom øyene etter at bil tok over for båt. Med noe nedgang i befolkningen, det positivt at folk samles og man kan få mer felles kultur, som fotball og korps, og så har disse øyene til sammen tre puber/utesteder, og to av dem drives sånn annenhver helg.

Treffer på mange mer eller mindre kjentfolk på turene - litt artig det også. Ellers har bonden gjort sitt fornødende på marka her, men det lukter stort sett bare ille når det fortsatt er fuktig om morgenen - i går ettermiddag var det flott i solveggen. Snø i natt, og noe kjøligere, men tror jeg skal få tatt en påskepils...

Ellers det mest frustrerende at opphavet skal ha mellom 26 og 28 grader i stua konstant. Så lufting innimellom her høyst nødvendig.
Det er alt for lenge siden jeg har besøkt den delen av landet! Har stadig kontakt med folk fra området, men det er helst pr telefon eller når de er her borte.

Påsken er vel overstått uten drama av noe slag. Mye regn på torsdagen og fredagen (165mm i løpet av et lite døgn), men så fikk vi et par dager med oppholdsvær før det var striskjorte og havrelefse igjen.

Kapselkaffe i koppen her. Og snart er det oljemesse. Årets verste uke. Programmet begynner å bli fylt opp allerede, og jeg ser allerede nå at det blir sene og fuktige aftener hele uken. Tror jemmen jeg må finne meg et hotell inne i sivilisasjonen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jepp, påsken nesten i mål her - veldig lenge siden jeg ikke har vært i Oslo på denne dagen. Besøk av noen slektninger her - ikke en del av slekta vi har hatt noen forbindelse med i særlig grad, av ulike grunner. En av grunnene er at de er - vel, hva skal en si - litt spesielle. Det går greit 1-2 timer. Men nå har de vært her nesten 6,5 time, og de var invitert på formiddagsbesøk og kaffe...... Var vel ikke akkurat slik jeg hadde tenkt å tilbringe feriedagen. Får håpe man får betalt i sitt neste liv eller noe :-D

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Trevlig (h)älg! Familjen får oväntat hembesök
ALASKA
Publicerad 10 apr 2023 kl 18.37 expressen.se
Familjens hund bjöd in hungrig älg – bjuder på sallad
En hund i Alaska var litt ensom og inviterte en elg med seg hjem. Elgen spiste opp alt som var av grønne planter i hjemmet hos hundens eiere, et eldre ektepar. Da politiet kom, tok elgen seg tid til å spise seg ferdig på det grønne i huset, før den gikk ut.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Påsken over her også. Det ble deilige dager på hytta i skauen. Stille og rolig,, men jeg fikk mine turer sammen med bikkja og fru.
Nytelse å kjenne at det våres.sitter nå hjemme i byen. Det er natt, regn og 6 plussgrader.
Litt for seint, eller for tidlig med kaffe nå. Skal prøve å få et par timer søvn før sykehuset kaller.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ser at jeg skrev at jeg ikke turte håpe på bra vær - vil vel si at det slo 80 prosent til med bra vær! Således meget bra, at man fikk flere soldager og det passet bra med en øl i solen før middag... Ble litt turer og litt sosialt innimellom, med besøk noen dager og en liten hyttevisitt. Så er også 80 prosent fornøyd med påsken - og med nesten en uke utenfor leiligheten i Oslo, føles det som en helt grei ferie også. Jeg liker å bruke feriedager på meg selv, så når man uansett er fri og kobler det til en helg, går det ikke ut over mer spennende reisemål som en kan ha senere...

... ellers dukket det opp noe slektsgreier som er litt spesielt og pussig. En fetter jeg ikke har hatt særlig kontakt med er gått hen og blitt opptatt av konspirasjonsteorier og farlig stråling når man tar fly - man skulle tro at legeutdanning gav en litt kritisk holdning til diverse ting, men det finnes jo rare eksemplarer der også.... Nuvel - men med over 30 fettere og kusiner, til sammen, kan jo det fort bli mye rart....

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ferdig med dagens kaffe. Og "middag". Toast ble det fruen vartet opp med. Greit nok for apetitten er ikke allverden i dag.
Så satte jeg på ei plate med Herborg Kråkevik. Og da synger frua med, for hun kan jo alle tekstene. Så nå står jeg ute på verandaen slik at naboene ikke tror jeg mishandler henne..

Sentry

Legg inn av Sentry »

DoktorS skrev: tir apr 11, 2023 11:44 am Ser at jeg skrev at jeg ikke turte håpe på bra vær - vil vel si at det slo 80 prosent til med bra vær! Således meget bra, at man fikk flere soldager og det passet bra med en øl i solen før middag... Ble litt turer og litt sosialt innimellom, med besøk noen dager og en liten hyttevisitt. Så er også 80 prosent fornøyd med påsken - og med nesten en uke utenfor leiligheten i Oslo, føles det som en helt grei ferie også. Jeg liker å bruke feriedager på meg selv, så når man uansett er fri og kobler det til en helg, går det ikke ut over mer spennende reisemål som en kan ha senere...

... ellers dukket det opp noe slektsgreier som er litt spesielt og pussig. En fetter jeg ikke har hatt særlig kontakt med er gått hen og blitt opptatt av konspirasjonsteorier og farlig stråling når man tar fly - man skulle tro at legeutdanning gav en litt kritisk holdning til diverse ting, men det finnes jo rare eksemplarer der også.... Nuvel - men med over 30 fettere og kusiner, til sammen, kan jo det fort bli mye rart....
Jeg har dessverre utviklet allergi mot konspirasjonsteorier, og det er ikke alltid enkelt når man har et par kolleger som henger seg på det aller meste. men jeg er blitt flink til å holde kjeft.

Jeg erikke like flink på en app som heter Nextdoor der man kan poste smått og stort fra nabolaget der man bor. Jeg er jo omgitt av ihuga uber-religiøse republikanere, og da er det fristende å pisse litt i vepsebolet av og til. Fruen klager og sier at jeg er alt for lite diplomatisk, men det tar jeg ikke så tungt. En del skjønner hverken ironi eller hint, så da må det sterkere lut til. Og den luten serverer jeg gjerne.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Jeg har lenge hatt ønske om å oppleve tre byer Roma, New York og Istanbul

Om Istanbul skriver NRK.no fredag:
De er Istanbuls egentlige erobrere De er overalt og tar seg til rette som om de eier byen. Og mange mener at de er Istanbuls egentlige herskere.
Å gå på kafe i Istanbul inkluderer som regel en katt eller fler.
De ligger henslengt på stoler, eller sitter på gulvet og venter på en godbit
De sover i butikkhylla hos den lokale bokhandleren,
- i utsalgskurver i skobutikken, -
- i utstillingsvinduet i klesbutikken -
og på motorsykkelseter og offentlige kontorer.
Det er ren terapi å møte på disse små nøstene etter å ha kommet fra reportasjeturer der jeg har dekket krig, uro og jordskjelv sier NRK korrespondent Åse Marit Befring.

Jeg syns det er leit at min mor aldri besøkte Istanbul, hun hadde katter og for henne var de familiemedlemmer.
Jeg har arvet katte-forkjærligheten og får regelmessige besøk av nabolagets katt i min hage.

Sentry

Legg inn av Sentry »

Nå er det nok!

Oppvaskmaskinen gikk til hel**** for noen dager siden, så nå burde det holde for en stund. Jeg er ikke spesielt glad i disse handleturene for å finne ut hvilken variant man skal kjøpe - det er for mange typer og for mange variable og for mye å ta hensyn til. Men vi fant da en vi likte, hos en lokal forhandler vi liker, så da så. Så blir det spennede å se om den er like stille som den forrige...

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Pollenallergi og streik....folkens.....noen gode råd ?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big George skrev: tor apr 20, 2023 2:27 pm Pollenallergi og streik....folkens.....noen gode råd ?
Streiken får de ordne med som er parter. De finner nok ut av det etterhvert.
Pollen, derimot.....jeg popper en pille hver dag. Tror det skal hjelpe.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

fargerik skrev: tor apr 20, 2023 3:30 pm
Big George skrev: tor apr 20, 2023 2:27 pm Pollenallergi og streik....folkens.....noen gode råd ?
Streiken får de ordne med som er parter. De finner nok ut av det etterhvert.
Pollen, derimot.....jeg popper en pille hver dag. Tror det skal hjelpe.
Mulig den pilla fikk slutt på streiken....
Streikepille det burde det være marked for.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Akevitt hjelper mot det meste. Anbefales.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Sentry skrev: tor apr 20, 2023 1:25 pm Nå er det nok!

Oppvaskmaskinen gikk til hel**** for noen dager siden, så nå burde det holde for en stund. Jeg er ikke spesielt glad i disse handleturene for å finne ut hvilken variant man skal kjøpe - det er for mange typer og for mange variable og for mye å ta hensyn til. Men vi fant da en vi likte, hos en lokal forhandler vi liker, så da så. Så blir det spennede å se om den er like stille som den forrige...
Det er irriterende når ting ryker... ja, oppvaskmaskin er vel ikke det mest holdbare man har, er min erfaring... Husker en gang på besøk hos noen slektninger, der jeg overnattet på et slags "mellomrom", og det var vel da på en måte åpent mot kjøkkenet - det er lenge siden, men den maskina holdt meg våken.

Ellers er jo det veldig behagelig og beroligende å høre på en oppvaskmaskin om deter "vannlyder" man hører - og denne stille summingen, ekstra fint i jula synes jeg - når det er litt guffent ute og man høre den beroligende sirkulerende vannlyden fra maskina.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Morgenkaffen smaker extra godt når man er snill mot et dyr

I just want to let you know that there is a TikTok channel of a 🇺🇦 Ukrainian soldier dedicated entirely to a bull named Martyn. Martyn lost his owners due to the war and more than a year lived next to the positions of 🇺🇦 military. Recently, soldier decided to adopt Martyn and took him home

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: søn apr 23, 2023 11:15 am
Sentry skrev: tor apr 20, 2023 1:25 pm Nå er det nok!

Oppvaskmaskinen gikk til hel**** for noen dager siden, så nå burde det holde for en stund. Jeg er ikke spesielt glad i disse handleturene for å finne ut hvilken variant man skal kjøpe - det er for mange typer og for mange variable og for mye å ta hensyn til. Men vi fant da en vi likte, hos en lokal forhandler vi liker, så da så. Så blir det spennede å se om den er like stille som den forrige...
Det er irriterende når ting ryker... ja, oppvaskmaskin er vel ikke det mest holdbare man har, er min erfaring... Husker en gang på besøk hos noen slektninger, der jeg overnattet på et slags "mellomrom", og det var vel da på en måte åpent mot kjøkkenet - det er lenge siden, men den maskina holdt meg våken.

Ellers er jo det veldig behagelig og beroligende å høre på en oppvaskmaskin om deter "vannlyder" man hører - og denne stille summingen, ekstra fint i jula synes jeg - når det er litt guffent ute og man høre den beroligende sirkulerende vannlyden fra maskina.
Min har vært ødelagt siden våren i fjor. Synes det er i overkant dyre tider å kjøpe slike ting nå, men en blir noe lei av å vaske opp for hånd...

fargerik

Legg inn av fargerik »

GiPazzini_85 skrev: man apr 24, 2023 7:14 am
DoktorS skrev: søn apr 23, 2023 11:15 am
Sentry skrev: tor apr 20, 2023 1:25 pm Nå er det nok!

Oppvaskmaskinen gikk til hel**** for noen dager siden, så nå burde det holde for en stund. Jeg er ikke spesielt glad i disse handleturene for å finne ut hvilken variant man skal kjøpe - det er for mange typer og for mange variable og for mye å ta hensyn til. Men vi fant da en vi likte, hos en lokal forhandler vi liker, så da så. Så blir det spennede å se om den er like stille som den forrige...
Det er irriterende når ting ryker... ja, oppvaskmaskin er vel ikke det mest holdbare man har, er min erfaring... Husker en gang på besøk hos noen slektninger, der jeg overnattet på et slags "mellomrom", og det var vel da på en måte åpent mot kjøkkenet - det er lenge siden, men den maskina holdt meg våken.

Ellers er jo det veldig behagelig og beroligende å høre på en oppvaskmaskin om deter "vannlyder" man hører - og denne stille summingen, ekstra fint i jula synes jeg - når det er litt guffent ute og man høre den beroligende sirkulerende vannlyden fra maskina.
Min har vært ødelagt siden våren i fjor. Synes det er i overkant dyre tider å kjøpe slike ting nå, men en blir noe lei av å vaske opp for hånd...
Oppvaskmaskinen døde av alderdom her også, det er vel drøyt et par år siden.
Sjeldent har man sett noen være så kjapp som jeg var. Ny maskin var på plass så raskt det lot seg gjøre å få den levert. To- tre dager med håndvask var nok. Man blir fort lei av å ta oppvasken.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»