Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
markantovertak

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: ons mar 22, 2023 10:10 pm
Knax skrev: ons mar 22, 2023 9:40 pm Lønningene blir kuttet en god del denne sommeren med Ox, Firmino, Keita og Milner ut.

Det har du helt rett i, men nå blir det fire klubber som ikke er normale og Arsenal som ser langt bedre ut en oss.
Jeg ville også godtatt et relativt lavt bud på Thiago, f.eks £10m, om noe slikt skulle skje. Ut med Ox, Keita, Firmino, Thiago samt Phillips, Adrian og innlånte Arthur er £850k vekk fra lønnsbudsjettet. Nye spillere trenger ikke å belaste det med mer enn kanskje £400k til sammen. Det er et stort kutt. Det bør kanskje være rom for å bruke noe sånt som £100-120m netto og kanskje £50m mer brutto om lønnsbudsjettet kuttes nok.
Du skal altså erstatte åtte spillere, og kutte lønnsposten med £400k i uka. Skal du slanke stallen eller skal de som kommer inn i snitt tjene £50k mindre?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: ons mar 22, 2023 10:58 pm Du skal altså erstatte åtte spillere, og kutte lønnsposten med £400k i uka. Skal du slanke stallen eller skal de som kommer inn i snitt tjene £50k mindre?
Vi kan jo si at Firmino allerede erstattet med Gakpo. De fem etablerte + Carvalho og Elliott bør absolutt holde i angrepet.

Og på midtbanen trenger ikke akkurat Thiago, Ox, Keita og Arthur erstattes av fire nye spillere. Det bør holde med to.

Phillps har spilt 239 min fotball denne sesongen. 173 av dem i ligacup. Han kan erstattes av unggutt fra egen stall.

Og en ny tredjekeeper for Adrian trenger ikke å ha 60k i uka i lønn.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

KongOlav2 skrev: ons mar 22, 2023 10:10 pm Jeg ville også godtatt et relativt lavt bud på Thiago, f.eks £10m, om noe slikt skulle skje. Ut med Ox, Keita, Firmino, Thiago samt Phillips, Adrian og innlånte Arthur er £850k vekk fra lønnsbudsjettet. Nye spillere trenger ikke å belaste det med mer enn kanskje £400k til sammen. Det er et stort kutt. Det bør kanskje være rom for å bruke noe sånt som £100-120m netto og kanskje £50m mer brutto om lønnsbudsjettet kuttes nok.
Tjs, spillere inn skal ha lønn de også. Adrian og Phillips har nok ikke mye i lønn, og Juve dekker en god del av lønna til Arthur.

Personlig hadde jeg sett at Kelleher, Matip, Fabinho og Salah hadde blitt solgt. Alle disse bringer inn en god del penger, og de tre sistnevnte har høy lønn. Fabinho erstatter man med Bajcetic, Matip får jeg håpe man erstatter med en engelsk stopper som godtar det å være et 3/4-valg(blir nok en del spilletid uansett, da Konate og Gomez mest sannsynlig ryker på noe skader). Webster/Tarkowski eller noe lignende. Å erstatte Salah er utfordringen, men så er det ikke sikkert at det må være samme type spiller inn, da man mest sannsynlig kan endre på måten man spiller på med Diaz, Nunez og Gakpo inn det siste året. Neste år faller verdien på Salah betraktelig, da han kun har ett år igjen av kontrakten neste sommer.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Sjefan skrev: ons mar 22, 2023 10:19 pm Milner blir du nok ikke kvitt denne sommeren, nei.
Nei, det vil ikke overraske meg om han blir den andre signeringen på midtbanen sammen med Mount/Nunes.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: ons mar 22, 2023 11:02 pm
markantovertak skrev: ons mar 22, 2023 10:58 pm Du skal altså erstatte åtte spillere, og kutte lønnsposten med £400k i uka. Skal du slanke stallen eller skal de som kommer inn i snitt tjene £50k mindre?
Vi kan jo si at Firmino allerede erstattet med Gakpo. De fem etablerte + Carvalho og Elliott bør absolutt holde i angrepet.

Og på midtbanen trenger ikke akkurat Thiago, Ox, Keita og Arthur erstattes av fire nye spillere. Det bør holde med to.

Phillps har spilt 239 min fotball denne sesongen. 173 av dem i ligacup. Han kan erstattes av unggutt fra egen stall.

Og en ny tredjekeeper for Adrian trenger ikke å ha 60k i uka i lønn.
Da må vel Gakpos lønn inn i regnestykket?
Jeg noterer meg at det holder med Hendo, Fab, Jones, (Elliott), og to spillere til på midten.
Du skal streve litt med å finne erstattere til både Phillips og Adrian som tar lønna deres minus £50 i uka.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Knax skrev: ons mar 22, 2023 11:07 pm Tjs, spillere inn skal ha lønn de også. Adrian og Phillips har nok ikke mye i lønn, og Juve dekker en god del av lønna til Arthur.

Personlig hadde jeg sett at Kelleher, Matip, Fabinho og Salah hadde blitt solgt. Alle disse bringer inn en god del penger, og de tre sistnevnte har høy lønn. Fabinho erstatter man med Bajcetic, Matip får jeg håpe man erstatter med en engelsk stopper som godtar det å være et 3/4-valg(blir nok en del spilletid uansett, da Konate og Gomez mest sannsynlig ryker på noe skader). Webster/Tarkowski eller noe lignende. Å erstatte Salah er utfordringen, men så er det ikke sikkert at det må være samme type spiller inn, da man mest sannsynlig kan endre på måten man spiller på med Diaz, Nunez og Gakpo inn det siste året. Neste år faller verdien på Salah betraktelig, da han kun har ett år igjen av kontrakten neste sommer.
Phillips har £65k i lønn fra det jeg finner. Det er en god del for nesten ingen spilletid.

Jeg ville heller ikke vært fremmed for salg av noen av de du nevner, men antar at fornyelser vil skjer mer gradvis. Dersom man kvitter seg med alle de jeg nevnte, henter to meget solide spillere på midten og kanskje 1-2 helt billige kjøp, evt. en Bosman-signering som Ndicka, så hadde jeg vært ganske fornøyd.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: ons mar 22, 2023 11:09 pm Da må vel Gakpos lønn inn i regnestykket?
Jeg noterer meg at det holder med Hendo, Fab, Jones, (Elliott), og to spillere til på midten.
Du skal streve litt med å finne erstattere til både Phillips og Adrian som tar lønna deres minus £50 i uka.
Du kan vel kanskje legge til Bajcetic på midten. Og evt Milner i en mer perifer rolle i ett år til. Vi får jo også Morton tilbake fra lån.

Som nevnt kan Phillps erstattes av en egenprodusert unggutt fra eget akademi. En slik har neppe mer enn £10-15k i uka før han har vist prov på noe på førstelaget.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: ons mar 22, 2023 11:08 pm
Sjefan skrev: ons mar 22, 2023 10:19 pm Milner blir du nok ikke kvitt denne sommeren, nei.
Nei, det vil ikke overraske meg om han blir den andre signeringen på midtbanen sammen med Mount/Nunes.
Det sier veldig mye om deg.
Milner blir nok sikkert med videre, som en perifer spiller som kan dekke opp mange steder for en billig penge, med rett pass og god standing i gruppa.
Det viktigste er ikke å bli kvitt ham. Det viktigste er å ha spillere skadefri, slik at rollen hans blir slik den er tenkt å være.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: ons mar 22, 2023 11:11 pm
markantovertak skrev: ons mar 22, 2023 11:09 pm Da må vel Gakpos lønn inn i regnestykket?
Jeg noterer meg at det holder med Hendo, Fab, Jones, (Elliott), og to spillere til på midten.
Du skal streve litt med å finne erstattere til både Phillips og Adrian som tar lønna deres minus £50 i uka.
Du kan vel kanskje legge til Bajcetic på midten. Og evt Milner i en mer perifer rolle i ett år til. Vi får jo også Morton tilbake fra lån.

Som nevnt kan Phillps erstattes av en egenprodusert unggutt fra eget akademi. En slik har neppe mer enn £10-15k i uka før han har vist prov på noe på førstelaget.
Ah, Bajcetic glemte jeg. Sorry. Legg til han da.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

markantovertak skrev: ons mar 22, 2023 11:12 pm Det sier veldig mye om deg.
Milner blir nok sikkert med videre, som en perifer spiller som kan dekke opp mange steder for en billig penge, med rett pass og god standing i gruppa.
Det viktigste er ikke å bli kvitt ham. Det viktigste er å ha spillere skadefri, slik at rollen hans blir slik den er tenkt å være.
Jepp, jeg traff forrige sommer og vil ikke bli overrasket om jeg treffer igjen.

Nå lekkes det såpass mye rundt Bellingham og vanskeligheten med å hente han pga prislapp og manglende CL, at jeg vil tro man har begynt å se på andre alternativer. Så får man se hva det blir til. Om Bellingham ryker, så håper jeg at klubben går all in på Barella og Ugarte/Kone.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: tor mar 23, 2023 12:23 am
markantovertak skrev: ons mar 22, 2023 11:12 pm Det sier veldig mye om deg.
Milner blir nok sikkert med videre, som en perifer spiller som kan dekke opp mange steder for en billig penge, med rett pass og god standing i gruppa.
Det viktigste er ikke å bli kvitt ham. Det viktigste er å ha spillere skadefri, slik at rollen hans blir slik den er tenkt å være.
Jepp, jeg traff forrige sommer og vil ikke bli overrasket om jeg treffer igjen.

Nå lekkes det såpass mye rundt Bellingham og vanskeligheten med å hente han pga prislapp og manglende CL, at jeg vil tro man har begynt å se på andre alternativer. Så får man se hva det blir til. Om Bellingham ryker, så håper jeg at klubben går all in på Barella og Ugarte/Kone.
Det med Bellingham er vel det samme som det har vært hele veien, og som er poengtert i artikler denne uka. Liverpool er villig til å strekke seg langt økonomisk, men de håper det at Bellingham ønsker Liverpool skal ta av for den verste budkampen.

At Liverpool er i stand til å finne gode alternativ for Bellingham er jeg ikke i tvil om. Sjøl om jeg neppe tror det du håper på blir mye rimeligere enn Bellingham (lønn og overgangssum). Jeg tipper også at om man ikke henter Bellingham så blir PL-proven viktig, og det er veldig rart om det ikke blir hentet en engelsk midtbanespiller (Mount mest sannsynlig).

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: ons mar 22, 2023 11:28 pm Bilde

The Athletic kjører en sak på spillere som kan være aktuelle alternativer dersom Bellingham skulle ryke, og lista er ganske interessant. Grafikken viser også hvor Bellingham er spilleren med stor S, den Klopp vil ofre omtrent hva som helst for å få tak i.

Det Bellingham er verdensklasse på, er jo nettopp det som mangler i dagens Liverpoollag, nemlig evnen til å forsere ledd. Dette har vi tidligere betalt relativt store summer for, da vi hentet Ox og Keita, og det er neppe tilfeldig at det er nettopp varianter med en av disse to sentralt på midten som i størst grad har fått oss til å se ut som verdens beste fotballag til tider disse siste 5 årene (Oxlade i 17/18 og Keita i 18/19 og 21/22).

Grafikken viser også hvorfor Metheus Nunes antakelig har dukket opp på radaren vår, da han scorer voldsomt på noe av det samme, selv om resten av det han tilbyr er langt svakere enn hva man vil få fra Bellingham. Og det er jo nettopp derfor Bellingham blir så pokkers dyr, med han får man jo ekstrem spisskompetanse på toppen av at han mestrer "alt annet" også.

Meget mulig at man må kjøre en helt annen approach dersom Bellingham skulle ryke, og at man da setter seg ned ved tegnebrettet og forsøker å gjenskape noe man har hatt suksess med tidligere, nemlig å fordele det Bellingham gjør ut på 2-3 ulike spillere. Da kan man kjøpe Oxlade-typer, som er ekstreme på én ting (typ Nunes), og så finne komplimentære spillere for å dekke de andre oppgavene. Det kan fort hende at det blir enklere og vel så spennende som å hente Bellingham.
Kanskje litt rart Kudus ikke nevnes?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wa11in skrev: ons mar 22, 2023 11:28 pm Grafikken viser også hvorfor Metheus Nunes antakelig har dukket opp på radaren vår, da han scorer voldsomt på noe av det samme, selv om resten av det han tilbyr er langt svakere enn hva man vil få fra Bellingham. Og det er jo nettopp derfor Bellingham blir så pokkers dyr, med han får man jo ekstrem spisskompetanse på toppen av at han mestrer "alt annet" også.

Meget mulig at man må kjøre en helt annen approach dersom Bellingham skulle ryke, og at man da setter seg ned ved tegnebrettet og forsøker å gjenskape noe man har hatt suksess med tidligere, nemlig å fordele det Bellingham gjør ut på 2-3 ulike spillere. Da kan man kjøpe Oxlade-typer, som er ekstreme på én ting (typ Nunes), og så finne komplimentære spillere for å dekke de andre oppgavene. Det kan fort hende at det blir enklere og vel så spennende som å hente Bellingham.
Flere spillere rundt om som scorer høyt på lignende stats, f.eks er jo både Thuram-Ulien, Majer og Le Fee i L1 alle statistisk bedre på dette enn Nunes. Jeg håper heller vi (om Bellingham ryker) går for litt mer allround spillere. Mount, Rice, Caicedo og MacAllister bør alle stå høyt på lista. En av de to mest offensive av disse + en av de to mest defensive. Caicedo og Mount til i sum £120-130m er kanskje mulig. Og en duo som jeg definitivt tror ville forsterket Liverpool..

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: ons mar 22, 2023 11:28 pm Bilde

The Athletic kjører en sak på spillere som kan være aktuelle alternativer dersom Bellingham skulle ryke, og lista er ganske interessant. Grafikken viser også hvor Bellingham er spilleren med stor S, den Klopp vil ofre omtrent hva som helst for å få tak i.

Det Bellingham er verdensklasse på, er jo nettopp det som mangler i dagens Liverpoollag, nemlig evnen til å forsere ledd. Dette har vi tidligere betalt relativt store summer for, da vi hentet Ox og Keita, og det er neppe tilfeldig at det er nettopp varianter med en av disse to sentralt på midten som i størst grad har fått oss til å se ut som verdens beste fotballag til tider disse siste 5 årene (Oxlade i 17/18 og Keita i 18/19 og 21/22).

Grafikken viser også hvorfor Metheus Nunes antakelig har dukket opp på radaren vår, da han scorer voldsomt på noe av det samme, selv om resten av det han tilbyr er langt svakere enn hva man vil få fra Bellingham. Og det er jo nettopp derfor Bellingham blir så pokkers dyr, med han får man jo ekstrem spisskompetanse på toppen av at han mestrer "alt annet" også.

Meget mulig at man må kjøre en helt annen approach dersom Bellingham skulle ryke, og at man da setter seg ned ved tegnebrettet og forsøker å gjenskape noe man har hatt suksess med tidligere, nemlig å fordele det Bellingham gjør ut på 2-3 ulike spillere. Da kan man kjøpe Oxlade-typer, som er ekstreme på én ting (typ Nunes), og så finne komplimentære spillere for å dekke de andre oppgavene. Det kan fort hende at det blir enklere og vel så spennende som å hente Bellingham.
Jeg blir alltid litt svett når Dewsbury-Hall dukker opp som spillere med en viss likhet statistisk som de spillerne Liverpool linkes til. Det. Må. Aldri. Skje.
Han er en spiller som aldri passerer "øye-testen". Det samme vil jeg si om feks Le Fee. Når jeg da heller ikke er begeistret for Musah eller Nunes så bør jeg vel vurdere mitt gryende kjærlighetsforhold til Bellingham. Men samtidig syntes jeg han tok et stort steg for min del i høst. Mulig noen av de andre der også kan gjøre det. Utfordringen til alle disse synes jeg er tilstedeværelse, hele tiden. Og ikke minst hva det blir av det de faktisk gjør.

Jeg mente forøvrig at man burde hente Willock da Newcastle gjorde det. Han har kanskje ikke tatt all verdens steg der, men var helt åpenbart en typisk Klopp-spiller, og britisk Liverpoolfan, for småpenger.

Jeg blir ikke spesielt overrasket om det er Bajcetic 2025 som er nærmest chartet til Bellingham i dag. Men å stole på det allerede nå og hente andre typer, tja kanskje.

Det kan godt være at PL-proven, og temmelig typete spillere, Ruben Neves og Mason Mount med en ung lovende spillere fra en annen liga, Thuram-Ulien, Kone, Ugarte, Kudus (om man ikke må plukke noe rimeligere enn disse), som er greia. Det som siver ute tyder kanskje på det. Ryker Bellingham blir det nok en temmelig tydelig jakt på en britisk spiller.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: ons mar 22, 2023 11:28 pm Bilde

The Athletic kjører en sak på spillere som kan være aktuelle alternativer dersom Bellingham skulle ryke, og lista er ganske interessant. Grafikken viser også hvor Bellingham er spilleren med stor S, den Klopp vil ofre omtrent hva som helst for å få tak i.

Det Bellingham er verdensklasse på, er jo nettopp det som mangler i dagens Liverpoollag, nemlig evnen til å forsere ledd. Dette har vi tidligere betalt relativt store summer for, da vi hentet Ox og Keita, og det er neppe tilfeldig at det er nettopp varianter med en av disse to sentralt på midten som i størst grad har fått oss til å se ut som verdens beste fotballag til tider disse siste 5 årene (Oxlade i 17/18 og Keita i 18/19 og 21/22).

Grafikken viser også hvorfor Metheus Nunes antakelig har dukket opp på radaren vår, da han scorer voldsomt på noe av det samme, selv om resten av det han tilbyr er langt svakere enn hva man vil få fra Bellingham. Og det er jo nettopp derfor Bellingham blir så pokkers dyr, med han får man jo ekstrem spisskompetanse på toppen av at han mestrer "alt annet" også.

Meget mulig at man må kjøre en helt annen approach dersom Bellingham skulle ryke, og at man da setter seg ned ved tegnebrettet og forsøker å gjenskape noe man har hatt suksess med tidligere, nemlig å fordele det Bellingham gjør ut på 2-3 ulike spillere. Da kan man kjøpe Oxlade-typer, som er ekstreme på én ting (typ Nunes), og så finne komplimentære spillere for å dekke de andre oppgavene. Det kan fort hende at det blir enklere og vel så spennende som å hente Bellingham.
Synes også listen fremstår ganske dårlig bearbeidet av Carey og Jones. Greit illustrert av at man klarer ende med både Caqueret og Willock på samme liste. Potensialet til Bellingham er stort, og man kan åpenbart ta han i flere retninger, men skal man ha en meningsfull diskusjon rundt dette ville det vært hensiktsmessig å forsøke og avgrense det noe.

Ønsker man Bellingham i en Frenkie/Mousa-rolle? Eller ønsker man han, slik du beskriver, i en mer offensiv rolle (ref Keita/Ox)? Jeg stusser også på at man «lumper» «carries» og «dribbles» sammen. Der mister man noe etter min mening.

Bellingham har ikke et spesielt høyt volum med «carries», delvis fordi han ligger relativt høyt i banen. I lys av dette har han høy suksessratio når han utfordrer og særlig i lys av hvor ofte han gjør det.

Typer som Mousa Dembele i Spurs og Frenkie i Ajax utfordret noe mindre, lykkes betydelig oftere og førte ball vesentlig mer. Delvis fordi de lå dypere i banen. I en slik kategori finner man enkelte mer begrensede alternativer (ingen skam i det) som feks Rice og Caqueret.

Utover det viser kanskje artikkelen hvor sjelden den kombinasjonen med ferdigheter som Bellingham besitter faktisk er. Samme med Dembele og Frenkie. Det sier seg litt selv at dersom alternativene er Dewsbury-Hall og Willock (da måtte selv Eze vært bedre?) så kan man like gjerne forsøke noe helt annet.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: tor mar 23, 2023 11:55 am Synes også listen fremstår ganske dårlig bearbeidet av Carey og Jones. Greit illustrert av at man klarer ende med både Caqueret og Willock på samme liste. Potensialet til Bellingham er stort, og man kan åpenbart ta han i flere retninger, men skal man ha en meningsfull diskusjon rundt dette ville det vært hensiktsmessig å forsøke og avgrense det noe.

Ønsker man Bellingham i en Frenkie/Mousa-rolle? Eller ønsker man han, slik du beskriver, i en mer offensiv rolle (ref Keita/Ox)? Jeg stusser også på at man «lumper» «carries» og «dribbles» sammen. Der mister man noe etter min mening.

Bellingham har ikke et spesielt høyt volum med «carries», delvis fordi han ligger relativt høyt i banen. I lys av dette har han høy suksessratio når han utfordrer og særlig i lys av hvor ofte han gjør det.

Typer som Mousa Dembele i Spurs og Frenkie i Ajax utfordret noe mindre, lykkes betydelig oftere og førte ball vesentlig mer. Delvis fordi de lå dypere i banen. I en slik kategori finner man enkelte mer begrensede alternativer (ingen skam i det) som feks Rice og Caqueret.

Utover det viser kanskje artikkelen hvor sjelden den kombinasjonen med ferdigheter som Bellingham besitter faktisk er. Samme med Dembele og Frenkie. Det sier seg litt selv at dersom alternativene er Dewsbury-Hall og Willock (da måtte selv Eze vært bedre?) så kan man like gjerne forsøke noe helt annet.
Hvem er det egentlig som nevnes i denne artikkelen?

Wellé

Legg inn av Wellé »

KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 12:07 pm Hvem er det egentlig som nevnes i denne artikkelen?
Dette er spillerne som statistisk har størst likhet med Bellingham i modellen til Carey/Athletic.
Bilde

Spillerne som har egne avsnitt dedikert til dem er:
Caqueret, Le Fee, Dewsbury-Hall, Musah og Nunes.

Ingen av de gir meg spesielt vann på munn og ville vært de jeg hadde tenkt på når man skulle komme med alternativ signeirng for Bellingham.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: tor mar 23, 2023 9:10 am Det kan godt være at PL-proven, og temmelig typete spillere, Ruben Neves og Mason Mount med en ung lovende spillere fra en annen liga, Thuram-Ulien, Kone, Ugarte, Kudus (om man ikke må plukke noe rimeligere enn disse), som er greia. Det som siver ute tyder kanskje på det. Ryker Bellingham blir det nok en temmelig tydelig jakt på en britisk spiller.
Neves som et alternativ til Fabinho + Mount som klart førstevalg kunne vært bra. Da kunne man tillatt seg en tredjemann fra kontinentet som ikke koster skjorta. Men det er vel en del forskjell på disse du nevner? Ugarte ser jo statsmessig ut som en mer rendyrket defensiv spiller, mens Thuram-Ulien og Kudus har betydelig flere offensive egenskaper.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wellé skrev: tor mar 23, 2023 12:13 pm Spillerne som har egne avsnitt dedikert til dem er:
Caqueret, Le Fee, Dewsbury-Hall, Musah og Nunes.

Ingen av de gir meg spesielt vann på munn og ville vært de jeg hadde tenkt på når man skulle komme med alternativ signeirng for Bellingham.
Uten at jeg kjenner disse i særlig grad, føler jeg at alternativet til Bellingham burde vært et noe sikrere valg enn disse. Mount passer i det, ikke Nunes eller en 21-åring fra Valencia. Og er Caqueret i hele tatt en lignende type? Jeg trodde han var mer en sentral/dyptliggende spller.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 12:14 pm
markantovertak skrev: tor mar 23, 2023 9:10 am Det kan godt være at PL-proven, og temmelig typete spillere, Ruben Neves og Mason Mount med en ung lovende spillere fra en annen liga, Thuram-Ulien, Kone, Ugarte, Kudus (om man ikke må plukke noe rimeligere enn disse), som er greia. Det som siver ute tyder kanskje på det. Ryker Bellingham blir det nok en temmelig tydelig jakt på en britisk spiller.
Neves som et alternativ til Fabinho + Mount som klart førstevalg kunne vært bra. Da kunne man tillatt seg en tredjemann fra kontinentet som ikke koster skjorta. Men det er vel en del forskjell på disse du nevner? Ugarte ser jo statsmessig ut som en mer rendyrket defensiv spiller, mens Thuram-Ulien og Kudus har betydelig flere offensive egenskaper.
Det er definitivt forskjell på disse ungguttene ja. Jeg tar ikke noe særlig stilling til det. Det var mer som et svar til wa11in som spekulerte i Bellingham i 2-3 spillere. Da fyller vel Neves/Mount mye, og så er det litt åpnet hva man trenger utover dette. Jeg synes forøvrig Ugarte er ekstremt god når han engasjerer seg offensivt. Noe han ikke gjør så ofte i den rollen han har, men sikkert kunne gjort mer i en litt annen rolle.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Snapp opp Gavi for en slikk og ingenting fra røverklubben Barca om Jude ryker, ez pz. Sånn helt seriøst har jeg hele veien prøvd å være edruelig om at det ble veldig vanskelig å hente Bellingham, men det har vært så mye rykter og artikler rundt det at jeg nok blir ganske deprimert en liten periode uansett hvis det ikke går. Håper bare han går til Madrid og ikke City isåfall.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Machine_Head skrev: tor mar 23, 2023 12:29 pm Snapp opp Gavi for en slikk og ingenting fra røverklubben Barca om Jude ryker, ez pz. Sånn helt seriøst har jeg hele veien prøvd å være edruelig om at det ble veldig vanskelig å hente Bellingham, men det har vært så mye rykter og artikler rundt det at jeg nok blir ganske deprimert en liten periode uansett hvis det ikke går. Håper bare han går til Madrid og ikke City isåfall.
Jeg tipper det er veldig mye mindre sjanse for at Gavi blir Liverpoolspiller enn at Bellingham blir det.

Juiced

Legg inn av Juiced »

Bellingham blir Liverpoolspiller. Det har jeg vært trygg på ganske lenge. Ingenting som tyder på noe annet nå heller.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Juiced skrev: tor mar 23, 2023 1:17 pm Bellingham blir Liverpoolspiller. Det har jeg vært trygg på ganske lenge. Ingenting som tyder på noe annet nå heller.
Jeg er veldig enig med deg. Synes til og med det som kom i helga/begynnelsen av denne uka med Ornstein i spissen bare forsterket det. Virket mest som om BD forsøkte å få koblet på andre klubber, men at det ikke er interesse eller at de andre klubbene vet det ikke er vits.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

markantovertak skrev: tor mar 23, 2023 1:22 pm
Juiced skrev: tor mar 23, 2023 1:17 pm Bellingham blir Liverpoolspiller. Det har jeg vært trygg på ganske lenge. Ingenting som tyder på noe annet nå heller.
Jeg er veldig enig med deg. Synes til og med det som kom i helga/begynnelsen av denne uka med Ornstein i spissen bare forsterket det. Virket mest som om BD forsøkte å få koblet på andre klubber, men at det ikke er interesse eller at de andre klubbene vet det ikke er vits.
Jeg synes det er vanskelig å se hvilke andre klubber som kan tilby Bellingham den pakken Liverpool kan akkurat nå. Da må det i så fall være at Man City avskilter KdB og legger mye penger på bordet i tillegg til den statusen og posisjonen Bellingham kan forvente i et lag nå. Jeg tror totalpakke Liverpool vil tilby her som en man vil bygge opp et lag rundt og som lagets store stjerne er vanskelig å konkurrere med for andre. Spesielt fordi Bellingham allerede i sist klubbvalg viste at han setter utvikling og hvordan han passer inn i et lag foran lønn og status på klubben. Når det kom til Haaland kunne Man City tilby akkurat denne pakken sammen med høy lønn. Med Bellingham har de ikke det samme å tilby pr.dd.
Real Madrid har allerede plukket opp to av de beste unge midtbanespillerne og har i tillegg flere stjerner å håndtere. Samtidig som de hele tiden vil være i posisjon til å plukke opp Haaland/Mbappe ved anledning og da vil en Bellingham signering nå være et rart valg synes jeg.
Man City har i dag en stjernespiller i Haaland som vil være lagets midtpunkt og der de i større og større grad vil bygge rundt han. Chelsea virker det å være for mye usikkerhet rundt spillerlogistikk og manager til at jeg tror Bellingham vil se på det som aktuelt. En joker jeg faktisk ser her er et Man Utd med en positiv utvikling og en CL plass. De kan nok tilby mye av det samme som Liverpool mtp rolle/posisjon i laget og status. Jeg vil tro Ten Hag hadde avskiltet Bruno på dagen om muligheten til å signere Bellingham kom. Så kan man legge til at eventuelt nytt eierskap nok vil legge mye prestisje i å hente en skikkelig "marquee signing". Så jeg tror Man Utd er en mye større konkurrent til Bellingham enn mediene har formidlet til nå. Spesielt om de får inn nye eiere ganske kjapt.

Det eneste som uroer meg litt med Bellingham til Liverpool er at ting ikke virker helt klart enda og at Dortmund fremdeles jobber for å få inn flere interessenter. Liverpool ville normalt sett ønsket å ha dette klart nå før det blir budrunder til sommeren og flere klubber har avklart sine behov. F.eks så vi jo med Tchouameni at man gikk fra å være i førersetet til å tape han til Real Madrid fordi Real Madrid mistet Mbappe dealen sin. Sånt kan jo skje nå også. Så magefølelsen min sier at vi må ha en slags bekreftelse på at han kommer før april er over for at det skal skje.

Men er jo troverdige og gode kilder som mener Bellingham til Liverpool er verdens dårligst bevarte hemmelighet. Og Klopp sine kommentarer om han styrker jo det egentlig. Det samme med manglende rykter rundt alternativer.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Klaumb skrev: tor mar 23, 2023 2:52 pm
markantovertak skrev: tor mar 23, 2023 1:22 pm
Juiced skrev: tor mar 23, 2023 1:17 pm Bellingham blir Liverpoolspiller. Det har jeg vært trygg på ganske lenge. Ingenting som tyder på noe annet nå heller.
Jeg er veldig enig med deg. Synes til og med det som kom i helga/begynnelsen av denne uka med Ornstein i spissen bare forsterket det. Virket mest som om BD forsøkte å få koblet på andre klubber, men at det ikke er interesse eller at de andre klubbene vet det ikke er vits.

Det eneste som uroer meg litt med Bellingham til Liverpool er at ting ikke virker helt klart enda og at Dortmund fremdeles jobber for å få inn flere interessenter. Liverpool ville normalt sett ønsket å ha dette klart nå før det blir budrunder til sommeren og flere klubber har avklart sine behov. F.eks så vi jo med Tchouameni at man gikk fra å være i førersetet til å tape han til Real Madrid fordi Real Madrid mistet Mbappe dealen sin. Sånt kan jo skje nå også. Så magefølelsen min sier at vi må ha en slags bekreftelse på at han kommer før april er over for at det skal skje.

Men er jo troverdige og gode kilder som mener Bellingham til Liverpool er verdens dårligst bevarte hemmelighet. Og Klopp sine kommentarer om han styrker jo det egentlig. Det samme med manglende rykter rundt alternativer.
Mulig jeg sitter og luller meg inn i noe altså, men den lille kilen som ble forsøkt slått inn mellom Liverpool og Bellingham i helga var særdeles tynn. Det er Ornstein, og noen twitter-fakes, ikke noe seriøst fra noe annet sted og det blir knapt møtt av noe fra de som er tett på Liverpool. Jeg er nok enig med deg, bortsett fra at jeg ikke føler det er noe behov for noen bekreftelse i løpet av april. Jeg vil heller si at det kreves tunge rykter om en annen klubb i løpet av april, for å rikke meg i troen.

Samtidig. Dukker det crazy money opp så er ikke Liverpool med på det. Det må man jo ha i bakhue.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wa11in skrev: tor mar 23, 2023 3:34 pm
KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 8:44 am Jeg håper heller vi (om Bellingham ryker) går for litt mer allround spillere. Mount, Rice, Caicedo og MacAllister bør alle stå høyt på lista.
Her står vi nok på motsatt side av hverandre. Jeg tenker at vi, dersom Bellingham ryker, tvert i mot burde forsøke å hente spillere med ekstrem spisskompetanse. Det er det vi har lyktes godt med tidligere, særlig personifisert gjennom kjøpene av Oxlade og Keita, som jeg mener er de to som har gjort at midtbanen vår tidvis har vært i ypperste verdensklasse. Uten disse - not so much.

Bellingham er en sjelden rase - en allrounder som er god på alt, og i tillegg ekstrem på enkelte områder. Jeg ønsker heller at vi finner alternativer med komplimentære ekstremferdigheter enn å finne allroundere som er decent til alt.
Hvem kan vi kjøpe som har dette da? Jeg kjøper ikke på noen måte at f.eks Nunes er så god på det du beskriver i forrige innlegg at han faller i denne kategorien.

Wellé

Legg inn av Wellé »

KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 3:40 pm
Wa11in skrev: tor mar 23, 2023 3:34 pm
KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 8:44 am Jeg håper heller vi (om Bellingham ryker) går for litt mer allround spillere. Mount, Rice, Caicedo og MacAllister bør alle stå høyt på lista.
Her står vi nok på motsatt side av hverandre. Jeg tenker at vi, dersom Bellingham ryker, tvert i mot burde forsøke å hente spillere med ekstrem spisskompetanse. Det er det vi har lyktes godt med tidligere, særlig personifisert gjennom kjøpene av Oxlade og Keita, som jeg mener er de to som har gjort at midtbanen vår tidvis har vært i ypperste verdensklasse. Uten disse - not so much.

Bellingham er en sjelden rase - en allrounder som er god på alt, og i tillegg ekstrem på enkelte områder. Jeg ønsker heller at vi finner alternativer med komplimentære ekstremferdigheter enn å finne allroundere som er decent til alt.
Hvem kan vi kjøpe som har dette da? Jeg kjøper ikke på noen måte at f.eks Nunes er så god på det du beskriver i forrige innlegg at han faller i denne kategorien.
Gabri Veiga er muligens en dere har på blokken. Blir linket til RM og "flere topp PL-klubber". Senest i dag tweeter Romano om denne interessen og at han har en UKK på €40m

Har ikke sett kamper av han, men YT-videoene hans er mye ballføring, samt at det dukker opp på fbref.
Bilde

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 8:44 am
Caicedo og Mount til i sum £120-130m er kanskje mulig.
Tror nok du må enda litt mer opp.

Brighton nektet å slippe Ceicedo for 75 mill GBP i januar, og var klare på at prisen var 90. Nå er det mulig de ikke er like knallharde mellom sesonger, siden de hadde mistet Trossard og fighter om Europa. Men han blir uansett dyr.

Mount får man kanskje til under markedsverdi fordi det bare er et år igjen på kontrakten til sommeren og fordi Chelsea må selge unna pga. stor stall, men tviler sterk på at han går under 50 mill pund. Engelsk landslagsspiller som er 24 år gammel, er liksom ikke det man får store rabatter på i PL. Går han under det, er det flere klubber som kan tenkes å melde seg på.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tor mar 23, 2023 4:08 pm Tror nok du må enda litt mer opp.

Brighton nektet å slippe Ceicedo for 75 mill GBP i januar, og var klare på at prisen var 90. Nå er det mulig de ikke er like knallharde mellom sesonger, siden de hadde mistet Trossard og fighter om Europa. Men han blir uansett dyr.

Mount får man kanskje til under markedsverdi fordi det bare er et år igjen på kontrakten til sommeren og fordi Chelsea må selge unna pga. stor stall, men tviler sterk på at han går under 50 mill pund. Engelsk landslagsspiller som er 24 år gammel, er liksom ikke det man får store rabatter på i PL. Går han under det, er det flere klubber som kan tenkes å melde seg på.
Hvor har du det fra?

Leste et intervju med CEO-en til Brighton nylig inne på The Athletic og han sa at de aldri gir ut noe beløp på generell basis, samt at i dette tilfellet så sa de bare nei.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»