Sesongkortsalg 2023

Svar
Sekse

Sesongkortsalg 2023

Legg inn av Sekse »

Klarte ikke å finne noen tråd for sesongkortsalg for 2023. Det virker som det blir kan bli et godt år med høyt salg i år for Eliteserien. Inntoget til Brann hjelper nok også på. Hvordan er ståa for OBOS-ligaen?

Mitt lag Haugesund ligger an til tidenes beste sesongkortsalg. Ved inngangen til 2023 var det solgt 2300 sesongkort. Har ikke sett noen oppdateringer etter det.

Hentet fra NRK:

"Stort hopp i sesongkortsalg i Eliteserien Flere klubber i Eliteserien har allerede passert fjorårets sesongkortsalg. Det melder Norsk toppfotball i en pressemelding.

Rosenborg, Brann, Vålerenga og Bodø/Glimt har allerede passert fjorårets sesongkortsalg. Rosenborg leder salget, skriver de i pressemeldingen.

Totalt har de fire klubbene solgt litt over 21.000 sesongkort. Størst økning av alle har Tromsø som med 1.050 sesongkort har doblet salget fra i fjor.
Brann og Bodø/Glimt har solgt henholdsvis 5.500 og 4.400 sesongkort. Det er en økning på 30 prosent sammenlignet med fjoråret."

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Sekse skrev: lør feb 11, 2023 10:19 am Klarte ikke å finne noen tråd for sesongkortsalg for 2023. Det virker som det blir kan bli et godt år med høyt salg i år for Eliteserien. Inntoget til Brann hjelper nok også på. Hvordan er ståa for OBOS-ligaen?

Mitt lag Haugesund ligger an til tidenes beste sesongkortsalg. Ved inngangen til 2023 var det solgt 2300 sesongkort. Har ikke sett noen oppdateringer etter det.

Hentet fra NRK:

"Stort hopp i sesongkortsalg i Eliteserien Flere klubber i Eliteserien har allerede passert fjorårets sesongkortsalg. Det melder Norsk toppfotball i en pressemelding.

Rosenborg, Brann, Vålerenga og Bodø/Glimt har allerede passert fjorårets sesongkortsalg. Rosenborg leder salget, skriver de i pressemeldingen.

Totalt har de fire klubbene solgt litt over 21.000 sesongkort. Størst økning av alle har Tromsø som med 1.050 sesongkort har doblet salget fra i fjor.
Brann og Bodø/Glimt har solgt henholdsvis 5.500 og 4.400 sesongkort. Det er en økning på 30 prosent sammenlignet med fjoråret."
Viking har solgt 3 515 pr. 30. januar. Dette er bare til mannen i gata, VIP er ikke med i det tallet. Viking har kun en abonnementsløsning, og da binder man seg for seks mnd. Salget kommer nok til å øke jevnt og trutt frem mot seriestart, men får en boost like før første seriekamp. Da får man mest for pengene. En hinsides jævlig 2022-sesong gjør nok at flere sitter litt på gjerdet.

Vanskelig å sammenligne med tidligere sesonger, da dette bare er andre året med abonnement. 1. januar i fjor hadde Viking passert 4 500 abonnement, men det inkluderte sponsorer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bilvrag skrev: lør feb 11, 2023 12:53 pm
Sekse skrev: lør feb 11, 2023 10:19 am Klarte ikke å finne noen tråd for sesongkortsalg for 2023. Det virker som det blir kan bli et godt år med høyt salg i år for Eliteserien. Inntoget til Brann hjelper nok også på. Hvordan er ståa for OBOS-ligaen?

Mitt lag Haugesund ligger an til tidenes beste sesongkortsalg. Ved inngangen til 2023 var det solgt 2300 sesongkort. Har ikke sett noen oppdateringer etter det.

Hentet fra NRK:

"Stort hopp i sesongkortsalg i Eliteserien Flere klubber i Eliteserien har allerede passert fjorårets sesongkortsalg. Det melder Norsk toppfotball i en pressemelding.

Rosenborg, Brann, Vålerenga og Bodø/Glimt har allerede passert fjorårets sesongkortsalg. Rosenborg leder salget, skriver de i pressemeldingen.

Totalt har de fire klubbene solgt litt over 21.000 sesongkort. Størst økning av alle har Tromsø som med 1.050 sesongkort har doblet salget fra i fjor.
Brann og Bodø/Glimt har solgt henholdsvis 5.500 og 4.400 sesongkort. Det er en økning på 30 prosent sammenlignet med fjoråret."
Viking har solgt 3 515 pr. 30. januar. Dette er bare til mannen i gata, VIP er ikke med i det tallet. Viking har kun en abonnementsløsning, og da binder man seg for seks mnd. Salget kommer nok til å øke jevnt og trutt frem mot seriestart, men får en boost like før første seriekamp. Da får man mest for pengene. En hinsides jævlig 2022-sesong gjør nok at flere sitter litt på gjerdet.

Vanskelig å sammenligne med tidligere sesonger, da dette bare er andre året med abonnement. 1. januar i fjor hadde Viking passert 4 500 abonnement, men det inkluderte sponsorer.
Så Viking har vraket muligheten til å kjøpe sesongkort?

Molde har også mulighet for abonnement. Men også mulighet til å kjøpe på vanlig vis. Jeg velger det siste. Blåser 3500,- med en gang og så er jeg ferdig med det.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

PapaSmurf skrev: lør feb 11, 2023 1:25 pm Så Viking har vraket muligheten til å kjøpe sesongkort?

Molde har også mulighet for abonnement. Men også mulighet til å kjøpe på vanlig vis. Jeg velger det siste. Blåser 3500,- med en gang og så er jeg ferdig med det.
Hadde ikke vanlig sesongkort i fjor heller, bare Viking+ (abonnement) som blir trukket hver mnd. Så har man sikkert muligheten til å betale for 6,8 eller 12 mnd med en gang, om det skulle være ønskelig. Synes det er en fin løsning. Det dyreste (Gull) koster 299,- i mnd. Billigste (barn 6-18 år) koster 49,- i mnd. 10 ulike kategorier totalt.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Bilvrag skrev: lør feb 11, 2023 12:53 pm
Sekse skrev: lør feb 11, 2023 10:19 am Klarte ikke å finne noen tråd for sesongkortsalg for 2023. Det virker som det blir kan bli et godt år med høyt salg i år for Eliteserien. Inntoget til Brann hjelper nok også på. Hvordan er ståa for OBOS-ligaen?

Mitt lag Haugesund ligger an til tidenes beste sesongkortsalg. Ved inngangen til 2023 var det solgt 2300 sesongkort. Har ikke sett noen oppdateringer etter det.

Hentet fra NRK:

"Stort hopp i sesongkortsalg i Eliteserien Flere klubber i Eliteserien har allerede passert fjorårets sesongkortsalg. Det melder Norsk toppfotball i en pressemelding.

Rosenborg, Brann, Vålerenga og Bodø/Glimt har allerede passert fjorårets sesongkortsalg. Rosenborg leder salget, skriver de i pressemeldingen.

Totalt har de fire klubbene solgt litt over 21.000 sesongkort. Størst økning av alle har Tromsø som med 1.050 sesongkort har doblet salget fra i fjor.
Brann og Bodø/Glimt har solgt henholdsvis 5.500 og 4.400 sesongkort. Det er en økning på 30 prosent sammenlignet med fjoråret."
Viking har solgt 3 515 pr. 30. januar. Dette er bare til mannen i gata, VIP er ikke med i det tallet. Viking har kun en abonnementsløsning, og da binder man seg for seks mnd. Salget kommer nok til å øke jevnt og trutt frem mot seriestart, men får en boost like før første seriekamp. Da får man mest for pengene. En hinsides jævlig 2022-sesong gjør nok at flere sitter litt på gjerdet.

Vanskelig å sammenligne med tidligere sesonger, da dette bare er andre året med abonnement. 1. januar i fjor hadde Viking passert 4 500 abonnement, men det inkluderte sponsorer.
Er vel mange som bare har latt abbonentet gå sin gang i vinter. Virker i hvertfall slik når jeg har sett hvor mange plasser som var opptatt ei stund etter at sesongen sluttet i fjor.

For 15-16 år siden ble taket på 12.000 sesongkort nådd.
Det var tider det.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Nevi skrev: lør feb 11, 2023 2:31 pm Er vel mange som bare har latt abbonentet gå sin gang i vinter. Virker i hvertfall slik når jeg har sett hvor mange plasser som var opptatt ei stund etter at sesongen sluttet i fjor.

For 15-16 år siden ble taket på 12.000 sesongkort nådd.
Det var tider det.
Er nok mange som ikke avbestiller når sesongen er ferdig, ja. Mister vel potensielt setet ditt om du velger å avlsutte abonnementet. Så går jo pengene til en god sak, i motsetning til f.eks. Netflix som ruller og går hele året, men som jeg bruker kanskje èn gang i kvartalet.

'07 og '08 var tider, ja. Over 15 000 i snitt begge årene. 15 900 i 2007, over kapasiteten på Stadion i dag, og vi måtte stoppe sesongkortsalget på 12 000 i 2008. Det er mulig å komme tilbake dit, og det at Tv2 nå har overtatt rettighetene kan være et godt steg på veien.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

2007 var helt sykt... 7 lag med snitt over 10 000 og alle 14 lagene over 5500 i snitt.

1 Rosenborg 19903
2 Brann 17225
3 Viking 15842
4 Vålerenga 13837
5 Fredrikstad 11798
6 Start 11141
7 Aalesund 10475

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kun 1716 sesongkort solgt så langt av LSK. Nå har LSK aldri vært en klubb som selger fryktelig mange sesongkort men er ganske svake tall uten at jeg husker hva det har ligget på før på denne tiden av året.

Strider

Legg inn av Strider »

JohnTiger skrev: søn feb 12, 2023 8:06 pm 2007 var helt sykt... 7 lag med snitt over 10 000 og alle 14 lagene over 5500 i snitt.

1 Rosenborg 19903
2 Brann 17225
3 Viking 15842
4 Vålerenga 13837
5 Fredrikstad 11798
6 Start 11141
7 Aalesund 10475
Ja husker stemningen rundt 2007 ca. Det var en stemning som ikke er lenger. Alle de store byene hadde gode lag som gjorde at det kom mye tilskuere. Samt det var generelt en stor positiv fotballbølge i landet.
Blir neppe noe slikt igjen med det første men man vet aldri i sport

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Godset solgt over 2500 for 4-5 dager.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bilvrag skrev: lør feb 11, 2023 2:14 pm
PapaSmurf skrev: lør feb 11, 2023 1:25 pm Så Viking har vraket muligheten til å kjøpe sesongkort?

Molde har også mulighet for abonnement. Men også mulighet til å kjøpe på vanlig vis. Jeg velger det siste. Blåser 3500,- med en gang og så er jeg ferdig med det.
Hadde ikke vanlig sesongkort i fjor heller, bare Viking+ (abonnement) som blir trukket hver mnd. Så har man sikkert muligheten til å betale for 6,8 eller 12 mnd med en gang, om det skulle være ønskelig. Synes det er en fin løsning. Det dyreste (Gull) koster 299,- i mnd. Billigste (barn 6-18 år) koster 49,- i mnd. 10 ulike kategorier totalt.
Var inne på Vikings nettsider. Intet annet enn genialt.

MFK har dyrere billetter og ikke noen pakkeløsning slik Viking har. Smart bundling av ekstratjenester.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

JohnTiger skrev: søn feb 12, 2023 8:06 pm
5 Fredrikstad 11798
6 Start 11141
7 Aalesund 10475
Dette er heftig.

Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

aderyn skrev: søn feb 12, 2023 8:21 pm Kun 1716 sesongkort solgt så langt av LSK. Nå har LSK aldri vært en klubb som selger fryktelig mange sesongkort men er ganske svake tall uten at jeg husker hva det har ligget på før på denne tiden av året.
Det er visst ikke så ille som det ser ut som. De 1716 er kun privatmarkedet, og i fjor utgjorde det litt i overkant av 1800 av de rundt 3100 solgte sesongkortene totalt.

Så med tanke på at det fortsatt er en stund til seriestart, og det har vært null promotering, så tror jeg LSK skal klare å selge flere enn i fjor. En ny kampanje starter visstnok neste uke, og etter hvert vil det bli foretatt ringerunder som vanligvis pleier å gi en del kort. I tillegg selges det klart flest sesongkort på KFL-feltet tett før seriestart, og i år kan vi jo få drahjelp av cupen. Så vet vi jo ikke helt hvilke utslag abbonnementløsningen vil gi heller.

1716 virker temmelig stusslig sammenlignet med andre klubber, men mye tyder på at vi får en økning fra fjoråret i hvert fall.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Molde melder om 15% økning fra fjoråret på denne tiden. Om trenden fortsetter vil man ende på 5100 sesongkort.

Dessverre lytter de ikke på meg og flytter billigbillettene fra øvre vest til nedre nordre langside. Så da blir det nok en sesong der de best besøkte plassene på stadion er de som man knapt ser på TV. Dette ergrer meg. Man hadde fått to effekter av denne justeringen. For det første hadde det ikke sett så forbaska glissent ut på TV, for det andre hadde den illusjonen av flere på kamp ført til enda flere på kamp. Tror jeg da.

Bohemis

Legg inn av Bohemis »

I Sandefjord har TV2 bestemt at TV-kameraene skal flyttes over til motsatt langside av der de har vært før, slik at man får se flere supportere på TV. Slik får man også se supporterklubb/ultras i skjermen, noe man ikke har gjort under Discovery. Dette da såklart for å generere mer interesse og gi et bedre TV-inntrykk, samt skape mer entusiasme generelt.

Den nye kamera-plasseringen ble brukt allerede i siste runde mot Haugesund i fjor, pluss i kvalik-kampen mot Kongsvinger, med meget bra effekt må jeg si. Man kan jo bare gå tilbake til de kampene og se på supporter-stemninga som blir fanget opp på TV, kontra hvordan det var de tidligere kampene i sesongen, og det er to helt forskjellige verdener. Så skal det sies at det var litt ekstra stemning rundt disse kampene uansett da de var helt sesongavgjørende, men allikevel.

Er ikke noen sånne grep man kan ta i Molde/andre steder da?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bohemis skrev: tir feb 21, 2023 3:04 pm I Sandefjord har TV2 bestemt at TV-kameraene skal flyttes over til motsatt langside av der de har vært før, slik at man får se flere supportere på TV. Slik får man også se supporterklubb/ultras i skjermen, noe man ikke har gjort under Discovery. Dette da såklart for å generere mer interesse og gi et bedre TV-inntrykk, samt skape mer entusiasme generelt.

Den nye kamera-plasseringen ble brukt allerede i siste runde mot Haugesund i fjor, pluss i kvalik-kampen mot Kongsvinger, med meget bra effekt må jeg si. Man kan jo bare gå tilbake til de kampene og se på supporter-stemninga som blir fanget opp på TV, kontra hvordan det var de tidligere kampene i sesongen, og det er to helt forskjellige verdener. Så skal det sies at det var litt ekstra stemning rundt disse kampene uansett da de var helt sesongavgjørende, men allikevel.

Er ikke noen sånne grep man kan ta i Molde/andre steder da?
Nei, det er vanskelig i Molde. Stadion er jo bygd slik at kameraene har egne terrasser som vises på dette bildet rett over X’en i XL:

Bilde

Så her må man flytte på folket. Det er jo helt absurd at man gjemmer vekk folk etter beste evne. Så godt valg av Sandefjord.

Aker stadion er jo sjelden fullsatt. Men det ergrer meg at det fremstår som nærmest helt tomt innimellom.

Bohemis

Legg inn av Bohemis »

PapaSmurf skrev: tir feb 21, 2023 3:16 pm Så godt valg av Sandefjord.
Nå var det jo faktisk TV2 sitt valg/initiativ hvis jeg har skjønt situasjonen riktig. Men uansett et bra valg ja. Er ikke alltid fullsatt i Sandefjord heller, men er jo et poeng å i så stor grad som mulig vise frem det folket og livet som faktisk er der.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Rosenborg har passert 7000 sesongkort. Bra oppgang fra i fjor i alle fall. En god sesong i år (ikke mye tyder på det...) så kan vi kanskje nærme oss gamle høyder på 9000-10000 neste år.

7000 sesongkort

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Bohemis skrev: tir feb 21, 2023 3:04 pm I Sandefjord har TV2 bestemt at TV-kameraene skal flyttes over til motsatt langside av der de har vært før, slik at man får se flere supportere på TV. Slik får man også se supporterklubb/ultras i skjermen, noe man ikke har gjort under Discovery. Dette da såklart for å generere mer interesse og gi et bedre TV-inntrykk, samt skape mer entusiasme generelt.

Den nye kamera-plasseringen ble brukt allerede i siste runde mot Haugesund i fjor, pluss i kvalik-kampen mot Kongsvinger, med meget bra effekt må jeg si. Man kan jo bare gå tilbake til de kampene og se på supporter-stemninga som blir fanget opp på TV, kontra hvordan det var de tidligere kampene i sesongen, og det er to helt forskjellige verdener. Så skal det sies at det var litt ekstra stemning rundt disse kampene uansett da de var helt sesongavgjørende, men allikevel.

Er ikke noen sånne grep man kan ta i Molde/andre steder da?
Ikke dumt av Sandefjord. Skulle fått til noe lignende på Alfheim, er jo nitrist å se bort på coop-tribunen mens du kun hører skrålet fra forza og andre som sitter på andre siden. Mye tifo og sånn som aldri blir vist på TV.

Moist

Legg inn av Moist »

Bror1 skrev: ons mar 22, 2023 9:51 am
Bohemis skrev: tir feb 21, 2023 3:04 pm I Sandefjord har TV2 bestemt at TV-kameraene skal flyttes over til motsatt langside av der de har vært før, slik at man får se flere supportere på TV. Slik får man også se supporterklubb/ultras i skjermen, noe man ikke har gjort under Discovery. Dette da såklart for å generere mer interesse og gi et bedre TV-inntrykk, samt skape mer entusiasme generelt.

Den nye kamera-plasseringen ble brukt allerede i siste runde mot Haugesund i fjor, pluss i kvalik-kampen mot Kongsvinger, med meget bra effekt må jeg si. Man kan jo bare gå tilbake til de kampene og se på supporter-stemninga som blir fanget opp på TV, kontra hvordan det var de tidligere kampene i sesongen, og det er to helt forskjellige verdener. Så skal det sies at det var litt ekstra stemning rundt disse kampene uansett da de var helt sesongavgjørende, men allikevel.

Er ikke noen sånne grep man kan ta i Molde/andre steder da?
Ikke dumt av Sandefjord. Skulle fått til noe lignende på Alfheim, er jo nitrist å se bort på coop-tribunen mens du kun hører skrålet fra forza og andre som sitter på andre siden. Mye tifo og sånn som aldri blir vist på TV.
Skulle gjort det samme på Aker også

Sekse

Legg inn av Sekse »

2600 solgte i Haugesund nå. Kanskje det går være mulig å nå 3000 solgte sesongkort innen første hjemmekamp.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Vålerenga rapporterer å ha passert 5000 og det var for en uke siden så vet ikke hva det ligger på nå. Usikker på hva som ligger til grunn for dette, kan ikke se at det er noen grunn til å tro på sportslig suksess i hvert fall.

Kyllingrekka

Legg inn av Kyllingrekka »

Foreløpige tall for klubber jeg har funnet sifre for. Oppdatert per dato i parentes.

Rosenborg 7000 (21/3) - 6000 totalt i 2022.
Brann 5104 (1/1)
Vålerenga 5000 (14/3)
Bodø/Glimt 4500 (21/3) - 4600=Utsolgt
Molde 4013 (21/3) - 10% mer enn samme tid i fjor
Aalesund 3200 (1/1)
Haugesund 2600 (20/3) - 2300 samme tid i fjor, mål: 2700
Lillestrøm 2562 (14/3)
Strømsgodset 2500 (8/2) - "Betydelig økning" fra i fjor
Sarpsborg 08 1162 (5/1)
Viking ?
HamKam ?
Odd ?
Sandefjord ?
Stabæk ?
Tromsø ?

Viking selger forøvrig kun abonnement i år. HamKam stoppet sesongkortsalg i januar og selger nå bare abonnement.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Med 5104 allerede i januar bør kanskje Brann ha kommet opp i 7-8000 nå?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Hva menes med abonnement?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

FranciscoM skrev: tor mar 23, 2023 1:10 am Hva menes med abonnement?
Samme som f.eks. Netflix. Sesongkort med månedlig trekk.

Everenga

Legg inn av Everenga »

PapaSmurf skrev: tor mar 23, 2023 1:18 am
FranciscoM skrev: tor mar 23, 2023 1:10 am Hva menes med abonnement?
Samme som f.eks. Netflix. Sesongkort med månedlig trekk.
Men er det da kun snakk om månedskort på avbetaling eller slik at man f.eks. kan stoppe det i mai? Fortoner seg for meg som et litt merkelig opplegg men funker det så hvorfor ikke.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Everenga skrev: tor mar 23, 2023 6:17 am
PapaSmurf skrev: tor mar 23, 2023 1:18 am
FranciscoM skrev: tor mar 23, 2023 1:10 am Hva menes med abonnement?
Samme som f.eks. Netflix. Sesongkort med månedlig trekk.
Men er det da kun snakk om månedskort på avbetaling eller slik at man f.eks. kan stoppe det i mai? Fortoner seg for meg som et litt merkelig opplegg men funker det så hvorfor ikke.
Er vel 6 mnd bindingstid hos de fleste (alle) klubbene?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Everenga skrev: tor mar 23, 2023 6:17 am
PapaSmurf skrev: tor mar 23, 2023 1:18 am
FranciscoM skrev: tor mar 23, 2023 1:10 am Hva menes med abonnement?
Samme som f.eks. Netflix. Sesongkort med månedlig trekk.
Men er det da kun snakk om månedskort på avbetaling eller slik at man f.eks. kan stoppe det i mai? Fortoner seg for meg som et litt merkelig opplegg men funker det så hvorfor ikke.
Jeg forstår heller ikke helt greia. Men om man sier det opp i desember og bestiller på nytt i april så kan det jo være at man tjener på det i lengden.

Men vi ser det på det meste i samfunnet. Abonnementsløsninger er i vinden.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Liker helst å betale med en gang.

Bodø/Glimt er forresten utsolgt for sesongkort nå

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»