FK Haugesund (Klubbtråd)

Svar
Sekse

Re: FK Haugesund (Klubbtråd)

Legg inn av Sekse »

Kampen gikk vel som forventet i dag. Førsteomgang var elendig, men vi maktet iallefall å heve oss noe etter pause. Nå må det jobbes godt frem mot seriestart for å komme opp på et høyere nivå.

Liseth ser veldig bra ut og blir nok utrolig viktig i tillegg får Krusnell og Njie pluss i boken av meg. Søder og Samuelsen fortsetter dessverre i samme spor med å være helt ufarlige framfor mål. Mitt ønske er ny spiss inn før seriestart som kan være en trussel i bakrommet (eventuelt at Diarra er den spissen)

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Vanskeleg å lese for mykje ut av treningskampen mot Sandnes Ulf. Utan tvil nivåforskjell. Men likte det eg såg av Sory. Er der det skjer, og ser abolutt meir målfarleg ut enn Søder og Samuelsen. Lenge sidan det har lukta mål av FKH sine spissar, så det trengs.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Vi møter RBK borte på Koteng Arena førstkommende søndag kl 17:00. Blir nok en del forandringer på laget da Selvik, Østraat, Hope, Solheim, Pajaziti og Nyhammer er på landslagsoppdrag.

Blir spennende om de gir Diarra sjansen på topp igjen. Syns han viste mot Ulf sist at det bor noe bra i han. Dette blir nest siste treningskamp før seriestart. Den siste blir "hjemme" på gress om forholdene tillater det.

Laget mot RBK blir nok noe som dette:

Wichne
Therkildsen Bærtelsen Reese Krusnell
Krygård Christiansen
Sande Liseth Eskesen
Diarra

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Ser Nordtveit har gått til Skjold i 4. divisjon. Litt merkelig at ikke FKH hentet han? Eller er han for skadeplaget?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Tinkler skrev: tir mar 28, 2023 9:07 am Ser Nordtveit har gått til Skjold i 4. divisjon. Litt merkelig at ikke FKH hentet han? Eller er han for skadeplaget?
Han som ikke har ønsket. Han har alle muligheter til å komme til FKH hvis han ønsker det, men kanskje han ønsker mer tid med familien, helger fri og lignende?
Jeg vet ikke grunnen, men dette er Nordtveits valg, ikke FK Haugesunds.

Sekse

Legg inn av Sekse »

4700 solgt billetter til Ham-Kam kampen hjemme 16 april. Håper alle som kjøper billetter også møter opp. Kan vi klare 7000 før avspark?

Ser billettene til Brann kampen borte også er lagt ut for salg nå. Er selv usikker på om jeg reiser til Bergen. Avspark mandag 19:15 er ikke et veldig gunstig eller kjekt tidspunkt...

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Mehell skrev: tir mar 28, 2023 9:38 am
Tinkler skrev: tir mar 28, 2023 9:07 am Ser Nordtveit har gått til Skjold i 4. divisjon. Litt merkelig at ikke FKH hentet han? Eller er han for skadeplaget?
Han som ikke har ønsket. Han har alle muligheter til å komme til FKH hvis han ønsker det, men kanskje han ønsker mer tid med familien, helger fri og lignende?
Jeg vet ikke grunnen, men dette er Nordtveits valg, ikke FK Haugesunds.
Skal være familieære årsaker til at Håvard ikkje lenger spelar toppfotball. Skal ha hatt fleire tilbod frå klubbar godt over FKH si hylle, men har ikkje "tenkt" fotball den siste tida. Høyres ut som ei god prioritering, og flott at ein klubb som Skjold kan nyte godt av hans kompetanse

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Nokon som fekk sett kampen mot Rosenborg? Virkar som ein positiv kamp, men steg i rett retning iallfall. Håpar ein ser meir av det i siste treningskamp før alvoret startar.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sjakalen80 skrev: tir mar 28, 2023 2:58 pm Nokon som fekk sett kampen mot Rosenborg? Virkar som ein positiv kamp, men steg i rett retning iallfall. Håpar ein ser meir av det i siste treningskamp før alvoret startar.
Vet at @heborres så den i hvert fall. Men leste at filmingen var relativt dårlig, så spørs jo om han fikk noe ut av det hele.
Men ja; Det å spille kamp mot Rosenborg i Trondheim, mangle flere spillere fra en antatt førsteellever, og likevel være det beste laget er greit det.

Jeg har faktisk god tro på laget denne sesongen. Jeg hadde også stor tro på oss i fjor, men da ble det meste ødelagt av en forferdelig start.

Denne sesongen skal vi i hvert fall ende godt inne på øvre halvdel. Jeg tipper oss topp 5, og medalje er ingen umulighet hvis vi får litt flyt.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Jeg så den og vi styrte det meste av spillet. RBK la seg lav og kompakt og lot FKH trille ball. Tror den største usikkerheten er om det bor nok mål og målpoeng i de offensive spillerne. Blir Diarra den spissen vi savner? Klarer Sande å bli en større trussel offensivt fra sin høyreving? Isåfall tror jeg vi går en kjekk sesong i møte om ikke det løsner for noen av de offensive frykter jeg en sesong i bunn. Det blir veldig spennende å se hvor vi står når sesongen starter!

heborres

Legg inn av heborres »

Helt enig i det som Sekse skriver.
Jeg merker at jeg er litt mindre stresset nå i forhold til det som jeg har vært tidligere. Men, som det ble sagt, vi er ikke helt i mål på den siste tredjedelen enda. Diarra ligger nok best an til å ta spissplassen, så får vi håpe at han finner nettmaskene nokså kjapt.

Og så må Opedal grave det han kan i lommeboken slik at vi får lokket Krygård til å forlenge kontrakten.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Er også litt uroa for den siste tredjedelen, det å skape sjansar og ikkje minst ha spelarar som kan omsette sjansar til mål. Meiner fortsatt me skulle hatt inn ein rask driblesterk høgrekant.
Utover dette er eg positiv, og me har ein brei stall. Når ein har fått "tid" kan dette bli bra. Forventer stigning denne sesongen, men trur medaljekamp er urelistisk. Tipper oss ca 6-8 plass

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Skal vi våge oss å tippe på startelleveren ved sesongstart? Per i dag trur eg dette blir oppstillinga:

Selvik
Solheim- Bærtelsen- Reese- Krusnell
Christensen- Krygård-Liseth
Sande- Diarra - Eskesen

* skulle gjerne sett Niyukiri for Reese - han virker bra..
** Diarra kjemper med Søder om spissplassen - kanskje hakket foran per i dag?
*** Njie virker mest farleg når han kjem innpå i løpet av kampen, men samtidig ein det lukter mål av
**** Sande må opp ein del hakk, men er vel ingen betre alternativ?
***** Therkildsen bør ikkje ha klippekort denne sesongen, så sant han ikkje hevar seg mange hakk. Også ein som kan komme innpå og true mål..?
***** Pajaziti må ta opp hansken og vise kvifor han bør spele

Så håpar eg at me får sjå ein del av ungguttane Nyhammer og Hope utover sesongen, samt at Leite kjem sterkt tilbake etter skade

Samuelsen og Tounekti virker å være lang unna nivået som trengs?

Sekse

Legg inn av Sekse »

Enig med deg om at det bør være laget i serieåpningen. Sande bør steppe opp å vise at han fortjener startplass, alternativene er ikke mange på høyreving. Personlig har jeg veldig sansen for Njie, han er den som skaper desidert mest når han spiller og det lukter mål og sjanser når han har ball. Eskesen kan nok gjøre en bra jobb på høyre så får Njie venstrekanten.

Håper og tror at Pajaziti spiller seg inn på laget utover vårsesongen. Tounekti virker jo å være litt på gang, kanskje det løsner for han denne sesongen? Samuelsen virker å være inne en blindgate og jeg begynner å tvile på om han kommer tilbake på gammelt nivå.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Sekse skrev: ons mar 29, 2023 7:40 pm Enig med deg om at det bør være laget i serieåpningen. Sande bør steppe opp å vise at han fortjener startplass, alternativene er ikke mange på høyreving. Personlig har jeg veldig sansen for Njie, han er den som skaper desidert mest når han spiller og det lukter mål og sjanser når han har ball. Eskesen kan nok gjøre en bra jobb på høyre så får Njie venstrekanten.

Håper og tror at Pajaziti spiller seg inn på laget utover vårsesongen. Tounekti virker jo å være litt på gang, kanskje det løsner for han denne sesongen? Samuelsen virker å være inne en blindgate og jeg begynner å tvile på om han kommer tilbake på gammelt nivå.
Heilt enig i at det luktar "fare" og "mål" når Njie spelar. Så kanskje Eskesen mot Sande kan være aktuelt. men problemet er vel at dei fleste kantspelarane me har er best på venstre.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

17 dagar igjen, nytt gressteppe, aukande interesse, aukande steming på stadion, straks 5000 solgte billettar. Gleder meg til første seriekamp på stadion.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Mandag 10.april kl.1915:
Brann vs Haugesund
Dommer: Rohit Saggi
VAR: Christian Moen

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ja, hva skal man si..
40 minutter inn i treningskampen mot Viking, og det er ganske klart at Sory not Sorry mangler en del i posisjonsspillet. I tillegg ser det ut til at han glemmer seg ut og vandrer inn i offside.

Elendig gressmatte, men FKH ser i hvert fall ut som det minst dårlige laget her. Venstresiden ser lovende ut, Liseth ser ut til å kunne komme tilbake til godt gammelt nivå, Solheim har bra speed i føttene... Men strengt tatt er det ikke mye å hente ut fra kampen så langt.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Mehell skrev: søn apr 02, 2023 3:43 pm
Elendig gressmatte, men FKH ser i hvert fall ut som det minst dårlige laget her. Venstresiden ser lovende ut, Liseth ser ut til å kunne komme tilbake til godt gammelt nivå, Solheim har bra speed i føttene... Men strengt tatt er det ikke mye å hente ut fra kampen så langt.
Hvilken bane er det?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Bror1 skrev: søn apr 02, 2023 3:44 pm
Mehell skrev: søn apr 02, 2023 3:43 pm
Elendig gressmatte, men FKH ser i hvert fall ut som det minst dårlige laget her. Venstresiden ser lovende ut, Liseth ser ut til å kunne komme tilbake til godt gammelt nivå, Solheim har bra speed i føttene... Men strengt tatt er det ikke mye å hente ut fra kampen så langt.
Hvilken bane er det?
Falkeid sin, i Tysvær.
Kan vel ikke forvente at en gressmatte skal være som et biljardbord i starten av April da.

Sory not Sorry har scoret, forresten. Keepertabbe av Østbø som mistet ballen, og Sory plukket opp nedfallsfrukten og puttet i åpent mål.

Fortjent ledelse.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Hei dere - har hørt mye positivt om Krusnell i oppkjøringen, er det riktig at han har vært god og ganske frisk offensivt?

Sekse

Legg inn av Sekse »

Lew_Ashby skrev: man apr 03, 2023 11:37 pm Hei dere - har hørt mye positivt om Krusnell i oppkjøringen, er det riktig at han har vært god og ganske frisk offensivt?
Ja har hevet seg de siste kampene og er velvillig med fremover. Det blir nok en del målpoeng på han denne sesongen.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Hva er status på Selvik? Skadet?

Mehell

Legg inn av Mehell »

K-Torget skrev: ons apr 05, 2023 11:46 pm Hva er status på Selvik? Skadet?
Føling i låret. Hadde spilt på søndag hvis det var en tellende kamp, og står mot Brann på mandag.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Jeg har også føling i både kne og lår.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Mehell skrev: tor apr 06, 2023 2:46 am
K-Torget skrev: ons apr 05, 2023 11:46 pm Hva er status på Selvik? Skadet?
Føling i låret. Hadde spilt på søndag hvis det var en tellende kamp, og står mot Brann på mandag.
Takker :)

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Ormen den lange skrev: tor apr 06, 2023 4:45 am Jeg har også føling i både kne og lår.
Jeg føler med deg..

Sekse

Legg inn av Sekse »

Eskesen har pådratt seg hamstringskade og er ute til slutten av mai, kjedelige greier...

Olsok

Legg inn av Olsok »

Det var nok skadene som var årsaken til den dårlige starten i fjor og. Liseth ute hele året, Eskesen mistet en del kamper i starten, MartinS hinka med støttefot ganske lenge og Thorep var vel skada det meste av vårsesongen. 4 startere ute lenge.
Nå er Eskesen ute igjen, Pajaziti neppe klar, Søder syk og Solheim ikke på trening. Leite har vært ute nesten hele pre season.
Hvorfor får Fkh så mye og mange skader? Det er vel knapt noe lag som trener og spiller mer intensivt enn Brann? De har Castro ute, men han har ikke spilt før i pr heller.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Olsok skrev: lør apr 08, 2023 8:43 pm Det var nok skadene som var årsaken til den dårlige starten i fjor og. Liseth ute hele året, Eskesen mistet en del kamper i starten, MartinS hinka med støttefot ganske lenge og Thorep var vel skada det meste av vårsesongen. 4 startere ute lenge.
Nå er Eskesen ute igjen, Pajaziti neppe klar, Søder syk og Solheim ikke på trening. Leite har vært ute nesten hele pre season.
Hvorfor får Fkh så mye og mange skader? Det er vel knapt noe lag som trener og spiller mer intensivt enn Brann? De har Castro ute, men han har ikke spilt før i pr heller.
Thore P er dessverre skadet for Brann også. Akillesen som trøfler for ham igjen, så han skal være ute noen uker.

Skader er vel slikt som bare skjer, men vi er nok ikke det laget som har det største medisinske apparatet rundt klubben. Så tror kanskje en del småskader og smårusk har større mulighet til å utvikle seg til noe mer alvorlig hos oss enn hos en klubb som har fysioterapeuter i 100% stillinger og slike ting.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»