Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 5:51 pm
tbb skrev: tir mar 21, 2023 5:10 pm
Juiced skrev: tir mar 21, 2023 4:32 pm Osimhen burde definitivt vært førstepri. Komplett spiss og fin alder.

Ferguson om ikke det skulle gå. Han kommer til å bli helt vilt god om noen år.
Overraskende ofte har vi sett ut omtrent slik:

Antony - Weghorst - Bruno
Rashford

Selv om vi har blitt presentert slik:

Antony - Bruno - Rashford
Weghorst

Sånn sett synes jeg typer som Kane, Ramos og potensielt Ferguson er en bedre match enn Oshimen. Vi trenger, i mine øyne, et spillpunkt som kan møte feilvendt og binde sammen midtbanen og angrepet.

Oshimen opplever jeg nesten litt som kroken på døren for den spilleren Rashford har fått lov å bli. I tillegg vil vi fortsatt savne det «spillpunktet» sentralt. Jeg er heller ikke overbevist om at Rashford er god som en mer tradisjonell kantspiller (ala Saka/Grealish).
Enig. Så kan man alltids mene at Osimhen isolert sett er en da mer fantastisk og spennende spiller. Hadde man bygd lag helt fra scratch og EtH ikke var trener, ville man kanskje gått for Napoli-spissen. Men forutsetningene er som de er, og da tror nok jeg og at Kane er mer optimal. Ramos yngre og lignende spillerprofil, men Kane er selvsagt et tryggere valg. Og skal man bruke 100m på en ny spiss er nok risiko på investeringen noe man kanskje vurderer?
Det vil jeg tro. Ikke sikker Bruno heller er ideell i en slik sammenheng, men både Bruno og Rashford fungerer, tross alt, rimelig bra.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Gavi, noe for United eller åpner vedtaket for at Barca må prioritere og at FdJ kan bli tilgjengelig...?!

https://www.vg.no/sport/i/WRaqrQ/den-sp ... l-sommeren

Kjenner ikke til Gavi og bare slenger det ut.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

InsVerderben skrev: tir mar 21, 2023 7:18 pm Gavi, noe for United eller åpner vedtaket for at Barca må prioritere og at FdJ kan bli tilgjengelig...?!

https://www.vg.no/sport/i/WRaqrQ/den-sp ... l-sommeren

Kjenner ikke til Gavi og bare slenger det ut.
Har man sjans på Gavi gratis er vel det en no brainer. Ser ikke for meg at det er en realistisk mulighet. Virker for sykt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Megapixsel skrev: tir mar 21, 2023 8:32 pm
InsVerderben skrev: tir mar 21, 2023 7:18 pm Gavi, noe for United eller åpner vedtaket for at Barca må prioritere og at FdJ kan bli tilgjengelig...?!

https://www.vg.no/sport/i/WRaqrQ/den-sp ... l-sommeren

Kjenner ikke til Gavi og bare slenger det ut.
Har man sjans på Gavi gratis er vel det en no brainer. Ser ikke for meg at det er en realistisk mulighet. Virker for sykt.
Det er vel bortimot definisjonen på en no-brainer, og alle storklubber i Europa vil nok se på muligheten for å hente ham.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Det er seriøst den eneste grunnen til at jeg kunne vurdert å se la liga eller andre ligaer. For å se potensielle transfermål til United.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

InsVerderben skrev: tir mar 21, 2023 7:18 pm Gavi, noe for United eller åpner vedtaket for at Barca må prioritere og at FdJ kan bli tilgjengelig...?!

https://www.vg.no/sport/i/WRaqrQ/den-sp ... l-sommeren

Kjenner ikke til Gavi og bare slenger det ut.
Løpsmaskin, press-resistant og en god ballfører.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Selv om Gavi mest sannsynlig er helt fullstendig uaktuell, så hadde det virkelig hjulpet oss nå i sommer.

Fokuset kunne ligget på angriper, Gavi inn gratis, noen salg her og der. Å da kunne vi fort satt igjen med ny spiss, Gavi, Ny midtstopper og høyreback. Mulig også ny keeper.

Men eg ser det mest realistisk med 2-3 spillere inn i sommer, tror vi trenger minst ett sommervindu etter dette å være helt i toppen.

Jack

Legg inn av Jack »

Det går mot Lindelof-exit til sommeren.


Saliph

Legg inn av Saliph »

Linkes veldig til Jeremie Frimpong nå, ung høyreback i Leverkusen. Ikke sett ham annet enn på YouTube, men skal visst være en lynrask energibombe som er veldig god offensivt, men litt suspekt til tider defensivt



Sist redigert av Saliph den tir apr 04, 2023 4:44 pm, redigert 1 gang totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Saliph skrev: tir apr 04, 2023 4:41 pm Linkes veldig til Jeremie Frimpong nå, høyreback i Leverkusen. Ikke sett ham annet enn på YouTube, men skal visst være en lynrask energibombe som er veldig god offensivt, men litt suspekt til tider defensivt

Det er vel grei beskrivelse, etter hva jeg har sett ;)
Utrolig morsom spiller å se på fremover i banen. Noe usikker på defensive.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Burde vel være mulig å finne en back som er brukbar både offensivt og defensivt? Frimpong ticker bare èn av boksene...

Hodor

Legg inn av Hodor »

Glycinello skrev: ons apr 05, 2023 12:32 am Burde vel være mulig å finne en back som er brukbar både offensivt og defensivt? Frimpong ticker bare èn av boksene...
Så du kjenner denne spilleren godt?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hodor skrev: ons apr 05, 2023 12:40 am
Glycinello skrev: ons apr 05, 2023 12:32 am Burde vel være mulig å finne en back som er brukbar både offensivt og defensivt? Frimpong ticker bare èn av boksene...
Så du kjenner denne spilleren godt?
Ikke veldig godt, men vi er på hils.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Glycinello skrev: ons apr 05, 2023 12:55 am
Hodor skrev: ons apr 05, 2023 12:40 am
Glycinello skrev: ons apr 05, 2023 12:32 am Burde vel være mulig å finne en back som er brukbar både offensivt og defensivt? Frimpong ticker bare èn av boksene...
Så du kjenner denne spilleren godt?
Ikke veldig godt, men vi er på hils.
Ja da blir det ikke han. Vi må ha én som ticker begge boksene. En som er brukbar både offensivt og defensivt. Bor en i blokka her. Skal høre med han

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hodor skrev: ons apr 05, 2023 1:16 am
Glycinello skrev: ons apr 05, 2023 12:55 am
Hodor skrev: ons apr 05, 2023 12:40 am

Så du kjenner denne spilleren godt?
Ikke veldig godt, men vi er på hils.
Ja da blir det ikke han. Vi må ha én som ticker begge boksene. En som er brukbar både offensivt og defensivt. Bor en i blokka her. Skal høre med han
Supert. Da regner jeg med du fikser biffen.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Glycinello skrev: ons apr 05, 2023 12:55 am
Hodor skrev: ons apr 05, 2023 12:40 am
Glycinello skrev: ons apr 05, 2023 12:32 am Burde vel være mulig å finne en back som er brukbar både offensivt og defensivt? Frimpong ticker bare èn av boksene...
Så du kjenner denne spilleren godt?
Ikke veldig godt, men vi er på hils.
:D

Hodor

Legg inn av Hodor »

Glycinello skrev: ons apr 05, 2023 2:16 am
Hodor skrev: ons apr 05, 2023 1:16 am
Glycinello skrev: ons apr 05, 2023 12:55 am

Ikke veldig godt, men vi er på hils.
Ja da blir det ikke han. Vi må ha én som ticker begge boksene. En som er brukbar både offensivt og defensivt. Bor en i blokka her. Skal høre med han
Supert. Da regner jeg med du fikser biffen.
Han er giret. Men tok en nærmere titt på gressbanen i kveld. Han er på ingen måte brukbar både offensivt og defensivt. God defensivt for så vidt, men mangler noe på det offensive. Litt omvendt av din bekjente. Gir beskjed så fort jeg finner en bedre egnet, som overgår Ten Haag sitt forslag. Brukbar både offensivt og defensivt er tingen. Im on it

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Med Glazers siste stunt, spøker det vel for Uniteds del i det kommende overgangsvinduet....?

https://www.google.com/amp/s/www.expres ... nsfers/amp

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Det gjør det vel uansett? Når det ikke er penger pga FFP i januar, er det vel ganske sannsynlig at budsjettet for sommeren er ganske lavt?

Tipper vi er avhengig av å selge godt, flere gode kandidater der da.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

F_Brandy skrev: ons apr 12, 2023 3:55 pm Det gjør det vel uansett? Når det ikke er penger pga FFP i januar, er det vel ganske sannsynlig at budsjettet for sommeren er ganske lavt?

Tipper vi er avhengig av å selge godt, flere gode kandidater der da.
Sikkert, men Intet ytterligere handlingsrom om det kommer nye eiere inn?

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Melder meg inhabil angående DDG. For glad i mannen.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

F_Brandy skrev: ons apr 12, 2023 3:55 pm Det gjør det vel uansett? Når det ikke er penger pga FFP i januar, er det vel ganske sannsynlig at budsjettet for sommeren er ganske lavt?
Er vel ikke akkurat slik det fungerer. Regnskapsåret avsluttes per 30.06. Så fjorårets sommerbonanza satte begrensninger for vintervinduets eskapader. Kommende sommers investeringer henger på neste års regnskapsforutsetninger og budsjett. Dessuten skal vel spillerinvesteringene "avskrives" over hele spillerens kontraktstid. Tror ikke FFP legger lokk på evtl sommerkjøp. Men, spørs vel om Glazers er særlige gira på å øse ut på spillerkjøp kort tid før Unitedprosjektet selges.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

DuncanE skrev: tor apr 13, 2023 12:03 am
Er vel ikke akkurat slik det fungerer. Regnskapsåret avsluttes per 30.06. Så fjorårets sommerbonanza satte begrensninger for vintervinduets eskapader. Kommende sommers investeringer henger på neste års regnskapsforutsetninger og budsjett. Dessuten skal vel spillerinvesteringene "avskrives" over hele spillerens kontraktstid. Tror ikke FFP legger lokk på evtl sommerkjøp. Men, spørs vel om Glazers er særlige gira på å øse ut på spillerkjøp kort tid før Unitedprosjektet selges.
FFP er vel løpende over flere sesonger? Lenge siden jeg satte meg inn i det, men mener det går over 3 perioder? Mulig det har blitt endret.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

F_Brandy skrev: tor apr 13, 2023 8:00 am
DuncanE skrev: tor apr 13, 2023 12:03 am
Er vel ikke akkurat slik det fungerer. Regnskapsåret avsluttes per 30.06. Så fjorårets sommerbonanza satte begrensninger for vintervinduets eskapader. Kommende sommers investeringer henger på neste års regnskapsforutsetninger og budsjett. Dessuten skal vel spillerinvesteringene "avskrives" over hele spillerens kontraktstid. Tror ikke FFP legger lokk på evtl sommerkjøp. Men, spørs vel om Glazers er særlige gira på å øse ut på spillerkjøp kort tid før Unitedprosjektet selges.
FFP er vel løpende over flere sesonger? Lenge siden jeg satte meg inn i det, men mener det går over 3 perioder? Mulig det har blitt endret.
Joda, 3 år. Men her regnes jo hele regnskapsår, så vintervinduet ble begrenset av de utlegg vi gjorde i fjor sommer. Men man ser jo hvordan Boehly angriper reglene, med helt sinnsvake utlegg og spillerkontrakter på inntil 10 år. Og vi har jo et helt annet inntektsgrunnlag å trekke på enn Chelsea (og legge inn i det regnestykket). Så jeg ville ikke nødvendigvis vært så bekymret for FFP i sommer ;)

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

DuncanE skrev: tor apr 13, 2023 2:39 pm
F_Brandy skrev: tor apr 13, 2023 8:00 am
DuncanE skrev: tor apr 13, 2023 12:03 am
Er vel ikke akkurat slik det fungerer. Regnskapsåret avsluttes per 30.06. Så fjorårets sommerbonanza satte begrensninger for vintervinduets eskapader. Kommende sommers investeringer henger på neste års regnskapsforutsetninger og budsjett. Dessuten skal vel spillerinvesteringene "avskrives" over hele spillerens kontraktstid. Tror ikke FFP legger lokk på evtl sommerkjøp. Men, spørs vel om Glazers er særlige gira på å øse ut på spillerkjøp kort tid før Unitedprosjektet selges.
FFP er vel løpende over flere sesonger? Lenge siden jeg satte meg inn i det, men mener det går over 3 perioder? Mulig det har blitt endret.
Joda, 3 år. Men her regnes jo hele regnskapsår, så vintervinduet ble begrenset av de utlegg vi gjorde i fjor sommer. Men man ser jo hvordan Boehly angriper reglene, med helt sinnsvake utlegg og spillerkontrakter på inntil 10 år. Og vi har jo et helt annet inntektsgrunnlag å trekke på enn Chelsea (og legge inn i det regnestykket). Så jeg ville ikke nødvendigvis vært så bekymret for FFP i sommer ;)
Gode poenger og tror ikke United går i samme fella.
Slikt er "akrobatikk" som Chelsea sin eier/styret muligens ikke helt har forstått konsekvensene av.. !

Vil ikke ha det sånn, bare ønsker en avklaring ang eierskapet av United snarest slik at sportslig ledelse&EtH får lagt/gjennomført sine planer, men holder ikke pusten..!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Megapixsel skrev: tor feb 02, 2023 11:49 am Virker ganske klink hva som prioriteres i sommer. Mer interessant er kanskje de som forsvinner.

Maguire


Det virker som han har en viktig rolle i og rundt klubben, i følge EtH.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

chelsea8 skrev: lør apr 22, 2023 7:22 am
Megapixsel skrev: tor feb 02, 2023 11:49 am Virker ganske klink hva som prioriteres i sommer. Mer interessant er kanskje de som forsvinner.

Maguire


Det virker som han har en viktig rolle i og rundt klubben, i følge EtH.
Dette er nok spikeren i kista på at han blir ja. Flott!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

chelsea8 skrev: lør apr 22, 2023 7:22 am
Megapixsel skrev: tor feb 02, 2023 11:49 am Virker ganske klink hva som prioriteres i sommer. Mer interessant er kanskje de som forsvinner.

Maguire


Det virker som han har en viktig rolle i og rundt klubben, i følge EtH.
Ja, for du tenker at Maguire (og laget som sådan) naturlig ville prestert bedre om han kasta spilleren under bussen i all offentlighet? Mulig dette er en vanlig fremgangsmåte i Chelsea, jeg følger ikke stå godt med. Det ville i så fall forklart en god del ;)

Vil tro EtH støtter opp så godt han kan, og forsøker å bidra til at laget som helhet presterer så optimalt som mulig. Helt til spilleren er solgt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

DuncanE skrev: man mar 20, 2023 11:28 pm
Ferguson minner meg litt om Alexander Sørloth som type, og i spillestil. Og ikke nødvendigvis på en positiv måte. Men han er svært ung og utvilsomt et stort talent. Vil sikkert utvikle seg mye.
Synes personlig at den spilleren Ferguson minner mest om er Benzema på samme alder.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Jolla skrev: søn apr 23, 2023 1:21 am
DuncanE skrev: man mar 20, 2023 11:28 pm
Ferguson minner meg litt om Alexander Sørloth som type, og i spillestil. Og ikke nødvendigvis på en positiv måte. Men han er svært ung og utvilsomt et stort talent. Vil sikkert utvikle seg mye.
Synes personlig at den spilleren Ferguson minner mest om er Benzema på samme alder.
Interessant :) Benzema fylte 21 den i desember den høsten han gikk til Real. Jeg husker god Benzema det siste året i Lyon, altså mens han var ca 20. Drømte om han til United, og trodde intenst han ville bli det nye store. Skulle dog ta litt tid før det skjedde. Ferguson fylte 18 i oktober. Jeg har ingen erindring fra når Benzema var 18. Om jeg, urettmessig, skulle sammenligne en 18 år gammel Ferguson med en 20 år gammel Benzema er jeg svært uenig i dine vurderinger. Benzema var fart og styrke, men han rådde også over mye teknikk og finesse. Det skorter det enda mye på hos unge Evan, på tross av hælsparket forleden ;)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»