Blendahvitt

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Blendahvitt

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 12:22 am

Jeg klarer utmerket fint å kjenne igjen en drittsekk, helt uavhengig av partinåla på jakka.
Et innlegg du skrev om meg på fotballforumet:

"Såså...når karen har runda 80, og stort sett har tilbringt all ledig tid i livet med skisport på tv samt å skrive rasistisk ræl på SoMe, kan du ikke forvente at han har spesielt utviklet fotballforståelse. Det er rett og slett ikke plass under topplokket".

Et slikt innlegg vitner om at du er en drittsekk.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

VifteKopp skrev: lør mar 18, 2023 7:43 pm Å ønske representasjon er ikke noe nytt i politikken. Det ser vi hver gang en ny regjering skal utvelges: hvilket kjønn, landsdel og arbeidsbakgrunn er helt avgjørende for hvordan lagoppstillingen til slutt ser ut. Hudfarge/etnisitet er bare enda en dimensjon i denne allerede etablerte tradisjonen.

Man skulle selvsagt ønske at evner/ferdigheter var det eneste som telte, men for mange velgere er det dessvere viktig å få sin identitet speilet.
Så for Kamzy så er det ett fett om man velger inn noen med bakgrunn fra Guam i stillehavet, Kongo i Afrika, svart amerikaner fra Seattle eller adoptert fra India oppvokst på Røros. Alle disse har ett og annet felles for Kamzy som hun heller ser enn en fæl kvit nordmann oppvokst på Tøyen som minoritet med bare ikke-vestlige innvandrere rundt seg. Det er rasisme og det er grov rasisme. Aldri i noen setting er det akseptabelt for en nordmann å ønske seg flere av sin type representert i noen setting. Vi skal visst bare være glad for mangfold. Mangfold betyr færre hvite i alle settinger.

Og innvandrere er visst avhengig av å se noen som med god fantasi likner på dem selv, en preferanse en nordmann aldri hadde våget å vise offentlig.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Guttorm123 skrev: tir mar 21, 2023 12:41 am Et innlegg du skrev om meg på fotballforumet:

"Såså...når karen har runda 80, og stort sett har tilbringt all ledig tid i livet med skisport på tv samt å skrive rasistisk ræl på SoMe, kan du ikke forvente at han har spesielt utviklet fotballforståelse. Det er rett og slett ikke plass under topplokket".
Haha, skrev han virkelig det? Hjelpes for en type...

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Queenie skrev: lør mar 18, 2023 8:12 pm Da skal hun vel inn i rikspolitikken..
Hun sitter på Stortinget

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Knaberaps skrev: tir mar 21, 2023 12:56 am

Haha, skrev han virkelig det? Hjelpes for en type...
Selv om hans antakelser om min alder er feil, så kan det jo være at han ikke liker eldre personer.

Dette er nok en islamist som blir glad om araberne kjøper opp United.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: tir mar 21, 2023 12:41 am
DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 12:22 am

Jeg klarer utmerket fint å kjenne igjen en drittsekk, helt uavhengig av partinåla på jakka.
Et innlegg du skrev om meg på fotballforumet:

"Såså...når karen har runda 80, og stort sett har tilbringt all ledig tid i livet med skisport på tv samt å skrive rasistisk ræl på SoMe, kan du ikke forvente at han har spesielt utviklet fotballforståelse. Det er rett og slett ikke plass under topplokket".

Et slikt innlegg vitner om at du er en drittsekk.
Nei, det vitner om at jeg nettopp er i stand til å kjenne igjen en drittsekk. Sorry, 79

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 1:56 am

Nei, det vitner om at jeg nettopp er i stand til å kjenne igjen en drittsekk. Sorry, 79
På tide å integrere deg nå?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: tir mar 21, 2023 1:20 am
Knaberaps skrev: tir mar 21, 2023 12:56 am

Haha, skrev han virkelig det? Hjelpes for en type...
Selv om hans antakelser om min alder er feil, så kan det jo være at han ikke liker eldre personer.

Dette er nok en islamist som blir glad om araberne kjøper opp United.
Ja, for det føles på så mange vis så mye mildere når du proklamerer at jeg må være en islamist, enn når jeg konstaterer at du nok en gang opptrer som drittsekk :D

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: tir mar 21, 2023 2:01 am
DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 1:56 am

Nei, det vitner om at jeg nettopp er i stand til å kjenne igjen en drittsekk. Sorry, 79
På tide å integrere deg nå?
Ehh, what?
Er det ikke langt forbi din leggetid nå? Du vet, bysse lalle

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 2:02 am

Ja, for det føles på så mange vis så mye mildere når du proklamerer at jeg må være en islamist, enn når jeg konstaterer at du nok en gang opptrer som drittsekk :D
Nå finnes det graderinger på islamister. Man har moderate islamister, og man har de ekstreme islamistene.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: tir mar 21, 2023 2:04 am
DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 2:02 am

Ja, for det føles på så mange vis så mye mildere når du proklamerer at jeg må være en islamist, enn når jeg konstaterer at du nok en gang opptrer som drittsekk :D
Nå finnes det graderinger på islamister. Man har moderate islamister, og man har de ekstreme islamistene.
...og de ekstreme, selvopptatte, drittsekkene.
Men jeg regner med at alle som ikke sier seg enig i det tendensiøse rasistiske babbelet du lirer av deg, i stort sett alle tråder du roter deg inn i, per definisjon må kunne karakteriseres som islamist.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 2:11 am

...og de ekstreme, selvopptatte, drittsekkene.
Men jeg regner med at alle som ikke sier seg enig i det tendensiøse rasistiske babbelet du lirer av deg, i stort sett alle tråder du roter deg inn i, per definisjon må kunne karakteriseres som islamist.
Hva blir det neste du lirer ut av deg? De ekstreme blendahvite drittsekkene?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 1:56 am Nei, det vitner om at jeg nettopp er i stand til å kjenne igjen en drittsekk.
Beklager, men det viser lite annet enn at det er du som er rasshølet her. Er aldri innom fotballtråder, så tar Guttorm sine ord for god lutefisk, for jeg har sett deg i andre tråder der du er temmelig ufyselig. Mao. drittsekk, hestkuk, peislæst, osv.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 2:04 am
Ehh, what?
Er det ikke langt forbi din leggetid nå? Du vet, bysse lalle
Er det slik du snakker til de du anser er 80 år?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Knaberaps skrev: tir mar 21, 2023 2:21 am

Beklager, men det viser lite annet enn at det er du som er rasshølet her. Er aldri innom fotballtråder, så tar Guttorm sine ord for god lutefisk, for jeg har sett deg i andre tråder der du er temmelig ufyselig. Mao. drittsekk, hestkuk, peislæst, osv.
viewtopic.php?t=5726&hilit=inn%C3%B8vd&start=240

Er man ikke enig i dommeravgjørelser som går Uniteds vei, så får man virkelig høre det av denne debattanten. Veldig lite konsekvent om hva han mener er riktig/feil dømming. Alt avhenger av hvem som spiller.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Guttorm123 skrev: tir mar 21, 2023 2:27 am Er man ikke enig i dommeravgjørelser som går Uniteds vei, så får man virkelig høre det av denne debattanten. Veldig lite konsekvent om hva han mener er riktig/feil dømming. Alt avhenger av hvem som spiller.
Oki. Husk at du skriver dette til en som aldri har sett en fotballkamp før. Kun ufrivillig, stykkvis og delt via besøk :)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Knaberaps skrev: tir mar 21, 2023 2:41 am

Oki. Husk at du skriver dette til en som aldri har sett en fotballkamp før. Kun ufrivillig, stykkvis og delt via besøk :)
Jeg vet det :-)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: tir mar 21, 2023 2:25 am
DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 2:04 am
Ehh, what?
Er det ikke langt forbi din leggetid nå? Du vet, bysse lalle
Er det slik du snakker til de du anser er 80 år?
Jepp, de som utviser mental alder under 6 og over 80. Ofte mye av det samme.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Guttorm123 skrev: tir mar 21, 2023 2:27 am
Knaberaps skrev: tir mar 21, 2023 2:21 am

Beklager, men det viser lite annet enn at det er du som er rasshølet her. Er aldri innom fotballtråder, så tar Guttorm sine ord for god lutefisk, for jeg har sett deg i andre tråder der du er temmelig ufyselig. Mao. drittsekk, hestkuk, peislæst, osv.
viewtopic.php?t=5726&hilit=inn%C3%B8vd&start=240

Er man ikke enig i dommeravgjørelser som går Uniteds vei, så får man virkelig høre det av denne debattanten. Veldig lite konsekvent om hva han mener er riktig/feil dømming. Alt avhenger av hvem som spiller.
Kan ikke du som utvilsomt fremstår som en feinsmecker i faget, men aldri utviser det i FDs diskusjonstråder, dra oss gjennom noen eksempler?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 3:23 am
Jepp, de som utviser mental alder under 6 og over 80. Ofte mye av det samme.
Under 6 år ja. Er det Aisha du ikke vil dra med i dritten din?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Knaberaps skrev: tir mar 21, 2023 2:21 am
DuncanE skrev: tir mar 21, 2023 1:56 am Nei, det vitner om at jeg nettopp er i stand til å kjenne igjen en drittsekk.
Beklager, men det viser lite annet enn at det er du som er rasshølet her. Er aldri innom fotballtråder, så tar Guttorm sine ord for god lutefisk, for jeg har sett deg i andre tråder der du er temmelig ufyselig. Mao. drittsekk, hestkuk, peislæst, osv.
Enda godt du hever deg over dette og selv ikke ser deg tvunget til å by på nedrige personkarakteristikker :)

Queenie

Legg inn av Queenie »

KingKongHalvor skrev: tir mar 21, 2023 1:17 am
Queenie skrev: lør mar 18, 2023 8:12 pm Da skal hun vel inn i rikspolitikken..
Hun sitter på Stortinget
I sentrale posisjoner, mente jeg.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Maxus5 skrev: tir mar 21, 2023 12:49 am Så for Kamzy så er det ett fett om man velger inn noen med bakgrunn fra Guam i stillehavet, Kongo i Afrika, svart amerikaner fra Seattle eller adoptert fra India oppvokst på Røros. Alle disse har ett og annet felles for Kamzy som hun heller ser enn en fæl kvit nordmann oppvokst på Tøyen som minoritet med bare ikke-vestlige innvandrere rundt seg. Det er rasisme og det er grov rasisme. Aldri i noen setting er det akseptabelt for en nordmann å ønske seg flere av sin type representert i noen setting. Vi skal visst bare være glad for mangfold. Mangfold betyr færre hvite i alle settinger.

Og innvandrere er visst avhengig av å se noen som med god fantasi likner på dem selv, en preferanse en nordmann aldri hadde våget å vise offentlig.
Jeg tror du har en feiloppfatning av Kamzy sitt syn her. Det handler ikke om hudfarge per se, men minoritetsbakgrunn. Hun har et ønske om at flere med minoritetsbakgrunn skal representeres i politikken fordi hun mener det er viktig for demokratiet, akkurat som en mann fra Nord-Norge gjerne mener at flere nordlendinger bør være representert eller at kvinner i sin tid kjempet for at flere kvinner skulle være representert.

Så det Kamzy ønsker er ikke noe nytt, det er bare et ekstra lag av identitet i en flere hundre års lang bakt identitetspolitisk kake.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Maxus5 skrev: tir mar 21, 2023 12:49 am
VifteKopp skrev: lør mar 18, 2023 7:43 pm Å ønske representasjon er ikke noe nytt i politikken. Det ser vi hver gang en ny regjering skal utvelges: hvilket kjønn, landsdel og arbeidsbakgrunn er helt avgjørende for hvordan lagoppstillingen til slutt ser ut. Hudfarge/etnisitet er bare enda en dimensjon i denne allerede etablerte tradisjonen.

Man skulle selvsagt ønske at evner/ferdigheter var det eneste som telte, men for mange velgere er det dessvere viktig å få sin identitet speilet.
Så for Kamzy så er det ett fett om man velger inn noen med bakgrunn fra Guam i stillehavet, Kongo i Afrika, svart amerikaner fra Seattle eller adoptert fra India oppvokst på Røros. Alle disse har ett og annet felles for Kamzy som hun heller ser enn en fæl kvit nordmann oppvokst på Tøyen som minoritet med bare ikke-vestlige innvandrere rundt seg. Det er rasisme og det er grov rasisme. Aldri i noen setting er det akseptabelt for en nordmann å ønske seg flere av sin type representert i noen setting. Vi skal visst bare være glad for mangfold. Mangfold betyr færre hvite i alle settinger.

Og innvandrere er visst avhengig av å se noen som med god fantasi likner på dem selv, en preferanse en nordmann aldri hadde våget å vise offentlig.
Skulle likt å se trynet på Kamzy, Esten O Sæther eller andre som kritiserer for mye hvithet i Norge om noen hadde nevnt kølsvarte klasser på Oslo Øst i en debatt.
Selvfølgelig er det ingen som sier noe slikt, men hvorfor sier de "blandahvitt" som den mest naturlige ting i verden - i en negativ setting.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Neptun skrev: tir mar 21, 2023 10:54 pm
Maxus5 skrev: tir mar 21, 2023 12:49 am
VifteKopp skrev: lør mar 18, 2023 7:43 pm Å ønske representasjon er ikke noe nytt i politikken. Det ser vi hver gang en ny regjering skal utvelges: hvilket kjønn, landsdel og arbeidsbakgrunn er helt avgjørende for hvordan lagoppstillingen til slutt ser ut. Hudfarge/etnisitet er bare enda en dimensjon i denne allerede etablerte tradisjonen.

Man skulle selvsagt ønske at evner/ferdigheter var det eneste som telte, men for mange velgere er det dessvere viktig å få sin identitet speilet.
Så for Kamzy så er det ett fett om man velger inn noen med bakgrunn fra Guam i stillehavet, Kongo i Afrika, svart amerikaner fra Seattle eller adoptert fra India oppvokst på Røros. Alle disse har ett og annet felles for Kamzy som hun heller ser enn en fæl kvit nordmann oppvokst på Tøyen som minoritet med bare ikke-vestlige innvandrere rundt seg. Det er rasisme og det er grov rasisme. Aldri i noen setting er det akseptabelt for en nordmann å ønske seg flere av sin type representert i noen setting. Vi skal visst bare være glad for mangfold. Mangfold betyr færre hvite i alle settinger.

Og innvandrere er visst avhengig av å se noen som med god fantasi likner på dem selv, en preferanse en nordmann aldri hadde våget å vise offentlig.
Skulle likt å se trynet på Kamzy, Esten O Sæther eller andre som kritiserer for mye hvithet i Norge om noen hadde nevnt kølsvarte klasser på Oslo Øst i en debatt.
Selvfølgelig er det ingen som sier noe slikt, men hvorfor sier de "blandahvitt" som den mest naturlige ting i verden - i en negativ setting.
Fordi ingen vil ta et oppgjør med rasisme mot og stigmatisering av hvite. Selv om man daglig ser eksempler på det.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Knaberaps skrev: tir mar 21, 2023 12:28 am
busemannen skrev: tir mar 21, 2023 12:19 am Jeg holder fortsatt på griserosa
Ja, for all del. Men både du og jeg vet at kølsvart ville vekket en harme hos deg...
He he!
Det ville det faktisk ikke Sparebank.

Men jeg blei forbanna en sommer på Kreta da en medelsvennson kalte en strandselger for en jævla blåneger.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

busemannen skrev: tor mar 23, 2023 11:30 am

Men jeg blei forbanna en sommer på Kreta da en medelsvennson kalte en strandselger for en jævla blåneger.
"Medelsvensson är en genomsnittlig svensk invånare, och används inom statistiken när man beräknar normalvärden".

Neppe rasistisk, med andre ord...

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

busemannen skrev: tor mar 23, 2023 11:30 am Men jeg blei forbanna en sommer på Kreta da en medelsvennson kalte en strandselger for en jævla blåneger.
Jeg hadde ikke blitt forbanna, rett og slett fordi jeg aldri har hørt ordet blåneger. Hadde bare lurt på hva i all venden betyr det utrykket :?:

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

ehall skrev: tor mar 23, 2023 6:41 pm Jeg hadde ikke blitt forbanna, rett og slett fordi jeg aldri har hørt ordet blåneger. Hadde bare lurt på hva i all venden betyr det utrykket :?:
Man har vel sagt om de som kommer fra (bokstavelig talt) svarteste Afrika at "de er så svarte at de nesten er blå"- så mulig det er derfra den betegnelsen stammer fra? Mao en beskrivelse om at de er betraktelig mørkere i huden enn f.eks folk fra Marokko, Algerie osv.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

JODDEMM skrev: tor mar 23, 2023 7:16 pm
ehall skrev: tor mar 23, 2023 6:41 pm Jeg hadde ikke blitt forbanna, rett og slett fordi jeg aldri har hørt ordet blåneger. Hadde bare lurt på hva i all venden betyr det utrykket :?:
Man har vel sagt om de som kommer fra (bokstavelig talt) svarteste Afrika at "de er så svarte at de nesten er blå"- så mulig det er derfra den betegnelsen stammer fra? Mao en beskrivelse om at de er betraktelig mørkere i huden enn f.eks folk fra Marokko, Algerie osv.
Det er helt riktig.
Denne betegnelsen er godt kjent også i Norge.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»