Manchester United

Svar

Bongis

Legg inn av Bongis »

missChance skrev: ons mar 22, 2023 4:14 pm
Denne hadde jeg ikke sett med mindre du postet det. Takk for det :) Jeg har en soft spot for Eriksen. Synes han balanserer den midtbanen på en veldig god måte. Jeg tenkte i utgangspunktet når han ble signert, at nå har vi fått en god back up til Bruno. Men at han ble en perfekt match med Casemiro bak seg kom veldig overraskende på. Men jeg synes det har fungert supert! Når Eriksen spiller, så er ikke Bruno alene om det kreative ansvaret.

Spørsmål til den som har svar: Ligner ikke rollen, (ikke nødvendigvis kvalitet!) på den Scholes hadde for United?

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Bongis skrev: ons mar 22, 2023 4:52 pm
missChance skrev: ons mar 22, 2023 4:14 pm
Denne hadde jeg ikke sett med mindre du postet det. Takk for det :) Jeg har en soft spot for Eriksen. Synes han balanserer den midtbanen på en veldig god måte. Jeg tenkte i utgangspunktet når han ble signert, at nå har vi fått en god back up til Bruno. Men at han ble en perfekt match med Casemiro bak seg kom veldig overraskende på. Men jeg synes det har fungert supert! Når Eriksen spiller, så er ikke Bruno alene om det kreative ansvaret.

Spørsmål til den som har svar: Ligner ikke rollen, (ikke nødvendigvis kvalitet!) på den Scholes hadde for United?
Fullstendig enig med deg, føler at med Eriksen på banen spiller nermest hver eneste spiller litt bedre. Mye mindre frustrasjon rundt f.eks Bruno når Eriksen er utpå. Å få han tilbake er virkelig ett must for United nå. Synd han ikkje er 25 år. Men kan garantert fungere veldig fint i 2-3 sesonger til.

startelver

Legg inn av startelver »


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

startelver skrev: ons mar 22, 2023 6:42 pm
Grøss&gru og fint om du også poster denne i Glazers vurderer salg av Manchester United-tråden, kompis! ;)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

► Show Spoiler
Enig med han over om at denne hører hjemme i en annen tråd, men det hører med til historien at Ratcliffe også har tenkt til å sprenge banken og matche budet.

startelver

Legg inn av startelver »

Sorry har bokmerket denne tråden, men skal følge med på den andre nå.

Jack

Legg inn av Jack »

:lol:


Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Jack skrev: tor mar 23, 2023 4:45 pm :lol:

Imponerende, selv om vi ikkje alltid er uskyldig så er vi vel ikkje skyld i denne situasjonen.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Jack skrev: tor mar 23, 2023 4:45 pm :lol:

Det er så hjernedødt. Det er så hjernedødt.
Det er så hjernedødt. Det er så jævlig hjernedødt.

Aaaaaaaaaaaaaah.
Spillerne bør jo sendes på kurs, når de er roboter kan de komme tilbake for å spille i PL.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Detvareingang skrev: tor mar 23, 2023 4:57 pm
Jack skrev: tor mar 23, 2023 4:45 pm :lol:

Imponerende, selv om vi ikkje alltid er uskyldig så er vi vel ikkje skyld i denne situasjonen.
"Inproper conduct" faktisk og makan til B.S!

DDG &Willian var de første på plass for å prøve å roe ned Mitro, de resterende United-spillerne "omringet" ikke dommeren på noen truende måte eller var ute etter ham og hvilket motiv skulle de i såfall ha siden dette gikk deres vei..?
I sum tror jeg deres bidrag var til det beste for dommeren!

Men for all del, om noe slikt gjentar seg kan de alle forholde seg passive, overlate dommeren til selv for å møte rasende spillere og så får vi se hvordan det går...!

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

InsVerderben skrev: tor mar 23, 2023 5:09 pm
Detvareingang skrev: tor mar 23, 2023 4:57 pm
Jack skrev: tor mar 23, 2023 4:45 pm :lol:

Imponerende, selv om vi ikkje alltid er uskyldig så er vi vel ikkje skyld i denne situasjonen.
"Inproper conduct" faktisk og makan til B.S!

DDG &Willian var de første på plass for å prøve å roe ned Mitro, de resterende United-spillerne "omringet" ikke dommeren på noen truende måte eller var ute etter ham og hvilket motiv skulle de i såfall ha siden dette gikk deres vei..?
I sum tror jeg deres bidrag var til det beste for dommeren!

Men for all del, om noe slikt gjentar seg kan de alle forholde seg passive, overlate dommeren til selv for å møte rasende spillere og så får vi se hvordan det går...!
Eg var inne på YT å sjekka situasjonen om igjen for å se om eg kunne finne noe som kunne minne om aggressivitet mot dommer eller andre, er noen spillere som oppsøker situasjonen for å roe ned spillere, i houvudsak Mitro, vil nermest påstå at Mitro er den eneste spilleren som er aggressiv der, resten av spillerene fra begge lag er ganske rolig med unntak av dei som fjerner Mitro fra dommer. Vil faktisk sei det er ein liten skandale at vi er tiltalt her.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

FA virker ikke å ha forstått situasjonen eller bidraget fra Unted for å roe deg hele ned, og kall det gjerne en skandale og/eller mangel på bruk av skjønn.
Håpløst!

P.S. Ahh, skulle ha ventet og sjekket bedre. Hadde en tanke om det, men var litt for rask og som Saliph skriver dreier det seg nok om situasjonen rundt handsen til Willian og før situasjonen med Mitro&co!

Beklager, skal prøve å ha mer is i magen framover før jeg slenger ut noe!
Sist redigert av InsVerderben den tor mar 23, 2023 5:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Det har vel ingenting med Mitrovic-situasjonen å gjøre? 5-6 United-spillere omringer dommeren rett etter handsen, før han går til skjermen.

Vi har blitt tiltalt mange ganger denne sesongen for dette, kan ikke huske å ha lest at det har skjedd tidligere år i så stor grad? Men mulig jeg tar feil. Og antar det skjer i like stor grad med andre klubber? Det er vel en rask måte for FA å hente inn litt gryn på.
Sist redigert av Saliph den tor mar 23, 2023 5:44 pm, redigert 3 ganger totalt.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Jack skrev: tor mar 23, 2023 4:45 pm :lol:

Haaaahaaaahaaa!

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Saliph skrev: tor mar 23, 2023 5:39 pm Det har vel ingenting med Mitrovic-situasjonen å gjøre? 5-6 United-spillere omringer dommeren rett etter handsen, før han går til skjermen.

Vi har blitt tiltalt mange ganger denne sesongen for dette, kan ikke huske å ha lest at det har skjedd tidligere år i så stor grad? Men mulig jeg tar feil. Og antar det skjer i like stor grad med andre klubber? Det er vel en rask måte for FA å hente inn litt gryn på.
Vist det er det dei blir tiltalt for så er det mer forståelig. Med tanke på at vi har VAR (selv om det er bingo) så skal det jo ikkje være nødvendig å omringe dommer nei. Å ja akkurat det skjer nok blandt alle lag i ligaen. Men da må dei og gå konkret ut å si fra hvergang klubber blir straffet for dette, sånn at det unngås klaging og konspirasjonsteorier. Såpass ansvar bør FA ta.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Detvareingang skrev: tor mar 23, 2023 5:51 pm
Saliph skrev: tor mar 23, 2023 5:39 pm Det har vel ingenting med Mitrovic-situasjonen å gjøre? 5-6 United-spillere omringer dommeren rett etter handsen, før han går til skjermen.

Vi har blitt tiltalt mange ganger denne sesongen for dette, kan ikke huske å ha lest at det har skjedd tidligere år i så stor grad? Men mulig jeg tar feil. Og antar det skjer i like stor grad med andre klubber? Det er vel en rask måte for FA å hente inn litt gryn på.
Vist det er det dei blir tiltalt for så er det mer forståelig. Med tanke på at vi har VAR (selv om det er bingo) så skal det jo ikkje være nødvendig å omringe dommer nei. Å ja akkurat det skjer nok blandt alle lag i ligaen. Men da må dei og gå konkret ut å si fra hvergang klubber blir straffet for dette, sånn at det unngås klaging og konspirasjonsteorier. Såpass ansvar bør FA ta.
Dette skjer stor sett hver fu.... kamp. Hver bidige (såkalt) kontroversielle situasjon, være seg et gulkort, rødkort, straffe. Kan ikke huske at alle lag tiltales for dette i etterkant? Men vi er jo vant med å gå foran.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

KongOlav2 skrev: man mar 20, 2023 9:25 am
Mjordan23 skrev: man mar 20, 2023 9:20 am Ja, en mindre intens liga vil nok passe bedre for Sancho. Lønna hans dog kan bli ett problem....
Det burde jo virkelig være mulig å tilpasse seg for en 21-åring som allerede før fylte 20 var helt fantastisk i en topp 5-liga i Europa. Problemet til Sancho ligger vel mye i hodet. Han virker ikke å være den som takler motgang i særlig grad. Hadde han hatt samme mentalitet som de råeste typene, f.eks Ronaldo, så tror jeg han ville vært en stor suksess allerede.
Ligaen er nok muligens topp 5 i Europa, men tar man en titt på den generelle forsvarsorganiseringen i BL er de definitivt ikke oppe og nikker blant Eliten.
Mind you, tyskerne har jo ikke hatt behov for å organisere noe forsvar siden 1945, så jeg skjønner de er noe rustne...

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

DuncanE skrev: tor mar 23, 2023 7:33 pm
Detvareingang skrev: tor mar 23, 2023 5:51 pm
Saliph skrev: tor mar 23, 2023 5:39 pm Det har vel ingenting med Mitrovic-situasjonen å gjøre? 5-6 United-spillere omringer dommeren rett etter handsen, før han går til skjermen.

Vi har blitt tiltalt mange ganger denne sesongen for dette, kan ikke huske å ha lest at det har skjedd tidligere år i så stor grad? Men mulig jeg tar feil. Og antar det skjer i like stor grad med andre klubber? Det er vel en rask måte for FA å hente inn litt gryn på.
Vist det er det dei blir tiltalt for så er det mer forståelig. Med tanke på at vi har VAR (selv om det er bingo) så skal det jo ikkje være nødvendig å omringe dommer nei. Å ja akkurat det skjer nok blandt alle lag i ligaen. Men da må dei og gå konkret ut å si fra hvergang klubber blir straffet for dette, sånn at det unngås klaging og konspirasjonsteorier. Såpass ansvar bør FA ta.
Dette skjer stor sett hver fu.... kamp. Hver bidige (såkalt) kontroversielle situasjon, være seg et gulkort, rødkort, straffe. Kan ikke huske at alle lag tiltales for dette i etterkant? Men vi er jo vant med å gå foran.
Arsenal ble tiltalt for dette et par ganger denne sesongen, blant annet mot Oxford og City i FA-Cupen, samt City i serien i 2023. Så dette er standard fra FA.

https://arseblog.news/2023/02/arsenal-p ... he-season/ Denne nevner faktisk 4 ganger denne sesongen, så tror det er noe som skjer oftere med flere lag også, uten at det har veldig stor betydning.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Bongis skrev: ons mar 22, 2023 4:52 pm
missChance skrev: ons mar 22, 2023 4:14 pm
Denne hadde jeg ikke sett med mindre du postet det. Takk for det :) Jeg har en soft spot for Eriksen. Synes han balanserer den midtbanen på en veldig god måte. Jeg tenkte i utgangspunktet når han ble signert, at nå har vi fått en god back up til Bruno. Men at han ble en perfekt match med Casemiro bak seg kom veldig overraskende på. Men jeg synes det har fungert supert! Når Eriksen spiller, så er ikke Bruno alene om det kreative ansvaret.

Spørsmål til den som har svar: Ligner ikke rollen, (ikke nødvendigvis kvalitet!) på den Scholes hadde for United?
Man må nesten flire litt av at han forlot Tottenham, dævva, signerte for Brentford… og likevel vant et trofé før Harry Kane.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Canucks skrev: tor mar 23, 2023 9:09 pm
Arsenal ble tiltalt for dette et par ganger denne sesongen, blant annet mot Oxford og City i FA-Cupen, samt City i serien i 2023. Så dette er standard fra FA.

https://arseblog.news/2023/02/arsenal-p ... he-season/ Denne nevner faktisk 4 ganger denne sesongen, så tror det er noe som skjer oftere med flere lag også, uten at det har veldig stor betydning.
Jepp, FA finner på slikt innimellom. Det er jo en uting at et lags spillere samler seg rundt dommer på det viset, og det er ikke noe stort problem at FA av og til gjør et tafatt forsøk på å slå ned på det. Og da er det vel mer fornuftig å gå etter lag hvor det kan få oppmerksomhet, for hvis de går etter middelmådigheter som Leeds, Southampton eller Liverpool så er det jo strengt tatt ingen som bryr seg uansett.
Ender som regel opp med en symbolsk bot til klubben, eller med en advarsel.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Saliph skrev: tor mar 23, 2023 5:39 pm Det har vel ingenting med Mitrovic-situasjonen å gjøre? 5-6 United-spillere omringer dommeren rett etter handsen, før han går til skjermen.

Vi har blitt tiltalt mange ganger denne sesongen for dette, kan ikke huske å ha lest at det har skjedd tidligere år i så stor grad? Men mulig jeg tar feil. Og antar det skjer i like stor grad med andre klubber? Det er vel en rask måte for FA å hente inn litt gryn på.
Er umiddelbart etter handsen dommer blir omringet, ja. Men når fettnissen presterer å gi corner for noe som åpenbart er straffe og rødt kort, så må det jo for faen påpekes. Og da er plutselig det feil også.

:roll:

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Crynix skrev: tor mar 23, 2023 9:23 pm
Saliph skrev: tor mar 23, 2023 5:39 pm Det har vel ingenting med Mitrovic-situasjonen å gjøre? 5-6 United-spillere omringer dommeren rett etter handsen, før han går til skjermen.

Vi har blitt tiltalt mange ganger denne sesongen for dette, kan ikke huske å ha lest at det har skjedd tidligere år i så stor grad? Men mulig jeg tar feil. Og antar det skjer i like stor grad med andre klubber? Det er vel en rask måte for FA å hente inn litt gryn på.
Er umiddelbart etter handsen dommer blir omringet, ja. Men når fettnissen presterer å gi corner for noe som åpenbart er straffe og rødt kort, så må det jo for faen påpekes. Og da er plutselig det feil også.

:roll:
For meg så virker det nesten som det "fungerer" å protestere på denne måten. Både for oss og andre lag. Dommer dømmer "feil", og spillerne protesterer. VAR kommer inn, dommer løper til skjermen og avgjørelsen endres. Så kan man selvsagt spekulere i at VAR ville grepet inn uansett. Joda, men det ser jo tidvis ut som det nettopp er "protestene" som eskalerer situasjonen slik at VAR griper inn. Jeg kan selvsagt ta feil. Og uansett ønsker vi jo ikke å ha det slik. Men den dømmingen i PL (+/- VAR) oppleves jevnt over papirtynn.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Shaw med rødt, litt hvile:)

Mehell

Legg inn av Mehell »

Megapixsel skrev: tor mar 23, 2023 10:26 pm Shaw med rødt, litt hvile:)
Strøkent. Da kan jo han bare bestille seg et lite ferieopphold og kose seg i noen dager.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Megapixsel skrev: tor mar 23, 2023 10:26 pm Shaw med rødt, litt hvile:)
lmfao

Bra planlagt

MentalM

Legg inn av MentalM »

Saliph skrev: tor mar 23, 2023 5:39 pm Det har vel ingenting med Mitrovic-situasjonen å gjøre? 5-6 United-spillere omringer dommeren rett etter handsen, før han går til skjermen.

Vi har blitt tiltalt mange ganger denne sesongen for dette, kan ikke huske å ha lest at det har skjedd tidligere år i så stor grad? Men mulig jeg tar feil. Og antar det skjer i like stor grad med andre klubber? Det er vel en rask måte for FA å hente inn litt gryn på.
I januar

Villa, Fulham, Arsenal

I februar

City, Arsenal, Everton x2, Leeds, Arsenal, United, Palace, Liverpool

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Typisk FA dette. Reagerer på en ting som skjer, men stiller seg uforstående til hvorfor det skjer.

På tide med en titt i speilet.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Crynix skrev: tor mar 23, 2023 9:23 pm
Saliph skrev: tor mar 23, 2023 5:39 pm Det har vel ingenting med Mitrovic-situasjonen å gjøre? 5-6 United-spillere omringer dommeren rett etter handsen, før han går til skjermen.

Vi har blitt tiltalt mange ganger denne sesongen for dette, kan ikke huske å ha lest at det har skjedd tidligere år i så stor grad? Men mulig jeg tar feil. Og antar det skjer i like stor grad med andre klubber? Det er vel en rask måte for FA å hente inn litt gryn på.
Er umiddelbart etter handsen dommer blir omringet, ja. Men når fettnissen presterer å gi corner for noe som åpenbart er straffe og rødt kort, så må det jo for faen påpekes. Og da er plutselig det feil også.

:roll:
Selvfølgelig. FA vet jo veldig godt at dette alltid kommer til å skje uansett, og har sett sitt snitt til å hente inn litt raske penger. Summene det snakkes om er så 'lave' at klubbene neppe bryr seg stort uansett.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Crynix skrev: fre mar 24, 2023 10:47 am Typisk FA dette. Reagerer på en ting som skjer, men stiller seg uforstående til hvorfor det skjer.

På tide med en titt i speilet.
Problemet er mer at det har vært inkonsekvent gjort enn at det gjøres. Jeg syns det er helt riktig at man skal beskytte dommerne mer. Ønsker man at kvaliteten på dommerstanden skal opp så må man også gjøre arbeidsforholdende til dommerne bedre.

Jeg er litt usikker på hva det er som trigger at en slik bot gis. Må dommeren notere det ned og FA så vurderer det eller vurderer FA hver kamp?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»