Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
Crazy Horse

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Crazy Horse »

Pushback skrev: fre mar 24, 2023 12:11 am
Crazy Horse skrev: tor mar 23, 2023 11:04 pm
Pushback skrev: tor mar 23, 2023 10:57 pm Jeg har vanskelig for å tro på at braut selv ikke har lyst til å spille landskamp for Norge mot Spania, være hærfører med Ødegaard i god form bak seg på banen, på bortebane tilen fullsatt ganske ny stadion, med sannsynligvis en del nordmenn, en lun kveld i deilig kveldsluft. 40 km fra der han har hus på nydelige costa del sol.
Akkurat. Haaland har kanskje ikke noe lyst til å bli mulig ydmyket mot et bedre spansk lag. Fjørtoft har et poeng i dag når har hevder at nivåforskjellene i det norske laget er for stor. Spranget fra Haaland og Ødegaard via neste trinn med Aursnes og Sørloth og derfra til spillere som knapt spiller i utlandet eller spiller i eliteserien er for stort.
Jeg prøver å ikke være såkalt veldig subjektiv, men jeg finner faktisk ikke ut av motivasjonen til hans handlinger ut fra et sånt ståsted. Det du sier gir ikke mening, han har i så fall kastet bort en del tid allerede, og det virker som at de fleste andre spillere i verden ikke anser deres respektive landslag for å være slik. Dette tror jeg rett og slett ikke kan stemme. Forøvrig syns jeg kanskje å stoppe på Aursnes og Sørloth er litt å ta i. Som illustrerer bare hvordan du "jukser" i diskusjonen. Hva med en back som spiller fast i Dortmund? Har du sett Danmark spille, tror du ikke Haaland vil være med på sånt? Messi skulle på død og liv vinne VM med argentina han, men nei fysøren han spilte jo med en elendig spiller i Benfica som var med å vinne hele VM. Og sikkert en eller annen back fra forferdelige River Plate. Det er ikke som Argentina var Barcelona anno 2010. Nå må du søren meg gi deg, det blir alt for enkelt å konkludere med at Haaland tenker som du sier.
Det var nok et snev av ironi i det jeg skrev, selv om tanken har slått meg med Haaland. Nå vil de aller fleste gode spillere - særlig unge - spille for landet sitt. Store stjerner holder vel imidlertid lengre om de spiller for land som vinner mye og som har muligheter til å vinne noe. For å være seriøs tror jeg ikke Haaland på noen måte har gitt opp håpet om et norsk sluttspill. Det har han heller ingen grunn til. Jeg er imidlertid noe enig i det Fjørtoft m fl sier. Det er langt fra stjernestatus i topplag i PL til en benk i Italia eller til norsk eliteserie.

Jeg har fulgt landslaget tett, og sett optimistene si at vi kan slå både det og det laget. I fjor Serbia og Slovakia. Jeg har også lest på sider som dette og VGD. Enkeltkamper kan være preget av tilfeldigheter, men statistikk over tid lyver sjelden.

benib

Legg inn av benib »

Crazy Horse skrev: fre mar 24, 2023 10:24 am
Pushback skrev: fre mar 24, 2023 12:11 am
Crazy Horse skrev: tor mar 23, 2023 11:04 pm

Akkurat. Haaland har kanskje ikke noe lyst til å bli mulig ydmyket mot et bedre spansk lag. Fjørtoft har et poeng i dag når har hevder at nivåforskjellene i det norske laget er for stor. Spranget fra Haaland og Ødegaard via neste trinn med Aursnes og Sørloth og derfra til spillere som knapt spiller i utlandet eller spiller i eliteserien er for stort.
Jeg prøver å ikke være såkalt veldig subjektiv, men jeg finner faktisk ikke ut av motivasjonen til hans handlinger ut fra et sånt ståsted. Det du sier gir ikke mening, han har i så fall kastet bort en del tid allerede, og det virker som at de fleste andre spillere i verden ikke anser deres respektive landslag for å være slik. Dette tror jeg rett og slett ikke kan stemme. Forøvrig syns jeg kanskje å stoppe på Aursnes og Sørloth er litt å ta i. Som illustrerer bare hvordan du "jukser" i diskusjonen. Hva med en back som spiller fast i Dortmund? Har du sett Danmark spille, tror du ikke Haaland vil være med på sånt? Messi skulle på død og liv vinne VM med argentina han, men nei fysøren han spilte jo med en elendig spiller i Benfica som var med å vinne hele VM. Og sikkert en eller annen back fra forferdelige River Plate. Det er ikke som Argentina var Barcelona anno 2010. Nå må du søren meg gi deg, det blir alt for enkelt å konkludere med at Haaland tenker som du sier.
Jeg har fulgt landslaget tett, og sett optimistene si at vi kan slå både det og det laget. I fjor Serbia og Slovakia. Jeg har også lest på sider som dette og VGD. Enkeltkamper kan være preget av tilfeldigheter, men statistikk over tid lyver sjelden.
Nå slo vi jo både Serbia og Slovakia i fjor da så optimistene hadde jo på en måte rett.

Det at Haaland skulle av alle ting ønske å stå over en viktig norsk landskamp mot Spania for å være restituert til City-kampene i april og mai nekter jeg å tro. Haaland ble sur fordi han ble tatt av til pause etter å ha scoret to mot Armenia som hadde brukt hele første omgang på å forsøke og skade han.

Jeg tror også Haaland har såpass tro på laget, men ikke minst seg selv at tanken på at han skulle lede Norge til sin første seier borte mot en stormakt på mange tiår antagelig gjorde han ekstremt motivert for denne kampen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Pushback skrev: fre mar 24, 2023 10:08 am
Fazam skrev: fre mar 24, 2023 9:48 am
netrebske skrev: fre mar 24, 2023 9:25 am Er vel ikke så rart at slike spekuladjoner oppstår når han står over 4 landskamper på rad, men har stått over kun 1 av 27 seriekamper, samtidig som han har med klubbens fysio med seg på landslaget.
Hvor mange landskamper har Martin Ødegaard stått over?
Herregud så usaklig.
Langt ifra. Kun et spørsmål.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Fazam skrev: fre mar 24, 2023 11:06 am
Pushback skrev: fre mar 24, 2023 10:08 am
Fazam skrev: fre mar 24, 2023 9:48 am
Hvor mange landskamper har Martin Ødegaard stått over?
Herregud så usaklig.
Langt ifra. Kun et spørsmål.
Siden han debuterte på landslaget i 2014 har han mistet seks kamper på grunn av skade. Sist i 19/20 hvor han mistet fire landskamper på rad i perioden november 2019 - juli 2020.

benib

Legg inn av benib »

FranciscoM skrev: fre mar 24, 2023 11:15 am
Fazam skrev: fre mar 24, 2023 11:06 am
Pushback skrev: fre mar 24, 2023 10:08 am

Herregud så usaklig.
Langt ifra. Kun et spørsmål.
Siden han debuterte på landslaget i 2014 har han mistet seks kamper på grunn av skade. Sist i 19/20 hvor han mistet fire landskamper på rad i perioden november 2019 - juli 2020.
Etter jumper's knee-problemene han fikk under lånehoppholdet i Real Sociedad har Ødegaard vært bemerkelsesverdig skadefri. Det er jo ikke få kamper han har i beinene heller.

Vi har jo ikke få spillere som er skadeutsatt. Berge, Ajer, Strandberg og King troner vel på toppen. Også har du sånn som Haaland og Solbakken som også har hatt skadeproblemer. Da er det jo greit at noen er svært lite skadeutsatt. Ødegaard, Aursnes, Moi og Sørloth er vel de jeg kommer på som har vært minst skadeplaget av spillerne i troppen. De to første er jo spesielt da de stort sett spiller 90 minutter hver kamp for lagene sine.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Det er fullstendig irrelevant hvordan kroppen til Ødegaard fungerer når man diskuterer skadesituasjonen til Haaland, selv om "noen" tilsynelatende tenker at de er siamesiske tvillinger :)

Når det er sagt, så har Haaland en mye større og lengre kropp, samt at han er et par år yngre. Jeg husker godt for to år siden når Ødegaard drev og slet med jumpers knee og vi alle hadde pekkern.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Skammelig av Haaland å trekke seg pga skade. At han våger!!

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

benib skrev: fre mar 24, 2023 10:42 am
Crazy Horse skrev: fre mar 24, 2023 10:24 am
Pushback skrev: fre mar 24, 2023 12:11 am

Jeg prøver å ikke være såkalt veldig subjektiv, men jeg finner faktisk ikke ut av motivasjonen til hans handlinger ut fra et sånt ståsted. Det du sier gir ikke mening, han har i så fall kastet bort en del tid allerede, og det virker som at de fleste andre spillere i verden ikke anser deres respektive landslag for å være slik. Dette tror jeg rett og slett ikke kan stemme. Forøvrig syns jeg kanskje å stoppe på Aursnes og Sørloth er litt å ta i. Som illustrerer bare hvordan du "jukser" i diskusjonen. Hva med en back som spiller fast i Dortmund? Har du sett Danmark spille, tror du ikke Haaland vil være med på sånt? Messi skulle på død og liv vinne VM med argentina han, men nei fysøren han spilte jo med en elendig spiller i Benfica som var med å vinne hele VM. Og sikkert en eller annen back fra forferdelige River Plate. Det er ikke som Argentina var Barcelona anno 2010. Nå må du søren meg gi deg, det blir alt for enkelt å konkludere med at Haaland tenker som du sier.
Jeg har fulgt landslaget tett, og sett optimistene si at vi kan slå både det og det laget. I fjor Serbia og Slovakia. Jeg har også lest på sider som dette og VGD. Enkeltkamper kan være preget av tilfeldigheter, men statistikk over tid lyver sjelden.
Nå slo vi jo både Serbia og Slovakia i fjor da så optimistene hadde jo på en måte rett.

Det at Haaland skulle av alle ting ønske å stå over en viktig norsk landskamp mot Spania for å være restituert til City-kampene i april og mai nekter jeg å tro. Haaland ble sur fordi han ble tatt av til pause etter å ha scoret to mot Armenia som hadde brukt hele første omgang på å forsøke og skade han.

Jeg tror også Haaland har såpass tro på laget, men ikke minst seg selv at tanken på at han skulle lede Norge til sin første seier borte mot en stormakt på mange tiår antagelig gjorde han ekstremt motivert for denne kampen.
Nå tapte vi begge de avgjørende kampene mot Slovakia og Serbia (hjemme) i fjor. Avgjørende for eventuelt opprykk til gruppe A i NL. Hva gjelder Haaland så vil han selvfølgelig spille for landslaget, fordi han har tro på et sluttspill. Det er vel noe av det største en fotballspiller kan oppnå. Jeg har mer tro på VM 2026 enn EM 2024, da spillere som Andreas Schjelderup m.fl. blir eldre. Jeg trodde VM kvaliken til VM 2026 ble enklere etter utvidelsen fra 32 til 48 lag, men det blir dessverre ikke det. Europa får etter det jeg kan se kun med 4 ekstra lag. Antall uinteressante kamper i VM 2026 vil da øke, hva enn FIFA tenker på.

Hva gjelder det norske landslaget vet jeg ikke hvor mange ganger jeg har kastet en ølboks i nærmeste vegg fra TV stolen i perioden 2000 - 2022. Det norske A-landslaget er for meg symptomatisk med skuffelser. Derfor er jeg realist/pessimist, mer enn optimist. Jeg forventer ikke noe mot Spania, men vil heller bli positivt overrasket. Jeg har mer tro på bortekampen mot Georgia. Her må vi ha poeng. Helst tre poeng.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette hatet mot Haaland må slutte. Zlatan har også vært mye hatet i sosiale media.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Crazy Horse skrev: fre mar 24, 2023 1:02 pm Slovakia
Slovenia.
Slovakia spilte uavgjort hjemme mot Luxembourg igår.

Fazam

Legg inn av Fazam »

startelver skrev: fre mar 24, 2023 1:17 pm Dette hatet mot Haaland må slutte.
:lol:

Downlight

Legg inn av Downlight »

Megapixsel skrev: fre mar 24, 2023 12:44 pm Skammelig av Haaland å trekke seg pga skade. At han våger!!
Ja, Tonje Brenna må komme på banen snarest.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Det er noe ekkelt over norsk kultur som noen ganger ser ut til å ha avgjørende betydning for sånn som landslaget vårt, når ting er på marginen. I Norge er vi veldig rigide. Dette er ikke en spesielt smidig kultur med pragmatikere i viktige stillinger. Jeg ergrer meg fortsatt grønn over hvordan det faktisk var norsk regelrytting som gjorde at vi tapte på walkover for Romania og så nødlandslag mot Østerrike. Hvem vet hvilken skade dette faktisk gjorde på lagbyggingen. Byråkratiet og de reglene vi lager er liksom hevet over alt annet, det finnes ikke smidighet. Samme typen problematikk er belyst i dokumentaren på TV2, som jeg forøvrig synes er skikkelig kul (etter et par episoder). Ja, dette er selvfølgelig spilt melk for lengst, men jeg kan ikke si noe annet enn at den nødlandslags-episoden var og er en farse. Norske idrettspolitikere må kunne være mer smidige enn det der. Se til Nederland!

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Pushback skrev: fre mar 24, 2023 3:13 pm Det er noe ekkelt over norsk kultur som noen ganger ser ut til å ha avgjørende betydning for sånn som landslaget vårt, når ting er på marginen. I Norge er vi veldig rigide. Dette er ikke en spesielt smidig kultur med pragmatikere i viktige stillinger. Jeg ergrer meg fortsatt grønn over hvordan det faktisk var norsk regelrytting som gjorde at vi tapte på walkover for Romania og så nødlandslag mot Østerrike. Hvem vet hvilken skade dette faktisk gjorde på lagbyggingen. Byråkratiet og de reglene vi lager er liksom hevet over alt annet, det finnes ikke smidighet. Samme typen problematikk er belyst i dokumentaren på TV2, som jeg forøvrig synes er skikkelig kul (etter et par episoder). Ja, dette er selvfølgelig spilt melk for lengst, men jeg kan ikke si noe annet enn at den nødlandslags-episoden var og er en farse. Norske idrettspolitikere må kunne være mer smidige enn det der. Se til Nederland!
Nødlandslaget er jo noe av det beste norsk landslagsfotball har bydd på de senere åra. Vi hadde vunnet borte mot Østerrike, hvis det ikke var for at vi måtte jakte bortemål nr 2 for videre avansement. Innsatsen var helt vanvittig! Larsen og Berisha jobbet foran der som galeislaver. Sondre Tronstad storspilte sammen med Ghayas Zahid og Ruben Gabrielsen. Ironisk nok uten landslagstrener Lagerback på benken.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Nødlandslaget er et kroneksempel på at et motivert kollektiv trumfer enkeltspilleres kvalitet.....

Deila

Legg inn av Deila »

Superteale skrev: fre mar 24, 2023 5:23 pm Nødlandslaget er et kroneksempel på at et motivert kollektiv trumfer enkeltspilleres kvalitet.....
Kan vel riktignok ikke sammenlignes. Spillerne på nødlandslaget kunne gå inn med lave skuldre og vite at de hadde ALT å vinne. Det var denne sjansen de fikk grunnet det som skjedde, og ingen hadde noen spesielle forventninger før kamp. Det er en helt annen setting enn de som spiller på landslaget fast og skal spille EM-kvalik mot Spania.
Sist redigert av Deila den fre mar 24, 2023 5:27 pm, redigert 1 gang totalt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kaizen skrev: fre mar 24, 2023 3:22 pm
Pushback skrev: fre mar 24, 2023 3:13 pm Det er noe ekkelt over norsk kultur som noen ganger ser ut til å ha avgjørende betydning for sånn som landslaget vårt, når ting er på marginen. I Norge er vi veldig rigide. Dette er ikke en spesielt smidig kultur med pragmatikere i viktige stillinger. Jeg ergrer meg fortsatt grønn over hvordan det faktisk var norsk regelrytting som gjorde at vi tapte på walkover for Romania og så nødlandslag mot Østerrike. Hvem vet hvilken skade dette faktisk gjorde på lagbyggingen. Byråkratiet og de reglene vi lager er liksom hevet over alt annet, det finnes ikke smidighet. Samme typen problematikk er belyst i dokumentaren på TV2, som jeg forøvrig synes er skikkelig kul (etter et par episoder). Ja, dette er selvfølgelig spilt melk for lengst, men jeg kan ikke si noe annet enn at den nødlandslags-episoden var og er en farse. Norske idrettspolitikere må kunne være mer smidige enn det der. Se til Nederland!
Nødlandslaget er jo noe av det beste norsk landslagsfotball har bydd på de senere åra. Vi hadde vunnet borte mot Østerrike, hvis det ikke var for at vi måtte jakte bortemål nr 2 for videre avansement. Innsatsen var helt vanvittig! Larsen og Berisha jobbet foran der som galeislaver. Sondre Tronstad storspilte sammen med Ghayas Zahid og Ruben Gabrielsen. Ironisk nok uten landslagstrener Lagerback på benken.
Litt pussig at Tronstad ikke har vært med siden. Han var jo gigantisk i den kampen

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Det viktigste Nødlandslaget gjorde var å vise at man ikke på død og liv trengte å ta ut de samme spillerne hver gang (Henriksen, Stefan Johansen osv.).
Viste at det fantes "unsung heroes" ute i Europa som godt kunne levere like bra eller bedre enn de vanlige.

Deila

Legg inn av Deila »

mogandisu skrev: fre mar 24, 2023 5:30 pm Det viktigste Nødlandslaget gjorde var å vise at man ikke på død og liv trengte å ta ut de samme spillerne hver gang (Henriksen, Stefan Johansen osv.).
Viste at det fantes "unsung heroes" ute i Europa som godt kunne levere like bra eller bedre enn de vanlige.
Likevel så blir en spiller som Mats Møller Dæhli tatt ut hver gang for eksempel.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

@Deila Heldigvis færre av de casene nå enn det var for noen år siden.
Men ja, selv om Dæhli stort sett gjør jobben sin når han blir byttet inn så begynner det å bli spesielt når man holder f.eks. Dønnum og Sahraoui utenfor som leverer bra i Belgia og Nederland.

Når U21 EM er ferdig til sommeren så er det jo en del spennende 2000 og 2001 modeller som frigjøres, så spent på hvor lenge Ståle kan rettferdiggjøre uttak av MMD.

Deila

Legg inn av Deila »


Zehr

Legg inn av Zehr »

Deila skrev: fre mar 24, 2023 7:57 pm
Greit nok at det ikke er en stor overraskelse. Men skjønner ikke hvorfor dette offentliggjøres en hel dag i forveien. Spanske treneren sa i sted at han ikke informerer om laget før rett før kampstart. Hva vinner vi med å være så tidlig ute?

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Zehr skrev: fre mar 24, 2023 8:00 pm
Deila skrev: fre mar 24, 2023 7:57 pm
Greit nok at det ikke er en stor overraskelse. Men skjønner ikke hvorfor dette offentliggjøres en hel dag i forveien. Spanske treneren sa i sted at han ikke informerer om laget før rett før kampstart. Hva vinner vi med å være så tidlig ute?
Solbakken vet at Tv2 (Jesper Mathisen) kommer til å publisere hele laget i morgen formiddag uansett, så dette har ikke så mye å si

aderyn

Legg inn av aderyn »

Overraskende lag. Berge ving? Ryerson benka og Strandberg fra start. Blir ikke akkurat mer selvsikker.


Taururu

Legg inn av Taururu »

Mitt spørsmål blir da: Hva gjør vi når vi får brudd i midtbanelleddet? Hvem uten ball starter i rommene Spania etterlater seg?

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Er så dritt lei at vi spiller med sentrale midtbanespillere på kantene. Også Moi på motsatt som knapt er i form. Men alternativene er kanskje dårlige.

StormOfMagic

Legg inn av StormOfMagic »

Hvorfor ikke bytte om på Berge og Aursnes som faktisk har vist at han kan spille ving?

Hva faen er dette?

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Moi har ikke vært i allverdens form for Soton i det siste, men vi har ikke særlig med alternativer og han pleier å legge ned en solid innsats for landslaget

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Bytt nå for guds skyld Berge og Aursnes sin plass, i hvertfall en av dem som spiller ving rimelig ofte. Og solbakken for Moi, Moi har ingenting på landslaget å gjøre, nivået hans er såpass lavt over ekstremt lang tid at han bør spares og heller konse seg om å spille for laget sitt intill han finner tilbake til en skikkelig form.

Bah! Fatter ikke hvorfor SS ikke tar med flere vinger i en så stor tropp sånn at man slipper unna slike tulle valg

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Dette hadde vært en ypperlig kamp for Solbakken. Trenger farta hans på kant.

Jaja, Ståle vet vel best.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»