Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Someone

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Someone »

Her tredobles antall barn til middag, så da blir det rett og slett en ganske kjedelig variant av fredagstaco

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Assi skrev: tor mar 23, 2023 11:21 pm
DoktorS skrev: tor mar 23, 2023 11:49 am I dag må det endelig bli torsketunger! I fjor tror jeg jeg ikke hadde inspirasjonen til å gå i gang. Det forutsetter at Fiskeriet har det inne, men regner med det. Jeg lager det på min vanlige måten - dobbeltpanert. Servert hvetetortilla. Salat, rødløk og majones tilsmakt med safran. Dessuten biter av litt umoden mango og rikelig med rosépepper. Mektig og godt !

Dette er jo god mat om man skulle feire bursdag også!! ;) :D
oj, takk. jeg ser den lokale gode (litt dyr, men kvalitet) fiskehandleren har det nå. beklager ignoransen, men dobbeltpanert, men en blanding dyppet på forhånd og så i pannen ?
Dobbeltpanert - først i hvetemel, så i egg og deretter i panko/brødrasp eller lignende. Jeg brukte griljermel denne gangen.

Ja, ganske dyre tunger hos Fiskeriet også, over 300 kr/kg, men ble rikelig til middag i går og solid lunsj i dag med 400 gram..... Men også veldig fine, behøvde i praksis ingen rensing - slik jeg har måttet gjøre med tungene fra Meny, mener jeg å huske.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Velfylte tacotubs i aften

Azmnick

Legg inn av Azmnick »

Hjemmelagd birria taco👌🏻

Mehell

Legg inn av Mehell »

Flesk og duppe.
Salt sideflesk, poteter, kålrabistappe (med gulrøtter, selv om det var avvik fra Elling-menyen), stekt løk og hvit saus
Har aldri smakt det før, og handlet inn sideflesket ubevisst når jeg var på impulshandling tidligere i dag.
Var dog meget godt, og også veldig enkelt å lage. Kommer garantert til å ha dette flere ganger.
Maten satt som en kule, så virker som om dette er tungfordøyelig mat som kan sitte i en stund og.

Desserten er kaffe, energidrikk og filmen Elling.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

I kveld skal jeg heie på Oilers i semifinalekampen borte mot Sparta.

Da passer det bra med litt snadder å kose seg med. Satser på Blåskjell etterfulgt av reker.

Håper jeg får til et like innbydende resultat som på bildet fra oppskriftsiden :D

https://aichasmat.no/blaskjell-i-tomatsaus/

Bilde

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Småsvidde skinnfrie kjøttpølser, finhakket og stekt løk/paprika/sopp, surkål, kokte poteter og brun saus m/tilsatt kraft og en dæsj honning.
Valgfri drikke.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Firstprice kneip og karsk.

Mehell

Legg inn av Mehell »

MacanT skrev: fre mar 24, 2023 5:59 pm I kveld skal jeg heie på Oilers i semifinalekampen borte mot Sparta.

Da passer det bra med litt snadder å kose seg med. Satser på Blåskjell etterfulgt av reker.

Håper jeg får til et like innbydende resultat som på bildet fra oppskriftsiden :D

https://aichasmat.no/blaskjell-i-tomatsaus/

Bilde
Blåskjell er snop. Håper maten svarer til forventningene.
Bare husk å tilbered dem skikkelig, og kast dem som ikke åpner seg. Dårlige blåskjell er noe som man absolutt ikke vil spise for mye av..

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Rexwiller skrev: fre mar 24, 2023 6:11 pm Firstprice kneip og karsk.
Glem ikke å legge ut et fancy og delikat blide av retten.
Flere som jakter på likes her inne og kanskje du ble inspirert fra menyen til den legendariske Ante Valente....!? ;)


Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

InsVerderben skrev: fre mar 24, 2023 6:25 pm
Rexwiller skrev: fre mar 24, 2023 6:11 pm Firstprice kneip og karsk.
Glem ikke å legge ut et fancy og delikat blide av retten.
Flere som jakter på likes her inne og kanskje du ble inspirert fra menyen til den legendariske Ante Valente....!? ;)

Ubevisst ble jeg nok inspirert av Ante ja. Michelin-verdig rett det der.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Gammeldags gatekjøkkentypemat, kylling og chips

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ute å spiser med jobben i kveld, fikk trumfet gjennom pattegris på Crow Bar da Brasilia røk.

10/10.

Bilde

Mehell

Legg inn av Mehell »

morrisey skrev: fre mar 24, 2023 7:20 pm Gammeldags gatekjøkkentypemat, kylling og chips
Ohh. Skikkelig frityrstekt, salt på pommes fritesen og hele pakken?
Ikke lett å få fatt i det lengre. Nå er det stort sett kebab man kan få på gatekjøkken.
Har lagd det hjemme noen ganger, men blir jo ikke skikkelig gatekjøkkenpreg av maten når man bruker air fryer.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Mehell skrev: fre mar 24, 2023 7:30 pm
morrisey skrev: fre mar 24, 2023 7:20 pm Gammeldags gatekjøkkentypemat, kylling og chips
Ohh. Skikkelig frityrstekt, salt på pommes fritesen og hele pakken?
Ikke lett å få fatt i det lengre. Nå er det stort sett kebab man kan få på gatekjøkken.
Har lagd det hjemme noen ganger, men blir jo ikke skikkelig gatekjøkkenpreg av maten når man bruker air fryer.
Stinker frityr hele huset nå. Kan bli en kald kveld :lol:

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Bacalao, focaccia og en boks Guinness. Følte ikke at valget av drikke var helt passende til retten, men det smakte bra likevel:)

morrisey

Legg inn av morrisey »

Glycinello skrev: fre mar 24, 2023 8:07 pm Bacalao, focaccia og en boks Guinness. Følte ikke at valget av drikke var helt passende til retten, men det smakte bra likevel:)
Bare jeg som fikk flashback til de gamle Tuborgboksene? Den "hvornår smager en Tuborg best"?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: fre mar 24, 2023 7:30 pm Ute å spiser med jobben i kveld, fikk trumfet gjennom pattegris på Crow Bar da Brasilia røk.

10/10.

Bilde
Jesus :shock:

Den mangler bare et eple i kjeften :lol:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: fre mar 24, 2023 8:21 pm
Chromeback skrev: fre mar 24, 2023 7:30 pm Ute å spiser med jobben i kveld, fikk trumfet gjennom pattegris på Crow Bar da Brasilia røk.

10/10.

Bilde
Jesus :shock:

Den mangler bare et eple i kjeften :lol:
Det var min eneste klage også :D

Someone

Legg inn av Someone »

Someone skrev: fre mar 24, 2023 2:13 pm Her tredobles antall barn til middag, så da blir det rett og slett en ganske kjedelig variant av fredagstaco
Endte opp med en flaske Pouilly-Fumé til siste episode av Exit etter både barn og foreldre hadde dratt

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Someone skrev: fre mar 24, 2023 10:51 pm
Someone skrev: fre mar 24, 2023 2:13 pm Her tredobles antall barn til middag, så da blir det rett og slett en ganske kjedelig variant av fredagstaco
Endte opp med en flaske Pouilly-Fumé til siste episode av Exit etter både barn og foreldre hadde dratt
Vad tycks?

Mehell

Legg inn av Mehell »

morrisey skrev: fre mar 24, 2023 7:53 pm
Mehell skrev: fre mar 24, 2023 7:30 pm
morrisey skrev: fre mar 24, 2023 7:20 pm Gammeldags gatekjøkkentypemat, kylling og chips
Ohh. Skikkelig frityrstekt, salt på pommes fritesen og hele pakken?
Ikke lett å få fatt i det lengre. Nå er det stort sett kebab man kan få på gatekjøkken.
Har lagd det hjemme noen ganger, men blir jo ikke skikkelig gatekjøkkenpreg av maten når man bruker air fryer.
Stinker frityr hele huset nå. Kan bli en kald kveld :lol:
Hehe. Derfor jeg ikke har frityr og. Kjøpte det inn for noen år siden, og brukte den en gang. Alt luktet gatekjøkken etterpå..
Den ligger sikkert i garasjen nå, hvis jeg ikke har klart å gi den bort.

Someone

Legg inn av Someone »

Chromeback skrev: fre mar 24, 2023 11:08 pm
Vad tycks?
Knall serie, og viner derfra er jo alltid godt. Selv om man i Exit stil nesten burde hatt en Montrachet i glasset. Selv om spoiler jeg måtte le litt av "Love Actually-endingen"


I dag står det crispy duck på menyen, basert på hermetisk andeconfit kjøpt i Frankrike i fjor. Gulrot, agurk og purre i strimler. Pannekakene varmes i dampovnen, og hoisinsausen spices opp med lime, chili, hvitløk og koriander. Avhengig av humøret pleier det enten bli en Cremant eller en Pinot Noir til

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Til tross for en lønnsingspils eller ti i går er formen ganske bra - så menyen klargjøres. Det blir pizza i aften, kanskje vente til fotballkampen - usikker på hvor hjemmelaget den blir, men i alle fall blir toppingen bacon, grønn paprika og ananas.

I morgen er planen hjemmelagde kjøttkaker - mulig jeg lager en kombo med kjøttedeig av storfe og kjøttdeig lam, for å gå for en liten vri. Brunaus, poteter og kålstuing er effektivt tilbehør her.

Azmnick

Legg inn av Azmnick »

Biff med slottspoteter, gratinert sjampinjong/soppstuing, brokkolini og gulrøtter.. tror jeg. Kan fort bli ramen suppe med egg, bok choy,brokkolini, bambusskudd, shitakesopp og svinekjøtt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Pinnekjøtt med tilbehør her.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Vi er litt småtufse her i huset, mulig noe omgangssyke som lurer.
Derfor spises lite. Jeg skal lage en pose tomatsuppe og tilsette et par egg. Satser på at magene takler en dose skånekost. En skive loff som tilbehør, kanskje...

Mehell

Legg inn av Mehell »

fargerik skrev: lør mar 25, 2023 2:57 pm Vi er litt småtufse her i huset, mulig noe omgangssyke som lurer.
Derfor spises lite. Jeg skal lage en pose tomatsuppe og tilsette et par egg. Satser på at magene takler en dose skånekost. En skive loff som tilbehør, kanskje...
God bedring. Tomatsuppe eg god sykemat det, så håper det hjelper på.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Etter gårsdagens fettorgie, så følger vi opp med nok en brutal kalorimiddag, men denne gang fiskebasert.
Bacalhau com natas, laget etter oppskrift fra XL-diner.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Smekket sammen en simpel pizza i dag. Ferdigbunn. Creme fraiche, hvitløk, salt, pepper og cholula som saus. Toppet med salami, rødløk, cherrytomat, paprika, soltørket tomat og ost. Pepsi Max i glasset.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»