Aldersbestemte landslag

Svar
AcsOnFire

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av AcsOnFire »

G20 Norge vs Italia
23 mars
Kampstart 18:00

https://www.direktesport.no/sport/fotba ... 50458.html

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Det er plattformen sin det.

Source not found
Noen som ser eller er kampen en illusjon eller hoax👉👀😂🤣

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Jeg ser kampen på Direktesport. Ingen problemer

smash

Legg inn av smash »

Rotete kamp så langt, men får en straffe etter klønete spill fra italienerne. Nordås 1-0.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

AcsOnFire skrev: tor mar 23, 2023 6:02 pm Det er plattformen sin det.

Source not found
Noen som ser eller er kampen en illusjon eller hoax👉👀😂🤣
Kan se matchen fra PC men ikke fra pad. (gjelder sikkert fler)

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

1:1

Liker som kommentator nr 11 Aasgaard fra Wigan.
God med ball og lettbeint, bra steg.
Kan bli noe etterhvert.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Heter det majestetiske "Thelonius Gerard Aasgaard"

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Odin har også vært god i dag. Deilig å skryte litt av han, siden han har prestert langt under det vi bør forvente for Vålerenga sålangt i 2023.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Helt sykt at dommer gir gult for filming der. Odin kommer klønete inn i rygg, og straffen er diskutabel, men gult for filming?

Og utvisning gitt.

smash

Legg inn av smash »

Soleklar filming

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Tror vi vant 5-1 mot Italia i Stavanger tidlig 2000 tallet.(U21-U20)
Blir fort det her også.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Det er et levende lag vi har her, svakere bakover men gode og kreative fremover.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Unødvendig og passivt i forsvar mot 10 manns Italia

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

mogandisu skrev: tor mar 23, 2023 7:17 pm Unødvendig og passivt i forsvar mot 10 manns Italia
Ja det er svakt, støte i ballfører er pri One.

Men Mvuka setter 2:2⚽⚽

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

mogandisu skrev: tor mar 23, 2023 5:04 pm
Big George skrev: tor mar 23, 2023 2:32 pm U-21 Nederland-Norge lørdag går på TV2Sport1 kl 1800
Jeg vurderer å se den på pub
Spania- Norge A spiller kl 2045 samme kveld
Har VG sine rettigheter til U21 gått ut ved årsskiftet? Hva er grunnen til at det sendes på TV2?
Gledelig for min del, da slipper jeg å betale 1 måned VG+ for å se 2 U21 kamper, men bare lurer på hvordan det blir fremover.
Såvidt jeg ser på sidene til "fotball på tv" er det bare den første U-21 kampen som vises på
TV2sport1 den andre U-21 kampen vises ikke på noen tvkanal eller direktesport

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

AcsOnFire skrev: tor mar 23, 2023 6:47 pm Tror vi vant 5-1 mot Italia i Stavanger tidlig 2000 tallet.(U21-U20)
Blir fort det her også.
Norges U-23 vant 6-0 mot Italia tidlig på 90 tallet

smash

Legg inn av smash »

Bruker litt for mye tid med ball. Skulle likt å se at man skrudde opp tempoet og var enda råere og mer distinkt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hvem har vært Norges beste?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

U20-landslaget spilte 2-2 mot Italia på SR-Bank Arena i Stavanger i kveld.

Les mer om kampen her på fotball.no senere i kveld.

Se kampfakta og lagoppstillinger i bunnen av saken.

90 + 5 - Kampen er slutt. Det endte 2-2 i Stavanger.

90 + 4 - Gult kort Italia: Cristian Volpato.

90 - Gult kort Italia: Federico Zuccon.

85 - Norge bytter: Mathias Johan Fjørtoft Løvik kommer inn for Odin Thiago Holm.

85 - Gult kort Italia: Mattia Zanotti.

78 - Norge bytter: Seedy Jatta kommer inn for Lasse Nordås.

70 - Det er 310 tilskuere på tribunen i Stavanger i kveld.

65 - Norge gjør to bytter: Bryan Fiabema og Fredrik Sjøvold kommer inn for Joel Mvuka og Tobias Fjeld Gulliksen.

62 - MÅL! David Møller Wolfe slår inn mot Lasse Nordås. Ballen går forbi spissen til Joel Mvuka på bakre stolpe som banker ballen opp i nettaket.

55 - Italia tar ledelsen 2-1. Cher Ndour banker ballen opp i krysset fra 14 meter.

50 - Gult kort Norge: Tobias Fjeld Gulliksen.

46 - Kampen er i gang igjen.

45 + 2 - Pause. Stillingen er 1-1.

40 - Rødt kort Italia: Marco Nasti får sitt andre gule kort etter en duell med Odin Thiago Holm.

34 - David Møller Wolfe slår inn mot Lasse Nordås som er nær sin andre scoring for kvelden.

21 - Nesten for Norge. David Møller Wolfe slår inn mot Joel Mvuka, men Italias keeper Jacopo Sassi får en hånd på ballen.

18 - Italia har utlignet. Marco Nasti setter inn 1-1 i Stavanger.

13 - MÅL! Lasse Nordås setter straffen sikkert i mål. Norge leder 1-0 i Stavanger!

12 - Straffespark til Norge. Tobias Fjeld Gulliksen jager en ball og kollidere med keeper, returen ender hos Lasse Nordås som blir felt.

11 - God mulighet for Norge. Lasse Nordås kjemper til seg ballen på sekstenmeteren, drar seg mot mål og avslutter utenfor fra åtte meter.

9 - Gult kort Italia: Marco Nasti.

6 - Sjansefattig start i Stavanger.

1 - Kampen er i gang.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Skal vi gjette at endel av disse U-20 gutta vil bli finsiktet av italienske klubber ?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Norges U-20 Sandvik ,Jensen Wolfe, Opsahl, Østrem, Holm, Jørgensen, Aasgård, Gulliksen. Mugisha. Nordås innbyttere som kom inn Sjøvold Fiabema, Jatta, Løvik
ubenyttet Torkildsen, Skaret, Emilsen, Dahl, Therkelsen

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Brann melder på Twitter at David Møller Wolfe hentes ned til Spania og U21 troppen i dag, og reiser dermed fra U20.
Usikker på hvem som er skadet på U21 i det var jo få backer tatt ut i utgangspunktet denne gangen.

Champis

Legg inn av Champis »

Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive det, men tok det her. Dette er noe av det mest sjanseløse jeg har lest:

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... -modningen

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Champis skrev: fre mar 24, 2023 6:44 pm Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive det, men tok det her. Dette er noe av det mest sjanseløse jeg har lest:

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... -modningen
Gode poenger. Kunne fort vært bare ulik modning som var grunnen til at Ødegaard herja i Tippeligaen som 15-åring. Umulig å se om han kunne bli brukbar i fotball da.

Veldig pussig at nesten alle på a-landslaget har spilt g16-landslagsfotball!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Jeg så Martin Ødegaard spille Vålerenga-Strømsgodset som 15 åring og han var veldig voksen rent fysisk.

Champis

Legg inn av Champis »

Kakebart skrev: fre mar 24, 2023 10:20 pm
Champis skrev: fre mar 24, 2023 6:44 pm Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive det, men tok det her. Dette er noe av det mest sjanseløse jeg har lest:

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... -modningen
Gode poenger. Kunne fort vært bare ulik modning som var grunnen til at Ødegaard herja i Tippeligaen som 15-åring. Umulig å se om han kunne bli brukbar i fotball da.

Veldig pussig at nesten alle på a-landslaget har spilt g16-landslagsfotball!

Jeg fatter heller ikke hvor han henter «faktaen» sin fra. Det er langt mer enn 1 av 15 000 barn som blir toppidrettsutøvere. Ett kull består av ca. 50 000 barn i Norge. Og bare i fotballen blir det minst 20-40 spillere på toppnivå i hvert kull! Så antall toppidrettsutøvere pr. kull må være minst 100-200 stk! I så fall snakker vi om at hvert fall hvert 500. barn blir toppidrettsutøver! Og hvis man da tenker på hvor få som driver med ordentlig satsing på idretten sin, så er det sikkert minst 1 av 100 som blir det - sikkert flere også!

Helt merkelig at disse folka skal få lov å komme med sånne latterlige påstander, og det er langt fra første gangen! De bruker feil tall hele tiden, og skjønner ikke selv hvor ekstremt de bommer.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Endringer på U-21

Oppegård forfall Wolfe inn
Noah Holm forfall Daniel Karlsbakk inn

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

25. mars:

13.00: G18 Sverige – Norge, Marbella Football Center
18.00: G17 Norge – Slovenia, Fredrikstad stadion (EM-kvalifisering)
18.00: G19 Frankrike – Norge, Stade De La Soource (EM-kvalifisering)
18.00: U21 Nederland – Norge, Pinatar Arena
20.45: A-herrer Spania – Norge, La Rosaleda Stadium (EM-kvalifisering)

Ross

Legg inn av Ross »

Big George skrev: fre mar 24, 2023 10:48 pm Jeg så Martin Ødegaard spille Vålerenga-Strømsgodset som 15 åring og han var veldig voksen rent fysisk.
Dette stemmer på ingen måte

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Champis skrev: fre mar 24, 2023 11:56 pm
Kakebart skrev: fre mar 24, 2023 10:20 pm
Champis skrev: fre mar 24, 2023 6:44 pm Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive det, men tok det her. Dette er noe av det mest sjanseløse jeg har lest:

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... -modningen
Gode poenger. Kunne fort vært bare ulik modning som var grunnen til at Ødegaard herja i Tippeligaen som 15-åring. Umulig å se om han kunne bli brukbar i fotball da.

Veldig pussig at nesten alle på a-landslaget har spilt g16-landslagsfotball!

Jeg fatter heller ikke hvor han henter «faktaen» sin fra. Det er langt mer enn 1 av 15 000 barn som blir toppidrettsutøvere. Ett kull består av ca. 50 000 barn i Norge. Og bare i fotballen blir det minst 20-40 spillere på toppnivå i hvert kull! Så antall toppidrettsutøvere pr. kull må være minst 100-200 stk! I så fall snakker vi om at hvert fall hvert 500. barn blir toppidrettsutøver! Og hvis man da tenker på hvor få som driver med ordentlig satsing på idretten sin, så er det sikkert minst 1 av 100 som blir det - sikkert flere også!

Helt merkelig at disse folka skal få lov å komme med sånne latterlige påstander, og det er langt fra første gangen! De bruker feil tall hele tiden, og skjønner ikke selv hvor ekstremt de bommer.
Laget som starter i dag:

Nyland. G16, G17, G18, U21, U23

Meling. U21
Strandberg. G15, G16, G18, G19, U21, U23
Østigård. G16, G17, G18, G19, U20, U21
Pedersen. G19, U21

Ødegaard G15, G16, G17, U21
Berg G16, G17, G18, G19
Aursnes G18, U21

Moi G15, G17, G18, G19, U21, U23
Sørloth G16, G17, G18, G19, U21
Berge G15, G16, G17, G18, G19, U21

Overrasker meg litt at Aursnes ikke hadde flere tidlige landskamper. Han var jo profilert og fast på klubblaget i veldig tidlig alder.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»