Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av Canucks »

Jack skrev: lør mar 25, 2023 12:15 pm
Canucks skrev: lør mar 25, 2023 12:14 pm
Jack skrev: lør mar 25, 2023 12:10 pm

Det er vel ingen hemmelighet at Henry og co så på mulighetene for å selge klubben, men de fant vel fort ut at den helt store interessen ikke var tilstede og at potensielle kjøpere heller konsentrerte seg om kronjuvelene i Engelsk fotball, altså Manchester United. Det er vel det som svir mest for dere og nettopp derfor dere er sykelig opptatte av å overbevise dere selv (og andre) om at Liverpool aldri var til salgs.

https://www.ft.com/content/7fb9cc76-bb7 ... 3c664e12e5

Så kan dere eventuelt opprette en egen tråd om temaet så vi slipper å diskutere det mislykkede salget av Liverpool i denne tråden.
Jepp, Qatar-sjeikene er die-hard United-fans.
Hva i alle dager har det med saken å gjøre? 🙈
Sjeikene som nå er interessert i United hadde også vurdert Liverpool like seriøst dersom de så på det som en mulighet også. Potensialet for dem for nytt leketøy er akkurat det samme for begge disse lagene.

Når det er sagt tror jeg at Glazers også kun bruker disse budene for nye lån og at sjeikene og INEOS-gjengen kun er brikker for det.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

missChance skrev: lør mar 25, 2023 11:50 am Eller kan det være at noen tenker at det varer til noen tilbyr nok penger? Glazerne har jo sagt det samme. Alle visste vel at de ville selge hvis de fikk mange nok milliarder.
TheOpiate er ITK må vite

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Hetfield skrev: lør mar 25, 2023 12:25 pm
TheOpiate er ITK må vite
Absolutt ikke, men i motsetning til den gjengse Man Utd-supporter så forholder jeg meg til offisielle uttalelser istedet for clickbait-media...

Jack

Legg inn av Jack »

Når man påstår at Financial Times og Bloomberg er "clickbait media" skjønner man at rullegardinene for alvor er nede hos vedkommende. :lol:

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Så du setter din lit til journalister uten noen tilknytningen til klubben over klubbens faktiske eiere?

Er det så vanskelig for deg at Liverpool hverken er eller har vært til salgs at du går over lik for å bygge opp rundt ditt smått merkelige narrativ om Qatar?

Si meg, er dette en eller annen merkelig form for indre forsvarsmekanisme mot det faktumet at klubben din potensielt ligger an til å bli det nye leketøyet/vaskealibiet til en av verdens verste regimer?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- La nå United-fansen få ha den gleden de føler rundt det at de er mere ettertraktet for kjøpere fra Midtøsten enn oss,det bør vi klare å leve helt fint med. Det at de fortsatt får være den største merkevaren i fotball er det Jack & Co har vokst opp med og det er dermed naturlig at det er dette som er mest viktig fortsatt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Jack skrev: lør mar 25, 2023 12:10 pm Det er vel ingen hemmelighet at Henry og co så på mulighetene for å selge klubben, men de fant vel fort ut at den helt store interessen ikke var tilstede og at potensielle kjøpere heller konsentrerte seg om kronjuvelene i Engelsk fotball, altså Manchester United. Det er vel det som svir mest for dere og nettopp derfor dere er sykelig opptatte av å overbevise dere selv (og andre) om at Liverpool aldri var til salgs.

https://www.ft.com/content/7fb9cc76-bb7 ... 3c664e12e5

Så kan dere eventuelt opprette en egen tråd om temaet så vi slipper å diskutere det mislykkede salget av Liverpool i denne tråden.
Personlig tar jeg mye heller FSG som eiere enn noen oljesjeiker fra Midt-Østen. Så om situasjonen er slik som du beskriver, så er jeg fullstendig komfortabel med akkurat det.

Jack

Legg inn av Jack »

KongOlav2 skrev: lør mar 25, 2023 12:54 pm
Jack skrev: lør mar 25, 2023 12:10 pm Det er vel ingen hemmelighet at Henry og co så på mulighetene for å selge klubben, men de fant vel fort ut at den helt store interessen ikke var tilstede og at potensielle kjøpere heller konsentrerte seg om kronjuvelene i Engelsk fotball, altså Manchester United. Det er vel det som svir mest for dere og nettopp derfor dere er sykelig opptatte av å overbevise dere selv (og andre) om at Liverpool aldri var til salgs.

https://www.ft.com/content/7fb9cc76-bb7 ... 3c664e12e5

Så kan dere eventuelt opprette en egen tråd om temaet så vi slipper å diskutere det mislykkede salget av Liverpool i denne tråden.
Personlig tar jeg mye heller FSG som eiere enn noen oljesjeiker fra Midt-Østen. Så om situasjonen er slik som du beskriver, så er jeg fullstendig komfortabel med akkurat det.
Det ville jeg også ha gjort!

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

MentalM skrev: lør mar 25, 2023 11:36 am
Harduetforslag skrev: lør mar 25, 2023 10:59 am Kan du utdype?
Liverpool er ikke til salgs, de leter kun etter investeringer.
Naivitet +100

Jack

Legg inn av Jack »

TheOpiate skrev: lør mar 25, 2023 12:50 pm Så du setter din lit til journalister uten noen tilknytningen til klubben over klubbens faktiske eiere?

Er det så vanskelig for deg at Liverpool hverken er eller har vært til salgs at du går over lik for å bygge opp rundt ditt smått merkelige narrativ om Qatar?

Si meg, er dette en eller annen merkelig form for indre forsvarsmekanisme mot det faktumet at klubben din potensielt ligger an til å bli det nye leketøyet/vaskealibiet til en av verdens verste regimer?
Hvilket narrativ er det du snakker om? Jeg ser det ikke.

Nei, jeg har vært ganske tydelig på at jeg er sterkt i mot det. Jeg har til og med skrevet i denne tråden at mitt forhold til klubben er over om det skulle bli Qatar, men du har vel ikke sett det heller siden du er fullstendig fiksert på gå over lik for å bygge opp et slags merkelig narrativ om min personlige mening om et eventuelt Qatar-eierskap. Er det en eller annen merkelig form for indre forsvarsmekanisme mot det faktum at eierne til Liverpool forsøkte å selge klubben men ikke fant noen potensielle kjøpere fordi Manchester United ble lagt ut for salg på omtrent samme tid som vi er vitne til her?

;)

Jack

Legg inn av Jack »

TerryMcDermott skrev: lør mar 25, 2023 12:51 pm --- La nå United-fansen få ha den gleden de føler rundt det at de er mere ettertraktet for kjøpere fra Midtøsten enn oss,det bør vi klare å leve helt fint med. Det at de fortsatt får være den største merkevaren i fotball er det Jack & Co har vokst opp med og det er dermed naturlig at det er dette som er mest viktig fortsatt.
*Potensielle kjøpere fra Midtøsten, USA og England selv, tenk! Det har tilogmed vært snakk om potensielle asiatiske aktører, samt denne Miika Häkkinen-kopien fra Finland, så da er vel majoriteten av verdensdelene, stort sett, representert her.

Snedig at dere forsøker å skape et inntrykk av at det bare er Qatar som er aktuelle. Forsvarsmekanismer og alt det der, som opiatet var så fint inne på.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

TheOpiate skrev: lør mar 25, 2023 3:02 am
Glycinello skrev: lør mar 25, 2023 2:08 am
Gleder meg til å lese Redcafè når Sheiken kjøper Liverpool om noen måneder;)
Du følger ikke så godt med du?
Joda. Jeg følger godt med. Om du ser godt etter på innlegget mitt, så ser du at det ligger en blinkeemojie til slutt. Hvilket indikerer at det ikke er en 100% seriøst kommentar. Det var mer et spark i retning en del brukere på Redcafè enn deg og dine.
Når det er sagt, så er jeg likevel ganske sikker på at Liverpool også selges innen relativt kort tid. Jo mer vanlig det blir med statsstøttede eierskap av typen PSG/City/Newcastle til mindre styr blir det. At FSG sier èn ting i dag betyr lite når det tikker inn et godt nok bud. Til syvende og sist er de businessfolk som kun er ute etter størst mulig profitt.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Kanskje KSE kommer inn i siste liten. Arsenal trenger en farmer-klubb de kan låne talentene sine til i ferden mot verdensherredømme.

Sharpix

Legg inn av Sharpix »

Da jeg leste igjennom de seneste postene i denne tråden gikk det opp for meg hvor gammel jeg har blitt!

For når den eldre garde av Liverpool-supportere begynner å repetere de samme påstandene om at Uniteds suksess på 90-tallet kom pga. børsnotering, og at Liverpool ikke er til salgs fordi Henry har sagt det ... bla bla bla bla... nok en gang, og til tross for at dette har blitt diskutert og tilbakevist tidligere i tråden.

Ja, da skjønner jeg at denne gjengen med Livepoolsupporetere har nå kommet i en alder der de begynner å bli såpass dement at de snart er klare for sykehjem og at jeg og min generasjon er neste mann ut om ikke lenge!

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Sharpix skrev: lør mar 25, 2023 1:52 pm Da jeg leste igjennom de seneste postene i denne tråden gikk det opp for meg hvor gammel jeg har blitt!

For når den eldre garde av Liverpool-supportere begynner å repetere de samme påstandene om at Uniteds suksess på 90-tallet kom pga. børsnotering, og at Liverpool ikke er til salgs fordi Henry har sagt det ... bla bla bla bla... nok en gang, og til tross for at dette har blitt diskutert og tilbakevist tidligere i tråden.

Ja, da skjønner jeg at denne gjengen med Livepoolsupporetere har nå kommet i en alder der de begynner å bli såpass dement at de snart er klare for sykehjem og at jeg og min generasjon er neste mann ut om ikke lenge!
🤣

startelver

Legg inn av startelver »

Qatar gir seg ikke selvsagt. Helt håpløst.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

morrisey skrev: lør mar 25, 2023 9:06 am Manu var jo omtrent bankerott på den tiden. Ihvertfall ifølge de som hevder seg å ha greie på sånt.
Michael Knighton ville ikke kunne skutt inn de nødvendige ressursene. En børsnotering fikset biffen.
At det åpenbart er et sårt tema for den generasjonen som kom inn når suksessen satte inn, det er knappest en grunn for å skrive om historien.
Selv om curlinggenerasjonen åpenbart ikke tåler sannheten.
Registrerer at du ikke gidder å svare på innlegget mitt, så da forsøker jeg nok en gang å svare på ditt. Kan du dokumentere at United ville gått konkurs uten børsnoteringen? Sikkert ikke problematisk for deg å fikse en link til de "som hevder seg å ha greie på sånt". Meg bekjent så genererte United minst like midler som sine konkurrenter på den tida, og vi brukte (som tidligere vist av Saliph) ikke mer på spillere nittitallet enn de andre topplagene. Men likevel bygde vår suksess på selve børsnoteringen?

morrisey

Legg inn av morrisey »

DuncanE skrev: lør mar 25, 2023 3:25 pm
morrisey skrev: lør mar 25, 2023 9:06 am Manu var jo omtrent bankerott på den tiden. Ihvertfall ifølge de som hevder seg å ha greie på sånt.
Michael Knighton ville ikke kunne skutt inn de nødvendige ressursene. En børsnotering fikset biffen.
At det åpenbart er et sårt tema for den generasjonen som kom inn når suksessen satte inn, det er knappest en grunn for å skrive om historien.
Selv om curlinggenerasjonen åpenbart ikke tåler sannheten.
Registrerer at du ikke gidder å svare på innlegget mitt, så da forsøker jeg nok en gang å svare på ditt. Kan du dokumentere at United ville gått konkurs uten børsnoteringen? Sikkert ikke problematisk for deg å fikse en link til de "som hevder seg å ha greie på sånt". Meg bekjent så genererte United minst like midler som sine konkurrenter på den tida, og vi brukte (som tidligere vist av Saliph) ikke mer på spillere nittitallet enn de andre topplagene. Men likevel bygde vår suksess på selve børsnoteringen?
Litt enkelt, så nei, jeg gidder ikke svare på innlegget ditt. Og dette er vel kanskje første gangen jeg har gitt en form for svar på dine innlegg?
Når det gjelder lista til Saliph, så er den kommentert av meg tidligere, og med litt innsats finner du svaret ditt der. På første gang du prøvde.
Når det gjelder måten jeg svarte ham på, så finner du svaret på hvorfor ved å lese hans innlegg.
OK?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

morrisey skrev: lør mar 25, 2023 3:55 pm
DuncanE skrev: lør mar 25, 2023 3:25 pm
morrisey skrev: lør mar 25, 2023 9:06 am Manu var jo omtrent bankerott på den tiden. Ihvertfall ifølge de som hevder seg å ha greie på sånt.
Michael Knighton ville ikke kunne skutt inn de nødvendige ressursene. En børsnotering fikset biffen.
At det åpenbart er et sårt tema for den generasjonen som kom inn når suksessen satte inn, det er knappest en grunn for å skrive om historien.
Selv om curlinggenerasjonen åpenbart ikke tåler sannheten.
Registrerer at du ikke gidder å svare på innlegget mitt, så da forsøker jeg nok en gang å svare på ditt. Kan du dokumentere at United ville gått konkurs uten børsnoteringen? Sikkert ikke problematisk for deg å fikse en link til de "som hevder seg å ha greie på sånt". Meg bekjent så genererte United minst like midler som sine konkurrenter på den tida, og vi brukte (som tidligere vist av Saliph) ikke mer på spillere nittitallet enn de andre topplagene. Men likevel bygde vår suksess på selve børsnoteringen?
Litt enkelt, så nei, jeg gidder ikke svare på innlegget ditt. Og dette er vel kanskje første gangen jeg har gitt en form for svar på dine innlegg?
Når det gjelder lista til Saliph, så er den kommentert av meg tidligere, og med litt innsats finner du svaret ditt der. På første gang du prøvde.
Når det gjelder måten jeg svarte ham på, så finner du svaret på hvorfor ved å lese hans innlegg.
OK?
Så da var det bare piss, som vanlig, fra den kanten. Bare et utfall, uten hold i virkeligheten. Ok.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

morrisey skrev: lør mar 25, 2023 3:55 pm
DuncanE skrev: lør mar 25, 2023 3:25 pm
morrisey skrev: lør mar 25, 2023 9:06 am Manu var jo omtrent bankerott på den tiden. Ihvertfall ifølge de som hevder seg å ha greie på sånt.
Michael Knighton ville ikke kunne skutt inn de nødvendige ressursene. En børsnotering fikset biffen.
At det åpenbart er et sårt tema for den generasjonen som kom inn når suksessen satte inn, det er knappest en grunn for å skrive om historien.
Selv om curlinggenerasjonen åpenbart ikke tåler sannheten.
Registrerer at du ikke gidder å svare på innlegget mitt, så da forsøker jeg nok en gang å svare på ditt. Kan du dokumentere at United ville gått konkurs uten børsnoteringen? Sikkert ikke problematisk for deg å fikse en link til de "som hevder seg å ha greie på sånt". Meg bekjent så genererte United minst like midler som sine konkurrenter på den tida, og vi brukte (som tidligere vist av Saliph) ikke mer på spillere nittitallet enn de andre topplagene. Men likevel bygde vår suksess på selve børsnoteringen?
Litt enkelt, så nei, jeg gidder ikke svare på innlegget ditt. Og dette er vel kanskje første gangen jeg har gitt en form for svar på dine innlegg?
Når det gjelder lista til Saliph, så er den kommentert av meg tidligere, og med litt innsats finner du svaret ditt der. På første gang du prøvde.
Når det gjelder måten jeg svarte ham på, så finner du svaret på hvorfor ved å lese hans innlegg.
OK?
Du gadd. ;)

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Jack skrev: lør mar 25, 2023 12:10 pm
TheOpiate skrev: lør mar 25, 2023 12:04 pm
missChance skrev: lør mar 25, 2023 11:50 am
Glazerne har jo sagt det samme. Alle visste vel at de ville selge hvis de fikk mange nok milliarder.
Har Glazerne sagt dette?

Are we selling Liverpool? No. Are talking with investors about Liverpool? Yes. Will something happen there? I believe so, but it won't be a sale. Have we sold anything in the past 20-plus years?"

Direkte sitat fra Henry
Det er vel ingen hemmelighet at Henry og co så på mulighetene for å selge klubben, men de fant vel fort ut at den helt store interessen ikke var tilstede og at potensielle kjøpere heller konsentrerte seg om kronjuvelene i Engelsk fotball, altså Manchester United. Det er vel det som svir mest for dere og nettopp derfor dere er sykelig opptatte av å overbevise dere selv (og andre) om at Liverpool aldri var til salgs.

https://www.ft.com/content/7fb9cc76-bb7 ... 3c664e12e5

Så kan dere eventuelt opprette en egen tråd om temaet så vi slipper å diskutere det mislykkede salget av Liverpool i denne tråden.
This.

«Liverpool er ikke til salgs»

Er vel klin umulig å finne noen som er villige til å kaste så mye penger ut av vinduet.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Du gadd. ;)
[/quote]

Sort of;-) Det var vel et svar for å gi beskjed om at vedkommende aldri kan forvente svar;-)

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

morrisey skrev: lør mar 25, 2023 5:31 pm Du gadd. ;)
Sort of;-) Det var vel et svar for å gi beskjed om at vedkommende aldri kan forvente svar;-)
[/quote]

Bare erter, ikke vondt ment!
God lørdag ;)

morrisey

Legg inn av morrisey »

InsVerderben skrev: lør mar 25, 2023 5:33 pm
morrisey skrev: lør mar 25, 2023 5:31 pm Du gadd. ;)
Sort of;-) Det var vel et svar for å gi beskjed om at vedkommende aldri kan forvente svar;-)
Bare erter, ikke vondt ment!
God lørdag ;)
[/quote]

Likeså. Trodde det var nok smileyer til å gi inntrykk av at no offence taken, for å si det på nynorsk:-)

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Sharpix skrev: lør mar 25, 2023 1:52 pm Da jeg leste igjennom de seneste postene i denne tråden gikk det opp for meg hvor gammel jeg har blitt!

For når den eldre garde av Liverpool-supportere begynner å repetere de samme påstandene om at Uniteds suksess på 90-tallet kom pga. børsnotering, og at Liverpool ikke er til salgs fordi Henry har sagt det ... bla bla bla bla... nok en gang, og til tross for at dette har blitt diskutert og tilbakevist tidligere i tråden.

Ja, da skjønner jeg at denne gjengen med Livepoolsupporetere har nå kommet i en alder der de begynner å bli såpass dement at de snart er klare for sykehjem og at jeg og min generasjon er neste mann ut om ikke lenge!
Jeg kjenner flere som holdt med United allerede på åttitallet og til og med en som så George Best ta ned ballen på brystkassa med ryggen mot mål og i én, eneste glidende bevegelse snurret rundt og scorte. Tror det var mot Tottenham. Han sluttet etter hvert å følge med på engelsk fotball pga kommersialiseringen.

Jack

Legg inn av Jack »



Flott! Tving eierne av Man city og Newcastle til å selge da.
Eller.. hvor faen var disse klubbene og "strong voices" behind the scenes da en familie av banditter fra USA gjennomførte et hostile takeover av Manchester United i sin tid og lesset uanstendelige mengder med gjeld over på klubben? Jævla hyklere.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Jack skrev: man apr 10, 2023 3:23 pm

Flott! Tving eierne av Man city og Newcastle til å selge da.
Eller.. hvor faen var disse klubbene og "strong voices" behind the scenes da en familie av banditter fra USA gjennomførte et hostile takeover av Manchester United i sin tid og lesset uanstendelige mengder med gjeld over på klubben? Jævla hyklere.
Det er nok ikke bare en gruppe PL-klubber, men så og si alle. Jeg kan ikke skjønne hvordan det er galt? Og du skal ikke se bort fra at noen må selge om man får gjennomslag.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Jack skrev: man apr 10, 2023 3:23 pm

Flott! Tving eierne av Man city og Newcastle til å selge da.
Eller.. hvor faen var disse klubbene og "strong voices" behind the scenes da en familie av banditter fra USA gjennomførte et hostile takeover av Manchester United i sin tid og lesset uanstendelige mengder med gjeld over på klubben? Jævla hyklere.
Virker som det er 10 klubber som står bak dette så langt!

https://www.google.com/amp/s/manutdnews ... plans/amp/

God intensjon&flotte ord, ønsker de 'godspeed' og at de lykkes, men er meget spent på hvordan de har tenkt å få til dette, (ikke minst event. tvangssalg) all den tid den engelske regjeringen og UEFA tidligere har tilrettelagt for akkurat slike overtagelser...!

https://www.google.com/amp/s/theathleti ... t/%3famp=1

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Jack skrev: man apr 10, 2023 3:23 pm

Flott! Tving eierne av Man city og Newcastle til å selge da.
Eller.. hvor faen var disse klubbene og "strong voices" behind the scenes da en familie av banditter fra USA gjennomførte et hostile takeover av Manchester United i sin tid og lesset uanstendelige mengder med gjeld over på klubben? Jævla hyklere.
Arsenals "strong voice" har selvsagt ikke noe prinsipielt imot eiere fra arabiske jævelstater, det er "konkurransesituasjonen" som er det problematiske.

Jack

Legg inn av Jack »

DuncanE skrev: tir apr 11, 2023 12:26 am
Jack skrev: man apr 10, 2023 3:23 pm

Flott! Tving eierne av Man city og Newcastle til å selge da.
Eller.. hvor faen var disse klubbene og "strong voices" behind the scenes da en familie av banditter fra USA gjennomførte et hostile takeover av Manchester United i sin tid og lesset uanstendelige mengder med gjeld over på klubben? Jævla hyklere.
Arsenals "strong voice" har selvsagt ikke noe prinsipielt imot eiere fra arabiske jævelstater, det er "konkurransesituasjonen" som er det problematiske.
Nettopp!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»