Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Re: Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av Ziggy »

Bonsu Baah blir Sarpsborg 08-spiller!
Det er kun formaliteter som gjenstår før prøvespilleren Christopher Bonsu Baah (18) blir klar for Sarpsborg 08.
Det bekrefter sportssjef Thomas Berntsen og Bjørge Øiestad overfor Sarpsborg Arbeiderblad etter at S08 vant 2–0 mot Strømsgodset søndag kveld.

Ghaneseren scoret ett mål og var en av kampens beste spillere.
– Vi har laget oss noen prinsipper på at vi skal se afrikanske spillere en stund før vi signerer dem, men med denne gutten tok det kort tid før vi brøt de prinsippene. Vi kommer sannsynligvis til å få på plass de siste formalitetene allerede mandag. Han skal gjennom en legesjekk. Alt annet rundt overgangen er i orden. Vi kommer til å presentere ham som ny Sarpsborg 08-spiller i løpet av kort tid, sier Thomas Berntsen.
...
*****************************************

Han tok oss med storm, da håper vi at det blir mer blåst fra den kanten utover i sesongen...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Da er det bankers!
Vi snøt han foran Borussia Dortmund, Midtjylland, Barcelona og Manchester United og ikke minst verdens beste norske lag, Molde, som han skulle videre å vise seg fram for!
Gull eller gråstein?? Tiden vil vise!
https://www.sarpsborg08.no/nyheter/chri ... rpsborg-08

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Ziggy skrev: man mar 13, 2023 12:14 pm Bonsu Baah blir Sarpsborg 08-spiller!
Nye Diatta?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Ale skrev: tir mar 14, 2023 2:24 pm Hvor god er Boubacar Konte?
Spennende type, har vel ikke greid helt å vise at han forstår "nordisk" måte og spille på, men har litt x-faktor og potensiale. Obos er nok en fin arena for han å ta siste steg..

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Tinkler skrev: tir mar 14, 2023 2:28 pm
Ziggy skrev: man mar 13, 2023 12:14 pm Bonsu Baah blir Sarpsborg 08-spiller!
Nye Diatta?
Vel... La oss avvente litt nå :D
Han har spilt 2 treningskamper og imponert. Men gutten er 18 år og førstereis gutt ut fra hjemlige Ghana. Men hadde vært gøy da, Diatta slo jo til direkte mer eller mindre, Bakke holdt han igjen litt, men ble solgt etter første sesong for det. Forsiktig optimist?
Blir antakelig avkledd den 18. mars, da årets foreløpig viktigste kamp spilles mot FFK 8-)

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Ale skrev: tir mar 14, 2023 2:24 pm Hvor god er Boubacar Konte?
Han har startet de aller fleste treningskampene så langt, og det virket som om han var tiltenkt en plass i - eller nær - førsteelleveren fra start av.

Da han kom til klubben var han en typisk ung, uskolert midtbanespiller med fart, teknikk og en tendens til å ville gå av en eller to spillere før «pasning til medspiller» i det hele tatt ble et alternativ. I år har han virket mye mer moden med en god pasningsfot og et godt overblikk. Litt for glad i å trekke tempoet ned og vandre dit ballen er fremfor å søke rom, og fremdeles veldig uskolert taktisk. Dette kommer spesielt godt til syne i presspillet og den defensive posisjoneringen. Syns han paradoksalt nok er mer effektiv defensivt enn offensivt, for han er mer enn brukbar én mot én. Problemet er at «løp hjemover» ikke er hans favorittaktivitet, og det at han for ofte befinner seg for langt unna mann, slik at det gjerne blir overtall mot backen på hans kant.

Hvorvidt han blir en suksess i FFK vet jeg ikke, men jeg mener iallfall at han fint kunne spilt i Eliteserien, og potensialet virker høyere. Men så var det alt rundt det taktiske da...

Edit: Ser at du skrev i FFK-tråden at han kunne være et alternativ som spiss. Av det jeg har sett er det ingenting som tilsier at han skal være en fremtidig spiss. I år har han spilt på høyrekanten, og da han kom fikk han spille sentralt i banen (under Stahre).

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Da var Bouba offisielt klar for FFK, hvor det tilsynelatende ser ut til at vi får utbetalt overgangssum i glansbilder og en god videresalgsklausul.

Synd det ble slik, da jeg hadde store forhåpninger til han dette året. Får håpe han slår til umiddelbart så vi kan innkassere en slump med penger som Berntsen kan bruke på de sedvanlige sommersigneringene.

... Så trenger jeg kanskje ikke utdype så alt for mye hva jeg syns om å slippe spillere til klubben borti høgget der.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: fre mar 17, 2023 1:29 pm Da var Bouba offisielt klar for FFK, hvor det tilsynelatende ser ut til at vi får utbetalt overgangssum i glansbilder og en god videresalgsklausul.
Heller glansbilder enn gavekort på Europris...
Vi ønsker han lykke til videre, måtte både han og Mendy slå til big-time og utløse store videresalgsklausuler.
Gjenstår å se nå da om Christopher Bonsu Baah er det han ser ut til ("den nye Diatta")...

Da har vi 9 utlendinger i startelveren og 2 som må spille 3. divisjonsball.
Den utenlandske, venstrebente midtstopperen ble vel fintet bort av Bonsu Baah...
Anton Skipper - Danmark
Jeppe Andersen - Danmark
Junior Martinsson - Sverige
Simon Tibbling - Sverige
Ramon Pascal Lundqvist - Sverige
Mikkel Maigaard - Danmark
Victor Torp - Danmark
Gustav Mogensen - Danmark
Christopher Bonsu Baah - Ghana

Amadou Camara - Mali
Moubarack Compaore - Burkina Faso

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

MrCooger skrev: fre mar 17, 2023 1:29 pm Da var Bouba offisielt klar for FFK, hvor det tilsynelatende ser ut til at vi får utbetalt overgangssum i glansbilder og en god videresalgsklausul.

Synd det ble slik, da jeg hadde store forhåpninger til han dette året. Får håpe han slår til umiddelbart så vi kan innkassere en slump med penger som Berntsen kan bruke på de sedvanlige sommersigneringene.

... Så trenger jeg kanskje ikke utdype så alt for mye hva jeg syns om å slippe spillere til klubben borti høgget der.
Fullstendig historieløst dette her. Å gi FFK en potensiell fordel er det siste Sarpsborg 08 bør gjøre. Trist med de nære båndene som er mellom toppledelsen i FFK og Sarpsborg 08

En ting hadde vært om det hadde vært en gullkantet avtale for Sarpsborg 08, men om dette bare er for å rydde i utenlandskvoten hadde jeg mye heller sett at spillerne gikk til hvilken som helst annen klubb i OBOS´n. Det hadde vært mye bedre om Moss ble forsterket og kunne slått FFK i serien

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Gratulerer med en ny stjernespiller, Bonsu? Latterlig god. Sterk, kvikk og strålende en mot en. Og så hadde han jævlig god oversikt over med og motspillere. Irriterende god dessverre.

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Christopher Bonsu Baah....WOW!! :o :shock: :D

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spradebassen skrev: lør mar 18, 2023 8:03 pm Christopher Bonsu Baah....WOW!! :o :shock: :D
Så kun første omgang, får se på andre i morra
Første 45 var vi langt under pari, alternativt så gjorde FFK en sterk defensiv jobb.
Men Bonsu Baah da altså, den nye vinen....
Gleder meg til å se han videre!

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Spradebassen skrev: lør mar 18, 2023 8:03 pm Christopher Bonsu Baah....WOW!! :o :shock: :D
Jøss, lever du fremdeles.

Assi

Legg inn av Assi »

Håper vi fikk betalt, hadde fått like mye utbytte av en kamp mot selbak

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Assi skrev: lør mar 18, 2023 11:51 pm Håper vi fikk betalt, hadde fått like mye utbytte av en kamp mot selbak
Velkommen, kult nickname! :!:

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Elvebakken skrev: lør mar 18, 2023 9:22 pm
Spradebassen skrev: lør mar 18, 2023 8:03 pm Christopher Bonsu Baah....WOW!! :o :shock: :D
Jøss, lever du fremdeles.
Gjør nok det ja. Ble du skuffa nå?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spradebassen skrev: lør mar 18, 2023 8:03 pm Christopher Bonsu Baah....WOW!! :o :shock: :D
Fikk endelig rota meg til å se 2. omgang fra lørdagens kamp, og må si meg enig:
Christopher Bonsu Baah....WOW!! :o :shock: :D

Ellers var det vel en tam affære der vi ikke virket helt på, og FFK virket som var slått helt av...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spennende treningskamp i morgen mot IFK Gøteborg borte.
Blir første skikkelige testen etter å ha møtt Obos-klubber (Brann, Moss, FFK) og eliteserielag (VIF, Godset, Odd, HamKam) og Sør Koreanske mesterne JEONBUK.
Av disse var det vel kun VIF som gav motstand, mot Brann ble det uavgjort men da stilte vi et b-preget lag.

Blir nok tøft i morgen...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Like mye kok på Valhalla som i tråden her!
Viktor Torp ut med skade etter 5 minutter, alt er som normalt mao...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Etter at hvert lag har hatt sine perioder og sjanser, så tar vi ledelsen etter et nydelig selvmål. 1-0 til S08 mot IFK der altså...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Svenskene skårer nok et pent mål etter ballmist av Utvik, 1-1.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Pause og 1-1 etter at vi har presset svenskene i kne siste 10-15 min. Ikke dårlig mot Nordens l lag i Europa, med 2 UEFA cup seire ;) :D

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Slutter 1-1, vi brenner mange gode sjanser, IFK har et par giga som Kristiansen redder. Vi dominerer til tider fullstendig, litt bekymret over at vi ikke omsetter mer mål i dag. Bonsu Baah fortsetter å markere seg, om dette fortsetter så håper jeg vi har is i magen og råd til å beholde han til ut neste sesong vaffal, og heller innkassere 3-dobbelt.
Fortsatt litt tid å justere inn føtter på :!:

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Spradebassen skrev: søn mar 19, 2023 9:37 pm
Elvebakken skrev: lør mar 18, 2023 9:22 pm
Spradebassen skrev: lør mar 18, 2023 8:03 pm Christopher Bonsu Baah....WOW!! :o :shock: :D
Jøss, lever du fremdeles.
Gjør nok det ja. Ble du skuffa nå?
Nei.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Nærmer seg Eliteserien, og i den anledning selvsagt noen fantasyspørsmål som vil komme ila sesongen. Får bare beklage på forhånd, dere får se hva dere gidder å svare her i klubbtråden. Spørsmålet er først og fremst - hvem av Opseth og Mogensen, om noen av dem, tror dere vil være førstevalg som spiss for dere denne sesongen?

Håper dere herjer i år forresten, sansen for 08 og måten dere forsøker å spille fotball på.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Lew_Ashby skrev: tir mar 28, 2023 4:51 pm Nærmer seg Eliteserien, og i den anledning selvsagt noen fantasyspørsmål som vil komme ila sesongen. Får bare beklage på forhånd, dere får se hva dere gidder å svare her i klubbtråden. Spørsmålet er først og fremst - hvem av Opseth og Mogensen, om noen av dem, tror dere vil være førstevalg som spiss for dere denne sesongen?

Håper dere herjer i år forresten, sansen for 08 og måten dere forsøker å spille fotball på.
Det mest sannsynlige er at ingen av dem vil bli et tradisjonelt førstevalg, men heller inngå i en rotasjonsmiks hvor disse to vil få mest spilletid av alternativene. Du vil nok oftest se at den ene starter kampen, mens den andre avslutter. Det er langt fra utenkelig at også Skålevik vil ta spilletid fra dem under de rette omstendighetene, selv om sistnevnte vil figurere mye på kantene. Noen forståsegpåere lufter også muligheten for at ingen av dem vil starte, men heller Lundqvist som en falsk nier.

Det er selvsagt en personlig oppfatning, men om du ser etter en 08-spiller på laget som er noenlunde godt priset, ville jeg sett på disse:

- Soltvedt (5.0) får spille fra start, og er mer en ving enn back. Kommer til å få en del målpoeng, men neppe mange clean sheets.
- Tibbling (7.0) har vært meget frisk i oppkjøringen, og er sannsynligvis fast inventar på en midtbane som ellers er noe overbefolket.
- Lundqvist (7.0) ble introdusert som «for god for denne ligaen». Kommer til å få spille fra start, i en svært offensiv rolle.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

MrCooger skrev: tir mar 28, 2023 5:29 pm
Lew_Ashby skrev: tir mar 28, 2023 4:51 pm Nærmer seg Eliteserien, og i den anledning selvsagt noen fantasyspørsmål som vil komme ila sesongen. Får bare beklage på forhånd, dere får se hva dere gidder å svare her i klubbtråden. Spørsmålet er først og fremst - hvem av Opseth og Mogensen, om noen av dem, tror dere vil være førstevalg som spiss for dere denne sesongen?

Håper dere herjer i år forresten, sansen for 08 og måten dere forsøker å spille fotball på.
Det mest sannsynlige er at ingen av dem vil bli et tradisjonelt førstevalg, men heller inngå i en rotasjonsmiks hvor disse to vil få mest spilletid av alternativene. Du vil nok oftest se at den ene starter kampen, mens den andre avslutter. Det er langt fra utenkelig at også Skålevik vil ta spilletid fra dem under de rette omstendighetene, selv om sistnevnte vil figurere mye på kantene. Noen forståsegpåere lufter også muligheten for at ingen av dem vil starte, men heller Lundqvist som en falsk nier.

Det er selvsagt en personlig oppfatning, men om du ser etter en 08-spiller på laget som er noenlunde godt priset, ville jeg sett på disse:

- Soltvedt (5.0) får spille fra start, og er mer en ving enn back. Kommer til å få en del målpoeng, men neppe mange clean sheets.
- Tibbling (7.0) har vært meget frisk i oppkjøringen, og er sannsynligvis fast inventar på en midtbane som ellers er noe overbefolket.
- Lundqvist (7.0) ble introdusert som «for god for denne ligaen». Kommer til å få spille fra start, i en svært offensiv rolle.
Helt nydelig svar, tusen takk.

Lundqvist er mest aktuell. Hadde Torp inne en stund etter mye målpoeng, men ser han spilte litt dypere mot slutten av oppkjøringen, og gikk ut med skade sist. Så da er han ute.

Baah voldsomt spennende, men fortsatt litt usikkerhet og til 7.5 er prisen litt for høy.

Igjen, takk for input 👌

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Lew_Ashby skrev: tir mar 28, 2023 6:13 pm
MrCooger skrev: tir mar 28, 2023 5:29 pm
Lew_Ashby skrev: tir mar 28, 2023 4:51 pm Nærmer seg Eliteserien, og i den anledning selvsagt noen fantasyspørsmål som vil komme ila sesongen. Får bare beklage på forhånd, dere får se hva dere gidder å svare her i klubbtråden. Spørsmålet er først og fremst - hvem av Opseth og Mogensen, om noen av dem, tror dere vil være førstevalg som spiss for dere denne sesongen?

Håper dere herjer i år forresten, sansen for 08 og måten dere forsøker å spille fotball på.
Det mest sannsynlige er at ingen av dem vil bli et tradisjonelt førstevalg, men heller inngå i en rotasjonsmiks hvor disse to vil få mest spilletid av alternativene. Du vil nok oftest se at den ene starter kampen, mens den andre avslutter. Det er langt fra utenkelig at også Skålevik vil ta spilletid fra dem under de rette omstendighetene, selv om sistnevnte vil figurere mye på kantene. Noen forståsegpåere lufter også muligheten for at ingen av dem vil starte, men heller Lundqvist som en falsk nier.

Det er selvsagt en personlig oppfatning, men om du ser etter en 08-spiller på laget som er noenlunde godt priset, ville jeg sett på disse:

- Soltvedt (5.0) får spille fra start, og er mer en ving enn back. Kommer til å få en del målpoeng, men neppe mange clean sheets.
- Tibbling (7.0) har vært meget frisk i oppkjøringen, og er sannsynligvis fast inventar på en midtbane som ellers er noe overbefolket.
- Lundqvist (7.0) ble introdusert som «for god for denne ligaen». Kommer til å få spille fra start, i en svært offensiv rolle.
Helt nydelig svar, tusen takk.

Lundqvist er mest aktuell. Hadde Torp inne en stund etter mye målpoeng, men ser han spilte litt dypere mot slutten av oppkjøringen, og gikk ut med skade sist. Så da er han ute.

Baah voldsomt spennende, men fortsatt litt usikkerhet og til 7.5 er prisen litt for høy.

Igjen, takk for input 👌
Gå for Baah er min klare anbefaling. Du kommer ikke til å angre. Han har gjort et vanvittig godt førsteinntrykk de minuttene han har spilt. Det er faktisk så man må klype seg i armen at vi har klart å lande et slikt talent. Jeg er rimelig sikker på at prisen hans kommer til å øke og at han vil produsere mange poeng.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Spradebassen skrev: tir mar 28, 2023 7:07 pm Gå for Baah er min klare anbefaling. Du kommer ikke til å angre. Han har gjort et vanvittig godt førsteinntrykk de minuttene han har spilt. Det er faktisk så man må klype seg i armen at vi har klart å lande et slikt talent. Jeg er rimelig sikker på at prisen hans kommer til å øke og at han vil produsere mange poeng.
Såpass altså? Dønn inn på laget fra start mot Glimt?

Spesielt med sånne spillere som kommer på prøvespill i februar/mars og bare fremstår som ett av årets kupp i Eliteserien. Noe av det som det gøy å følge med. Ser Baah har vært innom noen storklubber på prøvespill, men ellers er det jo null info å hente.

Så målet mot mot Moss nå. Pent nok det. Han herjet mot IFK også forstår jeg.

Assi

Legg inn av Assi »

Usikker mtp Baah.. Utvilsomt det største talentet vi har hatt på mange år/noengang - og det lille vi har sett så går han langt uttapå diatta/coulibaly, men snakker vi fantasy så er jeg usikker. diatta/coulibaly ble matchet ganske forsiktig og spilte mindre enn det publikum håpet på. Mulig Baah er mer voksen i spillet og kjøres hardere; men han skal nok plasseres i butikkvinduet og tror han nok spiller mer hjemme enn borte. Soltvedt er ikke akkurat på nivået hans, mens fantasy; så får han kjapt mye bedre uttelling

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»