Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
GatlingGun

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av GatlingGun »

Trolljegeren skrev: lør mar 25, 2023 9:11 am Det er faen meg helt latterlig hvis klubben ikke kommer til enighet med Mount fordi han ikke vil signere en 7-8 års kontrakt.
Tror og håper at det er en blanding av kontrakt og fatigue som har holdt Mount ute av kamptroppene. Han har spilt stort sett alt og stort sett 90 minutter/kamp fra da Lampard overtok til i høst 22. Sesongen før dette hadde han også en lang Championship-sesong i beina.

Kanskje han trengte en timeout.

Føler han har sett sliten og dau ut på banen lenge.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

GatlingGun skrev: lør mar 25, 2023 9:22 am Tror og håper at det er en blanding av kontrakt og fatigue som har holdt Mount ute av kamptroppene. Han har spilt stort sett alt og stort sett 90 minutter/kamp fra da Lampard overtok til i høst 22. Sesongen før dette hadde han også en lang Championship-sesong i beina.

Kanskje han trengte en timeout.

Føler han har sett sliten og dau ut på banen lenge.
Hjelper ikke på at han har spilt EM og VM i 2021 og 2022 heller akkurat. Mannen har jo ikke hatt en real ferie siden 2019. Det er snart fire år siden.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Hvorfor er han ikke med landslaget?



Dette er nok noe som preger spilleren

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Mudryk og Ukraina spilte treningskamp mot Brentford før morgendagens oppgjør mot England. Og ja, selvfølgelig er det noe som preger han - situasjonen i hjemlandet. Det er liksom sånne ting som går ubemerket hen, men som vårt nye trenerapparat heldigvis virker å ta hensyn til. Akkurat som med Cucurella.

Jeg tror Mount signerer nå, og det er en veldig bra investering for nåtiden og fremtiden. En midtbane bestående av Enzo, Kante og Mount ut sesongen lukter det virkelig fugl av. Håper som dere at Mount endelig får seg en etterlengtet pust i bakken og er klar til å gyve løs på den siste og vanskelige sesonginnspurten vi står ovenfor.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

James ute av England-troppen og sendt tilbake til klubben.

Om dette er en ny skade så er det niende gang han er skadet/syk ila et drøyt år. Mistet nærmere 40 kamper i den perioden. Chelsea-fans må snart fordøye risikoen for at James aldri blir den spilleren han kunne ha vært dersom man ikke finner ut av kroppen hans etterhvert. Han har en helt unik fysikk, men hadde håp om at man skulle finne et opplegg som funket.

Gusto må sannsynligvis stoles på fra første spark på ballen allerede i 23/24 som 20-åring. Både som et roteringsalternativ for å holde belastningen til James på et akseptabelt nivå, og som førstevalg i perioder James er ute. Han er jo selvsagt pr nå ute med sin egen, alvorlige strekkskade.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Har lest noen rykter om at Tuchel ønsker å hente Anthony Barry til Bayern i sommer. Håper klubben ikke mister han til en annen storklubb som assistent, jeg har ikke inngående kjennskap til han men kan ikke komme på å ha lest noe annet enn positive ting om han. At han er godt likt, faglig dyktig og har en god standing i spillergruppa.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ikke bare rykter lengre, nå har Tuchel selv sagt dette på PKen hvor han ble presentert kan det virke som. Håper man klarer å overbevise Barry om å bli, men når Tuchel er så åpen om det så er det vel ting som tyder på at det kan bli en realitet dessverre.



Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Spent på om James er skadet, eller om Soufgate prøver å være føre var. Papp er han uansett. Veldig spent på å se om vårt medisinske apparat kan stille en diagnose. Det kan jo tenkes at det ikke er så lurt å se ut som Felix Baldauf når man skal spille to ganger 90 minutter i uka.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Inbetweener skrev: man mar 13, 2023 1:12 pm Utgående med 100% sikkerhet, hvis vi finner kjøpere:
Hudson Odoi, Ziyech, Lukaku (blir lån), Azpi, Aubameyang

Går kanskje ut, avhengig av tilbud, etterspørsel og prestasjoner frem mot sommeren:
Loftus Cheek, Pulisic, Chalobah, Mendy/Bettinelli

* Tror ikke klubben er fremmed for å selge Koulibaly hvis vi får store deler av kjøpssummen tilbake, til tross for gode prestasjoner siste uka. Dessverre/heldigvis er det nok kun italienske klubber som er interesserte i senegaleseren, og de tilbyr stort sett kun lån med opsjon på kjøp.

Utgående hvis kontraktforhandlinger ikke ordner seg:
Mount, Kova, Havertz (to år igjen - kanskje hvis Bayern kommer med et kjempebud), Kante (her tror jeg kontrakten er i boks)
Min uoffisielle salgsliste for sommeren 2023. I lys av at Nizaar Kinsella sier at Tuchel kan ønske seg spillere fra oss, kan vi ta en vurdering over hvem som kan være aktuelle. Så spørs det om sjefene i Bayern vil overlate nøklene over til Tuchel da.

Men tilbake til lista ser jeg kun på det som realistisk at Tuchel vil ha Mount, Havertz, Kante og Kovacic. Om han vil ha noen andre enn disse har han mindre oversikt over hva laget hans trenger enn jeg trodde. Kanskje Pulisic kunne vært aktuell, i et svakt øyeblikk. K2 får vi neppe donert bort, med tanke på at Bayern har Upamecano og De Ligt i bakre rekker.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: lør mar 25, 2023 12:56 pm James ute av England-troppen og sendt tilbake til klubben.

Om dette er en ny skade så er det niende gang han er skadet/syk ila et drøyt år. Mistet nærmere 40 kamper i den perioden. Chelsea-fans må snart fordøye risikoen for at James aldri blir den spilleren han kunne ha vært dersom man ikke finner ut av kroppen hans etterhvert. Han har en helt unik fysikk, men hadde håp om at man skulle finne et opplegg som funket.

Gusto må sannsynligvis stoles på fra første spark på ballen allerede i 23/24 som 20-åring. Både som et roteringsalternativ for å holde belastningen til James på et akseptabelt nivå, og som førstevalg i perioder James er ute. Han er jo selvsagt pr nå ute med sin egen, alvorlige strekkskade.
Hamstring igjen:



Det er noe alvorlig galt i klubbens trenings- og / eller restitusjons-planlegging. Vi må nærme oss ny verdensrekord i hamstringsskader og det er alarmerende for det er en skade som kan unngås, forutsatt et minimum av kompetanse på fysiologi i klubben.

Vi har nylig evaluert det medisinske apparatet og det gjøres stadige endringer der. Jeg håper vi også ser på treningsarbeidet. Slike skader oppstår når det trenes for intensivt, for ofte. Musklene får ikke nok tid til å restituere / bli sterkere etter en tøff økt eller kamp og da blir de svakere istedenfor sterkere. Til slutt kommer skadene og når en skade først har kommet vil den neste komme mye lettere. Det blir en negativ trend.

Jeg tok en kikk på trenerteamet til Potter og han har fire assistent-trenere. To av disse har fulgt Potter siden Østersund. En tredje er en tidligere Brigthon spiller som la opp som spiller i Brighton og gikk rett inn i trenerteamet der (tre års trener-erfaring). Den fjerde er Anthony Barry....

Jeg orker ikke en ny "CV-diskusjon", men min personlige mening er at dette er et fryktelig "lett" trenerteam for en klubb som Chelsea. Det var nok "tungt" når den samme gjengen samarbeidet i Sverige, men for en klubb som skal bli verdens beste holder det ikke. Emm. har vi en noe "lett" manager også og skal det fungere må han ha "tyngde" rundt seg. Det innebærer å beholde Barry, men helst også ansatte flere trenere fra øverse hylle (dvs. noen hyller over det Østersund kunne rekruttere fra).

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Da er det bare å avslutte sesongen for James sin del og legge ham under kniven. Dette går ikke lenger.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Kjedelig for Reece James hvis han er så skadeplaget. En utrolig god fotballspiller, så får håpe for hans del at han kan få orden på kroppen.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Kjedelig for både Reece James og klubben.


Good times:
Screenshot_20230325_175205_Facebook.jpg

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Madueke med mål og assist mot Frankrike U21. Både Colwill og Badiashile imponerer i følge Twitter-guruene.



Og vipps, en ny assist.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Fulgte med på kampen, dog ikke slavisk gjennom 90 minutter. Både Colwill og Badiashile kan være fornøyde med seg selv. Begge to er ready made, men det visste vi jo fra før av. Kouadio Kone imponerte også og burde ikke være noe mindre aktuell, selv om vi egentlig ikke har en ledig plass i stallen til han. Det er viktigere å få på plass Lavia enn den unge franskmannen, i hvert fall.

Madueke kom inn sent og viste hvilke ekstremferdigheter han har. Han har et vanvittig steg og har en slepen teknikk. Det ser til tider litt klønete ut, men det er også fordi han har en kroppsbygning som ligner på Ichabod. Han kommer helt sikkert til å bli forhåndsdømt på samme måte som Havertz, siden det ikke ser ut som de tar i på fotballbanen. Heldigvis har han riktig nasjonalitet i passet, så han slipper nok unna Matt Laws vrede.

Sterke rykter om at Andrey Guden Santos skal starte mot Marocco senere i kveld. Jeg setter @Jolla på scouting duties.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Trolljegeren skrev: lør mar 25, 2023 5:01 pm Da er det bare å avslutte sesongen for James sin del og legge ham under kniven. Dette går ikke lenger.
Langt mer interessant å diskutere enn hvorvidt Potter kan nok om fysiologi til å trene gutta med riktig belastning (som om Potter alene gjør dette).

Så vidt jeg husker takket James nei til operasjon i november-ish fordi han ville rekke VM. Det er jo fortærende å tenke på. Nå står James ved et veiskille. Han kan a) operere og håpe på det beste, b) få en smidigere kroppsbygning og/eller c) endre posisjon. Med endring av posisjon mener jeg at vingback-rollen muligens er for intensiv for James. Om han kunne spilt som en defensiv høyreback eller som en tredje stopper i en backtreer hadde det spart han for mange tunge og lange sprinter.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 8:16 pm
Trolljegeren skrev: lør mar 25, 2023 5:01 pm Da er det bare å avslutte sesongen for James sin del og legge ham under kniven. Dette går ikke lenger.
Langt mer interessant å diskutere enn hvorvidt Potter kan nok om fysiologi til å trene gutta med riktig belastning (som om Potter alene gjør dette).

Så vidt jeg husker takket James nei til operasjon i november-ish fordi han ville rekke VM. Det er jo fortærende å tenke på. Nå står James ved et veiskille. Han kan a) operere og håpe på det beste, b) få en smidigere kroppsbygning og/eller c) endre posisjon. Med endring av posisjon mener jeg at vingback-rollen muligens er for intensiv for James. Om han kunne spilt som en defensiv høyreback eller som en tredje stopper i en backtreer hadde det spart han for mange tunge og lange sprinter.

Når man kan velge om man ønsker en operasjon, og klarer å spille et VM uten operasjon, er skaden såpass begrenset at operasjon kan gjøre mer skade enn nytte. Muskler reparerer seg selv hvis de får riktig belastning og deretter nok restitusjon før neste belastning. Problemet er at dette tar tid, men det gjør det også hvis man opererer. Uansett må muskelsenene bruke en del tid på å reparere seg selv.

Smidigere kroppsbygning og endret posisjon vil være marginale endringer og ikke en løsning. Uansett om han veier 5 kg mer eller mindre, eller løper 1 km mer eller mindre i en kamp, vil hamstring bli utsatt for enorme krefter ila kampen og den må være kjempesterk. Løsningen er å bli sterkere. Selv om James ser ut som en muskelknute er hans hamstrings svakere enn resten pga skadene. Han må trene opp styrken der slik at han blir like sterk som han var før skaden og helst sterkere.

Jeg var optimistisk på Kante sin vegne i en tidligere diskusjon her inne. Det var fordi han nå har brukt de månedene man trenger for å få styrken tilbake. Jeg regner med at han har trent, sovet, og så trent igjen for å bli kvitt problemet. Forhåpentligvis er han derfor sterkere enn noensinne i hamstring og i tilfelle er det mulig å unngå faenskapet.

Vi skal ha hentet inn hamstringeksperter i det medisinske apparatet og jeg regner med at de følger opp spillerne når de er skadet. Hvem som passer på at de ordinære treningene har riktig intensitet hensyntatt kampbelastning, reiser ol. er jeg mer usikker på. Jeg tror ikke man er langt unna sannheten hvis man forenkler det slik at lag som er "heldige" med skader er veldig gode på slik intensitetsstyring, mens lag som er "uheldige" med skader er ikke gode nok på dette. Skader fra taklinger ol. kan selvsagt skje uansett, men muskelskader skal ikke skje i et absurd høyt omfang.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 8:08 pm Sterke rykter om at Andrey Guden Santos skal starte mot Marocco senere i kveld.

Brasils A-landslag? I tilfelle veldig imponerende av en 18 åring.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



Ah, good times.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Orakelet skrev: lør mar 25, 2023 8:45 pm
Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 8:16 pm
Trolljegeren skrev: lør mar 25, 2023 5:01 pm Da er det bare å avslutte sesongen for James sin del og legge ham under kniven. Dette går ikke lenger.
Langt mer interessant å diskutere enn hvorvidt Potter kan nok om fysiologi til å trene gutta med riktig belastning (som om Potter alene gjør dette).

Så vidt jeg husker takket James nei til operasjon i november-ish fordi han ville rekke VM. Det er jo fortærende å tenke på. Nå står James ved et veiskille. Han kan a) operere og håpe på det beste, b) få en smidigere kroppsbygning og/eller c) endre posisjon. Med endring av posisjon mener jeg at vingback-rollen muligens er for intensiv for James. Om han kunne spilt som en defensiv høyreback eller som en tredje stopper i en backtreer hadde det spart han for mange tunge og lange sprinter.

Når man kan velge om man ønsker en operasjon, og klarer å spille et VM uten operasjon, er skaden såpass begrenset at operasjon kan gjøre mer skade enn nytte. Muskler reparerer seg selv hvis de får riktig belastning og deretter nok restitusjon før neste belastning. Problemet er at dette tar tid, men det gjør det også hvis man opererer. Uansett må muskelsenene bruke en del tid på å reparere seg selv.

Smidigere kroppsbygning og endret posisjon vil være marginale endringer og ikke en løsning. Uansett om han veier 5 kg mer eller mindre, eller løper 1 km mer eller mindre i en kamp, vil hamstring bli utsatt for enorme krefter ila kampen og den må være kjempesterk. Løsningen er å bli sterkere. Selv om James ser ut som en muskelknute er hans hamstrings svakere enn resten pga skadene. Han må trene opp styrken der slik at han blir like sterk som han var før skaden og helst sterkere.

Jeg var optimistisk på Kante sin vegne i en tidligere diskusjon her inne. Det var fordi han nå har brukt de månedene man trenger for å få styrken tilbake. Jeg regner med at han har trent, sovet, og så trent igjen for å bli kvitt problemet. Forhåpentligvis er han derfor sterkere enn noensinne i hamstring og i tilfelle er det mulig å unngå faenskapet.

Vi skal ha hentet inn hamstringeksperter i det medisinske apparatet og jeg regner med at de følger opp spillerne når de er skadet. Hvem som passer på at de ordinære treningene har riktig intensitet hensyntatt kampbelastning, reiser ol. er jeg mer usikker på. Jeg tror ikke man er langt unna sannheten hvis man forenkler det slik at lag som er "heldige" med skader er veldig gode på slik intensitetsstyring, mens lag som er "uheldige" med skader er ikke gode nok på dette. Skader fra taklinger ol. kan selvsagt skje uansett, men muskelskader skal ikke skje i et absurd høyt omfang.
Ser at det var kneet han kanskje skulle operere, men at en eller flere eksperter vurderte at han ikke trengte operasjon. Allikevel begynner det å bli mange kne- og hamstringskader om hverandre for James nå (https://www.transfermarkt.co.uk/reece-j ... ler/472423). De er sterkt linket til hverandre, og en svakhet i en av to (eller begge) vil føre til økt skaderisiko.

Selvfølgelig vil det viktigste være å få orden på muskler, sener og leddbånd først. Men James ser ut som en gresk-romersk bryter i 82-kilos klassen - ikke som en utholdenhetsutøver som skal konkurrere med en konkurransetid mellom halvmaraton og maraton, opp til tre ganger i uka. Så kan man sikkert si at Adama Traore får det til, og han er bygd enda tettere, eller at Clarence Seedorf fikk det til, men James har helt åpenbart ikke tålt seniorfotball. Da må noe gi etter. Det å se på kroppssammensetning og vekt, som vil føre til en markant økning i belastning på beina, vil være en naturlig del av prosessen "bli klok på James".

Som sagt tidligere finner jeg det finurlig at du har ståltro på at Kante vil rehabiliteres til så-god-som-ny, samtidig som du har skrevet to avhandlinger om Potter og hans elendige medisinske team. Det er det samme teamet som har vurdert Kante helbredet nok til at han fortjener en ny kontrakt. Og joda, Kante har hatt en lang opptreningsperiode, men de gjør de samme testene på Kante som på våre andre spillere. James har åpenbart passert de samme testene og fått de samme klareringene som Kante har fått, vi snakker tross alt om en av våre best betalte spillere. Vi driver ikke med gambling på en av våre flaggskip-spillere.

De to lagene som har soleklart flest skader i år er oss og Liverpool. Vi er tilfeldigvis også de to lagene som har spilt desidert mest fotball de siste to årene, sammen med City. Hva er det City har, som ikke vi eller de røde fra Liverpool har? De har dobbel dekning i alle posisjoner, og spiller en mye mer økonomisk fotball enn vi gjør. De leder 3-0 til pause og sentrer rondos i 45 minutter, mens vi stort sett alltid må kjempe med nebb og klør for å holde på seiere (og ja, det var sånn under Tuchel også). Dette teller

Sist, men ikke minst, så valgte du å se bort ifra hvilke spillere som i år har hatt muskelskader, når jeg nevnte disse for deg tidligere denne uka. Jeg lister opp:

Fofana (https://www.transfermarkt.com/wesley-fo ... ler/475411)
Zakaria (https://www.transfermarkt.com/denis-zak ... ler/334526)
James (link over)
Chilwell (https://www.transfermarkt.com/ben-chilw ... ler/316125)
Sterling (https://www.transfermarkt.com/raheem-st ... ler/134425)

Jeg synes du (fortsatt) prøver å score billige poeng mot Potter som trener. For det første har disse gutta en historie lenge før Potter med skader om hverandre. For det andre er selvfølgelig ikke han som tar avgjørelsene om spillere er klare eller ikke. Det gjør heller ikke Pep eller Klopp. Førstnevnte av de havna jo i klinsj med han super-slangeolje-dopinglegen til Bayern fordi spanjolen mente at legeteamet var for pussies og ikke gjorde jobben sin godt nok. Denne linken forklarer det ganske greit (https://www.thechelseachronicle.com/inj ... uthampton/). Potter tar ut en tropp basert på hva skanninger og tester, gjort av fagfolk (altså ikke den gruppa som Potter har hatt med seg i flere klubber). Jeg kan garantere deg at det er praksis i alle andre toppklubber også.

Som sagt i mitt forrige innlegg om temaet må du gjerne kritisere Potters taktikk og bytter. Det er observerbart for oss og fair å mene noe om. Men når du prøver å ta Potter på noe du absolutt ikke vet noe om, da blir jeg provosert. Da er det heller mer naturlig å spørre deg selv; hvorfor kritiserer du ikke Boehly. Det er tross alt han som sparka langvarig fysio ved klubben (https://metro.co.uk/2022/09/27/chelsea- ... -17463202/). Eller tror du at Potter ikke ville jobbe med en fysio som har vært i klubben i 17 år? At vår trener, som av kritikere blir beskyldt for å være for snill, bestemte seg for å gi en langvarig ansatt fyken etter mindre enn 20 dager i klubben. Som med alt annet tror jeg det koker ned til at du ikke har troen på Potter og ikke liker han, mens du har benner'n for Boehly og hans ekstreme ambisjoner.
Sist redigert av Inbetweener den lør mar 25, 2023 9:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Orakelet skrev: lør mar 25, 2023 8:47 pm
Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 8:08 pm Sterke rykter om at Andrey Guden Santos skal starte mot Marocco senere i kveld.

Brasils A-landslag? I tilfelle veldig imponerende av en 18 åring.
Det sies så! Jeg tror at Santos går direkte inn i midtbanerotasjonen til neste år. I mitt hode har jeg sett for meg en midtbanekontigent bestående av Enzo, Kante og Mount som førstevalg, mens Santos, Lavia og Conor Man supplerer disse. Det betyr Kova ut, som for meg ikke rettferdiggjør en plass i troppen når man ikke kan stole på at han a) tåler 90 minutter og b) i det hele tatt kommer seg til kampdagen skade- og sykdomsfri.

En landslangsdebut på seniornivå nå vil gjøre at arbeidstillatelsespapirene til Santos går i orden uten problemer, i hvert fall. Og utlånet varer kun til juli, så dette blir bra.


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 9:29 pm Som sagt tidligere finner jeg det finurlig at du har ståltro på at Kante vil rehabiliteres til så-god-som-ny, samtidig som du har skrevet to avhandlinger om Potter og hans elendige medisinske team.

Jeg synes du (fortsatt) prøver å score billige poeng mot Potter som trener. For det første har disse gutta en historie lenge før Potter med skader om hverandre. For det andre er selvfølgelig ikke han som tar avgjørelsene om spillere er klare eller ikke.

Da er det heller mer naturlig å spørre deg selv; hvorfor kritiserer du ikke Boehly. Det er tross alt han som sparka langvarig fysio ved klubben (https://metro.co.uk/2022/09/27/chelsea- ... -17463202/). E

Første avsnitt: Jeg må innrømme at en viss tvil sprer seg også ift Kante når vi fortsatt ikke har klart å få kontroll på hamstringskadene. Jeg tok det for gitt at vi hadde tatt vesentlige grep på det området for flere måneder siden, men hvis det mot formodning ikke er tilfelle kan vi heller ikke stole på at Kante er kvitt problemene.

Andre avsnitt: Enig i at det ikke er Potter som avgjør om spillerne er klare eller ikke, men det jeg stiller spørsmål ved er hvorfor de blir skadet i utgangspunktet. Da kommer man ikke unna det daglige treningsarbeidet for det er der mesteparten av belastningen skjer. I de siste innleggene har jeg heller ikke snakket direkte om Potter, men om trenerteamet.

Hvis Barry drar vil tre av fire gjenværende trenere (inkl Potter) ha bakgrunn i Østersund. Potters reise der begynte på nivå 4 og selv om flinke folk kan jobbe på nivå 4 i Sverige ville det vært helt sensasjonelt hvis de hadde tre verdensklasse trenere. Den siste treneren var Brighton-spiller for tre år siden og det er også tynn bakgrunn. Våre egne ex-spillere begynner typisk i akademiet og jobber seg opp. Er du helt uenig i at dette virker noe tynt for en klubb som skal bli verdens beste og som har mange milliarder investert i utviklingsspillere som MÅ nå sitt fulle potensiale for at prosjektet skal lykkes?

Tredje avsnitt: Boehly har definitivt "bæsjet på leggen" med endringene i det medisinske apparatet. Det har mesteparten av skylden, men nå skal et "world class" medisinsk team ha vært på plass i flere måneder og dette er ikke "rocket science". Det er helt elementær fysiologi og det klarer også de nye ekspertene. Når problemene likevel fortsetter mistenker jeg at det er flere problemer som vi må se nærmere på. Restitusjon og kosthold kan være andre ting. Spillerne må være 24-timers utøvere for å tåle belastningen de utsettes for og hvis noen jukser med det vil skader skje. I tilfelle fortjener de en "Conte-style" skyllebøtte.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Orakelet

Jeg mener fortsatt at du overser det faktum at de spillerne som blir skadet er alle spillere som har hatt masse skadeproblemer fra før av. Det er ikke nytt at de spillerne som i år har fått muskelskader har slitt med det. Dessverre, og dette glemte jeg å konkretisere i forrige innlegg om at City ikke sliter med skader i like stor grad grunnet dobbel dekning, har vi en tropp som er hårreisende dårlig satt sammen (dette jobbes det på spreng med).

Før januar var Sterling vår eneste naturlige, friske kantspiller (teller ikke Pulisic). I januar kom Madueke (en historisk kjeks og unggutt) og Mudryk (ikke spilt kamp siden november og unggutt). Det er klart at briten måtte bli overbelastet. En backup til Reece har vi ikke hatt så lenge han har vært i klubben. Det har gjort at han har måttet brukes, siden drop off'en til Azpi er altfor, altfor stor. Det samme gjelder Chilwell, hvor vi forsøkte oss å hente Cucurella som backup/avlaster, men som har slitt med sitt denne sesongen. Så er det selvfølgelig Kante, som våre fire siste managere har drevet totalt rovdrift på, som ikke har hatt en erstatter/avlaster.

Dette er etter min mening en langt sterkere parallell vi kan trekke til muskelskader enn hvorvidt Potter trener gutta hardt nok eller for hardt. Jeg vet at spillergruppa i Bayern mobbet Ancelotti ut av klubben fordi italieneren kjørte pussy-treninger sammenlignet med Guardiola. Hittil har det ikke kommet frem fra noen kilder at Potter har gjort det samme, men så har briten også overtatt i en sesong hvor absolutt hele klubben har blitt skiftet ut fra topp til tå, og uten å ha fått en pre-season. Uansett, spillere sier ifra. Hvis spillerne våre turte å bedrive mytteri mot Romans favorittrenere.(AVB, Sarri - trenere som skulle ta oss mot tiki taka-fotball) så tør de i hvert fall i gjøre det nå.

De andre spillerne har hatt knocks, men ingen typiske overbelastningsskader. Det at vi har så mange av disse småskadene eksemplifiserer vel egentlig bare uttrykket: "when it rains it pours".

Når det kommer til Potters støtteapparat kan det hende du har rett i at det blir for lite pondus, selv om jeg ikke synes det er helt rettferdig å dømme de sør og ned. De tre gutta som har fulgt hverandre hele veien er vel primært der for å jobbe på treningsfeltet, noe de har gjort med (etter min mening), suksess så langt i deres tid sammen (før oss, foreløpig - jeg mener at det er gode grunner til at det ikke har fungert enda her). Her vet jeg at du er uenig, og det er greit. Så kan det selvfølgelig hende at disse ikke har mentaliteten (cereal winner mentality) til å ta oss dit vi håper, men jeg vet, som du, at det gjøres kontinuerlige analyser for hva alle delene i klubben trenger. Om det er så åpenbart at denne trioen ikke har the bottle som skal til så vil det helt sikkert gjøres noe. Er det noe vi kan være sikre på så er det at Boehly og ledergruppa er hands on og ikke redd for å ta hensynsløse avgjørelser hvis de tror det vil gagne klubben.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Kepa med en god kamp for dere som ikke så landskampen. To matchvinnerredninger, der spesielt den ene er av veldig høy klasse.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Målinvolveringene til Madueke.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Mudryk og Chilwell fra start kl. 18.00.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mudryk med en svak førsteomgang. Får ikke mye hjelp, men enkelt håndtert av en fysisk overlegen back i Walker, og 4-5 svake pasninger. Flere balltap. Passiv på 0-1. Mot slutten av omgangen forsøker han å involvere seg mer ved å posisjonere seg mer i midten, burde kanskje gjort det tidligere. Håper han tar mer ansvar i 2.omgang.

Chilwell ikke hatt noe å gjøre på defensivt, et par fine bidrag offensivt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Enig. Så ved et tilfelle at han matcher Walker på farten, men da var pasningen for dårlig. De offensive på Ukraina får ekstremt lite hjelp. De er stort sett på egenhånd.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»