Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
Hodor

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Hodor »

------------ ----------
-- Østigård - ---
---------- Berge ----------
Ødegård - Aursnes
------ Haaland ----------

Vi er ikke så langt unna en sentrallinje som er konkurransedyktig på topp topp internasjonalt nivå

Vi skulle åpenbart hatt bedre vingspillere. Men en konkurransedyktig stopper og keeper tror jeg kunne gjort underverker for dette laget.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

ulfarne skrev: lør mar 25, 2023 11:34 pm "Jeg heier på Glimt, og alle som spiller eller har spilt for Glimt er gode. Resten er ræva."

"Jeg heier på Molde, og alle som spiller eller har spilt for Molde er gode. Resten er ræva."

FD oppsummert
Det er neste helt korrekt idag, Moi var ikke særlig god. Berg var bedre. Men godt forsøk.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Crazy Horse skrev: lør mar 25, 2023 10:55 pm
Sodajr skrev: lør mar 25, 2023 10:41 pm
Guarnere skrev: lør mar 25, 2023 10:38 pm De tre svakeste idag. Bjørkan, Berg og Solbakken. Finn en fellesnevner.
Berg var ikke svak
Ikke svak, men heller ikke god. Han vant svært få dueller, og bidro lite offensivt bortsett fra pasningen til Sørloth. Det er verre med Bjørkan. Stiller spørsmålstegn ved Solbakkens vurderinger. Tar ut en god Meling, og setter innpå en spiller som mislykkes fullstendig både i Tyskland og Nederland. Sendes gratis hjem til Bodø etter terminering av kontrakt. Det betyr at eier anser ham som verdiløs. At Solbakken har tillit til slike spillere er uforståelig. Han er ikke god nok for dette nivået. De to store spillerne for meg var Aursnes og Ødegaard. Aursnes var suveren. Har ellers en stygg mistanke om at et nytt Spania med ny trener lot oss slippe inn i kampen etter 1-0. Sitter alltid med en mistanke om at slike lag kan skru opp tempoet om de vil, noe de beviste de siste 15 min av 2. omgang.
Nei fordi Norge skapte som Solbakken sa, sjanser jevnt og trutt. Dette var ikke "med vilje", du så spanske spillere bli irritert og begynte å jakte mer og være mer intense. De prøvde helt klart å justere, de hadde ikke kontroll. Men disse gode lagene har en evne der og til å nettopp gjøre det de gjorde

smash

Legg inn av smash »

Vi trenger to gode vinger, så kan vi spille Arteta-ball.

Ødegaard - Berg - Aursnes

Bobb - Haaland - Nusa

Snart.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Nordlys skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm
Hodor skrev: lør mar 25, 2023 11:27 pm Spenstig å løfte Berg opp i nærheten av nivået til Aursnes og Ødegård
Det er han jo ikke. Individuelt når han dem ikke til anklene med ball. MEN han komplementerer de to andre bedre enn noen av de andre landslagsspillerne. Derfor spiller han og den jobben gjorde han bra i dag.
Synes Berg er god så lenge han ikke settes under press.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Kverulanten skrev: lør mar 25, 2023 11:28 pm
sertono skrev: lør mar 25, 2023 11:24 pm Sorry, men å skylde på dommeren når man har tapt 3-0 er så jævlig patetisk.
Pinlig kommentar når du ikke har sett kampen, og kun ser på sluttresultatet.
Mer pinlig å se på kampen, faktisk.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Berg var bra i dag. Ferdig snakka

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Neptun skrev: lør mar 25, 2023 11:44 pm
Kverulanten skrev: lør mar 25, 2023 11:28 pm
sertono skrev: lør mar 25, 2023 11:24 pm Sorry, men å skylde på dommeren når man har tapt 3-0 er så jævlig patetisk.
Pinlig kommentar når du ikke har sett kampen, og kun ser på sluttresultatet.
Mer pinlig å se på kampen, faktisk.
Er hakket mer pinlig å ikke se kampen, men sutre over av noen gjør det inne i kamptråden. Kjedelig lørdagskveld?

HarryH

Legg inn av HarryH »

qbah skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm
HarryH skrev: lør mar 25, 2023 11:18 pm
Trakksjekk skrev: lør mar 25, 2023 9:35 pm

Nei. Aursnes når ikke Ødegaard til anklene, Hødd kan vinne cupen og Aursnes kan ha dagen.
Aursnes har alltid dagen. Spiller aldri en dårlig kamp, uansett hvilken posisjon han settes i. Ukas spiller i Champions League nylig.
Det er meget mulig. Men han hadde ikke vært kaptein og fast starter på et lag som (meget) mulig vinner PL. Glem det.

Ja da. ;)

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Taururu skrev: lør mar 25, 2023 11:44 pm Berg var bra i dag. Ferdig snakka
Heia Bodø Glimt. Berg og Bjørkan selges til toppklubber i PL i 2023. Vent å se …

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

ulfarne skrev: lør mar 25, 2023 11:34 pm "Jeg heier på Glimt, og alle som spiller eller har spilt for Glimt er gode. Resten er ræva."

"Jeg heier på Molde, og alle som spiller eller har spilt for Molde er gode. Resten er ræva."

FD oppsummert
Mitt landslag:

Selvik
Wembangomo - Moe- Lode - Bjørkan
Evjen - Berg - Vetlesen
Solbakken - Haaland - Hauge

Benk: Espejord, Elabdellaoui, Konradsen, Ødegaard, Faye Lund, Amundsen

Klink mesterskap hver gang!

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

smash skrev: lør mar 25, 2023 11:42 pm Vi trenger to gode vinger, så kan vi spille Arteta-ball.

Ødegaard - Berg - Aursnes

Bobb - Haaland - Nusa

Snart.
Jeg tror (les: håper) det skal fryktelig lite for at Schjelderup også kan nevnes her. Er åpenbart ute av form, men får han spille for nogenlunde jevnlig for Benfica i løpet av våren burde han være i diskusjonen når troppen skal tas ut i begynnelsen av juni.

Merk at dette er om og hvis han får spille. Benficatreneren virker verre en Knutsen når det kommer til å rullere på laget.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Ikke mange kampene siden Thorsby filmet seg til en straffe mot Sverige. Avgjørelsene går begge veier og derfor er det flaut å se hvordan flere spillere reagerer etter kampen. Østigård ute med konspirasjoner også ser jeg. Dette sa han etter filmingen til Thorsby.
https://www.nettavisen.no/sport/ostigar ... -95-518238
Sist redigert av Real-_- den lør mar 25, 2023 11:54 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: lør mar 25, 2023 11:47 pm
qbah skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm
HarryH skrev: lør mar 25, 2023 11:18 pm

Aursnes har alltid dagen. Spiller aldri en dårlig kamp, uansett hvilken posisjon han settes i. Ukas spiller i Champions League nylig.
Det er meget mulig. Men han hadde ikke vært kaptein og fast starter på et lag som (meget) mulig vinner PL. Glem det.

Ja da. ;)
Aursnes er kronisk undervurdert. Alt er som før. Gutten herjer i Portugisisk serie og i CL og hylles på alle bauger og kanter. I dag var han Norges beste i en kamp som på tross av 0-3 var relativt imponerende. Men her på FD er man mest opptatt av å plassere han på en lavere hylle.

Man må nesten lure på hva han skal gjøre for å få den statusen han fortjener.

Det man så i dag er det vi i Molde var vant til. Kamp etter kamp etter kamp etter kamp. Aursnes er stabilt god, blir aldri sliten og er nesten aldri skadet.

En gudegave til det norske landslaget.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

AlvaroC skrev: lør mar 25, 2023 11:35 pm
Linselusa skrev: lør mar 25, 2023 11:12 pm Vi taper kampen pga de første ti og et helt fryktelig innhopp av Bjørkan. Et av de sureste tapene jeg kan huske. Her hadde vi virkelig sjansen til å få en pangstart på kvaliken, men fotballgudene sto oss ikke bi i dag heller.
Eller pga. en god spansk keeper, og en Søloth som ikke er en like god avslutter.

Litt rart at tanken ikke slår en at Spania ikke først og fremst spiller for å øke ledelsen på 1-0. Når Spania spiller litt ball siste 15 får de lett et par mål til. Det man kan si er vel at Spania var ganske dårlige til å forsvare seg.

Er litt redd om man sier seg fornøyd med denne kampen, ikke scorer man mål, og man slipper også relativt lett inn mål når motstanderen gjør et ærlig forsøk.
Okay, når hadde du vært fornøyd med kampen da? Er det det flatterende sluttresultatet som er problemet? Eller forventet du at vi skulle dominere mot et lag som aldri taper hjemme?

Vi skaper godt med sjanser, og så gode ut både i banespill og presspill. Dessverre har vi ikke bredden til Spania, noe som blir veldig tydelig når de setter inn Ceballos og Oyarzabal og vi bare kan svare med karer som Bjørkan og Strand Larsen. Skal vi få med oss et resultat borte mot Spania, må det meste klaffe. I dag bikket ting dessverre feil vei, uten at vi har noe å skamme oss over. Spiller vi som dette, så er sjansene for EM gode.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Crazy Horse skrev: lør mar 25, 2023 11:47 pm
Taururu skrev: lør mar 25, 2023 11:44 pm Berg var bra i dag. Ferdig snakka
Heia Bodø Glimt. Berg og Bjørkan selges til toppklubber i PL i 2023. Vent å se …
Bjørkan var skrekkelig svak. Helt fælt å se på.

Men Berg hadde en av sine beste landskamper. Han var litt lett å spille utgav posisjon defensivt, men jeg syns han hadde mange gode inngripener offensivt. Godkjent kamp imo.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Linselusa skrev: lør mar 25, 2023 11:56 pm
AlvaroC skrev: lør mar 25, 2023 11:35 pm
Linselusa skrev: lør mar 25, 2023 11:12 pm Vi taper kampen pga de første ti og et helt fryktelig innhopp av Bjørkan. Et av de sureste tapene jeg kan huske. Her hadde vi virkelig sjansen til å få en pangstart på kvaliken, men fotballgudene sto oss ikke bi i dag heller.
Eller pga. en god spansk keeper, og en Søloth som ikke er en like god avslutter.

Litt rart at tanken ikke slår en at Spania ikke først og fremst spiller for å øke ledelsen på 1-0. Når Spania spiller litt ball siste 15 får de lett et par mål til. Det man kan si er vel at Spania var ganske dårlige til å forsvare seg.

Er litt redd om man sier seg fornøyd med denne kampen, ikke scorer man mål, og man slipper også relativt lett inn mål når motstanderen gjør et ærlig forsøk.
Okay, når hadde du vært fornøyd med kampen da? Er det det flatterende sluttresultatet som er problemet? Eller forventet du at vi skulle dominere mot et lag som aldri taper hjemme?

Vi skaper godt med sjanser, og så gode ut både i banespill og presspill. Dessverre har vi ikke bredden til Spania, noe som blir veldig tydelig når de setter inn Ceballos og Oyarzabal og vi bare kan svare med karer som Bjørkan og Strand Larsen. Skal vi få med oss et resultat borte mot Spania, må det meste klaffe. I dag bikket ting dessverre feil vei, uten at vi har noe å skamme oss over. Spiller vi som dette, så er sjansene for EM gode.
Kan ikke klage på noe annet enn dommern, VAR og spanske spillere som jukser.

Har vært kritisk til Ståle, men i dag skal han få slippe. Vi hadde fortjent ett og kanskje til og med tre poeng idag

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Everenga skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm
Norgefoot skrev: lør mar 25, 2023 11:24 pm

Tror du må se kampen om igjen
Berg hadde det flotte innlegget til Sørloth. Ellers var han et vandrende balltap. Thorsby inn.
I følge whoscored, traff Berg på 90% av pasningene. (Høyest totalscore av de norske på whoscored, også.)

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Real-_- skrev: lør mar 25, 2023 11:54 pm Ikke mange kampene siden Thorsby filmet seg til en straffe mot Sverige. Avgjørelsene går begge veier og derfor er det flaut å se hvordan flere spillere reagerer etter kampen. Østigård ute med konspirasjoner også ser jeg. Dette sa han etter filmingen til Thorsby.
https://www.nettavisen.no/sport/ostigar ... -95-518238
Det som er flaut er å dra opp denne igjen. Kan ikke sammenlignes med det spanjolene holdt på med. Til og med de svenske kommentatorene under kampen innrømmet av det var straffe.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:00 am
Everenga skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm
Norgefoot skrev: lør mar 25, 2023 11:24 pm

Tror du må se kampen om igjen
Berg hadde det flotte innlegget til Sørloth. Ellers var han et vandrende balltap. Thorsby inn.
I følge whoscored, traff Berg på 90% av pasningene. (Høyest totalscore av de norske på whoscored, også.)
Ikke kom med fakta. Berg skal jo være hoggestabben til noen

Pushback

Legg inn av Pushback »

Taururu skrev: lør mar 25, 2023 11:59 pm
Linselusa skrev: lør mar 25, 2023 11:56 pm
AlvaroC skrev: lør mar 25, 2023 11:35 pm

Eller pga. en god spansk keeper, og en Søloth som ikke er en like god avslutter.

Litt rart at tanken ikke slår en at Spania ikke først og fremst spiller for å øke ledelsen på 1-0. Når Spania spiller litt ball siste 15 får de lett et par mål til. Det man kan si er vel at Spania var ganske dårlige til å forsvare seg.

Er litt redd om man sier seg fornøyd med denne kampen, ikke scorer man mål, og man slipper også relativt lett inn mål når motstanderen gjør et ærlig forsøk.
Okay, når hadde du vært fornøyd med kampen da? Er det det flatterende sluttresultatet som er problemet? Eller forventet du at vi skulle dominere mot et lag som aldri taper hjemme?

Vi skaper godt med sjanser, og så gode ut både i banespill og presspill. Dessverre har vi ikke bredden til Spania, noe som blir veldig tydelig når de setter inn Ceballos og Oyarzabal og vi bare kan svare med karer som Bjørkan og Strand Larsen. Skal vi få med oss et resultat borte mot Spania, må det meste klaffe. I dag bikket ting dessverre feil vei, uten at vi har noe å skamme oss over. Spiller vi som dette, så er sjansene for EM gode.
Kan ikke klage på noe annet enn dommern, VAR og spanske spillere som jukser.

Har vært kritisk til Ståle, men i dag skal han få slippe. Vi hadde fortjent ett og kanskje til og med tre poeng idag
Spanjolen på pressekonferansen åpnet med å si til Solbakken: "Først og fremst vil jeg bare si at jeg synes dere kunne fortjent å vinne og jeg likte veldig godt å se på laget."

Spanjoler er kresne på bra fotball altså..

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:00 am
Everenga skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm
Norgefoot skrev: lør mar 25, 2023 11:24 pm

Tror du må se kampen om igjen
Berg hadde det flotte innlegget til Sørloth. Ellers var han et vandrende balltap. Thorsby inn.
I følge whoscored, traff Berg på 90% av pasningene. (Høyest totalscore av de norske på whoscored, også.)
og kun 4 balltap, Aursnes hadde 6. Ødegaard 14.

Pushback

Legg inn av Pushback »

AlvaroC skrev: lør mar 25, 2023 11:35 pm
Linselusa skrev: lør mar 25, 2023 11:12 pm Vi taper kampen pga de første ti og et helt fryktelig innhopp av Bjørkan. Et av de sureste tapene jeg kan huske. Her hadde vi virkelig sjansen til å få en pangstart på kvaliken, men fotballgudene sto oss ikke bi i dag heller.
Eller pga. en god spansk keeper, og en Søloth som ikke er en like god avslutter.

Litt rart at tanken ikke slår en at Spania ikke først og fremst spiller for å øke ledelsen på 1-0. Når Spania spiller litt ball siste 15 får de lett et par mål til. Det man kan si er vel at Spania var ganske dårlige til å forsvare seg.

Er litt redd om man sier seg fornøyd med denne kampen, ikke scorer man mål, og man slipper også relativt lett inn mål når motstanderen gjør et ærlig forsøk.
Nei nei nei de hang i tauene og fikk gjort noen betydelige bytter og det var perioder tidligere i kampen der spania også spilte ball, men da var ikke bjørkan på banen.... Hva er det du snakker om, Spania hadde slike perioder gjennom hele kampen, men kom ingen vei. Det jeg er enig i er at det er noe ekkelt i å ikke avgjøre samt ta sjansene man får.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:00 am
Everenga skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm
Norgefoot skrev: lør mar 25, 2023 11:24 pm

Tror du må se kampen om igjen
Berg hadde det flotte innlegget til Sørloth. Ellers var han et vandrende balltap. Thorsby inn.
I følge whoscored, traff Berg på 90% av pasningene. (Høyest totalscore av de norske på whoscored, også.)
Mein Gott. Hvor sender Berg stort sett pasningene sine ? Jo til nærmeste spiller på tvers og i støtte. Blir mål av slikt, ikke sant ? Han spiller ikke på små marginer. Sjekk en av Messi sine målgivende i siste VM. En tunell pasning med usedvanlige små marginer. Fra Glimt leiren : «Ikke sammenlign Berg med Messi». Det har jeg aldri gjort, og det vil jeg aldri gjøre. Det er et par gode grunner til at Berg som 26 åring i år spiller i Norge.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 12:08 am
Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:00 am
Everenga skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm

Berg hadde det flotte innlegget til Sørloth. Ellers var han et vandrende balltap. Thorsby inn.
I følge whoscored, traff Berg på 90% av pasningene. (Høyest totalscore av de norske på whoscored, også.)
Mein Gott. Hvor sender Berg stort sett pasningene sine ? Jo til nærmeste spiller på tvers og i støtte. Blir mål av slikt, ikke sant ? Han spiller ikke på små marginer. Sjekk en av Messi sine målgivende i siste VM. En tunell pasning med usedvanlige små marginer. Fra Glimt leiren : «Ikke sammenlign Berg med Messi». Det har jeg aldri gjort, og det vil jeg aldri gjøre. Det er et par gode grunner til at Berg som 26 åring i år spiller i Norge.
Hva er det du babler om? Jeg svarte på en påstand om at Berg var et vandrende balltap. (Forøvrig hadde han en lekker pasning som Sørloth burde scoret på.)
Hva har Messi med diskusjonen å gjøre?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Mye babling, ja

Hodor

Legg inn av Hodor »

Berg ble veid og funnet for lett i Frankrike. En helt ok spiller, absolutt. Men ikke nivået vi bør si oss fornøyd med hvis vi skal til sluttspill. Gjør en helt ok jobb i i de kampene der han ikke blir satt under press, og får slå pasninger i alle retninger (de fleste av de sidelengs). Gitt at vi er Norge, vil jeg si at han er en helt ok spiller å ha som back up

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Berg har ikke en rolle hvor han skal være kreativ, han skal være trygg og balanserende. Dette blir for dumt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

(シ) skrev: søn mar 26, 2023 12:14 am Berg har ikke en rolle hvor han skal være kreativ, han skal være trygg og balanserende. Dette blir for dumt.
Og ballvinnende. En gang hoggestabbe, alltid hoggestabbe for noen.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 12:08 am
Sulfat skrev: søn mar 26, 2023 12:00 am
Everenga skrev: lør mar 25, 2023 11:29 pm

Berg hadde det flotte innlegget til Sørloth. Ellers var han et vandrende balltap. Thorsby inn.
I følge whoscored, traff Berg på 90% av pasningene. (Høyest totalscore av de norske på whoscored, også.)
Mein Gott. Hvor sender Berg stort sett pasningene sine ? Jo til nærmeste spiller på tvers og i støtte. Blir mål av slikt, ikke sant ? Han spiller ikke på små marginer. Sjekk en av Messi sine målgivende i siste VM. En tunell pasning med usedvanlige små marginer. Fra Glimt leiren : «Ikke sammenlign Berg med Messi». Det har jeg aldri gjort, og det vil jeg aldri gjøre. Det er et par gode grunner til at Berg som 26 åring i år spiller i Norge.
Hvem kan Messi slå pasninger til MOI og Berge? de er jo født i pasningsskyggen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»