Våre beste menn TV2

Svar
Hoppidioten

Våre beste menn TV2

Legg inn av Hoppidioten »

Ny dokumentarserie om en gjeng unge menn som på 1990-tallet ble nasjonale helter da de gjorde Norge til et av verdens beste landslag i fotball.

Første episode sendes på TV2 i kveld 21.45, eller allerede nå på TV2 play.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »


Investor

Legg inn av Investor »

Sett 1. ep.
Veldig bra, en miks av kjent stoff fra kampene og ukjente ting som skaper munterhet i heimen.

Får fortsatt tårer i øynene når jeg ser klipp fra kampene den gangen.
Sist redigert av Investor den søn feb 26, 2023 9:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Flott episode, selv om jeg husker (nesten) alle kampene

jakral

Legg inn av jakral »

Veldig fin første episode med mange folk involvert og fin bruk av avisklipp, arkivbilder og anekdoter. Gleder meg til fortsettelsen. Arne Scheie repeterte noe som virker å ha blitt en etablert sannhet: at Nederland-kampen på Ullevaal '92 var den første direktesendte landskampen i sin helhet på NRK. Med mindre jeg blir motbevist, vil jeg hevde at VM-kvalifiseringskampen Norge-Danmark (1-5) i 1985 også ble sendt direkte i sin helhet.

Landsem

Legg inn av Landsem »

Norge-England 1981 ble sendt direkte avbrutt av dagsrevyen

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

jakral skrev: man feb 27, 2023 1:22 am
Arne Scheie repeterte noe som virker å ha blitt en etablert sannhet: at Nederland-kampen på Ullevaal '92 var den første direktesendte landskampen i sin helhet på NRK. Med mindre jeg blir motbevist, vil jeg hevde at VM-kvalifiseringskampen Norge-Danmark (1-5) i 1985 også ble sendt direkte i sin helhet.
Man kan ikke la sannheten komme i veien for en god historie og god dramaturgi!

storpeder

Legg inn av storpeder »

Fint program. Savnet fokus på Italia-kampen i 1991. Selv om det ikke ble noe EM, bl.a. etter den svake starten for Drillo overtok, var den svært viktig for Drillos vil jeg si, men man kunne vel ikke få plass til alt.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Dette var gøy. Jeg også husker resultat i omtrent alle kampene fortsatt,hvor jeg var da jeg så dem. Som mange andre var jeg besatt av landslaget på den tiden. Ingen hadde opplevd noe sånt. Og en periode som passet perfekt mtp min alder,da fortsatt fyll,og fest var gøy,og ukens høydepunkt. Når man kunne kombinere det med at landsaget spilte,og vant gjør det at mange av mine aller gøyeste øyeblikk er minner rundt dette. Å være på Paleet pub etter Norge slo England på Ullevål er det nærmeste jeg har vært å være i en krig. Tror aldri de åpnet igjen etter det sjøslaget. Halvlitere,barstoler,og engelskmenn føyk gjennom lufta. Men sånt var gøy når man var ung,og full.
Håper på noen saftige historier når de kommer til USA vm episodene. Treninger iført svarte søplesekker,byturer,og det var vel der Myggen var på fylla med han forfatteren. Håvard Rem,eller hvem det nå enn var.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Haha, kleskjeden JC hadde jeg glemt. Moro å se gamle opptak fra KarlJohan!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Hedning skrev: fre mar 03, 2023 8:32 pm Dette var gøy. Jeg også husker resultat i omtrent alle kampene fortsatt,hvor jeg var da jeg så dem. Som mange andre var jeg besatt av landslaget på den tiden. Ingen hadde opplevd noe sånt. Og en periode som passet perfekt mtp min alder,da fortsatt fyll,og fest var gøy,og ukens høydepunkt. Når man kunne kombinere det med at landsaget spilte,og vant gjør det at mange av mine aller gøyeste øyeblikk er minner rundt dette. Å være på Paleet pub etter Norge slo England på Ullevål er det nærmeste jeg har vært å være i en krig. Tror aldri de åpnet igjen etter det sjøslaget. Halvlitere,barstoler,og engelskmenn føyk gjennom lufta. Men sånt var gøy når man var ung,og full.
Håper på noen saftige historier når de kommer til USA vm episodene. Treninger iført svarte søplesekker,byturer,og det var vel der Myggen var på fylla med han forfatteren. Håvard Rem,eller hvem det nå enn var.
Var i EM 2000 det foregikk ting i bobilen til Håvard Rem.
Kommer gårsdagena episode i reprise? Glemte det helt..

Taururu

Legg inn av Taururu »

Herlig serie.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hedning skrev: fre mar 03, 2023 8:32 pm
Håper på noen saftige historier når de kommer til USA vm episodene. Treninger iført svarte søplesekker,byturer,og det var vel der Myggen var på fylla med han forfatteren. Håvard Rem,eller hvem det nå enn var.
Henning Berg, tenker jeg vi sier.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Synes dette var en kjempefin serie! <3

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Jeg har ikke helt tatt meg tid til å se denne serien før nå. Kommet til episode 4 og liker det jeg ser.
Dog synes jeg Trygve Kase, landslagslegen er litt kjedelig da. Haha.

Som jeg skrev først starter jeg på episode 4 nå, så det kan hende jeg tar feil:
Henning Berg er like alvorlig som vanlig. Smiler/flirer litt, men han er jo som han er.
Det er så fascinerende at han har vært litt rampegutt. Tror han har kommet unna med ablegøyer pga inntrykket han gir til andre. Det er uansett fint å bli litt bedre kjent med han da!
Han er god til å skryte av andre!

Det gjelder forøvrig de fleste andre også. For noen spillere og for et lag. Så mye samhold, fokus på samarbeid og kontinuitet. Et slikt lag ser vi aldri igjen! Om så Haaland eller Ødegaard blir verdens beste spiller. Jeg tror vi blir som Polen. De blir Lewandowski og Zielinski. Jeg håper jeg tar feil fordi det er nå vi har sjansen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tror dere Tore var sur på Henning etter det som skjedde?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kytec skrev: søn mar 26, 2023 2:11 pm Tror dere Tore var sur på Henning etter det som skjedde?
Sur? Jeg fatter ikke helt tankegangen der
Var det Henning Berg sin skyld at Pedersen ble skadet?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»