Det er mandag..... og man skal på.arbeid

Svar
rosmebraad
Innlegg: 845

Det er mandag..... og man skal på.arbeid

Legg inn av rosmebraad »

Hva syns folk om mandager?
Sånn Stordalen hyller mandagen eller
Pusur 'Hates Monday'?

(Sistnevnte er jo ulogisk: Kqtten får jo fred å sove når kontorist(?)-eieren drar på jobb..... ikke hjemmekontor på 80-tallet vel.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Beklager feiltasting/skriving. I så måte har der vært mandag hele året. (Iflg. DumDum boys?)

Får ta en Prøysen med blanke ark og farvestifter, altså en EDB-skjerm med pølsefingre til.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Nummer 2 på hatlisten over dager, kun slått av tirsdager. Tirsdager er verst, for mens det på mandag kan være hyggelig å si hei til kolleger og litt sånt, kanskje føle på en viss arbeidslyst, eller optimisme.... men det er ferdig på tirsdag. Og tirsdag er ikke en gang halvveis i uka. Alt er dritt da. Ikke lettere å stå opp tirsdager enn mandager heller for min del.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Noe forbanna dritt når man er i en jobb man ikke trives i. Da er alle dager noe dritt, men det jobbes med saken. Snart elsker jeg alle dager på jobb.

Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

Mange som absolutt skulle fått en kjangse til i livet i forhold til yrkesvalg.

Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

Ohlaien skrev: man feb 06, 2023 4:20 pm Noe forbanna dritt når man er i en jobb man ikke trives i. Da er alle dager noe dritt, men det jobbes med saken. Snart elsker jeg alle dager på jobb.
Sant. Men på et tidspunkt kommer en slitasje uansett.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lezah skrev: man feb 06, 2023 4:18 pm Nummer 2 på hatlisten over dager, kun slått av tirsdager. Tirsdager er verst, for mens det på mandag kan være hyggelig å si hei til kolleger og litt sånt, kanskje føle på en viss arbeidslyst, eller optimisme.... men det er ferdig på tirsdag. Og tirsdag er ikke en gang halvveis i uka. Alt er dritt da. Ikke lettere å stå opp tirsdager enn mandager heller for min del.
Kjipeste dagen er definitivt tirsdag. Absolutt enig.
Helgen virker milevis unna og man har 'brukt opp' overskuddet fra helgen.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Farmer skrev: man feb 06, 2023 4:23 pm
Ohlaien skrev: man feb 06, 2023 4:20 pm Noe forbanna dritt når man er i en jobb man ikke trives i. Da er alle dager noe dritt, men det jobbes med saken. Snart elsker jeg alle dager på jobb.
Sant. Men på et tidspunkt kommer en slitasje uansett.
Har dessverre hatt et dystert sinn en stund på grunn av jobb, men foreløpig ikke møtt på noen vegg.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Lezah skrev: man feb 06, 2023 4:18 pm Nummer 2 på hatlisten over dager, kun slått av tirsdager. Tirsdager er verst, for mens det på mandag kan være hyggelig å si hei til kolleger og litt sånt, kanskje føle på en viss arbeidslyst, eller optimisme.... men det er ferdig på tirsdag. Og tirsdag er ikke en gang halvveis i uka. Alt er dritt da. Ikke lettere å stå opp tirsdager enn mandager heller for min del.
Akkurat sånn tenker jeg også. Jeg rangerer dagene slik fra verst til best: tirsdag-mandag-onsdag-torsdag-søndag-fredag-lørdag.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Kramer i Seinfeld føler tirsdager:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... _zV9mohTJa

Om man jobber turnus så er jo hver dag mulig arbeidsdag, ikke noe skarpt skille hverdag/helg.

Her er den daglige styrkeprøven å legge seg tidlig. Er man uthvilt og har god tid så går arbeidsdagen mye lettere. (Og kaffen kan bli som fornøyelse, ikke som nødvendighet.)

fazz

Legg inn av fazz »

Må være trist å grue seg til abeidsdager.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lezah skrev: man feb 06, 2023 4:18 pm Nummer 2 på hatlisten over dager, kun slått av tirsdager. Tirsdager er verst, for mens det på mandag kan være hyggelig å si hei til kolleger og litt sånt, kanskje føle på en viss arbeidslyst, eller optimisme.... men det er ferdig på tirsdag. Og tirsdag er ikke en gang halvveis i uka. Alt er dritt da. Ikke lettere å stå opp tirsdager enn mandager heller for min del.
Legg så til de dagene som har faste møter hvor det bare baller på seg med ekstramøter. Uten mål og mening og med en ledelse som ikke vet hensikten med hva de holder på med, ikke evner å se at en del av møtevirksomheten hindrer profesjonsutviklingen på arbeidsplassen, dysser ned murring slik at det i stedet ender med arbeidskonflikter etc. Da har det egentlig ikke så mye å si om det er mandag, onsdag eller fredag annet enn når arbeidsdagen er over.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Farmer skrev: man feb 06, 2023 4:22 pm Mange som absolutt skulle fått en kjangse til i livet i forhold til yrkesvalg.
Hva mener du her?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Syns tirsdager er verst. Delt andreplass til mandag og torsdag.

Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

GiPazzini_85 skrev: man feb 13, 2023 11:05 am
Farmer skrev: man feb 06, 2023 4:22 pm Mange som absolutt skulle fått en kjangse til i livet i forhold til yrkesvalg.
Hva mener du her?
Tror det var en kommentar til at noen skrev dem var fastgrodd i jobber dem ikke trivdes i. Dette er det nok flere som kjenner på.
Ingenting dramatikk med dette, var bare en refleksjon.
Har sympati med at dette kan være tungt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

I utgangspunktet er mandager en fettskit-dag. Men den jobben jeg har nå gjør at i dag, så kan og skal jeg kose meg med rødvin, en liten konjakk og masse musikk på youtube til laaangt på natt. Flere nattevakter på rad forklarer den.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Knaberaps skrev: man feb 13, 2023 12:54 pm I utgangspunktet er mandager en fettskit-dag. Men den jobben jeg har nå gjør at i dag, så kan og skal jeg kose meg med rødvin, en liten konjakk og masse musikk på youtube til laaangt på natt. Flere nattevakter på rad forklarer den.
Men midt i uka skal man nå ikke drive med slike ting.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Farmer skrev: man feb 13, 2023 12:50 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 13, 2023 11:05 am
Farmer skrev: man feb 06, 2023 4:22 pm Mange som absolutt skulle fått en kjangse til i livet i forhold til yrkesvalg.
Hva mener du her?
Tror det var en kommentar til at noen skrev dem var fastgrodd i jobber dem ikke trivdes i. Dette er det nok flere som kjenner på.
Ingenting dramatikk med dette, var bare en refleksjon.
Har sympati med at dette kan være tungt.
Det vil nok være stadig mer og mer aktuelt for folk og muligheten for velge annerledes vil begrense seg over tid. Så vi må nok bare finne oss i det.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Lezah skrev: man feb 06, 2023 4:18 pm Nummer 2 på hatlisten over dager, kun slått av tirsdager. Tirsdager er verst, for mens det på mandag kan være hyggelig å si hei til kolleger og litt sånt, kanskje føle på en viss arbeidslyst, eller optimisme.... men det er ferdig på tirsdag. Og tirsdag er ikke en gang halvveis i uka. Alt er dritt da. Ikke lettere å stå opp tirsdager enn mandager heller for min del.
Enig bortsett fra når det er supertirsdag.

Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

GiPazzini_85 skrev: man feb 13, 2023 2:22 pm
Farmer skrev: man feb 13, 2023 12:50 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 13, 2023 11:05 am

Hva mener du her?
Tror det var en kommentar til at noen skrev dem var fastgrodd i jobber dem ikke trivdes i. Dette er det nok flere som kjenner på.
Ingenting dramatikk med dette, var bare en refleksjon.
Har sympati med at dette kan være tungt.
Det vil nok være stadig mer og mer aktuelt for folk og muligheten for velge annerledes vil begrense seg over tid. Så vi må nok bare finne oss i det.
Uansett sympatisere jeg med situasjonen.
Når det er sagt, å være lei vil man nok oppleve på et tidspunkt uansett hva man kan velge i.
Arbeidsgiver har uansett en medvirkende faktor her.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

GiPazzini_85 skrev: man feb 13, 2023 2:22 pm Men midt i uka skal man nå ikke drive med slike ting.
Onsdager er midt i uka, og å ta noen glass da er moralsk forkvaklet, og det kunne jeg aaaaldri ha gjort. Mandag, tirsdag, torsdag og helgene helt greit.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: man feb 13, 2023 7:55 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 13, 2023 2:22 pm Men midt i uka skal man nå ikke drive med slike ting.
Onsdager er midt i uka, og å ta noen glass da er moralsk forkvaklet, og det kunne jeg aaaaldri ha gjort. Mandag, tirsdag, torsdag og helgene helt greit.
I gamle dager, da alle fine familier hadde minst én tjenestejente, var onsdag ettermiddag tjenestejentenes fridag, da strømmet tjenestejentene ut i byen for å treffe andre ungdommer. Dette ble kalt dueslippet og da var selvsagt guttene ute på byen på duejakt, og da kunne det nok bli tatt både ett og flere glass og mye annet umoralsk kunne skje.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: fre feb 17, 2023 4:21 pm I gamle dager, da alle fine familier hadde minst én tjenestejente, var onsdag ettermiddag tjenestejentenes fridag, da strømmet tjenestejentene ut i byen for å treffe andre ungdommer. Dette ble kalt dueslippet og da var selvsagt guttene ute på byen på duejakt, og da kunne det nok bli tatt både ett og flere glass og mye annet umoralsk kunne skje.
Love it. Er på ingen måte noen jakt-type, men denne typen jakt har/hadde jeg sansen for. "Har" fordi jeg husker så forbanna godt hvor artig det var, og "hadde" siden ei viss ei i heimen ville blitt smått forbanna om jeg dro på den typen jakt i dag.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jepp.
Mandag. Og man er på arbeid.
Flere som har det slik?
Har i det minste fått traktet fin filterkaffe,
og snart blir det sitting i bra lenestol.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rangering av uka:

7. Tirsdag. Ukens versjon av mars måned. En ubrukelig dag som bare er der for å forlenge tiden til helg.

6. Mandag. Man greier sjelden å få sove om man legger seg til normal tid på søndagskveld, helst vil man drøye helga litt ekstra og demred blir det tøft å stå opp, men det er jo litt sosialt på jobb og litt morsomme historier om hva andre har brukt helga på.

5. Onsdag. Det er midt i uka og man begynner å ane duften av helg i det fjerne. Dessuten spiller jeg ofte fotball med gutta, noe som trekker opp

Og her begynner det å bli vanskelig. Søndager varierer så veldig i kvalitet. Av og til er det bare en gørr kjedelig transportetappe mot en ny arbeidsuke der man ender opp foran TV'en og ser 4 episoder av Grensevakten på rad. Så er det innimellom helt fantastiske dager der man har det fett og bare nyter livet, enten det er fisketur, fotballkamp eller man bare henger med familie og venner. Så jeg dytter den litt lenger ut i lista.

4. Torsdag. Nå begynner helgefølelsen virkelig å komme snikende. Man har bare den lette fredagsmorran igjen å karre seg opp på før friheten er der.

3. Søndag

Og topp 2 er også litt vanskelig å rangere. Lørdag er man ikke på jobb og man kan ligge så lenge man vil, men samtidig er fredagen så digg. Man handler til helga, tar seg en iiiiskald øl og lager kosemat mens man henger med familien og vet man har to hele dager foran seg som et umalt lerret. I tillegg er lørdager veldig ofte dagen der folk inviterer til fest og man må pynte seg og drive smalltalk med fremmede, det trekker litt mer ned enn opp

2. Lørdag

1. Fredag

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Onsdag og fredag er de beste dagene.
Onsdag fordi da er man halvveis gjennom uka og man vet man skal bare gjennom to dager til så er det helg.
Fredag fordi da er alt positivt og helga fremstår som helt fantastisk hvis man har null planer foran seg.

Det sagt, jeg kan godt ha planer i helga en gang i blandt, ut der og middag her, osv.
Men for en introvert som meg, så er det å ha null planer det helt ultimate, da tar jeg ting i mitt tempo når jeg vil. Det er verdens beste følelse. Venner og familie vet det er en glemmesak å få med meg på noe spontant samme dagen på fred-sønd. Planer må ha vært spikret før helga kommer.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

To flotte innlegg om ukedag-vibber her!

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jada. Imorgen er det mandag igjen, og man skal på arbeid. Blir nok jobb for enkelte kaffetraktere også.

trønderen

Legg inn av trønderen »

I dag tok jeg ut en feriedag. Ikke fordi jeg hadde noen spesielle planer, men fordi det er godt med en langhelg av og til. Så blir uka litt kortere.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

trønderen skrev: man mar 20, 2023 12:53 pm I dag tok jeg ut en feriedag. Ikke fordi jeg hadde noen spesielle planer, men fordi det er godt med en langhelg av og til. Så blir uka litt kortere.
Samma her.....det klør i aebeidshanskene. På tirsdag!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Jobb og Utdanning»