Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
chelsea8

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av chelsea8 »

Syns Mudryk ser sliten ut etter timen spilt.

Edit: Der kommer byttet, ja.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Skuffende kamp av Mudryk. Han fremstår som han har gjort i Chelsea kampene, som en spiller som kan levere en fin teknisk detalj og et godt rykk, men som forsvinner helt fra kampen i alt for store perioder. Han er også så svak i den defensive fasen at han må nesten bli "Hazard-god" offensivt for å kompensere og det er han dessverre langt unna.

Jeg håper det er den alt for lange fotballpausen som har skylden for hvis ikke går tankene til en sekk og en katt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Håper folk skjønner at Potter gjør Mudryk en kjempetjeneste ved å spare han for den offentlige ydmykelsen og gapestokken det ville blitt om han skulle blitt kastet ut til ulvene. Det virker oppriktig som at ukraineren ikke vet hvor han er på fotballbanen, og det er for et lag han burde kjenne til, i hvert fall bedre enn oss. Råmaterialet er der for alle å se, men det er grunnleggende fotballforståelse han svikter totalt på. Dette vil kreve mye 1 til 1-coaching, og det er en luksus vi ikke har når vi a) skal spille ni kamper på en måned og b) har en tropp som teller bortimot 40 hoder.

Det sagt har jeg troen på at Mudryk kommer til å bli en hit. Jeg synes jeg ser det for meg; Enzo slår en langpasning i bakrom, blindt, til en Mudryk som har startet på løp. Men da må Mudryk først forstå nord, sør, øst og vest på en fotballbane, for vi vet at Enzo kan gjøre det han vil med ballen. Jeg håper at Mudryk (det samme gjelder Madueke) kan få sjansen som en offensiv, høyre vingback nå som James ser ut til å miste sikkert annenhver kamp. Da vil han få litt ekstra tid og rom til å ta avgjørelser, og det trenger han. I en 3-4-3 er det egentlig ingen plass til han i angrepsrekka, bortsett fra som spiss, men da må han være enda mer ballsikker og smart i løpene sine.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Inbetweener skrev: søn mar 26, 2023 8:05 pm Håper folk skjønner at Potter gjør Mudryk en kjempetjeneste ved å spare han for den offentlige ydmykelsen og gapestokken det ville blitt om han skulle blitt kastet ut til ulvene.
En veldig fornuftig avgjørelse. Vi vet hvor raskt SportBible, fans på Twitter osv. spyr ut bastante påstander når det gjelder slike spillere.
En time mot klassebacken Kyle Walker viser uansett hvorfor han ikke er klar til å starte for Chelsea. Riktignok var Ukraina veldig underlegene, men jeg vil tro at statsene til Mudryk ser helt grusomme ut etter kampen.

Sist redigert av chelsea8 den søn mar 26, 2023 9:19 pm, redigert 1 gang totalt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: søn mar 26, 2023 8:05 pm
Det sagt har jeg troen på at Mudryk kommer til å bli en hit.
Allikevel ikke verdt prisen etter min mening.

Altså, jeg tror han er en £80 mill spiller - men målet bør være å kjøpe en £80 mill spiller for £30 mill for at det skal kategoriseres som et godt kjøp. Jeg mener eksempelvis at han er en bedre spiller enn Dango Ouattara, men Bournemouth som kjøper Ouattara for £20 mill er et langt bedre kjøp.

Som sportsdirektør så ville ikke jeg personlig ha valgt å kjøpt Mudryk til den prisen som han ble kjøpt for. Da ville jeg heller ha sett på muligheten for eksempelvis Rayan Cherki eller Gabri Veiga billigere.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:22 pm Altså, jeg tror han er en £80 mill spiller - men målet bør være å kjøpe en £80 mill spiller for £30 mill for at det skal kategoriseres som et godt kjøp.
Du må ikke glemme at han bare kostet rundt £60m. Resterende kjøpesum er add-ons hvis han blir en hit på Stamford Bridge.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: søn mar 26, 2023 9:25 pm
Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:22 pm Altså, jeg tror han er en £80 mill spiller - men målet bør være å kjøpe en £80 mill spiller for £30 mill for at det skal kategoriseres som et godt kjøp.
Du må ikke glemme at han bare kostet rundt £60m. Resterende kjøpesum er add-ons hvis han blir en hit på Stamford Bridge.
Hvis du er en Chelsea fan så håper du at han koster £80 millioner. Alternativene er at han er en spiller som er verdt £70-120 mill og han koster £80 mill, eller at han er absolutt ubrukelig og koster £60 millioner.

Jeg velger her å være optimistisk og regner ham som et £80-millioners kjøp. Han kommer til å være et mye verre kjøp hvis han ender opp med å kun koste Chelsea £60 millioner, så det er IKKE et godt argument for å forklare at han er verdt pengene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: søn mar 26, 2023 9:25 pm
Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:22 pm Altså, jeg tror han er en £80 mill spiller - men målet bør være å kjøpe en £80 mill spiller for £30 mill for at det skal kategoriseres som et godt kjøp.
Du må ikke glemme at han bare kostet rundt £60m. Resterende kjøpesum er add-ons hvis han blir en hit på Stamford Bridge.
Hvis du er en Chelsea fan så håper du at han koster £80 millioner. Alternativene er at han er en spiller som er verdt £70-120 mill og han koster £80 mill, eller at han er absolutt ubrukelig og koster £60 millioner.

Jeg velger her å være optimistisk og regner ham som et £80-millioners kjøp. Han kommer til å være et mye verre kjøp hvis han ender opp med å kun koste Chelsea £60 millioner, så det er IKKE et godt argument for å forklare at han er verdt pengene. Det er heller et argument imot å kjøpe ham.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Ivrig på avtrekkeren i dag, @Jolla.

Men jeg er enig jeg, altså. Fernandez mener jeg helt oppriktig at er verdt hver eneste krone, for oss og den situasjonen vi var i. Han er også den klareste plug-and-play spilleren vi har kjøpt på mange, mange år. Mudryk tror jeg man kunne funnet billigere alternativer til (jeg er on record med å være mer positiv til Madueke-kjøpet), men klubben gambler på at han blir en ekte verdensklassespiller.

Jeg mener for øvrig det samme når vi sikkert skal kjøpe Oshimen for langt over milliarden i sommer. Det må gå an for speiderapparatet vårt å finne den neste, som ikke er så langt unna det helt store. Oshimen skiller seg riktignok litt fra både Mudryk, Miami og Toney-gjengen, siden han faktisk koster 70 millioner pund for et par år siden.

Må også legge til at vi har gjort mange av disse smarte kjøpene også, da. Badiashile var et kjempekjøp, mens juryen fortsatt er ute på Santos, Fofana og Madueke.
Sist redigert av Inbetweener den søn mar 26, 2023 9:54 pm, redigert 2 ganger totalt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:30 pm Hvis du er en Chelsea fan så håper du at han koster £80 millioner.
Jeg håper selvfølgelig at han slår til, men jeg har mine tvil til at han skal leve opp til prislappen. £60m er nesten ingenting i dagens marked, da er Mudryk bare en i mengden :) Det er ikke mer enn vi øste ut for Cucurella i sommer, eller da Arsenal hentet Pepe fra Lille. Eller da United ga Dortmund over £80m for Sancho.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: søn mar 26, 2023 9:47 pm
£60m er nesten ingenting i dagens marked
£60 mill er ekstremt mye etter min mening.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:58 pm £60 mill er ekstremt mye etter min mening.
Jeg la til et smiletegn, det er veldig mye penger.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 8:08 pm
Sterke rykter om at Andrey Guden Santos skal starte mot Marocco senere i kveld. Jeg setter @Jolla på scouting duties.
Har du sett kampen forøvrig? Eller har du planer om å se den?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Apropos gode kjøp:



18 år gammel brasiliansk landslagsspiller på vei inn på midtbanen vår uten en prislapp på 100 mill. Veldig spennende!

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jolla skrev: søn mar 26, 2023 10:16 pm
Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 8:08 pm
Sterke rykter om at Andrey Guden Santos skal starte mot Marocco senere i kveld. Jeg setter @Jolla på scouting duties.
Har du sett kampen forøvrig? Eller har du planer om å se den?
Så bare en to minutters kompilasjon på Tweetah. Santos var rufsete med ball, men ekstremt atletisk. Spilte en litt mer offensiv rolle enn han pleier, siden han var i tospann med Casemiro.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hva slags spiller er Santos? DM i pivot eller bunnen av en treer? B2B? Scoret jo masse i U20-VM. Er han talentet som kan redde oss på midten?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Trolljegeren skrev: søn mar 26, 2023 10:42 pm Hva slags spiller er Santos? DM i pivot eller bunnen av en treer? B2B? Scoret jo masse i U20-VM. Er han talentet som kan redde oss på midten?
Jeg har kun sett ham for Brasil U20 og nå for Brasil sitt landslag, og for meg så har han ikke bestemt seg for hvor på banen han spiller - eller mer spesifikt så virker det som om han driter i slike ting som "posisjon" og prøver å drive på med totaalvoetbal. Nærmest av det du nevner er at han har operert som en hypermobil B2B-spiller. Igår så droppet han ned blant midtstopperne og opererte som en tredje stopper og strødde et par pasninger, men så det neste minuttet så begynte han å jogge fremover, og det var ikke som om han bare gikk tilbake til "posisjonen" sin ved siden av Paqueta og Casemiro, nei mens ballen var ute på høyresiden til Brasil så fortsatte han bare å løpe frem til han var oppe som spissmakkeren til Rony i et minutt.

Han er noe uraffinert, og har litt av den samme villskapen som Gavi har - som heller ikke har bestemt seg for hvilken spillertype han er. Mye energi, og blokkerte mange pasninger, men hadde ikke alltid kontroll på ballen når han skulle stoppe Marokko. For å si det slik så var det endel av "gjenvinningene" hans situasjoner hvor endte opp med ballen i neste omgang, men ballen ble i hvert fall flyttet fra der som den var planlagt å være til et helt annet sted. Noen ganger innkast, noen ganger tilbake til forsvaret til Brasil og noen ganger til en annen Marokkansk spiller.

Ekstremt spennende spiller som har lyst til å være mye involvert i spillet, uansett hvor på banen spillet er eller hvilket lag som har ballen. Når han spilte med Casemiro og Paqueta så var han generelt høyere i banen enn de to, men det er vanskelig å lese noe ut av denne kampen, for den var temmelig tullete fra Brasil sin side.

Jeg vil si at han nesten hadde seg en assist når han vippet ballen til Rodrygo som vartet opp med en helt utsøkt volley (som ble reddet.)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chelsea har offentliggjort tallene fra årsregnskapet for 01.07.21 - 30.06.22 i dag, noe som viser et underskudd på £121.5 mill. Dette skyldes ifølge klubben sanksjonene klubben fikk vinteren 2022. Det viktigste:

''Despite the loss in the year and the operating challenges due to the sanctions, the Club continues to comply with UEFA and Premier League financial regulations.''

https://www.chelseafc.com/en/news/artic ... al-results

Her er dokumentene for 20/21:
https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/docu ... 29175aef42

startelver

Legg inn av startelver »

chelsea8 skrev: søn mar 26, 2023 9:47 pm
Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:30 pm Hvis du er en Chelsea fan så håper du at han koster £80 millioner.
Jeg håper selvfølgelig at han slår til, men jeg har mine tvil til at han skal leve opp til prislappen. £60m er nesten ingenting i dagens marked, da er Mudryk bare en i mengden :) Det er ikke mer enn vi øste ut for Cucurella i sommer, eller da Arsenal hentet Pepe fra Lille. Eller da United ga Dortmund over £80m for Sancho.
En annen ting med spillere som hentes fra fattigere strøk av jordkloden, enten det er Ukraina eller Sør-Amerika, er det ingen garanti for suksess pga den nye rikdommen de plutselig får, med disse fantasilønningene i PL.
Når man er vant til et fattig liv og plutselig får millioner i ukeslønn er det ikke alle som takler det og kan ødelegge talentet sitt rent ubevisst når pengene overtar hverdagen.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tror ikke Mudryk var vant til et fattig liv i Shakthar Donetsk, men at man kan bli påvirket av å tjene mer penger enn man klarer å bruke er ikke umulig. I tillegg kan man få følelsen av at man har "klart det" ("made it") og dermed faller man ubevisst noen % i treningsarbeid, innsats og seriøsitet fordi man kanskje har mistet litt av motivasjonen eller sulten da.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jeg har mye mer tro på at disse faktorene påvirker Mudryk:
- Kom utenfor sesong og var ikke fysisk klar for sin nye hverdag
- Foreldrene bor fortsatt i Ukraina og han lever hver dag med usikkerheten
- Han har nettopp flyttet til et nytt land

Dette er store ting som påvirker en ung spiller i starten av 20 årene. I tillegg til forventningspress og lignende ting.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

chelsea8 skrev: man mar 27, 2023 6:52 pm Jeg har mye mer tro på at disse faktorene påvirker Mudryk:
- Kom utenfor sesong og var ikke fysisk klar for sin nye hverdag
- Foreldrene bor fortsatt i Ukraina og han lever hver dag med usikkerheten
- Han har nettopp flyttet til et nytt land

Dette er store ting som påvirker en ung spiller i starten av 20 årene. I tillegg til forventningspress og lignende ting.
I tillegg har han en ufattelig lang kontrakt. Med Chelsea!

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Ja fyren er good for life. Trenger ikke stresse med å prestere noe som helst.

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

WaltonBR skrev: man mar 27, 2023 7:45 pm Ja fyren er good for life. Trenger ikke stresse med å prestere noe som helst.
Ja, han skiller seg sterkt ut fra alle andre unge spillere i Premier League i stallen til en toppklubb. Godt poeng!

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Heldigvis har vi redusert risikoen rundt Mudryk-overgangen ved å gi han en prestasjonsrettet 8 års kontrakt. Vi kan leie han ut i to år og fortsatt ha seks gode år igjen på kontrakten.

Mudryk tjener 5 mill i året (97 000) i uka og årlig avskrivning er 7,6 mill. Årlig kostnad blir 12,6 mill. Jeg tipper at vi får minst 25 mill for å låne han ut i to år (inkl lønn) slik at vi økonomisk går i null eller med fortjeneste.

Hvis Mudryk hadde vært en Cobham-spillere og nettopp vært på et vellykket utlån i Ukrainia ville vi tenkt at nå venter et nytt utlån på et bedre nivå. Kanskje Italia, Spania, Tyskland. Med så lang kontrakt har vi råd til et slikt utlån uten at vi må tenke på kontraktfornyelse med en gang han kommer tilbake.

Jeg er heller ikke bekymret for at kontrakten sikrer Mudryk så mye penger at han ikke er sulten lenger. 8 år med 5 mill i året gir 40 mill. Det er omtrent det Haaland tjener på et år og jeg tror både Mudryk og Chelsea har en plan om at Mudryk skal være blant verdens best betalte spillere når han når sin "prime". Dette er tross alt en spiller med Ballon d`or ambisjoner.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

På samme måte som jeg ikke konkluderer med Badiashile som knallkjøp 2 måneder etter vi hentet ham, så gidder jeg ikke å spekulere i om Mudryk kan være bomkjøp allerede i mars. Vi hentet en ung spiller med fantastisk råmateriale basert på at han formodentlig slo bra ut på våre modeller og rapporter. Klubben anså ham som såpass prioritert at man fløy til Øst-Europa og hijacket spilleren foran nesen til Arsenal, som også tilsynelatende så spilleren som en viktig prioritering.

Alle skjønte jo at Mudryk trengte tid på overgangen fra Ukraina til PL uten oppkjøring og kamptrening, på samme måte som Madueke, Fofana og Badiashile (her har det imidlertid gått veldig raskt og sikkert raskere enn klubben trodde). Fantastisk råmateriale på alle fire 20-22-åringene, men også helt åpenbart uferdig. Grunnen til at Mudryk får såpass med tyn nå er jo selvsagt prisen, men helt ærlig tror jeg ikke klubben tenker på den i det hele tatt mtp hvordan man utvikler spilleren. I den anledning synes jeg det er fint å ha en manager som Potter, han har god erfaring fra Brighton med hvordan behandle uferdige spillere med stort potensiale. At en grifter som Goldberg ikke skjønner at Potter og klubben faktisk har en plan for hvordan man eksponerer disse talentfulle, unge og uferdige spillerne for ny liga, system og forventninger kan vi jo drite i.

Så kan andre fans få slenge drit i mellomtiden, om Mudryk fortsatt sliter om et år så begynner jeg å stresse.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Helvetes Lukaku. 4 mål på ca 1,5 landskamp, denne gang Tyskland som får unngjelde. En i tverrliggeren også.

Men frykt ikke, jeg skal ikke bli lurt inn i dette igj...OSIMHEN WHO?!


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Artig å se han begynner å levere igjen.

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»