Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
peraleks

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av peraleks »

Chelsea ja.. Antagelig det desidert kjedeligste vi kunne ha møtt.
Men en semifinale mot Bayern Munchen er sterke greier.

Chelsea i potten blant de svakeste lagene i mine øyne, holder oss således som greie favoritter.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Chelsea et lite samspilt og ustabilt lag. Bra trekning for RM.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Chelsea er greit mtp alternativene, men hadde vært deilig å bli trukket i øverste del av tablået. Men det har jo blitt en vane at man kun møter nylige CL-finalister og ikke får mer overkommelig motstand i utslagsrundene.

Alt i alt vil jeg si man igjen har fått en meget tøff vei til finalen.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Vinicius presterer godt om dagen. Fryktet i starten at han kunne bli en ny Robinho (min gamle favorittspiller inntil han gjorde seg uspiselig).

Madrid har vært heldige med driblefanter. Figo, Robinho, Ronaldo og nå Vinicius.


peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: søn mar 19, 2023 3:13 pm Vinicius presterer godt om dagen. Fryktet i starten at han kunne bli en ny Robinho (min gamle favorittspiller inntil han gjorde seg uspiselig).

Madrid har vært heldige med driblefanter. Figo, Robinho, Ronaldo og nå Vinicius.

Går en del på holdninger dette her, har samtidig litt sympati for fyren.

Den jakten RM har hatt på Mbappe de siste årene, overgås kun av den intense jakten man hadde på CR under den tiden noe som i større grad ble intensivert etterhvert som klubben til dels mistet litt troen på Robinho under Capello. Ettersom at de begge spilte i samme posisjon så gjorde det jo igjen noe med Robinho og man fikk disse uttalsene om å dra til Chelsea noe som bortimot frøs han ut av klubben. En annen ting med Robinho er at til tross for at han var ekstremt talentfull så var han også samtidig et uferdig produkt med ujevne prestasjoner som et resultat av det igjen. Den fyren hadde hatt godt av å fokusere betydelig mye mer på fotball, trening og mindre på selvdyrkingen av han som fotballspiller.

Vinicius i forhold og da spesielt etter den 2020-2021 sesongen hvor han scoret 6 mål på 49 kamper og uttalesene til Benz kom om å ikke sende ballen i hans retning hørte man ingenting i fra, i stedenfor tilbrakte han hele sommeren inne på studio, trente og var i storslag når 21/22-sesongen startet. Og altså 22 og 19 mål pdd. på 52 og 40 kamper pdd., blant våre viktigste menn i fjor og i år igjen. Han kunne ha sutret, gjort seg vanskelig, bedt om en overgang men Vini tok kampen og konturene av dette ser man igjen i dag. Rett å slett en helt annen mentalitet enn det Robinho var i besittelse av og som igjen ødela karrieren til Robinho over tid.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Syns man har truffet bra på midtbanen med Tchouameni og Camavinga. Særlig sistnevnte har potensial til å bli enormt god.

Real Madrid kan kanskje ikke stille med de samme økonomiske musklene som andre klubber i kampen om Bellingham, men det må jo føles litt fristende å spille med de to franskmennene. Bellingham ville fått mye frihet med tanke på hvor gode de andre er på gjenvinning.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir litt av et oppgjør i kveld, denne må sees selvsagt. Du får over 3 ganger pengene på RM-seier. Tar den.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Er ikke så mange månedene sine jeg skrev her inne at dere ikke måtte bli overrasket over at det kom til å bli en stor luke mellom disse lagene i LL ved disse tider.


Fire seriemesterskap til Real Madrid på snart 14 år ( To av disse kom da det stormet som verst i FCB) er for meg ikke imponerende, og jeg kan ikke fatte hvorfor folk har vært så sinte da jeg har forklart hvorfor.

RM blir sakte men sikkert en B-klubb. En gigantisk B-klubb dog. Ikke vinner av den svake spanske serien, og i Europa kommer det til å ble enda mer utfordrende når Modric, Benz, Kroos er borte og ikke blir erstattet skikkelig. De er allerede for gamle, spesielt franskmannen.

Dere husker CL mellom 2003-2013 ?

Håpet og interessen forsvant da Mbappe (eller hans team) lurte Perez for å presse lønnen opp i Paris. Da var det offisielt over.

Men, Madrid har en god stamme på flere av posisjonene, og er man heldig/dyktig og får inn en god erstatter til Modric samt spisser som SCORER mål jevnlig, kan vinden snu i deres retning.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Koffer skrev: man mar 20, 2023 10:32 am Er ikke så mange månedene sine jeg skrev her inne at dere ikke måtte bli overrasket over at det kom til å bli en stor luke mellom disse lagene i LL ved disse tider.
Har ikke du spådd RM sitt fall siden midten av 2000-tallet?

Kan vel ikke sies å ha truffet spesielt godt enn så lenge...

Wellé

Legg inn av Wellé »

Soldado skrev: søn mar 19, 2023 4:19 pm Syns man har truffet bra på midtbanen med Tchouameni og Camavinga. Særlig sistnevnte har potensial til å bli enormt god.

Real Madrid kan kanskje ikke stille med de samme økonomiske musklene som andre klubber i kampen om Bellingham, men det må jo føles litt fristende å spille med de to franskmennene. Bellingham ville fått mye frihet med tanke på hvor gode de andre er på gjenvinning.
Kan dere ikke det?

Hvem er lagene som er utpekt som potensielle destinasjoner? Dere, Liverpool og Man City? Man City er jo en egen historie og det blir spennende å se om regnskapsjukset fører til noen konsekvenser for dem snart, mens dere har jo betydelig mye større finansielle muskler enn Liverpool. Forskjellen er jo at dere har mye høyere lønnskostnader enn Liverpool, så da er jo heller spørsmålet om dere bør prioritere annerledes enn det dere gjør nå og ikke at dere ikke har de finansielle musklene.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Må huske at klubben for tiden pusser opp stadion for nesten 1 milliard euro - ikke kroner. Der har det gått med litt midler, for å si det mildt. Men bra blir det. Skal på kamp der i påsken.

I tillegg ser man at konkurransen fra klubber som City, PSG, Newcastle er økende om de beste spillerne, samt at de gamle traverne som United og Liverpool er interessert i å investere i nye spillere i større grad enn det man har vært villige til i Real Madrid.

Perez og klubben har nok penger, men de vil ikke gi astronomiske summer for noen spillere i verden. Det vil sette en økonomisk usunn presedens for fremtiden, i hvert fall for Real Madrid.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Wellé skrev: ons mar 22, 2023 2:00 pm
Koffer skrev: man mar 20, 2023 10:32 am Er ikke så mange månedene sine jeg skrev her inne at dere ikke måtte bli overrasket over at det kom til å bli en stor luke mellom disse lagene i LL ved disse tider.
Har ikke du spådd RM sitt fall siden midten av 2000-tallet?

Kan vel ikke sies å ha truffet spesielt godt enn så lenge...
Der dukket det opp en Arsenal supporter av alle ting. Sist gang var vel i 2004, kan det stemme?

Nei, har aldri spådd noe fall mtp RM. Klubben er gigantisk og vil alltid bestå på det høyeste nivå, i hvert fall i vår levetid.

Spørs hva du definerer som «spesielt godt»

Mye av mine spådommer blir brukt av eksperter på spansk fotball, som vist på TV/blogger og kommentatorer i kamper.

Sekssifrede beløp har jeg tjent bare på Barca/RM de siste årene.

Alt fra Mbappe, spanske lag i CL på sikt, Real som vinner sjeldent hjemlig serie og Perez som enda ikke har greid å forsvart et seriemesterskap, selv med gigantiske midler er nevnt for flere år siden. Begynte allerede i 2018 med å advare om LL sitt store dilemma. I 2004 advarte jeg om Perez og RM mtp prestasjoner i hjemlig serie.

Det jeg har spådd, er det som skjer nå. Man greier ikke forsvare seriemesterskap, man greier ikke signere de største fiskene lenger (Mbappe, Haaland) og må finne alternative løsninger til de rike amerikanerne/araberne som leker FM med ekte penger. Som å pusse opp stadionen som kan hoste tennis og basket.

De fleste argumentene mine blir besvart med aggresjon, og de greier ikke komme med svar og motargumenter på disse. Dette gjelder dog bare et fåtall.

Denne sesongen et klassisk eksempel. Se på El Clasico - se på tabellen i LL og se på spanske lag i CL så langt. ;)

Soldado

Legg inn av Soldado »

Rolig UEFA-etterforskning av Barca og dommerbetalingene, ja. Spent på om det fører til noe som helst.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: tor mar 23, 2023 1:26 pm Rolig UEFA-etterforskning av Barca og dommerbetalingene, ja. Spent på om det fører til noe som helst.
Som med City, de slipper unna, eller billig unna. Samme med økonomien til FCB. De tar bare opp nye lån og finner veier som gjør at klubben kan drives på høyt nivå i 100 år til.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: tor mar 23, 2023 1:30 pm Som med City, de slipper unna, eller billig unna. Samme med økonomien til FCB. De tar bare opp nye lån og finner veier som gjør at klubben kan drives på høyt nivå i 100 år til.
Godt mulig de slipper billig unna i dommerskandalen. Men kreditorene kan bli et verre problem på sikt. Det er ikke bare å trykke opp penger og gjette på at "alt ordner seg".

Koffer

Legg inn av Koffer »

Håper på Bellingham og en god spiss til sommeren. I tillegg til et par gode rotasjonsspillere.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: tor mar 23, 2023 10:10 pm Håper på Bellingham og en god spiss til sommeren. I tillegg til et par gode rotasjonsspillere.
Spiss er et must. Sier ikke nei takk til Bellingham heller, men kun under forutsetning at både Kroos og Modric forlater (noe de bør nå, til tross for at de leverer).

Ny venstreback og høyreback er egentlig helt essensielt, men tviler på at det skjer og alternativene er få...

Ellers blir vel spørsmålet om trenervalg like viktig. Ser ikke for meg at Ancelotti fortsetter et tredje år uansett hvordan det går. Vil nok trene et landslag før han gir seg, og ryktes jo ganske kraftig til Brasil nå. Hadde sikkert vært en god match.

Og hvem ønsker man da? Pep er utelukket, Mourinho er langt over middagshøyden, Tuchel gikk til Bayern, og skeptisk til Nagelsmann, er Klopp overhodet realistisk?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg håper dere enten fortsetter med Ancelotti, henter Zidane, eller henter en type som Didier Deschamps.

Navn som Nagelsmann, Klopp, RDZ og Iraola håper jeg dere holder dere langt unna. Conte og Mourinho kunne jeg greit akseptert, selv om dere nok ville blitt styrket på kort sikt før det begynner å brenne.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Håper på Nagelsmann, ny god spiss og Bellingham.

Hva angår backer så ser man ut til å hente tidligere RM-junior Ivan Fresneda tilbake til klubben, mens en annen unggutt som også har imponert for Real Valladolid, Ivan Fresneda har blitt hentet tilbake igjen på tilbakekjøpsklausul.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: fre mar 24, 2023 10:07 pm Håper på Nagelsmann, ny god spiss og Bellingham.

Hva angår backer så ser man ut til å hente tidligere RM-junior Ivan Fresneda tilbake til klubben, mens en annen unggutt som også har imponert for Real Valladolid, Ivan Fresneda har blitt hentet tilbake igjen på tilbakekjøpsklausul.
Skulle en av disse to være Miguel Gutiérrez fra Girona?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jolla skrev: fre mar 24, 2023 10:44 pm
peraleks skrev: fre mar 24, 2023 10:07 pm Håper på Nagelsmann, ny god spiss og Bellingham.

Hva angår backer så ser man ut til å hente tidligere RM-junior Ivan Fresneda tilbake til klubben, mens en annen unggutt som også har imponert for Real Valladolid, Ivan Fresneda har blitt hentet tilbake igjen på tilbakekjøpsklausul.
Skulle en av disse to være Miguel Gutiérrez fra Girona?
Haha her jeg kjørt dobbelt ja, nr. 2 skulle være venstrebacken Fran Garcia fra Rayo Vallecano.
Også igjen høyrebacken Ivan Fresneda fra Real Valladolid.



Hentes tilbake til sommeren, 5 års kontrakt frem til 2028.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: fre mar 24, 2023 11:22 pm
Haha her jeg kjørt dobbelt ja, nr. 2 skulle være venstrebacken Fran Garcia fra Rayo Vallecano.
Ah. Grei spiller det. Brukbar backup - selv om Nacho også er det.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Blir Fran Garcia i RM, eller skal han selges videre en gang for å tjene litt enkle penger?

Soldado

Legg inn av Soldado »

82 prosent av svarerne i en uhøytidelig spørreundersøkelse (ca 40.000 svar) vil heller ha Haaland enn Mbappé til klubben.

Sier litt om hvordan sistnevnte har ødelagt sitt gode navn og rykte, særlig i Madrid virker det som.

peraleks

Legg inn av peraleks »

ElGuaje skrev: fre mar 24, 2023 11:40 pm Blir Fran Garcia i RM, eller skal han selges videre en gang for å tjene litt enkle penger?
Er som @Jolla skriver over her en grei backup og sånn sett tror jeg nok at han blir i klubben på lengre sikt, muligens en fremtidig Nacho-type.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Klubben må ikke gjøre samme feilen som med Raul.

Benz, Kroos og Modric bør forlate klubben til sommeren. Sistnevnte kan dog diskuteres som en supersub.

De er for gamle, mette og blir 70-30 spillere. Altså 30 % veldig gode matcher. Resterende skadd, midt-på-tre eller dårlig.

Gjennom en lang sesong holder ikke dette til seriemesterskap. Da blir de malt i senk, slik vi er vitne til i den spanske serien nå.

Det aller, aller viktigste Real Madrid må gjøre til sommeren, er å hente TO sentrale spisser. Ikke All-In på EN.

Det hjelper ikke ha en knallgod første 11'er. En sterk og bred stall er oppskriften på suksess, og LL må være det store målet i årene som kommer sammen med diverse cuper som bringer inn penger. CL blir en eventuell bonus. Meget intrikat å vinne.

Altfor få gode spisser om dagen kontra for 15-20 år siden.

Endrick kommer, men er 16. Alvaro Rodriguez er spennende, men også veldig ung.

Amine Gouiri kan fort være en spiss jeg kunne tenkt meg som "subersub" og Joker. Det samme med Nkunku.

Harry Kane og Dusan Vlahovic er to alternativer. Beste er Mbappe/Haaland, men skjer neppe til sommeren/noen gang.

Men STYR UNNA den mest overvurderte spissen av de alle, Richarlison.

Det må hentes inn forsterkninger på midtbanen. BELLINGHAM. Han må klubben gjøre ALT de kan for å få. Gabri Veiga er også spennende, og Havertz må gjerne komme fra Chelsea. Alaba kan vikariere for Tchouameni.

Ny backer trengs, men to spanske er vel på vei. Usikker på kvalitet. Apropos spanske. På tide å få noen skikkelig gode spanjoler igjen i klubben, som representerer Spania.

Dette ser jeg selv blir dyrt. Men hva er egentlig målet til klubben? Er klar over stadion og økonomien, men man kan ikke sitte å se på Pedri, Gavi, Balde og Xavi herje rundt sesong etter i sesong i LL, for de kommer med en god generasjon nå + de gjør smarte kjøp i tillegg ut fra økonomien deres. Sterk og bred stall.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Nagelsmann skal ikke ansettes. Kanskje i fremtiden, men ikke nå. For ung, ingen vinner (enda).

Kan fort bli en ny Andre Villas-Boas.

Ikke undervurder Conte. Kan fort finne -roen- i den spanske hovedstad. Kan ikke skylle på vinnerkultur, størrelse, kapasiteter der. Men, en risk. Zidane er jeg lite lysten på. Ble mye reddet av Ronaldo, Modric og resten av den gyllene generasjonen.

Didier Deschamps og Mou.. NEI!

Raul.. tror han er for uerfaren enda. Mulig Joker.

Dette er vanskelig. Lite alternativer. Klopp tror jeg har svidd av alt kruttet i hans tid på Merseyside.

Knax

Legg inn av Knax »


Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Ancelotti sier at han gjerne blir i Madrid hele livet.

Jeg forstår ikke hvorfor det går rykter om å få han ut. Han leverer jo ikke dårlig, vant CL og La Liga sist sesong. Det er endring i spillerstallen vi trenger, ikke trenerbytte.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: man mar 27, 2023 7:49 pm Ancelotti sier at han gjerne blir i Madrid hele livet.

Jeg forstår ikke hvorfor det går rykter om å få han ut. Han leverer jo ikke dårlig, vant CL og La Liga sist sesong. Det er endring i spillerstallen vi trenger, ikke trenerbytte.
Han har sagt at Real Madrid blir hans siste klubb han trener.
I tillegg har det vært en del rykter i forbindelse med Brasil den siste tiden.

En annen ting, all den tid Barcelona med 99,9 % sannsynlighet vinner årets La Liga og man ligger under 0-1 mot samme klubb igjen i CDR og CL er CL, så er det høyst sannsynlig at klubben vil la han gå når sesongen er over.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»