Kast transene ut av kvinneidretten ASAP!

Svar
Stjerten

Re: Kast transene ut av kvinneidretten ASAP!

Legg inn av Stjerten »

Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 8:11 pm
Mehell skrev: søn mar 26, 2023 7:59 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 7:57 pm Jeg tenker at jeg er super straight, men jeg hadde blitt usikker hvis Emma Ellingsen hadde banka på døra.
Hun har fullført operasjonene og blitt kvinne, ikke sant?
Eller er hun en hen?
Dette er en kvinne, en veldig pen kvinne også. Tror hun fikk gjennomført det meste som barn.
Kan med andre ord bli gravid ? Produserer egg?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

oddvar_kjempebra skrev: man mar 27, 2023 8:33 am Nå går det jo ikke an å skifte biologisk kjønn så det må være lov å protestere på det mot de som påstår det. Men man trenger jo ikke slenge dritt til de som er uopplyste.
Jeg er nok mer i "gråsonehjørnet", er jo teknisk korrekt all den tid en som er født med XY-kromosom ikke kan ha livmor og føde barn, men hvem vet om det kan endre seg i framtiden? Samtidig så er slik ordbruk utstøtende mot de det gjelder, så jeg vil påstå at det er hensiktsmessig å strekke seg langt for å være imøtekommende, dog så går det noen naturlige grenser selvsagt, f eks i idrett hvor det å bli født som mann gir så store fordeler at de som er født kvinner må ty til doping for å kunne konkurrere på like vilkår, da må en rett og slett akseptere at en selv må vike unna deltakelse på den arenaen.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Zorbeltuss skrev: man mar 27, 2023 12:06 pm
oddvar_kjempebra skrev: man mar 27, 2023 8:33 am Nå går det jo ikke an å skifte biologisk kjønn så det må være lov å protestere på det mot de som påstår det. Men man trenger jo ikke slenge dritt til de som er uopplyste.
Jeg er nok mer i "gråsonehjørnet", er jo teknisk korrekt all den tid en som er født med XY-kromosom ikke kan ha livmor og føde barn, men hvem vet om det kan endre seg i framtiden? Samtidig så er slik ordbruk utstøtende mot de det gjelder, så jeg vil påstå at det er hensiktsmessig å strekke seg langt for å være imøtekommende, dog så går det noen naturlige grenser selvsagt, f eks i idrett hvor det å bli født som mann gir så store fordeler at de som er født kvinner må ty til doping for å kunne konkurrere på like vilkår, da må en rett og slett akseptere at en selv må vike unna deltakelse på den arenaen.
Skjønner ikke helt poenget ditt her. Vi må jo forholde oss til slik naturen fungerer i dag og i dag er det umulig for en født med kromosomparet XY (eller kromsomfeilen XXY) å produsere store kjønnceller (egg) og dermed kunne bli gravid.

Om moderne vitenskap i fremtiden vil klare å endre på dette (eller om evolusjonen vil gjøre det) blir jo bare spekulasjoner. Det er jo mye vi kan tenke oss blir realitet en gang i framtiden uten at vi skal akseptere det som en sannhet i dag. Vi mennesker kan ikke fly uten tekniske hjelpemidler f.eks. Skal vi være "imøtekommende" mot de som sier de kan fly? Nei, vi skal på en høflig, men bestemt måte fortelle dem at de er feilinformert.

Og kan du spesifisere hvilken ordbruk du mener er støtende overfor de som mener at biologisk kjønn kan endres?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

oddvar_kjempebra skrev: man mar 27, 2023 1:02 pm Og kan du spesifisere hvilken ordbruk du mener er støtende overfor de som mener at biologisk kjønn kan endres?
Jeg brukte med vilje ordet utstøtende her fordi dette er en gruppe som hetses og får slengt kommentarer etter seg som rett og slett gir uttrykk for at de er mindreverdige mennesker for å ikke føye seg inn i tradisjonelle kjønnsnormer. Det å bastant hevde at pga av biologiske faktorer så går det ikke an å skifte kjønn er et argument som brukes for å motsette seg at disse får anerkjennelse og aksept i samfunnet for den de er.

Det er jo ikke usant, det behøver ikke å være vondt ment, men effekten av å komme med det argumentet er i de fleste tilfeller lite konstruktivt og kommer med veldig mye bagasje.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Zorbeltuss skrev: man mar 27, 2023 2:59 pm
oddvar_kjempebra skrev: man mar 27, 2023 1:02 pm Og kan du spesifisere hvilken ordbruk du mener er støtende overfor de som mener at biologisk kjønn kan endres?
Jeg brukte med vilje ordet utstøtende her fordi dette er en gruppe som hetses og får slengt kommentarer etter seg som rett og slett gir uttrykk for at de er mindreverdige mennesker for å ikke føye seg inn i tradisjonelle kjønnsnormer. Det å bastant hevde at pga av biologiske faktorer så går det ikke an å skifte kjønn er et argument som brukes for å motsette seg at disse får anerkjennelse og aksept i samfunnet for den de er.

Det er jo ikke usant, det behøver ikke å være vondt ment, men effekten av å komme med det argumentet er i de fleste tilfeller lite konstruktivt og kommer med veldig mye bagasje.
Så man kan ikke si sannheten, selv om det ikke er med onde hensikter. Begynner å bli vanskelig å forholde seg til det da, er du ikke enig?

Som jeg har skrevet tidligere så respekterer jeg de som identifiserer seg som et annet kjønn enn det de biologisk har blitt født med. Men skal ikke respekt gå begge veier, slik at jeg også skal få respekt for mine meninger?
Det er ikke farlig å være uenig, og man kan fungere bra sammen med mennesker selv om man har forskjellige meninger.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Mehell skrev: man mar 27, 2023 3:28 pm Så man kan ikke si sannheten, selv om det ikke er med onde hensikter. Begynner å bli vanskelig å forholde seg til det da, er du ikke enig?
Det er noe som heter sunn fornuft og folkeskikk.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Zorbeltuss skrev: man mar 27, 2023 3:35 pm
Mehell skrev: man mar 27, 2023 3:28 pm Så man kan ikke si sannheten, selv om det ikke er med onde hensikter. Begynner å bli vanskelig å forholde seg til det da, er du ikke enig?
Det er noe som heter sunn fornuft og folkeskikk.
Ja, vi er veldig enige, og det er noe som jeg selv føler at jeg har i rikt monn.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 4:08 pm

Forsstår ikke helt hva dette har med transer i kvinneklassen i idrett(som jeg er i mot) å gjøre. Du kan kanskje opplyse meg ?
Dette er vel mer ment som et innlegg i diskusjonen rundt det å være født i feil kropp vil jeg tro.
Tråder utvikler seg, vet du. Det er ikke unormalt at man begynner å diskutere ting som er litt på siden av trådens opprinnelige tema, uten at jeg ser noe problem med det.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Zorbeltuss skrev: man mar 27, 2023 2:59 pm
oddvar_kjempebra skrev: man mar 27, 2023 1:02 pm Og kan du spesifisere hvilken ordbruk du mener er støtende overfor de som mener at biologisk kjønn kan endres?
Jeg brukte med vilje ordet utstøtende her fordi dette er en gruppe som hetses og får slengt kommentarer etter seg som rett og slett gir uttrykk for at de er mindreverdige mennesker for å ikke føye seg inn i tradisjonelle kjønnsnormer. Det å bastant hevde at pga av biologiske faktorer så går det ikke an å skifte kjønn er et argument som brukes for å motsette seg at disse får anerkjennelse og aksept i samfunnet for den de er.

Det er jo ikke usant, det behøver ikke å være vondt ment, men effekten av å komme med det argumentet er i de fleste tilfeller lite konstruktivt og kommer med veldig mye bagasje.
Nå er det jo du som er bastant og full av fordommer. Jeg har ingen intensjoner om å såre noen når jeg forteller hvordan verden henger sammen. Jeg bruker det ikke for å motsette seg at disse får anerkjennelse og aksept. Og mitt inntrykk er at det gjelder de fleste som prøver å forklare hva et biologisk kjønn er. Man trenger ikke å være bastant for å hevde at en som er født med XY-kromosomer ikke kan få barn uansett hvilken behandling de gjennomgår. Det er kun en faktaopplysning på samme måte som at jorda ikke er flat.

Det å legge fram fakta er ikke i seg selv ondskapsfullt, det er en helt nøytral handling. Det er intensjonen bak som betyr noe. Og hvorfor skal en transperson ta biologiske fakta negativt? Burde ikke alle ønske å bli fortalt sannheten?

Du kaller det argumentasjon med bagasje, men det er jo kun en faktaopplysning. At den kommer med bagasje er jo fordi transbevegelsen (noen, ikke alle) ikke liker sannheten og prøver å stemple de som legger den frem som transfobe.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Gideg skrev: lør mar 25, 2023 11:12 pm Kopi av innlegg på likestillingsforumet. limer det inn her pga det sier det meste.

Hvordan kan man føle seg som det motsatte kjønn når man ikke vet hvordan det andre kjønn har det?
Kjønnet er en del av oss. Det er en del av alle cellene i hele kroppen.
Det er ingen riktig eller feil måte å være kvinne på, det holder å være født med kvinnelige kjønnsorganer.
Transkvinner benytter seg av kjønnsstereotypier.
Kvinner er mer enn hår, sminke og kjole. Det handler om biologi.
Menn kan aldri vite hva det vil si å være kvinne, kun kvinner vet det. Og det er mer enn en følelse.

Når det er sagt... jeg vil ikke at transpersoner skal bli diskriminert. Jeg vil at de skal leve fritt. Allikevel må alle innse fakta:
Transkvinner er menn.
De vil aldri bli kvinner.
De aner ikke hva det vil si å være kvinner og de har totalt andre utfordringer enn det kvinner har.
Jeg kan føle meg dum som et nek eller intelligent som trekubbe og - det vil nok flere her være enig i. Jeg kan og føle meg som et rævholl, som de samme vil nikke til. Jeg kan føle meg klok&smart, og de samme vil naturlig være uenige, ja kanskje flere. Noen morninger føler jeg meg helt dau, andre ganger våkner jeg opplagt. Da jeg var ung våknet jeg ofte med en stiv en, men jeg kan ikke huske at det fikk meg til å føle meg som en mann. Mer kåt, skjønt ikke alltid; noen ganger var jeg bare jævlig pissetrengt. Å være mann er noe jeg er, som å være menneske, bergenser, nordmann. Men jeg går ikke rundt og føler meg spesielt som mann, bergenser eller nordmann. Føler kvinner seg som kvinner? Jeg kan tenke at noen menn kan ønske/ha lyst til - å være kvinne. Men de er menn, selv om de har lyst til å være kvinne.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 5:09 pm

Det er disse avsporingene jeg sliter med. Jeg er enig i at transer ikke skal delta i kvinneidrett, men så ender det opp med en jævla hets av disse 2-300 menneskene som ikke gjør en sjel fortred. Emma ellingsen er nevnt her. Mener du det er feil at hun er i en damegarderobe fordi hun tidligere hadde mannlige kjønnsorganer:



Og ikke minst, mener du det naturlige valget for han her er damegarderoben ?

https://skeivtarkiv.no/luca-dalen-espseth-fodt-1987
Skal ikke snakke for andre, men jeg er i hvert fall ikke her inne for å hetse. Jeg ser ikke ned på transpersoner, og jeg har ingen problemer med å akseptere dem.

Når Emma nå har fullført kjønnsoperasjonen så er hun selvfølgelig også en dame. Bl.a med at hun skal bruke toalett, garderober etc som er for det kvinnelige kjønn. Men hvilken garderobe mener du hun skulle brukt i ungdomsårene, når hun identifiserte seg som jente men ikke hadde tatt operasjoner for å bli en? Og hva med perioden hvor hun fikk bryster og slike ting, men samtidig hadde det mannlige kjønnsorganet intakt?

Det å påpeke at Emma og andre som har tatt kjønnsoperasjoner for å bli kvinner bl.a ikke kan bli gravide er ikke hets. Det er et udiskutabelt faktum.

Emma er sikkert en flott person, og jeg håper hun er lykkelig som kvinne.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

oddvar_kjempebra skrev: man mar 27, 2023 9:02 am
Skraevadottir skrev: man mar 27, 2023 8:50 am
oddvar_kjempebra skrev: man mar 27, 2023 8:30 am

Juridisk sett er hun jo kvinne. Men biologisk så er hun fremdeles en mann. Hun har XY-kromosomer og produserer små kjønnsceller (dvs sædceller). I den grad hun produserer noen kjønnceller i det hele tatt etter den behandlingen hun har vært i gjennom.

Det er ikke mulig å skifte biologisk kjønn.

Men jeg har ikke noen problemer med å kalle henne hun. Hvis det er det hun ønsker skal jeg respektere det. Og så er det jo lett å huske hvilket pronom hun ønsker at vi skal bruke da hele hennes fremtoning er feminin.
Det er det som er poenget mitt. Jeg har ingen problemer med å tenke at dette er en kvinne, selv om hun biologisk sett er født gutt. Hun begynte vel også behandlinga pre-pubertet, som gjør at resultatet blir ganske annerledes enn om det gjøres post-pubertet. Det er vel også et sentralt spørsmål ifm. idrett her. Jeg er helt på linje med de som mener at biologiske menn ikke kan delta i kvinneklassen med mindre kjønnskorrigeringen skjedde så tidlig at de ikke har dratt fordel av å være født mann. Om de får lov til å delta til tross for dette, så er det en diskriminering av alle andre som bedriver idrett. Det er mange som trekker fram individuelle rettigheter som argument for at en slik person skal få delta, men individuelle rettigheter har også alle biologiske kvinner som må konkurrere mot biologiske menn. Negative friheter er også sterkere enn positive rettigheter, så da er det en no brainer for meg.

Ellers tenker jeg også at det går an å ha to tanker i hodet på samme tid, som deg. Altså tenke at biologisk kjønn er biologisk kjønn og sånn er det bare, men at noen identifiserer seg som noe annet tenker jeg bare at en må respektere. En kan si at de ikke "vet" hva de egentlig føler seg som, men det gjør i hvert fall ikke vi som står på utsiden og dømmer. Jeg har selv et søsken som ikke identifiserer seg som sitt biologiske kjønn. Det var for meg helt uproblematisk å akseptere, faktisk så tenkte jeg nesten ikke over det en gang.
I de fleste tilfeller er det jo ikke så vanskelig å akseptere at noen identifiserer seg som noe annet enn det naturen har gjort dem til. Men det finnes jo gråsoner og også helt uakseptable situasjoner. Hvis naboen din som fra naturen side var en 40 år gammel mann indentifiserte seg som en 14 år gammel jente, ville du da latt din tenåringssønn date hen?
Nei, selvsagt ikke, men det blir jo veldig spissformulert og et ekstremt utslag som ikke har rot i normale situasjoner. Det sentrale problemet der er imidlertid ikke kjønnsidentiteten, men alderen. Jeg ville ikke latt en 40-åring date tenåringsbarnet mitt uansett hvilken kjønnsidentitet vedkommende hadde. Meg bekjent er vi ikke kommet dit at det er et legitimt spørsmål om folk kan få lov til å være hvilken alder de selv føler for.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Texas_John skrev: søn mar 26, 2023 5:56 pm
Malacay skrev: søn mar 26, 2023 5:20 pm
SmukkeBasse skrev: søn mar 26, 2023 5:14 pm

Hvorfor er de fysisk større da?
Tar du ting litt treigt ? Fordi de var menn før de foretok kjønnskorrigerende kirurgi.
Hva mener du med ordet menn? Altså hva sikter du til når du bruker ordet.
@Malacay ?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: man mar 27, 2023 7:11 pm
Texas_John skrev: søn mar 26, 2023 5:56 pm
Malacay skrev: søn mar 26, 2023 5:20 pm

Tar du ting litt treigt ? Fordi de var menn før de foretok kjønnskorrigerende kirurgi.
Hva mener du med ordet menn? Altså hva sikter du til når du bruker ordet.
@Malacay ?
Er du på sjekkern, eller er det bare et rop om oppmerksomhet?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Har ingen problem med at folk som er født i feil kropp kan endre kjønn og om dei blir gravide eller ikkje er for min del totalt likegyldig.

Mitt problem er om personer som har byttet kjønn kan konkurrere i idrett om det gir dei fordeler andre kvinner ikkje har. Dersom det finst noko som helst tvil om det, så må biologiske kvinner ha retten på sin side. Det er forskjell på å kunne bytte kjønn og leve eit godt liv og kunne konkurrere i idrett mot andre kvinner. Sjølvsagt er det sikkert urettferdig for ein 17 år gammal kvinne som bytter kjønn som 12 åring, men det er langt meir urettferdig for andre 17 år gamle kvinner om personen får konkurrere og har fordeler som dei andre ikkje har.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 7:02 pm



Men det er det som er poenget mitt @Mehell . Jeg anser Emma som en jente/kvinne. Og jeg er glad for at du er enig. Men her hoster folk opp katter og alt mulig for å fortelle at dette er komplett galskap. Men ingen av de vil nok ha Luca i damegarderoben. I perioden hun utviklet bryster burde hun også få lov til å gå i kvinnegarderoben. Ingen har daua av å se en pikk. Så lenge dette skjer i ungdomsårene er det bare voksenopplæring.

Forøvrig har jeg aldri nektet for at kjønnsopererte ikke kan bli gravide. Man konstruerer en del problemer her som egentlig ikke burde eksistere.
Virkelig?
Tror du ikke dette hadde skapt problemer både for Emma, de andre elevene, lærere, skolen og foreldre? Man leser bl.a om en rektor som har fått sparken i USA fordi en skoleklasse hadde sett på noe rennessansekunst som inneholder nakne statuer, så en person som biologisk fortsatt er en gutt i en jentegarderobe høres ut som oppstarten til et skikkelig rabalder.

Et annet spørsmål til deg: Er det helt utenkelig at det å være født i feil kropp kan være tegn på en personlighetsforstyrrelse, og at mennesker i denne kategorien hadde hatt bedre av å få behandling for dette?

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 4:08 pm
StormEagle skrev: man mar 27, 2023 2:16 am
Malacay skrev: søn mar 26, 2023 4:20 pm Selvfølgelig er transkvinner kvinner, men når det kommer til idrett har de såpass store fysiske fordeler i forhold til andre kvinner at det blir urettferdig .
Er det også like selvfølgelig at trans katter er katter?

Og burde de kunne avlives om de blir aggressive? Eller kastreres for å unngå at de formerer seg hvis eieren ønsker det?

Det som jeg finner litt merkelig er at denne katten har gått til psykologer og menneskeleger. Det er vel ikke normalt for en katt? Og det som er helt sensasjonelt er vel at vi her har en katt som faktisk kan snakke menneskespråk. Dette må det forskes på, for at en katt kan lære seg menneskespråk må vi jo komme til bunns av så vi kan se om andre dyr også kan lære seg dette.
Forsstår ikke helt hva dette har med transer i kvinneklassen i idrett(som jeg er i mot) å gjøre. Du kan kanskje opplyse meg ?
Det burde da være ganske så åpenbart at jeg kommenterer det jeg siterte deg på som er at transer er det som de forestiller seg at de transisjoner til. Også brukte jeg et eksempel fra en annen transe kategori for å se om du bare syns det er greit å fornekte vitenskapen og din egen virkelighetsforståelse når det er sammenfallende med din ideologiske dogmatiske overbevisning, eller om du faktisk tror på det du sier og er prinsippfast.

Så igjen: Er en menneske til katt transekatt en katt?

Og når det gjelder transer i kvinneklassen i idrett. Hvorfor er du imot det? Om en transekvinne er en kvinne som du sier hva er det da som er feil med at en kvinne da altså kan konkurrere med andre kvinner?

Og et til relevant klipp med enda en transekatt ( i tillegg til transkjønnet, transjapaner, transalder, transhøyde, og en rekke andre ting som *hen* selvfølgelig er i følge deg)
Sist redigert av StormEagle den man mar 27, 2023 7:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Mehell skrev: man mar 27, 2023 7:28 pm
Malacay skrev: man mar 27, 2023 7:02 pm
Virkelig?
Tror du ikke dette hadde skapt problemer både for Emma, de andre elevene, lærere, skolen og foreldre? Man leser bl.a om en rektor som har fått sparken i USA fordi en skoleklasse hadde sett på noe rennessansekunst som inneholder nakne statuer, så en person som biologisk fortsatt er en gutt i en jentegarderobe høres ut som oppstarten til et skikkelig rabalder.
I skolen til våre barn er det en hen som går i jentegarderoben og har gjort det i flere år, ingen rabalder der og junket hens henger selvsagt fortsatt på.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:02 pm Hvorfor er dette relevant i en diskusjon om transer ?
Det er de samme mekanismene som slår inn. Man godtar ikke den kroppen man er født med, og identifiserer seg som noe annet. Er man så forbanna "tolerant", så må man også anse denne gruppen også, og behandle dem deretter.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:02 pm Men dette har da ikkenoe med transer å gjøre. Mener du at folk som aldri har vært i nærheten av å bytte kjønn og som identifiserer seg som katter er transer ? Hvorfor er dette relevant i en diskusjon om transer ?
Selvfølgelig har det det. Trans er en forkortelse for transisjon som i at en person transisjonerer fra en ting til et annet. Om det er kjønn, eller rase, eller alder, eller art, eller hva enn man transisjonerer fra og til er underordnet.

Ord har betydning, og oprinnelser skjønner du. F.eks homofil kommer fra ordet homo som betyr samme/like, og fili som betyr seksuell preferanse.
Sist redigert av StormEagle den man mar 27, 2023 8:19 pm, redigert 2 ganger totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Mehell skrev: man mar 27, 2023 7:28 pm
Malacay skrev: man mar 27, 2023 7:02 pm



Men det er det som er poenget mitt @Mehell . Jeg anser Emma som en jente/kvinne. Og jeg er glad for at du er enig. Men her hoster folk opp katter og alt mulig for å fortelle at dette er komplett galskap. Men ingen av de vil nok ha Luca i damegarderoben. I perioden hun utviklet bryster burde hun også få lov til å gå i kvinnegarderoben. Ingen har daua av å se en pikk. Så lenge dette skjer i ungdomsårene er det bare voksenopplæring.

Forøvrig har jeg aldri nektet for at kjønnsopererte ikke kan bli gravide. Man konstruerer en del problemer her som egentlig ikke burde eksistere.
kan være tegn på en personlighetsforstyrrelse,
Hvilken personloghetsforstyrrelse skulle det være?

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:14 pm
Knaberaps skrev: man mar 27, 2023 8:09 pm
Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:02 pm Hvorfor er dette relevant i en diskusjon om transer ?
Det er de samme mekanismene som slår inn. Man godtar ikke den kroppen man er født med, og identifiserer seg som noe annet. Er man så forbanna "tolerant", så må man også anse denne gruppen også, og behandle dem deretter.
Og på hvilken måte har denne kattedama endret kroppen sin ? Men du insisterer altså på at Luca skal i jentedusjen ?

https://blikk.no/aldri-bare-mann/144256
Må man ha endret kroppen sin for at man skal være trans i din verden altså? Betyr det at Luca ikke var trans før operasjonene?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

StormEagle skrev: man mar 27, 2023 8:13 pm
Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:02 pm Men dette har da ikkenoe med transer å gjøre. Mener du at folk som aldri har vært i nærheten av å bytte kjønn og som identifiserer seg som katter er transer ? Hvorfor er dette relevant i en diskusjon om transer ?
Selvfølgelig har det det. Trans er en forkortelse for transisjon som i at en person transisjonerer fra en ting til et annet. Om det er kjønn, eller rase, eller alder, eller art, eller hva enn man transisjonerer fra og til er underordnet.

Ord har betydning, og oprinnelser skjønner du. F.eks homofil kommer fra ordet homogen som betyr samme/like, og fili som betyr seksuell preferanse.
Homo = samme/likt hetero = ulike
fil = elske

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:15 pm Jeg forstår ikke hvorfor det er et problem for enkelte av dere. Det dreier seg altså om rundt 200 mennesker. Og det blir fremstilt som om det er Norges undergang. Hvorfor ?
Ikke bare mennesker. Det er jo også katter, og andre dyr og gjenstander...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:14 pm Og på hvilken måte har denne kattedama endret kroppen sin ?
Det trenger hun da ikke gjøre. Det er hva hun identifiserer seg som teller, er det ikke? Dessuten finnes det eksempler på dem som har forandret på kroppen sin for å bli mer "kattete". F.eks. Jocelyn Wildenstein.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:26 pm
StormEagle skrev: man mar 27, 2023 8:17 pm
Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:14 pm

Og på hvilken måte har denne kattedama endret kroppen sin ? Men du insisterer altså på at Luca skal i jentedusjen ?

https://blikk.no/aldri-bare-mann/144256
Må man ha endret kroppen sin for at man skal være trans i din verden altså? Betyr det at Luca ikke var trans før operasjonene?
Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om du mener luca hører hjemme i damegarderoben ?
La meg hjelpe deg med en utheving av hva du selv skrev...

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:25 pm
StormEagle skrev: man mar 27, 2023 8:21 pm
Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:15 pm Jeg forstår ikke hvorfor det er et problem for enkelte av dere. Det dreier seg altså om rundt 200 mennesker. Og det blir fremstilt som om det er Norges undergang. Hvorfor ?
Ikke bare mennesker. Det er jo også katter, og andre dyr og gjenstander...
Men det fleste av de er vel heterofile født i rett kropp. Hvis en katt er født i rett kropp er den heterofil. Det har ikke noe med transer å gjøre.
Nei et menneske som identifiserer seg som en katt som i videoen jeg linket til er jo åpenbart "født i feil kropp".

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:25 pm
StormEagle skrev: man mar 27, 2023 8:21 pm
Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:15 pm Jeg forstår ikke hvorfor det er et problem for enkelte av dere. Det dreier seg altså om rundt 200 mennesker. Og det blir fremstilt som om det er Norges undergang. Hvorfor ?
Ikke bare mennesker. Det er jo også katter, og andre dyr og gjenstander...
Utenom ditt behov for å tråkke på folk du ikke liker.
Ser ut som du er inne på noe her

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Henningsen skrev: man mar 27, 2023 8:56 pm
Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:25 pm
StormEagle skrev: man mar 27, 2023 8:21 pm

Ikke bare mennesker. Det er jo også katter, og andre dyr og gjenstander...
Utenom ditt behov for å tråkke på folk du ikke liker.
Ser ut som du er inne på noe her
Hva da Henningsen? Forklar med sitater takk!

Eller er du bare en som liker å slenge rundt deg med ufunderte anklager og personanngrep. Altså tråkke på folk...

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

StormEagle skrev: man mar 27, 2023 9:01 pm
Henningsen skrev: man mar 27, 2023 8:56 pm
Malacay skrev: man mar 27, 2023 8:25 pm

Utenom ditt behov for å tråkke på folk du ikke liker.
Ser ut som du er inne på noe her
Hva da Henningsen? Forklar med sitater takk!

Eller er du bare en som liker å slenge rundt deg med ufunderte anklager og personanngrep. Altså tråkke på folk...
Følte du deg truffet på noen måte?
Ok

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»