Eliteserien Fantasy 2023

Svar
K-Torget

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: lør mar 25, 2023 4:00 pm Skade på Berisha sies det i Molde-tråden...
Hvem satte inn 3-0 forresten?

Kitolano med 3-0 ifølge sofascore.
Hmm...
Kitolano med 3 - 0 og assist på 1 - 0 mener jeg.

Benson

Legg inn av Benson »

Hvilken chip i runde 4? Er vel vanskelig å få en bedre runde til å bruke spissrush? Men ser jo også poenget med rik onkel. Samtidig kan den bli verdifull senere.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vilsvik og Ekeland ut med skader - såg ut som strekkskade på førstnevnte:

https://www.eurosport.no/fotball/flere- ... tory.shtml

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Benson skrev: lør mar 25, 2023 7:19 pm Hvilken chip i runde 4? Er vel vanskelig å få en bedre runde til å bruke spissrush? Men ser jo også poenget med rik onkel. Samtidig kan den bli verdifull senere.
Virker som de fleste planlegger RO i runde 4. Selv er jeg veldig usikker da jeg som deg ser potensialet for at den blir verdifull senere. Per nå kan det bli alt fra spissrush, RO eller ingen chip her :lol:

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Noen som har noen tanker om hvem som vil ta flest poeng i starten på sesongen av følgende kombinasjoner:
1) Adams + Wallem eller Espejord + Reese eller TLO + Jansen
2) Berisha + Opsahl eller Rasmussen og Adams

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2426

Legg inn av BrannLFC »

Benson skrev: lør mar 25, 2023 7:19 pm Hvilken chip i runde 4? Er vel vanskelig å få en bedre runde til å bruke spissrush? Men ser jo også poenget med rik onkel. Samtidig kan den bli verdifull senere.
To kapteiner. Berisha, Pelle og Vetlesen står det mellom.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

BrannLFC skrev: lør mar 25, 2023 11:00 pm
Benson skrev: lør mar 25, 2023 7:19 pm Hvilken chip i runde 4? Er vel vanskelig å få en bedre runde til å bruke spissrush? Men ser jo også poenget med rik onkel. Samtidig kan den bli verdifull senere.
To kapteiner. Berisha, Pelle og Vetlesen står det mellom.
Er kanskje det mest fornuftige å gjøre og da mener jeg at Pelle bør være en av to kapteiner! :)

eppaen

Legg inn av eppaen »

Dette er mitt første utkast etter å ha opprettet laget nå i dag:

Grytebust - Hagen

Wolfe - Dragsnes - Cornic - Linnes - Owusu

Al-Saed - Vetlesen - Pellegrino - Horn Myhre - Sande

Finne - Høgh - Ebyie

Noen tanker (de uthevet er de jeg føler mest sannsynlig er urokkelige om det ikke skulle skje noe mht skader eller lignende):

Keeperopplegget er ikke noe som føles veldig etablert for øyeblikket, men føltes vel ok.
Forsvaret er preget noe av dgw 4. Ingen anelse om Owusu er en fyr som starter kamper? Må avklares.
På midten orker jeg ikke å ta feil av Vetlesen og Pelle - så det ble ganske tidlig klart at jeg må ha begge inntil videre. Det preger resten av laget selvsagt. Den sandefjordmannen har jeg NULL peiling på - men så noen tips her og der. Horn Myhre ble billigvarianten av Rasmussen. Sande er bare der uten en plan.
Helt fremst var Finne bankers - og resten litt sånn i det blå.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Er på denne gjengen per nå:

Grytebust Hagen
Linnes Dragsnes Reese Næss Grøgaard
Pellegrino Grønbæk Rasmussen Horn Myhre Diop
Finne Høgh Espejord

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

eppaen skrev: søn mar 26, 2023 4:57 pm Dette er mitt første utkast etter å ha opprettet laget nå i dag:

Grytebust - Hagen

Wolfe - Dragsnes - Cornic - Linnes - Owusu

Al-Saed - Vetlesen - Pellegrino - Horn Myhre - Sande

Finne - Høgh - Ebyie

Noen tanker (de uthevet er de jeg føler mest sannsynlig er urokkelige om det ikke skulle skje noe mht skader eller lignende):

Keeperopplegget er ikke noe som føles veldig etablert for øyeblikket, men føltes vel ok.
Forsvaret er preget noe av dgw 4. Ingen anelse om Owusu er en fyr som starter kamper? Må avklares.
På midten orker jeg ikke å ta feil av Vetlesen og Pelle - så det ble ganske tidlig klart at jeg må ha begge inntil videre. Det preger resten av laget selvsagt. Den sandefjordmannen har jeg NULL peiling på - men så noen tips her og der. Horn Myhre ble billigvarianten av Rasmussen. Sande er bare der uten en plan.
Helt fremst var Finne bankers - og resten litt sånn i det blå.
Mye fint her :)
Personlig ville jeg oppgradert Ebiye til Adams / TLO / Berisha / Espejord og finansiere dette med å nedgradere Vetlesen og eller Cornic til for eksempel Grønbæk og en 4,5 forsvarer som spiller, for eksempel Næss, enga-stopper, Grøgård.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sæter og Aga ut med uavklart skadeomfang:

https://www.eurosport.no/fotball/spisst ... tory.shtml

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Har klinka sammen et førsteutkast bestående av følgende gaudere:

Grytebust - Hagen
Dragsnes - Wolfe - Linnes - Brekalo - Jansen
Pellegrino - Vetlesen - Rasmussen - Eriksen - Solbakken
Finne - Høgh - Gonstad

Har stor tro på Eriksen i år. Til tross for at det er mange om beinet på midten for Molde i år, tror jeg evighetsmaskina fra Hamar vil få godt med både spilletid og målpoeng fra sin indreløperposisjon i 3-5-2. Wolff Eikrem er virkelig solid om dagen, og ser ut til å være bedre trent enn i fjor. Tok også straffe nå mot Aafk med Berisha på banen, og sistnevnte vil nok kjempe en del mot Brynhildsen om spilletid. Erling Moe vil nok også i ny og ne finne på å kjøre 3-4-1-2 med Eikrem bak Berisha og Berisha.

Kristoffer Haugen er et monster fra sin venstre vingback-posisjon, men er ofte skadeplaget og vil måtte innfinne seg i å dele spilletid med Løvik. Derfor blir det nok å kjøre det "trygge" med Linnes.

Blir godt å komme i gang igjen i alle fall!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Pelle vs ikke Pelle er nr 1 jeg må bestemme meg for. Laget blir veldig balansert uten ham, men om han leverer kun 80% av 2022-poengene så er han jo en man må ha selv til 13.0.

Hadde dog vært litt kult å kjøre Eikrem fra GW1 som en kjempediff i starten. Har 1.5 ekstra isåfall.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: søn mar 26, 2023 9:14 pm Pelle vs ikke Pelle er nr 1 jeg må bestemme meg for. Laget blir veldig balansert uten ham, men om han leverer kun 80% av 2022-poengene så er han jo en man må ha selv til 13.0.

Hadde dog vært litt kult å kjøre Eikrem fra GW1 som en kjempediff i starten. Har 1.5 ekstra isåfall.
Enig i at laget blir mye mer balansert uten Pelle. Har en del utkast uten han, men for hver dag som går så blir det mer og mer sannsynlig at Pelle blir med. Tørr rett og slett ikke å gå uten han.

Liker også tanken din med å kjøre Eikrem fra GW1. Alltid gøy når noen tørr å gå bort fra template, spesielt når man lykkes! :) Utfordringen med å gå Eikrem er om han ikke leverer og Pelle / Vetlesen leverer. Molde har også et tøffere åpningsprogram enn Glimt slik jeg ser det.
Sist redigert av K-Torget den søn mar 26, 2023 9:37 pm, redigert 1 gang totalt.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:05 pm Har klinka sammen et førsteutkast bestående av følgende gaudere:

Grytebust - Hagen
Dragsnes - Wolfe - Linnes - Brekalo - Jansen
Pellegrino - Vetlesen - Rasmussen - Eriksen - Solbakken
Finne - Høgh - Gonstad

Har stor tro på Eriksen i år. Til tross for at det er mange om beinet på midten for Molde i år, tror jeg evighetsmaskina fra Hamar vil få godt med både spilletid og målpoeng fra sin indreløperposisjon i 3-5-2. Wolff Eikrem er virkelig solid om dagen, og ser ut til å være bedre trent enn i fjor. Tok også straffe nå mot Aafk med Berisha på banen, og sistnevnte vil nok kjempe en del mot Brynhildsen om spilletid. Erling Moe vil nok også i ny og ne finne på å kjøre 3-4-1-2 med Eikrem bak Berisha og Berisha.

Kristoffer Haugen er et monster fra sin venstre vingback-posisjon, men er ofte skadeplaget og vil måtte innfinne seg i å dele spilletid med Løvik. Derfor blir det nok å kjøre det "trygge" med Linnes.

Blir godt å komme i gang igjen i alle fall!
Liker laget og takk for infoen om Molde! :) Mener å huske at du kjenner Molde godt? Håper at du kan komme med litt Molde-info i denne tråden som mange andre ikke får tak i ;)

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 9:28 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:05 pm Har klinka sammen et førsteutkast bestående av følgende gaudere:

Grytebust - Hagen
Dragsnes - Wolfe - Linnes - Brekalo - Jansen
Pellegrino - Vetlesen - Rasmussen - Eriksen - Solbakken
Finne - Høgh - Gonstad

Har stor tro på Eriksen i år. Til tross for at det er mange om beinet på midten for Molde i år, tror jeg evighetsmaskina fra Hamar vil få godt med både spilletid og målpoeng fra sin indreløperposisjon i 3-5-2. Wolff Eikrem er virkelig solid om dagen, og ser ut til å være bedre trent enn i fjor. Tok også straffe nå mot Aafk med Berisha på banen, og sistnevnte vil nok kjempe en del mot Brynhildsen om spilletid. Erling Moe vil nok også i ny og ne finne på å kjøre 3-4-1-2 med Eikrem bak Berisha og Berisha.

Kristoffer Haugen er et monster fra sin venstre vingback-posisjon, men er ofte skadeplaget og vil måtte innfinne seg i å dele spilletid med Løvik. Derfor blir det nok å kjøre det "trygge" med Linnes.

Blir godt å komme i gang igjen i alle fall!
Liker laget og takk for infoen om Molde! :) Mener å huske at du kjenner Molde godt? Håper at du kan komme med litt Molde-info i denne tråden som mange andre ikke får tak i ;)
Joda, som romsdaling har jeg relativt god kjennskap til Molde! Skal prøve å dele litt ;)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:31 pm
K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 9:28 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:05 pm Har klinka sammen et førsteutkast bestående av følgende gaudere:

Grytebust - Hagen
Dragsnes - Wolfe - Linnes - Brekalo - Jansen
Pellegrino - Vetlesen - Rasmussen - Eriksen - Solbakken
Finne - Høgh - Gonstad

Har stor tro på Eriksen i år. Til tross for at det er mange om beinet på midten for Molde i år, tror jeg evighetsmaskina fra Hamar vil få godt med både spilletid og målpoeng fra sin indreløperposisjon i 3-5-2. Wolff Eikrem er virkelig solid om dagen, og ser ut til å være bedre trent enn i fjor. Tok også straffe nå mot Aafk med Berisha på banen, og sistnevnte vil nok kjempe en del mot Brynhildsen om spilletid. Erling Moe vil nok også i ny og ne finne på å kjøre 3-4-1-2 med Eikrem bak Berisha og Berisha.

Kristoffer Haugen er et monster fra sin venstre vingback-posisjon, men er ofte skadeplaget og vil måtte innfinne seg i å dele spilletid med Løvik. Derfor blir det nok å kjøre det "trygge" med Linnes.

Blir godt å komme i gang igjen i alle fall!
Liker laget og takk for infoen om Molde! :) Mener å huske at du kjenner Molde godt? Håper at du kan komme med litt Molde-info i denne tråden som mange andre ikke får tak i ;)
Joda, som romsdaling har jeg relativt god kjennskap til Molde! Skal prøve å dele litt ;)
Herlig! :)
Hvilke molde-spillere bør man ha fra start? Selv har jeg kun Linnes inne per nå. Men har også utkast med både Berisha og Eriksen inne.

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 9:38 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:31 pm
K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 9:28 pm

Liker laget og takk for infoen om Molde! :) Mener å huske at du kjenner Molde godt? Håper at du kan komme med litt Molde-info i denne tråden som mange andre ikke får tak i ;)
Joda, som romsdaling har jeg relativt god kjennskap til Molde! Skal prøve å dele litt ;)
Herlig! :)
Hvilke molde-spillere bør man ha fra start? Selv har jeg kun Linnes inne per nå. Men har også utkast med både Berisha og Eriksen inne.
2-3 av Linnes, Eikrem, Eriksen og Berisha. Skal også sies at Berisha pådro seg en ankelskade på tampen mot Aafk, men rister det nok av seg før seriestart.

Selv heller jeg mot RO i runde 4, og starter nok derfor "bare" med to fra start av.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:05 pm ...Erling Moe vil nok også i ny og ne finne på å kjøre 3-4-1-2 med Eikrem bak Berisha og Berisha..."
Ja, da burde det gi usedvanlig gode forutsetninger for en kjempesesong av Berisha ;)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:43 pm
K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 9:38 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:31 pm

Joda, som romsdaling har jeg relativt god kjennskap til Molde! Skal prøve å dele litt ;)
Herlig! :)
Hvilke molde-spillere bør man ha fra start? Selv har jeg kun Linnes inne per nå. Men har også utkast med både Berisha og Eriksen inne.
2-3 av Linnes, Eikrem, Eriksen og Berisha. Skal også sies at Berisha pådro seg en ankelskade på tampen mot Aafk, men rister det nok av seg før seriestart.

Selv heller jeg mot RO i runde 4, og starter nok derfor "bare" med to fra start av.
Takk for tips!

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

DuncanE skrev: søn mar 26, 2023 9:49 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:05 pm ...Erling Moe vil nok også i ny og ne finne på å kjøre 3-4-1-2 med Eikrem bak Berisha og Berisha..."
Ja, da burde det gi usedvanlig gode forutsetninger for en kjempesesong av Berisha ;)
Jau, må jo bare bli knall dette!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:51 pm
DuncanE skrev: søn mar 26, 2023 9:49 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:05 pm ...Erling Moe vil nok også i ny og ne finne på å kjøre 3-4-1-2 med Eikrem bak Berisha og Berisha..."
Ja, da burde det gi usedvanlig gode forutsetninger for en kjempesesong av Berisha ;)
Jau, må jo bare bli knall dette!
Takk for info forøvrig. Vurderer faktisk Eikrem fra start. Men veeeeldig usikker på hvordan Moe tenker å sjonglere Berisha, Eikrem og Bryhildsen. Fjoråret var selvsagt en anomali, av naturlige grunner, for Eikrem. Og forventer noe helt annet i år. Men lurer fælt på hvordan spilletiden ender opp med å blir fordelt på de 3 nevnte? Dine 2 cents?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:51 pm
DuncanE skrev: søn mar 26, 2023 9:49 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:05 pm ...Erling Moe vil nok også i ny og ne finne på å kjøre 3-4-1-2 med Eikrem bak Berisha og Berisha..."
Ja, da burde det gi usedvanlig gode forutsetninger for en kjempesesong av Berisha ;)
Jau, må jo bare bli knall dette!
:)

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

DuncanE skrev: søn mar 26, 2023 9:58 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:51 pm
DuncanE skrev: søn mar 26, 2023 9:49 pm

Ja, da burde det gi usedvanlig gode forutsetninger for en kjempesesong av Berisha ;)
Jau, må jo bare bli knall dette!
Takk for info forøvrig. Vurderer faktisk Eikrem fra start. Men veeeeldig usikker på hvordan Moe tenker å sjonglere Berisha, Eikrem og Bryhildsen. Fjoråret var selvsagt en anomali, av naturlige grunner, for Eikrem. Og forventer noe helt annet i år. Men lurer fælt på hvordan spilletiden ender opp med å blir fordelt på de 3 nevnte? Dine 2 cents?
Eikrem er i alle fall klink i XI dersom han er frisk og skadefri. Fundamental i det offensive spillet.

Berisha er heller ikke kjøpt inn for å varme benken, og Moe jobber veldig med relasjonen mellom ham og Eikrem. Derfor blir Eikrem og Berisha mine to cents!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 10:23 pm
DuncanE skrev: søn mar 26, 2023 9:58 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:51 pm

Jau, må jo bare bli knall dette!
Takk for info forøvrig. Vurderer faktisk Eikrem fra start. Men veeeeldig usikker på hvordan Moe tenker å sjonglere Berisha, Eikrem og Bryhildsen. Fjoråret var selvsagt en anomali, av naturlige grunner, for Eikrem. Og forventer noe helt annet i år. Men lurer fælt på hvordan spilletiden ender opp med å blir fordelt på de 3 nevnte? Dine 2 cents?
Eikrem er i alle fall klink i XI dersom han er frisk og skadefri. Fundamental i det offensive spillet.

Berisha er heller ikke kjøpt inn for å varme benken, og Moe jobber veldig med relasjonen mellom ham og Eikrem. Derfor blir Eikrem og Berisha mine to cents!
Hvordan ser laget ditt ut med både Eikrem og Berisha? Blir det noe Glimt i tillegg?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 10:23 pm
DuncanE skrev: søn mar 26, 2023 9:58 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:51 pm

Jau, må jo bare bli knall dette!
Takk for info forøvrig. Vurderer faktisk Eikrem fra start. Men veeeeldig usikker på hvordan Moe tenker å sjonglere Berisha, Eikrem og Bryhildsen. Fjoråret var selvsagt en anomali, av naturlige grunner, for Eikrem. Og forventer noe helt annet i år. Men lurer fælt på hvordan spilletiden ender opp med å blir fordelt på de 3 nevnte? Dine 2 cents?
Eikrem er i alle fall klink i XI dersom han er frisk og skadefri. Fundamental i det offensive spillet.

Berisha er heller ikke kjøpt inn for å varme benken, og Moe jobber veldig med relasjonen mellom ham og Eikrem. Derfor blir Eikrem og Berisha mine to cents!
Nei, 40 mill putter man ikke på benken ;) Takk for tilbakemelding. Men kan likevel ikke fatte og begripe om Brynhildsen primært benkes etter fjorårets høstsesong. Tar vel sikte på salg til sommeren, og da bør vel gjerne varene vises frem på forhånd?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

DuncanE skrev: søn mar 26, 2023 11:09 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 10:23 pm
DuncanE skrev: søn mar 26, 2023 9:58 pm

Takk for info forøvrig. Vurderer faktisk Eikrem fra start. Men veeeeldig usikker på hvordan Moe tenker å sjonglere Berisha, Eikrem og Bryhildsen. Fjoråret var selvsagt en anomali, av naturlige grunner, for Eikrem. Og forventer noe helt annet i år. Men lurer fælt på hvordan spilletiden ender opp med å blir fordelt på de 3 nevnte? Dine 2 cents?
Eikrem er i alle fall klink i XI dersom han er frisk og skadefri. Fundamental i det offensive spillet.

Berisha er heller ikke kjøpt inn for å varme benken, og Moe jobber veldig med relasjonen mellom ham og Eikrem. Derfor blir Eikrem og Berisha mine to cents!
Nei, 40 mill putter man ikke på benken ;) Takk for tilbakemelding. Men kan likevel ikke fatte og begripe om Brynhildsen primært benkes etter fjorårets høstsesong. Tar vel sikte på salg til sommeren, og da bør vel gjerne varene vises frem på forhånd?
Enig med dere begge! Ola B trenger å spille / holde seg i kampform frem til han blir solgt og Molde hadde aldri briukt 35 - 40 millioner på en spiller for å så sette han på benk.
Tror Berisha, Ola B og Eikrem om kroppen er frisk vil spille mye. Tror fort det kan bli en 3 - 4 -1 - 2 eller 3 5 - 2 formasjon med Berisha og Ola B på topp og Eikrem i en friere rolle bak de to.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ble litt inspirert av at jeg er topp 30 på den Hall of Fame-oversikten, selv med grufulle sesonger i 2017 (ga meg tidlig), 2019 og 2021. Liker jo å kjøre litt uortodokse lag, så blir fort enten eller, men det øker lysten på å gjøre det bra også denne sesongen. Gamblet veldig da jeg lå på 4.plass ifjor, i år skal jeg kanskje spille litt safere om jeg er i samme posisjon.

Går for en ny topp 100!
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:31 pm Joda, som romsdaling har jeg relativt god kjennskap til Molde! Skal prøve å dele litt ;)
Takker og bukker. Molde er det desidert viktigste laget å holde seg oppdatert på denne sesongen, og som vanlig det desidert vanskeligste laget å spå.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: man mar 27, 2023 9:07 am Ble litt inspirert av at jeg er topp 30 på den Hall of Fame-oversikten, selv med grufulle sesonger i 2017 (ga meg tidlig), 2019 og 2021. Liker jo å kjøre litt uortodokse lag, så blir fort enten eller, men det øker lysten på å gjøre det bra også denne sesongen. Gamblet veldig da jeg lå på 4.plass ifjor, i år skal jeg kanskje spille litt safere om jeg er i samme posisjon.

Går for en ny topp 100!
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 9:31 pm Joda, som romsdaling har jeg relativt god kjennskap til Molde! Skal prøve å dele litt ;)
Takker og bukker. Molde er det desidert viktigste laget å holde seg oppdatert på denne sesongen, og som vanlig det desidert vanskeligste laget å spå.
Topp 30 er sinnsykt rått! :)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 11:17 pm Enig med dere begge! Ola B trenger å spille / holde seg i kampform frem til han blir solgt og Molde hadde aldri briukt 35 - 40 millioner på en spiller for å så sette han på benk.
Tror Berisha, Ola B og Eikrem om kroppen er frisk vil spille mye. Tror fort det kan bli en 3 - 4 -1 - 2 eller 3 5 - 2 formasjon med Berisha og Ola B på topp og Eikrem i en friere rolle bak de to.
''Problemet'' med 3-4-1-2 er jo at man da sitter med 3 veldig gode spillere (Eriksen/Kitolano/Kaasa) som er best som indreløpere, ikke som en del av en firer. De kan jo funke, men passer jo langt bedre i 3-5-1-1 med en Mannsverk som balanserer. Grødem blir vel mer et offensivt alternativ i så fall. Ellingsen har jo også vært kanongod i perioder når han har vært skadefri, mens Bakke og Ødegård nok ikke får spille all verden denne sesongen.

Molde har en helt latterlig bredde, men treffer man er jo taket også veldig høyt. Kommer til å ende med minst 2 Molde-spillere, lander på hvem etter BG-kampen.

Ellers spilte RBK-Haugesund 0-0 i en (visstnok) kjedelig kamp i går. Er vel kun vingbackene til RBK som folk vurderer, da særlig Cornic. Pereira startet på motsatt, men er uaktuell når Tagseth (nå forsvarsspiller i ESF) er klar utfordrer. Holse selvsagt også alternativ, men tviler på at mange går med ham fra start, nettopp tilbake fra skade.

Godset spilte med vingbacker i 4-0-seieren mot Mjøndalen i går. Vilsvik startet (midtbanespiller Stenevik på motsatt), men måtte ut med skade tidlig. Innbytter Grøgård scoret. Tipper Grøgård kom inn på venstrebacken og dyttet Stenevik over på høyre? Om Vilsvik er ute en stund er plutselig Grøgård en topp 3-alternativ til 4.5.

Brunes, Stengel og Thorsen scoret de øvrige målene. Fosnæss Hanssen spilte siste 10 som stopper, uten å ha sjekket grundig er han vel en av få 4.0-forsvarere med spilletid i vinter. Foruten....:

Stabæk 1-1 mot Kongsvinger, nysignering Kabran med målet. Går ut ifra at det var vanlige 3-backslinjen med Ottesen og 15-åringen Riise (4.0!) som vingbacker. Vet ikke hvor mye Riise får spille i år, men absolutt et spennende alternativ om han skulle slå til. Ut ifra sitatene til Bohinen etter Molde-kampen tviler jeg dog på at han blir et alternativ som spiller veldig mye. Han er jo veldig, veldig ung. Og sønnen til Bjørn Helge Riise... Fytti helvete vi begynner å bli gammel.

Kaptein Krogstad fra benken i går, men visstnok god da han kom innpå. Etter min mening det beste billigalternativet på midtbanen denne sesongen sammen med Sande og Opsahl. 8 mål i OBOS forrige sesong og 0.5 billigere enn de to andre. Har hatt ham inne i noen drafts, men er så mye spennende på midten at jeg heller kjører en død angriper.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»