Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
Cedianar

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Cedianar »

Det jeg ikke forstår angående Berge er dette med at mange sier at han er så jævla rask. Ja, han har en helt enorm fysikk, men mener folk at dersom Ødegaard pinger en langpasning i bakrom på Berge på kanten så kommer han på et sugende løp i bakrom og parkerer backen? Det har jeg mine tvil om. Kan Berge utfordre 1 mot 1 på kanten? Berge er ikke en kantspiller, enkelt og greit. Men hvis det pinges en pasning ut på høyrekanten til Solbakken så er det faktisk en sjanse for at han kan få til noe. Vi trenger kantspillere som har et rykk og som kan gjøre oss farlige på kontringer.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Berge er relativt rask når han først har nådd toppfart, men de første meterene er fryktelig seige. Og det hemmer spillet hans veldig.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Cedianar skrev: man mar 27, 2023 9:14 am Det jeg ikke forstår angående Berge er dette med at mange sier at han er så jævla rask. Ja, han har en helt enorm fysikk, men mener folk at dersom Ødegaard pinger en langpasning i bakrom på Berge på kanten så kommer han på et sugende løp i bakrom og parkerer backen? Det har jeg mine tvil om. Kan Berge utfordre 1 mot 1 på kanten? Berge er ikke en kantspiller, enkelt og greit. Men hvis det pinges en pasning ut på høyrekanten til Solbakken så er det faktisk en sjanse for at han kan få til noe. Vi trenger kantspillere som har et rykk og som kan gjøre oss farlige på kontringer.
Berge er veldig rask, og kan løpe fra spillere med ball. Men jeg synes han står veldig mye på hælene. Har foten planta i bakken og reagerer treigt.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Cedianar skrev: man mar 27, 2023 9:14 am Det jeg ikke forstår angående Berge er dette med at mange sier at han er så jævla rask. Ja, han har en helt enorm fysikk, men mener folk at dersom Ødegaard pinger en langpasning i bakrom på Berge på kanten så kommer han på et sugende løp i bakrom og parkerer backen? Det har jeg mine tvil om. Kan Berge utfordre 1 mot 1 på kanten? Berge er ikke en kantspiller, enkelt og greit. Men hvis det pinges en pasning ut på høyrekanten til Solbakken så er det faktisk en sjanse for at han kan få til noe. Vi trenger kantspillere som har et rykk og som kan gjøre oss farlige på kontringer.
Berge var på banen for å gi enda mer ballsikkerhet til laget, et ekstra støttepunkt å spille på. Dessuten er han ganske god. Han er den beste fotballspilleren av alle som kunne tatt denne plassen. Han har også en del defensive gener. Alt dette på bekostning av gjennombruddshissighet på kant, men det skal vel strengt tatt Holmgren ta seg av. berge kan gå inn i banen. Berge kan også gå rundt på kantene. Her veies det frem og tilbake og denne løsningen fungerte ganske bra

TeeVs

Legg inn av TeeVs »

Personlig syntes jeg ikke Berg spilte dårlig. Han gjorde egentlig det han skulle og det at Aursnes og Ødegaard fikk skinne kan jo tyde på at Berg gjorde det ok. Men igjen, jeg bor I frankrike, og ser ikke på eliteserien (har 0 foremeninger her - og han passet ikke inn i Lens sitt system - det er ingen hemmelighet), så min bedømmelse er basert på siste kamp og tidligere landskaper (som jeg har sett på med Engelske og Franske kommentatorer).


Ett spørsmål: hvem kunne/burde erstatte Berg som DM/anker (ut ifra nåværende tropp)? Berge? Syntes han fungerte Ok som ving, ellers er han mer indreløper. Thorsby? Jeg kjenner ikke godt nok til kvalitetene hans. Vetlesen? annet enn at han er halvt Fransk, så vet jeg lite om fyren.

Noen ideer?
Sist redigert av TeeVs den man mar 27, 2023 9:51 am, redigert 2 ganger totalt.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Håper vi stiller med to rene vinger mot Georgia, de er ikke allverden i forsvar men vi må ha noen flere alternativer som kan fore Sørloth med ballen. Vi kan ikke ha en så passiv inngang til kampen som vi hadde mot Spania.

Evv

Legg inn av Evv »

Berge er ok han. Og sikkert bra fart offensivt etter å ha fått sveivet i gang motoren. Men på den internasjonale scenen går det for sakte defensivt, han blir for stor og tung, og det åpner seg store høl, bare se 1-0 målet til Spania. Jeg har også vært kritisk til Moi og det er jeg fortsatt offensivt. Men han er i hvert fall bra defensivt stort sett.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

TeeVs skrev: man mar 27, 2023 9:41 am Personlig syntes jeg ikke Berg spilte dårlig. Han gjorde egentlig det han skulle og det at Aursnes og Ødegaard fikk skinne kan jo tyde på at Berg gjorde det ok. Men igjen, jeg bor I frankrike, og ser ikke på eliteserien (har 0 foremeninger her - og han passet ikke inn i Lens sitt system - det er ingen hemmelighet), så min bedømmelse er basert på siste kamp og tidligere landskaper (som jeg har sett på med Engelske og Franske kommentatorer).


Ett spørsmål: hvem kunne/burde erstatte Berg som DM/anker (ut ifra nåværende tropp)? Berge? Syntes han fungerte Ok som ving, ellers er han mer indreløper. Thorsby? Jeg kjenner ikke godt nok til kvalitetene hans. Vetlesen? annet enn at han er halvt Fransk, så vet jeg lite om fyren.

Noen ideer?
Det finnes egentlig ikke noen reelle alternativer på DM for Berg, i alle fall i mine øyne. Berge er vel hans nærmeste konkurrent, eller at man flytter Aursnes ned. Men jeg mener man trenger Aursnes som indreløper, slik at han kommer høyere i banen slik som i Benfica, og resultatene av dette kom tydelig frem under kampen mot Spania.

Når det kommer til offensiv markering, gjenvinning og det å drepe overgangsmuligheter så er Berg det beste valget.

Synes kampen mot Spania viste klart at den mest komplementære midtbanetrioen Norge kan stille per i dag er:

Aursnes - Berg - Ødegaard

Så håper jeg de klarer å vise det igjen mot Georgia i morgen.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Håper vi stiller med Haaland.

TeeVs

Legg inn av TeeVs »

mogandisu skrev: man mar 27, 2023 10:05 am
Det finnes egentlig ikke noen reelle alternativer på DM for Berg, i alle fall i mine øyne. Berge er vel hans nærmeste konkurrent, eller at man flytter Aursnes ned. Men jeg mener man trenger Aursnes som indreløper, slik at han kommer høyere i banen slik som i Benfica, og resultatene av dette kom tydelig frem under kampen mot Spania.
Ja altså Aursnes var topp som indreløper. For guds skyld burde han forbli der han er! Jeg ville engang foreslå Aursnes som alternativ pga nettopp dette.
Når det kommer til offensiv markering, gjenvinning og det å drepe overgangsmuligheter så er Berg det beste valget.

Synes kampen mot Spania viste klart at den mest komplementære midtbanetrioen Norge kan stille per i dag er:

Aursnes - Berg - Ødegaard

Så håper jeg de klarer å vise det igjen mot Georgia i morgen.
Altså en av grunnene til at jeg stilte spørsmålet var fordi jeg ser mange her klage over Berg. Om de har rett eller ei, er en ting, men spørsmålet jeg stiller meg er... hva er alternativet?

Mulig det var ett retorisk spørsmål.

Edit: med mindre noen klarer å fremme en case for at Thorsby eller Berge burde erstatte Berg.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Mye diskusjon rundt Berg etter kampen, men han er vel ikke den som utgjør problemet og alternativene er usikre.

Jeg opplever at vi har betydelige større utfordringer i kantspillet vårt. Ingen av kantene fungerer og ingen av alternativene er klart bedre.
Ja, Solbakken har et potensial, men jeg har til gode å se at han presterer noe særlig bedre enn de andre.
Solbakkens jobb bør vel da være å få enda mer ut av backene våre som breddeholdere.....

Av en eller annen grunn hevder mange at vi har bedre alternativer i Bobb, Nusa, Schelderup, Dønnum, Sahroui etc, men ingen av de kan vel strengt tatt vise til at de har prestert på dette nivået.....

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Aursnes har spilt over hele midtbanen til Benfica og kan fint brukes som DM. Men det er ikke hans beste rolle, han må få være med å bidra mer offensivt. Skal vi spille 4-3-3 så er nok Berg det beste alternativet på DM for øyeblikket. Kanskje kan Mannsverk på sikt komme inn i denne posisjonen? Jeg håper virkelig at Ola Solbakken starter på kant i morgen foran Berge. Liten tvil om at vi sliter på kantene. Der trenger vi virkelig at noen spillere får et gjennombrudd så fort som mulig. Akkurat nå er sentrale midtbanen vår ganske stacked egentlig. Sier seg selv når Vetlesen, Eliteseriens beste midtbanespiller, er plassert på tribunen.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 10:15 pm
JonSnow skrev: søn mar 26, 2023 7:54 pm
Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 4:02 pm

Basert på dette innlegget har jeg åpenbart mer kunnskap om fotball enn deg. At defensive midtbanespillere ikke har som oppgave å produsere målsjanser. Javel. Det er en viss brasilianer i Man U om dagen. Om du og jeg ikke har peiling på fotball, hva med det franske laget som lot Berg gå tilbake til Bodø med tap ? Har de heller ikke peiling ? Normalt går norske spillere som selges til en av de fem store ligaene opp i pris. Ikke ned i pris. Om Berg beholder ankerrollen på det norske landslaget ut sesongen, i kombinasjon med at Norge gjør det bra, vil det være en sensasjon om Berg spiller i Glimt i 2024. Vi får se.

Champis har analysert alle Berg sine ballberøringer, i går og endog hatt tid til å sammenholde dette med det spanske ankeret som til daglig spiller for Man City. Skal man følge konklusjonene hans burde de to spillerne bytte lag. En ting er å slå fremover. Noe annet er produserte målsjanser og nøkkelpasninger. Men det er jo ikke Berg sin jobb. Hørt sånn tøv. Si det til Casemiro. I går hadde Berg to gode offensive pasninger, bl a «assistent» til Sørloth. Den siste måtte jeg se i repetisjon før jeg trodde det var Berg. Ikke til å tro. Om Norge hadde hatt et anker på midtbanen fra en av de store ligaene i Europa, ved siden av Aursnes og Ødegaard, ville vi hatt en av Europa sine neste midtbaner. Dette bak Haaland. Får vi det til er veien til sluttspill kort. Om Berg utvikler seg offensivt og kommer ut igjen kan han gjerne bekle denne rollen. For orden skyld. Dette er ikke et Bodø forum. Har forøvrig lest kritikk av Berg selv på Glimtforumet, da han snur seg hjem for ofte og ikke slår på indreløperne fremover i bevegelse. De tar vel feil de også ??
Med disse idiotiske inleggene dine så er det rimelig enkelt å se at du ikke skjønner deg på rollen til en cm overhode! Fu bare slenger i fra deg idiotiske ting rett og slett. Kan nevne i fleng gode spillere som har hadd sqmme rollen som Berg i amnge lag opp igjennom og felles for alle er at det du beskriver ikke hører til oppgavene deres. Av og til vill de gjøre som Patrick i går, men stort sett skal de være den som jobber opp ballen og lager plass for andre. Hørt om Gatuso Kante, Van Bommel, Sergio Busquets etc.? Hva kjennetegner disse her? Jo de er det deffansive ankret og vaktbikjene pp sine lag som har det som jobb å være bibdeleddet mellom forsvar og midtbane angrep. De som gjør grov jobben så de med offansive roller kan skinne. Også den posisjonen jeg personlig mener er den viktigste i laget. Har sett mange lag bruke flere sesonger på å komme seg når disse har forsvunnet fordi limet i laget blir borte.
En ting til. Etter at Berg dro til Frankrike hva skjedde da i Bodø ? Hagen overtok. Unggutten. Hagen spilte sentralt i uavgjortkampen i Roma høsten 2021 med assist til Solbakken. Hagen spilte alle Glimt sine fantastiske kamper i Europa vinteren 2022 før det sa stopp i Roma. Hva skjedde i år ? Flaut tap mot middels polsk motstand. Hagen spilte i borteseieren mot Molde høsten 2021 når Glimt sikret seriegullet. Glimt hadde en downperiode med cupfinale og serie våren 2022 før de virkelig begynte å vinne på forsommeren 2022. Før Berg kom tilbake med braktapet mot Molde på Aspmyra. Endel Glimtsupportere er arrogante som F. Det er dog verre på twitter enn her. Suksessen har tydeligvis gått til hodet på enkelte. Jeg liker forøvrig ikke tonen din, og de håpløse forsøkene på hersketeknikker. Svar andre enn meg er du snill, så lar jeg deg være i fred. Ok ?!
Ha hadd deg sperret en god stund fordi jeg er dritt lei av måten du diskutere på! Setter deg tilbake på lista sammens med trøndere og noen andre folk som rett og slett kommer med så mye piss at verdien av å se hva de kommer med =0

PS° gå tilbake til deg 5 divisjons laget ditt og skriv om dem heller blir sikkert mye bedre for deg å slippe å skrive om et lag du hater!

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

JonSnow skrev: man mar 27, 2023 10:42 am
Crazy Horse skrev: søn mar 26, 2023 10:15 pm
JonSnow skrev: søn mar 26, 2023 7:54 pm

Med disse idiotiske inleggene dine så er det rimelig enkelt å se at du ikke skjønner deg på rollen til en cm overhode! Fu bare slenger i fra deg idiotiske ting rett og slett. Kan nevne i fleng gode spillere som har hadd sqmme rollen som Berg i amnge lag opp igjennom og felles for alle er at det du beskriver ikke hører til oppgavene deres. Av og til vill de gjøre som Patrick i går, men stort sett skal de være den som jobber opp ballen og lager plass for andre. Hørt om Gatuso Kante, Van Bommel, Sergio Busquets etc.? Hva kjennetegner disse her? Jo de er det deffansive ankret og vaktbikjene pp sine lag som har det som jobb å være bibdeleddet mellom forsvar og midtbane angrep. De som gjør grov jobben så de med offansive roller kan skinne. Også den posisjonen jeg personlig mener er den viktigste i laget. Har sett mange lag bruke flere sesonger på å komme seg når disse har forsvunnet fordi limet i laget blir borte.
En ting til. Etter at Berg dro til Frankrike hva skjedde da i Bodø ? Hagen overtok. Unggutten. Hagen spilte sentralt i uavgjortkampen i Roma høsten 2021 med assist til Solbakken. Hagen spilte alle Glimt sine fantastiske kamper i Europa vinteren 2022 før det sa stopp i Roma. Hva skjedde i år ? Flaut tap mot middels polsk motstand. Hagen spilte i borteseieren mot Molde høsten 2021 når Glimt sikret seriegullet. Glimt hadde en downperiode med cupfinale og serie våren 2022 før de virkelig begynte å vinne på forsommeren 2022. Før Berg kom tilbake med braktapet mot Molde på Aspmyra. Endel Glimtsupportere er arrogante som F. Det er dog verre på twitter enn her. Suksessen har tydeligvis gått til hodet på enkelte. Jeg liker forøvrig ikke tonen din, og de håpløse forsøkene på hersketeknikker. Svar andre enn meg er du snill, så lar jeg deg være i fred. Ok ?!
Ha hadd deg sperret en god stund fordi jeg er dritt lei av måten du diskutere på! Setter deg tilbake på lista sammens med trøndere og noen andre folk som rett og slett kommer med så mye piss at verdien av å se hva de kommer med =0

PS° gå tilbake til deg 5 divisjons laget ditt og skriv om dem heller blir sikkert mye bedre for deg å slippe å skrive om et lag du hater!
Laget mitt spiller i 2. divisjon. Fotballsupportere preget og styrt av følelser er vanvittig morsom å provosere. Har noen i min omgangskrets med et ekstremt forhold til sitt engelske lag. Om endel av disse skulle velge mellom Liverpool og en barnefødsel som vordende far, hadde de valgt fotballen (og blitt skilt)…

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Er det noen som skal inn i den sentrale midtbane-diskusjonen, så må det være Mannsverk eller Vetlesen. Det viktigste for DMen er at han spiller med lav feilmargin og er god i posisjoneringen. Thorsby besitter helt andre kvaliteter og skal ikke inn i diskusjonen. Thorstvedt gjør for mange feil, men kan være en god impact-sub. Optimalt sett, så får man kanskje en Mannsverk eller Vetlesen i så god form at man kan dytte Aursnes ut på kanten. Slik jeg tror Norge og Ståle ønsker å spille, så er det nok Mannsverk/Vetlesen/Aursnes som også truer Berg sin posisjon. De er gode nok med ball til å ta ballfordelingen, men er noen av de bedre enn Berg i posisjoneringen ?

Berge BURDE vært med i denne diskusjonen, men altfor ofte er han for treg. Og det handler egentlig mer om posisjonering enn tempo. Busquets er som en snegle de første metrene, men man ser det sjelden fordi han er på rett plass til rett tid. Man skal være litt usynlig i den rollen da det er veldig synlig hvis man ikke er på riktig sted til rett tid. Teknisk og fysisk er han god nok, men sentralt blir han litt for ofte avslørt og trenger et tempo de første metrene som han ikke har.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Håper ikke Ståle gjør mange endringer. Mangel på restitusjon kan jo på påvirke han.

Tror uansett sentrallinjen består, så spørs det hva han tenker om sidespillerne. Litt redd Ryerson kan starte på bekosting av en av backene. Så virker det som om han har troa på JSL. Han kan finne på å f.eks. flytte Sørloth ned i en kantrolle og JSL inn som spiss. Noe jeg for all del ikke håper skjer.

Skal vi endre noe må det være Solbakken inn for Berge, ellers vil jeg ikke ha flere endringer.

startelver

Legg inn av startelver »

Berge er sikker med ballen og har faktisk en topp speed når han først får opp motoren. Spiller stort sett alle kamper for Sheffield U og kjemper om opprykk til PL.

Selvsagt er han å regne med i landslagstroppen så lenge han er skadefri.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Foreløpig er nok Patrick Berg det beste alternativet som DM.
Etter hvert, kanskje allerede til høsten, vil han mest sannsynlig utkonkurreres av Mannsverk.
Men en joker er Emil Bohinen. Burde ikke han tas ut i troppen neste gang?

Taururu

Legg inn av Taururu »

KimBlund skrev: man mar 27, 2023 11:18 am Er det noen som skal inn i den sentrale midtbane-diskusjonen, så må det være Mannsverk eller Vetlesen. Det viktigste for DMen er at han spiller med lav feilmargin og er god i posisjoneringen. Thorsby besitter helt andre kvaliteter og skal ikke inn i diskusjonen. Thorstvedt gjør for mange feil, men kan være en god impact-sub. Optimalt sett, så får man kanskje en Mannsverk eller Vetlesen i så god form at man kan dytte Aursnes ut på kanten. Slik jeg tror Norge og Ståle ønsker å spille, så er det nok Mannsverk/Vetlesen/Aursnes som også truer Berg sin posisjon. De er gode nok med ball til å ta ballfordelingen, men er noen av de bedre enn Berg i posisjoneringen ?

Berge BURDE vært med i denne diskusjonen, men altfor ofte er han for treg. Og det handler egentlig mer om posisjonering enn tempo. Busquets er som en snegle de første metrene, men man ser det sjelden fordi han er på rett plass til rett tid. Man skal være litt usynlig i den rollen da det er veldig synlig hvis man ikke er på riktig sted til rett tid. Teknisk og fysisk er han god nok, men sentralt blir han litt for ofte avslørt og trenger et tempo de første metrene som han ikke har.
Ja. I øyeblikket ser jeg Berge/Aursnes som mulige spillere i den rollen. Men jeg ønsker å ha Berg der, gi han tryggheten, og utvikle samhandlingen med de rundt seg. Du skal lete lenge etter en bedre ballvinner enn Berg i den rollen. På sikt kan Mannsverk, Arnstad og kanskje Thiago(muligens best som indreløper) bekle den rollen. Men ser ingen grunn til å gjøre noe her, Berg leverer alltid og vil bare bli bedre. Eneste grunn til at det i det hele tatt er diskusjon rundt dette, er at det står Bodø/Glimt bak navnet og ikke Fulham, Celta Vigo, Stuttgart, Sassoulo eller noe lignende.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Tanken på å flytte Aursnes på venstrekant og ta inn Vetlesen/Thorstvedt på indreløperposisjonen er egentlig ikke så dumt. Berg/Vetlesen har et utmerket samarbeid på sentral midtbane i Glimt, og Aursnes har vært strålende på venstre for Benfica. Men det er nok langt unna å skje. Eventuelt Berge på indreløper, Solbakken på høyre og Aursnes på venstre..

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Taururu skrev: man mar 27, 2023 11:23 am Litt redd Ryerson kan starte på bekosting av en av backene.
Det er ingenting å være redd for, Ryerson er en solid back

Taururu

Legg inn av Taururu »

Tinkler skrev: man mar 27, 2023 11:55 am
Taururu skrev: man mar 27, 2023 11:23 am Litt redd Ryerson kan starte på bekosting av en av backene.
Det er ingenting å være redd for, Ryerson er en solid back
Viste dessverre ikke det mot Slovenia b og Serbia H.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Taururu skrev: man mar 27, 2023 11:57 am
Tinkler skrev: man mar 27, 2023 11:55 am
Taururu skrev: man mar 27, 2023 11:23 am Litt redd Ryerson kan starte på bekosting av en av backene.
Det er ingenting å være redd for, Ryerson er en solid back
Viste dessverre ikke det mot Slovenia b og Serbia H.
Mange som presterte ræva i de kampene. Faktum er at Ryerson er en solid back som spiller fast for en av de beste klubbene i en topp 4 liga

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Hvem er best defensivt av Holmgren Pedersen og Ryerson? Blir vel fort høyrebacken hos oss som får i oppgave å stoppe Kvaradona?

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

mogandisu skrev: man mar 27, 2023 12:02 pm Hvem er best defensivt av Holmgren Pedersen og Ryerson? Blir vel fort høyrebacken hos oss som får i oppgave å stoppe Kvaradona?
Georgia pleier å spille med vingbacker, så Kvaradona vil nok ligge mer sentralt i banen i denne kampen og derfor ikke i like stor grad være høyrebackens oppgave å stanse.

Superteale

Legg inn av Superteale »

I og med at vi er blottet for gode kantalternativer; kan det være aktuelt å spille i en 4-1-4-1 formasjon?
Omtrent noe slik?

------------------------ Keeper --------------
Pedersen - Strandberg - Leo - Meling
------------------------ Berg ---------------------
Berge - Ødegård - Thorstvedt - Aursnes
--------------------- Sørloth ------------------

Tanken da er at det er backene som er ansvarlig for å komme rundt på kant og sørge for innlegg.
Alternativt kan vi spill med enten Moi eller Solbakken for å ha en med fart på kanten.....

Thorstvedt har den udefinerbare "Leo-egenskapen" som gjør at han kommer på løp på rett sted til rett tid og dermed skaper uro og sjanser.

startelver

Legg inn av startelver »

Georgia har altså bare et tap på siste 13 kampene tar vi med alt fra WC-kvalik til privatkamper.

De har tatt skalpen til Sverige 2-0 i november 21 , de har slått Bulgaria 5-2, og Nord Makedonia 3-0.
De forsvarer seg godt og slipper inn veldig lite mål på hjemmebane, på de siste 6 hjemmekampene har de kun sluppet inn 1 mål!!

For de som tror dette blir en walkover.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Når var sist en back scorte for Norge, egentlig? Meling 34 kamper, Holmgren 17, Ryerson 16, Bjørkan 9. Alle målløse. Omar 49 kamper uten mål, Aleesami 31. Må vi tilbake til Riise??

startelver

Legg inn av startelver »

Martin er klar!


Pushback

Legg inn av Pushback »

I alt dette ståheiet om vinger må man nok en gang minne om at Sander Berge ikke er satt på kant for å være kant. Han hadde en helt annen rolle, og det er Holmgrens om skal holde bredden på den siden der. Hadde Moi levert som han kan på venstresiden så hadde vi ikke hatt all denne praten om Berge på andre siden. Berge var altså ikke på banen for å fungere som ving, selvom mange nekter å innse dette! Slutt å mas om det! Solbakken var et altfor risikabelt kort å spille mot Spania. Berge har tross alt erfaring fra store kamper.

Berge og Aursnes er dagens backuper til Berg og kan brukes der ved å rokkere litt om og sette inn Thors* som indreløper. Så vi har litt bredde. Får vi inn en brukbar ving til nå så kan det gjøre underverker for rotasjon av indreløpere når man kan bruke Berge som indreløper. Vi har også muligheten med Aursnes på venstrekant. I det hele tatt, mange ulike muligheter. Så kommer forhåpentligvis enten Arnstad eller Mannsverk opp + at vi får inn minst én brukbar ving de neste årene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»