Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
PapaSmurf

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av PapaSmurf »

Jompa skrev: tir mar 28, 2023 8:35 pm Skulle ikke hatt straffespark
Litt dumt at det tar en halvtime etter kamp før vi finner det ut. Skrekkproduksjon

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

23 år siden siste sluttspill. Tipper jeg og de fleste andre her inne er daue når vi gjentar den bedriften.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sodajr skrev: tir mar 28, 2023 8:36 pm
PapaSmurf skrev: tir mar 28, 2023 8:15 pm
Dewaz skrev: tir mar 28, 2023 7:52 pm Når skal vi slutte å satse på en avdanka VIF-spiller i forsvar? Totalt parkert på fart. Det går ikke internasjonalt.
Vi har en enorm manko på stoppere. Det er kritisk. Vi har en god midtbane anført av Ødegaard og en stjernespiss.

Resten er middels eller svake.
Ajer er forhåpentligvis skadefri til juni
Han har aldri imponert meg på landslaget. Syns han er sløv.

Mr.Fancypants

Legg inn av Mr.Fancypants »

Rexwiller skrev: tir mar 28, 2023 8:28 pm LOL. Ødegaard Norges beste.
Det blir han uansett om han spiller eller er på benken. I våre dager betyr dessverre ‘navn’ mer enn prestasjon.
Ødegård bidrar altfor dårlig på landslaget.

Champis

Legg inn av Champis »

peraleks skrev: tir mar 28, 2023 8:33 pm
Champis skrev: tir mar 28, 2023 8:30 pm
peraleks skrev: tir mar 28, 2023 8:20 pm No guts, no glory.
Det er så vanvittig lite vinnervilje i dette landslaget, det blir bare flere og flere muligheter for å faktisk kunne dra seg til et EM og her er vi, klare til å finne en eller annen metode hver eneste gang for å drite oss fullstendig ut.

Er vi ute allerede? :roll:
Neida, om i underkant av 8 måneder derimot er vi ute.

Tviler jeg på.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Borealis88 skrev: tir mar 28, 2023 8:32 pm Aursnes leverer vel det han bør? Spiller på et topplag i Europa. Solbakken er LANGT over pari. Spilt lite, må ut med krampe. Får man de to på lag hvor de får spille blir det krutt.

Ødegaard er vel den som leverer mest under forventa? Hadde Østigård hatt kamper i beina hadde jeg plassert han der, men han har jo ingen minutter.
Aursnes spiller jo stort sett alt for Benfica. Han er jo regnet som en av de beste på laget.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Champis skrev: tir mar 28, 2023 8:33 pm
Rexwiller skrev: tir mar 28, 2023 8:28 pm LOL. Ødegaard Norges beste.

Ødegaard var outstanding i dag, en av hans aller beste landskamper! Styrte det aller meste utpå der.
Drillo er ikke enig med deg, ikke spillerbørsene i media, og ikke jeg heller.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Enzino skrev: tir mar 28, 2023 8:36 pm Helt vilt hvor mye bedre Ødegaard er i Arsenal enn for Norge.

Det har selvsagt litt å gjøre med kvaliteten på spillerne rundt ham, men det ser også ut at han rett og slett vil for mye.
Skjønner ikke at han skal ned å hente ballen fra Berg hele tiden, blir jo så trangt. Han slår jo dit Berg hadde slått uansett

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Hederlig innsats, og gode takter. Gi dette laget noen år, så blir det nok bra!

Champis

Legg inn av Champis »

DennisB skrev: tir mar 28, 2023 8:36 pm
Rexwiller skrev: tir mar 28, 2023 8:26 pm Haaland er sikkert sliten og småskadet i juni etter å ha spilt hvert sekund fra og med nå fram til 17.6 kl 18:00.
Er redd for at dette blir fasit. Penga rår, City og Haalands eier betyr dessverre mest oppi dette. Landslaget kommer i andre rekke.

Er du også så konspiratorisk anlagt? Tror du på julenissen også?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Eldon skrev: tir mar 28, 2023 8:37 pm 23 år siden siste sluttspill. Tipper jeg og de fleste andre her inne er daue når vi gjentar den bedriften.
Et sluttspill som kun var frustrerende når Norge ble avkledd. Er virkelig dette noe å hige etter.

Fotball er snart den eneste sporten Norge ikke lykkes i grunnet dårlige holdninger sammenlignet med andre idretter der de er utøvere 24/7.
De er fornøyde med å vinne eliteserien i Norge, da er de konger på byen. Heller TV-spill enn egentrening på denne gjengen.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

tomi skrev: tir mar 28, 2023 8:41 pm Hederlig innsats, og gode takter. Gi dette laget noen år, så blir det nok bra!
Føler jeg har hørt denne kommentaren i noen år nå.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

God kamp, men typisk Norge å ikke hale inn land tre poeng.

smash

Legg inn av smash »

Borealis88 skrev: tir mar 28, 2023 8:32 pm Aursnes leverer vel det han bør? Spiller på et topplag i Europa. Solbakken er LANGT over pari. Spilt lite, må ut med krampe. Får man de to på lag hvor de får spille blir det krutt.

Ødegaard er vel den som leverer mest under forventa? Hadde Østigård hatt kamper i beina hadde jeg plassert han der, men han har jo ingen minutter.
Ødegaard er alltid hakkekyllingen når det går dårlig. Han har spilt bra disse to kampene; satt opp dusinvis av angrep og løst opp spillet på midten gjentatte ganger. Stor årsak til at vi skaper så mye som vi gjør.

Så skal han selvfølgelig ha pes for missede sjanser. Men det skal jo Aursnes også.

Champis

Legg inn av Champis »

Enzino skrev: tir mar 28, 2023 8:36 pm Helt vilt hvor mye bedre Ødegaard er i Arsenal enn for Norge.

Det har selvsagt litt å gjøre med kvaliteten på spillerne rundt ham, men det ser også ut at han rett og slett vil for mye. Kan ikke skylde på noen andre enn seg selv i dag i en del situasjoner, da selvsagt særlig når han skyter over målet på låve-dør åpning. Virker å være mye mer stressa i alle situasjoner.

At han ikke klarer å slå corner over første forsvarer kan jeg ikke huske å ha sett hele sesongen (det har sikkert skjedd, men det skjer så og si aldri, og i hvert fall ikke på en corner på overtid på game state U).

Nå har han bommet på åpent mål for Arsenal også (senest mot Bmouth), men han treffer på de mye oftere enn han bommer. Når han har på seg Norges-drakta ser det ut som om han spiller med nervene uttapå.

Ikke mange nordmenn som har gjort bedre prestasjoner i landslagstrøya noensinne enn de par siste kampene til Ødegaard! Fatter ikke hviken kamp du har sett av han i dag!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Herregud, for en bortekamp.. Kjedelig at det er over før det har startet.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Champis skrev: tir mar 28, 2023 8:39 pm
peraleks skrev: tir mar 28, 2023 8:33 pm
Champis skrev: tir mar 28, 2023 8:30 pm


Er vi ute allerede? :roll:
Neida, om i underkant av 8 måneder derimot er vi ute.

Tviler jeg på.
Tviler ikke, jeg ser ingenting ved dette landslaget som minner om noen form for vinnermentalitet.
Det chokes i enhver sammenheng hvor man har muligheten til å få til noe som helst.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Det er litt for puslete fra Ødegaard. Og det minner om den utgaven vi har sett før Arsenal i denne sesongen. Litt nølende og tvilende som deretter fører til at man blir ikke engang overrasket når han brenner Flo-sjansen sin. Han er selvfølgelig god og gjør mye bra, men vi må kunne forvente mer av Arsenal-kapteinen hvis vi skal til EM.

Har sagt det før og mener det fortsatt. Strandberg er en tikkende bombe. At han ofte klarer å heve seg det lille ekstra slik at man faktisk får en god kamp er bra, men han har ikke det nivået inne. Så glippene vil ikke ta slutt hvis han får fornyet tillit.

Med Haaland i denne kampen hadde det veldig fort sett annerledes ut. Sørloth gjør en grei kamp han, men Haaland hadde lett luktet opp minst en av disse Zalo-returene. Han hadde også vært en betydelig større trussel i 2. omgang når det stod på som mest med enorme rom på Georgias banehalvdel.

Slakten av Solbakken er ikke på sin plass. Det er kritikkverdige forhold ja, men vi spiller i store deler av kampen ut Georgia i en kamp vi visste ville bli tøff. Det var jo nærmest begravelsesstemning her inne før kampen. Det at Aursnes og Ødegaard begge brenner sine vanvittige sjanser er ute av Ståles kontroll. Han burde tatt ut Moi før og i det hele tatt grep tidligere når det til tider var panikk i forsvaret. Men utover det, så treffer han vanvittig bra med gameplan og fikk Georgia til å se ut som et nummer for lite i første omgang. Det var også betydelig bedring i angrep mot etablert forsvar, noe de store sjansene er et bevis på.

knurr84

Legg inn av knurr84 »

Ødegaard har ikke nok fart til å utfordre og skape ting på egenhånd, så han blir svært avhengig av gode spillere rundt seg. Heller ikke overrasket over at han svikter i avgjørende situasjoner på landslaget, tydelig at presset er større å være kaptein for Norge enn for Arsenal for ham (utrolig nok). I Arsenal så har det løftet han å ta på armbindet i motsetning til på landslaget.

Champis

Legg inn av Champis »

Rexwiller skrev: tir mar 28, 2023 8:39 pm
Champis skrev: tir mar 28, 2023 8:33 pm
Rexwiller skrev: tir mar 28, 2023 8:28 pm LOL. Ødegaard Norges beste.

Ødegaard var outstanding i dag, en av hans aller beste landskamper! Styrte det aller meste utpå der.
Drillo er ikke enig med deg, ikke spillerbørsene i media, og ikke jeg heller.

Da er jeg svært uenig med dem. Styrer nesten alt, drar på press og setter opp situasjoner heler tiden, beveger seg smartere enn alle andre, løser ting på få touch der andre mister ballen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Champis skrev: tir mar 28, 2023 8:43 pm
Enzino skrev: tir mar 28, 2023 8:36 pm Helt vilt hvor mye bedre Ødegaard er i Arsenal enn for Norge.

Det har selvsagt litt å gjøre med kvaliteten på spillerne rundt ham, men det ser også ut at han rett og slett vil for mye. Kan ikke skylde på noen andre enn seg selv i dag i en del situasjoner, da selvsagt særlig når han skyter over målet på låve-dør åpning. Virker å være mye mer stressa i alle situasjoner.

At han ikke klarer å slå corner over første forsvarer kan jeg ikke huske å ha sett hele sesongen (det har sikkert skjedd, men det skjer så og si aldri, og i hvert fall ikke på en corner på overtid på game state U).

Nå har han bommet på åpent mål for Arsenal også (senest mot Bmouth), men han treffer på de mye oftere enn han bommer. Når han har på seg Norges-drakta ser det ut som om han spiller med nervene uttapå.

Ikke mange nordmenn som har gjort bedre prestasjoner i landslagstrøya noensinne enn de par siste kampene til Ødegaard! Fatter ikke hviken kamp du har sett av han i dag!
Jeg er vant til å se Ødegaard styre kamper mot veldig mye bedre fotballspillere (med et par unntak for stjernene i Georgia).

Jeg sa ikke at Ødegaard spilte dårlig. Bare at han er mye mer kald i de avgjørende situasjonene for Arsenal, og at det ser ut som om han binder seg fordi han vil for mye.
Sist redigert av Enzino den tir mar 28, 2023 8:48 pm, redigert 1 gang totalt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Eldon skrev: tir mar 28, 2023 8:37 pm 23 år siden siste sluttspill. Tipper jeg og de fleste andre her inne er daue når vi gjentar den bedriften.
Serien "Våre beste menn" er egentlig ikke bare en påminnelse om hvor langt unna man er rent resultatmesssig, men også rent mentalt. Og dette i en tid da turneringene er mye enklere å kvalifisere seg til.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Spania bytter nesten hele 11'eren mot Skottland. 3 spillere igjen. Tyder på at de ser på Norge som den sterkeste utfordreren.
Sist redigert av Kaizen den tir mar 28, 2023 8:50 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Neptun skrev: tir mar 28, 2023 8:42 pm
Eldon skrev: tir mar 28, 2023 8:37 pm 23 år siden siste sluttspill. Tipper jeg og de fleste andre her inne er daue når vi gjentar den bedriften.
Et sluttspill som kun var frustrerende når Norge ble avkledd. Er virkelig dette noe å hige etter.

Fotball er snart den eneste sporten Norge ikke lykkes i grunnet dårlige holdninger sammenlignet med andre idretter der de er utøvere 24/7.
De er fornøyde med å vinne eliteserien i Norge, da er de konger på byen. Heller TV-spill enn egentrening på denne gjengen.
1. sluttspill
Norge - Mexico 1-0
Norge - Skottland 0-0
Norge - Italia 0-1

2. sluttspill
Norge - Marokko 2-2
Norge - Skottland 1-1
Norge - Brasil 2-1
Norge - Italia 0-1

3. sluttspill
Norge - Spania 1-0
Norge - Jugoslavia 0-1
Norge - Slovenia 0-0

Hvor ble vi avkledd?

knurr84

Legg inn av knurr84 »

Sitter med følelsen av at Skottland kommer til å få med seg noe i kveld. Hadde vært så pissetypisk.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Der scorer Skottland og Norge er ute av EM.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg syns Ødegaard var god, men det som ergrer meg er at han ikke fyrer mer fra distanse. Var minst 3 ganger i dag han kunne smelt avgårde et skudd fra 17 meter.

Zehr

Legg inn av Zehr »

1-0 Skottland...

Albino

Legg inn av Albino »

Adios, EM!

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Skottene scorer selvfølgelig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»