Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
Investor

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Investor »

Dommer har bestemt seg for Skottland-seier her.
Ikke straffe eller i det minste VAR-sjekk der ....????

Andy

Legg inn av Andy »

Deilig om skottene moser spanjakkene, juksemakerne fortjener en skikkelig på trynet. Mulig det ikke er til det beste for Norge, men vi må uansett vinne de neste kampene våre, uavhengig av andre resultater. Også morsomt om gruppa blir helt åpen. Spania er forresten overvurdert, de kommer til å slite borte mot Norge og Georgia.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Jeg sa Solbakken skulle vært sparket for lenge siden. Benke Ryerson fast i Dortmund men blir benket for en benkesliter i Rennes. klippekort til en eliteserien dinosaur selv om vi har midstoppere fast i premier league og bundesliga, Patrick Berg ligue 1 flopp starter selv om han aldri presterer. Null resultater men får sjansen gang på gang og ingen pundits gir kritikk i media. Er så drit lei. Strandberg klippekort hva faen i helvete

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:31 pm
TrondLFC skrev: tir mar 28, 2023 9:29 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:28 pm

Jøss, så vi er ute av kvalikken allerede? Du tror altså at Skottland og Georgia tar poeng borte mot Spania?
Var ikke det jeg svarte på.
Hva betyr dette da?
På tross av dette så gjentar historien seg...gang på gang.
At vi ikke har deltatt i sluttspill siden 2000...?

Assi

Legg inn av Assi »

Sympatisk av Strandberg. Ingen selvkritikk, men klager på de som brenner sjanser. herregud for en leder

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

KimBlund skrev: tir mar 28, 2023 9:31 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 8:59 pm
KimBlund skrev: tir mar 28, 2023 8:46 pm Det er litt for puslete fra Ødegaard. Og det minner om den utgaven vi har sett før Arsenal i denne sesongen.
Har du sett noe av Ødegaard i år? Dette er en absurd påstand.
Ja. Hvordan er dette absurd ? Jeg sa ikke at han spilte dårlig. Jeg skrev at han var god og gjorde mye bra. Det er lett å se at han er en virkelig god fotballspiller. Men det har man også sett tidligere. Likevel så man litt de samme tendensene der han nøler og tviler litt. Jeg forstår at han har bedre lagkamerater i Arsenal og blir usikker, men han må bare "gønne på" å være bestemt. Så får lagkameratene i Norge komme etter, etter beste evne. Da sitter også den sjansen i nettaket.
At han "nøler" er fordi han venter på at spillerne foran skal bli bedre plassert, og dette er han eksepsjonelt god på. Dette gjør han også for Arsenal, men der er det bedre bevegelser foran ham og ting går dermed litt smoothere.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Vi kommer ihvertfall ikke til noe mesterskap hvis Stefan Middelmådig Strandberg er mer opptatt av arroganse ovenfor lidenskapelige supportere enn egen prestasjon.

Faen så forbanna hjelpeløst.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

TrondLFC skrev: tir mar 28, 2023 9:33 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:31 pm
TrondLFC skrev: tir mar 28, 2023 9:29 pm
Var ikke det jeg svarte på.
Hva betyr dette da?
På tross av dette så gjentar historien seg...gang på gang.
At vi ikke har deltatt i sluttspill siden 2000...?
I og med at jeg snakket om dagens spillere tolket jeg det som om du mente at historien har gjentatt seg nok en gang.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Assi skrev: tir mar 28, 2023 9:33 pm Sympatisk av Strandberg. Ingen selvkritikk, men klager på de som brenner sjanser. herregud for en leder
Hvor sier han dette?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:27 pm
InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 9:24 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:21 pm Er så typisk at hele gjengen her inne snur etter vi tar 6 poeng i juni. Er enten himmel eller helvete blant fotballsupportere.
Virker på meg som om de fleste forholder seg til det som har blitt prestert mor Spania og Georgia så langt.
Forgriper du noe her..?
Og hvordan anser dere prestasjonene? Ser dere virkelig ikke at det er mye godt å ta med seg? Er 20 år siden jeg ble like imponert over grunnspillet til et norsk landslag. Tenker at når det først løsner så vil det virkelig løsne.
Jeg er subjektiv, mulig jeg var uklar, skal definitivt ikke svare på andres vegne og da heller ikke tiltales som "dere!"
"Mye godt å ta med seg" har jeg hørt til det kjedsommelige, lenge siden vi har hatt bedre spillere tilgjengelig og Norge faller igjennom nok engang, uansett grunnspill..!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Real-_- skrev: tir mar 28, 2023 9:12 pm Der skal Robertson ut og dermed karantene mot Norge også.
Jeg pleier ikke å tenke som dette om fotballspillere, men akkurat Andy Robertson håper jeg blir utsatt for en skikkelig grisetakling en gang, gjerne så hardt at de knuste knoklene stikker ut av den blodige leggen. Om en av våre klarer å skade Robertson på "lovlig" vis (altså at det ikke er fare for rødt kort) når vi møter Skottland, skal jeg hylle denne spilleren resten av livet.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Mitt hat mot Strandberg nærmer seg Aleesami-nivå. Han er dagens kroneksempel på hvorfor Norge er Norge.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Assi skrev: tir mar 28, 2023 9:14 pm Hvis Haaland spiller for City til helgen, må Solbakken ta tak. Da er det bare å takke for nå/alt for da pisser han på gruppa si..
Så hvis en spiller ikke kan spille på tirsdag, så kan han ikke spille på lørdag heller? Merkelig logikk..
Hvor lang karantene mener du han skulle hatt? Til over påske, ellee enda lengre?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 9:37 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:27 pm
InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 9:24 pm

Virker på meg som om de fleste forholder seg til det som har blitt prestert mor Spania og Georgia så langt.
Forgriper du noe her..?
Og hvordan anser dere prestasjonene? Ser dere virkelig ikke at det er mye godt å ta med seg? Er 20 år siden jeg ble like imponert over grunnspillet til et norsk landslag. Tenker at når det først løsner så vil det virkelig løsne.
Jeg er subjektiv, mulig jeg var uklar, skal definitivt ikke svare på andres vegne og da heller ikke tiltales som "dere!"
"Mye godt å ta med seg" har jeg hørt til det kjedsommelige, lenge siden vi har hatt bedre spillere tilgjengelig og Norge faller igjennom nok engang, uansett grunnspill..!
Vel, du har mange meningsfeller i denne tråden, men svaret ble rettet mot deg.

Vi har unnagjort de to vanskeligste kampene i gruppa, og tidvis imponert veldig i begge kampene. I motsetning til flere her inne har jeg mer tro på EM nå enn før kampene.

SirJames

Legg inn av SirJames »

InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 9:37 pm "Mye godt å ta med seg"
Det og "Hederlig tap" er gullkorn som ofte er å finne på baksiden av Cola-korker.

Assi

Legg inn av Assi »

FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:36 pm
Assi skrev: tir mar 28, 2023 9:33 pm Sympatisk av Strandberg. Ingen selvkritikk, men klager på de som brenner sjanser. herregud for en leder
Hvor sier han dette?
Tv2 sporten nå. helt mørkt

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Centrist skrev: tir mar 28, 2023 9:38 pm Mitt hat mot Strandberg nærmer seg Aleesami-nivå. Han er dagens kroneksempel på hvorfor Norge er Norge.
Hvor har han uttalt seg?

b0lle

Legg inn av b0lle »

Centrist skrev: tir mar 28, 2023 9:38 pm Mitt hat mot Strandberg nærmer seg Aleesami-nivå. Han er dagens kroneksempel på hvorfor Norge er Norge.
Norge har for vane og alltid skulle fylle på med minst en avdanka spiller som er ferdig på toppnivå. Strandberg er en typisk slik. Men i motsetning til deg er det ikke noe hat mot han men heller forundring over at Ståle mener at han er det beste alternativet.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Solbakken må da bli sparket nå? er det mulig??? gi solskjær vikariat, redder han dette skipet gi han jobben, i mellomtiden bruk tid på å søke en trener som kan fikse oss vm 26

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Assi skrev: tir mar 28, 2023 9:41 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:36 pm
Assi skrev: tir mar 28, 2023 9:33 pm Sympatisk av Strandberg. Ingen selvkritikk, men klager på de som brenner sjanser. herregud for en leder
Hvor sier han dette?
Tv2 sporten nå. helt mørkt
Slo rett over på Spania-kampen, men dette må jeg nesten få med meg.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:35 pm
TrondLFC skrev: tir mar 28, 2023 9:33 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:31 pm

Hva betyr dette da?

At vi ikke har deltatt i sluttspill siden 2000...?
I og med at jeg snakket om dagens spillere tolket jeg det som om du mente at historien har gjentatt seg nok en gang.
At landslaget har feilet i 11 kvalifiseringer på rad gjør det ikke akkurat kontroversielt å tro at dagens young guns gjør det samme. Men gudene vet at jeg kommer til være blandt de første som kommer til å juble om jeg må ete ordene i meg denne gang.

Men nei, jeg tror EM sluttspillet i Tyskland blir uten norsk deltakelse, dessverre.

Centrist

Legg inn av Centrist »

FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:41 pm
Centrist skrev: tir mar 28, 2023 9:38 pm Mitt hat mot Strandberg nærmer seg Aleesami-nivå. Han er dagens kroneksempel på hvorfor Norge er Norge.
Hvor har han uttalt seg?
Bla. NRK.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Tabelltips:

1. Spania
2. Skottland
3. Georgia
4. Norge
5. Kypros

Assi

Legg inn av Assi »

netrebske skrev: tir mar 28, 2023 9:40 pm
Assi skrev: tir mar 28, 2023 9:14 pm Hvis Haaland spiller for City til helgen, må Solbakken ta tak. Da er det bare å takke for nå/alt for da pisser han på gruppa si..
Så hvis en spiller ikke kan spille på tirsdag, så kan han ikke spille på lørdag heller? Merkelig logikk..
Hvor lang karantene mener du han skulle hatt? Til over påske, ellee enda lengre?
Solbakken var stolt når han fikk en fysio fra city til å jobbe med EBH (og resten av laget). Lønnet av city; når EBH dro hjem så forsvant fysioen også.. Pep hater liverpool fordi det er en klubb med klasse (noe oljedoperne aldri blir), så han skal stille fullt lag.. Haaland har valgt side og kan aldri stoles på igjen, så like godt å sparke han ut.. Blir det samme med Giggs og united (en annen klasseløs klubb fra manchester)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:40 pm
InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 9:37 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:27 pm

Og hvordan anser dere prestasjonene? Ser dere virkelig ikke at det er mye godt å ta med seg? Er 20 år siden jeg ble like imponert over grunnspillet til et norsk landslag. Tenker at når det først løsner så vil det virkelig løsne.
Jeg er subjektiv, mulig jeg var uklar, skal definitivt ikke svare på andres vegne og da heller ikke tiltales som "dere!"
"Mye godt å ta med seg" har jeg hørt til det kjedsommelige, lenge siden vi har hatt bedre spillere tilgjengelig og Norge faller igjennom nok engang, uansett grunnspill..!
Vel, du har mange meningsfeller i denne tråden, men svaret ble rettet mot deg.

Vi har unnagjort de to vanskeligste kampene i gruppa, og tidvis imponert veldig i begge kampene. I motsetning til flere her inne har jeg mer tro på EM nå enn før kampene.
To av de tre vanskeligste i hvert fall. Tror nok Skottland borte er et lite hakk verre enn Georgia borte.

Jeg er enig i at spillemessig var det ganske bra i dag. Men det bør det også være når vi møter laget fra seedings pot 4 vel?

Spørsmålene er vel om laget går i riktig retning (noe det antakelig gjør) og fort nok (det siste er jeg mer i tvil om). Oppfølgingsspørsmålet er om ikke Staale skulle ha fått mer ut av dette mannskapet. Jeg tror svaret på det er ja, uten at jeg er sikker.

Han gjør mye rart. Byttene mot Spania var et godt eksempel. Noen av spillervalgene kan man også sette spørsmålstegn ved. Men man havner selvsagt veldig lett i etterpåklokskap med sånne vurderinger. Men selvsagt, han kan ikke trylle. Mannskapet har sin styrker, men definitivt også sine begrensninger.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Uff, det Østigård gjør på 1-1 ser jo ikke bra ut det heller

Centrist

Legg inn av Centrist »

b0lle skrev: tir mar 28, 2023 9:41 pm Norge har for vane og alltid skulle fylle på med minst en avdanka spiller som er ferdig på toppnivå. Strandberg er en typisk slik. Men i motsetning til deg er det ikke noe hat mot han men heller forundring over at Ståle mener at han er det beste alternativet.
Det er litt begge deler. Klart, man blir forundret over Ståle som mener Strandberg er et bedre alternativ enn Gregersen og Hanche, samt Daland, Näsberg, Haugan og Bjørtuft.

Men fy så forbanna man blir når man ser slike uttalelser som Strandberg i kveld. Hvilken nisse.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ale skrev: tir mar 28, 2023 9:42 pm Forhåpentligvis var dette Strandbergs siste landskamp.
Sjæl. 33 år, treig og kronisk skadet ES-spiller. Selv om alternativene ikke er fantastiske er ikke dette noe å satse på. Samtlige på benken i dag bør være foran i køen. Sikkert mange ES-stoppere også.
Sist redigert av Ghost den tir mar 28, 2023 9:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Real-_- skrev: tir mar 28, 2023 9:12 pm Der skal Robertson ut og dermed karantene mot Norge også.
Helt hinsides god dekning på den venstrebacken, så ikke det store tapet om han har karantene mot oss…

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

TrondLFC skrev: tir mar 28, 2023 9:41 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:35 pm
TrondLFC skrev: tir mar 28, 2023 9:33 pm

At vi ikke har deltatt i sluttspill siden 2000...?
I og med at jeg snakket om dagens spillere tolket jeg det som om du mente at historien har gjentatt seg nok en gang.
At landslaget har feilet i 11 kvalifiseringer på rad gjør det ikke akkurat kontroversielt å tro at dagens young guns gjør det samme. Men gudene vet at jeg kommer til være blandt de første som kommer til å juble om jeg må ete ordene i meg denne gang.

Men nei, jeg tror EM sluttspillet i Tyskland blir uten norsk deltakelse, dessverre.
Vi får se. Jeg har troen. Vi har det letteste kampprogrammet framover, og vil sannsynligvis stå med en PL-vinner og muligens en CL-vinner på banen når vi møter Skottland på Ullevål i juni. Vinner vi der er vi favoritter til å kvalifisere oss til EM.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»