Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
guru

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av guru »

I praksis ute av kampen allerede. Hjelpes.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:40 pm
InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 9:37 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:27 pm

Og hvordan anser dere prestasjonene? Ser dere virkelig ikke at det er mye godt å ta med seg? Er 20 år siden jeg ble like imponert over grunnspillet til et norsk landslag. Tenker at når det først løsner så vil det virkelig løsne.
Jeg er subjektiv, mulig jeg var uklar, skal definitivt ikke svare på andres vegne og da heller ikke tiltales som "dere!"
"Mye godt å ta med seg" har jeg hørt til det kjedsommelige, lenge siden vi har hatt bedre spillere tilgjengelig og Norge faller igjennom nok engang, uansett grunnspill..!
Vel, du har mange meningsfeller i denne tråden, men svaret ble rettet mot deg.

Vi har unnagjort de to vanskeligste kampene i gruppa, og tidvis imponert veldig i begge kampene. I motsetning til flere her inne har jeg mer tro på EM nå enn før kampene.
Greit og lever godt med det.
Deler dessverre ikke din tro, kompis! ;)

Nevi

Legg inn av Nevi »

guru skrev: tir mar 28, 2023 10:09 pm I praksis ute av kampen allerede. Hjelpes.
Selvfølgelig ikke.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Håper forresten Martin får midtsete på flyet hjem til England som straff for den missen der.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

ermathi skrev: tir mar 28, 2023 10:03 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:52 pm
Enzino skrev: tir mar 28, 2023 9:45 pm

To av de tre vanskeligste i hvert fall. Tror nok Skottland borte er et lite hakk verre enn Georgia borte.

Jeg er enig i at spillemessig var det ganske bra i dag. Men det bør det også være når vi møter laget fra seedings pot 4 vel?

Spørsmålene er vel om laget går i riktig retning (noe det antakelig gjør) og fort nok (det siste er jeg mer i tvil om). Oppfølgingsspørsmålet er om ikke Staale skulle ha fått mer ut av dette mannskapet. Jeg tror svaret på det er ja, uten at jeg er sikker.

Han gjør mye rart. Byttene mot Spania var et godt eksempel. Noen av spillervalgene kan man også sette spørsmålstegn ved. Men man havner selvsagt veldig lett i etterpåklokskap med sånne vurderinger. Men selvsagt, han kan ikke trylle. Mannskapet har sin styrker, men definitivt også sine begrensninger.
Forhåpentligvis er den siste kampen en kamp hvor Skottland har alt presset på seg, gitt at Spania tar poeng i kveld.

Er også tvilende til om Ståle er rette mannen, men mannskapet skal være så godt at selv min avdøde bestemor skulle klart å ta dette laget til EM, enten via gruppespill eller via playoff. Drømmen hadde vært om danskene sparket Hjulmand og vi plukket ham opp, men det skjer nok ikke uten en dansk totalkollaps og, ikke minst, at vi feiler totalt de neste kampene og det orker jeg rett og slett ikke. La meg ta copiumpillene uten all den plagsomme støyen, folkens.
Hjulmand er den siste jeg vil ha. Usympatisk og hva klarte han med det gode danske laget i VM? Enig at dette nå blir vanskelig for Norge. Men at det er enkelt i en gruppe med Spania og Skottland er jo bare tull. Skottene er mye bedre enn for noen år tilbake. Uheldig trekning for Norge.
Mulig han er usympatisk, har faktisk aldri hørt mannen prate. Jeg har sett hvordan han får laget sitt til å spille da, som i EM. Det var jo festfotball. Tror en type som ham kunne fått det beste ut av Ødegaard også på landslaget.

dzk

Legg inn av dzk »

Sankaa skrev: tir mar 28, 2023 10:09 pm Se der ja. Skottland herjer med Spania. Vi får håpe Georgia kan stjele flere poeng fra både Spania og Skottland..

Ser for meg at dette ender i et scenario hvor vi må vinne mot Spania hjemme for å ha sjanse til å gå videre. Og vi vet jo hvordan det kommer til å gå.
For å gå forbi Spania ? De vant 3-0 mot oss og i EM-kvalikk så teller innbyrdes.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Bør man prøve å hente inn Conte som sjef?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Guarnere skrev: tir mar 28, 2023 10:04 pm
Enzino skrev: tir mar 28, 2023 10:02 pm
GoingKronos skrev: tir mar 28, 2023 9:59 pm Det er vel ingen sjanse for at Solbakken får fortsette som landslagstrener om vi ikke tar oss til EM? Så debatten om hvem som skal bli ny trener kommer vel fort. Kjenner jeg NFF rett så er vel Solskjær den neste i rekka.
Hvis ikke Rekdal rekker å bli sparket i RBK først da?

Ellers faller jeg ikke av stolen hvis de børster støvet av Åge Hareide. :lol:
Evt Høgmo. Lukter en av dem ja. For gud forby at vi skulle ta til vettet å kikket utenlands
Prøvde å det med Lager. Gav sense å ansette noen som hadde veldig suksess med å strukturere et ikke supertalentfult islandsk mannskap.

Men jeg lurer seriøst hvem som kunne fått max ut av dette laget. Finnes det egentlig veldig mange realistiske kandidater som skiller seg ut?

Fristende å prøve seg med å slenge ut Kjetil Knudsen, men han tror jeg er avhenig av å jobbe tett med spillere om spillemønster på mye mer hyppige treninger enn en landslagssjef får gjort.

Ronny Deila? Men han forlater vel ikke jobben han har i Liege ennå?

Hjulman og Thomas Frank kunne kanskje gjort underverker, men de sitter nok klistret der de sitter.

Er vel ingen svenske managere som skiller seg veldig ut?

Skal man hente en tysker eller en engelskmann? De beste der har vel for godt betalte jobber til at det er realistisk.

Kanskje man kunne fristet Joachim Löw tilbake i manesjen?

peraleks

Legg inn av peraleks »

FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 10:07 pm
peraleks skrev: tir mar 28, 2023 10:03 pm
FranciscoM skrev: tir mar 28, 2023 9:31 pm

Jepp.
En ganske absurd kommentar egentlig når et landslag konsekvent har resultater å vise til over en såpass lang periode, mens Norge har nøyaktig det motsatte. Da er det ikke flaks, men ren og skjær inkompetanse i form av å levere når det gjelder, noe danskene ganske åpenbart er betydelig mye bedre enn oss i.
Når danskene leverer tilsvarende resultater eller dårligere i kvalikker kan det ikke stikkes under en stol at vi har hatt uflaks.
Det gjør de jo åpenbart ikke ettersom at de har vært i 7(Det riktige er 4 VM og 3 EM) sluttspill mens vi har vært i nøyaktig 0, 0 sluttspill.
En ganske vill sammenheng å dra inn flaks/uflaks på, når sannheten er at mens Danmark har vært gode nok til å få dette til de siste 20 årene så er ikke vi i nærheten engang.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Sankaa skrev: tir mar 28, 2023 10:10 pm Håper forresten Martin får midtsete på flyet hjem til England som straff for den missen der.
Det var i overkant strengt, midtsete på fly er helt jævlig.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Deilig at de spanske fittene får kjenne på at skottene ligger på bakken og ruller

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Rexwiller skrev: tir mar 28, 2023 10:12 pm Bør man prøve å hente inn Conte som sjef?
Til Norge ? Første Eliteserie kamp på Mars kommer til å bli spilt før forbundet ser utforbi Skandinavia.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Guarnere skrev: tir mar 28, 2023 10:04 pm
Enzino skrev: tir mar 28, 2023 10:02 pm
GoingKronos skrev: tir mar 28, 2023 9:59 pm Det er vel ingen sjanse for at Solbakken får fortsette som landslagstrener om vi ikke tar oss til EM? Så debatten om hvem som skal bli ny trener kommer vel fort. Kjenner jeg NFF rett så er vel Solskjær den neste i rekka.
Hvis ikke Rekdal rekker å bli sparket i RBK først da?

Ellers faller jeg ikke av stolen hvis de børster støvet av Åge Hareide. :lol:
Evt Høgmo. Lukter en av dem ja. For gud forby at vi skulle ta til vettet å kikket utenlands
Utenlands? Da blir fort differansen i lønn mellom den mannlige og den kvinnelige landslagssjefen enda større. Det kan vi ikke ha noe av!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Enzino skrev: tir mar 28, 2023 10:13 pm
Guarnere skrev: tir mar 28, 2023 10:04 pm
Enzino skrev: tir mar 28, 2023 10:02 pm

Hvis ikke Rekdal rekker å bli sparket i RBK først da?

Ellers faller jeg ikke av stolen hvis de børster støvet av Åge Hareide. :lol:
Evt Høgmo. Lukter en av dem ja. For gud forby at vi skulle ta til vettet å kikket utenlands
Prøvde å det med Lager. Gav sense å ansette noen som hadde veldig suksess med å strukturere et ikke supertalentfult islandsk mannskap.

Men jeg lurer seriøst hvem som kunne fått max ut av dette laget. Finnes det egentlig veldig mange realistiske kandidater som skiller seg ut?
Pep?

Da hadde i det minste Haaland spilt..

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

TrondLFC skrev: tir mar 28, 2023 10:15 pm
Rexwiller skrev: tir mar 28, 2023 10:12 pm Bør man prøve å hente inn Conte som sjef?
Til Norge ? Første Eliteserie kamp på Mars kommer til å bli spilt før forbundet ser utforbi Skandinavia.
Ja, sannsynligvis.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Sankaa skrev: tir mar 28, 2023 10:09 pm Se der ja. Skottland herjer med Spania. Vi får håpe Georgia kan stjele flere poeng fra både Spania og Skottland..

Ser for meg at dette ender i et scenario hvor vi må vinne mot Spania hjemme for å ha sjanse til å gå videre. Og vi vet jo hvordan det kommer til å gå.
Surrealistisk og med McTominay som 2-måls scorer, og sitt 4. på 2 kamper blir det hele sånn passe sprøtt...
Straks tom for adjektiver her, kjenner jeg..! :D

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hvis Skottland slår Spania, har vi vel faktisk en ok sjanse på gruppeseieren.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Gi oss et par røde kort som plaster på såret i det minste da.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Om vi tar 4 poeng mot Skottland, men Skottland tar 3 poeng i Georgia. For øvrig tar vi samme poeng mot Kypros og Georgia hjemme. Må vi da slå Spania for å gå forbi Skottland? I så fall gir jeg Norge 10 % sjanse for EM.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

HarryH skrev: tir mar 28, 2023 10:20 pm Hvis Skottland slår Spania, har vi vel faktisk en ok sjanse på gruppeseieren.
:lol:

dzk

Legg inn av dzk »

HarryH skrev: tir mar 28, 2023 10:20 pm Hvis Skottland slår Spania, har vi vel faktisk en ok sjanse på gruppeseieren.
Da må vi sannsynligvis slå Skottland både borte og hjemme, samt full pott mot Kypros og Georgia.

Klang

Legg inn av Klang »

Lykke til med å slå Skottland både hjemme og borte. Allerede fem poeng bak nå.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Carvajal. En degos blant fotballspillere. Knapt likt av egne fans, om de kjenner etter.

startelver

Legg inn av startelver »

Sankaa skrev: tir mar 28, 2023 10:10 pm Håper forresten Martin får midtsete på flyet hjem til England som straff for den missen der.
Tror nok de reiser business og kan strekke på beina. Eventuelt får Arteta gi han en ekstra løpetur.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

TheRealArt_Verified skrev: tir mar 28, 2023 10:21 pm Om vi tar 4 poeng mot Skottland, men Skottland tar 3 poeng i Georgia. For øvrig tar vi samme poeng mot Kypros og Georgia hjemme. Må vi da slå Spania for å gå forbi Skottland? I så fall gir jeg Norge 10 % sjanse for EM.
Nei, da skal det vel holde med uavgjort mot Spania, og vi kan vel muligens leve med et tap også sålenge vi slår Georgia hjemme samt tar 6 poeng mot Kypros.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Vanskelig å ta igjen dette. Playoff kommer jo etter all sannsynlighet til å bli en mulighet, så det er bra..

Etter min mening er det mye tilfeldigheter, men det er ekkelt at dette har en tendens til å være sånn for Norge:

Kombinasjonen av et litt slitent Norge.
Skottland får møte et spansk halvveis b lag og ender opp i en skikkelig god forsvarskamp hvor de kontrer inn 2-0.. ja de spiller med mye mer punch, men det ligger så i lufta på hjemmebane tidlig i kvaliken mot et svekket Spania.. det har til og med norge gjort mot gode lag flere ganger. Så det er mye tilfeldigheter. Skottland har forøvrig ingenting av den bane dominerigen Norge hadde. De er mye mer direkte og idag er en dag det ting sitter. Sånn er det bare. Norge har både av egen mangel på å avgjøre selv endt opp i en perfekt storm med i tillegg tilfeldigheter mot oss. Førstnevnte er alt som betyr noe. Så spilte Spania ut en ball til..

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Rexwiller skrev: tir mar 28, 2023 10:12 pm Bør man prøve å hente inn Conte som sjef?
Han hadde 150 millioner i året i sin forrige jobb. Ble mye ramaskrik når det kom frem at Solbakken hadde 5-7 eller hva det var.

Blir Solskjær dersom vi ryker i nok en kvallik.
Sist redigert av (シ) den tir mar 28, 2023 10:26 pm, redigert 1 gang totalt.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

2 kamper ut i gruppespillet, og vi har allerede begynt å tenke ut alle mulige scenarioer for å kunne klore til oss et mesterskap.

Vi må vinne alle kampene mot lag vi SKAL slå. Så enkelt er det.

Georgia er en av de kampene.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Klang skrev: tir mar 28, 2023 10:23 pm Lykke til med å slå Skottland både hjemme og borte. Allerede fem poeng bak nå.
Er sånn sett greit at det er allerede Skottland hjemme i neste kamp, poengtap der og man slipper å kaste bort tid på resten av kvalifiseringen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»