Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
Detvareingang

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Detvareingang »

Hadde litt tro på 2 plassen selv med uavgjort i dag, men når Scottland gjør det der mister eg hele troen, vi må nermest vinne resten for å gå videre, det gjør vi aldri med Ståle som sjef, alt for taktisk svak, å evner ikkje endre kampbilder.

Spania er ikkje gode, men dei kommer nok til å slå alle hjemme. Å Scottland virker bedre enn eg trodde.

Skal eg være ærlig så er eg møkk lei trenere i landslaget som ikkje evner å satse mer offensivt, spesielt med tanke på at det er der styrken vår ligger, for vi ser jo at vi kan spille fotball innimellom. Men så fort vi tar ledelsen så legger vi oss bakpå. Det slår alltid tilbake på oss og, for vi er ikkje gode nok. I tillegg så må det være mulig å droppe enkelte spillere som spiller godt i 1 av 10 kamper. Det der klippekort opplegget har eg aldri forstått.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Everenga skrev: tir mar 28, 2023 8:55 pm
Neptun skrev: tir mar 28, 2023 8:42 pm
Eldon skrev: tir mar 28, 2023 8:37 pm 23 år siden siste sluttspill. Tipper jeg og de fleste andre her inne er daue når vi gjentar den bedriften.
Et sluttspill som kun var frustrerende når Norge ble avkledd. Er virkelig dette noe å hige etter.

Fotball er snart den eneste sporten Norge ikke lykkes i grunnet dårlige holdninger sammenlignet med andre idretter der de er utøvere 24/7.
De er fornøyde med å vinne eliteserien i Norge, da er de konger på byen. Heller TV-spill enn egentrening på denne gjengen.
Dette har du greie på :lol: To av Norges elleve fra start i dag spiller i Eliteserien.
Må innrømme at dette følger jeg ikke med på, så du har sikkert rett.
Men essensen er at de har med seg dårlige holdninger, at de er middelmådige og at Norge har kun to spillere av høyt internasjonalt format.
Så kan du bare kose deg med at jeg tok feil om andelen spillere fra eliteserien.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Når man ser XI til Skottand, er det ikke mange verdensstjerner akkurat.

Spiss fra QPR, Keeper fra Norwich. Watford, Norwich og Brentford i forsvar. Celtic, Bournemouth, A-Villa på midten og framover. Mye kjøtt
Sist redigert av Borealis88 den tir mar 28, 2023 10:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Saturn

Legg inn av Saturn »

startelver skrev: tir mar 28, 2023 10:32 pm Sannheten er at Skottland har et bedre landslag nå enn på mange år.
Én klassespiller på et middelmådig landslag bør holde til mesterskap, to-tre pleier å gjøre susen. F. eks. Wales med Bale i spissen, Polen med Lewandowski, Sverige med Zlatan + Kroatia, Marokko, Uruguay etc.

Ellers har man veldig gode kollektiv i blant som Danmark, Tyrkia, Island, Nord-Irland.

Skottland er jo noe typisk på vei opp nå med McTominay og Robertson, ligner ganske mye på det Wales var forleden.

Norge bør så absolutt klare å bite fra seg med 2 spillere hvor én av dem sannsynligvis blir POTS i PL.

Nå tror jeg vi hadde tatt 4 eller 6 poeng med Haaland. Men det er noe kronisk norsk over det å gjøre enkle forsvarsfeil i avgjørende landskamper, enten keeperen, venstrebacken, midtstopperen. Har skjedd gang på gang på gang på gang. Det har blitt så jævlig forutsigbart at én av dem kløner det til. Er mektig lei nå.
Sist redigert av Saturn den tir mar 28, 2023 11:03 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

lund skrev: tir mar 28, 2023 10:43 pm
InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 10:35 pm
TheRealArt_Verified skrev: tir mar 28, 2023 10:21 pm Om vi tar 4 poeng mot Skottland, men Skottland tar 3 poeng i Georgia. For øvrig tar vi samme poeng mot Kypros og Georgia hjemme. Må vi da slå Spania for å gå forbi Skottland? I så fall gir jeg Norge 10 % sjanse for EM.
Ikke ment som negativ kritikk men dette ligner på noe fra Drillos ettermæle med bakgrunn i "hvis om at, dersom at" selv om Drillo alltid hadde oversikt, satte handling bak og gjennomførte!

Ingen deretter har hatt samme "kynisme" eller oversikt, og dølagampen som sitter ved roret i dag virker ikke helt å vite hva han driver med eller hvorfor Norge ikke lykkes...!
Går da overhode ikke an å sammenligne spillermateriell bakover på banen med den gangen. Det var på et helt annet nivå enn det er i dag.
Og så?
Det er de vi har og Drillo-samnenligningen" viste til "utregningen' og %-vise sjanser for å nå et sluttspill, ut ifra resultater tidlig i kvalifiseringen og noe som var mitt poeng.
Spillermateriellet er forøvrig det det er, og Ståle maksimerer dette ikke i nærheten av hva Drillo gjorde og klarer ikke å få de til å fungere som et LAG...!

startelver

Legg inn av startelver »

Får satse på playoff da hvis det er mulig, der er vi jo så gode.

Bohemis

Legg inn av Bohemis »

Er jo enkelt dette. Vi har alt i egne hender.

Må bare vinne alle resten av kampene.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Ohlaien skrev: tir mar 28, 2023 10:47 pm
Zehr skrev: tir mar 28, 2023 10:41 pm Hva tenker Mathisen og Skjelbæk nå?
Mathisen sier i en pressemelding at han trekker seg tilbake fra alle sine oppgaver som mediepersonlighet.

Nei søren, jeg trodde et øyeblikk at jeg var i paradis.
Fått høre fra ubekreftede hold at Mathisen snart trer inn i rollen som generalsekretær for Sørlandschips.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ohlaien skrev: tir mar 28, 2023 10:47 pm
Zehr skrev: tir mar 28, 2023 10:41 pm Hva tenker Mathisen og Skjelbæk nå?
Mathisen sier i en pressemelding at han trekker seg tilbake fra alle sine oppgaver som mediepersonlighet.

Nei søren, jeg trodde et øyeblikk at jeg var i paradis.
Jeg håper virkelig at Jesper Mathisen, som den fotballfagmannen han er, holder det gående i mange, mange år framover. Når en kar som Mathisen har ordet, spisser jeg alltid ørene. Det kommer alltid noe fornuftig ut av munnen til den karismatiske og meget dyktige sørlendingen.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

LeSorcier skrev: tir mar 28, 2023 11:02 pm
Ohlaien skrev: tir mar 28, 2023 10:47 pm
Zehr skrev: tir mar 28, 2023 10:41 pm Hva tenker Mathisen og Skjelbæk nå?
Mathisen sier i en pressemelding at han trekker seg tilbake fra alle sine oppgaver som mediepersonlighet.

Nei søren, jeg trodde et øyeblikk at jeg var i paradis.
Jeg håper virkelig at Jesper Mathisen, som den fotballfagmannen han er, holder det gående i mange, mange år framover. Når en kar som Mathisen har ordet, spisser jeg alltid ørene. Det kommer alltid noe fornuftig ut av munnen til den karismatiske og meget dyktige sørlendingen.
Ryktes at han skal byttes ut med Rufo.

MadBum

Legg inn av MadBum »

LeSorcier skrev: tir mar 28, 2023 11:02 pm
Ohlaien skrev: tir mar 28, 2023 10:47 pm
Zehr skrev: tir mar 28, 2023 10:41 pm Hva tenker Mathisen og Skjelbæk nå?
Mathisen sier i en pressemelding at han trekker seg tilbake fra alle sine oppgaver som mediepersonlighet.

Nei søren, jeg trodde et øyeblikk at jeg var i paradis.
Jeg håper virkelig at Jesper Mathisen, som den fotballfagmannen han er, holder det gående i mange, mange år framover. Når en kar som Mathisen har ordet, spisser jeg alltid ørene. Det kommer alltid noe fornuftig ut av munnen til den karismatiske og meget dyktige sørlendingen.
Du legger din elsk på mye rart. Rufo, Jack på Godset, Kristoffersen og Jesper.

Av de fire er det bare Kristoffersen som fortjener det.

lund

Legg inn av lund »

MadBum skrev: tir mar 28, 2023 11:05 pm
LeSorcier skrev: tir mar 28, 2023 11:02 pm
Ohlaien skrev: tir mar 28, 2023 10:47 pm

Mathisen sier i en pressemelding at han trekker seg tilbake fra alle sine oppgaver som mediepersonlighet.

Nei søren, jeg trodde et øyeblikk at jeg var i paradis.
Jeg håper virkelig at Jesper Mathisen, som den fotballfagmannen han er, holder det gående i mange, mange år framover. Når en kar som Mathisen har ordet, spisser jeg alltid ørene. Det kommer alltid noe fornuftig ut av munnen til den karismatiske og meget dyktige sørlendingen.
Du legger din elsk på mye rart. Rufo, Jack på Godset, Kristoffersen og Jesper.

Av de fire er det bare Kristoffersen som fortjener det.
Utrolig at du glemte Inge Andre Olsen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 10:56 pm
lund skrev: tir mar 28, 2023 10:43 pm
InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 10:35 pm

Ikke ment som negativ kritikk men dette ligner på noe fra Drillos ettermæle med bakgrunn i "hvis om at, dersom at" selv om Drillo alltid hadde oversikt, satte handling bak og gjennomførte!

Ingen deretter har hatt samme "kynisme" eller oversikt, og dølagampen som sitter ved roret i dag virker ikke helt å vite hva han driver med eller hvorfor Norge ikke lykkes...!
Går da overhode ikke an å sammenligne spillermateriell bakover på banen med den gangen. Det var på et helt annet nivå enn det er i dag.
Og så?
Det er de vi har og Drillo-samnenligningen" viste til "utregningen' og %-vise sjanser for å nå et sluttspill, ut ifra resultater tidlig i kvalifiseringen og noe som var mitt poeng.
Spillermateriellet er forøvrig det det er, og Ståle maksimerer dette ikke i nærheten av hva Drillo gjorde og klarer ikke å få de til å fungere som et LAG...!
Det er ikke Solbakkens feil at Ødegaard og flere bommer nærmest på åpent mål, eller at forsvarsspillere driter seg fullstendig ut eller keepere som gjør enorme tabber, noe som igjen er vel sånn ca. våre 3-4 kamper oppsummert.

Er også merkbart fremgang i spillet vårt fra tidligere og det vil ganske enkelt være en enorm tabbe å kvitte seg med Solbakken.

Jeg er derimot betydelig mye mer interessert i det som foregår oppe i hodet på flere av spillerne og hvor interessert de faktisk er i å vinne fotballkamper for Norge.

Saturn

Legg inn av Saturn »

JA TAKK til Mathisen & Semb som kommentatorer på FIFA 24.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Saturn skrev: tir mar 28, 2023 11:07 pm JA TAKK til Mathisen & Semb som kommentatorer på FIFA 24.
Blir vel ikke noe FIFA 24 uansett

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Saturn skrev: tir mar 28, 2023 11:07 pm JA TAKK til Mathisen & Semb som kommentatorer på FIFA 24.
En spenstig kombo med Olav Traaen og Roar Stokke er mer fristende.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Klarer heller ikke idag å svartmale resultatet. Vi er det klart beste laget og skaper mest. Vil si 70/30 i vår favør, og da har man god odds for å vinne kampen.Skal man kritisere Ståle for noe, så er det byttene. I dag savner vi Sahraoui, tror han kunne skapt trøbbel siste 20. Så var 1-1 en ripe i lakken for Strandberg/Østigård.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Detvareingang skrev: tir mar 28, 2023 10:50 pm Hadde litt tro på 2 plassen selv med uavgjort i dag, men når Scottland gjør det der mister eg hele troen, vi må nermest vinne resten for å gå videre, det gjør vi aldri med Ståle som sjef, alt for taktisk svak, å evner ikkje endre kampbilder.

Spania er ikkje gode, men dei kommer nok til å slå alle hjemme. Å Scottland virker bedre enn eg trodde.

Skal eg være ærlig så er eg møkk lei trenere i landslaget som ikkje evner å satse mer offensivt, spesielt med tanke på at det er der styrken vår ligger, for vi ser jo at vi kan spille fotball innimellom. Men så fort vi tar ledelsen så legger vi oss bakpå. Det slår alltid tilbake på oss og, for vi er ikkje gode nok. I tillegg så må det være mulig å droppe enkelte spillere som spiller godt i 1 av 10 kamper. Det der klippekort opplegget har eg aldri forstått.
Kom raskt opp med hånden på 5-4-1 Solbakken når vi tok ledelsen og styrte kampen, istedenfor å utnytte momentum for å drepe kampen.
Han mente vel han var taktisk god da, synes det var feigt jeg

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

dzk skrev: tir mar 28, 2023 10:41 pm Dette må vel være den jævligste starten vi har hatt i kvalikk siden Drillo sin første periode?
Var Stadheim som var trener i de 2 første kampene da. Vant de 3 første kvalikampene under Drillo.
Men du glemmer at vi hadde bare et poeng på 2 kamper i 2004, da Hareide hadde gitt oss håp gjennom gode treningskampert, så ble det tap mot Italia og uavgjort hjemme mot Belarus. Da fikk vi nytt håp med seier borte mot Skottland og havnet i playoff.
To peng på 3 kamper i 2008 på tampen av Hareides periode.
To med 4 poeng på 3 kamper i 98, men vant alle 7 i 99 på veien mot EM.
4 pleng på 8 første kamper i 2002-kvaliken var rimelig katastrofal, i en gruppe der de andre ikke hadde deltatt i mesterskap på evigheter/aldri.
3 poeng på 4 kamper på tampen av Høgmos periode, da vi kun slo San Marino, etter at det sto uavgjort ved passering 75 minutter.
Vil si alle disse startene kan sies å være dårligere enn årets, i alle fall om man ser bort fra øvrige kamper i gruppa..

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

TheTreble skrev: tir mar 28, 2023 11:13 pm
Saturn skrev: tir mar 28, 2023 11:07 pm JA TAKK til Mathisen & Semb som kommentatorer på FIFA 24.
En spenstig kombo med Olav Traaen og Roar Stokke er mer fristende.
Den dagen den kombinasjonen ble ansett som spenstig var dagen jeg åt fleinsopp

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

peraleks skrev: tir mar 28, 2023 11:07 pm
InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 10:56 pm
lund skrev: tir mar 28, 2023 10:43 pm
Går da overhode ikke an å sammenligne spillermateriell bakover på banen med den gangen. Det var på et helt annet nivå enn det er i dag.
Og så?
Det er de vi har og Drillo-samnenligningen" viste til "utregningen' og %-vise sjanser for å nå et sluttspill, ut ifra resultater tidlig i kvalifiseringen og noe som var mitt poeng.
Spillermateriellet er forøvrig det det er, og Ståle maksimerer dette ikke i nærheten av hva Drillo gjorde og klarer ikke å få de til å fungere som et LAG...!
Det er ikke Solbakkens feil at Ødegaard og flere bommer nærmest på åpent mål, eller at forsvarsspillere driter seg fullstendig ut eller keepere som gjør enorme tabber, noe som igjen er vel sånn ca. våre 3-4 kamper oppsummert.

Er også merkbart fremgang i spillet vårt fra tidligere og det vil ganske enkelt være en enorm tabbe å kvitte seg med Solbakken.

Jeg er derimot betydelig mye mer interessert i det som foregår oppe i hodet på flere av spillerne og hvor interessert de faktisk er i å vinne fotballkamper for Norge.
Helt greit selvfølgelig, men er bare ikke helt enig. ;)

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Hva tenker dere om Jesper Mathisen som ny landslagssjef, og Smerud som assistent?

peraleks

Legg inn av peraleks »

InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 11:18 pm
peraleks skrev: tir mar 28, 2023 11:07 pm
InsVerderben skrev: tir mar 28, 2023 10:56 pm

Og så?
Det er de vi har og Drillo-samnenligningen" viste til "utregningen' og %-vise sjanser for å nå et sluttspill, ut ifra resultater tidlig i kvalifiseringen og noe som var mitt poeng.
Spillermateriellet er forøvrig det det er, og Ståle maksimerer dette ikke i nærheten av hva Drillo gjorde og klarer ikke å få de til å fungere som et LAG...!
Det er ikke Solbakkens feil at Ødegaard og flere bommer nærmest på åpent mål, eller at forsvarsspillere driter seg fullstendig ut eller keepere som gjør enorme tabber, noe som igjen er vel sånn ca. våre 3-4 kamper oppsummert.

Er også merkbart fremgang i spillet vårt fra tidligere og det vil ganske enkelt være en enorm tabbe å kvitte seg med Solbakken.

Jeg er derimot betydelig mye mer interessert i det som foregår oppe i hodet på flere av spillerne og hvor interessert de faktisk er i å vinne fotballkamper for Norge.
Helt greit selvfølgelig, men er bare ikke helt enig. ;)
Greit nok det, men skal vi forholde oss litt realistiske her så er Solbakken bortimot det soleklart beste alternativet man har som trener til landslaget, med mindre man skal ut i Europa og potensielt sett bruke 100 mill året i trenerlønn på noen av de virkelig gode.
Spillet i seg har og en klar fremgang siden svensken, jeg vil heller peke på flere av spillerne som faktisk gjør disse tabbene og ikke leverer når det trengs.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Trehjulssykkel skrev: tir mar 28, 2023 11:21 pm Hva tenker dere om Jesper Mathisen som ny landslagssjef, og Smerud som assistent?
Vås og rot sammen, vært på det jevne som nå. De hadde fucket opp de samme kampene, men hadde vært gøy å sett en spak Mathisen lete etter svar.
Selv har jeg fremdeles tro på Deila, hadde han hatt tiden til Solbakken nå tror jeg han hadde gjort det bedre

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Har troen på at vi skal være rimelig jevnt med Skottland foran den avgjørende kampen mot nettopp skottene i November. En finale for hvem som tar andre plassen.

Men nå må det vinnes to kamper i Juni. Ser for meg 5 seire på rad for landslaget nå, før det blir tøft sent på året. Greit om Haaland er med i den avgjørende kampen, ellers blir det vrient.

MadBum

Legg inn av MadBum »

lund skrev: tir mar 28, 2023 11:07 pm
MadBum skrev: tir mar 28, 2023 11:05 pm
LeSorcier skrev: tir mar 28, 2023 11:02 pm

Jeg håper virkelig at Jesper Mathisen, som den fotballfagmannen han er, holder det gående i mange, mange år framover. Når en kar som Mathisen har ordet, spisser jeg alltid ørene. Det kommer alltid noe fornuftig ut av munnen til den karismatiske og meget dyktige sørlendingen.
Du legger din elsk på mye rart. Rufo, Jack på Godset, Kristoffersen og Jesper.

Av de fire er det bare Kristoffersen som fortjener det.
Utrolig at du glemte Inge Andre Olsen.
Sant.

LeSorcier er de middelmådiges fremsnakker.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Hvis Ståle dummer seg ut i sommerens kamper, og EM ryker, er det perfekt timing for Smerud, som gir seg på U21 i sommer.

(Det er faktisk noe NFF kunne funnet på.)

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Sulfat skrev: tir mar 28, 2023 11:37 pm Hvis Ståle dummer seg ut i sommerens kamper, og EM ryker, er det perfekt timing for Smerud, som gir seg på U21 i sommer.

(Det er faktisk noe NFF kunne funnet på.)
Og fint kan komme til å finne på..

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Sulfat skrev: tir mar 28, 2023 11:37 pm Hvis Ståle dummer seg ut i sommerens kamper, og EM ryker, er det perfekt timing for Smerud, som gir seg på U21 i sommer.

(Det er faktisk noe NFF kunne funnet på.)
Skulle til å le, men de kunne jo det sett fra historisk perspektiv siste årene.
Nisselue til å dra ned over øynene er visst noe mange sitter med

startelver

Legg inn av startelver »

Statsen viser at Norge hadde 62% ballinnehav , skapte 15 sjanser og 5 skudd på mål. Kan vel ikke forlange noe mer enn det av et bortelag i en kvalik.

Så får heller Ødegaard og Aursnes trene litt mer på skudd innenfor 11 meter så knuser vi alle i de neste kampene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»